Videa
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeCo dělat, když se v garáži sejdou dvě Toyoty C-HR? To, co v Česku skoro nikdo nedělá
113 komentářů
Mokrous
Tak je to tu zase. Nejdřív se video kouše a vypadává zvuk, po reloadu se rozjede a po půlce věty přichází oblíbená reklama, kterou následuje další reklama, pak přijde trapná věta, následuje otravná hudba a po ní tu je otravná znělka, následují 3 zbytečné věty proložené reklamou a po ní trapnou hudbou a znovu znělka, další 3 zbytečné věty a scénky a už se to blíží, virbl, a je tu další špatně udělaná tabulka se zásadní chybou. Jako vždy. A dál už to trpět nebudu.
OMG!
Jak by to bylo fajn, kdyby tu byla rovnou ta tabulka a bez chyb.
OMG!
Jak by to bylo fajn, kdyby tu byla rovnou ta tabulka a bez chyb.
hugino
...má v papieroch z 0-100 9.9 s a reál 10.6 s. Známy to má ako služobné auto a tiež vravel že je to taká trochu lemra a ja som mu nechcel veriť ale asi to tak fakt bude. Takže nič moc. https😐/www.sauto.cz/…/t-roc/197108455 alebo https😐/www.sauto.cz/…a/c-hr/206555964 u mňa jasná voľba
Ono bude dost zásadní, jestli mají uplne prázdnou baterku nebo aspoň půlku.
Je to možné ale jazdiť sa s tým určite dá len som si myslel že to bude mať zrýchlenie okolo 9 s tak preto som mu neveril že je to také mdlé lebo okolo 9 s je už v poho hodnota.
Ten reál, kdo a kde to měřil ? Ty HEV (stejně asi jako dost jiných aut) se rozjezdí až za nějaké kilometry. Baterka taky bude hrát roli. Já jsem viděl někde video a ta 18tka mne z něj přišla už dostatečně svižná a asi by mi bývala možná stačila. Bohužel jsem ji neměl možnst zkusit. Jinak tobě se to CHR líbí ?
Mám 2.0l C-HR GR a něco s ní mám už i naježděno. Můžu potvrdit, že je dostatečně svižná jak ve městě tak i na dálnici. Měl jsem před tím BMW M140i a vůbec mě neschází.... :-!
Ani moc nie je to na mňa až moc futuristické ale preto som ostal prekvapený lebo pôvodne mala 122 k teraz 140 k a rátal som že to bude dosť živé z 0-100 okolo 9 s ale jazdiť sa s tým určite dá. Z Toyota sa mi momentálne páčia Corolla,RAV 4,HL aj Camry. Čo sa týka dizajnu tak Toyota za mňa urobila za posledné roky riadny kus roboty 👍 + spoľahlivý pohon tak predajné čísla sú v poho. A nezachytil som za čo si vymenil Mondeo a ak už áno xakám na recenziu. 😄 😄 😄
Pár lidí, co s tím jelo říká, že 140k verze je už dostatečná, to zrychlení se zlepší, stejně jako u každého auta to musíš zajet, u toho HEV je to snad i elektronicky omezeno jak výše popisuje Mikesus, takže na měření dynamiky bych bral relevantnější auto, co má aspon 10 tisíc km.
Mondeo jsem vyměnil právě za Toyotu, ale Corollu kombi a 2.0 144kw a ta má trochu lepší dynamické parametry, než zkoušené CHR a i než mělo Mondeo, takže já jsem spokojen, pro mne je to vice, než dostatečná dynamika 😊 Ale stejně to moc není kde využít a proto tady mužu machrovat se spotřebama TDI... jinak to samozřejmě umí jezdit i za ryze benzinové spotřeby 😊
Mondeo jsem vyměnil právě za Toyotu, ale Corollu kombi a 2.0 144kw a ta má trochu lepší dynamické parametry, než zkoušené CHR a i než mělo Mondeo, takže já jsem spokojen, pro mne je to vice, než dostatečná dynamika 😊 Ale stejně to moc není kde využít a proto tady mužu machrovat se spotřebama TDI... jinak to samozřejmě umí jezdit i za ryze benzinové spotřeby 😊
amerlock
se jenom tak nesejde někde.
Ale zdejší diskusní fórum se postupně vycizelovalo odchodem slušných lidí jinam nebo prostě jenom k mlčení v středisko ukňákaných zoufalců, kteří si mají potřebu dokazovat něco, co nikoho ani nezajímá a tady si vybíjení mindráky.
Tento diskusní klub je opravdu lepší obloukem minout!!!!!!!!
Úroveň článků mizerná a a úroveň diskutujících na úrovni IQ - mínus 50
:no: :no: :no: :no: :no:
Ale zdejší diskusní fórum se postupně vycizelovalo odchodem slušných lidí jinam nebo prostě jenom k mlčení v středisko ukňákaných zoufalců, kteří si mají potřebu dokazovat něco, co nikoho ani nezajímá a tady si vybíjení mindráky.
Tento diskusní klub je opravdu lepší obloukem minout!!!!!!!!
Úroveň článků mizerná a a úroveň diskutujících na úrovni IQ - mínus 50
:no: :no: :no: :no: :no:
Karese
Toyota CH-R Hybrid 2.0 AWD-i ... 145 kW ... 6,7 s
Toyota CH-R Hybrid 1.8 ... 103 kW ... 11,4 s
Seat Leon 1.4 TSI ... 92 kW ... 6 s/ 7,5 s/ 9,5 s/ 12,5 s (3./4./5./6. rychlostní stupeň)
Škoda Fabia Combi 2.0 MPI LPG ... 85 kW ... 7,5 s/ 9 s/ 11,5 s (3./4./5. rychlostní stupeň).
Jasně, mé měření není přesné a je to podle tachometrové, nikoliv GPS rychlosti. Ale i tak. Kde soudruzi z Japonska udělali chybu?
A ještě sis přesně odpověděl. Máš to podle tachometru.
Ja bych to ještě srovnal třeba s něčím co váží 300kg, kdyz tu srovnavas chr a fabii nebo Leona
Třeba rozdíl hmotnosti Fabie 2.0 a CHR 1.8 je 1310 vs 1490 kg, čili hmotnost vyšší o 14 %.
Fabie má samozřejmě výrazně menší čelní plochu. Jenže při 100 km/h (beru průměr z 80 na 120) potřebuje na překonávání odporu vzduchu cca 10 kW. CHR má čelní plochu větší o cca 20 %, Cx je skoro stejné. Takže potřebuje cca 12 kW, tedy "jen" o 2 kW více, což je skoro zanedbatelné.
Takže hmotnost vyšší o 14 %, o 2 kW vyšší nárok na aerodynamický odpor a měření dle GPS na straně jedné. Na straně druhé může CHR držet otáčky někde u maximálního výkonu, zatímco já jsem nemohl ani na 3., natož na 4. nebo 5. stupeň.
Ještě mě napadá, že jsem měl výhodu zajetého motoru. Mohl jsem mít najeto tak 150 až 200 tkm, když jsem to měřil. CHR budou asi ještě syrové. A pak mě napadla ještě menší a lehčí kola (menší setrvačnost), CHR může mít kola třeba dvojnásobně těžší a s těžištěm dále od středu.
Co se týče Leonu, tak tam to poravděpodobně bude způsobeno výrazně vyšším výkonem než uvádí výrobce.
CHR 1.8 má hmotnost vyšší o 14 % a při daném měření potřebuje o cca 2 kW vyšší výkon na překonání aerodynamického odporu. Zdá se to i nyní neporovnatelné? Ten hendikep, který CHR musí tahat navíc, není z mého pohledu zase tak velký, jak by se na první pohled mohlo někomu zdát.
Podrobnější data viz odpověď na Mikesuse.
80-120 video 0:04s - 0:12s - 80 tam naskocilo tesne pred 5s, sice to nie je podla GPS, ale je uplne jasne ze ta 140k 1.8 spravi 80-120 za nejakych 7-8s..
Inak tie tvoje vypocty su jalove, celkova aerodynamika sa nepocita len z velkosti celnej plochy. Co sirka pneumatik ? Rozdiel v hmotnosti 14% je vyznamny, nad tym mavnes rukou ?
Inak vseobecne, auto z 2024 s aktualnymi bezpecnostnymi, emisnymi standardmi, odhlucnenie, Crossover... kazda tato vec ma vplyv na dynamiku novych aut, je uplny nezmysel to zrovnavat so starou bačkorou ako Fabia, ktora je vo vsetkom mimo dnesne standardy.
Samozřejmě, že jsem pro zjednodušení jen vynásobil výšku auta šířkou auta. Nemá smysl si tady několik hodin na papíře počítat skutečnou činnou plochu, aby mi místo 20 % vyšlo přesnějších 23 % 😄
Rozdíl hmotnosti 14 % je pravděpodobně o dost menší, než by většina lidí tipovala. U hmotnosti bohužel nelze zaručit, že to tak skutečně je. Každý výrobce to uvádí jinak, někdo s rozmezím hodnot, někdo pro nejnižší specifikaci, někdy není jasné, zda je to s řidičem nebo bez řidiče atd.
Stejně jako většina lidí podceňuje hmotnost Fabie, tak podceňuje i její kvality. Možná je to tím, že většina lidí má zkušenost s těmi ošizenými levnějšími verzemi. Měl jsem možnost jezdit jak s 2.0 Elegance, tak s 1.2 Classic a byly to nebe a dudy.
Koupil jsem si pak o 12 let mladší auto o třídu výše (Leon) a byl jsem nemile překvapen například horším odhlučněním za deště nebo větším zápachem výfukových plynů u studeného motoru. První bylo dáno tím, že zatímco Fabia měla v podbězích kobercovinu, Leon nikoliv. Druhé zase tím, že Fabie měla dva katalyzátory a systém sekundárního vzduchu, zatímco Leon jen jeden katalyzátor bez sekundárního vzduchu. Bezpečnost naštěstí porovnat nemůžu. Jen pro připomenutí, Fabia získala v roce 2000 od NCAP za čelní a boční náraz slušných výsledků 12 a 14 bodů, přestože šla do testu jen s jedním airbagem (testují se auta se základní úrovní bezpečnostní výbavy).
Nepodcenujem Fabiu, myslim ze to bolo kvalitne auto a 2.0 8V mpi pruzny motor, ked nebral olej a nevadil tazsi predok, tak urcite dobra volba.
Jej dobova bezpecnost bola fajn, na dnesne pomery je tuhost skeletu hlboko nedostatocna, staci si pozriet ten crash test ako sa deformuje stlpik pri malej rychlosti.
Ide mi o zrovnanie, ktore je neadekvatne, vsetko co nova doba prinasa je pritazou pre realnu dynamiku…hmotnost, emisie atd vyssie spomenute, fyziku nejde oklamat aj pre tento pripad to plati 😄 Kto chce moze jazdit v starsom a menej pridusenom aute a uzivat si ho.
Takže jak říkáš.
Pokud měřili a dál měří tím stylem, že dají plnej od nuly a nakonec jen odečtou dílčí úseky, tak je to k ničemu. Mělo by se to dělat reálně, že prostě v 80 dají podlahu a budou to měřit včetně "turbolagu" u přeplňovaných motorů a prodlevy převodovky. To by pak byly přínosnější čísla.
Zda při sešlápnutí plynu je v libovolné rychlosti vždy k dispozici ten maximální systémový výkon, který uvádějí. A nebo zda tam jsou nějaká omezení daná rozsahem převodů apod.
https😐/youtu.be/bqJ3yFl25tk?si=MeOEAxO792cb2rCj
Čas cca 7:15 a jasně slabší a těžší Pažout je nakonec rychlejší.
https😐/www.youtube.com/watch?…
Asi je příliš těžké přepsat pár údajů a pak si to po sobě ještě přečíst.
Co se týče omezení výkonu hybridního systému do 5000 km ... Je to oficiální informace Toyoty nebo zkušenost uživatelů?
U deislu si troufám říct, že začíná být zajetý tak v 120 až třeba 200 tisíci km 😊 Co jsem měl 2 tdci, tak čím měly více najeto, tím jezdily lépe 😁
Otázkou právě je, jak je to s tím hybridním systémem. Očekával bych, že u hybridního systému se motor zajíždí a postupně zlepšuje, zatímco baterie a elektromotor by měly hned od prvního kilometru být v plné síle, takže ve výsledné akceleraci by nezajetý hybrid měl být lepší než nezajetý spalovák. Ale Mikesus píše, že je to u hybridů Toyoty nějak omezeno.
BTW Ono to není jen u dieselů. Je to u všech motorů, které jsou poctivě dimenzovány na dlouhou životnost. Takových je však dnes pohříchu jen pomálu 😁
V Corolle ten dvoulitr funguje docela dobře. Krom kopců a stoupání na dálnici se s tím asi žije fajn.
Btw ta nova CHR jje fakt oskliva 😐
"New research found that just two hours of e😜osure to diesel exhaust impaired the brain's functional connectivity, which can lower your ability to think and remember. "
"Nový výzkum zjistil, že pouhé dvě hodiny vystavení výfukovým plynům nafty narušily funkční konektivitu mozku, což může snížit vaši schopnost myslet a pamatovat si."
Další závěry učiňte sami.
A ještě jak srovnává krátkou trasu nezahraje motoru s dlouhou trasou průměrnou rychlosti 62km/h. Tak pomalu se nejede ani na rozkopané I/6 resp D6 do pohraničí za Varama.
Já teď na dovču taky jel i ty kousky na dálnici zhruba tímhle tempem. Okresky kolem kila + nějaký ty horský serpentýnky a vypadlo z toho těch 4,7, co jsem posílal odkaz. Bez dálnic a horských úseků to dokáže taky těch 4,3-4,5.
Ale ten hybrid prostě líp pracuje s brzděním a klasika to ztrácí v brzdách. Proto jedině plynulá jízda umožní dobrou spotřebu. S HSD můžeš jet víc "v klidu" a nemusíš se tolik snažit řešit plynulost.
Ta Corolla jezdí v součtu v podstatě za naftový hodnoty. Ve městě za míň, na dálnici za víc a v mixu se to potká. Když ji máš primárně na město a okolí, tak je to zásadně lepší řešení, pokud ti ve zbytku vyhovuje.
Taky jsem si dehet vybral proto, protože jezdím štreky. Trčet v kolonách, tak by mě hráblo a dehet by to 100% nebyl.
A není teď ten Megane už ve městě zbytečnej? Musí žrát 2-3x tolik.
Nebo jde spíš o to, že se s ním nebojíš škrábanců?
Zase když s tím nacukáš po městě pár metrů, tak nemusíš ani tu spotřebu nějak extra řešit.
Teda krom toho, že vraždíš děti i lední medvědy.
https😐/www.youtube.com/watch?…
Ale nad tím bych mávl rukou, je to prostě hybrid, dynamika mdlá, Vmax ostudná, nad tím bych se po těch letech nepozastavoval. Co je skutečný průšvih je ta brzdná dráha, 45-46 metrů to je návrat někam do roku 1980.
Úsporný to ve městě je, ale moc to teda nejede a co je fatální, ani to nebrzdí, i když měli zimáky.
A pak záleží na počasí a typu pneu. Na zimních, nebo EKO pucích těžko měřit rekordy.
Každopádně EKO gumy mi nesmí přes práh nikdy.
p.s. ekogumy nedoporučuji na potkání po těch par kilometrech.
https😐/www.autozurnal.com/…rid-a-2-0-hybrid
Brzdna dráha 36m. Stačí mít za tepla letní a ne zimní pneu. Ale to tu někdo musí zase tahat výmysly.
Ty falkeny když se malinko sjedou, na suchu nejsou špatné. Není to top, ale propadák taky ne. Jen to mokro vůbec nedávají
Na druhou stranu pokud za měřením stál Filip Garaj a potvrdil ty dráhy z odkazu níže, tak beru zpět a můžeš být v klidu. Filipa považuju za jednoho z mála skutečně kvalitních motoristických "novinářů" a testerů a je můj nejoblíbenější už několik let.
https😐/zeperfs.com/…y-2-5-hybrid.htm#…
Nebo Großglockner štráse, tam to sériový brzdy obč. aut taky milujou.
Ale zase pokud s tím nejezdíš jako závodník, tak to musí stačit, jinak by to nemohlo do provozu.
A grossglockner? To je ráj pro hybrid, to si bude rekuperovat krásně cestou dolu a a získáš tolik elektriky, že s tím mužeš skákat v čase, jako v návratu do budoucnosti 😁
Sice jezdím dlouhý štreky, ale mám takový pauzy, že mi to víc žere rez, než jízda.
Teď jsme to prohlíželi na zvedáku a nevypadají zevnitř úplně hezky.
Stáčet to myslím nemá cenu, protože základní brzdy jsou tak levný, že se to ani nevyplatí.
Co vyjdou brzdy s kotoučemi na Passat? Na Mondeo to bylo docela dost, první sada destiček byla za 10 tisíc na obě nápravy (protože nebyla druhovýroba, tka tam byly Bremba), s kotoučema by to za komplet bylo snad 20-25, to už tak málo neni 😁
Na Passat seženeš i originály za cca 13 tisíc komplet všechno 2x2x kotouč + 2x4x destička.
+ něco za práci.
Když koupíš "neorigo" Bremba, ATE, TRW, Zimmermann a pod. dostaneš se klidně ještě o 40% níž.
Tohle brzdí úplně stejně jako jiná auta na zimních
https😐/www.auto.cz/…ime-horsi-127713
To jsou zase kecy. Pokud něco má špatné brzdy u Toyoty, není to corolla ani chr, ale Highlander.
Jo, máš pravdu, brzdná dráha je důležitější.
Na druhou stranu jde o zimní pneumatiky a tam může být rozdíl oproti letním doslova propastný:
https😐/www.auto.cz/…ime-horsi-127713
Tomu říkám test.
Presne jak psal odkaz tycoon. Letní pneu brzdna dráha 35, zimní 46m a vic. Což odpovídá i tady.
https😐/www.auto.cz/…ime-horsi-127713
Takze je to úplně stejné jako ostatní auta.