Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Videa

Zpět na článek

Co dělat, když se v garáži sejdou dvě Toyoty C-HR? To, co v Česku skoro nikdo nedělá

113 komentářů

Avatar - Anonym
Anonym
Pružné zrychlení z 80 na 120 km/h.

Toyota CH-R Hybrid 2.0 AWD-i ... 145 kW ... 6,7 s
Toyota CH-R Hybrid 1.8 ... 103 kW ... 11,4 s

Seat Leon 1.4 TSI ... 92 kW ... 6 s/ 7,5 s/ 9,5 s/ 12,5 s (3./4./5./6. rychlostní stupeň)
Škoda Fabia Combi 2.0 MPI LPG ... 85 kW ... 7,5 s/ 9 s/ 11,5 s (3./4./5. rychlostní stupeň).

Jasně, mé měření není přesné a je to podle tachometrové, nikoliv GPS rychlosti. Ale i tak. Kde soudruzi z Japonska udělali chybu?
Avatar - Mikesus
Mikesus
Co třeba vzít karoqa? Víš o tom, ze SUV má větší odpor?
A ještě sis přesně odpověděl. Máš to podle tachometru.
Ja bych to ještě srovnal třeba s něčím co váží 300kg, kdyz tu srovnavas chr a fabii nebo Leona
Avatar - Anonym
Anonym
Ano, to samozřejmě hraje roli, ale ty rozdíly nejsou překvapivě moc velké.

Třeba rozdíl hmotnosti Fabie 2.0 a CHR 1.8 je 1310 vs 1490 kg, čili hmotnost vyšší o 14 %.
Fabie má samozřejmě výrazně menší čelní plochu. Jenže při 100 km/h (beru průměr z 80 na 120) potřebuje na překonávání odporu vzduchu cca 10 kW. CHR má čelní plochu větší o cca 20 %, Cx je skoro stejné. Takže potřebuje cca 12 kW, tedy "jen" o 2 kW více, což je skoro zanedbatelné.

Takže hmotnost vyšší o 14 %, o 2 kW vyšší nárok na aerodynamický odpor a měření dle GPS na straně jedné. Na straně druhé může CHR držet otáčky někde u maximálního výkonu, zatímco já jsem nemohl ani na 3., natož na 4. nebo 5. stupeň.

Ještě mě napadá, že jsem měl výhodu zajetého motoru. Mohl jsem mít najeto tak 150 až 200 tkm, když jsem to měřil. CHR budou asi ještě syrové. A pak mě napadla ještě menší a lehčí kola (menší setrvačnost), CHR může mít kola třeba dvojnásobně těžší a s těžištěm dále od středu.

Co se týče Leonu, tak tam to poravděpodobně bude způsobeno výrazně vyšším výkonem než uvádí výrobce.
Avatar - lamal
lamal
Stracaju sa v porovnavani neporovnatelneho… fóbia 2.0 mpi, vazne ?
Avatar - Anonym
Anonym
Ano.
CHR 1.8 má hmotnost vyšší o 14 % a při daném měření potřebuje o cca 2 kW vyšší výkon na překonání aerodynamického odporu. Zdá se to i nyní neporovnatelné? Ten hendikep, který CHR musí tahat navíc, není z mého pohledu zase tak velký, jak by se na první pohled mohlo někomu zdát.

Podrobnější data viz odpověď na Mikesuse.
Avatar - lamal
lamal
Uprimne 80-120 za 11,4s je dalsi blby bug redakcie, tu mas zrychlenie CHR 1.8😒br />https😐/www.youtube.com/watch?…
80-120 video 0:04s - 0:12s - 80 tam naskocilo tesne pred 5s, sice to nie je podla GPS, ale je uplne jasne ze ta 140k 1.8 spravi 80-120 za nejakych 7-8s..

Inak tie tvoje vypocty su jalove, celkova aerodynamika sa nepocita len z velkosti celnej plochy. Co sirka pneumatik ? Rozdiel v hmotnosti 14% je vyznamny, nad tym mavnes rukou ?
Inak vseobecne, auto z 2024 s aktualnymi bezpecnostnymi, emisnymi standardmi, odhlucnenie, Crossover... kazda tato vec ma vplyv na dynamiku novych aut, je uplny nezmysel to zrovnavat so starou bačkorou ako Fabia, ktora je vo vsetkom mimo dnesne standardy.
Avatar - Anonym
Anonym
Ano, těch 7 až 8 s mi u takového auta s takovou motorizací dává logiku.

Samozřejmě, že jsem pro zjednodušení jen vynásobil výšku auta šířkou auta. Nemá smysl si tady několik hodin na papíře počítat skutečnou činnou plochu, aby mi místo 20 % vyšlo přesnějších 23 % 😄
Rozdíl hmotnosti 14 % je pravděpodobně o dost menší, než by většina lidí tipovala. U hmotnosti bohužel nelze zaručit, že to tak skutečně je. Každý výrobce to uvádí jinak, někdo s rozmezím hodnot, někdo pro nejnižší specifikaci, někdy není jasné, zda je to s řidičem nebo bez řidiče atd.

Stejně jako většina lidí podceňuje hmotnost Fabie, tak podceňuje i její kvality. Možná je to tím, že většina lidí má zkušenost s těmi ošizenými levnějšími verzemi. Měl jsem možnost jezdit jak s 2.0 Elegance, tak s 1.2 Classic a byly to nebe a dudy.
Koupil jsem si pak o 12 let mladší auto o třídu výše (Leon) a byl jsem nemile překvapen například horším odhlučněním za deště nebo větším zápachem výfukových plynů u studeného motoru. První bylo dáno tím, že zatímco Fabia měla v podbězích kobercovinu, Leon nikoliv. Druhé zase tím, že Fabie měla dva katalyzátory a systém sekundárního vzduchu, zatímco Leon jen jeden katalyzátor bez sekundárního vzduchu. Bezpečnost naštěstí porovnat nemůžu. Jen pro připomenutí, Fabia získala v roce 2000 od NCAP za čelní a boční náraz slušných výsledků 12 a 14 bodů, přestože šla do testu jen s jedním airbagem (testují se auta se základní úrovní bezpečnostní výbavy).
Avatar - lamal
lamal
Hmotnost je vyssia, 14% moze byt real, potom je to o 14% horsi pomer vykonu hmotnosti.
Nepodcenujem Fabiu, myslim ze to bolo kvalitne auto a 2.0 8V mpi pruzny motor, ked nebral olej a nevadil tazsi predok, tak urcite dobra volba.
Jej dobova bezpecnost bola fajn, na dnesne pomery je tuhost skeletu hlboko nedostatocna, staci si pozriet ten crash test ako sa deformuje stlpik pri malej rychlosti.

Ide mi o zrovnanie, ktore je neadekvatne, vsetko co nova doba prinasa je pritazou pre realnu dynamiku…hmotnost, emisie atd vyssie spomenute, fyziku nejde oklamat aj pre tento pripad to plati 😄 Kto chce moze jazdit v starsom a menej pridusenom aute a uzivat si ho.
Avatar - Mokrous
Mokrous
To je ta "výhoda" okamžité reakce el. motoru a ideálních otáček spalovacího motoru 😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak zrychleni meris az kdyz auto zacne zrychlovat, ne od slapnuti na plyn ne ? To je pak fuk, jaka je reakce. Taky je rozdil kdyz to odectes ze zrychleni 0- x kmh. Na tom Racelogicu to umi nahazet tyto casy z jednoho startu cca 0-150. Tak se to meri
Avatar - Mokrous
Mokrous
Ono se to pak nakonec srovná. Moderní automat čeká, až mu CML dovolí trochu víc emisí a pak pořádně zabere. eCVT začne hned, ale celkově to je vlažnější.
Takže jak říkáš.
Pokud měřili a dál měří tím stylem, že dají plnej od nuly a nakonec jen odečtou dílčí úseky, tak je to k ničemu. Mělo by se to dělat reálně, že prostě v 80 dají podlahu a budou to měřit včetně "turbolagu" u přeplňovaných motorů a prodlevy převodovky. To by pak byly přínosnější čísla.
Avatar - xxc
xxc
A kym auto zacne zrychlovat, tak co? To sa nepocita? Inak toto ma zaskocilo na spalovacich autach po case, ze je to proste uplne nepruzne. Trosku by som predpokladal, ze to ten hybrid nejak riesi.
Avatar - Mikesus
Mikesus
No oproti EV má prodlevu, to s tebou souhlas. Kdyz do toho sednes z TDI, najednou máš pocit, že te auto poslouchá.
Avatar - Ozzman
Ozzman
riesi, proto ma rychlejší reakci na plyn, než třeba klasicky automat či nějaká dvouspojka (z DCT by si to určitě poznal 😁 Nebo, co se nám snažíš říct ?
Avatar - Mikesus
Mikesus
Presne tak. Pokud bude mít auto reakci 10s na seslapnuti pedálu plynu a pak zrychlí z 80 na 120 za 6s, bude mít zajiste stejnou reakci jako elektromotor, který zareaguje za desetinu vteřiny a zrychlí taktéž za 6s
webpaja
Kdy jsi čekal 10s na akceleraci po sešlápnutí plynu?
Avatar - Mikesus
Mikesus
To byl nadnesený příklad, aby to pochopil každý, ze reakce a pružnost jsou 2 různé veci
Avatar - Ozzman
Ozzman
Po sešlápnu tí ne, ale když se rozhodne Arese akcelerovat a musí podřadit z pětky na trojku, tak to tak nějak vyjde 😁
Avatar - Anonym
Anonym
Otázkou je, jak to vlastně funguje.
Zda při sešlápnutí plynu je v libovolné rychlosti vždy k dispozici ten maximální systémový výkon, který uvádějí. A nebo zda tam jsou nějaká omezení daná rozsahem převodů apod.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Taky by mě to zajímalo, jak to dělají...

https😐/youtu.be/bqJ3yFl25tk?si=MeOEAxO792cb2rCj

Čas cca 7:15 a jasně slabší a těžší Pažout je nakonec rychlejší.
Avatar - Anonym
Anonym
Tady už neobstojí ani argument o tom, že Toyota je těžší a větší :yes:
Avatar - lamal
lamal
ACZ nameralo somarinu, nepochopitelne ako si pocinaju... 11,4s je blbost.

https😐/www.youtube.com/watch?…
Avatar - Mokrous
Mokrous
Pravda. Jejich standard jsou minimálně 3 chyby v každé tabulce.
Asi je příliš těžké přepsat pár údajů a pak si to po sobě ještě přečíst.
Avatar - lamal
lamal
Tazko pochopitelne, nevedel by som takuto pracu verejne prezentovat. Keby prisli do diskusie, chybu napravili, clanok skorigovali... nejaka omluvka publiku, asi by to bolo okay...
Avatar - Mokrous
Mokrous
To se tu stane tak 1-2x do roka, ale chyba je tak 8-15x za den.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tady bude nejvíce rozhodující aktuální stav baterie. A taky zajetí. Hybrid u Toyoty je uskrcen do cca 5000km
Avatar - Anonym
Anonym
Oba tyto faktory mohou hrát klíčovou roli :yes:
Co se týče omezení výkonu hybridního systému do 5000 km ... Je to oficiální informace Toyoty nebo zkušenost uživatelů?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tady bych ale byl opatrný, protože stejně to platí i u jiných motorů z mé zkušenosti, ať to byl diesel, nebo třeba Ecoboosty. Když jsou auta syrová, na takové měření to ještě není. A to stejné platí u spotřeby, já sám pozoruji u toho HSD pozvolný pokles spotřeby a i zlepšování dynamiky za prvních 1000 km a to nejsem zdaleka na hodnotách, jaké běžně uvádí majitelé, co mají najeto 10-50 tisíc km či více.

U deislu si troufám říct, že začíná být zajetý tak v 120 až třeba 200 tisíci km 😊 Co jsem měl 2 tdci, tak čím měly více najeto, tím jezdily lépe 😁
Avatar - Anonym
Anonym
Co se týče spalovacích motorů, tak je to jasné. Pokud má motor najeto třeba jen 500 km, tak nemá smysl ani taková měření dělat. To je jak měřit rychlost Usaina Bolta, když se rozcvičuje. Ale nepamatuju si, jestli ve videu říkali nájezd těch aut.

Otázkou právě je, jak je to s tím hybridním systémem. Očekával bych, že u hybridního systému se motor zajíždí a postupně zlepšuje, zatímco baterie a elektromotor by měly hned od prvního kilometru být v plné síle, takže ve výsledné akceleraci by nezajetý hybrid měl být lepší než nezajetý spalovák. Ale Mikesus píše, že je to u hybridů Toyoty nějak omezeno.

BTW Ono to není jen u dieselů. Je to u všech motorů, které jsou poctivě dimenzovány na dlouhou životnost. Takových je však dnes pohříchu jen pomálu 😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jo, ten elektromotor se nepridava ze zacatku tak casto. Apis nez zajizdeni elektormotoru to bude zaheti te planetovky tipuji.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Zkušenost s desítkami různých hybridů. Toyota oficiálně píše 1500, tam je první takový posun. Druhý znatelný je kolem těch 5000
Avatar - Ozzman
Ozzman
Corolla 144kw kombi 80-120 nejak pod 5s. Od oka
Avatar - Mokrous
Mokrous
To už jde. Pašyk to má taky cca za 5s.
V Corolle ten dvoulitr funguje docela dobře. Krom kopců a stoupání na dálnici se s tím asi žije fajn.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Uz to tak nehuci po face 😊 Ale chapu ze to nemusi kazdemu vyhovovat. Odecetl jsem to z videa plus minus.

Btw ta nova CHR jje fakt oskliva 😐
Avatar - Mokrous
Mokrous
Kolik to baští na krátký trase se studeným motorem? Řekněme do +/- 10 km po Praze.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tak zalezi jestli jedeš z okraje do centra z kopce, nebo z centra do kopce. Tech 10km je plus mínus z okraje do centra. Dolů ten dvoulitr jede studenej pokud nemusí topit kolem 1l, kdyz topí, tak je to tak 3l. Nahoru když je teplo tak je na cca 5, v zimě 6.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Máš rozbitý webovky, nebo mozek? Já se neptal tebe.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Breč jeste dal víc, je to legrační. Je vidět že nechceš diskutovat a zjišťovat, jen útočit na lidi, kteří všem ukázali, že šíříš nepravdy a lži, a to opakovaně. Takze, co máš rozbité ty? Určitě to bude jen tvůj ipad a mac a bude to chyba ACZ a Applu, i když ostatním to funguje. Webovky tady rozbité nejsou, všem kromě jednoho člověka fungujou a ohledně mozku, viz níže. Chapu, cesta do Alp je delší než 2 hodiny.

"New research found that just two hours of e😜osure to diesel exhaust impaired the brain's functional connectivity, which can lower your ability to think and remember. "
"Nový výzkum zjistil, že pouhé dvě hodiny vystavení výfukovým plynům nafty narušily funkční konektivitu mozku, což může snížit vaši schopnost myslet a pamatovat si."
Avatar - Mokrous
Mokrous
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Samozřejmě mne hráblo. Mokrous má problém s webem ACZ, s prehranim videa, s fotogalerií, svádí to na ACZ, ale všem ostatním to funguje. Kdyz mu člověk odpoví na dotaz, je rozbitej, protoze webovky má rozbité ve svých zařízeních jen jeden člověk. Takze to hrabnuti bude asi styl "podle sebe soudím tebe". A vypadá to na potvrzení te studie, že snížená schopnost přemýšlet a pamatovat si bude reálná. I když je asi dost těžké si pamatovat jaké lži jsi vypustil a pak podle toho konzistentně pokračovat.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Zatím to zvládáš ty. Viz tvá reakce v 19:41. Stezujes si, ze jsi dostal odpověď. A ani slušně se neumíš chovat, což ví už taky každý. Klidně na srazu bych se ti vysmal do očí. Ale pochybuju, ze bys dorazil.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jelikož jsi to editoval než jsem dopsal, tak ještě reakce k tomu. Takze chceš rozhodovat za ostatní kdy se můžou a nemůžou vyjadřovat. Ptáš se na něco, ale odpověď nechceš.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Fakt jo?
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Na diskusním fóru auto.cz neoficiálně vypukla válka a lovectví po diskutéry pod nicky: DonVito, Hendly, Mikesus, Horký Rom. Vše z jednoduchého důvodu: tito lidé nezastávají linii proti elektrifikaci automobilů. Vždy vás budou posílat do p..e, komolit váš nickname, učit pravopisu a hlídat nedostatky, přitom že sami jezdí Passatem 5.5.
Další závěry učiňte sami.
Karese
Avatar - Ozzman
Ozzman
Mam 1100 km teprve. Dnes třeba přes obchvat z východu na západ, město, obchvat, kolony, barandák a asi 4,8. Teď cesta cca 6 km klidně okresky, vesnice 4,3. Já vlastně takové trasy s tím moc zatím nejezdím, ale co jsem měl pujčeného Crosse s tím motorem, tak plzenská do centra 1,7, pak jsem dojel po jizni spojce na hradeckou až a dojel jsem za 3,4. Ale auto už zajety 10 tisíc km. Obecně záleží i na profilu, když pojedeš někam z centra na vinohrady, tak to bude horší, než opačně. Obecně to ale začíná klesat a když jedu normálně, jezdím za spotřeby rotačky TDI 😁 A to je hezké... na dálnici svižně to umí i 10-11, jenže pak se vrátíš na 130-120 dle provozu a hned to padá na 6.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jeho to ani nezajímá. Chce jen trolit, viz odpověď na mne. Zbytečně ztrácíš čas odpovědi na trolla.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Slusne se zeptal. A i kdyby ho to nezajimalo, me to nejak neuskodi 😊 Nemam potrebu si vymyslet. Stejne planuji casem recenzi
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jen trolli. To je vidět na jeho reakci. Čekal úplně něco jiného jak dal podmínku studenej motor a krátká vzdálenost. Ale hybrid se zahřeje hodně rychle narozdil od toho jeho smradlavého vibratoru.
A ještě jak srovnává krátkou trasu nezahraje motoru s dlouhou trasou průměrnou rychlosti 62km/h. Tak pomalu se nejede ani na rozkopané I/6 resp D6 do pohraničí za Varama.
Avatar - Ozzman
Ozzman
No, možná se ptá proto, že dieselu trvá se zahřát a první kilometry jsou za hodně. Já s Mondeem město moc nejezdil, ale se služební Oktávkou, když bylo chladno, tak to na prvních pár kilometrech vezme klidně i 8-10. Tak to ta Corolla je asi lepší
Avatar - Mokrous
Mokrous
A je to tu zase. Cokoli se mě chceš zeptat, odpoví ti on. Cokoli si myslím, on ví líp, jak to je a co si myslím. Cokoli se tě zeptám, on mi odpovídá a tobě vysvětlí, že se tě neptám... To je prostě diagnóza.
Avatar - Mikesus
Mikesus
A kdo ti odpoví snadněji? Ten kdo má 1000 km nebo ten co s tím má 100tis km? Nikde nepíšu, že se neptal jeho. Ty dokážeš vyplodit lež ve 3 oznamovací větách. To neumíš napsat jeden příspěvek bez ní?
Avatar - Mokrous
Mokrous
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ještě něco tam máš?
Avatar - Mokrous
Mokrous
Tak pokud seš schopen okolo 120-130 na dálnici jet cca za 6, tak to je super.
Já teď na dovču taky jel i ty kousky na dálnici zhruba tímhle tempem. Okresky kolem kila + nějaký ty horský serpentýnky a vypadlo z toho těch 4,7, co jsem posílal odkaz. Bez dálnic a horských úseků to dokáže taky těch 4,3-4,5.
Ale ten hybrid prostě líp pracuje s brzděním a klasika to ztrácí v brzdách. Proto jedině plynulá jízda umožní dobrou spotřebu. S HSD můžeš jet víc "v klidu" a nemusíš se tolik snažit řešit plynulost.
Ta Corolla jezdí v součtu v podstatě za naftový hodnoty. Ve městě za míň, na dálnici za víc a v mixu se to potká. Když ji máš primárně na město a okolí, tak je to zásadně lepší řešení, pokud ti ve zbytku vyhovuje.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já s diesly najezdil dost, vím, že to umí za málo. Já nejsem diesel hater. Jo, plynulsot je základ, to je jasný a právě tam dostává spalovák na p.r.d.e.l od hybridu = protože plynulost klesá a reálně ty kolony jsou dost často. Jinak já to nemám do města, mám to jako rodinné auto na kratší i delší výlety, na dovolene a tak a tím, že na dálnici to jezdí za stejné hodnoty, jako mi jezdilo Mondeo, jsem spokojenej 😁 Do města máme ještě pořád Megana.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Vím, že nejsi. A říkal jsem to samý s tou plynulostí.
Taky jsem si dehet vybral proto, protože jezdím štreky. Trčet v kolonách, tak by mě hráblo a dehet by to 100% nebyl.

A není teď ten Megane už ve městě zbytečnej? Musí žrát 2-3x tolik.
Nebo jde spíš o to, že se s ním nebojíš škrábanců?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Je... ale já to auto mám fakt rád. Já vím, že je to iracionální, ale kdo se s tím svezl, tak se mu to auto taky líbilo. Je hrozně dobře postavené, dobře zatáčí a je i komfortní + hydroměnič archaický a ten 16v 2.0 je výborný motor, má i hezký zvuk a když mu dáš napít, není to lemra, mě se s tím jezdí hezky a má to takové svoje kouzlo, nečekáš od toho moc, ale o to víc tě to překvapí. A taky to, co píšeš, i když má krásný lak, tak přecijen ten škrábanec tam bolí méně.
Avatar - Mokrous
Mokrous
To chápu, že papírový parametry nejsou všechno a když tě to baví, tak proč ne?
Zase když s tím nacukáš po městě pár metrů, tak nemusíš ani tu spotřebu nějak extra řešit.
Teda krom toho, že vraždíš děti i lední medvědy.
Avatar - Ozzman
Ozzman
No jasně, jako chlastá, dálky umí za 8,5, ale jinak spíš 10. Já mám na Renault zvláštní slabost, ty auta totiž za málo peněz nabídnou hodně muziky, když víš, co hledat a jako ojetiny jsou i za zajímavé peníze a hlavně neznaj korozi. Ale jasny, tam s každým podřazením a kickdownem slyšíš, jak umíraj lední medvědi 😁 a nenech se zmást, je to dokonce EURO 4 ka, takže by mne možná ani nepopravili za užívání takové zbraně 😁
Avatar - Mikesus
Mikesus
Obzvlášť v té oranzove s těmi černými doplňky. To je pro mne asi nejosklivejsi toyota. Předběhne i yaris cross a to je co říct.
Avatar - pradeda777
pradeda777
Hmm....naživo je docela sexy.... :yes:
Avatar - Trofim Lysenko
Trofim Lysenko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Karese
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ta moje to měla 4.8s podle tachometru, z 80 na 123 tacho
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ja to odečetl z videa. Premerim to nekdy az budu mít více najeto.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ale je to porad orientační, přeci jen musíš sledovat provoz, tacho, stopky. Bude to desetinka sem, desetinná tam.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ja to natocil a odecetl z videa 😁
Avatar - Anonym
Anonym
To už je slušné.
ondrej dolezal
No docela zasadni je ze srovnavate uplne jine auta ..fabia lpg a ani leon nejsou hybridní.Tudiz nemaji tezkou baterii a tim padem o trosku obratnejsi. Myslim ze chybu jste udelal vy merenim jablek se strudlem😉))
Avatar - Ham.
Ham.
Což o to, to zrychlení je bídné, skutečných 190 koní ve větším autě zrychluje o level daleko lépe než těchto 196 papírových čertů.
https😐/www.youtube.com/watch?…
Ale nad tím bych mávl rukou, je to prostě hybrid, dynamika mdlá, Vmax ostudná, nad tím bych se po těch letech nepozastavoval. Co je skutečný průšvih je ta brzdná dráha, 45-46 metrů to je návrat někam do roku 1980.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Pravda, to jsou otřesný čísla.
Úsporný to ve městě je, ale moc to teda nejede a co je fatální, ani to nebrzdí, i když měli zimáky.
Avatar - KOUDELKA
KOUDELKA
Njekde na auto-moto-und-sport jsem viděl test Octávky a bylo to tuším cca 37m, jen se s tím panáčci z MB nikde nechlubí, ale hlavně že má každej strejda velkej kufr, až ho stará vystěhuje…
Avatar - Mokrous
Mokrous
Taky nic moc, ale furt jsou to skoro 2 délky auta rozdílu!
A pak záleží na počasí a typu pneu. Na zimních, nebo EKO pucích těžko měřit rekordy.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Za ty brzdné dráhy si muže Toyota sama, ty Falkeny, co na to dává jsou hrozné a musíš je docela zajet, pak drží, ale na nových autech to nedrží, při rozjezdech to hrabe a tak. Až je sjedu, nikdy si je na to nekoupim znovu. A přitom ta guma je dražší, než nějaká osvědčená klasika... holt EKO
Avatar - Mokrous
Mokrous
Bohužel nejen gumama je tento jev způsoben. Už roky je Corolla známá poddimenzovanými brzdami a bez ohledu na pneu má vždy delší brzdné dráhy, než konkurence. Při běžné jízdě není problém a díky rekuperaci brzdy vydrží víc, než u jiných vozů, ale při krizovce a nebo opakovaném silném brždění už to přestává bejt sranda.
Každopádně EKO gumy mi nesmí přes práh nikdy.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak tohle neumím potvrdit a ani vyvrátit, naštěstí jsem v takové situaci nebyl a snad nebudu. Že to uvadne při opakovaném brzdeni je snad v realnem provozu méně podstatné, protože statisticky brzdit nouzově vícekrát za sebou snad nebudeš muset, když nejsi blázen co to hrotí a jede pilu 😁 Ale v té krizovce to hrát roli bude.

p.s. ekogumy nedoporučuji na potkání po těch par kilometrech.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Je to kec. Corolla ma brzdy úplně v pohodě. To je zase tvrzení bez vlastních zkušeností nebo schopnosti něco hledat.

https😐/www.autozurnal.com/…rid-a-2-0-hybrid

Brzdna dráha 36m. Stačí mít za tepla letní a ne zimní pneu. Ale to tu někdo musí zase tahat výmysly.

Ty falkeny když se malinko sjedou, na suchu nejsou špatné. Není to top, ale propadák taky ne. Jen to mokro vůbec nedávají
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jo, jako začínaj byt trochu lepší s každým kilometrem, ale tyhle pneu až sjedu, tak už si je nekoupím.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ja bych je podruhé taky nekupoval. Za tu cenu fakt nestojí
Avatar - Mokrous
Mokrous
Hele, možná to byly tradičně chyby v článcích/testech. Co si pamatuju, tak na Zepfers to byl propadák a tak. Těžko bych dnes po letech dohledával, kde všude jsem to viděl.
Na druhou stranu pokud za měřením stál Filip Garaj a potvrdil ty dráhy z odkazu níže, tak beru zpět a můžeš být v klidu. Filipa považuju za jednoho z mála skutečně kvalitních motoristických "novinářů" a testerů a je můj nejoblíbenější už několik let.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Zepfers má občas blbosti i jinde, takže se nemusim bát brzdit? 😁
Avatar - Mikesus
Mikesus
Zepfers? To jako třeba že camry hybrid zvladne 0-200 za 40s, i když má omezovač na 188. a ani z kopce to system nepustí jak sám sis mohl už určitě vyzkoušet.

https😐/zeperfs.com/…y-2-5-hybrid.htm#…
Avatar - Mokrous
Mokrous
Zdá se, že nemusíš. Evidentně i ty menší kotouče stačily na bezpečný zastavení ze stovky. Otázkou je, jak by se to chovalo naložený cestou z Chorvatska a dát si 2-3x prudší brzdění ze 140-150 tacho někde v jejich dálničním klesání. Tam už se to úplně nelíbilo ani mým brzdám.
Nebo Großglockner štráse, tam to sériový brzdy obč. aut taky milujou.
Ale zase pokud s tím nejezdíš jako závodník, tak to musí stačit, jinak by to nemohlo do provozu.
Avatar - Ozzman
Ozzman
To ti povím, až to v létě naložím, na střechu dám rakev a pojedu s tím jako jsem jezdil s jinými auty a vlastně i teď s tímhle = svižněji (nebyl jsem mistr spotřeby 😁). Mondeo taky nemělo extra brzdy, hlavně teď než jsem ho prodal, kdy potřebovalo komplet výměnu kotouču i destiček a bylo faakt těžký, tak to nebrzdilo jako za mlada 😁 (a destičky jsem měnil celkem často, tak co 40 tisíc km) Mne ty kotouče u Corolyl nepříjdou malé, třeba to u faceliftu zlepšili ? Nevím, jak říkám, to ukáže čas. Recenzi napíšu a budu pilně doplnovat.

A grossglockner? To je ráj pro hybrid, to si bude rekuperovat krásně cestou dolu a a získáš tolik elektriky, že s tím mužeš skákat v čase, jako v návratu do budoucnosti 😁
Avatar - Mokrous
Mokrous
Tak já asi budu měnit brzdy ani ne v 50 tisících spíš z důvodu koroze, než z důvodu obrždění.
Sice jezdím dlouhý štreky, ale mám takový pauzy, že mi to víc žere rez, než jízda.
Teď jsme to prohlíželi na zvedáku a nevypadají zevnitř úplně hezky.
Stáčet to myslím nemá cenu, protože základní brzdy jsou tak levný, že se to ani nevyplatí.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já jsem se s tímhle setkal teď na tátovu Yarisu. Jak jezdí jen v okruhu cca 5-10 km trasy + rekuperace,jezdí klidně, tak zadní kotouče byly zkorodovaný a když jsem na to šlápl více, vyadávalo to brutální zvuk. Pak jsem to probrzdil naplno a od ty doby zas na chvíli pokoj :d No mne by se to nestalo, aby to takhle zkorodovalo 😁

Co vyjdou brzdy s kotoučemi na Passat? Na Mondeo to bylo docela dost, první sada destiček byla za 10 tisíc na obě nápravy (protože nebyla druhovýroba, tka tam byly Bremba), s kotoučema by to za komplet bylo snad 20-25, to už tak málo neni 😁
Avatar - Mokrous
Mokrous
No a mě to rezne i když jezdím 500 km trasy...

Na Passat seženeš i originály za cca 13 tisíc komplet všechno 2x2x kotouč + 2x4x destička.

+ něco za práci.

Když koupíš "neorigo" Bremba, ATE, TRW, Zimmermann a pod. dostaneš se klidně ještě o 40% níž.
Avatar - Ozzman
Ozzman
To je výhoda rozšířenosti koncernu, na ten Ford to bylo špatný, hlavně v době, kdy jsem to dělal, tak to byl nový model a druhovyroba nejela. To jsou fakt pekny ceny :yes:
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jj. V náhradních dílech má VAG velkou výhodu. Mne přední brzdy ( destičky a kotouče včetně práce) v autorizaku vyšly na 12tis
Avatar - Mikesus
Mikesus
A proto brzdí stejně jako ostatní.
Tohle brzdí úplně stejně jako jiná auta na zimních

https😐/www.auto.cz/…ime-horsi-127713

To jsou zase kecy. Pokud něco má špatné brzdy u Toyoty, není to corolla ani chr, ale Highlander.
Avatar - Anonym
Anonym
Těhle 190 koní už cválá velmi dobře :yes:

Jo, máš pravdu, brzdná dráha je důležitější.
Na druhou stranu jde o zimní pneumatiky a tam může být rozdíl oproti letním doslova propastný:
https😐/www.auto.cz/…ime-horsi-127713
Avatar - Mokrous
Mokrous
Díky za odkaz! :yes:

Tomu říkám test.
Avatar - Ham.
Ham.
To může, ale nic to nemění na holé skutečnosti, že brzdná dráha 46 metrů na krásném suchém povrchu za hezkého počasí je prostě katastrofa. Pneu na auto montuje Toyota (silně pochybuji o tom, že by si je tam schválně nahodil p. Mička doma v garáži), takže problém jde v každém případě za Toyotou. Divím se, že "pořádná motoristická redakce, co používá Racelogic" přejde mlčením takové katastrofální brzdné dráhy a komentuje kraviny typu modré/nemodré logo.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tady se resi brzdna dráha, a oni měli zimní kola při 12 stupních a slunecnu, tzn teplota asfaltu mnohem vyšší.
Presne jak psal odkaz tycoon. Letní pneu brzdna dráha 35, zimní 46m a vic. Což odpovídá i tady.
https😐/www.auto.cz/…ime-horsi-127713

Takze je to úplně stejné jako ostatní auta.
Avatar - lamal
lamal
Na videu máte zrýchlenie 80-100, malo by byť 80-120…
Avatar - Mokrous
Mokrous
Tak je to tu zase. Nejdřív se video kouše a vypadává zvuk, po reloadu se rozjede a po půlce věty přichází oblíbená reklama, kterou následuje další reklama, pak přijde trapná věta, následuje otravná hudba a po ní tu je otravná znělka, následují 3 zbytečné věty proložené reklamou a po ní trapnou hudbou a znovu znělka, další 3 zbytečné věty a scénky a už se to blíží, virbl, a je tu další špatně udělaná tabulka se zásadní chybou. Jako vždy. A dál už to trpět nebudu.
OMG!

Jak by to bylo fajn, kdyby tu byla rovnou ta tabulka a bez chyb.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Video se nekouše a zvuk jede od začátku. Vyzkoušeno na 4 různých zařízení, windows, android, ios a macos.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Stále tam můžeš jít ty a budeš mít klid.
Avatar - hugino
hugino
...má v papieroch z 0-100 9.9 s a reál 10.6 s. Známy to má ako služobné auto a tiež vravel že je to taká trochu lemra a ja som mu nechcel veriť ale asi to tak fakt bude. Takže nič moc. https😐/www.sauto.cz/…/t-roc/197108455 alebo https😐/www.sauto.cz/…a/c-hr/206555964 u mňa jasná voľba
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ono bude dost zásadní, jestli mají uplne prázdnou baterku nebo aspoň půlku.
Avatar - hugino
hugino
Je to možné ale jazdiť sa s tým určite dá len som si myslel že to bude mať zrýchlenie okolo 9 s tak preto som mu neveril že je to také mdlé lebo okolo 9 s je už v poho hodnota.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ten reál, kdo a kde to měřil ? Ty HEV (stejně asi jako dost jiných aut) se rozjezdí až za nějaké kilometry. Baterka taky bude hrát roli. Já jsem viděl někde video a ta 18tka mne z něj přišla už dostatečně svižná a asi by mi bývala možná stačila. Bohužel jsem ji neměl možnst zkusit. Jinak tobě se to CHR líbí ?
Avatar - pradeda777
pradeda777
Mám 2.0l C-HR GR a něco s ní mám už i naježděno. Můžu potvrdit, že je dostatečně svižná jak ve městě tak i na dálnici. Měl jsem před tím BMW M140i a vůbec mě neschází.... :-!
Avatar - hugino
hugino
Ani moc nie je to na mňa až moc futuristické ale preto som ostal prekvapený lebo pôvodne mala 122 k teraz 140 k a rátal som že to bude dosť živé z 0-100 okolo 9 s ale jazdiť sa s tým určite dá. Z Toyota sa mi momentálne páčia Corolla,RAV 4,HL aj Camry. Čo sa týka dizajnu tak Toyota za mňa urobila za posledné roky riadny kus roboty 👍 + spoľahlivý pohon tak predajné čísla sú v poho. A nezachytil som za čo si vymenil Mondeo a ak už áno xakám na recenziu. 😄 😄 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Pár lidí, co s tím jelo říká, že 140k verze je už dostatečná, to zrychlení se zlepší, stejně jako u každého auta to musíš zajet, u toho HEV je to snad i elektronicky omezeno jak výše popisuje Mikesus, takže na měření dynamiky bych bral relevantnější auto, co má aspon 10 tisíc km.

Mondeo jsem vyměnil právě za Toyotu, ale Corollu kombi a 2.0 144kw a ta má trochu lepší dynamické parametry, než zkoušené CHR a i než mělo Mondeo, takže já jsem spokojen, pro mne je to vice, než dostatečná dynamika 😊 Ale stejně to moc není kde využít a proto tady mužu machrovat se spotřebama TDI... jinak to samozřejmě umí jezdit i za ryze benzinové spotřeby 😊
Avatar - hugino
hugino
Gratulujem a prajem veľa šťastných a spokojných kilometrov . Corolla je fajn a počkám si na recenziu. :yes:
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jo, přes léto to nějak napíšu, hlavně to musím nafotit, teď je pořád venku pyl a písek ze sahary a vypadá to auto dost hrozně 😁 Umyté nevydrží
Avatar - amerlock
amerlock
se jenom tak nesejde někde.
Ale zdejší diskusní fórum se postupně vycizelovalo odchodem slušných lidí jinam nebo prostě jenom k mlčení v středisko ukňákaných zoufalců, kteří si mají potřebu dokazovat něco, co nikoho ani nezajímá a tady si vybíjení mindráky.
Tento diskusní klub je opravdu lepší obloukem minout!!!!!!!!
Úroveň článků mizerná a a úroveň diskutujících na úrovni IQ - mínus 50

:no: :no: :no: :no: :no:
Karese