Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Co dělat, když se v garáži sejdou dvě Toyoty C-HR? To, co v Česku skoro nikdo nedělá

Jan Mička
Diskuze (113)

Každý týden se v naší redakční garáži protočí spousty aut. Kolikrát se nemusíme ani moc snažit a malé srovnání v rámci jednoho modelu je na světě.

Jak jistě víte, redakce Auto.cz je součástí mediálního domu Czech News Center, pod jehož novou střechou (nedávno jsme se přestěhovali z pražských Holešovic do Strašnic) se rodí celá řada motoristických titulů. V redakční garáži se proto tu a tam zcela neplánovaně sejdou dva na pohled prakticky stejné vozy, jenom s jiným motorem, a vyvstává otázka, jak s nimi nejlépe naložit. Tak jako v případě nové Toyoty C-HR.

Osobně mám tento městský crossover rád a těší mě, že ho máme v Auto.cz na dlouhodobý test. Jde o hybridní dvoulitr s pohonem všech kol, výkonem skoro 200 koní a reálnou spotřebou okolo pěti litrů na sto kilometrů. Je to skvělé auto, ale ve vyšších výbavách se cenově moc nepodbízí a to vás pak napadne, jestli je ten dvoulitr opravdu potřeba. V tu chvíli přichází na scénu hybridní jedna-osmička…

Společně s Markem Bednářem jsme obě Toyoty vytáhli z garáže a vyrazili s nimi na letiště do Panenského Týnce. S pomocí telemetrie Racelogic, bez které by se neobešel žádný pořádný srovnávací test a z českých motoristických redakcí ji pravidelně používá prakticky pouze Svět motorů, jsme provedli dynamické měření a snažili se obě auta rozsoudit. Jak to dopadlo? To se samozřejmě dozvíte v přiloženém videu.

Jan Mička
Diskuze (113)

Doporučujeme

Avatar - lamal
13. 5. 2024 21:24
Re: Kam se ztrácí ty kW?
Hmotnost je vyssia, 14% moze byt real, potom je to o 14% horsi pomer vykonu hmotnosti.
Nepodcenujem Fabiu, myslim ze to bolo kvalitne auto a 2.0 8V mpi pruzny motor, ked nebral olej a nevadil tazsi predok, tak urcite dobra volba.
Jej dobova bezpecnost bola fajn, na dnesne pomery je tuhost skeletu hlboko nedostatocna, staci si pozriet ten crash test ako sa deformuje stlpik pri malej rychlosti.

Ide mi o zrovnanie, ktore je neadekvatne, vsetko co nova doba prinasa je pritazou pre realnu dynamiku…hmotnost, emisie atd vyssie spomenute, fyziku nejde oklamat aj pre tento pripad to plati :-) Kto chce moze jazdit v starsom a menej pridusenom aute a uzivat si ho.
13. 5. 2024 18:15
Re: Kam se ztrácí ty kW?
Ano, těch 7 až 8 s mi u takového auta s takovou motorizací dává logiku.

Samozřejmě, že jsem pro zjednodušení jen vynásobil výšku auta šířkou auta. Nemá smysl si tady několik hodin na papíře počítat skutečnou činnou plochu, aby mi místo 20 % vyšlo přesnějších 23 % :-)
Rozdíl hmotnosti 14 % je pravděpodobně o dost menší, než by většina lidí tipovala. U hmotnosti bohužel nelze zaručit, že to tak skutečně je. Každý výrobce to uvádí jinak, někdo s rozmezím hodnot, někdo pro nejnižší specifikaci, někdy není jasné, zda je to s řidičem nebo bez řidiče atd.

Stejně jako většina lidí podceňuje hmotnost Fabie, tak podceňuje i její kvality. Možná je to tím, že většina lidí má zkušenost s těmi ošizenými levnějšími verzemi. Měl jsem možnost jezdit jak s 2.0 Elegance, tak s 1.2 Classic a byly to nebe a dudy.
Koupil jsem si pak o 12 let mladší auto o třídu výše (Leon) a byl jsem nemile překvapen například horším odhlučněním za deště nebo větším zápachem výfukových plynů u studeného motoru. První bylo dáno tím, že zatímco Fabia měla v podbězích kobercovinu, Leon nikoliv. Druhé zase tím, že Fabie měla dva katalyzátory a systém sekundárního vzduchu, zatímco Leon jen jeden katalyzátor bez sekundárního vzduchu. Bezpečnost naštěstí porovnat nemůžu. Jen pro připomenutí, Fabia získala v roce 2000 od NCAP za čelní a boční náraz slušných výsledků 12 a 14 bodů, přestože šla do testu jen s jedním airbagem (testují se auta se základní úrovní bezpečnostní výbavy).
Avatar - Mikesus
13. 5. 2024 17:51
Re: Kam se ztrácí ty kW?
Jj. V náhradních dílech má VAG velkou výhodu. Mne přední brzdy ( destičky a kotouče včetně práce) v autorizaku vyšly na 12tis
Avatar - Ozzman
13. 5. 2024 13:23
Re: Kam se ztrácí ty kW?
To je výhoda rozšířenosti koncernu, na ten Ford to bylo špatný, hlavně v době, kdy jsem to dělal, tak to byl nový model a druhovyroba nejela. To jsou fakt pekny ceny :yes:
Avatar - Mokrous
13. 5. 2024 13:09
Re: Kam se ztrácí ty kW?
To se tu stane tak 1-2x do roka, ale chyba je tak 8-15x za den.