Testy
LaK byla vždy v novodobé historii známka výjimečnosti. LaK byl prostě TOP a z auta to bylo znát.
Enyaq LaK? Jen štítek a pár chromových celek... :no: A co je ještě horší, tomu autu to ani nesluší...
Enyaq LaK? Jen štítek a pár chromových celek... :no: A co je ještě horší, tomu autu to ani nesluší...
Enyaqu to nikdy nesluší - buď má ve fejkovém rypáku lowcostový černý plastový dekl, což vypadá hrozně a nebo tam má příplatkovou plastovou podsvícenou šílenost, což nevypadá o nic líp 😁
...modelovém dortu je asi tak "přitažlivá", jako třešničky ve znaku českých komunistů. 😲 😲 😒 😒 :no: :no: Relativně velké prodejní úspěchy Enyaqu na některých dotacemi a "trestnými" daněmi obzvláště pokřivených trhů ale škodovce umožňují prodávat v ekoteroristy ovládané EU svoje normální auta se slušnou nabídkou motorů a to je jeho velká zásluha!
Škoda auto tak má ve svém evropském výrobním programu ještě stále většinu normálních, opravdu přitažlivých aut - Fabii, Scalu/Kamiq, Octavii/Karoq a Superb/Kodiaq. A na rozdíl od drtivé většiny konkurentů do těchto modelů stále nabízí slušnou paletu pohonných jednotek! 😄 :yes: :yes: :yes: :yes: Škoda jen zrušení výroby Citigo...
Škoda auto tak má ve svém evropském výrobním programu ještě stále většinu normálních, opravdu přitažlivých aut - Fabii, Scalu/Kamiq, Octavii/Karoq a Superb/Kodiaq. A na rozdíl od drtivé většiny konkurentů do těchto modelů stále nabízí slušnou paletu pohonných jednotek! 😄 :yes: :yes: :yes: :yes: Škoda jen zrušení výroby Citigo...
No, jestli někde dávalo EV smysl, tak to bylo právě Citigo iV. Jenže protože o smysluplnost ani ekologii v případě EV nejde, tak se samozřejmě na dotace tlačí velká, těžká neefektivní a nesmyslná EV které nikdo nechce, ale na které se sypou dotace aby se eurohujeři mohli plácat po výložkách, jak je Evropa zelená!!! Evropská politika není nic než euroekosocialistický vrchol pokrytectví :-!
Pri jazde to az take neefektivne nie je, rozdiel v spotrebe 3-4 kwh, a do Enyaqu mi vojde cela rodina, Citigom musim niekedy otacat 2x. Vychadza tento predpoklad z nejakych realnych skusenosti, alebo studii, alebo je to len dojem? 😄
Rozdíl je samozřejmě mnohem větší.
Jsi zabavny svym poucovanim nekoho, kdo obe auta vlastni/vlastnil...
Kolik zkusenosti mas s obema jmenovanymi auty ty?
Kolik zkusenosti mas s obema jmenovanymi auty ty?
A veru nie je, mam odjazdene rovnake trasy oboma autami.
Ono to má jasný důvod, Citigo je na ty rozměry v podstatě užrané. Za takovou spotřebu co Citigo jezdí auta o dvě třídy větší.
Rozdíl větší je. Už jen proto, že srovnáš různé generace EV.
Je to jako kdybys srovnával 10 let starou Fabii s novým Superbem a říkal, jak Fabia nedává smysl protože je užraná. Absolutní nesmysl :-! :no:
Je to jako kdybys srovnával 10 let starou Fabii s novým Superbem a říkal, jak Fabia nedává smysl protože je užraná. Absolutní nesmysl :-! :no:
Citigo 15,15kWh/100km https😐/www.spritmonitor.de/…1289-Citigo.html?…
Ioniq 14,35kWh/100km https😐/www.spritmonitor.de/…/1554-IONIQ.html?…
Takže to není pouze o generacích.
Ioniq 14,35kWh/100km https😐/www.spritmonitor.de/…/1554-IONIQ.html?…
Takže to není pouze o generacích.
Jinak Enyaq má průměr cca 21 kWh což je rozdíl 6 kWh proti Citigu a zcela to potvrzuje moje slova 😒] 😒] :-!
Šašci eurohujeři opět lhali :-!
Šašci eurohujeři opět lhali :-!
Zalezi od pouzitia, zena ma na kratkych trasach v zime na Citigu rovnaku spotrebu, ako ja na Enyaqu na dlhsich. A trosku sme odbocili od temy, lebo ten Enyaq vychadza efektivnejsie, ako male Citigo, cize cely ten nezmysel zo zaciatku temy pada a treba sa poucit.
Probůh tvoje inteligence je dechberoucí!!!
Ano, spotřeba Citiga záleží od používání. Stejně jako u každého auta!!!!
Enyaq jako větší auto vychází efektivněji vztaženo k přepravní kapacitě. Úplně stejné jako kterékoliv jiné auto!!! Tímto pohledem je motorka ekologický vřed planety že. Tedy krom Indie, Vietnamu a Číny, kde jako jediní pochopili, k čemu je motorka či skůtr stavěná 😒]
A Enyaq je naprosto neefektivní ve srovnání se Solarisem :-!
Takže ano, odbíháš a podstata je, že jste lhali. Jako obvykle :-!
Ano, spotřeba Citiga záleží od používání. Stejně jako u každého auta!!!!
Enyaq jako větší auto vychází efektivněji vztaženo k přepravní kapacitě. Úplně stejné jako kterékoliv jiné auto!!! Tímto pohledem je motorka ekologický vřed planety že. Tedy krom Indie, Vietnamu a Číny, kde jako jediní pochopili, k čemu je motorka či skůtr stavěná 😒]
A Enyaq je naprosto neefektivní ve srovnání se Solarisem :-!
Takže ano, odbíháš a podstata je, že jste lhali. Jako obvykle :-!
Potom naco tie nareky, ze jedine Citigo ma zmysel a neviem kto podporuje tazke a neefektivne auta, ked Enyaq vychadza efektivnejsie? Ved su to absolutne bludy, bez vedomosti, bez skusenosti, len take vykriky.
Vraťme se k podstatě. Lhal jsi se spotřebou :-! :no:
Neklamal som, mám ojazdené rovnaké trasy obomi autami. Spotreba je rozdielna typicky o okolo 4 kwh. Proste keby som tie autá nemal doma, tak sa dá niečo vykúzliť zo štatistík a internetov, hocičo iné by som veril, ale toto nie. A aj tak to je nepodstatné. Bežne ma spotreba netrápi, neviem prečo ľudia riešia spotreby, možno na dlhých cestách to niečo urobí s časom, ale bežne je rozdiel len v tom, že auto príde viac vybité a dlhšie sa nabíja. A finančne o pár centov. Veď treba rozmýšľať trošku.
Ten rozdíl můžeš mít klidně takový a nemusíš lhát. Spritmonitor zahrnuje množství aut, to je dobrá statistika.Ale také s autem typu Citigo, nebude asi tolik jízd po dálnici jako s Enyaqem. Proto na Spritmonitoru je rozdíl větší. ovšem o to horší je srovnání s Ioniqem, který je už nižší střední a tam už lze dálnice celkem předpokládat.
Tak šup, v najbližších voľbách nakopať všetku tú progresívnu bandu do zadku a zvoliť namiesto nej nejakých konzervatívcov, aby sa EÚ konečne trochu znormalizovala.
Maximální uvedeny výkon je opravdu jen při 88-100% nabití baterie? A maximální výkon při drtivé většině jízdy není známý?
Tak to určitě chceš :-!
Tak to určitě chceš :-!
S těžkým SUV. Jste zločinci.
Karese
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
,,Tesla Y LR s horším zpracovàním a výbavou 😁 😁 :😉 😁 "......toto je neobjektivní PR článek na Škodu Enyaq.
Ty ceny? Za Škodovku? 😄 Kašlat na elektromobil a vzít AUDI Q5 2.0 TDI.. A JEŠTĚ UŠETŘÍTE! :yes:
Áno, dá sa, ale je to úplne iný svet. Po presadnutí do spaľovacieho auta po dlhšej dobe ma až šokovalo, aký je to rozdiel. Je to nepríjemné a nebezpečné.
Snad nejtypičtější hláška majitele Enyaqu je "Tesla Y je sice ve všem lepší (pozn: to si teda já nemyslím) a levnější, ale když mě se Enyaq strašně líbí". A to teda fakt nikdy nepochopím. Podle mě je předek Enyaqu naprosto strašidelný kýč, prostě šílená blamáž. Ale nutno dodat, že automobilka je v tom relativně nevinně. Původně totiž měli konformní elektromobilní předek, nicméně teprve na základě zákaznických reakcí (takové to předprodukční testování na vzorku populace) na auto dodatečně připlácli ten fejkový rypák a tuzingový nárazník... (aby ladil s tím rypákem). :no: :no: :no: 😄
No, ne že bych hýkal nadšením nad designem Enyaqu, hezčí než Tesla mi to zas přijde. S černou maskou, to svítící cosi je fakt kýč.
Tesla je lepší elektromobil, Enyaq je lepší auto
Nic ošklivějšího jak žabotlam od Tesly neexistuje, to se nedá překonat 😄 😄 😄
Za mě docela v pohodě: https😐/1884403144.rsc.cdn77.org/…aW1n/8853110.jpg?…
Zato tohle je prostě šílený: https😐/cdn.skoda-auto.com/…ult_bp992_1.webp
a tohle je ještě horší: https😐/1884403144.rsc.cdn77.org/…pbWc/9033965.jpg?…
Přiznejme si, že kdyby s tím přišla jakákoliv jiná automobilka (úplně jedno jaká - od BMW po Čínu), tak se tomu vysmějeme. Tak proč zrovna na Škodovce to má být OK?
Zato tohle je prostě šílený: https😐/cdn.skoda-auto.com/…ult_bp992_1.webp
a tohle je ještě horší: https😐/1884403144.rsc.cdn77.org/…pbWc/9033965.jpg?…
Přiznejme si, že kdyby s tím přišla jakákoliv jiná automobilka (úplně jedno jaká - od BMW po Čínu), tak se tomu vysmějeme. Tak proč zrovna na Škodovce to má být OK?
Je někdy možnost že se sejdou tři faktory pro maximální výkon? 30s, 23-50°C a 88 %. Nebo jen v laboratoři?
Ohromné nevýhody BEV to jsou.
Ohromné nevýhody BEV to jsou.
Tak věřím že se to někdy sejde. Ale nevědět, jaký je možný výkon mimo toto okno, mi přijde hodně divné.
Asi by bylo obtížné to udávat - při 80% baterie a 18°C tolik po prvních x sekund y kW, pak pokles... to je spíš námět pro nějaký exaktní test.
Reálně si myslím, že to nebude takové drama... že tam při 70% baterie bude místo 210kW třeba 200... u auta s vMax 180...
Reálně si myslím, že to nebude takové drama... že tam při 70% baterie bude místo 210kW třeba 200... u auta s vMax 180...
Ale výrobce by snad měl vědět jaký výkon můžeš využívat po věšinu jízdního času, řekněme alespoň 75%. Asi by to nebylo třeba tak bombastické číslo.
Ved to tam pise, vykon je 77 KW 😄 Pokial auto udrzi v kopci maximalku a je rychlejsie, ako vacsina aut na ceste, tak to clovek fakt neriesi. Na dieseli tiez neviem, aky mam aktualne vykon a nikdy to nikto neriesil.
Výrobce to ví, ale není žádná metodika jak to udávat. Pokud si nadefinuješ 75% jízdního času... no ale co to vlastně je, 75% jízdního času? Pokud to vezmeš tak, že běžně jezdíš s baterií 90-10%, pak 75% z toho je třeba 90-30% a vlastně tě zajímá výkon při 30% baterie? Nebo to budeš počítat ze 100-0?
Když je udávaný trvalý 77kW, a špičkový v tom úzkém okně, tak by ještě mohl být uvaděný mimo to okno, třeba 190kW, nebo 150kW. A pak je samozřejmě také omezení výkonu pod 10% baterie.
A nebo je tedy ten rozptyl maximálního krátkodobého výkonu tak velký? Ptám se, třeba tomu někdo rozumí.Stačí v grafu znázornit rozmezí min-max výkonu, s ohledem na nabití a teploty baterie.
Výkon je omezován kvůli degradci baterie.Čím více můžeš opakovaně využít špičkový výkon, tím je BEV technikou (i chemie článků) lepší.
A nebo je tedy ten rozptyl maximálního krátkodobého výkonu tak velký? Ptám se, třeba tomu někdo rozumí.Stačí v grafu znázornit rozmezí min-max výkonu, s ohledem na nabití a teploty baterie.
Výkon je omezován kvůli degradci baterie.Čím více můžeš opakovaně využít špičkový výkon, tím je BEV technikou (i chemie článků) lepší.
Máš tam moc proměnných na to, aby to šlo rozumně zanést do grafu... teplota baterie, stav nabití baterie... a pak bys ještě potřeboval zohlednit čas (tj. třeba při teplotě baterie 27°C a nabití 70% zvládne auto podávat 170kW po dobu 8s, pak výkon postupně klesá o 15kW každé 3s).
Výkon je omezován z různých důvodů... třeba zahřívání (všeho - baterie, vodičů).
A co se degradace baterie týče - to ti asi taky nikdo neřekne... jaký dopad má x sekund maximálního výkonu na baterii.
Výkon je omezován z různých důvodů... třeba zahřívání (všeho - baterie, vodičů).
A co se degradace baterie týče - to ti asi taky nikdo neřekne... jaký dopad má x sekund maximálního výkonu na baterii.
Jasne, pokles pride skor, lebo do 30 s je auto na maximalke a samo to obmezi vykon, aby to neslo cez 180.
Pokles může přijít v podstatě kdykoliv, max do 30s. Ale může se snadno stát že začneš akcelerovat při předjíždění a výkon se bude už snižovat třeba po 5s. To může být dost nebezpečné, myslet si že máš dost výkonu a náhle už nemáš.
To sa mi stalo len raz, ale asi skor kvoli trakcnej kontrole, ze auto pri obiehani skoro zastalo 😄 Ono je to dolezite potom vediet dobehnut. Pokial nie je clovek uplny dement, tak asi neobieha naplno s 27% baterky v zime, alebo aspon neocakava plny vykon. Ale zase aj so 17 % baterky mi udrzalo dlhodobo 160ku v kopci na dialnici v zime a tym pre mna kazde taketo podobne uvahy ostali bezpredmetne. Proste to obmedzuje vykon ovela menej, ako napr. Citigo.
A přitom by stačilo přemýšlet a když už potřebují rakev (jako že nepotřebují, je to jen trolling), pořídit si rakev dozadu na tažný...
a potom to da o 50km viac,to si tym chcel povedat? a co vsetko este musis nepotrebovat aby si mohol pouzivat elektromobil bez obmedzeni? rakev,rychlost,teplota.....je zaujimave citat co vsetko vlastne majitel elektro auta nepotrebuje...a pritom by stacilo rozmyslat a dat rakev dovnutra= win-win...iba blbec by vesal rakev na gulu,kazdy kilometer zabije jedneho ladoveho medvedika.
———————————————————————————
1 408 900 Kc - 1 704 900 Kc
3.8 sec - 6.6 sec
Max 250 km/h - 180 km/h
393 KW (534 PS) - 210 KW (286 PS)
250 KW DC - 170 KW DC
5,2 sec
190 km/h
239 KW
max. 240 KW DC (ale hlavně z 10-80% za 18 minut, o čemž se může Enyaqu jen zdát [28 minut] a Tesla se taky nechytá [27 minut])
Co je ale třeba říct, tak Kia i Škoda umí prodat levněji. 10% sleva z ceníku není žádná výjimka.
Spíš by to mělo tedy být tak 1,4 TMY, 1,46 EV6 a 1,55 Enyaq.
Taky je třeba říct, že Enyaq vypadá a působí jako normální auto. Tesla moc ne. Enyaq nabídne podobný interiér jako Superb nebo Kodiaq, lidi se nemusí učit vše na mobil apod. Máte tachometr, android aut👋apple carplay apod. Naopak má stále vzadu bubny a brzdí hrozně. Nicméně s verzí 85 už je to konečně použitelné EV.
Porovnávejte porovnávatelné, i když je to stále ve prospěch Tesly.
Tesla Model Y LR AWD vs Kia EV6 GT-line AWD
————————————————————— —
1 284 900 Kc - 1 626 980 Kč
5.0 sec - 5.2 sec
Max 217 km/h - 185 km/h
378 kW (514 PS) - 239 kW (325 PS)
250 kW DC - 233 kW DC
Ano, 800 V architektura u Kia EV6 je velký benefit, ovšem rozdíl 342 000 Kč za ni a ventilované sedačky, neakceptovatelný.
Pro vaši informaci, Model Y má hned vedle předního elektromotoru tepelné čerpadlo.
Co je frajerina je technicke reseni Kia Hyundai jak prevest 400V na 800V kdyz nabijecka 800 neumi, ale to je jina pisnicka.
Opravdove vyhody 800V ukazuje az tedka Taycan (a jeho prevoeceny bratricek od Audi).
Kdyz jsme u Tesly, mozna nejlepsi nabidka je ted zaklad s LiFePo baterkama - ty budou doslova nesmrtelny a nevadi jim nabiti nad 80%. A Tesla s nima ma i slusny dojezd.
Jinak VW ma tyhle IDcka a Enyaq docela jakz takz OK, ale proc by sis kupoval horsi a drazsi auto, to mi taky hlava nebere.
Nemluve o tom, ze za tyhle penize muzes odjet peknym vybavenym Mercedesem s dojezdem 1000km a “nabijes” za 3 minuty… :-! Nebo si koupis 2 kusy Tiguana v zakladu. Ja vim, ale nedalo mi to :-!
O 1/3 rychlejší nabíjení je téměř stejné 😒]
Aspoň se tady člověk opravdu zasměje :yes:
https😐/youtu.be/T-Cil3seCHM?si=v0mP1pXrqhv-B4l4
Kia EV6 vs Tesla Model 3
30% 27%
40% 34%
50% 40%
60% 45%
70% 53%
80% 62%
85% 70%
90% 75% (BMW i4 ma v tuhle chvili 80😖
92,5% 84% (BMW i4 ma v tuhle chvili 88😖
95% 88% (BMW i4 ma v tuhle chvili 90😖
Jak vidis, EV6 je rychlejsi, ale ne o mnoho a rikat tomu o 1/3 rychlejsi? No nerekl bych. Kdyz je baterka pod 50% tak jo, pak uz je ten rozdil maly.
Zde je pro porovnání graf. Platforma E-MPG od H/K nemá sice super vysokou špičku, tak jako jiní, ale o to lepší plochou křivku.
Při delších cestách budeš vždy při rychlém nabíjení volit strategii nabití do 80% a tam je z 10% u H/K do 18-20min.U jiných značek mainstreimu jseš a 28-30minutách to je o 1/3 kratší čas.
A tady máš další srovnání https😐/insideevs.com/…arging-analysis/ a co je důležité je efektivita nabíjení ta je zatím u H/K zřejmě nejlepší, i když Taycan tam je ještě staré provedení.
Tady je další srovnání:https😐/www.fastcharge.email/p/ev-charging-curves-and-
why-they-are
A navíc u Tvého odkazu se končí kdy má EV6 100% a ostatní mají pouze 90%,čili nejpomalejší 10% mají ještě dobít. Opravdu geniální je Tvoje úvažování.To je jako kdyby jeden spinter běžel 100m a ostatní 90m a ty jsi to bral za porovnatelný výsledek. :-!
Jinak nabiji slusne tychle do 80% a to se rozhodne pocita.
Ale rozhodne nevyuzivaji vyhod 800V tak jak by mohli.
Tady je srovnání i s E-tronem😒a href="https😐/www.youtube.com/watch?v=9gxcukAhIAU" title="https😐/www.youtube.com/watch?v=9gxcukAhIAU" rel="nofollow" target="_blank">https😐/www.youtube.com/watch?…
Nevyužívají jak by mohli? To je otázka na vývojáře, to já nevím. Ale co vím, že třeba berou ohled na minimalizaci degradace baterie.
To je druhá věc, na kterou budeme mít odpověď za 10, 20let.
Pokud bych to řešil jako druhé auto do domu, tak tím výhody Tesly spíš ztrácejí na důležitosti - maximálka, zrychlení, jízdní efektvita... ani rychlost nabíjení, nic z toho vlastně není tak zásadní... naopak třeba chybějící páčka na blinkry může být u druhýho (=městskýho) auta větší opruz, stejně jako (předpokládaná) vyšší cena drobné plechařiny (jako ne že bych u svýho druhýho auta reálně nějaké plechy řešil, ale stát se to může).
Pokud je auto určeno na trochu blbnutí (využívání více výkonu) tak už to tak nemusí být, protože do toho vstupuje třeba chlazení ( tj. vyšší hmotnost, i chlazení si vezme energii). Zkrátka opakovatelnost využtelnosti výkonu.
Jinak by podle toho jedoduššího vzorce byla technika Tesly ve všem lepší než Taycanu. A to si nemyslím. Vždy jde o využití a určité kompromisy.
Z mého úhlu pohledu je to tak, že první auto do rodiny musí nabídnout prostor + dojezd + ocením dynamiku... zatímco u druhého auta v rodině tyhle věci moc neřeším.
Moje aktuální druhé auto do rodiny je Swift... klidně bych ho nahradil nějakou eC3... nahradit ho TM3 by jistě šlo, ale je to trošku overkill... zároveň je ale ten poměr ceny a hodnoty jasně lepší u TM3 než u té eC3. To je to dilema co popisuje Freddka, aspoň já to tak chápu.
Ano všechny varianty jsou dost cenově mimo.