Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Benzin vs. elektřina v Peugeotu 208: Zjistili jsme, jak se liší cenou provozu

Jaké jsou reálné náklady na benzin, nebo elektřinu u dvou konstrukčně totožných aut, avšak s jiným typem pohonu? Rozhodli jsme se to zjistit ve srovnávacím testu dvou Peugeotů 208.
Zpět na článek
13. 5. 2024 08:08
13. 5. 2024 08:46
13. 5. 2024 08:50
13. 5. 2024 08:58
13. 5. 2024 09:06
13. 5. 2024 09:07
13. 5. 2024 09:27
13. 5. 2024 09:36
13. 5. 2024 10:48
13. 5. 2024 10:48
13. 5. 2024 09:28
13. 5. 2024 09:34
13. 5. 2024 09:42
13. 5. 2024 10:29
13. 5. 2024 10:39
13. 5. 2024 11:02
13. 5. 2024 11:07
13. 5. 2024 11:17
13. 5. 2024 11:27
13. 5. 2024 11:44
13. 5. 2024 11:49
13. 5. 2024 12:15
13. 5. 2024 12:22
13. 5. 2024 22:40
13. 5. 2024 13:24
13. 5. 2024 14:21
13. 5. 2024 11:00
13. 5. 2024 09:01
13. 5. 2024 09:33
13. 5. 2024 09:35
13. 5. 2024 09:43
13. 5. 2024 09:48
13. 5. 2024 09:53
13. 5. 2024 10:05
13. 5. 2024 09:50
13. 5. 2024 09:47
13. 5. 2024 09:56
13. 5. 2024 13:00
13. 5. 2024 10:35
13. 5. 2024 11:06
13. 5. 2024 09:11
13. 5. 2024 10:13
13. 5. 2024 13:09
13. 5. 2024 09:13
13. 5. 2024 09:18
13. 5. 2024 09:25
13. 5. 2024 09:32
13. 5. 2024 09:36
13. 5. 2024 09:52
13. 5. 2024 10:23
13. 5. 2024 10:29
13. 5. 2024 10:35
13. 5. 2024 10:43
13. 5. 2024 10:51
13. 5. 2024 10:57
13. 5. 2024 11:24
13. 5. 2024 11:31
13. 5. 2024 15:27
13. 5. 2024 15:48
13. 5. 2024 16:07
13. 5. 2024 16:24
13. 5. 2024 10:31
13. 5. 2024 09:23
13. 5. 2024 09:27
13. 5. 2024 09:29
13. 5. 2024 09:31
13. 5. 2024 09:33
13. 5. 2024 10:50
13. 5. 2024 10:52
13. 5. 2024 11:09
13. 5. 2024 11:12
13. 5. 2024 11:33
13. 5. 2024 11:45
13. 5. 2024 12:21
13. 5. 2024 12:24
13. 5. 2024 09:31
13. 5. 2024 09:37
13. 5. 2024 09:40
13. 5. 2024 09:49
13. 5. 2024 12:12
13. 5. 2024 12:47
13. 5. 2024 12:50
13. 5. 2024 15:32
14. 5. 2024 09:17
13. 5. 2024 12:55
13. 5. 2024 14:02
13. 5. 2024 14:03
13. 5. 2024 14:17
14. 5. 2024 09:19
14. 5. 2024 09:33
14. 5. 2024 13:26
14. 5. 2024 13:50
13. 5. 2024 15:26
13. 5. 2024 17:02
14. 5. 2024 09:21
14. 5. 2024 09:40
13. 5. 2024 13:25
13. 5. 2024 10:27
13. 5. 2024 10:43
13. 5. 2024 13:14
13. 5. 2024 13:14
13. 5. 2024 13:30
15. 5. 2024 06:38
15. 5. 2024 23:11
Avatar - Horký Rom
13. 5. 2024 08:08
moc líbí
Ad Tesla:
Elon nedělá chyby, jenom rychlá velká rozhodnutí. Síť dobiječek byla nutná na začátku, kdy žádná jiná nebyla a Tesly by nešlo nikde na cestách dobíjet. Tesla dneska jasně jde směrem umělé inteligence a přidané hodnoty v této oblasti. Nemá ale sílu být globálním vůdcem v technologii baterií. Pokud i já vim, ze CATL už má v praktickém nasazení "zázračnou" baterku, která vymaže spalováky a chce ji doplnit největší sítí vlastních dobiječek, proč by se tím směrem Elon vyčerpával? Výrobci budou kupovat řešení samořizení od Tesly a řešení baterie plus dobíjení od CATL.
Evropané mohou dodávat vodu do ostřikovačů.

https://youtube.com/watch?…
Rozbalit vlákno
0
Avatar - kari.laz
13. 5. 2024 08:30
špatné porovnání
Spalovací auto je o cca 400 000 levnější. Víc netřeba zkoumat náklady
Rozbalit vlákno
27
Avatar - Roman Horký
13. 5. 2024 08:35
Re: špatné porovnání
Moment, takže tobě je málo, že už po ujetí 220 tisíc km začínáš šetřit? A že nemusel umřít lední medvěd ani koťátko?
13. 5. 2024 08:37
Re: špatné porovnání
Volejte vivat, planeta je spasena! Tohle tu přesně chybělo. Bude se prodávat jak housky na krámě, a ta láce! Elektrospotřebič doslova za hubičku... A jako bonus, dojedete možná až k nejbližsí nabíječce! Tak honem ovečky, všichni do showroomů a kupujte.
Avatar - twistedTSD
13. 5. 2024 09:54
Re: špatné porovnání
Za rok bude cenová parita, malověrní! Future is electric. :-[]
Avatar - Mokrous
13. 5. 2024 11:30
Re: špatné porovnání
Nechceš si změnit jméno? :D
Avatar - Barrichello
13. 5. 2024 11:45
Re: špatné porovnání
:-) :-) :-) :-) :yes:
Avatar - lyon667
13. 5. 2024 08:48
Re: špatné porovnání
Plus pokles hodnoty vozu po X letech provozu, plus cena času stráveného na nabíječkách, atd. atd.
Avatar - Atlis
13. 5. 2024 09:40
Re: špatné porovnání
Problém je v tom, že celý ten test je totálna p*čovina. Elektrické mestské auto si kúpi niekto, kto si to môže nabíjať doma a za polovicu ceny na stojane.

A pretože to bude nabíjať doma, tak žiaden čas na nabíjačkách tráviť nebude.

Dobre vybavená 208 v automate je za nejakých 550tis, e-208 o 300tis. viac. To je celý kameň úrazu. Nikto normálny za malé auto toľko nezaplatí. Stellantis má ceny elektrických aj PHEV áut úplne mimo misu.
Avatar - twistedTSD
13. 5. 2024 10:03
Re: špatné porovnání
To platí za předpokladu, že si EV kupuje jen ten, kdo ho chce a dává mu smysl. Pokud do nás automobilky, politici i média hustí, že EV jsou jediná možnost, tak je dobré vidět, jak to vypadá při dobíjení z veřejných stanic.
Avatar - Atlis
13. 5. 2024 10:10
Re: špatné porovnání
Kecy, nikto ti nič nehustí. Stále je a ešte dlho bude drvivá ponuka áut, či už subkompaktov, tak kompaktov dostupná s benzínovým či dieslovým pohonom. A to sa konieckoncov týka aj tej 208. Elektrické auto si v dnešnej dobe kupuje iba niekto, kto je vyložene rozhodnutý si také kúpiť.
Avatar - Dinar
13. 5. 2024 10:39
Re: špatné porovnání
Kdes byl posledních deset let, na Marsu?
Euro 7 nebylo schváleno v ICE likvidační formě na poslední chvíli pod tlakem technologické a ekonomické reality. Stejně tak dobíhá realita i to EU stanovéné datum zákazu prodeje nových automobilů s ICE, tj. rok 2035, jinými slovy to "hustění" o čistě EV budoucnosti tu probíhá reálně min. poslední dekádu.
Avatar - Atlis
13. 5. 2024 11:18
Re: špatné porovnání
Roky sa tu strašilo Euro 7 - nie je. Roky sú všetci posraní z konca spaľovákov za pár rokov a zdá sa, že to tak skoro nepríde. Medzičasom - spaľovákov sú na trhu tri ***e a veselo sa predávajú. Takže asi tak.
Avatar - Barrichello
13. 5. 2024 11:47
Re: špatné porovnání
Zatím je jednotka dočasnosti :-)
Avatar - Dinar
13. 5. 2024 12:26
Re: špatné porovnání
Jasně, že nepřijde, je to nereálné, bavíme se o tom, že se ale roky do lidí hustí, že konec přijde. Rozporoval jsi to hustění, a to bylo/je nepopiratelné, leda bys byl posledních deset let v komatu, že sis nevšimnul.
Avatar - Atlis
13. 5. 2024 12:36
Re: špatné porovnání
Ale prosím Ťa, hustiť môže kto chce čo chce, podstatne dôležitejšie je, aká je realita. Spaľováky tu stále sú a veselo sa predávajú, pokiaľ ty "jazdíš" na to čo kto komu hustí, tak to je tvoj problém.
Avatar - Dinar
13. 5. 2024 13:00
Re: špatné porovnání
Klasická tupanská argumentace, řekneš hloupost, a pak blábolíš mimo téma.
Popíráš, že bylo EU stanoveno datum zákazu prodeje ICE? Popíráš, že byla v procesu schvalování EURO7, která technicky ukončovala možnost výroby ICE? Popíráš, že jak automobilky, tak politici posledních deset let "ukončují" výrobu ICE, každá automobilka k tomu vydala nějaké své prohlášení, že již od roku 27 atp. bude vyrábět čistě BEV? Popíráš prakticky každodení politické proklamace o nutnosti přechodu na čistě BEV? Eeurokomisaři počínaje, přes europoslance až po lokální politiky? Tohle hustění probíhalo a stále probíhá, i když realita jde svým směrěm.
Opravdu tohle "hustění" popíráš? Pokud ano, pak jsi buď Marťan, nebo to koma, anebo viz. začátek, blábola.
Avatar - Atlis
13. 5. 2024 13:36
Re: špatné porovnání
Kde je Euro 7? Kde je koniec ICE? Prosím konkrétne dátumy.
Avatar - twistedTSD
13. 5. 2024 13:02
Re: špatné porovnání
Kecáš ty. Zrovna Stellantis se stydí za spalovací verze svých modelů, Opel má být plně elektrický od roku 2028 a o Peugeotech 208/2008 se psalo, že v příští generaci budou EV only. A samozřejmě EK tlačí na zákaz ICE v roce 2035, aby jí vycházely emisní pětiletky. Takže se ptám, jak bude podle těchto vizionářů vypadat takový běžný provoz EV parkovaného na ulici.
13. 5. 2024 13:24
Re: špatné porovnání
Jeep Avenger taky měl být EV only, stejně tak nový Peugeot 3008 nebo Dodge Charger. Malé osobní dodávky, tj. berlingo, rifter apod., se před pár lety přestaly prodávat se spalovacími motory. Realita je samozřejmě jinde, nová auta dostala normální motory, osobní dodávky nejpozději s faceliftem taky a nedivil bych se, kdyby Opel tenhle svůj nápad se 100% přechodem na elektromobily přehodnotil, stejně jako to v posledních pár týdnech dělá řada dalších značek. Něco takového by si možná mohla dovolit Lancia s tím, že v Itálii nabídne i spalovací verze, protože mimo Itálii lancie (= přeznačkované peugeoty) stejně nikdo kupovat nebude bez ohledu na pohon.
Avatar - Atlis
13. 5. 2024 13:41
Re: špatné porovnání
Čo má ich deklarovaný prechod na EV s ich cenovou politikou?

Provoz EV na ulici bude taký, ako je už niekde teraz - bude sa nabíjať na ulici. Otázkou je kedy. Pretože reálne to môže byť ďaleko za 2035...
Avatar - Barrichello
13. 5. 2024 11:46
Re: špatné porovnání
97% lidí ve městě nebydlí v domě :-) :-) :-) :-) Ale v bytě, často pronajatem
Avatar - rohYpnol
13. 5. 2024 13:17
Re: špatné porovnání
Nemel pí*ovny!!!

Naopak právě malé vozy jsou nejvíce ohroženou skupinou v důsledku násilného prosazování EV mobility!!!

A naopak malý vůz je tím nejrozumnějším, co může stávat na parkovištích u sídlišť!!!
Avatar - sargis
13. 5. 2024 13:20
Re: špatné porovnání
Po roku bude ten EV stat skoro rovnako ako ICE. Nemyslim novy :-)
13. 5. 2024 16:12
Re: špatné porovnání
Přesně tak, a hlavně pánové evidentně s tím elektrem jeli "na spotřebu", rád bych těch 14,5kWh viděl v kombinaci a pak i to auto na dálnici při 130kmh (ne 110kmh) :-[] :-[] :-[]

Tak třeba tady jeden zimní test e-208GT:
https://fdrive.cz/…na-spotrebu-7332

A letní e-2008GT:
https://fdrive.cz/…a-spotrebu-11453
Avatar - Mokrous
13. 5. 2024 17:12
Re: špatné porovnání
Maličko mi nejde do hlavy, jak mistr ČR v ekorallye dokázal jezdit s mini 208 téměř za rovných 30kWh a někdo jiný s větší, těžší a vyšší 2008 za necelých 20kWh na dálnici a celkově cca 27 vs 17 kWh.

Dálnice v zimě je u EV klasicky docela čurina. Tam snad jedině TM3 LR, nebo TMY LR něco ujedou. Případně prémie typu EQS, nebo Ioniq6.
13. 5. 2024 18:26
Re: špatné porovnání
Tak vzali to tak nějak marketingové a dálníce byla minimálně a velmi velmi pomalu. Já dal dálnici s iD.3 s rychlostí kolem 140-145kmh se spotřebou 23-24kWh- Stejnou jak oni - Praha - Příbram a dále přes Písek do Budějovic a Krumlova, nicméně v Českém Krumlově jsem měl kombinaci 16,9Kwh/100km, což považuju za dobrou hodnotu :yes: Zajímalo by mě, jak by se to dalo s tou e.208 dát??? Podle mě bych asi nedojel, kdyby měla baterka 80% kapacity na začátku :-[]
Avatar - del42sa
15. 5. 2024 06:18
Re: špatné porovnání
jj často se zapomíná (účelově ?) v těch testech, že jakmile jedeš trochu rychleji nebo jedeš na dálnici kde je potřeba občas i předjíždět a ne se táhnout celou dobu v levém pruhu za kolonou kamionů :D a spotřeba pak klidně vyskočí i přes 20 kWh

Ty dojezdy udávané od výrobců platí tak max ve městě a ještě v létě ;-)
Avatar - Roman Horký
13. 5. 2024 08:32
Ten údaj u toho elektromobilu je desolátní desinformace
Každý ví, že EV jezdí ze solární elektrárny zadarmo a v noci navíc stabilizuje síť.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Zetti
13. 5. 2024 08:37
uvádí, že 1 kWh/100 km se rovná 8,9 kWh/100 km
neverte cinanum a auto.cz
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Trofim Lysenko
13. 5. 2024 08:39
Re: uvádí, že 1 kWh/100 km se rovná 8,9 kWh/100 km
neverte fejkovym bZ4X na moje.auto.cz :D
13. 5. 2024 13:25
Re: uvádí, že 1 kWh/100 km se rovná 8,9 kWh/100 km
Omlouváme se za chybu, již opraveno.
15. 5. 2024 09:44
Re: uvádí, že 1 kWh/100 km se rovná 8,9 kWh/100 km
Neviem preco sa tu operuje s prehlaseniami MG, podla mna je v tomto pripade wiki kvalitnejsi zdroj, ako nejaka cinskou vladou dotovana cinska automobilka. Viac info - https://cs.wikipedia.org/…wiki/Benz%C3%ADn sekcia Energeticky obsah.
Dalsi seriozny zdroj - https://www.sszp.eu/wp-content/uploads/2019_conference_GER__p-252__Podhoransk%C3%BDP__f4a.pdf
13. 5. 2024 08:46
Dotaz
Motor 1,2 koncernu Stellantis mají doporučený benzín minimálně 98oktanů a vy jste tankovali 95. Proč?
A na takovéto trasy přece každý bude jezdit u BEV na elektřinu nabitou v garáži. Mám na dnešní dobu nevýhodný tarif ( neznám nikoho kdo má dražší elektřinu) a i ve vysokém tarifu by to bylo 8Kč/kWh, to znamená vaše trasa nějakých 95halířů/km.
Takže ano jedinná a nejdůležitější nevýhoda BEV je vysoká pořizovací cena.
Že nemůže někdo nabíjet doma je problém těch líných lidí (jsem konzerva, každý kůň má mít svoji stáj, a ne chtít po ostatních ať se starají).
Další problém je, že ne všechny benzínky, nabízejí zmiňovaný benzin 98 a lepší ( je jich odhadem tak 1/4, znám ze zkušenosti, kdy do auta beru benzin u 3-4km vzálené benzínky, ale do zahradní techniky pro 98 a lepší musím jet minimálně 18km.
Rozbalit vlákno
103
Avatar - lyon667
13. 5. 2024 08:50
Re: Dotaz
Na základě čeho usuzuješ, že každý má možnost nabíjet v garáži? Reálně by byla většina provozovatelů elektrických spotřebičů závislá právě na veřejných nabíječkách.
Avatar - JirkaVejrazka
13. 5. 2024 08:56
Re: Dotaz
Vazne? Ono uz neplati ze v rodinnych domech apod. bydli cca 50% populace, plus minus par procent?

https://vdb.czso.cz/…ces/cs/index.jsf?…
Avatar - Roman Horký
13. 5. 2024 08:58
Re: Dotaz
Jirko teď jsi na to káp. 50 procent, to je vlastně každý.
13. 5. 2024 09:06
Re: Dotaz
A všichni moji příbuzní, co žiji v bytech, tak vlastní i garáže, někdo dvě, někdo třeba 5 . Proč nečekají ze se bude o ne starat stát, nebo město? Protože jsou plné samostatní a mentálně zdraví.
Avatar - Roman Horký
13. 5. 2024 09:07
Re: Dotaz
Bydlet v bytě a vlastnit garáž OBVYKLE znamená, že ta garáž je stovky metrů až jednotky kilometrů od bytu. K čemu by mi něco takového při mých mentálních schopnostech bylo?
13. 5. 2024 09:27
Re: Dotaz
A ona je někde nařízeno, ze musíš zajet malem až do obýváku?
Avatar - Roman Horký
13. 5. 2024 09:36
Re: Dotaz
Naštěstí zatím ne, ale mohlo by to nějakýho zelenýho trotla klidně napadnout.
Avatar - Ozzman
13. 5. 2024 10:48
Re: Dotaz
To bude pro cyklisty jejich ústavní právo. Nedávno se strhla diskuze kolem dvou cyklistů, kteří si vzali svá kola dovnitř supermarketu, kde velká část podobně postižené populace je obhajovala, že tam mohou, protože kolo stálo sto litrů a nenechaj ho venku a jeden ta kola asi neuhlídá, nebo nevim :D
Avatar - Ozzman
13. 5. 2024 10:48
Re: Dotaz
To bude pro cyklisty jejich ústavní právo. Nedávno se strhla diskuze kolem dvou cyklistů, kteří si vzali svá kola dovnitř supermarketu, kde velká část podobně postižené populace je obhajovala, že tam mohou, protože kolo stálo sto litrů a nenechaj ho venku a jeden ta kola asi neuhlídá, nebo nevim :D
Avatar - Ozzman
13. 5. 2024 09:28
Re: Dotaz
Tohle je strašnej kec, že na to reagujete. Samozřejmě, že né každý má možnost parkovat v garáži, i dnes vznikají novostavby, kde jsou jen parkovací stání vnekovní na příjezdových či manipulačních kominkacích, protože při každé výstavbě bytovky je dle místního nařízení povinnost umožnit parkovací místa k bytu pro developera. A co mají pak dělat ti, co žijí na velkých sídliští, kde jsou nededikované parkovací stání, to jsou také mentálně nezdraví ? Holt mít garáž není vždy jednoduché a to ani pro majitele RD, je hodně řadovek bez garáže... tohle jsou prostě hloupé řeči, které jen podporují dobré klima k propagaci elektromobility :)

p.s. já sám garáž mám v bytovce, soukromou a i tak se tam nechystám nabíjet, když nemusím
13. 5. 2024 09:34
Re: Dotaz
K tomu jen toto, někdo to má třeba do nemocnice , nebo kina 5 minut někdo 30min. Někdo žije na samotě, někdo v rušném centru. Je na každém čemu dá přednost a co mu vyhovuje.když pak máš hodně peněz mas to nejideálnejši. Tak to bylo a vždy bude.
Avatar - Ozzman
13. 5. 2024 09:42
Re: Dotaz
Ano, proto psát o nějakém mentálním zdraví u lidí, kteří nemají garáž na naíbjení (protože ji doteď nepotřebovali) je dost mimo, nemyslíš ?
13. 5. 2024 10:29
Re: Dotaz
Kdo neakceptuje možnost si zvolit co vlastně chce je normální?Tak jo. Proto tady ty diskuze takto vypadají.
Čekal jsem reakci od redaktorů, jestli je opravdu ještě doporučovány 98 a plus ano, proč tankují 95. Na to byl dotaz a samozřejmě bez odezvy, ale vždy to zde zadriftuje trochu bokem.
Avatar - Ozzman
13. 5. 2024 10:39
Re: Dotaz
Ta diskuze se zvrhla tam, kdy si dostal argument, že né každý má garáž a kde nabíjet, načež si začal říkat, že takoví lidé jsou líní a mentálně nejsou zdrávi a ještě zatěžují systém, aby se o ně staral? (to myslíš jak proboha ? výstavba veřejných komunikací je starání se o ně ? To si maj stavět své silnice a parkoviště i v místech, kde to nejde? :D . Asi jsem to, nejen já, špatně pochopil, nebo jak si to tedy myslel ?
13. 5. 2024 11:02
Re: Dotaz
Komunikace a parkovací stání je velký rozdíl, komunikaci využívá a muže využívat daleko vice uživatelů, než jedno parkovací stání před domem. Proč asi třeba obchoďáky zavádějí, ze na jejich prostoru, se smí parkovat pouze v případě u nákupu u nich, nebo zaplatíš extra.
Proč se nájemnici, nebo vlastníci bytu třeba nedomluví na výstavbách parkovacích domů? Nezafinancují si to? Nemusí to financovat města a starat se o to.
Avatar - Ozzman
13. 5. 2024 11:07
Re: Dotaz
Domluvit se mužou, taky platí dnes pravidlo pro bytové domy, že developer musí nabídnout určitý počet parkovacích míst. Dopravní obslužnost patří k městu, město se přeci má přizpusobovat tak, aby bylo místo pro obyvatele, tak proto by tam měla být i výstavba parkovacích míst, protože lidi auty jezdí. Stejně mužem argumentovat tím, že by město nemuselo stavět parky a dětská hřiště, at si to zafinancují ti, kdo tam chce chodit.... Vlastně ti vlastníci nemovitostí svým zpusobem se domlouvají na výstavbách parkovišť, skrze volené politiky a část jejich daní, takže to je za mne v pořádku. Pokud se domluví i soukromě, nikdo jim v tom nebrání, pokud je kde to postavit, což je taky problém.
13. 5. 2024 11:17
Re: Dotaz
Takže vlastně všichni majitele nemovitostí, kteří investovali do garáží a parkovacích stání, i když tolik nemuseli jsou blbci a měli to nechat na obci.
Také názor :yes:
Jenže pak také dochází k tomu, ze má třeba rodina dvě auta, obě v provozu. V pořádku. Další si koupi třeba aut 5, v provozu bude mít jen jedno a ostatní pouze zabírají prostor, Ten prostor ho totiž nic nestojí, doplácí na to ostatní. :no:
Avatar - Ozzman
13. 5. 2024 11:27
Re: Dotaz
To jsem nenapsal, prosím nevkládej mi do úst lži. Město by mělo zlepšovat podmínky pro život obyvatel, výstavbou toho, co si přeje většina obyvatel skrze své volené zástupce. Výstavba nových bytových domů je podmínena výstavbou parkovišť, tedy minimálně místními vyhláškami u nás to tak je (malé město na okraji Prahy). K tomu je parkování na ulici povoleno (placené či neplacené), definováno za jakých podmínek má být provozováno. Nevidím v tom problém v tom systému, jaký je nyní (kombinace přístupů a to je muj názor, né ta lež co si napsal), spíše vidím problém v tom, že lidi nedodržují pravidla, parkují na zeleni a tak, protože jsou líní dojít pár metrů.... ale to vymáhání správného parkování je jiná diskuze, stejně jako to ,že někdo zabere místo pěti autovraky... to problém je a legislativně se to živě diskutuje, jak je odstranit.


p.s. jestli někdo má 4 auta a někdo jedno, tak to prostě je, stejně jako někdo platí cely život pojisteni a nikdy ho nevybere, druhy ho muze potřebovat i nekolikrát za život... to je vlastně stejné
13. 5. 2024 11:44
Re: Dotaz
Takže nastaveni systému je dobré, míst na parkování je dostatek, jen lidi nejsou schopni dodržovat pravidla- a to je to mentální. Lidi k čemu nejsou motivováni dostatečně finančně, :yes: tak nedodržují. Proste kašlalou na to. Nejlepší je, ze ty víš kde je problém, jen to nyní nechceš připustit, Lidi chtějí jen pohodu, o nic se nestarat, pokud možno neplatit, ale jen vše užívat. Mám pocit že to donekonečna nepůjde.
Významově píšeme to samé, ale už se nemůzeme shodnout, to je cajk.
Avatar - Ozzman
13. 5. 2024 11:49
Re: Dotaz
Ale to, že lidi nedodržují pravidla se nerovná tomu, že jsou hlupáci, že nemaj garáž na nabíjení EV a parkují na ulici - pokud to činí dle pravidel. Pak se mužeme dostat do polemiky, že ten kdo nemá na to koupit si garáž, by neměl mít auto a auto není právo, ale výsada a měla byse omezit a tam se opravdu dostat nechci. Jak to mám já, jsem řekl v příspěvku výše a to platí i na to druhé vlákno :)

Problém je v nedodržení pravidel, a ti co je nedodržují jsou mentálně zaostalí, s tím souhlasím, pokud tak činní vědomě. Ale to je trochu jiné, než to co si napsal prvně.
13. 5. 2024 12:15
Re: Dotaz
O mentální zaostalosti píšeš ty. Já psal původně " mentálně zdraví"
https://cs.wikipedia.org/…3%AD_zdrav%C3%AD
https://www.ceskovdatech.cz/…-dusevni-zdravi/
a to je i ona lenost. Já na tomto webu budu líný opravovat gramatiku, někdo je líný jinde, a nebo nechtějí dodržovat pravidla ( a pozor nemusí být mentálně zaostalý, tak jako ( lidově řečeno) vyčůraní a to je horší.Když někdo něco páchá nevědomě, tak je to jěště snesitelné, ovšem když to dělají lidé záměrně tak to je peklo.
A ano, jaké je množství aut průměrně na jednoho člověka snesitelné? A samozřejmě pak zase vyvstane otázka kolik je potřeba garáží (parkovacích stání), to také nejde donekonečna.
Avatar - Ozzman
13. 5. 2024 12:22
Re: Dotaz
S vyčuraností souhlas, to je asi to nejhorší. Lenost a vyčuranost, ale to prostě nejde dát plošně :) Klepnout přes prsty tyhle lidi by to chtělo
13. 5. 2024 22:40
Re: Dotaz
"S vyčuraností souhlas, to je asi to nejhorší. Lenost a vyčuranost, ale to prostě nejde dát plošně Klepnout přes prsty tyhle lidi by to chtělo"

A kde zostala tá tvoja svätá demokracia a sloboda? Ty chceš niekoho klepať cez prsty? A za čo? Tí ľudia snáď porušujú zákon? Pár jednoduchých slov, a si v socializme, ktorý tak nenávidíš a po demokracii ani len nevzdychneš, pokrytec. :-[] Pekne sa vyfarbuješ.
Avatar - rohYpnol
13. 5. 2024 13:24
Re: Dotaz
Jsi ultradem*ent???

Takže mentálně zdravý = podle tebe jen bohatý!!! Nádhera. Takže pornohvězda co má v hlavě místo mozku péro a vydělává 300t. za den je podle tebe geniální, zatímco doktorand na ČVUT s platem pod minimální mzdou je podle tebe evidentně mentální mrzák co?!?
Avatar - mariov8
13. 5. 2024 11:00
Re: Dotaz
Nehledě na to, že ve většině společných garáží je dokonce zakázáno používat elektrické zásuvky instalované v prostorách. A spějeme k tomu, že si hasiči prosadí omezení nabíjení elektromobilů v uzavřených prostorách. K řadě garáží stavěných občas za socialismu u bytovek, vůbec elektřina natažená není. K jejich rozměrům se dostanu níže.

Také není výhra garáž v řadovce, protože pokud jste nesáhli do projektu, ještě nedávno byla v normách jako standardní automobil Škoda 120 nebo LADA Žiguli s délkou 4200mm a šířkou karosérie1600mm. Blbá Oktávie má dnes délku přes 4700mm a šířku kolem 1850mm, takže Oktávku tam sice ještě nějak dostanete, ale moc takhle "malých" Elektromobilů kolem sebe nevidím.

I tak tyto malé městské bobíky, co ročně nenajedou ani 15000km (takže že se začínají vyplácet po 220 000km...), většina lidí kupuje ojeté a nechává (co jiného jim často zbývá) stát venku...

Jakmile člověk opustí město hlavního typu, kouká (a někteří i vidí) proč ta elektromobilita nemá mezi prostým lidem prakticky žádnou podporu.
Avatar - lyon667
13. 5. 2024 09:01
Re: Dotaz
To, že někdo bydlí v rodinném domě, ještě neznamená, že má i garáž. Hlavně starší městská rodinná zástavba jsou často řadové domy bez vjezdu a bez pozemku před vlastním vstupem do domu.
13. 5. 2024 09:33
Re: Dotaz
Přesně tak. A nemusí jít jen o městskou zástavbu, řadová zástavba bývá i na některých vesnicích. U takových rodinných domů je parkování stejné jako u bytů - parkuje se na veřejné komunikaci.
A i když má někdo garáž, tak to neznamená, že tam má přivedenou třífázi nebo že celý jeho dům má přívod elektřiny dimenzovaný na nabíjení 2 nebo 3 elektromobilů v kombinaci s dalšími spotřebiči. Možnost nabíjet může znamenat vyšší investici než jen koupi wallboxu.
Avatar - Ozzman
13. 5. 2024 09:35
Re: Dotaz
A i když někdo má garáž, neznamená, že v ní má auto... u mne to už bude rok, co jsem tam žádné neměl, ale po velkém úklidu o víkendu už to vypadá nadějně :D
13. 5. 2024 09:43
Re: Dotaz
Jo, toho si taky všímám, že v garážích dnes parkuje málokdo.
Otázka je, proč?
a) Lidé jsou líní tam každý den zajíždět :D
b) Garáže se stavěly na dřívější rozměry aut a dnešní auta se do nich nevejdou
Avatar - Ozzman
13. 5. 2024 09:48
Re: Dotaz
U mne je to kombinace A s kombinací toho, že tam mám další úložný prostor :D Já mám fakt štěstí, že i když je garáž ze 70tek, je veliká, s přehledem jsem tam narval skoro pětimetrové Mondeo kombi i se skútrem + kola, lyže, střešní box a tak. Nebyl jsem línej a byl jsem dost mentálně zdravej vybrat dobrou bytovku s garáží abych parafrázoval původní příspěvek :D

Ale ten bordel u mne je to tím, že mne tam přes zimu zustaly věci na odvoz po rekontsrukci a taky se tam odložily nějaké nefunkční spotřebiče a nemohl jsem se dokopat k odvozu + dětské věci a taky tam nabíjíme dětský elektromobil :D
13. 5. 2024 09:53
Re: Dotaz
Nevymlouvej se na harampádí, jsi čisté A :D
Avatar - Ozzman
13. 5. 2024 10:05
Re: Dotaz
:D No, tak ja když měl v garáži auto, tak jsem s ním pak nejezdil, protože jsem měl před garáží druhé :D Tak ji musim vyklidit abych byl zase čisté A :D
Avatar - lyon667
13. 5. 2024 09:50
Re: Dotaz
Když se mi občas podaří nahlédnout do sousedních garáží tady ve městě, lidi tam často mají dílnu, nebo sklad harampádí. Prostě věci, na které v bytě není prostor a auto pak parkují venku. Socialistická zástavba tak nějak nepočítala s blahobytem a potřebami člověka.
Avatar - lyon667
13. 5. 2024 09:47
Re: Dotaz
Jako autař ve městě garáže samozřejmě mám: každou někde jinde, u jedné by dráty po připojení nabíječky nejspíš shořely, ve druhé zásuvka není vůbec. A podstupovat rekonstrukci jen proto, abych tam místo automobilu mohl parkovat funkčně méněcenný spotřebič, na to asi nejsem dostatečně ideologicky uvědomělý. :-)
13. 5. 2024 09:56
Re: Dotaz
Ono pokud jsou to řadové garáže, tak tam je přívod elektřiny společný pro všechny a i účty za elektřinu se asi rozpočítávají, ne?
Avatar - xxc
13. 5. 2024 13:00
Re: Dotaz
Netusim ako to je, ale ja mam socialisticku garaz, je tam normalne elektrina a platim za to normalne par €. V akom stave su kable, netusim, lebo som tam 20 rokov nebol, ale normalne ku socialistickemu panelaku existuje garaz s elektrikou.
Avatar - Dinar
13. 5. 2024 10:35
Re: Dotaz
Rozměry těch socialistických garáží jsou takové, že ani dnešní auto střední třídy se do nich nevejde, el. rozvody jsou pofiderní a mnohde nefungují ani osvětlení těch garáží, natož, aby se v nich dalo něco nabíjet. Ta vizionářská blábolení o tom, jak je vše v pohodě a není problém, aby lidé nabíjeli, to snad ani nestojí za komentář. ;-)
Avatar - mariov8
13. 5. 2024 11:06
Re: Dotaz
Přesně, mně se tam auto nevejde ani na výšku!!! Natož na šířku. Vybourat větší vjezd je prakticky nemožné. Smysluplnější a možná i ekonomičtější by bylo vedle postavit novou větší garáž. K ceně wallboxu by to bylo tak dalších 400 000,-?

Nehledě na to, že vjezd na pozemek také počítal se světlostí a rozvorem aut, které dnes schopnostmi dosahují pouze některé dodávky, SUV nebo čistokrevné off-roady. Naštěstí něčím schopným to přejet teď jezdím, ale mít tam dole baterku a světlost 150mm tak stojím na ulici jako většina sousedů. Včetně těch s garážema...
Avatar - twistedTSD
13. 5. 2024 10:13
Re: Dotaz
RD ještě neznamená automaticky i garáž nebo stání na vlastním pozemku.
Avatar - JirkaVejrazka
13. 5. 2024 10:28
Re: Dotaz
Stejne jako panelak/bytovka automaticky neznamena "bez garaze"...
Avatar - twistedTSD
13. 5. 2024 13:09
Re: Dotaz
To jistě ne. Ale nemyslím si, že by nějak zásadní podíl majitelů/nájemníků bytů disponoval garáží v rozumné vzdálenosti. Výjimkou budou městské novostavby s většími byty, kde si to vynucují minima.
Avatar - JirkaVejrazka
13. 5. 2024 13:45
Re: Dotaz
Ja si to taky nemyslim. Ale chtel jsem jen poukazat na nesmyslnost vykriku do tmy "Reálně by byla většina provozovatelů elektrických spotřebičů závislá právě na veřejných nabíječkách."

Protoze pokud ma lyon667 nejaka data potvrzujici to jeho tvrzeni, tak bych se na ne moc rad podival. Vety typu "ja nemam kde nabijet, muj soused taky ne a tchan uz vubec" jsou statisticky nezajimave.
13. 5. 2024 17:09
Re: Dotaz
Tak tohle je téma kde se nic nemusí potvrzovat, nebo dokládat. Tudíž: "Reálně by byla většina provozovatelů elektrických spotřebičů závislá právě na veřejných nabíječkách." ....nechápu, jak tohle může vůbec někdo rozporovat
Avatar - Ozzman
13. 5. 2024 09:13
Re: Dotaz
Kdyby si byl soběstačný a mentálně zdravý, nemusíš jezdít pro 98mičku 18 kilometrů a koupil sis nemovitost blíže benzínky ;)
Avatar - Roman Horký
13. 5. 2024 09:18
Re: Dotaz
:yes: :yes: :yes:
Mě by tedy zajímalo, jde tam skutečně o ty oktany, aby ta sekačka usekla i tlustší trávu? A nebo spíše o minimalizaci etahnolu v palivu? Protože zrovna v sekačce bych 98 neřešil. Ba co víc, neznám hnusnější věc (tedy pří mých mentálních schopnostech), než smrdět si zahradním nářadím na zahradě. Právě tady to má vše být elektrické!!
13. 5. 2024 09:25
Re: Dotaz
Tak samozřejmě u té zahradní techniky jde o biosložu a lze to jednoduše obejít.
To byl jen příklad proč mám přehled o tom jaký benzin kde prodávají.
Avatar - Ozzman
13. 5. 2024 09:32
Re: Dotaz
To netuším, nepodporuji hnusné čoudící sekačky, nemám ani zahradu, ale v našem rodném domě jsme vždy byli ekologičtí a sekačku měli výhradně jako EV !
Avatar - lyon667
13. 5. 2024 09:36
Re: Dotaz
Protože až budeš někdy sekat hektarový pozemek, myšlenky na elektriku tě velice rychle přejdou. :-)

Ono to koneckonců platí obecně pro zemědělství, stavebnictví a další obory, tam je přechod na baterie ještě větší cringe, než v silniční mobilitě.
Avatar - Ozzman
13. 5. 2024 09:52
Re: Dotaz
U Zem. techniky je to i díky váze a následné degradaci půdy i když by se dalo někdy o tom polemizovat i dnes, kdy si chudí zemědělci koupí mnohatunové potvory za polovic, protože jim na to přispěje EU proti které pak chodí demonstrovat :D Tedy část z nich..

Přitom pro malého zemědělce by EV technika byla teoreticky ideální. Obhospodařuje omezený rádius a vrací se vždy na stejné místo, kde by se mohl nabíjet ze solaru... ono to časem možná příjde v určité formě.
Avatar - lyon667
13. 5. 2024 10:23
Re: Dotaz
Ano, hmotnost je už dnes problém a když jsem to před časem nahrubo počítal, baterka by musela mít dalších cca 6-8 tun, aby zvládla celodenní práci tak, jako bežný moderní traktor.

Ani pro toho malého zemědělce to není terno - problém s kapacitou baterie bude úplně stejný, jako u velké techniky, nějaké rychlodobíjení v tomto segmentu čekat nemůžeš a to vše za vyšší pořizovací cenu.

Když se dívám na obyčejné zahradní sekací traktory, taková elektrická Stiga má výdrž 80 minut, nabíjí se 3 hodiny a výkon žacího motoru slabé 3 kW. Zahradu, co mám na venkově, seču 3-4 hodiny na jednu benzínovou nádrž a to je traktor s 18 koňmi, za poloviční cenu.

Ale jo, na sekání dvorku, proč ne, stejně jako na prořez stromů mi stačí aku pila a nepotřebuju třífázovou cirkulárku.
Avatar - Ozzman
13. 5. 2024 10:29
Re: Dotaz
Proto říkám, že je to jen teoreticky ideální, protože nabíjíš přes noc ze solaru a vlastně se nevzdálíš od nabíječky moc daleko. Prakticky to je ještě daleko, ale cenu bych neřešil, to zaplatíme my všichni dańoví poplatníci :D

Nebo pak vodík
Avatar - Zetti
13. 5. 2024 10:35
Re: Dotaz
Jak nabijis v noci ze solaru? Ja myslel ze to funguje jen ve dne
Avatar - Ozzman
13. 5. 2024 10:43
Re: Dotaz
:D :D Normálně ji přes den nabiješ do šuplíku a pak použiješ, ne? :D
Avatar - Zetti
13. 5. 2024 10:51
Re: Dotaz
Jak prosté, život je jednodušší nez jsem si myslel díky
Avatar - Ozzman
13. 5. 2024 10:57
Re: Dotaz
Hele, že se k solaru prodává i akumulátor vím i já :D