Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Za volantem nové Škody Octavia: Po tříválci se nám stýskat nebude

140 komentářů

Avatar - rohYpnol
rohYpnol
1) Proč máte pouze promo fotky?!? To bylo zakázané focení? Nebo autor potřebuje fotografa?!?
2) Proč jste nás krmili celou dobu tím, jak R3 1.0 TSI je výborný motor, když teď opět zpětně vyplouvá to, že to žádné terno nebylo a R4 je lepším řešením?!?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Co bylo na 1.0TSI špatně? Ten motor pokud vím funguje, s autem jako Scala i normálně jede a dokonce jsou tu tací, co s Rapidem/Fabií tomu motoru říkají dálniční dravec 😁 Já zkoušel tedy jen tu Scalu, na to auto to uplně stačí, ale dravec to není. Že do Oktávky je lepší větší motor, protože Oktávka je už docela velké auto? O tom snad nepochybujeme nikdo.
Avatar - lamal
lamal
Hospodske kydy sa teraz prubli, zrusili 1.0 tsi a (podla nich) dali im za pravdu 😄 Endorfiny na max...
Avatar - Ozzman
Ozzman
No tak jasné. Vizionáři nejen těchto diskuzí se bojí, že je pořád sledují, oponoval jsem jim vždy tím, že k čemu by jim to bylo no a měli pravdu ! Protože v hospodě pomlouvaly 1.0TSI, tak jim dali za pravdu a maj teď 1.5TSI! 😁
Avatar - Ham.
Ham.
No já mám sice dva roky starou zkušenost, když jsem kombíky kupoval do firmy a porovnávali jsme ty motory a 1.5 TSI je skutečně daleko lepší řešení. Jednak byl v celém spektru daleko tišší, zaznamenat jeho běh v nízkých a středních otáčkách šlo jen velmi obtížně a i v těch nejvyšších byl velmi utlumený. Daleko vyšší krouťák na volnoběhu, takže rozjezdy s minimálním plynem nebo s citem na spojce klidně na volnoběžné otáčky, to tříválec neuměl, protože na volnoběh má krouťák hodně mizerný, takže rozjezdy vyžadují daleko více plynu a prokluzu spojky. Navíc v některých nižších pásmech dokáže drnčet a naopak vytočený do maxima dělal daleko větší virvál než čtyřválec. No a při týdenním testování dvou kousků kluci zjistili, že tříválec s prázdným autem někde na okresce jede sice o 1 až 2 deci úsporněji, ale při naloženém autě (2 technici, plus cca 100 kg v kufru při cestě 100-200 km řekněme "trochu" nad rychlostními limity) si čtyřválec řekl o 0,3-0,5 litru méně. Nemluvě o lepší dynamice čtyřválce (myslím, že i podladěná verze ten tříválec dynamicky smete, protože bude mít daleko lepší průběh krouťáku). Takže celkově, ano, čtyřválec je daleko lepší řešení než tříválec a tento krok podle mě bude obrovská konkurenční výhoda škodárny proti soupeřům, kteří nabízí tříválcové mrzáky, po svezení nikdo na tříválec ani nepomyslí.
Avatar - lamal
lamal
Suhlasim, 1.5TSi je v Octavii lepsia volba nez liter (konkurencna vyhoda), narazali sme skor na reci, ktore liter sprevadzali od zaciatku, ze to nic nevydrzi a nic nejede.
Avatar - Ham.
Ham.
Tak určitě ty tříválce dokázali automobilky zkultivovat a ve srovnání s tím co byl tříválec před 25 roky je to dnes někde jinde, nicméně ty čtyřválce také šly dopředu a ve výsledku pořád platí, že počet válců a objem i u přeplňovaných motorů nikdo neokecá.
Avatar - lamal
lamal
Z hladiska hmotnosti a umiestnenia nad prednou napravou je nizsi objem a pocet valcov lepsi (pri priecnej zastavbe). Liter mal hlavne 200nm od 2tis ot co sa stale rovna 2.0 atmosfere s este lepsim priebehom.
Ziadny extrem asi nie je potrebny, tj maly 4valec okolo 1.5 s turbom je optimalny pre Octaviu.
Avatar - Anonym
Anonym
Pokud bych něco motoru 1.0 TSI vytknul, tak je to právě průběh toho točivého momentu ve srovnání s podobně dynamickými atmosférami. Nic, nic, nic, nic ... pak se to přehoupne přes ty 2000 otáček a najednou to letí jak splašené. Prostě jak starší maloobjemové turbodiesely. Člověk musí neustále kontrolovat otáčky, aby se nedostal do pásma té turbodíry, a tedy častěji řadit. V městském provozu obtěžující. S dvoulitrovou atmosférou tohle neřešíš. Prostě šlápneš na plyn.
Avatar - lamal
lamal
Ale jo, zas ti uchadzaju kontexty... atmo 2liter zhltne podtocenie a reaguje hned, nepisal som predsa o vyhode litra v pasme 1000-2000ot, ale od 2000tis.....
Na to, ze to bol zakladny motor, so 6 kvaltom staci spravne radit, na 1cke viac plynu a otacky.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak do Oktávky to bylo asi takové nouzové minimum, já psal o Scale, v Oktávce jsem to nezkoušel. Tam ten objem a i výkon při naloženém autě bude chybět. Nicméně zajímavé je, že to srovnání s R3 konkurencí tak jednoznačně vyznít nemusí, v některých srovnání tady dostalo to 1.5TSI (v testu v Golfu) naloženo od 1.0Mhev Ecoboostu s Fokusem. Co mám lidi, co mají v okolí ten motor, tak si to chválí. Sám bych nevěděl co z toho vybrat. Dobré recenze jsou už i na inovovaný PureTech R3. Ta patnácktka jede, ale mne tedy také zvlášť nenadchla nudným dieslovým projevem (O4 liftback s MT) a třeba 1.4TSI o stejném výkonu mne přišel jako lepší motor o řád. Do jaké míry je tedy překážka v hlavě v neprospěch R3 oproti R4 a jak moc to reálně je omezení, to neumím soudit, ale určitě 81kw TSI vs 110TSI rozdíl bude, spíše myslím podobné výkonové varianty.
Avatar - Ham.
Ham.
V absolutním čísle výkon tomu tříválci nechyběl (on měl v reálu o cca 10 kW víc než na papíře), ale chyběl mu průběh výkonu a kultura.
https😐/www.youtube.com/watch?…
https😐/www.youtube.com/watch?…
Do Fabie bych tříválce akceptoval (i když i tady platí, že 1.5 TSI je daleko lepší svezení), od Scaly výše je čtyřválec jednoznačně lepší řešení. U Scaly by krok z Octavie mohli klidně okopírovat, protože pár kilo materiálu navíc se jim vrátí na úsporách z objemu výroby a zákazníci by na tom vydělali také.
Co se týče "nakládání", tak při objektivním hodnocení čistě jenom motorů bez zbytku auta (naměřená spotřeba, naměřená dynamika, naměřená hlučnost, Vmax) ten tříválec za čtyřválcem kulhá ve všem i přes vyšší maximální výkon. Ten tříválec je fantastický v jedné věci a to je spotřeba podle WLTP, tam čtyřválce deklasuje o propastných 0,8 litru, v reálu je to bohužel přesně naopak.
https😐/www.autobild.de/…st-22795603.html
Avatar - lamal
lamal
Kolega ma Aronu 1.5tsi FR s manualom a ked mal pozicane servisne vozidlo Aronu s 1.0tsi tak hovori ze moc rozdiel nespoznal, keby to vedel prej si tu 1.5tsi ani nekupi. Nehovorim, ze je to pripad kazdeho, ale najde sa v praxi aj tento pohlad.

Ty si si Fokála s 1.0EB nekupil, takze tomu v reale moc neveris 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Nevěřim, ale chtěl jsem si to zkusit a nebyly předváděčky 😁 Ale u hatchbacku by mi to asi nevadilo tak, jako u rodinného kombíku. HB jsem zkoušel s 92kw verzí a to jelo moc hezky.
Avatar - lamal
lamal
Nostalgicky bychaříš 😄 Fofo s 1.0EB asi len na 60 mesiacov 😒
Avatar - Ozzman
Ozzman
Náhodou, ten Fokus HB ST line byl parádní i s litrem 😊 Jo, ještě jedna věc mne u toho mhev 1.0 odradilo - suchý powershift, myslel jsem, že tam dávají ten hydroměnič 8st jako má 1.5ecoblue a míval to 1.5EB 😐 No Fokus už tyhle Oktávce není konkurentem, končí.
Avatar - lamal
lamal
Celý Ford končí 😁
Ota4
Mohu potvrdit že 1.0 ecoboost 114kw který máme v pumě jede jako šílený
Avatar - lamal
lamal
Ta posledna verzia s velkym turbom je jazdne najzaujimavejsia kvoli elanu vo vyssich otackach.
Ota4
Ano ten motor krásně graduje a jede jako šílený. Mám možnost porovnání s 1.5 mhev tgdi 118kw a určitě bych dal přednost ecoboostu.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Puma je ale o třídu menší auto. Já to chtěl do rodinného kombi a nějak mne to odradilo + ten powershift, to jsem netušil, myslel jsem, že ho má jen slabší 92kw verze.
Ota4
Puma sice je o třídu menší ale váží 1290kg. Když jsem měl zapujceneho focuse tak si pamatuji za měl 1340kg. Navíc ve vyšších rychlostech bude mít focus výhodu díky nižší karoserii. Myslím že rozdíl 50kg ani nepostrehnes
Avatar - Ozzman
Ozzman
A jak se to chová naložené ? Přecijen jsem to chtěl místo Mondea, i na delší cesty, s rakví na střeše. Sice už jsem koupil jinde, ale zajímá mne to.
Ota4
Myslíš že to pojede naložené hůře než nalozena 1.5tsi nebo tgdi? Proč? Navíc si ještě ecoboost pomáhá zdravě kratšími převody
Avatar - Ozzman
Ozzman
Nevím, jsem boomer a mám rád objem, bohužel jak jsem psal výše, nebylo možno ani jako předváděčku vyzkoušet, takže se to nedozvim 😒]
Avatar - Anonym
Anonym
Ty jsi boomer? Já jsem boomer (na nasi strane zelezne opony nazyvany presneji Husakovo dite).
gil54
Ale Husákovy děti už nejsou boomeři.

Válečná generace – do roku 1945.
Baby boomers – 1946-1967.
Generace X – Husákovy děti – 1968-1982. Xeniálové – 1978–1983.
Generace Y – mileniálové – Havlovy děti – 1983-1997(2005)
Generace Z – generace M (multitasking) – 1998(2005)-2015.
Generace alfa – iGen – internetová – po 2015.

A k tématu nemám nic nového, o tom jak miluji tříválce a jak jsou "fajn" jsem to tady psal už tolikrát, že to snad už všichni četli, za ta léta, co po nich plivu. 😄
Avatar - miromen
miromen
A to z jakeho duvodu? Znam 2 majitelky, ktere vlastni sice fiesty, ale taky s 1.0EB vic než 10 let tedy ta puvodni verze a za celou dobu ani jedna neměla problem. Jen u nich netušim kolik maji nalitano. Jen vim, že ani jedna nespekulovala servisně s olejem jak to řada majitelu děla a doplacela na to a nechavali davat takovy olej, ktery předepisuje vyrobce.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Lamal dozajista nemyslel spolehlivost, ale to, že Fokus končí a do roka už ho neobjednáš, nakonec i teď už jdou jen nějaké osekané verze.
Avatar - miromen
miromen
Jo tak no s auty je to do značne miry konečna a ja doufam, že se součastnym autem vydržim co nejdele tedy pokud se něco nebo ja nezměnime.
Avatar - lamal
lamal
Z casti preto co pisete obaja, jazdenka tj. velky risk lacneho benzinu, podtacania, jazdenia kratych tras, servisne chyby a tiez preto, ze foto skončil.

Kazdopadne Focusa aj Fiestu s 1.0EB som si kupit mohol aj novu a nestalo sa tak kvoli obavam zo spolahlivosti a pristupu znacky k zarukam.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Zase by si treba na centrale potkal tu milou slecnu, co tam tyhle stiznosti za Ford řeší 😊 Pokud tam jeste pracuje
Avatar - lamal
lamal
Neviem o ziadnej, ale ked to zacáluje moze byt aj hnusná.
Avatar - Ozzman
Ozzman
No, já když jsem řešil tu naší reklamaci, tak si mne pořád přehazoval servis který servisoval, prodejce a zastoupení a na zastoupení v Karlině na centrále byla moc hezká a sympatická slečna, asi mluvčí pro styk s veřejností 😊 Tak to bylo trochu příjemější
šofér
Hoj hoj, prosím radu. A to vážně- chceme koupit do rodiny staršího Rapida, měl jsem -kvůli pojistce v merku 1,0 TSi, nyní tady čtu vaše zkušensoti- co tedy je tedy do Rapida ten nejlepší motor. Nájezd bude tak kolem 10 tis. ročně.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Počkej, jak kvůli pojistce?!? To vážně řešíš ten rozdíl pár tisíc v rámci celkových nákladů?!?
Samozřejmě, že 1.5 TSI je výrazně lepší. Říkám to celou dobu. A ne že by ten 1.0 tsi neměl výkon a sílu (na základní motor ok...). Ale jde přesně o to, co se děje mezi rozjezdem a 2 tis. otáčkama než reálně zabere turbo. Do té doby totiž nemáš nic jiného než chcíplý litrový tříválec.
Avatar - Ham.
Ham.
Do Rapidu se snad 1.5 TSI nedával, když tak, tak tam byla nějaká podladěná 1.4 TSI a ta byla jednoznačně nejlepší motorizace. Záleží ale na prioritách, 1.4 TSI přecijen žral víc než 1.2 TSI a byl jenom s automatem, takže pokud by chtěl manuál, tak nezbývá než 1.2 TSI nebo 1.0TSI u novějších aut.
Avatar - Ozzman
Ozzman
nebylo to větší TSI jen s DSG? A to do auta s nízkými náklady brát starou suchou DSG z druhé ruky....
Avatar - Ham.
Ham.
Ano, také jsem to napsal ...byl jenom s automatem...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jo Rapid.... Ano nějak jsem zůstal u Scaly.

Tam bych bral jednoznačně 1.2 tsi ea 211 v silnější verzi se 6kvaltem. Protože suché dsg je problém.
Avatar - Emel
Emel
Vyhnout se starší generaci 1.2TSI (EA111). Novější 1.2TSI (EA211) nebo ten litr klidně, za mě raději v té silnější verzi už kvůli šestikvaltu.
1.4TSI 90/92kW bylo myslím jen DSG, ale pokud by bylo za zajímavou cenu a automat jsi chtěl, tak asi proč ne... něco takového... osobně mi ta 1.4 ale smysl nedává.
https😐/www.sauto.cz/…/rapid/203980272
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
1.0 TSI přišel do Rapidu při faceliftu (2017), ke konci výroby to byl jediný motor v nabídce. Tuším ve 2/2018 dostal odolnější spojku. Je to spolehlivý motor, netřeba se ho bát, ale v Rapidu je spojený s dlouhými převody, které v kombinaci s mrtvým charakterem v nízkých otáčkách znamenají, že si člověk ve městě hodně zakvedlá.

Mezi 2015-2017 se dával 1.2 TSI EA211 s řemenem, což je v zásadě výborný motor. PředFL Rapidy podle mě budou průměrně hůř vybavené než poFL (oblíbená byla tehdy výbava Fresh vycházející z Ambition).

Dřívější kusy měly 1.2 TSI EA111 s řetězem, který v Rapidu fungoval docela dobře, ale obecně je dost choulostivý.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
On nikdo neříkal, že je 1.0 T lepší než 1.5 T. Je to prostě základ, popř. ve Fabii střed nabídky, který s sebou nese určité kompromisy. Samozřejmě, že objemný a výkonnější čtyřválec lépe zvládá zátěž a lépe táhne od volnoběhu.

Nicméně co se absolutně nepotvrdilo, byly hospodské cinty o životnosti 100k km. Osobně mám v tomto ohledu větší nedůvěru k 1.5 TSI ACT než 1.0 TSI.
Avatar - Anonym
Anonym
1,0 R3 dálniční dravec, to mi nedělej, zas sem spadnul smíchy pod stůl 😄 😄 😄 😄 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
To řekl Vaculík 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Ten poslední dobou plodí samé perly, jedna větší jak druhá 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jak v čem, já ho taky dříve nemusel, ale když si toho pustíš víc, tak on dost věcí myslí v nadsázce a rád říká takové věci, protože tím vytáčí diskutéry a i se na to rád odkazuje
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tohle je ale už dost stará hláška.
https😐/www.auto.cz/…k-dopadla-137790

Čas 16:20, rapid je dalnicni predátor 😒]
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Hele, kolem Brna to sedí. Tady prostě stojíš co to jde 😲
Avatar - sargis
sargis
Mozno ich rozhodilo, ze sa predvadzacie auto pokazilo, a z toho soku zabudli fotit...
Avatar - Jenik3
Jenik3
h.onzyk
Tak to má vypadat, ne fotky z fotobanky. A kombinace barvy a kol u toho oranžového kombíku nevypadá vůbec špatně.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Tihle si to aspoň sami napsali. Zde je jen lehce upravená kopie článku z Garáže. Včetně stejných spotřeb. Prostě zase trapas. No, hlavně, že jsou prokliky a příjem z reklamy.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
To už je zoufalé, došlo ke zlepšení a tak budu nadávat aspoň na to staré.
Avatar - Ozzman
Ozzman
:yes: :yes: Přesně 😁
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Urcite staci vykonovo aj 1,0tsi to ano... ale 4valec ma vzdy lepsiu kulturu chodu ako 3valec... silnejsi 85kw liter tsi ma este aj dvojhmotovy zotrvacnik ( kvoli co mozno najmensim vibraciam ) .. treba tam aj citlivejsie a pomalsie pustat spojku... je to proste dalsi kazivy element... slabsi 70 kw variant ho sice nema ale zase o to viac "vibruje" ... takze ak je moznost 4valca nie je o com.. mne by sa ten podladeny 1,5tsi velmi pacil aj v scale ci fabii... ale ok... chapem... ten uz nebude pre kazdeho ... mna 1,0tsi v scale neurazi... ale chce to v tomto pripade ( so sotrvacnikom ) brat uz rovno nove auto .. tu uz aj jazdenka s len 50 tisicmi od nejakej babicky z Hodonina jazdiacej len do kostola a domov moze mat ( zarobene na skryty ) problem... bude zaujimave ked sa nam este 4 valce postupne tu a tam vratia ... a nielen v koncerne... zacina sa uz prichadzat na to ze nie vzdy co najmensi a najlahsi motor musi byt v paxi aj najuspornejsi a najspolahlivejsi...
jhamil
Souhlas, taky jsem zvědavý zda i nějaká další značka přijde s podladěným čtyřválcem.
PowerHouse
Vždyť se podívejte na zrychlení a maximálku u těch 85kW motorů.
Scala 9,6 s na 100, maximálka 205
Octavia za pouhých 10,4 s a pouhých 203

Kdo již kupuje Oktavii, tak je třeba si připlatit za 110kW, zrychlení 8,5s a maximálka 229.

I na 1,0 TSI 85kW se nyní zapracovalo, je tam 2x více vstřiků.
Avatar - lamal
lamal
Fajna by bola slabsia verzia s MPI vstrekovanim a turbom ako to ma Renault s 1.0TCE, tak by to davalo o moc vacsi vyznam.
PowerHouse
Omluva
Scala 9,5 s
Oktavia 10,4 s
Avatar - Mokrous
Mokrous
MPI by u základní verze bylo víc než vhodné a rozumné řešení.
Avatar - lamal
lamal
Bol by to hit, kto vie ako by to kanibalizovalo mensie koncernove vozy, ktore by ostali pri 1.0TSi.
Netusim ake % zakaznikov, riesi karbon pri TSi, viem ze Toyotaci co si kupuju na dlhsiu dobu do osobneho vlastnictva to riesia a kupuju MPI s baterkami. A nemyslim to ako provokaciu VW vs Toyota, mam to z fór a skupin od majitelov.
Avatar - Mokrous
Mokrous
MPI je vždy sázka na jistotu a nula problémů s karbonem bez ohledu na značku.
Totálně mě s tím všichni výrobci se.rou. Speciálně do měst a okolí a do slabých motorizací by to měla být povinnost. Třeba se toho časem dočkáme, až unie začne řešit stav těch motorů po 5 a více letech a nařídí návrat k MPI.
Kdyby mělo 2.0 TSI 140 (dnes už 150kW) MPI, tak jsem ho měl už doma.
Čistý přímovstřik jsem nechtěl. Do budoucna to ale asi budu muset tolerovat.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Naprosto s tebou souhlasím, i pro mne to byla u posledních 2 aut podmínka, abych neřešil problém s karbonem. A myslím, že ta 1.5 v Hyundai (ta atmo) je nepřímovstřiková. Jen je to základ.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Ano, je. 1.5 atmo je MPI.
Avatar - miromen
miromen
Tuhletu připosranost s karbonem totalně nechapu. Vlastně posledni 2 auta, ktere jsem vlastnil byly či jsou přimovstřiky a vubec mě nenapadlo to řešit. A s tim součastnym klidně vydržim 10+ let. A když se nad tim zamyslim možna i lepe, že ma auto jen jedny vstřiky než nějake dualni, ale vesměs je mi to u zadele.
Možna, opakuji možna by mi to prolitlo hlavou, kdybych jezdil čistě město, ale takovych uživatelu bude jak šafranu.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak já to řešil poprvé u auta primárně do města = ojetiny, tam nechceš auto, co už někdo před tebou zadělal karbonem a ty to slízneš, vzal jsem atmosféru 2.0 od Renaultu, protože jsem ty zkušenosti s karbonem zažil (a nebylo to městské auto a i tak se to stalo a nebyla to zanedbaná údržba) a tomuhle motoru je nějakej karbon fuk, sice to žere jak prokoplé, ale neřešíš blbosti.

U druhého jsem to bral v potaz, ale nebyl to hlavní duvod koupě. Má to myslím kombinaci přímého a nepřímého vstřiku.
Avatar - miromen
miromen
No jo, ale ty si měl 1,6EB a u těch mi přišlo, že co kus to original. Prostě kousky s mnoha kilometry a bez problemu a na stranu druhou kusy co u nich nastal problem klidně i po par tisicich km.
A ja třeba jezdim i dost město byť teď mam k dispozici 2 auta takže toho města u golfa ubylo, ale i tak prostě v hlavě nenosim co za typ vstřiku ten golf ma. Ale, už jsem slyšel i ruzne teorie pravě v souvislosti s karbonem u přimovstřikoveho 2,0TSI, kde někdo tvrdil, že u něj by neměl byt problem z duvodu tušim vyššich tlaku.
Ja si prostě v tomhle dělam jednodušši "život" a to, že to neřešim. Navic pravě v okoli znam několik lidi s přimovstřiky tedy bavim se o dlouholetych majitelich a žadne katastrofy se neději. Ja znam katastroficke scenaře parvě z vypravěni, že někde něco někomu či klasicky z internetu.
Tim to nechci zlechčovat a vim, že zrovna ta 1,6EB byl pruserovy. Ale taky vim, že dost majitelu jsou špekulanti a auta servisuji jinak než jak doporučuje vyrobce a pak se divi.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jak rikam, to zalezi jake auto kupujes a taky jestli je to nove, ci po nekom. Bohuzel ten 1.6 byl priklad, zeni u noveho auta s plnym servisem to nemusi fungovat. Jinak znam tyhle historky treba z Renault skupin s 1.2 tce, slysel jsem to o 1.6thp. Zakarbonovany tsi si moc nebybavuji, ale v jednom autorizaku, kde pracuje znamy sdileli zkusenost se Sharanem posledni genrrace 2.0tsi a taky se tam neco v tom smyslu sypalo v zaruce. Uz je to dele, nepamatuji si presne. Ten problem existuje, a kdyz das za auto dost penez, resit to spis nehces
Avatar - miromen
miromen
No spiš to prostě bude o konkretni motorizaci a taky bude dost zaležet na servisu a řekl bych, že čim novějši auta a tedy i motorizace tak bude na tom servise vice zaležet. Takže jasně riziko co a po kom kupujež bude u novějšich aut zřejmě větši loterie než u těch aut staršich.
Velmi dobry kamoš se "zbavuje" stejneho fokala jako jsem měl ja tedy s 1,5EB již 2 rokem a pořad se ho nějak nechce zbavit. Nalitano ma na něm hrubě přes 300tkm cca 350tkm. Když jsem se ho prvně ptal proč ho tedy neproda a nekoupi něco noveho tak, že vlastně ani nevi co by pořidil jen vahal nad Focus RS byť se již nevyraběl a taky to, že to auto jezdi a nema žadny problem tak se mu to ani nějak nechce řešit.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Dalšího takového nekoupí... ale 350 tisíc na patnáctku Ecoboost, to je hodně slušné. My máme v rodině Kugu 2fl s tímhle motorem a ta má snad 30 tisíc teprve 😁
Avatar - miromen
miromen
Jo no on to kupoval cca 1 rok po mě a během par měsicu mě již kilometrově překonal. Vlastně před par dny to bylo 8 let co to auto kupoval jako nove.
A to nema to jeho auto žaden nadstandardni servis což se u něj divim. Dokonce když jsem se ho ptal jestli již měnil svičky a to měl najeto cca 90tkm tak řikal, že ne a proč, když u předchoziho fokala 2G 1,6 atmo je měnil až po vice než 100tkm. Tak jsem mu jen řekl, že pod kapotou nema ten stejny motor a že je to modernějši a složitějši motorizace takže bych raději ten vyrobcem doporučeny interval dodržel a to po 60tkm. No tak je nechal tedy na muj popud vyměnit.
Tušim, že nejčastěji měnil čelni skla, kdy ma již 3 nebo dokonce 4 kus a to jedno musel navic řešit v ramci dovolene v zahraniči a vim, že to byla docela prekerka předevšim nervově, časově a i docela dost peněz ho to stalo.
Avatar - lamal
lamal
Poznam majitela s 1.2TSi EA111, ktory mal zakarbonovany motor a vymenili turbo zbytocne (sedlák servis)... prej sa to u nich prejavuje ako porucha regulacie turba v niekt. pripradoch. Znamy co to riesil na Roomsteri spominal info od servisaka, ze sa karbonuju a ma ich tam casto - ano povidacky, ale aspon ten jeden pripad berme ako real.
Avatar - lamal
lamal
Vhodnym pouzivanim a palivom oddialis a preventivne dekarbonizovat - to sa chce malo komu kto si to kupi na 5 rokov. Ale da sa s tym zit a potom tie motory funguju. Hlavne to nepustit do detonacneho spalovania a poskodenia sediel ci ventilov.

Mam k tomu 3 poznamky😒br />
1. Na kolko je to akt planovanej zivotnosti zo strany vyrobcu nevis, z pohladu karoserie ma koncern velmi dobre vyhliadky na dlhodobu hodnotu vozidla a servis je pre automobilku a zmluvnych partnerov velky zisk...

2. Dekarbonizaciu robia rozne mensie firmy, pomerne dost toho musia vymontovat a nahodit naspak - obaval by som sa dlhodobeho efektu, netesnosti a rozne zapeklite problemy s obtiaznou diagnostikou

3. Okrem karbonu maju tie priame vstreky aj vysokotlake cerpadla, turba, IC, namahne rozvody a chladenie, celkovo je to uz diesel na benzín, ale zase jazdny prejav a kultivovanost su dobre no...
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já ti nevím, jestli se vždy dá tomu zakarbonování zabránit. Nám umřel ten 1.6ecoboost v 22 tisící km, to by si musel opravdu každý rok a 10 tisíc chodit na dekarbonizaci od nového auta... asi by to pomohlo, ale to je naprosto šílená představa.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Tywole! 22 tisíc? To přece není ani zajetej motor. To je děs. To by mělo bejt trestný.
Cokoli do 100.000 beru jako novej motor.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Je to tak, druhej motor dal 30 a pak šla pryč. Ale jinak tedy co do jízdy ta šestnáctka byla vynikající, gradace výkonu, overboost z 240/270NM při plném plynu a při řazení si odfukovalo turbo, hodně mě to bavilo 😁 Ale všechny vždy varuji, at si to nekupují
Avatar - iudex
iudex
Len na vyváženie dodávam, že náš bývalý Ecoboost 1,6 stále bez poruchy jazdí, má 13 rokov a cca. 280t km. A jazdí tak nízke otáčky a noví majitelia ho podtáčajú tak brutálne, že mal byť podľa teórie už trikrát mŕtvy na karbonizáciu. A nie je.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Aby se v tom prase vyznalo.

Ale v mém případě by asi nic nehrozilo. Když jezdím Vervu a dálky a občas vymetu pavouky.
Avatar - lamal
lamal
Nie kazdy motor na to trpi rovnako, su tam rozdiely, podla toho kolko produkuje sadzi uz samotne spalovanie a napr ci idu do EGR uz ocistene plyny, a tak isto ako a kedy je EGR aktivne + isto mnoho ineho.

1.6EB bola prva lastovička, rychlo doletela... ale pomohla tuto problematiku brat vazne, diky Ford 😁
Avatar - iudex
iudex
Či nerobíš tú istú chybu, ktorú kritizuješ na vysmievačoch 1,0TSI. Tiež na dvoch-troch príkladoch odpisuješ celú generáciu motorov. Pritom ja viem z celej komunity ACZ o dvoch ľuďoch, ktorým 1,6 EB kľakol. A o desiatkach, ktorým jazdí v pohode.
Z môjho pohľadu je proste karbonizácia overrated problem. V reále oveľa viac dôvodov nepojazdnosti auta robí napr. elektronika, prevodovka, turbo... Ja som mal okrem jediného auta samé priamovstrekové benzíny a nikdy žiaden problém s karbonizáciou.
Avatar - lamal
lamal
Spajas 1.6 EB a karbonizaciu priamovstrekovych motorov vseobecne, v tom prvom pripade hovorim o svojom povedomi s 1.6 EB, ktore je statisticky pochabe, nikde netrvdim opak. Druhy pripad je nepopieratelny, snad to chces vyvratit ?
Avatar - iudex
iudex
Nepopieram. Len mám za to, že to nie je nejak veľký problém, určite nie väčší, ako štrajkujúca elektronika či odchádzajúce turbo. Za mňa proste problém na úrovni korózie karosérie, príde to, ale väčšinou až v dobe, keď sú na odpis aj mnohé iné časti auta.
Avatar - lamal
lamal
Vyznelo to akoby tvrdim o 1.6 EB nejaku jasnu story, nemyslel som to tak, chapem tvoj prispevok. Mam precitane fora Fordu a skusenosti majitelov, aspon tych co o tom pisali na web, tj bude ich mensina. Kedysi som Fiestu ST zvazoval 😄

https😐/www.ford-focus.cz/…um/viewforum.php?…

Schvalne si pozri prispevky s 1.6 EB len na ceskom fore ich je dost a to mas v kazdej krajine, praskajuce bloky, vadne piesty. Dost zaujimave je to co pisal Mironmen, "co kus to original" to by mohlo hovorit o nestabilnom dodavatelskom retazci (kvalita, alebo viac dodavatelov), pripadne nekvalitna vyroba, vela chyb.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Já vždy s TSI jezdil na Vervu 100 a teplý motor klidně vytáčel nad 5.000 otáček a netrávil jsem čas ve městě, takže riziko bylo razantně nižší. Ale stejně to je prostě horší řešení, než starší s duálním vstřikem.

Dekarbonizaci vůbec netuším, kdo umí v ČR/SR udělat poctivě a mechanicky. Internet je jen plný podvodníků s woodoo čištěním pomocí vodíku, chemických srágor, který maximálně poškodí zbytek motoru a výfukové soustavy a dalších číčovin. Nikdo nenabízí rozdělání a skutečné vyčištění.

Ale asi se jim daří, protože blbci rádi slyší na rychlé a laciné zázračné řešení čehokoliv.
Avatar - lamal
lamal
Prej do toho sania nakuknu aby videli nanos na ventiloch z hora a sondou do valcov cez sviecky, daju odhad ci staci chemicky - ti co su poctivejsi tvrdia, ze chemicky preventivne a pravidelne ako prevencia a ked je tam uz nanos tak mechanicky. No ako vravis, clovek na tom prerobi aj gate mozno a este sa mu vyserie motor resp. drahe prislusenstvo.
Avatar - Mokrous
Mokrous
99% z nich jsou podvodníci.
Avatar - Anonym
Anonym
Mně by 85 kW stačilo (nyní mám 92 kW, předtím jsem měl 85 kW), pokud to bude mít příjemně rozloženou výkonovou křivku. Což ale byl právě kámen úrazu 1.0 TSI, který měl pod 2000 otáček velkou turbodíru.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jo, ty parametry jsou naprosto dostatečné pro nějaké normální použití, cena na dnešní poměry slušná, jak koncern uplně nemiluju, tak tohle dává smysl. Velké a prostorné auto, liftback s tímhle motorem je ceník od 630 tisíc, takže třeba v nějaké nabídce kolem 600 to muže být zajímavé. Spíše mne fascinuje, jak 110kw Oktávka dokáže letět 230, předpokládám, že by to měla být reálná a né tacho rychlost, takže tacho ještě výše ?
Avatar - Anonym
Anonym
Jako základní motor je to konkurenční výhoda ve srovnání s konkurencí ... Ford tříválec 1.0, Kia/Hyundai tříválec 1.0, PSA/Opel tříválec 1.2.
Myslím si, že taktéž 2.0 TDI jako základní (a jediný) diesel) je konkurenční výhoda.
Podladěný motor většího objemu kromě lepšího průběhu výkonu pravděpodobně přináší i lepší zůstatkové ceny.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Takhle na to nejde koukat. Sice je základ Oktávky trochu výše, ale to je i cena. Ty litry u konkurence jsou o dost levnější. Srovnejme si kombi, protože liftback není srovnatelná karoserie v C segmentu, moc jich neni😒br />
O4FL - 669 tis 1.5 85kw

Fokus - akčně 543 tis 1.0 92kw

I30FL - akčně 489 tis 1.0 74kw (519 1.5tgdi 103kw)

CeedSW - 470 tis 1.0 74kw, (559 za 1.5tgdi 103kw ale už ve vyšší výbavě, není v základu)

308SW - 530 tis 1.2PT 96kw

Astra ST - 549 1.2PT 81kw

Navíc řada těch R3 mají trochu lepší dynamiku, než TSI 85kw, třeba ty puretechy píší stovku za 9,9s.

Já bych taky radši chtěl R4, ale tak jednoznačný trh není
Avatar - Anonym
Anonym
To srovnání je deformonavé tím, že Škodovka na českém trhu drží nehorázně vysoké oficiální ceny a pak vše prodá do fleetu za úplně jiné částky.
Mrkni třeba na německé ceníky, tam Focus Kombi a Octavia Kombi vycházejí ve srovnatelných výkonech a výbavách plus minus stejně. Jenže pak se staší podívat do německé inzerce ojetin a 1.0 Ecoboost 114 kW je po 3 letech o několik tisíc Eur levnější než 1.5 TSI 110 kW. Sázka na litrový Ecoboost se Fordu vyplatila prvních pár let, kdy prodávali za stejnou cenu o válec chudší auto a hezky na tom vydělali. Jenže dnes už soukromý majitel i velká leasingovka ví, že u Focusu si musí započítat větší ztrátu hodnoty. A tak Focuse buď nekoupí, nebo s výraznější slevou.
To je podle mě i důvod, proč Octavia a Golf nejdříve dostaly podladěné 2.0 TDI místo 1.6 TDI a nyní podladěné 1.5 TSI místo 1.0 TSI. Kvůli té lepší prodejnosti, jakmile skončí x-leté leasingy.
Avatar - Emel
Emel
A proto teď jede vybavený Focus Combi za 5999 měsíčně na operák... 😉
(20tkm za rok, slušně vybavené, litr s automatem, metalíza)
Avatar - Mokrous
Mokrous
Ajrodynamika, neee, přece?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Pak je úctyhodná, 230 v TP, to tam budeš mít tipuji +/- ty s o dost vyšším výkonem ne ? Já měl u Mondea asi 220 . 110kw TDI O3 s manualem dá sotva 210- tacho reálně 😊
Avatar - Mokrous
Mokrous
Jo, myslím, že něco okolo 233 tam mám i já.
Ale je to kombík a starší generace. Tam je ten odpor nad 200 už prostě znát.
Ovce, zejména lift jede vzduchem jako nůž.
Ale mě už to je pomalu jedno. Jezdím čím dál pomaleji. Až na výjimky, kdy fakt spěchám.
Stačí mi tempa okolo 120. Je to větší relax a jezdíš za prd a neničíš zbytečně všechno.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Pak před ŠA smekám, to jsou fakt dobré hodnoty :yes:
Avatar - Mokrous
Mokrous
Známej má OVI RS TDI lift a lítá s tím přes 250 tacho. Jako by okolní vzduch neexistoval.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ta Aerodynamika udělá hodně, o tom žádná, stačí i když se slabším autem ve vyšších rychlostech naháníš silnější SUV na dálnici.

p.s. ted koukam, že cx u O4 je 0,25 +/- a u O3 0,30, tak to by vysvětlovalo
Avatar - Mokrous
Mokrous
Každej nemá potřebu závodit. Pro někoho je 10 sekund a 200 km/h nadbytečný výkon.
Arese
Jo, a pro koho? Já takové lidi neznám. 😄
Avatar - Mokrous
Mokrous
Třeba pro 90% seniorů a nejméně 60% žen? A rovněž nějaké procento chlapů, kteří si nepotřebují nic dokazovat, závodit a poměřovat si péra.

Já jezdil krom jiného cca 5 let s 50kW a stačilo, cca 15 let se 77kW a říkal jsem si, jaká to je pila. Pak skoro 5 let se 110kW a dnes mám zcela zbytečných 147kW a nedokážu je vůbec nijak využít.
Na svižný rozjezd s předokolkou na 50 km/h ti stačí 60-70kW až až. A na ploužení se ucpanými silnicemi to stačí taky vrchovatě.
Zatím nepotřebuju kupovat další auto, protože to svoje jsem sotva zajel, ale už pomalu zvažuju, jestli má cenu jít do 150kW TSI, jestli mi nebude stačit i 110kW.

Samozřejmě, že kdo je trošku víc řidič a jezdí něčím větším a občas plně naloženej dálky včetně kopců, tak ocení trochu toho výkonu navíc a občas, když chce člověk předjet v kopci kamión, tak se nějakej kůň hodí, ale většina lidí to nedělá a stejně se táhne v koloně i když má kolikrát pod kapotou 200kW a víc, nemá ručku a ani manuál a počká si na delší rovinku.
Arese
A ty si fakt myslíš, že Octavia je typický důchodcovské či ženské auto? Jak si na takovou blbost přišel? 😄
Avatar - Mokrous
Mokrous
Proč mi podsouváš, že tvrdím, že OIV je důchodcovské auto?
Já odpovídal na otázku pro koho je nadbytečný výkon 10s na stovku a 200 km/h.
To platilo a platí obecně.
A OIV je hlavně služební fleetové auto. A v něm jezdí zaměstnanci (i ženy) a firma jim nebude kupovat nabušený topmodely. (Nedávno běžně Fabie 1.4 TDI R3) A ne všichni z nich mají potřebu závodit. Někteří třeba pochopili, že když se zařadí do davu, dojedou o 20 sekund později, než když budou závodit a riskovat.
220Nm je naprosto dostatečná a pohodová hodnota na normální pružnou svižnou jízdu. Já jezdil 10 let s O2 TDI 77kW a nevěšel jsem se, že to nejelo.
Mimochodem kolik máš ty těch koní? A jakou máš maximálku? A proč sis nekoupil aspoň 140kW TSI? Nemáš deprese, že máš jen 250Nm? Nebo máš pocit, že o 10% víc Nm s vyšším SUV hejbe suprově, zatímco 220Nm s nízkou Ovcí nepohne?
Arese
Já vůbec netvrdím, že ta uškcená verze 1.5 TSI je v aerodynamické Octavii zcela nedostatečná, jako základ je to jistě dobrý motor. Ale jako kupující tohoto auta bych prostě nesnesl, že jsem si pořídil uměle uškrcený motor. 😄
P.S: Verzi 2.0 TSI/140 kW jsme si do Karoqa nepořídili z jednoduchého důvodu - nedodává se s manuální převodovkou a pohonem pouze přední nápravy. 😒
Avatar - Mokrous
Mokrous
Jsi vysoce specifická klientela. Já bych zase Karoq 140kW nebral jinak, než s DSG a 4x4.

A jako kupující si snad sám rozhodneš, co si koupíš, ne? Tak si kup neseškrcenej.
A zaměstnanec nafasuje to co mu dají a nebo si někdo koupí seškrcenej za míň a je rád, že ušetří a může se k motoru chovat jako prase a ono to nebude ničemu vadit a pojede to krásně a za málo.
Avatar - Emel
Emel
Ale tak... ono ani 110kW není z 1.5 žádný extra výkon, Ford má teď 114kW z litru a ani to není žádný extrém, takže i ta tvoje 1.5 je svým způsobem uměle uškrcená = je naladěná na menší výkon, než by z toho inženýři bez problémů dostali.
Avatar - Jenik3
Jenik3
(1) Kdy jezdis na maximalni vykon (tocis okolo 6000)? Malokdy.
(2) Kdy jezdis rychlosti limitne se blizici 200kmh? V CR legalne nikdy.
(3) Jestli auto zrychli na 100kmh za 9s nebo 11s je vetsine ridici tzv.sumak. Obe hodnoty jsou slusne.

Suma sumarum😒br /> Prijemny je ten kroutak kolem 1500 az 3000. 1.5 dosahuje pres 220 Nm.
Dulezite je pohodli pro posadku v aute.
A taky by se ridici/majiteli melo auto libit.
Avatar - Emel
Emel
Krouťák nebyl ani u toho litru problém... problém je, že krouťák při otáčkách xy platí v případě, že je motor v tahu, turbo roztočené a tak. Pokud ale jedeš třeba konstantní 60 při 1500 a šlápneš na plyn, tak z toho se ty malé motory sbírají hůř a tady já si slibuju přidanou hodnotu od té 1.5.
Avatar - Jenik3
Jenik3
Objem je objem, ze. Ja jsem za slabsi 1.5 rad, jen jsem toho nazoru, ze silnejsi 1.5 nebude o tolik sviznejsi, jak by se mohlo zdat dle hodnot maximalniho vykonu (Δ+30😖.
Avatar - Emel
Emel
Jasně, cenová politika (rozdíl 50t) mezi dvěma verzema "stejného" motoru dělají z té 85kW atraktivní nabídku. Při běžném plynutí v provozu na její limity nenarazíš, pokud dáš "podlahu", tak tam ten rozdíl holt bude. Každý si musí zhodnotit, nakolik je to pro něj důležité...
Avatar - Anonym
Anonym
"přišel a zase odešel
a nikdo se kvůli tomu nevěšel
a po něm tu zbyly samý volný zóny"

1.0 TSI si nikdy oblibu nezískal, jeho konec v Oktávce/Golfu nikdo neobrečí.
Otázkou je, jak to bude s jeho budoucností v malých koncernových autech. Tipnul bych, že v nich zůstane. Přece jen podlaďovat 1.5 TSI na 70 kW (náhrada slabšího 1.0 TSI) nebo 59 kW (náhrada 1.0 MPI) by nedávalo smysl. Při momentu 220 Nm by dosáhl 70 kW při 2300 rpm a 59 kW před dosažením 2000 rpm.
PowerHouse
U 85kW naměřená spotřeba 5,4
a u 110kW kolem 6.

Nejspíše je ten rozdíl způsoben protivětrem, který většinou fouká ze západu.
Já má také z Prahy do Brna menší spotřebu než obráceně.
Avatar - Ozzman
Ozzman
To je logický, z Prahy do Brna se jezdí pomaleji, protože se tam netěšíš a zpět na to zase šlápneš, aby si byl rychle co nejdál 😁
Avatar - Anonym
Anonym
Tý, kémo, nechlemté tu vasrůvku z tej kaserne, blejó do teho zkalené machři a chčijó do teho morgoši!"
Chlápek se otočí: "Hele pane, já vám vůbec nerozumím, já jsem z Prahy."
"Aha, tak to jo", říká Brňák a pokračuje😒br /> "Povídal jsem, voda je to dobrá, ale studená, tak pijte pomalu, ať se nenachladíte.
😄 😄 😄
Avatar - lamal
lamal
Gumidžúsz pre hl. mesto jauvajs
Avatar - Mokrous
Mokrous
😁 😁 😁
Arese
Jak že se to říká? Brno je zatáčka před Vídní, nebo tak nějak! 😒] Mě je ale ve skutečnosti Brno sympatické a rád do něj občas zavítám. 😄 :yes:
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já to znám takhle: Příjde na D1 maďar za pražákem a ptá se ho
"Hány kilométernél van a Brno felé vezető lehajtó?" pražák odpoví.... "Na jakém kilometru je odbočka na co ?"
Avatar - Mokrous
Mokrous
😁 😁 😁
Avatar - Anonym
Anonym
my jsme ho nikdy neměli a nikdy mít nebudeme, my totiž máme technickou gramotnost. My nemáme ani Škodovku. Tu jsme bohužel měli, když jsme ještě byli chudí a/nebo blbí.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Máš fakt tohle zapotřebí ?
Avatar - Anonym
Anonym
Ke Škodovce vždycky, je mi líto. Nesnáším je.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Pročpak ? Ta auta ti něco udělala, nebo máš v sobě zášť k hlupákům, kteří je řídí a tlačí ti je do hlavy a vymívají se Priusu, jako to má Donvito ke všem majitelům spalováků ? Taková ta frustrace ?
Avatar - Anonym
Anonym
Frustrace ano. Frustrace z toho, jak byla Škoda zaostalá za komančů a jak je pod vedením VW zaostalá dnes. Ano, etalonem je pro mě HSD a kdo ho neumí, ten je zaostalý. Hloupé marketingové kecy, to jim jde dobře. A frustrace z toho, jak masově jim Češi žerou, že to je česká značka, že to jsou dobrá auta. Z toho všeho se mi chce zvracet. Frustrace z mé naivity, kdy jsem si jako 20letý blbeček koupil starou Š105 abych byl jako Čech. Zapoměl jsem na něco? Ano, na ynteligenty, kteří Superb nazývají Superbéčkem. Ná ***y s "Fábkou" - tak to nazývají oni.
Avatar - lamal
lamal
Vacsina Cechov si Skodovku kupi preto, ze im vyhovuje, pochybujem ze su nakrmeni socialistickou ideou Skodovky. Ludia kt. ten rezim nic nehovori.
Takze simply clever, or simply never ?

PS: nebyt cervenych, tak je Skoda o vela dalej, to plati aj pre Jawu, Cz a kopu inych tradicnych znaciek
Avatar - Mikesus
Mikesus
V mém okolí spousta lidí kupuje škodovky, včetně firem, protoze nic jiného nezkusili. Tzn, že jsou víceméně spokojeni.
Avatar - lamal
lamal
Stale to neznamena, ze im nevyhovuju 😉
Arese
Měl bys co nejdříve navštívit psychologa, ne-li psychiatra. To je asi tak jediné, co ti k takto ***skému příspěvku mohu říct. 😲 :no:
Avatar - Anonym
Anonym
Kup si škodovku s ručkou a nepoucuj
Arese
Ty nepoučuj. Já už to dávno udělal, i když už ručku (bohužel) nemá. 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Zoufalče, kup si raději auto.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Klid. On auto má, suv s manuálem, aby měl co nejvíce zábavy za volantem. A poskakovani s tim v kolonach je pak ridicska extaze.
Arese
Já v kolonách jezdím jen zcela výjimečně, takže klídek. 😄 Tvoje starost o moje řidičské "blaho" je fakt "dojemná"! 😒] 😒] 😒]
Arese
P.S. Škoda Auto pod vedením VW udělala takový kvalitativní i kvantitativní skok, že to v celé historii automobilismu těžko hledá nějaké srovnání. A dnes je v koncernu nejúspěšnější značkou. Asi díky té "zaostalosti"! 😒] 😒]
Avatar - Mikesus
Mikesus
Fakt je nejúspěšnější? Prodá víc než VW?
Arese
Ne, ale s vyšší mírou ziskovosti. A to je u automobilky nejdůležitější hledisko její ekonomické úspěšnosti. 😄 :yes:
Avatar - mrha
mrha
Nedávno jste vybízeli, ať dáme dotazy, co nás zajímá. Nikde nevidím v článku odpovedi.
Jezdec667
Tyhle povïdačky, jak to táhne a jak brzdy nevadnou, dnes už nikoho nezajímajî. Mne zajímá, jakou slevu dostane individuální zákazník, jakou slevu fleet, a zda je to férová nabídka, když to na pásu jede za sebou..
johny555
Mně by spíše zajímalo, jestli musí několikrát do roka do servisu kvůli aktiualizaci softwaru jako první verze O4. To byl hlavní důvod, proč O4 nepřipadala do úvahu ve výběru. Další důvody: nelíbí se mi, je drahá, příplatky za kdeco, tragický infotainment a vůbec není na ní jediná věc, kvůli které bych řekl, jo, to stojí za ty prachy...