Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Nová Škoda Octavia po prvních jízdách v Česku: Vaše otázky, naše odpovědi

153 komentářů

šofér
jen o století, jo?

"Nový multimediální systém s 13palcovým displejem (menší verzi s deseti palci jsem nezkoušel) má výrazně rychlejší odezvu a je citlivější na pokyny"

.. no paráda, ale stejně vám něvěřím, stále "pracujete" za chlebíčky z Boleslavi.
Avatar - Trofim Lysenko
Trofim Lysenko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Arese
Vyjadřuješ se jako totální duševní ubožák, je mi tě líto. :😉 :no:
Avatar - Trofim Lysenko
Trofim Lysenko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
šofér
Sorry jako, ale pana redaktora Bednáře hned tak někdo nepřekoná!

https😐/www.auto.cz/…er-penize-152537

Takové prasácké, povyšování" lepšolidí" se hned tak nevidí!
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Octávka má čtyřválce, dvoulitry a stejně budete furt na všechno nadávat, jak kdysi bylo dobře se zdechlou 1,6kou a hnusným manuálem, co vydával zvuky jak naběračka v kastrolu.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Oktáve 4 má stále i ten hnusny manual, i Arese bude uspokojen 😁
Arese
Tak tak, verze 1.5 TSI/110 kW bez hybridizace a s manuálem nemá chybu (tedy až na to vypínání dvojice válců)!
Avatar - Ozzman
Ozzman
Proti gustu. Za mne je ideál ten stejny motor mhev a DSG... ale jen BYideál, kupovat nebudu, ale hejtovat taky ne 😊
Avatar - Mikesus
Mikesus
On si to taky nekoupí, takže jste na tom stejně.
Arese
To je fakt, já mám s tímto motorem výhledově v hledáčku Scalu. Ta totiž není zprzněna dotykovým ovládáním většiny funkcí a dokonce má i klasickou ručku! :yes: 😄
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
DSG je suchá, takže bohužel, nebrat.
Avatar - Mokrous
Mokrous
To je škoda no... Kdyby se na ni koncern už konečně vys.al a dal všude mokrou, jako dává do Tiguana/Kodiaqa i k 1.5 TSI, tak by byl klid.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Mokrou pokazili prodloužením intervalu výměny oleje na 120t. km, aby vypadl úkon ze servisního plánu pro leasingy.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Proč pokazili? Prošla x změnami, má větší náplň, menší otěry, lepší chlazení atd.
Viděl jsem jak vypouštěli olej z Golfu GTI po víc jak 100.000 km a byl úplně čistej a nula problémů.
Do roku 2018 bylo víc problémů s čidly a mechatronikou, ale od té doby se vzhledem k miliónům prodaných kusů žádná celosvětová katastrofa nekoná.
Existují sice levnější (manuál), nebo komfortnější (ZF), nebo i odolnější (eCVT) převodovky, ale v rámci koncernu prostě DQ381 funguje slušně.
A nikdo ti nebrání ten olej vyměnit dřív.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Nebrání ale nikdo z leasingu to dělat log8cky nebude.
Ad čistý - jako vždy bude hrozně záležet na režimu použití. A to že je čistý ještě neznamená že neobsahuje vodu.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Kdyby emulgoval, byl by zakalený.
Pepa Vlček
Pokazili. Lidi co se motaji kolem převodovek to potvrdí. Ale chce to mít velký vzorek. Není to katastrofa ala getrag ve volvo a Fordu. To vůbec. Ale je to přesně tak jak se píše. Je to kvůli fleetovkám. Mělo by tam být 60tkm. Zároveň je odlehčená, takže je méně odolná- šetřilo se. Stačí se zeptat lidi, co s nima mají větší zkušenosti. Není to ideál. Ale taky žádná katastrofa.
Avatar - Anonym
Anonym
články o autech :-!
Avatar - Ozzman
Ozzman
Relevantnejsi auto pro cesky trh asi neexistuje. Kazdy ji zna, kazdy v ni jel, jedna cast ji mela a jezdila a druha touzi po tom ji kit, nebo v ni jezdit. Smir se s tim 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Tak ano, jel jsem v Octavii a v Superbu, vždy jen jako spolujezdec. Nikdy jsem ty skvosty neřídil a nikdy ani nebudu. Vlastnictví Škodovky mám v hlavě hned vedle stravování v mekáči. Ae na rozdíl od Škodovky ten hambáč většinou chutná.
Arese
Myslím, že produkce Toyoty není o nic míň "mekáčová"! 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Každý chce být mekáčový, protože prostě prodává 😊 Akorát v mekáči nechceš u jídla kvedlat šaltrpákou žejo 😁
Avatar - Mikesus
Mikesus
A taky s mekacem nechceš stát někde u skarpy a čekat na odtah. Nebo když ti ho přinesou, tak nekokik minut čekat až si ho můžeš sníst, případně každou chvíli aby ti prituhnul k talíři a musel jsi čekat než se restartuje.
Avatar - Ozzman
Ozzman
U té škarpy se ti to muže stát asi u každého auta, to bych zatím nehejtoval a PRÝ i to suché DSG s MHEV je lepší, což se uvidí.

a to další ? no to je věc, co doufám, že ŠA odladila, zkoušel jsem to, mám známé, co ta auta, samozřejmě před face, mají a svorně na ten infotainment nadávají tak snad v druhém kole bude ta "obsluha" mekáče lepší 😁
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ja mluvím obecne. Ano stát se může u čehokoliv. Jen u něčeho je vyšší pravděpodobnost než u jiného, třeba 20x větší.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jojo.. třeba u Renaultu a už 4 roky to funguje a to je statisticky velmi poruchová generace 😁
Avatar - Mikesus
Mikesus
Však každou chvíli tam něco nefunguje. Okno, světlo, směrovka. 😒]
Avatar - Ozzman
Ozzman
To tě nezastaví u krajnice 😁
Avatar - kari.laz
kari.laz
To povídej majitelům CHR, které v Německu připadlo ve statistice spolehlivosti k údivu spoustě lidí.

https😐/autosalon.tv/novinky/ridicuv-chleba/statistiky-poruchovosti-s-necekanym-vysledkem-obvykle-spolehliva-znacka-propadla
Avatar - Ozzman
Ozzman
Chápu správně, že ten problém byly špatné 12V baterie z výroby a ještě z určité série v jednom roce ? 😒] 😒] 😒] Tak, tuhle závadu jsem zažil na Fordech taky
Avatar - Mikesus
Mikesus
Nejspíš jo. Tak vem si, ze i v corolle jsem měl z výroby špatnou baterku. Asi se z toho nepoučili.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jo, ja vim, závada to je... jen taková vlastně ještě úsměvná.
jozinec
Jsou to jen stroje. My máme na firmě Toyoty a Škody a mě zrovna vypekla rok stará Toyota a pár kolegu taky a to včetně servisu. Škoda nikdy. Žádný dramatický závěry z toho nedělám. Rozhodně to nepíšu pod každej článek o Toyote. Dokonce jsme teď další zase kupovali.
Avatar - Mikesus
Mikesus
https😐/www.whatcar.com/…mily-suvs/n26155

https😐/www.whatcar.com/…rs-brands/n26159

Lepší brát statistiky z většího vzorku. čím a jaká tě vypekla? Mne škodovka taky u příkopu nikdy nenechala, ale těch cest do servisu na reklamace a času strávený tam, to mi nikdo nenahradí. A jelikož jezdim poměrně dost, potkavam na silnicích auta na blikackach a odtahovky u nich. Je to malý vzorek, ale odpovídá tomu celkovému.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Rozumný přístup.
jozinec
Uz je to par let. Klekla spojka, celá se rozpadla. Zastavil jsem ve Francii na semaforu a už jsem se nerozjel. Takze parada. Auto cca rok starý. Toyota od toho dávala ruce pryč. Že chyba řidiče. Postupně to poklekalo během roku u dalších mozna třiceti aut. Teprve tak u desátého se k tomu postavila čelem. Byla to prej údajně špatná omezena várka spojek. Jednalo se jen o desítky možná malý stovky aut. Auta dodány pouze na německý trh. Pak bylo spoustu dalších drobností, ale to je u všeho.....
Avatar - Mikesus
Mikesus
Dik zavodpoved. Toyota se spojkou? Par let je co cca? Nějakou dobu v klasických autech už má jen hybridy ( vyjimka aygo treba ), tedy mne napadá hilux nebo proace. Ani jedno není zrovna zázrak od Toyoty. Na manuály ( a nejen je ) v proace jsem slyšel zajímavé storky, taky co čekat od francouzské dodávky. Hilux se zase moc nepredvedl u armády, dost mají potíže. Ale tam je to motorem. Taky kdyz koukneme na ty "neznicitelné" polovojenske hiluxy, nejsou v nich diesely a je jasné proč.
Avatar - Emel
Emel
Yaris má taky manuál furt v nabídce, ne? V Corolle sedan byl ještě relativně nedávno (jako že loni v létě třeba)... a pak jsou sportovní modely.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jj má. Corolla skončila tak 2 roky zpátky s tím manuálem ( odhad ). Zbytek co si matně vybavuju, tak už delší dobu nemá nebo neměl vubec.
Avatar - Emel
Emel
No ne, tak ty sportovní auta (Supra, GR86, Yaris GR) mají spojku určitě.
Corollu Sedan jsem našel ceník platný od 10.5.2023 do vyprodání zásob
https😐/www.autobond.cz/…edan_dynamic.pdf
Avatar - Mikesus
Mikesus
Nepředpokládám, že sportovní modely budou v rámci fleetu o kterém se zmiňoval. Můj tip je buď proace, hilux nebo nějaká starší corolla. Proto jsem se ptal co znamená nějaká doba zpět.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Corolla sedan má 1.5MT pořád
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Schopnosti Toyoty jasně prokázaly výsledky dieslů, neumí nic.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Hele, to je taky kec, že neumí nic... že neumí diesly se ví, ale nic ? Škodovka taky neuměla diesly, taky se to sypalo před lety, stejně jako turbobenziny... Tohle najdeš u každé automobilky.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Taky nemusíš vše prásknout. 😄 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak já jsem problémy i spolehlivé motorizace zažil napříč automobilkami o kterých se říkal jeden či druhý extrém, tak vím, že to nikdy neplatí 😁 Jak říkám, spolehlivý motor uděla i francouz, nespolehlivy i japonec.. stane se 😊
Avatar - Mikesus
Mikesus
No. Oni vývoj dieselu zařízli prakticky na začátku. Dojeli svůj vývoj z přelomu tisíciletí a pak je jen kupovali. Velice rychle zjistili, že je to slepá cesta.
Avatar - Anonym
Anonym
Toyota diesly v osobních autech nepotřebuje. Mimo jiné i proto je mi tak sympatická.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ale, že stály statisticky za prd je prostě fakt... navíc diesly nabízí v offroadech, takže je to relevantní
Avatar - Anonym
Anonym
Já nevím, ale zrovna offroady. Většina lidí jezdí po silnicích, tedy dokud v jejich zemi nepřestanou existovat. Diesly nikomu v osobáku nechybí.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Landcruiser i Hilux je běžné auto i na našich silnicích...
Avatar - Mikesus
Mikesus
A proto je to no-go. Nemají normální pouzitelnej motor na silnici. Vždy když jedu se ségrou v hiluxu, to je strašný ten kravál a vibrace
Avatar - Ozzman
Ozzman
Protože Hilux je primárně určen na práci a i tak se s ním dá normálně jezdit. Navíc, bez hiluxu nemužeš nikdy naplánovat úspěšnej státní převrat... http😐/i.redd.it/idkemq67bqj71.jpg
Avatar - Emel
Emel
Proč by ti mělo auto chutnat? Ach jo, to je úroveň...
Avatar - Anonym
Anonym
Nikdo přece nepsal o ochutnávání autombilu. Snad přece dokážeš pochopit významy.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já i přesto, že si mi to vysvětloval, nechápu tvou iracionální nenávist k Škodovce.... chápu ještě, že ti vadilo, že dříve se ze Škodovky i tady v diskuzi dělalo to nejlepší na světě a jen hlupák ji nekoupí, jenže to se tu neděje už docela dlouho a navíc tuhle medvědí službu děláš teď ty Toyotě... no, ještě že snad jen Priusu díky tvé profilovce, to každý vidí.

Tahle Oktávka je v dnešní osekané nabídce C segmentu prostě velmi zajímavé auto a pokud mu opravili infotainment, tak nemá výrazných slabin. To je fakt...
Avatar - Anonym
Anonym
Čím dělám Toyotě medvědí službu? Že tady většina nechápe ekologičnost a spolehlivost jejích hybridů, to není moje chyba. A že vůbec nikdo nechápe příjemné ovládání Priusu s ergonomickým panelem přístrojů, to je moje chyba? Ne, není. Moje kočka taky neumí vynásobit 5*9 a není to moje chyba.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Že tu iracionálně propaguješ jen jednu věc, která má své výhody, ale zase o tolik lepší to vždy není. Navíc ergonomie Priusu s dispelej uprostřed, to nemusim, to je strasny.
Avatar - Anonym
Anonym
Tak třeba z hlediska ekologie je auto, které jezdí 50-60 procent času s vypnutým spalovákem tuším o hodně ekologičtější, než nehybridizované spalováky. Pletu se? Použít malou baterku a získat z ní hodně ekologie je taky lepší, než narvat mega velikou baterku do jednoho EV. Pletu se?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Neni tvým snem Tesla s velkou baterkou? 😁

Ale jinak, z pohledu ekologie možná, jen mne příjde směšné řešit ekologii u člověka, který ji řeší jen u toho auta a navíc jen u toho jednoho co má doma 😁 To druhé jako by najednou neexistovalo
Avatar - Anonym
Anonym
Takhle bych to neviděl. Ten můj Pežot funguje jako veterán/traktor, tedy velmi příležitostně s nájezdem do 2000km za rok. Tedy je dnes ekologičtější než Prius.
S tou Teslou se to také nevylučuje. Vždy budou hybridy od Toyoty ekologičtější, než Tesly.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Máš ze svého auta mindrák, každý diesel tě zmastí a spotřebu má o kousek větší. A dieslové gliglání je příjemnější než vysavač. Kup si pořádný auto s dvoulitrovým hybridem a budeš mít po mindráku.
Avatar - Anonym
Anonym
Ale já fakt nemám mindrák ze 100kW Priusu. Ale právě z těch aut, co jsem vlastnil dříve.
Přiznávám, že když Ozzman psal o 144kW 2.0 tak jsem poněkud slintal závistí.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ale to by se ti nelíbilo, nemá to kapličku přístrojů divně uprostřed a je to vlastně obyčejný kombík, jako ta Oktávka 😁 Nebo si kup tu Oktávku s 2.0TSI, to jede ještě víc, než ta Corolla a budeš to moct osladit velké části diskutérů a bude to zadostiučinění za tu š105, pokud vím, tak ten motor by měl přijít ještě do nabídky
Avatar - Anonym
Anonym
Mě se už proto nelíbí ani ten 5kový Prius, bohužel.
Avatar - Mikesus
Mikesus
A to je přesně ono. Kdyz dojdou argumenty, začnou se vytahovat umělé zvětšovat vlastni ega a přirození, jak je to rychlejší. Sice za vyšší spotrebu a nasobne emise, ale "já" jsem ten nejrychlejší.
Avatar - Emel
Emel
Upřímně nevím... tvoje příspěvky v téhle diskusi jsou tak zoufalé, že bych klidně věřil, že ta auta olizuješ.
Avatar - Anonym
Anonym
Pokud ti moje příspěvky připadají zoufalé, může to být tím, že jim nerozumíš. Může to být chybějící smysl pro nadsázku, kterou často používám. A nebo je to tím, že z některých věcí skutečně zoufalý jsem. Co jsem fakticky psal chybně například?
Avatar - Emel
Emel
Nenapsal jsi nic fakticky špatně... nenapsal jsi nic fakticky, jen iracionální hejty.

Zoufalé mi na tom přijde to, jak je to pro ČR typické. Místo abychom byli na svou zemi a produkty hrdí, tak na sebe navzájem pliveme. Ještě to nějak chápu u Barika, který jezdí starým Rollsem... ale že to napíše majitel starýho pažouta a Priuse, to je fakt smutný.
Avatar - Anonym
Anonym
Já Škodovku (ve skutečnosti VW) nenávidím za to, že protlačovala nesmyslné diesly do osobáků ve jménu ekologie. Namísto aby se učila u těch, kdo dělají skutečně ekologická auta.
A mám na duši velký šrám z toho, jak se mi před 30 lety posmívali za Š105. No tak jsem na novou Oktávku tehdy neměl. Takže sorry jako, se Škodou se chytněte za ruce a skočte do zdi.
Avatar - Emel
Emel
Jasně, takže nenávidíš taky Mercedes, BMW... a jistě už ses toho pažouta, co má emise desetkrát horší než libovolné Euro6 auto z doby dieselgate, zbavil. Tvých šrámů na duši je mi líto, ale můžeš si za ně sám.
Avatar - Anonym
Anonym
Mercedes a BMW jsou mi upr. Lhostejnost. Peugeot je srdeční záležitost, jinak by pochopitelně musel dávno pryč, neboť náklady na servis vysoce převyšují jeho finanční hodnotu.
Avatar - Dinar
Dinar
Tak na škodovce je dle tebe špatně, že je to hamburger od mekáče, a to píšeš jako konzument výrobku firmy, která je dokonalým zosobněním McDonaldu automobilového průmyslu, Toyoty, která je univerzální, nijaká, pro všechny...
Ty jsi celkově takový jeden velký mentální šrám... 😁
Avatar - Anonym
Anonym
V kontextu tvé falešné namachrovanosti mě nepřekvapuje, že nepoznáš rozdíl mezi technologickým leadrem v hybridech a malinkou zbytečnou automobilkou, která technologicky kulhá na obě nohy.
Avatar - Dinar
Dinar
Poznám rozdíl mezi příměrem, který sedí, a příměrem, který je legrační, protože se jím, například, pisatel střílí do vlastní nohy. Když něco neumíš, nedělej to. 😉
A sorry, to o těch šrámech, to je na úrovni desetiletého děcka. 😒]
Avatar - Ozzman
Ozzman
Hm, ale Prius je mekáč od Přemka Forejta! 😁
Avatar - Anonym
Anonym
Přemka znám Podlahu. Kdo je Forejt?
Avatar - Ozzman
Ozzman
To je takovej ten šéfkuchař, který udělal zvláštní a divný burger, aby byl zajímavej... něco jako ten Prius co máš 😁
Avatar - Anonym
Anonym
Ale Ozzmane, sic. Auto se přece nejí, ani neolizuje. 😄 😄 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jak kdo... mne třeba Ford okousala kuna 😉
Avatar - Mikesus
Mikesus
Asi byl dobrej 😒]
Avatar - Ozzman
Ozzman
V roce 1994 startovala legenda a to Felicie, ne Oktavie, ta až 1996. My měli tehdy novou Felicii 1995 a že by to bylo auto k machrování ? Vybavuji si, že i tak se mne ve škole děti smáli, že nemame "cizinu", takže i volítaný pekáč z 80tek ze západu byl víc...
Avatar - Anonym
Anonym
Můj svět se mohl točit jinak, kdyby mi jeden lulan nerozbořil skvělou Jettu 2, kterou jsem měl někdy v roce 1998.
Jo, už tehdy jsem nechápal lidi, co si dobrovolně pořídili Felicii od Das. Libovolný olítaný Golf byl lepší, a to nemluvím o ne-VW autech.
Avatar - Emel
Emel
No ale dneska už jsi velkej kluk, tak bys mohl pochopit, že dospělej člověk se kvůli autu nikomu nesměje... a že i nenávist k automobilové značce je projevem duševní nedospělosti. Zkus se oprostit od těch křivd a mindráků a mít nad tím trošku nadhled...
Avatar - Anonym
Anonym
Souhlas. Můžu se pokusit :yes:
Avatar - Emel
Emel
Držím palce :yes:
Avatar - Ozzman
Ozzman
Víš jakou měla ta Felicie výhodu ? Byla nová, nové auto, které když bylo garážované (narážím na rez 5.dveří) fungovalo a nic nechtělo a to roky... ten Golf byl určitě lepším autem, jenže stav ojetin v 90tkách byl divoký východ. Chápu rodiče, že zvolili jistotu.


Já vlastně už přestávám rozumět, tomu co píšeš. Nejdřív ti vadilo, že se ti smáli, že máš jen Škodovku, sám doporučuješ ojetinu ze západu a dnes se sám směješ těm, co mají škodovku, v době, kdy to není k smíchu a chováš se tak, jak se chovali k tobě ? WTF ?
Avatar - Anonym
Anonym
OK, že byla nová je argument. Jde to pochopit.
A co nechápeš na tom, že dnes se směju já, protože se neshodneme na tvrzení, že není čemu?
Myslím, že ačkoli většina zde se mnou nesouhlasí, dokonce mě považuje za pablba, tak píšu konzistentně.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Protože objektivně po revoluci byla Š105 pekáč z východu, dnes je moderní Oktávka auto, které si koupí všude v Evropě a nabídne moderní motory, systémy, dynamiku. Jo, nemá hybrid, ale doteď měla plugin, takže vlastně měla vše...

A proč děláš druhým to, co se ti nelibilo před třiceti lety ?
Avatar - Anonym
Anonym
Ó ty moralisto, proti tomu se nedá argumentovat. V Bibli je psáno Oko za oko, zub za zub. Později to ale Ježíš Kristus zneplatnil.
Avatar - Emel
Emel
Felicie byl takový vycpávkový model. Pro tehdejší ČR důležitá, nové auto s prostorem pro rodinu za jakž takž dostupnou cenu... ale vlastně to byl jen obroušený Favorit 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Tak vidíš, jak se nám ten kruh uzavírá. Felicii se říkalo "ocucaný favorit" 😄 😄 😄 😄 A pak že jsem jediný, kdo si dělá srandu ze Škodovky. Zdaleka ne.
Avatar - Emel
Emel
Dám ti k tomu pár volných myšlenek...
...je rozdíl mezi humorem laskavým a humorem, jehož cílem je urazit a zesměšnit. Mnozí za humor schovávají urážky... ale většinou tam nejsou schované moc dobře. Zkusme se toho druhého jakože humoru vyvarovat...
...Felicie ve své době byla produkt zaostalý, poplatný úrovni techniky ve východním bloku. To není "dělání si srandy ze Škodovky", tak to prostě bylo. Octavia (nebo Superb) dnes je produkt, který snese srovnání s evropskou (i světovou, ale já se raději držím té Evropy) špičkou v dané třídě (v něčem lepší, v něčem horší, klasika).
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ale moje generace na ni vzpomíná doted 😁 Bylo to první západně vypadající auto od Škodovky i když pod kapotou bylo Fávo. Ale co ja do toho mohl kecat, byl jsem ve třetí třídě ZŠ 😁
Avatar - Emel
Emel
V té době jsem měl taky pocit, že Favorit je to staré auto, hranaté jako ta socialistická produkce předchozích let, a Felicie je modernější. Ale když je dneska postavím vedle sebe, tak se mi Favorit líbí víc.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Mám to stejně, hlavně hatchback. O mnoho let později, kdy už to byl levný pekáč vlastně, muj bratranec dostal Favorita, který byl určen myslim jako e😜ortní verze, měl zvláštní modrou barvu, zvláštní kola s tenkými paprsky a v interiéru textilní tvarované sedačky a ten byl teda fakt pěknej... škoda, že si ho podala koroze.

U Felicie dnes ještě ocením tu první, takovou jsme měli, ale facelift s novou tváří se mi nelíbil tehdy, ani ted.


edit: Dogooglil jsem, byl to Favorit Sportline

http😐/aaaautoeuimg.vshcdn.net/thumb/900146433_11_640x480x95.jpg?95235

http😐/i0.shbdn.com/…161408614il8.jpg

sice červený, ale vypadalo to jinak stejně
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tohle mám hodně podobné. Tehdy Felicia vypadala moderně, dnes design favoritu je za mne mnohem lepší než felda
Avatar - Mikesus
Mikesus
V horším aute než Felicia jsem jel jen ve formanovi a š120. Samozřejmě jako dítě. Dospelej už bych do toho ani nevlezl
Avatar - Emel
Emel
Je to co to je - produkt socialistických osmdesátek, nějak udržovaný při životě do doby, než pod vedením VW vznikne něco modernějšího. V rámci toho východního bloku ale Favorit patřil určitě k lepším autům.
Jel jsem spoustou jednoznačně horších aut... Dacia 1300, Trabant 601, Wartburg... a pár dalšíma, kde je to diskutabilní (různá starší západní auta jako Taunus, Escort, Uno, Renault 11... pochopitelně v běžném bazarovém stavu té doby).
Avatar - Anonym
Anonym
Musí říct, že z řízení Š Favorit jsem měl subjektivně lepší pocit, než ve skákavé koze Felicii. Nevím, čím to je, ale ten podvozek Favoritu mi přišel spíše takový francouzský, zatímco Felicie už tvrdý Němec. Ale určitě mi tady někdo vysvětlí, že všechno je jinak a že jsem vůl.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jo co si pamatuji, favorit byl měkčí.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Favorit měl naprosto skvělé a přesné řízení a vynikající podvozek...
Avatar - Anonym
Anonym
Favorit byl pro mě nejlepší Škoda co jsem řídil a ten pocit z něj byl velmi příjemný. Neunavil ani na 300km dlouhé trase.
Avatar - Ozzman
Ozzman
http😐/www.youtube.com/watch?…

cca od 6. minuty 😁 Tam máš odu na jízdní vlastnosti
Avatar - Anonym
Anonym
Má pravdu, Vaculík. Kdo by to řekl, že producent kvant nesmyslů mohl natočit tak rozumné video,
webpaja
Protože ti bylo o XX let méně, dnes by jsi v jeho sedačkách nevydržel ani polovinu.

Tahle optika "všechno bylo lepší" je nesmysl. Všechny Octy od FL první generace snesly nejtvrdší měřítko v rámci třídy.
Avatar - Anonym
Anonym
Ne nemyslel jsem to tak, že "všechno bylo lepší". Ale tak jak jsem to napsal, že lepší Škodu, než Favorit jsem nikdy neřídil. Protože novější už jsem řídil jen Felicii a Fábii. Dál už nic. Jel jsem jako spolujezdec v Oktávii a Superbu a oboje bouchalo od kol. Superb trošičku míň.
Třeba to není vlastnost, třeba jen shodou okolností měly všechny v ..li tlumiče.
webpaja
Tím spíš odsuzovat stávající produkci mi přijde nesmysl. Přečti si dnešní autocar nebo autoe😜ress, kde si FL Octy vysloužil moc pěkné hodnocení.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já na rozdíl od tady ostatních, co to komentují, jsem se v těchto autech z 90s a přelomu milénia projel vcelku nedávno a v několika a občas se pořád svezu... jsou to jen vzpomínky zkreslené dobou, byla to normální auta. Taková O1 je už moderní auto se vším všudy, jede, je docela prostorné, ma velký kufr, Favoritem jsem jel před rokem jako spolujezdec, ten je poněkud archaičtější, nicméně takhle na krátkou trasu to bylo vcelku pohodlnné auto. Určitě člověk ve 20ti snese horší podmínky delší dobu, než v 50ti, ale objektivně to není jako sednout si zpět do trabanta 😁

A co mne ale dostalo byla jízda ve wartburgu, tak pohodlnné a měkké auto sem nečekal, škoda, že ty sedačky tenkrát byly malé a nebyly víc tvarované. Ale to je tedy už hodně zaostalý dopravní prostředek po ostatních stránkách
Avatar - Mokrous
Mokrous
Ovce byly v mnoha ohledech fajn auta v rámci třídy, ale třeba sedačky za mně byly otřesný prakticky až dodnes. To samé Superb. Až poslední dobou se začaly i u Škodovky objevovat sedačky s rozumnou ergonomií a možností seřízení. I když často za hroznej příplatek. Já vždy bral raději sourozence od VW, kde byly sedačky úplně jinde.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Felicie byla obrovský skok oproti Favoritu, kára byla vyztužená a auto mnohem lepší. Favo i hnědý x modrý interiér byl velký skok kupředu.
Arese
... "Technologie vypínání 2 válců JE DOSTUPNÁ" pro oba motory 1.5 TSI... Jako kdyby tato pseudoekologická fíčura s potenciálními riziky budoucích drahých oprav byla zákazníky žádaná, toužili po ní a volili ji za příplatek! 😒] 😒] 😒] Ale furt je to tisíckrát menší zlo, než trapné tříválce a hybridizované jednotky s povinným automatem!
Avatar - lordlord
lordlord
jelikož škoda prodává auta hlavně firmám, tak ty drahé opravy řeší další majitel a ty automobilky nezajímají
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tak hybrid s automatem bude 100x spolehlivější než tohle vypínání válců.
webpaja
Hybrid vy\píná motor celý, proč by měl být spolehlivější?
Avatar - Mikesus
Mikesus
Protoze ho vypíná na delší dobu, případně ho nevypne vůbec, dokud se nezahreje.
Avatar - Anonym
Anonym
Tobě hybrid přejel mámu? Protože tvoje nesmyslné výplody o hybridech každý den překonávají nové dno.
Avatar - Trofim Lysenko
Trofim Lysenko
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
Jsi nahlášen.
Avatar - Trofim Lysenko
Trofim Lysenko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Arese
Nikoliv, ale velice mě štve, že motorů nepostižených hybridizací je čím dál méně. A já mám jako zákazník rád možnost volby. Proto si velice vážím ještě stále slušné nabídky motorizací Škodovky! 😄 :yes: :yes: :yes:
Avatar - Stejsn
Stejsn
Chtěl bych znát názor, resp. nejlépe nějakou dlouhodobou zkušenost, se start-stopem u 110kW dieselu. Nebo vůbec obecně. Škodí to motoru, nebo ne? Má smysl to pokaždé vypínat, nebo je to jedno?
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Ja co mam tsi benzin v malom aute tak S/S system vypinam tlacitkom na palubovke... uz to robim automaticky... mozno v priemere raz za 15 ci 20 nasadnuti ( ked sa ponahlam ) tak zabudnem... no a zatial po 7 rokoch a 4 mesiacoch ( startujem denno denne aj ked vela km nejazdim ) motor stale podozrivo drzi aj starter ... takze tolko len moje postrehy ... ci dizel na tom bude inak ako benzin neviem... ono ten S/S system je robeny tak ze by to malo vydrzat desiatky tisic startov ... ale ja ho stejne vypinam... aspon trosicka takto z dlhodobeho hladiska to kusok posetrim ... aj ked asi skor prdne turbo alebo nieco dalsie ako by mal problem sposobit S/S system...
Avatar - Stejsn
Stejsn
Mě by spíš zajímala opačná zkušenost - když to někdo nevypíná, jestli to autu škodí.
Avatar - Anonym
Anonym
Konkrétně odpovědět neumím, ale víš dobře. že selským rozumem obecně to nepochybně škodí. Neumím si představit motor, kterému svědčí jezdit studený lépe, než teplý. Škody se minimalizují řídkým olejem a nebo nějakými fičurami, které lépe rozvedou olej do motoru rychle po startu. Takže pokud to není hybrid, ale jen S/S, tak je jen otázka JAK MOC to tomu motoru škodí. Ale škodí určitě.

Edit: Ono to škodí i v tom hybridu, ale tam se to poněkud kompenzuje tím, že ten motor zase tolik nenajede, jako auto.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Neskodi, protoze lidi co ta auta vyvijeji a testuji nejsou uplni blbci. Ale je to zajimava "narizena" vec, co spousta lidi muze vypnout, mela pocit vitezstvi nad nekym nebo necim.
Avatar - Anonym
Anonym
Uf, to je blábol viď?
Avatar - Ozzman
Ozzman
To je blbost, že je to jako pocit vítězství... ono to běžném nehybridním autě funguje docela nepříjemě. Vypne to v křižovatce a pak prostě čekáš o vteřinu déle, než se auto rozjede, protože vyplo motor a musí ho nahodit, to není věc, co chceš...
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Uznavam, ze jsem nejezdil s desitkami ruznych aut, co mely S/S. Ale s par jo a nikdy jsem nemel problem s tim, jak rychle to naskocilo. U manualu vzdy nez jsem zaradil, u automatu zhruba podobne dlouho, nez se hydromenic v me aktualni hybridni Kie rozhodne, ze by s tim autem mohl pohnout...
Avatar - Ozzman
Ozzman
U dvouspojky tam prodleva byla, u manualu mne to taky vadí (Š.Octavia,F.Kuga). Je to prostě nepříjemné. Tva hybridní Kia má SS jo? To jsem netušil
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Nema S/S, ale kdyz dojizdim ke krizovatce a zpomaluju skoro na nulu, a pak slapnu na plyn, tak se dost vyrazne "zamysli" nez zabere dopredu. Za zacatku jsem s tim mel velky problem, protoze z HSD Toyoty to vubec neznam. Predpokladam, ze za to muze HDM.

Jenom jsem napsal, ze je jedno jestli za prodlevu na krizovace muze S/S nebo jiny system.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Předpokládám, že ten systém, co máš v autě bude velmi podobny tomu v Tucsonu PHEV? Tak ta prodleva na HDM byla mnohem kratší, než je třeba to gumové prošlápnutí vypnutého motoru, co jsem měl se zapnutym SS u Mondea, popřípadě u té služební Oktávky.

Nezapomínej, že i když máš prodlevu, tak ti tam nastupuje hned elektřina, u turbodieslu ještě musíš počkat, než se natočí motor
Avatar - Stejsn
Stejsn
Prodlevu nevnímám, než zařadím, motor běží. Ale spíš co třeba dochlazování turba? Příjde mi, že start-stop je v rozporu s doporučením výrobce. Ten píše v příručce, že po dojezdu se má nechat motor ještě minutu běžet kvůli turbu, ale S-S ho klidně vypne.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Tu prodlevu citim aj ja ... hned prvy moment ( pri stlaceni spojky ) mas pocit ze si slapol niekde do prazdna... ale ono potom to v momente sa chyti a motor naskoci ( je to mozno ani nie polsekunda ... niekomu to moze vadit... a mne to tiez pride neprijemne ) ... takze ako vravim.. ja ten S/S system aj tak stale vypinam a mam so vsetkym pokoj...
Avatar - Mokrous
Mokrous
Jednoznačně to je kurwítko. Ano, lokálně na křižovatce chvilku nesmrdíš, ale je to něco za něco. Já naprosto nesnáším tu prodlevu, byť malou. Prostě když jde o desetiny, tak tě S&S v autě bez MHEV vždy zpomalí. Pak je tu samozřejmě extrémní namáhání startéru a baterie, který brzo odděláš a pak ekologicky vyhodíš a musíš koupit nový. Dál je pro motor i turbo naprosto “super” když je S&S vypíná jak úplně studený, tak i úplně horký. Nejen turbo trpí, ale jde samozřejmě o všechny komponenty, které se o sebe třou v oleji. Vačky, ložiska atd. Motor se maže filmem oleje, ale potřebuje k tomu nějakou hydrodynamiku a tlak, aby to bylo vše konzistentní. Takhle se motor zastaví, olej steče, film se přetrhne, styčné plochy “vyschnou” a pak zase bum a hezky natvrdo znovu, jako při prvním startu. Takže ekonadšenci, věříci, ignoranti a další skupiny řidičů to neřeší, ale kdo má alespoň elementární cit pro mechaniku tyhle moderní výdobytky nesnese.
Avatar - Stejsn
Stejsn
Dělal někdo porovnání, jak třeba dlouho vydrží akumulátor, když se ve stejném autě S-S používá a nepoužívá?
Avatar - Emel
Emel
SS si hlídá stav baterie a pokud je napětí nízké, tak se motor nevypne... tj. akumulátoru by to škodit nemělo.
Avatar - Mokrous
Mokrous
A co to mění na skutečnosti, že baterie musí podstupovat tisíce zbytečných startů, tudíž dávat maximální proudy a pak se zase dobíjet vyšším výkonem motoru a vyššími volnoběžnými otáčkami a třeba dvojnásobnou spotřebou paliva na ten volnoběh? S&S prostě je kurwítko.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Netuším zda proběhl nějaký dlouholetý test. Těžko v praxi řešitelné.
To jsou spíš uživatelská data. Kdo tráví víc času ve městě a furt tu číčovinu používá, tak mění baterii klidně i po 3-4 letech. Přitom by mohla žít 6,8, nebo 10 let.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Vypinanie neskodi ani nema preco.. pamatam este ked som kupoval auto... a ukazoval mi predajca popri tom vsetkom aj to tlacitko S/S systemu na palubovke tak mi dokonca vravel ze ono sa to da softwarovo natvrdo vypnut a je klud ... ale v ramci zaruky u noveho auta mi logicky neodporucal do toho zasahovat ... a dodnes to neriesim
Avatar - Ozzman
Ozzman
Je to z jiného auta, ale 6 let jsem to vypínal a auto to nijak neuškodilo, dělal bych to tedy i nadále, kdybych měl auto s SS.
Avatar - Anonym
Anonym
"6 let jsem to vypínal a auto to nijak neuškodilo"
Tak to bych nečekal 😄 😄 😄
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Mel bys zrusit vypinani spalovaku u hybridu, urcite na to najdes nejake aftermarket reseni! 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Napadlo mě taky, ale proč bych postoval takovou blbost?
Avatar - Ozzman
Ozzman
To není problém, stačí sportovní režim a dost plynu, akorát tady pak budu pánum hybridistum ničit pověst dobré spotřeby 😁 Já mam spíš ten opačný problém, abych zvládl jet bez toho spalováku 😁
Avatar - Mikesus
Mikesus
Není potřeba, stačí režim sport a zařadit manuálně 1. To pak motor nevypne
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Až na tu cenu. Ta z Octavie opravdu du dělá jen fleet, běžný člověk co kupuje za své si půjde pro i30.

Ale zajímavé je, že třeba helmuti Octavii naopak vnímají jako dobře cenově dostupnou a naopak v jejich pojetí, nacenění a vnímání trhu ji vidí jako dostupné auto s feelingem prémiových modelů za neprémiovou cenu.
Avatar - Dinar
Dinar
Nejenom Němci, Octavii, Superb a Kodiaq tak dnes vidí celý západ Evropy, stačí se podívat na testy, uživatelské recenze. Škoda má svou image, která mnohde předčí image srovnatelných vw modelů, taková skoroaudi za výrazně lepší cenu.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
U nás evidentně spoléhají na firemní monopol...
Arese
Jaký "monopol"? To jako že na českém trhu nejsou k mání auta jiných značek? 😄 Ono je to totiž jinak - žádná jiná značka nemá tak prakticky stavěná a prostorná auta s tak slušnou nabídkou motorů! A k tomu výborná, prakticky prémiová úroveň zpracování. 😄 :yes:
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Firemní monopol = Škoda je výhodná pro firmy z důvodu postavení Škody na českém trhu. Dostupný servis, dostupnost a cena ND, reálně nadstřelené ceny pro vyšší zůstatkové hodnoty a nižší amortizace...
Avatar - Anonym
Anonym
Ale Start/Stop nepochybně vice zatěžuje motor, startér, akumulator. Motor se řádně nemaze, startér se opotřebuje častým startovaním a akumulator chudák musí krmit startér a navíc tahat všechny elektrické systémy sám když motor stojí. A znovu, můžeme se přít o detaily.