Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeNová Škoda Octavia po prvních jízdách v Česku: Vaše otázky, naše odpovědi
153 komentářů
KANKUNEN
Octávka má čtyřválce, dvoulitry a stejně budete furt na všechno nadávat, jak kdysi bylo dobře se zdechlou 1,6kou a hnusným manuálem, co vydával zvuky jak naběračka v kastrolu.
Oktáve 4 má stále i ten hnusny manual, i Arese bude uspokojen 😁
Tak tak, verze 1.5 TSI/110 kW bez hybridizace a s manuálem nemá chybu (tedy až na to vypínání dvojice válců)!
Proti gustu. Za mne je ideál ten stejny motor mhev a DSG... ale jen BYideál, kupovat nebudu, ale hejtovat taky ne 😊
On si to taky nekoupí, takže jste na tom stejně.
To je fakt, já mám s tímto motorem výhledově v hledáčku Scalu. Ta totiž není zprzněna dotykovým ovládáním většiny funkcí a dokonce má i klasickou ručku! :yes: 😄
DSG je suchá, takže bohužel, nebrat.
To je škoda no... Kdyby se na ni koncern už konečně vys.al a dal všude mokrou, jako dává do Tiguana/Kodiaqa i k 1.5 TSI, tak by byl klid.
Mokrou pokazili prodloužením intervalu výměny oleje na 120t. km, aby vypadl úkon ze servisního plánu pro leasingy.
Proč pokazili? Prošla x změnami, má větší náplň, menší otěry, lepší chlazení atd.
Viděl jsem jak vypouštěli olej z Golfu GTI po víc jak 100.000 km a byl úplně čistej a nula problémů.
Do roku 2018 bylo víc problémů s čidly a mechatronikou, ale od té doby se vzhledem k miliónům prodaných kusů žádná celosvětová katastrofa nekoná.
Existují sice levnější (manuál), nebo komfortnější (ZF), nebo i odolnější (eCVT) převodovky, ale v rámci koncernu prostě DQ381 funguje slušně.
A nikdo ti nebrání ten olej vyměnit dřív.
Viděl jsem jak vypouštěli olej z Golfu GTI po víc jak 100.000 km a byl úplně čistej a nula problémů.
Do roku 2018 bylo víc problémů s čidly a mechatronikou, ale od té doby se vzhledem k miliónům prodaných kusů žádná celosvětová katastrofa nekoná.
Existují sice levnější (manuál), nebo komfortnější (ZF), nebo i odolnější (eCVT) převodovky, ale v rámci koncernu prostě DQ381 funguje slušně.
A nikdo ti nebrání ten olej vyměnit dřív.
Nebrání ale nikdo z leasingu to dělat log8cky nebude.
Ad čistý - jako vždy bude hrozně záležet na režimu použití. A to že je čistý ještě neznamená že neobsahuje vodu.
Ad čistý - jako vždy bude hrozně záležet na režimu použití. A to že je čistý ještě neznamená že neobsahuje vodu.
Pokazili. Lidi co se motaji kolem převodovek to potvrdí. Ale chce to mít velký vzorek. Není to katastrofa ala getrag ve volvo a Fordu. To vůbec. Ale je to přesně tak jak se píše. Je to kvůli fleetovkám. Mělo by tam být 60tkm. Zároveň je odlehčená, takže je méně odolná- šetřilo se. Stačí se zeptat lidi, co s nima mají větší zkušenosti. Není to ideál. Ale taky žádná katastrofa.
Anonym
články o autech :-!
Relevantnejsi auto pro cesky trh asi neexistuje. Kazdy ji zna, kazdy v ni jel, jedna cast ji mela a jezdila a druha touzi po tom ji kit, nebo v ni jezdit. Smir se s tim 😉
Tak ano, jel jsem v Octavii a v Superbu, vždy jen jako spolujezdec. Nikdy jsem ty skvosty neřídil a nikdy ani nebudu. Vlastnictví Škodovky mám v hlavě hned vedle stravování v mekáči. Ae na rozdíl od Škodovky ten hambáč většinou chutná.
Myslím, že produkce Toyoty není o nic míň "mekáčová"! 😄
Každý chce být mekáčový, protože prostě prodává 😊 Akorát v mekáči nechceš u jídla kvedlat šaltrpákou žejo 😁
A taky s mekacem nechceš stát někde u skarpy a čekat na odtah. Nebo když ti ho přinesou, tak nekokik minut čekat až si ho můžeš sníst, případně každou chvíli aby ti prituhnul k talíři a musel jsi čekat než se restartuje.
U té škarpy se ti to muže stát asi u každého auta, to bych zatím nehejtoval a PRÝ i to suché DSG s MHEV je lepší, což se uvidí.
a to další ? no to je věc, co doufám, že ŠA odladila, zkoušel jsem to, mám známé, co ta auta, samozřejmě před face, mají a svorně na ten infotainment nadávají tak snad v druhém kole bude ta "obsluha" mekáče lepší 😁
a to další ? no to je věc, co doufám, že ŠA odladila, zkoušel jsem to, mám známé, co ta auta, samozřejmě před face, mají a svorně na ten infotainment nadávají tak snad v druhém kole bude ta "obsluha" mekáče lepší 😁
Ja mluvím obecne. Ano stát se může u čehokoliv. Jen u něčeho je vyšší pravděpodobnost než u jiného, třeba 20x větší.
To povídej majitelům CHR, které v Německu připadlo ve statistice spolehlivosti k údivu spoustě lidí.
https😐/autosalon.tv/novinky/ridicuv-chleba/statistiky-poruchovosti-s-necekanym-vysledkem-obvykle-spolehliva-znacka-propadla
https😐/autosalon.tv/novinky/ridicuv-chleba/statistiky-poruchovosti-s-necekanym-vysledkem-obvykle-spolehliva-znacka-propadla
Chápu správně, že ten problém byly špatné 12V baterie z výroby a ještě z určité série v jednom roce ? 😒] 😒] 😒] Tak, tuhle závadu jsem zažil na Fordech taky
Jsou to jen stroje. My máme na firmě Toyoty a Škody a mě zrovna vypekla rok stará Toyota a pár kolegu taky a to včetně servisu. Škoda nikdy. Žádný dramatický závěry z toho nedělám. Rozhodně to nepíšu pod každej článek o Toyote. Dokonce jsme teď další zase kupovali.
https😐/www.whatcar.com/…mily-suvs/n26155
https😐/www.whatcar.com/…rs-brands/n26159
Lepší brát statistiky z většího vzorku. čím a jaká tě vypekla? Mne škodovka taky u příkopu nikdy nenechala, ale těch cest do servisu na reklamace a času strávený tam, to mi nikdo nenahradí. A jelikož jezdim poměrně dost, potkavam na silnicích auta na blikackach a odtahovky u nich. Je to malý vzorek, ale odpovídá tomu celkovému.
https😐/www.whatcar.com/…rs-brands/n26159
Lepší brát statistiky z většího vzorku. čím a jaká tě vypekla? Mne škodovka taky u příkopu nikdy nenechala, ale těch cest do servisu na reklamace a času strávený tam, to mi nikdo nenahradí. A jelikož jezdim poměrně dost, potkavam na silnicích auta na blikackach a odtahovky u nich. Je to malý vzorek, ale odpovídá tomu celkovému.
Uz je to par let. Klekla spojka, celá se rozpadla. Zastavil jsem ve Francii na semaforu a už jsem se nerozjel. Takze parada. Auto cca rok starý. Toyota od toho dávala ruce pryč. Že chyba řidiče. Postupně to poklekalo během roku u dalších mozna třiceti aut. Teprve tak u desátého se k tomu postavila čelem. Byla to prej údajně špatná omezena várka spojek. Jednalo se jen o desítky možná malý stovky aut. Auta dodány pouze na německý trh. Pak bylo spoustu dalších drobností, ale to je u všeho.....
Dik zavodpoved. Toyota se spojkou? Par let je co cca? Nějakou dobu v klasických autech už má jen hybridy ( vyjimka aygo treba ), tedy mne napadá hilux nebo proace. Ani jedno není zrovna zázrak od Toyoty. Na manuály ( a nejen je ) v proace jsem slyšel zajímavé storky, taky co čekat od francouzské dodávky. Hilux se zase moc nepredvedl u armády, dost mají potíže. Ale tam je to motorem. Taky kdyz koukneme na ty "neznicitelné" polovojenske hiluxy, nejsou v nich diesely a je jasné proč.
Yaris má taky manuál furt v nabídce, ne? V Corolle sedan byl ještě relativně nedávno (jako že loni v létě třeba)... a pak jsou sportovní modely.
Jj má. Corolla skončila tak 2 roky zpátky s tím manuálem ( odhad ). Zbytek co si matně vybavuju, tak už delší dobu nemá nebo neměl vubec.
No ne, tak ty sportovní auta (Supra, GR86, Yaris GR) mají spojku určitě.
Corollu Sedan jsem našel ceník platný od 10.5.2023 do vyprodání zásob
https😐/www.autobond.cz/…edan_dynamic.pdf
Corollu Sedan jsem našel ceník platný od 10.5.2023 do vyprodání zásob
https😐/www.autobond.cz/…edan_dynamic.pdf
Schopnosti Toyoty jasně prokázaly výsledky dieslů, neumí nic.
Hele, to je taky kec, že neumí nic... že neumí diesly se ví, ale nic ? Škodovka taky neuměla diesly, taky se to sypalo před lety, stejně jako turbobenziny... Tohle najdeš u každé automobilky.
Taky nemusíš vše prásknout. 😄 😉
Tak já jsem problémy i spolehlivé motorizace zažil napříč automobilkami o kterých se říkal jeden či druhý extrém, tak vím, že to nikdy neplatí 😁 Jak říkám, spolehlivý motor uděla i francouz, nespolehlivy i japonec.. stane se 😊
No. Oni vývoj dieselu zařízli prakticky na začátku. Dojeli svůj vývoj z přelomu tisíciletí a pak je jen kupovali. Velice rychle zjistili, že je to slepá cesta.
Toyota diesly v osobních autech nepotřebuje. Mimo jiné i proto je mi tak sympatická.
Ale, že stály statisticky za prd je prostě fakt... navíc diesly nabízí v offroadech, takže je to relevantní
Já nevím, ale zrovna offroady. Většina lidí jezdí po silnicích, tedy dokud v jejich zemi nepřestanou existovat. Diesly nikomu v osobáku nechybí.
Landcruiser i Hilux je běžné auto i na našich silnicích...
A proto je to no-go. Nemají normální pouzitelnej motor na silnici. Vždy když jedu se ségrou v hiluxu, to je strašný ten kravál a vibrace
Protože Hilux je primárně určen na práci a i tak se s ním dá normálně jezdit. Navíc, bez hiluxu nemužeš nikdy naplánovat úspěšnej státní převrat... http😐/i.redd.it/idkemq67bqj71.jpg
Proč by ti mělo auto chutnat? Ach jo, to je úroveň...
Nikdo přece nepsal o ochutnávání autombilu. Snad přece dokážeš pochopit významy.
Já i přesto, že si mi to vysvětloval, nechápu tvou iracionální nenávist k Škodovce.... chápu ještě, že ti vadilo, že dříve se ze Škodovky i tady v diskuzi dělalo to nejlepší na světě a jen hlupák ji nekoupí, jenže to se tu neděje už docela dlouho a navíc tuhle medvědí službu děláš teď ty Toyotě... no, ještě že snad jen Priusu díky tvé profilovce, to každý vidí.
Tahle Oktávka je v dnešní osekané nabídce C segmentu prostě velmi zajímavé auto a pokud mu opravili infotainment, tak nemá výrazných slabin. To je fakt...
Tahle Oktávka je v dnešní osekané nabídce C segmentu prostě velmi zajímavé auto a pokud mu opravili infotainment, tak nemá výrazných slabin. To je fakt...
Čím dělám Toyotě medvědí službu? Že tady většina nechápe ekologičnost a spolehlivost jejích hybridů, to není moje chyba. A že vůbec nikdo nechápe příjemné ovládání Priusu s ergonomickým panelem přístrojů, to je moje chyba? Ne, není. Moje kočka taky neumí vynásobit 5*9 a není to moje chyba.
Že tu iracionálně propaguješ jen jednu věc, která má své výhody, ale zase o tolik lepší to vždy není. Navíc ergonomie Priusu s dispelej uprostřed, to nemusim, to je strasny.
Tak třeba z hlediska ekologie je auto, které jezdí 50-60 procent času s vypnutým spalovákem tuším o hodně ekologičtější, než nehybridizované spalováky. Pletu se? Použít malou baterku a získat z ní hodně ekologie je taky lepší, než narvat mega velikou baterku do jednoho EV. Pletu se?
Neni tvým snem Tesla s velkou baterkou? 😁
Ale jinak, z pohledu ekologie možná, jen mne příjde směšné řešit ekologii u člověka, který ji řeší jen u toho auta a navíc jen u toho jednoho co má doma 😁 To druhé jako by najednou neexistovalo
Ale jinak, z pohledu ekologie možná, jen mne příjde směšné řešit ekologii u člověka, který ji řeší jen u toho auta a navíc jen u toho jednoho co má doma 😁 To druhé jako by najednou neexistovalo
Takhle bych to neviděl. Ten můj Pežot funguje jako veterán/traktor, tedy velmi příležitostně s nájezdem do 2000km za rok. Tedy je dnes ekologičtější než Prius.
S tou Teslou se to také nevylučuje. Vždy budou hybridy od Toyoty ekologičtější, než Tesly.
S tou Teslou se to také nevylučuje. Vždy budou hybridy od Toyoty ekologičtější, než Tesly.
Máš ze svého auta mindrák, každý diesel tě zmastí a spotřebu má o kousek větší. A dieslové gliglání je příjemnější než vysavač. Kup si pořádný auto s dvoulitrovým hybridem a budeš mít po mindráku.
Ale já fakt nemám mindrák ze 100kW Priusu. Ale právě z těch aut, co jsem vlastnil dříve.
Přiznávám, že když Ozzman psal o 144kW 2.0 tak jsem poněkud slintal závistí.
Přiznávám, že když Ozzman psal o 144kW 2.0 tak jsem poněkud slintal závistí.
Ale to by se ti nelíbilo, nemá to kapličku přístrojů divně uprostřed a je to vlastně obyčejný kombík, jako ta Oktávka 😁 Nebo si kup tu Oktávku s 2.0TSI, to jede ještě víc, než ta Corolla a budeš to moct osladit velké části diskutérů a bude to zadostiučinění za tu š105, pokud vím, tak ten motor by měl přijít ještě do nabídky
A to je přesně ono. Kdyz dojdou argumenty, začnou se vytahovat umělé zvětšovat vlastni ega a přirození, jak je to rychlejší. Sice za vyšší spotrebu a nasobne emise, ale "já" jsem ten nejrychlejší.
Upřímně nevím... tvoje příspěvky v téhle diskusi jsou tak zoufalé, že bych klidně věřil, že ta auta olizuješ.
Pokud ti moje příspěvky připadají zoufalé, může to být tím, že jim nerozumíš. Může to být chybějící smysl pro nadsázku, kterou často používám. A nebo je to tím, že z některých věcí skutečně zoufalý jsem. Co jsem fakticky psal chybně například?
Nenapsal jsi nic fakticky špatně... nenapsal jsi nic fakticky, jen iracionální hejty.
Zoufalé mi na tom přijde to, jak je to pro ČR typické. Místo abychom byli na svou zemi a produkty hrdí, tak na sebe navzájem pliveme. Ještě to nějak chápu u Barika, který jezdí starým Rollsem... ale že to napíše majitel starýho pažouta a Priuse, to je fakt smutný.
Zoufalé mi na tom přijde to, jak je to pro ČR typické. Místo abychom byli na svou zemi a produkty hrdí, tak na sebe navzájem pliveme. Ještě to nějak chápu u Barika, který jezdí starým Rollsem... ale že to napíše majitel starýho pažouta a Priuse, to je fakt smutný.
Já Škodovku (ve skutečnosti VW) nenávidím za to, že protlačovala nesmyslné diesly do osobáků ve jménu ekologie. Namísto aby se učila u těch, kdo dělají skutečně ekologická auta.
A mám na duši velký šrám z toho, jak se mi před 30 lety posmívali za Š105. No tak jsem na novou Oktávku tehdy neměl. Takže sorry jako, se Škodou se chytněte za ruce a skočte do zdi.
A mám na duši velký šrám z toho, jak se mi před 30 lety posmívali za Š105. No tak jsem na novou Oktávku tehdy neměl. Takže sorry jako, se Škodou se chytněte za ruce a skočte do zdi.
Jasně, takže nenávidíš taky Mercedes, BMW... a jistě už ses toho pažouta, co má emise desetkrát horší než libovolné Euro6 auto z doby dieselgate, zbavil. Tvých šrámů na duši je mi líto, ale můžeš si za ně sám.
Mercedes a BMW jsou mi upr. Lhostejnost. Peugeot je srdeční záležitost, jinak by pochopitelně musel dávno pryč, neboť náklady na servis vysoce převyšují jeho finanční hodnotu.
Tak na škodovce je dle tebe špatně, že je to hamburger od mekáče, a to píšeš jako konzument výrobku firmy, která je dokonalým zosobněním McDonaldu automobilového průmyslu, Toyoty, která je univerzální, nijaká, pro všechny...
Ty jsi celkově takový jeden velký mentální šrám... 😁
Ty jsi celkově takový jeden velký mentální šrám... 😁
V kontextu tvé falešné namachrovanosti mě nepřekvapuje, že nepoznáš rozdíl mezi technologickým leadrem v hybridech a malinkou zbytečnou automobilkou, která technologicky kulhá na obě nohy.
Poznám rozdíl mezi příměrem, který sedí, a příměrem, který je legrační, protože se jím, například, pisatel střílí do vlastní nohy. Když něco neumíš, nedělej to. 😉
A sorry, to o těch šrámech, to je na úrovni desetiletého děcka. 😒]
A sorry, to o těch šrámech, to je na úrovni desetiletého děcka. 😒]
Hm, ale Prius je mekáč od Přemka Forejta! 😁
Přemka znám Podlahu. Kdo je Forejt?
V roce 1994 startovala legenda a to Felicie, ne Oktavie, ta až 1996. My měli tehdy novou Felicii 1995 a že by to bylo auto k machrování ? Vybavuji si, že i tak se mne ve škole děti smáli, že nemame "cizinu", takže i volítaný pekáč z 80tek ze západu byl víc...
Můj svět se mohl točit jinak, kdyby mi jeden lulan nerozbořil skvělou Jettu 2, kterou jsem měl někdy v roce 1998.
Jo, už tehdy jsem nechápal lidi, co si dobrovolně pořídili Felicii od Das. Libovolný olítaný Golf byl lepší, a to nemluvím o ne-VW autech.
Jo, už tehdy jsem nechápal lidi, co si dobrovolně pořídili Felicii od Das. Libovolný olítaný Golf byl lepší, a to nemluvím o ne-VW autech.
No ale dneska už jsi velkej kluk, tak bys mohl pochopit, že dospělej člověk se kvůli autu nikomu nesměje... a že i nenávist k automobilové značce je projevem duševní nedospělosti. Zkus se oprostit od těch křivd a mindráků a mít nad tím trošku nadhled...
Víš jakou měla ta Felicie výhodu ? Byla nová, nové auto, které když bylo garážované (narážím na rez 5.dveří) fungovalo a nic nechtělo a to roky... ten Golf byl určitě lepším autem, jenže stav ojetin v 90tkách byl divoký východ. Chápu rodiče, že zvolili jistotu.
Já vlastně už přestávám rozumět, tomu co píšeš. Nejdřív ti vadilo, že se ti smáli, že máš jen Škodovku, sám doporučuješ ojetinu ze západu a dnes se sám směješ těm, co mají škodovku, v době, kdy to není k smíchu a chováš se tak, jak se chovali k tobě ? WTF ?
Já vlastně už přestávám rozumět, tomu co píšeš. Nejdřív ti vadilo, že se ti smáli, že máš jen Škodovku, sám doporučuješ ojetinu ze západu a dnes se sám směješ těm, co mají škodovku, v době, kdy to není k smíchu a chováš se tak, jak se chovali k tobě ? WTF ?
OK, že byla nová je argument. Jde to pochopit.
A co nechápeš na tom, že dnes se směju já, protože se neshodneme na tvrzení, že není čemu?
Myslím, že ačkoli většina zde se mnou nesouhlasí, dokonce mě považuje za pablba, tak píšu konzistentně.
A co nechápeš na tom, že dnes se směju já, protože se neshodneme na tvrzení, že není čemu?
Myslím, že ačkoli většina zde se mnou nesouhlasí, dokonce mě považuje za pablba, tak píšu konzistentně.
Protože objektivně po revoluci byla Š105 pekáč z východu, dnes je moderní Oktávka auto, které si koupí všude v Evropě a nabídne moderní motory, systémy, dynamiku. Jo, nemá hybrid, ale doteď měla plugin, takže vlastně měla vše...
A proč děláš druhým to, co se ti nelibilo před třiceti lety ?
A proč děláš druhým to, co se ti nelibilo před třiceti lety ?
Ó ty moralisto, proti tomu se nedá argumentovat. V Bibli je psáno Oko za oko, zub za zub. Později to ale Ježíš Kristus zneplatnil.
Felicie byl takový vycpávkový model. Pro tehdejší ČR důležitá, nové auto s prostorem pro rodinu za jakž takž dostupnou cenu... ale vlastně to byl jen obroušený Favorit 😉
Tak vidíš, jak se nám ten kruh uzavírá. Felicii se říkalo "ocucaný favorit" 😄 😄 😄 😄 A pak že jsem jediný, kdo si dělá srandu ze Škodovky. Zdaleka ne.
Dám ti k tomu pár volných myšlenek...
...je rozdíl mezi humorem laskavým a humorem, jehož cílem je urazit a zesměšnit. Mnozí za humor schovávají urážky... ale většinou tam nejsou schované moc dobře. Zkusme se toho druhého jakože humoru vyvarovat...
...Felicie ve své době byla produkt zaostalý, poplatný úrovni techniky ve východním bloku. To není "dělání si srandy ze Škodovky", tak to prostě bylo. Octavia (nebo Superb) dnes je produkt, který snese srovnání s evropskou (i světovou, ale já se raději držím té Evropy) špičkou v dané třídě (v něčem lepší, v něčem horší, klasika).
...je rozdíl mezi humorem laskavým a humorem, jehož cílem je urazit a zesměšnit. Mnozí za humor schovávají urážky... ale většinou tam nejsou schované moc dobře. Zkusme se toho druhého jakože humoru vyvarovat...
...Felicie ve své době byla produkt zaostalý, poplatný úrovni techniky ve východním bloku. To není "dělání si srandy ze Škodovky", tak to prostě bylo. Octavia (nebo Superb) dnes je produkt, který snese srovnání s evropskou (i světovou, ale já se raději držím té Evropy) špičkou v dané třídě (v něčem lepší, v něčem horší, klasika).
Ale moje generace na ni vzpomíná doted 😁 Bylo to první západně vypadající auto od Škodovky i když pod kapotou bylo Fávo. Ale co ja do toho mohl kecat, byl jsem ve třetí třídě ZŠ 😁
V té době jsem měl taky pocit, že Favorit je to staré auto, hranaté jako ta socialistická produkce předchozích let, a Felicie je modernější. Ale když je dneska postavím vedle sebe, tak se mi Favorit líbí víc.
Mám to stejně, hlavně hatchback. O mnoho let později, kdy už to byl levný pekáč vlastně, muj bratranec dostal Favorita, který byl určen myslim jako e😜ortní verze, měl zvláštní modrou barvu, zvláštní kola s tenkými paprsky a v interiéru textilní tvarované sedačky a ten byl teda fakt pěknej... škoda, že si ho podala koroze.
U Felicie dnes ještě ocením tu první, takovou jsme měli, ale facelift s novou tváří se mi nelíbil tehdy, ani ted.
edit: Dogooglil jsem, byl to Favorit Sportline
http😐/aaaautoeuimg.vshcdn.net/thumb/900146433_11_640x480x95.jpg?95235
http😐/i0.shbdn.com/…161408614il8.jpg
sice červený, ale vypadalo to jinak stejně
U Felicie dnes ještě ocením tu první, takovou jsme měli, ale facelift s novou tváří se mi nelíbil tehdy, ani ted.
edit: Dogooglil jsem, byl to Favorit Sportline
http😐/aaaautoeuimg.vshcdn.net/thumb/900146433_11_640x480x95.jpg?95235
http😐/i0.shbdn.com/…161408614il8.jpg
sice červený, ale vypadalo to jinak stejně
Tohle mám hodně podobné. Tehdy Felicia vypadala moderně, dnes design favoritu je za mne mnohem lepší než felda
V horším aute než Felicia jsem jel jen ve formanovi a š120. Samozřejmě jako dítě. Dospelej už bych do toho ani nevlezl
Je to co to je - produkt socialistických osmdesátek, nějak udržovaný při životě do doby, než pod vedením VW vznikne něco modernějšího. V rámci toho východního bloku ale Favorit patřil určitě k lepším autům.
Jel jsem spoustou jednoznačně horších aut... Dacia 1300, Trabant 601, Wartburg... a pár dalšíma, kde je to diskutabilní (různá starší západní auta jako Taunus, Escort, Uno, Renault 11... pochopitelně v běžném bazarovém stavu té doby).
Jel jsem spoustou jednoznačně horších aut... Dacia 1300, Trabant 601, Wartburg... a pár dalšíma, kde je to diskutabilní (různá starší západní auta jako Taunus, Escort, Uno, Renault 11... pochopitelně v běžném bazarovém stavu té doby).
Musí říct, že z řízení Š Favorit jsem měl subjektivně lepší pocit, než ve skákavé koze Felicii. Nevím, čím to je, ale ten podvozek Favoritu mi přišel spíše takový francouzský, zatímco Felicie už tvrdý Němec. Ale určitě mi tady někdo vysvětlí, že všechno je jinak a že jsem vůl.
Jo co si pamatuji, favorit byl měkčí.
Favorit měl naprosto skvělé a přesné řízení a vynikající podvozek...
Favorit byl pro mě nejlepší Škoda co jsem řídil a ten pocit z něj byl velmi příjemný. Neunavil ani na 300km dlouhé trase.
Má pravdu, Vaculík. Kdo by to řekl, že producent kvant nesmyslů mohl natočit tak rozumné video,
Protože ti bylo o XX let méně, dnes by jsi v jeho sedačkách nevydržel ani polovinu.
Tahle optika "všechno bylo lepší" je nesmysl. Všechny Octy od FL první generace snesly nejtvrdší měřítko v rámci třídy.
Tahle optika "všechno bylo lepší" je nesmysl. Všechny Octy od FL první generace snesly nejtvrdší měřítko v rámci třídy.
Ne nemyslel jsem to tak, že "všechno bylo lepší". Ale tak jak jsem to napsal, že lepší Škodu, než Favorit jsem nikdy neřídil. Protože novější už jsem řídil jen Felicii a Fábii. Dál už nic. Jel jsem jako spolujezdec v Oktávii a Superbu a oboje bouchalo od kol. Superb trošičku míň.
Třeba to není vlastnost, třeba jen shodou okolností měly všechny v ..li tlumiče.
Třeba to není vlastnost, třeba jen shodou okolností měly všechny v ..li tlumiče.
Tím spíš odsuzovat stávající produkci mi přijde nesmysl. Přečti si dnešní autocar nebo autoe😜ress, kde si FL Octy vysloužil moc pěkné hodnocení.
Já na rozdíl od tady ostatních, co to komentují, jsem se v těchto autech z 90s a přelomu milénia projel vcelku nedávno a v několika a občas se pořád svezu... jsou to jen vzpomínky zkreslené dobou, byla to normální auta. Taková O1 je už moderní auto se vším všudy, jede, je docela prostorné, ma velký kufr, Favoritem jsem jel před rokem jako spolujezdec, ten je poněkud archaičtější, nicméně takhle na krátkou trasu to bylo vcelku pohodlnné auto. Určitě člověk ve 20ti snese horší podmínky delší dobu, než v 50ti, ale objektivně to není jako sednout si zpět do trabanta 😁
A co mne ale dostalo byla jízda ve wartburgu, tak pohodlnné a měkké auto sem nečekal, škoda, že ty sedačky tenkrát byly malé a nebyly víc tvarované. Ale to je tedy už hodně zaostalý dopravní prostředek po ostatních stránkách
A co mne ale dostalo byla jízda ve wartburgu, tak pohodlnné a měkké auto sem nečekal, škoda, že ty sedačky tenkrát byly malé a nebyly víc tvarované. Ale to je tedy už hodně zaostalý dopravní prostředek po ostatních stránkách
Ovce byly v mnoha ohledech fajn auta v rámci třídy, ale třeba sedačky za mně byly otřesný prakticky až dodnes. To samé Superb. Až poslední dobou se začaly i u Škodovky objevovat sedačky s rozumnou ergonomií a možností seřízení. I když často za hroznej příplatek. Já vždy bral raději sourozence od VW, kde byly sedačky úplně jinde.
Felicie byla obrovský skok oproti Favoritu, kára byla vyztužená a auto mnohem lepší. Favo i hnědý x modrý interiér byl velký skok kupředu.
Arese
... "Technologie vypínání 2 válců JE DOSTUPNÁ" pro oba motory 1.5 TSI... Jako kdyby tato pseudoekologická fíčura s potenciálními riziky budoucích drahých oprav byla zákazníky žádaná, toužili po ní a volili ji za příplatek! 😒] 😒] 😒] Ale furt je to tisíckrát menší zlo, než trapné tříválce a hybridizované jednotky s povinným automatem!
jelikož škoda prodává auta hlavně firmám, tak ty drahé opravy řeší další majitel a ty automobilky nezajímají
Tak hybrid s automatem bude 100x spolehlivější než tohle vypínání válců.
Tobě hybrid přejel mámu? Protože tvoje nesmyslné výplody o hybridech každý den překonávají nové dno.
Trofim Lysenko
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Jsi nahlášen.
Trofim Lysenko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Nikoliv, ale velice mě štve, že motorů nepostižených hybridizací je čím dál méně. A já mám jako zákazník rád možnost volby. Proto si velice vážím ještě stále slušné nabídky motorizací Škodovky! 😄 :yes: :yes: :yes:
Stejsn
Chtěl bych znát názor, resp. nejlépe nějakou dlouhodobou zkušenost, se start-stopem u 110kW dieselu. Nebo vůbec obecně. Škodí to motoru, nebo ne? Má smysl to pokaždé vypínat, nebo je to jedno?
Ja co mam tsi benzin v malom aute tak S/S system vypinam tlacitkom na palubovke... uz to robim automaticky... mozno v priemere raz za 15 ci 20 nasadnuti ( ked sa ponahlam ) tak zabudnem... no a zatial po 7 rokoch a 4 mesiacoch ( startujem denno denne aj ked vela km nejazdim ) motor stale podozrivo drzi aj starter ... takze tolko len moje postrehy ... ci dizel na tom bude inak ako benzin neviem... ono ten S/S system je robeny tak ze by to malo vydrzat desiatky tisic startov ... ale ja ho stejne vypinam... aspon trosicka takto z dlhodobeho hladiska to kusok posetrim ... aj ked asi skor prdne turbo alebo nieco dalsie ako by mal problem sposobit S/S system...
Mě by spíš zajímala opačná zkušenost - když to někdo nevypíná, jestli to autu škodí.
Konkrétně odpovědět neumím, ale víš dobře. že selským rozumem obecně to nepochybně škodí. Neumím si představit motor, kterému svědčí jezdit studený lépe, než teplý. Škody se minimalizují řídkým olejem a nebo nějakými fičurami, které lépe rozvedou olej do motoru rychle po startu. Takže pokud to není hybrid, ale jen S/S, tak je jen otázka JAK MOC to tomu motoru škodí. Ale škodí určitě.
Edit: Ono to škodí i v tom hybridu, ale tam se to poněkud kompenzuje tím, že ten motor zase tolik nenajede, jako auto.
Edit: Ono to škodí i v tom hybridu, ale tam se to poněkud kompenzuje tím, že ten motor zase tolik nenajede, jako auto.
Neskodi, protoze lidi co ta auta vyvijeji a testuji nejsou uplni blbci. Ale je to zajimava "narizena" vec, co spousta lidi muze vypnout, mela pocit vitezstvi nad nekym nebo necim.
To je blbost, že je to jako pocit vítězství... ono to běžném nehybridním autě funguje docela nepříjemě. Vypne to v křižovatce a pak prostě čekáš o vteřinu déle, než se auto rozjede, protože vyplo motor a musí ho nahodit, to není věc, co chceš...
Uznavam, ze jsem nejezdil s desitkami ruznych aut, co mely S/S. Ale s par jo a nikdy jsem nemel problem s tim, jak rychle to naskocilo. U manualu vzdy nez jsem zaradil, u automatu zhruba podobne dlouho, nez se hydromenic v me aktualni hybridni Kie rozhodne, ze by s tim autem mohl pohnout...
U dvouspojky tam prodleva byla, u manualu mne to taky vadí (Š.Octavia,F.Kuga). Je to prostě nepříjemné. Tva hybridní Kia má SS jo? To jsem netušil
Nema S/S, ale kdyz dojizdim ke krizovatce a zpomaluju skoro na nulu, a pak slapnu na plyn, tak se dost vyrazne "zamysli" nez zabere dopredu. Za zacatku jsem s tim mel velky problem, protoze z HSD Toyoty to vubec neznam. Predpokladam, ze za to muze HDM.
Jenom jsem napsal, ze je jedno jestli za prodlevu na krizovace muze S/S nebo jiny system.
Jenom jsem napsal, ze je jedno jestli za prodlevu na krizovace muze S/S nebo jiny system.
Předpokládám, že ten systém, co máš v autě bude velmi podobny tomu v Tucsonu PHEV? Tak ta prodleva na HDM byla mnohem kratší, než je třeba to gumové prošlápnutí vypnutého motoru, co jsem měl se zapnutym SS u Mondea, popřípadě u té služební Oktávky.
Nezapomínej, že i když máš prodlevu, tak ti tam nastupuje hned elektřina, u turbodieslu ještě musíš počkat, než se natočí motor
Nezapomínej, že i když máš prodlevu, tak ti tam nastupuje hned elektřina, u turbodieslu ještě musíš počkat, než se natočí motor
Prodlevu nevnímám, než zařadím, motor běží. Ale spíš co třeba dochlazování turba? Příjde mi, že start-stop je v rozporu s doporučením výrobce. Ten píše v příručce, že po dojezdu se má nechat motor ještě minutu běžet kvůli turbu, ale S-S ho klidně vypne.
Tu prodlevu citim aj ja ... hned prvy moment ( pri stlaceni spojky ) mas pocit ze si slapol niekde do prazdna... ale ono potom to v momente sa chyti a motor naskoci ( je to mozno ani nie polsekunda ... niekomu to moze vadit... a mne to tiez pride neprijemne ) ... takze ako vravim.. ja ten S/S system aj tak stale vypinam a mam so vsetkym pokoj...
Jednoznačně to je kurwítko. Ano, lokálně na křižovatce chvilku nesmrdíš, ale je to něco za něco. Já naprosto nesnáším tu prodlevu, byť malou. Prostě když jde o desetiny, tak tě S&S v autě bez MHEV vždy zpomalí. Pak je tu samozřejmě extrémní namáhání startéru a baterie, který brzo odděláš a pak ekologicky vyhodíš a musíš koupit nový. Dál je pro motor i turbo naprosto “super” když je S&S vypíná jak úplně studený, tak i úplně horký. Nejen turbo trpí, ale jde samozřejmě o všechny komponenty, které se o sebe třou v oleji. Vačky, ložiska atd. Motor se maže filmem oleje, ale potřebuje k tomu nějakou hydrodynamiku a tlak, aby to bylo vše konzistentní. Takhle se motor zastaví, olej steče, film se přetrhne, styčné plochy “vyschnou” a pak zase bum a hezky natvrdo znovu, jako při prvním startu. Takže ekonadšenci, věříci, ignoranti a další skupiny řidičů to neřeší, ale kdo má alespoň elementární cit pro mechaniku tyhle moderní výdobytky nesnese.
Dělal někdo porovnání, jak třeba dlouho vydrží akumulátor, když se ve stejném autě S-S používá a nepoužívá?
SS si hlídá stav baterie a pokud je napětí nízké, tak se motor nevypne... tj. akumulátoru by to škodit nemělo.
A co to mění na skutečnosti, že baterie musí podstupovat tisíce zbytečných startů, tudíž dávat maximální proudy a pak se zase dobíjet vyšším výkonem motoru a vyššími volnoběžnými otáčkami a třeba dvojnásobnou spotřebou paliva na ten volnoběh? S&S prostě je kurwítko.
Netuším zda proběhl nějaký dlouholetý test. Těžko v praxi řešitelné.
To jsou spíš uživatelská data. Kdo tráví víc času ve městě a furt tu číčovinu používá, tak mění baterii klidně i po 3-4 letech. Přitom by mohla žít 6,8, nebo 10 let.
To jsou spíš uživatelská data. Kdo tráví víc času ve městě a furt tu číčovinu používá, tak mění baterii klidně i po 3-4 letech. Přitom by mohla žít 6,8, nebo 10 let.
Vypinanie neskodi ani nema preco.. pamatam este ked som kupoval auto... a ukazoval mi predajca popri tom vsetkom aj to tlacitko S/S systemu na palubovke tak mi dokonca vravel ze ono sa to da softwarovo natvrdo vypnut a je klud ... ale v ramci zaruky u noveho auta mi logicky neodporucal do toho zasahovat ... a dodnes to neriesim
Je to z jiného auta, ale 6 let jsem to vypínal a auto to nijak neuškodilo, dělal bych to tedy i nadále, kdybych měl auto s SS.
Mel bys zrusit vypinani spalovaku u hybridu, urcite na to najdes nejake aftermarket reseni! 😉
To není problém, stačí sportovní režim a dost plynu, akorát tady pak budu pánum hybridistum ničit pověst dobré spotřeby 😁 Já mam spíš ten opačný problém, abych zvládl jet bez toho spalováku 😁
rohYpnol
Až na tu cenu. Ta z Octavie opravdu du dělá jen fleet, běžný člověk co kupuje za své si půjde pro i30.
Ale zajímavé je, že třeba helmuti Octavii naopak vnímají jako dobře cenově dostupnou a naopak v jejich pojetí, nacenění a vnímání trhu ji vidí jako dostupné auto s feelingem prémiových modelů za neprémiovou cenu.
Ale zajímavé je, že třeba helmuti Octavii naopak vnímají jako dobře cenově dostupnou a naopak v jejich pojetí, nacenění a vnímání trhu ji vidí jako dostupné auto s feelingem prémiových modelů za neprémiovou cenu.
Nejenom Němci, Octavii, Superb a Kodiaq tak dnes vidí celý západ Evropy, stačí se podívat na testy, uživatelské recenze. Škoda má svou image, která mnohde předčí image srovnatelných vw modelů, taková skoroaudi za výrazně lepší cenu.
U nás evidentně spoléhají na firemní monopol...
Jaký "monopol"? To jako že na českém trhu nejsou k mání auta jiných značek? 😄 Ono je to totiž jinak - žádná jiná značka nemá tak prakticky stavěná a prostorná auta s tak slušnou nabídkou motorů! A k tomu výborná, prakticky prémiová úroveň zpracování. 😄 :yes:
Firemní monopol = Škoda je výhodná pro firmy z důvodu postavení Škody na českém trhu. Dostupný servis, dostupnost a cena ND, reálně nadstřelené ceny pro vyšší zůstatkové hodnoty a nižší amortizace...
Anonym
Ale Start/Stop nepochybně vice zatěžuje motor, startér, akumulator. Motor se řádně nemaze, startér se opotřebuje častým startovaním a akumulator chudák musí krmit startér a navíc tahat všechny elektrické systémy sám když motor stojí. A znovu, můžeme se přít o detaily.
"Nový multimediální systém s 13palcovým displejem (menší verzi s deseti palci jsem nezkoušel) má výrazně rychlejší odezvu a je citlivější na pokyny"
.. no paráda, ale stejně vám něvěřím, stále "pracujete" za chlebíčky z Boleslavi.
https😐/www.auto.cz/…er-penize-152537
Takové prasácké, povyšování" lepšolidí" se hned tak nevidí!