Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Škoda Octavia po prvních jízdách v Česku: Vaše otázky, naše odpovědi

Ondřej Šámal
Diskuze (153)

Facelift nejprodávanější škodovky sice nebyl nijak zvlášť výrazný, některé neduhy původní verze ovšem naštěstí vyřešil. Co všechno vás zajímalo?

Škoda Octavia čtvrté generace je objektivně velmi příjemné univerzální auto pro široké masy. Jedním z mála negativ jsou vysoké ceníkové ceny. Jedná se ovšem o typický fleetový model pro firemní zákazníky, kteří při objednávce dosáhnou na příjemnější částky. A v takovém režimu už octavia rozum dává. Byť ani ona se nevyhýbá nedostatkům, které s ohledem na velikost, vnitřní prostor, přepravní kapacitu a zmíněnou cenu mohou být k zlosti.

Víceprvková zadní náprava

Doposud představené motory 1.5 TSI a 2.0 TDI s 85 a 110 kilowatty a pohonem předních kol má ve všech variantách vzadu klikovou nápravu s vlečenými rameny. Víceprvková náprava bude dostupná až pro motory 2.0 TSI v provedení s pohonem všech kol (150 kW) a výkonné RS se 195 kilowatty. Mimochodem o příchodu plug-in hybridu zatím nebylo rozhodnuto.

Vypínání poloviny válců (ACT)

Tenhle dotaz byl vámi zodpovězen již v diskuzi. Technologie vypínání poloviny válců je dostupná u obou patnáctistovek.

Základní přední světlomety 

Na prezentaci bylo překvapivě dost octavií se základními diodovými světlomety vpředu. V jejich případě facelift s výraznou světelnou linkou, která je protažená směrem k dolní části masky chladiče, tolik nevynikne. Ostatně na přiloženém videu se můžete přesvědčit sami.

Video se připravuje ...

Infotainment

Nový multimediální systém s 13palcovým displejem (menší verzi s deseti palci jsem nezkoušel) má výrazně rychlejší odezvu a je citlivější na pokyny. Prostředí je prakticky stejné s tím, jaké mají nové generace modelů Superb a Kodiaq a které dostalo také technicky inovované elektrické SUV Enyaq.

V horní levé části máte k dispozici konfigurovatelné piktogramy pro rychlý přístup do vybraných složek. Na jeden stisk si tudíž můžete deaktivovat stop-start, vypnutí upozorňování na překračování rychlosti a udržování v jízdním pruhu zabere dvě ťuknutí.

Osobně bych uvítal, pokud by se přístup do klasického menu v podobě ikonky auta přesunul doprostřed spodní části displeje, kde jsou piktogramy pro domovskou obrazovku, média či telefon. Dávalo by mi to větší logiku.

Smart Dials

Ergonomie interiéru se prakticky nezměnila. Otočné ovladače Smart Dials ze superbu a kodiaqu se minimálně v nejbližší době v kabině Škody Octavia neobjeví. Také volič samočinné převodovky zůstane na středovém tunelu a nepřesune se na sloupek řízení.

RS a manuál

Emise a nižší zájem ze strany zákazníků odstřelily manuální převodovku z Octavie RS. Jejího příchodu se tudíž již nikdy nedočkáme. Otazník visí také nad dalšími variantami RS TDI a PHEV. Podle všeho s nimi Škoda nepočítá. Trend totiž velí zjednodušovat nabídku, čímž si automobilky ulehčují a zlevňují výrobu.

Navíc šestistupňový manuál v RS (a ve škodovkách obecně) nebyl nijak zvlášť záživný a pocitu ze „sportovní“ jízdy alespoň dle mého mínění tolik nepřidával.

Ondřej Šámal
Diskuze (153)

Doporučujeme

Avatar - Ozzman
16. 5. 2024 12:00
Re: Dávejte sem prosím raději
Corolla sedan má 1.5MT pořád
Avatar - Mikesus
16. 5. 2024 11:37
Re: Dávejte sem prosím raději
Nepředpokládám, že sportovní modely budou v rámci fleetu o kterém se zmiňoval. Můj tip je buď proace, hilux nebo nějaká starší corolla. Proto jsem se ptal co znamená nějaká doba zpět.
Avatar - Emel
16. 5. 2024 09:48
Re: Dávejte sem prosím raději
No ne, tak ty sportovní auta (Supra, GR86, Yaris GR) mají spojku určitě.
Corollu Sedan jsem našel ceník platný od 10.5.2023 do vyprodání zásob
https://www.autobond.cz/…edan_dynamic.pdf
Avatar - Mikesus
16. 5. 2024 09:43
Re: Dávejte sem prosím raději
Jj má. Corolla skončila tak 2 roky zpátky s tím manuálem ( odhad ). Zbytek co si matně vybavuju, tak už delší dobu nemá nebo neměl vubec.
Avatar - Emel
16. 5. 2024 09:28
Re: Dávejte sem prosím raději
Yaris má taky manuál furt v nabídce, ne? V Corolle sedan byl ještě relativně nedávno (jako že loni v létě třeba)... a pak jsou sportovní modely.