Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobilita

Zpět na článek

Další elektromobilní startupy mohou následovat Fisker, varují analytici

62 komentářů

Avatar - Anonym
Anonym
Tesle se povedlo vybudovat ze start-upu plnohodnotnou automobilku na výrobu BEV. Stálo to mnoho času, peněz investorů a možná i štěstí. A ani to by nestačilo, kdyby u toho nebyl Musk. Myslím si, že nikomu jinému se to nepovede. Je to stejné jako s Applem a iPhony. Nikdo jeho úspěch nenapodobil. Tradiční výrobci aut si musí dát pozor, aby neudělali chybu Nokie, tzn. zahodit stávající know-how a možnosti vývoje a vsadit vše na špatného koně (Windows Phone). Na uvolnění místa na trhu čeká nekonečný zástup čínských výrobců.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak, určitě tam jistá podobnost je, ale řekl bych, že i když má Apple podobný kult, tak prodejně pořád má ještě obrovského konkurenta a to Samsung. Kdežto na poli EV je Tesla a pak se dělí ti ostatní, takhle silný druhý hráč tam není. A to vubec neznačí o kvalitě, ale o prodejích. Nechci se tu dostat do přestřelky, jeslti je Apple/Tesla nejlepší.

Mimochodem i ten Windows v Nokii byl sice divný, ale vubec nebyl špatný a fungoval pro běžného uživatele dlouhodoběji, než klasický Android, co se hned zaseká.
Avatar - Anonym
Anonym
Samozřejmě, že to není úplně stejná, ale tu analogii ... nový kultovní produkt vs. tradiční výrobci vs. desítky neznámých čínských značek tu vidím. Analogie je i v kultu osobnosti Jobse a Muska.

Nokia mi přijde jako analogie třeba s Fordem nebo VW, kteří chtěli svou historii zahodit, v ničem nepokračovat a vsadit celou budoucnost na BEV. Vypadá to ale, že VW i Ford mají zadní vrátka. Nokia zadní vrátka neměla. Vsadila na koně, který teprve začal trénovat a nebyl připravený na závody (Windows Phone 7 v původní podobě chyběly i mnohé funkce běžné u "hloupých" telefonů a Microsoft je implementoval "během závodu" do verzí 7.5 a 8, ale to už bylo pozdě).
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jo, s tím Musk vs Jobs naprosto souhlasím, byť pro mne ani jeden z nich nejsou uplně pozitivní osobnosti (Musk asi méně, ale to nesouvisí s Teslou).

Ono to bude i tím pohledem do historie, kdyby si toto psal před dvaceti lety, budeš místo Applu mluvit o té Nokii a pak ztratila uplně vše. Ford se chová iracionálně pro evropského kupce, ale na rozdíl od Nokie má pořád v určitých oblastech nasazeny konkurenceschopné auta (diverzifikuje portfolio, respektive jeho široký záběr v oblastech pickupu, dodávek a dvoudveřových osmiválců je dlouhodobý a tam pořád je silným hráčem, VW nevidím jako někoho, kdo zaspal, minimálně Evropsky pořád jede ty své "tlačítkové" telefony a lidi je chtějí a k tomu inovuje.
Avatar - Anonym
Anonym
určitě, Apple nikdo nenapodobil, nemá ani důvod, všichní čínstí výrobci dohormady včetně nakoupených brandů jako NOKIA a Motorola prodaj 3x tolik jak Apple 😄 😄 😄
Je to asi jako když Tesla anbízí v USA 5 modelů a ostaních US výrobci 140 , takže v globálu prodaj daleko víc aut jak slavná Tesla 😄 😄 😄 😄 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jenže i když ho napodobili, nepřekonali ho v úspěchu. Není to o tom, že mohou nabídnout levnější produkt podobných kvalit, ale že ten Apple nabídne a prodá svuj produkt velmi rentabilně a i draze, protože si vybudoval to své renomé jisté žádanosti a slušné spolehlivosti. Jsem si jist, že čínani dokáží vyrobit i špičkový smartphone, jenže by ho na volném trhu nikdo za ty peníze nekupoval. To je jak s tím ruským křápem, co rozdávají diktátorům. Technicky to muže být zajimavé, ale nikdy si to nikdo nekoupí.
Avatar - Anonym
Anonym
Znáš metodu TanONO? Když máš marži 1 kč ale vytočíš 6 milionů litrů, vyděláš víc jak když máš márži 2,50 a vytočís 1,3 milionu litrů 😄

Jinak nevšiml sem si že by Honor, Huawei, Xiaomi, Motorla atd nedělali telefony s cenou nad 20 tis kč 😄
https😐/www.alza.cz/…honor-magic6-pro?…
https😐/www.patro.cz/…b-ceramic-black/?…
https😐/www.softcom.cz/…ack_d283762.html?…
Avatar - Jean Reno
Jean Reno
Tank ONO. Znáš metodu Sony.

Naprosto nepochybuji o tom, že Sony po technické stránce byla na výši, včetně technicky kvalitních servisů - a to ještě v 90. letech. Na straně druhé nejen já jsme se setkávali se značnou snahou svést závadu na zákazníka - a to i v evidentně nesmyslných případech.
Sony je japonská firma a její asijská nátura je prostě jiná.
a) Sony si nechalo ujít kšeft s jeho videopásky, protože přeci nebudou podporovat pornografii.
b) Ačkoli byli vynálezci walkmanu, rozhodli se nevyrábět mp3 přehrávače, protože přeci nebudou podporovat pirátění hudby. Za toto rozhodnutí jim Apple velice poděkoval, protože rád to převzal za ně, a shrábl pohádkové zisky.
c) Následně se Sony účastní boje o nový formát optického disku, válka mezi HD-DVD a BluRay. BluRay je nepochybně technicky špatně vymyšlený, a je na něm znát, že 99 % vývoje se uvažovalo jak zabránit pirátskému kopírování a možná 1 % se dávalo do technického provedení. Ale Sony obětovalo svůj Playstation, do kterého zabudovalo BluRay a vyrobilo si tak ztrátu miliardu dolarů jen proto, aby BluRay prorazilo. Stalo se, jen to má dva následky: pohřbili fakticky optické disky a začínají se topit ve finančních problémech.
d) Sony je asi jediná firma, která nasazovala jeden z velmi drsných virů svým zákazníkům do PC. Kdo si přehrál jejich hudební CD, tomu nasadilo do PC velmi ostrý virus (rootkit), který posléze převzal kontrolu nad počítačem - a následně lidem jednak ničil CD/DVD, která se pokusili vypálit v rámci ochrany proti kopírování autorských děl, a druhak otvíral bránu pro nasazení dalších virů a škodlivých programů z internetu (protože i ten rootkit měl obvyklou kvalitu Sony, tedy nekvalitní šmejd). Odhalil ho až jeden z největších machrů na Windows, Mark Rusinovič. (https😐/en.wikipedia.org/wiki/Sony_BMG_ … it_scandal)
A tak bych mohl pokračovat dál a dál. Po technické kvalitě byla Sony kdysi špička, ale finanční problémy dané výše uvedenými případy (a to jsem uvedl jen zlomeček, abych tu nepsal celoživotní práce) je nutila prostě s kvalitou skončit. Technicky servis na výši ještě neznamená slušné a férové jednání se zákazníkem do servisu přicházejícím.
V našem městě byla jedna perlička, Sony tu zřídila firemní prodejnu. Byla známá tím, že v době prodejních horeček (vánoce, ...) neměla zboží. Časem se rozneslo proč. Sony totiž slíbila obchodům s nejlepšími prodejními výsledky, že za odměnu budou prodávat v Japonsku. A Japonec, který pozná život mimo Japonsko už nechce do Japonska ani heverem, a raději se nechá oběsit.
Avatar - Anonym
Anonym
krom zminovaných produktrů Sony vydělalo docela slušný balík na videokamerách a fotácích 😄

A nekvalitní šmejdy vyráběli další, třeba LG sekající se G4, Samsung tu sériii hořících founů atd atd
A co takové IBM/Hitachi a jejich pevné disky, to bylo reklamací co 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Jsem se chtěl zeptat, kolik těch telefonu vyrábí rusko? 😁 😁
Avatar - Anonym
Anonym
Čteš mi myšlenky? Přesně na to jsem se chtěl zeptat, ale nechtěl jsem prudit. To je ta vrozená slušnost 😄
Avatar - Anonym
Anonym
A proč by mělo Rusko vyrábět úplně vše?
Mobil je spotřebák, Čínan rád dodá , i ten Iphone popř. překupníci ze zemí bývalého sjuu a Turecka.

Jaký mobily vyrábí Kanada, Mexiko, Itálie, Švýcarsko atd?
Avatar - Ozzman
Ozzman
No já jen, jak je to pokrokový národ, jsem se chtěl zeptat, když jsme tu to nedávno řešili 😊
Avatar - Anonym
Anonym
snaží se ten vyrábět vlastní chipy, procesory a počítače, to že je rusko pozadu tak 15-20 let co se týče IT a mikročipů atd je všeobecně známo, dluh ještě z dob Sojuzu, ti byli taky pozadu 20 let za západem a nepodařilo se to dohnat.

v rusku rozhodně není vše na top špici a není tam vše zalité sluncem, ale taky nevím nic o tom, že by to tu někdo tvrdil. Nejsem žádný fanatik. Jsou oblasti kde jsou pozadu a celé to ještě zdržuje korupce. Není důvod tvrdit že je to jinak.

Ale mechanické věci umí.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Dělají, ale kdo si je koupí ? Tyhle značky prodávají hlavně telefony za 1/3-1/2 cen. Navíc Huawei má těžiště zisku v telekomunikačních technologiích a taky jsou mistři ve sledovací technice, když pomáhají čínské vládě rozpoznávat ujgury 😁

Ale to je vedlejší, já neříkám, že nejsou jiní výrobce a že nemají zisky, jen ten Apple má jisté velmi slušné prodeje a image, která k tomu pomáhá a a stabilně si drží společně se Samsungem největší podíly na trhu a prodává s velkou přidanou hodnotou.

p.s. ty by sis koupil třeba Honor za 29 tisíc, co si poslal ? Já bych 15 tisíc a víc dal jen za Apple, popřípadě za Samsung, protože je to prostě trochu jistota.

A když se vrátíme k těm autum, čína tady taky prodává auta, které jsou cenově dostupná - jako ty mobily
Avatar - Anonym
Anonym
Mam Honor co stál jako novej 16 , dražší telefon nepotřebuju. A Honor už mám celkově třetí, všechny fungovali naprosto perfektně což se třeba nedoalo číct o LG co sem měl předtím.

Kámoš má Motorolu RAZR 40 Ultra, za tu dal asi 25 a funguje taky OK
Iphone bych určitě nechtěl - z principu, mě Android naprosto vyhovuje.
Avatar - Ozzman
Ozzman
No, to je pořád i pro mne ta hranice, kde ještě bych uvažoval, jestli vzít starej Apple, nebo nějakej novej Android, protože za to Apple nemáš, nebo né nový model, ale tka 3 roky starý. Jak dlouho ti ten Honor vydrží ? Já kdysi byl fanoušek Huaweie, ten fungoval dobře, než přišel o podporu Googlu a od té doby jeho levnější brácha Honor prý nic moc. Osobně jsem zkusil skoro všechny výrobce (Nokie, Samsungy několik kusu - stále používám i jako služební a je to peklo - u Samsungu musíš taky připlatit, Sony, Xiaomi asi 3ks, Huawei, Honor .. míval sem HTC, ale to je už mrtvé), měl jsem telefony třeba ani ne na rok (mechanicky nevydržely ty levnější, nebo se zasekaly), ale to lezlo do peněz, tak jsem si připlatil za bezstarostnost.
Avatar - Anonym
Anonym
Točím to tak za 2-3 roky, jak kdy....

Google na tom normálně funguje
Avatar - Ozzman
Ozzman
Na Honoru jo, na Huawei jo, ale někdo mi říkal, že už se ty značky rozdělily.
Avatar - Anonym
Anonym
Takhle jsem to nemyslel.

Prodají sice x-krát více, ale nemají stejnou pozici svého produktu na trhu. S nadsázkou řečeno, hrají si svou vlastní Android ligu, kde mezi sebou soupeří, zatímco Apple si hraje svou vlastní Apple ligu sám se sebou. Kdo 10 let jede na iPhonu, nekoupí si čínský telefon. Kdo 10 let jede na Androidu, nekoupí si iPhone, ale vybírá mezi Samsungem a čínským telefonem (zjednodušeně řečeno). Prostě dvě různé ligy, dva různé světy.

U aut je to tak, že běžní výrobci si hrají svou tradiční ligu s širokým portfoliem klasických, hybridních a dalších aut, od malých po velké, od budgetových značek po prémiové.

A vedle toho je Tesla, která jede podle svých pravidel. Má pouze BEV, několik málo modelů vyráběných v několika málo modifikacích bez možnosti konfigurace, prodává a servisuje napřímo bez dealerské sítě, konstruuje/aktualizuje/upgraduje svá auta jako by to byl počítač/telefon, montuje místo volantů "berany", no prostě skoro vše dělá jinak. Pro některé zákazníky je kvůli tomu nepřijatelná, ale na druhé straně si tím vytvořila "wow" značku, fanouškovskou základnu a další věci, které jsou analogické s iPhonem. Rivian, Fisker, Lucid a další chtěly Teslu napodobit, ale nyní vidíme, že nemají šanci. Tesla je všechny zadusí.
Renoo
Tak si ujasníme, jak je to s těmi tradičními výrobci a EV😒br />
Prodělávání na každém kusu😒br /> to může čínská automobilka klíďo, protože ji pumpuje stát. Na EV z těch Číňanů vydělává něco málo pouze a jen BYD, který si sám vyrábí baterie, vlastně už celá desetiletí baterie vyrábí jelikož to je jeho původní byznys.

Drahá výroba😒br /> V EU je drahá pracovní síla s mizernou pracovní morálkou v porovnání s čínskou pracovní sílou. Jsou tu drahé energie v porovnání s Čínou a stejně tak drahé suroviny. Třeba takový VW holt nemá vládu, která by obšajcovala doly v Africe a stejně tak přístavy ekonomickými pastmi. Nemá nátlakovou sílu vládu jako Čína, nemá k dispozici rozvědku, nemá možnost porušovat patenty, atd

Tradiční výrobci a výroba😒br /> Ti tradiční výrobci vyrábí v EU, mají tu továrny, linky, zaměstnance. Z výše uvedeného vyrábí draze. Nicméně mají možnost, jak si zajistit levný auťák - dovezou vyrobený EV z Číny a klidně ho tu prodají za stejné prachy jako ten Číňan. Nenažrané Evropany prolezlé odborářema propustí a zavřou to tu. No a pak začnou nepokoje, to vám garantuji a při dnešní polarizované společnosti by byly zatracené tuhé a klidně krvavé.

Ale proč by to vlastně měli podstupovat? Proč vozit EV, když je evropani nechtějí? Proč jim nutit něco, na čem prodělávají a nenabízet jim to, co chtějí a co jim vydělává?
Hendly
A co se stane az je evropani chtit zacnou?
Avatar - Anonym
Anonym
Zatím to moc nevypadá, že by chtěli. Vypadá to, že podíl BEV se ustaluje někde kolem 10 % trhu. Ano, cena baterek a tedy i BEV půjdou ještě dolů, ale na druhé straně přímé dotace a zvýhodnění budou postupně utlumovány. Stále si myslím, že BEV mají potenciál obsadit cca 1/3 trhu. Myslím trhu, nikoliv plánovaného hodpodářství.
Hendly
A jaka je nabídka EV pod milion?
Vse je teprve na zacatku. Pokles cen baterii se jeste neprojevil v cene aut v Evrope. A to se stale jedna o Li baterie. Sodík teprve zacina.
A cim pak bude odpovídat evropsky automotiv?

Evropa vzdy tohlo vpřed delat top vyrobky. Spalovak uz to neni.

Odhadovat z dnesnich prodeju EV v evrope co bude je tezke. Skoro vsechny znacky hlasaji na následující dva roky příchod aut co budou lepsi a levnejsi. Tím si zaroven nici dnesni prodeje.

Ja nechci odhadovat. I jako velky fanoušek EV bych pred dvěma rokama nevsadil ani halir na to, ze nejprodávanější auto roku bude EV. Zaroven kdyz ctu předpovědi českých jmen jako pan Macek co se panují do role e😜erta tak jejich předpověd o EV neúspěchu se rozplynula za par mesicu.
Avatar - Anonym
Anonym
Nečekej, že Na-Ion budou výrazně levnější než Li-Ion typu LFP.
Hendly
S ohledem, ze se udávána cena na urovni clanku pohybuje uz dnes na 55$ na kWh nemusi byt vyrazne levnejsi. Staci trochu. Tyhle ceny se driv nebo pozdeji propisou do ceny EV. A nejen EV.
To je nova revoluce v elektrotechnice.
Renoo
Sodíkové baterie jsou zase další kompromis. Už LFP jsou kompromisní a sodíkové to dotáhly ještě dál. Naštěstí opravdové automobilky jsou rozumné a v plánu je použití do malých mrdek á la Seagull a nebo koloběžky. Čína jednoduše lithium nemá a snaží se co nejvíce diverzifikovat zdroje a sodíkové baterie to zčásti zařídí. Kobaltové a železné tu budou pořád. Jenže pokud má být CATL stejně silným hráčem, tak je diverzifikace do budoucnosti důležitá.

Levná baterie pro normální auto, což je dnes malé/střední SUV a nebo Golf či Octavie, levná prostě nebude. Slibuje se to roky, slibuje se "už příští rok", slibuje se to od 2015 a pořád nic. Jediné co se stalo je nástup LFP se všemi nevýhodami. A stejně není levná. A stejně na EV nevydělává skoro nikdo. Ani ti Číňani ne. Kdyby měli vydělávat, tak jsme ceny někde jinde. To EV fanatici nevidí, protože jim nejde ekonomie a nechápou geopolitiku.
Hendly
LFP se bezne pouzivaji a jsou neustale vylepšovane. Sodík odstraní dalsi překážky ve snižování ceny.

Čínské ceny jsou poloviční s cenou v evrope. A jestli vydělávají je otazka, jde o podil ktery vraci do vyvoje.

A k roku 2015.. ve spalovacím svete je cyklus novych modelu cca 8 let. Podivej se jak velky pokrok za tech 8 let udělala EV a jak spadla jejich cena. Za zivotnost jedne generace auta.
Avatar - Anonym
Anonym
to co se začlo prodávat v roce 2015 se vyjíjelo tak mezi rok 2011-2014 😄
Takže konstrukčně je to dneska 13 let starý 😄
Komponenty možná i 14-15
(měl sem v autě z roku 2004 (první rok uvedení do prodeje, výroba startovala 6/2004) rádio vyrobené v 10/2003
Kdy to rádio začli vyvíjet? 2001/2? 😄 😄 😄 A další a další věci. Na pásech sedadel 2/2204, ty věci se prostě vyráběly a vyvíjely napřed
Renoo
Nikde nepíšu, že nejsou běžně využívané, uvedl jsem přesný opak. Stejně tak nikde nepíšu, že nejsou "vylepšované". Jsou, ale moc jim to nepomáhá. Dodnes nedosáhly ani zdaleka takových výkonů nabíjení a hustoty jako NMC. A to i NMC jsou pro většinové zákazníky nekomfortní natož pak LFP. LFP jsou na trhu z jednoho jediného důvodu - cena. Jenže i tak je cena pořád vysoká a diskomfort zůstal.
No a sodíkové zašly ještě dál. Cena a dostupnost surovin hrají prim, komfort zákazníků je vedlejší- Čína to Číňanům vnutí, no a v EU budeme rozhazovat pobídky a dotace a taky to nějak střelí.

A čínské ceny jsou mi buřt. v Číně se taky prodává ID.3 za 23000 dolarů. Že na tom prodělávají to je asi jedno, že? Ale elektrofanatikům ekonomika nikdy moc nešla. Nikdo tam na tom nevydělává, všichni prodělávají. Tesla asi vydělává, ale taky prodává základní TM3 za 36000 dolarů a je tedy drahá.


A sodíkový bateriích evidentně nemáš ani páru. Nejsou to od toho, aby nahradili NMC a nebo LFP. Je to úplně jiná kategorie. Vem si pár dní volna a studuj baterie a pak se k nim vyjadřuj. Hned druhá věta je totiž perla.

A je mi buřt jaký pokrok EV udělala. Automobilky na nich prodělávají, ani zdaleka nedosahují slibovaným parametrů, které slibovali v 2015 - 2016 a jak se ukazuje ani tomu tak dlouho nebude.
Avatar - Anonym
Anonym
ONo s těmi LiFePo baterkama není levné nic, podívej se za kolik sou bateriové stanice
Lidovka, neměly stát tak 22 000 Kč?
Co na to utopista Donviták Borisov?
https😐/www.alza.cz/…pro-d7011344.htm

A když se podíváš na alie😜res, tak kupovidu za 30% ceny to tam nikdo neprodává, divný co, čínská ceno 😊
Renoo
Jojo, alíkovské 18650 mám ještě doma. Pořád se mi nezdálo čím to, že zelené Sony vydrží mnohem déle. Když jsem koukl na jedno YT video, kde čínské baterie kritizovali, tak jsem udělal to samé. Zvážil jsem Sony a pak Dolidala (?) a Soshin(?) a ejhle, vážili něco přes polovinu toho, co zelená Sony. Sice Sony měla o 200 mAh větší kapacitu, ale to byla 1/10 kapacity, takže ty čínské měly být tak max o 10 % lehčí.
Avatar - Anonym
Anonym
Evropa byla vždy 100 let za opicema a od 50 do 80 let let měli všechny technolgické finesy jako první US auta 😄 😄
Avatar - Anonym
Anonym
nezačnou, kdo chtěl tak už to má.
Avatar - del42sa
del42sa
Volvo je další na řadě 😒br />
https😐/www.autoforum.cz/…la-to-co-chcete/
Avatar - Trofim Lysenko
Trofim Lysenko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Miorolo
Vždyť ta elektorauta nejsou nikterak úsporná. A to nemyslím uhlikovou stopu, ale pořizovací náklady a náklady na provoz. Vyplatí se to možná lidé, kteří mají doma vlastní zdroj el. energie, případně umí někde nabíjet za levn👋zadarmo. Ale většina lidí tu možnost nemá a při aktuálních cenách el. aut a el. energie je koupě el. auta přímo nesmysl.
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Úspech Elona Muska je každodenním připomenutím
jednoduché, leč pravdivé teze. Nápad je snadný, provedení je těžké.
Renoo
Elon nemá kouli u nohy - většinovou výrobu ICE. Dále má "své publikum". Z nějakého důvodu je tu skupina, která si klidně koupí jeho nedodělaný produkt a pak se ukájí nad tím, jak dělá update skoro každý den a tím myslí na své zákazníky. Tato skupina je rovněž ochotná podstoupit diskomfort a miluje displeje a patlání po něm. Osobně jsem měl zapůjčený jeho největší tahák - TMY. Strašné, strašné auto. Jako kdo měl nejlepší auťák nějakého Supíka, tak to asi nějak přejde a ukájí se nad zrychlením, ale já bych si nikdy nekoupil tak hlučné a uskákané auto jak tohle. Doklepal jsem ten týden a byl jsem rád, že jsem přesedl do RX. No a konečně nabíjení - nenabíjím doma, protože bydlím v bytě a tak jsem zůstal odkázán na DC. A to rozhodně to není nic komfortního a trvá to dlouho. Tím se mimochodem vyznačuje velká část "elektromobilistů" jak se sami nazývají. Mají spoustu času se válet na nabíječce a jsou ochotni tam žrát nějaké fast food žrádlo a pít odporné kafe v tom fast foodu a nebo na benzínce. Na to nemám čas, fast food nežereru a piju pořádný kafe buď doma nebo v kavárně a to benzínkové je nouzovka. Se nedivím, že automobilky začaly nabízet jako doplněk automobilové espresso kávovary....

Ale tahle skupina se pomalu ale jistě došla. Nadšenců do Tesly není nekonečně mnoho, nadšenci do EV zase bez dotací to nadšení ztrácejí. Firmy je nechtějí kvůli absurdním propadu ceny. V Číně jedou, protože vláda zajistila registračkama extrémní nevýhody pro ICE. Oni z nich číňani tak nejsou nadšení. Číňan je totiž odkázán v drtivé většině pouze a jen na DC.
PowerHouse
rozdrtí malé automobilky.

Tesla to zvládla, model Y je neprodávanějším autem světa. Dalším příkladem bude továrna v Mexiku na 5 000 000 aut.
VW staví ve Španělsku pouze jednu továrnu pro všechny ID.2 sourozence.

Také tyto 2 továrny do 3-5 let naprosto změní přístup ve výrobě aut.
DonVito
Ano. :yes:

A kdo z toho bude tezit?
Zakaznik, ktery bude mit k dispozici cenove dostupna EV.
Avatar - Anonym
Anonym
A co když za pár let někdo udělá továrnu na 50 000 000 aut a znova tím změní přístup? A pak na milardu aut? A biliardu?

... přírodní i ekonomické zákony mají své limity. Země má jen konečnou velikost, konečné množství surovin apod. Avšak lidská blbost, ta je výjimka, ta limity nemá.
Avatar - del42sa
del42sa
"Podle Elona Muska se Tesla nachází „mezi dvěma vlnami růstu“, uvádí agentura. Tomu odpovídají výsledky i této firmy – třetí čtvrtletí po sobě je její zisk meziročně nižší"

hezký eufemismus pro pro situaci kdy padá celý trh 😁 :yes:
Avatar - Ozzman
Ozzman
Statisticky se ekonomika vždy nachází někde na sinusoidě rustu a poklesu 😁 Elon je teď někde mezi no 😁
Avatar - Anonym
Anonym
v Číně konkrétně padá Tesla mnohem víc než padá trh, takže ztrácí tržní podíl 😄
Smůla co 😄 😄
Renoo
Tam má nevýhodu i v tom, že vláda začala přímo tažení proti západním značkám a založila to na nacionalismu.
Já jsme tu psal a vlastně nejen tu, že všechny západní automobilky vyklidí Čínu a to včetně Tesly už před lety. No teslafan se na mě vrhly jak vosy a ejhle, je to tady.

Mohly by tu automobilky mohly dělat reklamu stylem "nekupujte čínské, ale evropské"? Odpověď je asi jasná...
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
to kradení peněz v rámci zákona se mi hnusí. Od kdy se začíná firma tím, že udělá gazík s megawattovým motorem.
Avatar - Trofim Lysenko
Trofim Lysenko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Karese
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Anonym
Anonym
ona ta bublina asi fakt už praská. Ale co planeta? Co lední medvědi? Co hladina oceánu? Co koťátka? Co vaše děti? Kdo vás všechny teď zachrání?
Avatar - Trofim Lysenko
Trofim Lysenko
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
5. Uživatelé nesmí rušit diskusi zasíláním diskusních příspěvků mimo věcný kontext diskuse či opakovaných diskusních příspěvků s totožným textem.

Jsi nahlášen. Třeba se povede tě chytit na toto.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Rohore, jsi jak malý, tobě asi nedochází, že si ho tady redakce pase? Vždyť ti to píše už ze čtvrtého nicku. V redakci dobře vědí co se na diskuzích děje. Pět lidí dokola a furt na trolly reaguje jako teď ty. V jedné věci má Rom pravdu, největší odpůrci EV nechodí psát pod články o Alpině, ale blít pod Teslou.
Avatar - Anonym
Anonym
Aspoň jsem to zkusil.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Je to jako žalovat na protekčního synáčka mamince. Kromě toho bonzáctví je blízké Barikovi, to je místní udavač.
Avatar - Anonym
Anonym
nahlašovju pouze fejkové multinicky a jejich trollící příspěvky zásadně nesouvicející s tématem,
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Jak STBák
Avatar - Anonym
Anonym
jsem členem KGB - Klub Gurmánů Brno 😄 😄 😄 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Napiš mi, jak jinak se dá bránit?
Avatar - Trofim Lysenko
Trofim Lysenko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
Tebe jsem se neptal. Neumím pochopit, proč se mi tak moc vtíráš. Miluješ mě?
Avatar - lyon667
lyon667
V případě Muska je to spíš balancování mezi dvěma lajnami...