Elektromobilita
Vždyť ta elektorauta nejsou nikterak úsporná. A to nemyslím uhlikovou stopu, ale pořizovací náklady a náklady na provoz. Vyplatí se to možná lidé, kteří mají doma vlastní zdroj el. energie, případně umí někde nabíjet za levn👋zadarmo. Ale většina lidí tu možnost nemá a při aktuálních cenách el. aut a el. energie je koupě el. auta přímo nesmysl.
Úspech Elona Muska je každodenním připomenutím
jednoduché, leč pravdivé teze. Nápad je snadný, provedení je těžké.
jednoduché, leč pravdivé teze. Nápad je snadný, provedení je těžké.
Elon nemá kouli u nohy - většinovou výrobu ICE. Dále má "své publikum". Z nějakého důvodu je tu skupina, která si klidně koupí jeho nedodělaný produkt a pak se ukájí nad tím, jak dělá update skoro každý den a tím myslí na své zákazníky. Tato skupina je rovněž ochotná podstoupit diskomfort a miluje displeje a patlání po něm. Osobně jsem měl zapůjčený jeho největší tahák - TMY. Strašné, strašné auto. Jako kdo měl nejlepší auťák nějakého Supíka, tak to asi nějak přejde a ukájí se nad zrychlením, ale já bych si nikdy nekoupil tak hlučné a uskákané auto jak tohle. Doklepal jsem ten týden a byl jsem rád, že jsem přesedl do RX. No a konečně nabíjení - nenabíjím doma, protože bydlím v bytě a tak jsem zůstal odkázán na DC. A to rozhodně to není nic komfortního a trvá to dlouho. Tím se mimochodem vyznačuje velká část "elektromobilistů" jak se sami nazývají. Mají spoustu času se válet na nabíječce a jsou ochotni tam žrát nějaké fast food žrádlo a pít odporné kafe v tom fast foodu a nebo na benzínce. Na to nemám čas, fast food nežereru a piju pořádný kafe buď doma nebo v kavárně a to benzínkové je nouzovka. Se nedivím, že automobilky začaly nabízet jako doplněk automobilové espresso kávovary....
Ale tahle skupina se pomalu ale jistě došla. Nadšenců do Tesly není nekonečně mnoho, nadšenci do EV zase bez dotací to nadšení ztrácejí. Firmy je nechtějí kvůli absurdním propadu ceny. V Číně jedou, protože vláda zajistila registračkama extrémní nevýhody pro ICE. Oni z nich číňani tak nejsou nadšení. Číňan je totiž odkázán v drtivé většině pouze a jen na DC.
Ale tahle skupina se pomalu ale jistě došla. Nadšenců do Tesly není nekonečně mnoho, nadšenci do EV zase bez dotací to nadšení ztrácejí. Firmy je nechtějí kvůli absurdním propadu ceny. V Číně jedou, protože vláda zajistila registračkama extrémní nevýhody pro ICE. Oni z nich číňani tak nejsou nadšení. Číňan je totiž odkázán v drtivé většině pouze a jen na DC.
rozdrtí malé automobilky.
Tesla to zvládla, model Y je neprodávanějším autem světa. Dalším příkladem bude továrna v Mexiku na 5 000 000 aut.
VW staví ve Španělsku pouze jednu továrnu pro všechny ID.2 sourozence.
Také tyto 2 továrny do 3-5 let naprosto změní přístup ve výrobě aut.
Tesla to zvládla, model Y je neprodávanějším autem světa. Dalším příkladem bude továrna v Mexiku na 5 000 000 aut.
VW staví ve Španělsku pouze jednu továrnu pro všechny ID.2 sourozence.
Také tyto 2 továrny do 3-5 let naprosto změní přístup ve výrobě aut.
Ano. :yes:
A kdo z toho bude tezit?
Zakaznik, ktery bude mit k dispozici cenove dostupna EV.
A kdo z toho bude tezit?
Zakaznik, ktery bude mit k dispozici cenove dostupna EV.
"Podle Elona Muska se Tesla nachází „mezi dvěma vlnami růstu“, uvádí agentura. Tomu odpovídají výsledky i této firmy – třetí čtvrtletí po sobě je její zisk meziročně nižší"
hezký eufemismus pro pro situaci kdy padá celý trh 😁 :yes:
hezký eufemismus pro pro situaci kdy padá celý trh 😁 :yes:
Statisticky se ekonomika vždy nachází někde na sinusoidě rustu a poklesu 😁 Elon je teď někde mezi no 😁
v Číně konkrétně padá Tesla mnohem víc než padá trh, takže ztrácí tržní podíl 😄
Smůla co 😄 😄
Smůla co 😄 😄
Tam má nevýhodu i v tom, že vláda začala přímo tažení proti západním značkám a založila to na nacionalismu.
Já jsme tu psal a vlastně nejen tu, že všechny západní automobilky vyklidí Čínu a to včetně Tesly už před lety. No teslafan se na mě vrhly jak vosy a ejhle, je to tady.
Mohly by tu automobilky mohly dělat reklamu stylem "nekupujte čínské, ale evropské"? Odpověď je asi jasná...
Já jsme tu psal a vlastně nejen tu, že všechny západní automobilky vyklidí Čínu a to včetně Tesly už před lety. No teslafan se na mě vrhly jak vosy a ejhle, je to tady.
Mohly by tu automobilky mohly dělat reklamu stylem "nekupujte čínské, ale evropské"? Odpověď je asi jasná...
to kradení peněz v rámci zákona se mi hnusí. Od kdy se začíná firma tím, že udělá gazík s megawattovým motorem.
Trofim Lysenko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Karese
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
ona ta bublina asi fakt už praská. Ale co planeta? Co lední medvědi? Co hladina oceánu? Co koťátka? Co vaše děti? Kdo vás všechny teď zachrání?
Trofim Lysenko
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
5. Uživatelé nesmí rušit diskusi zasíláním diskusních příspěvků mimo věcný kontext diskuse či opakovaných diskusních příspěvků s totožným textem.
Jsi nahlášen. Třeba se povede tě chytit na toto.
Jsi nahlášen. Třeba se povede tě chytit na toto.
Rohore, jsi jak malý, tobě asi nedochází, že si ho tady redakce pase? Vždyť ti to píše už ze čtvrtého nicku. V redakci dobře vědí co se na diskuzích děje. Pět lidí dokola a furt na trolly reaguje jako teď ty. V jedné věci má Rom pravdu, největší odpůrci EV nechodí psát pod články o Alpině, ale blít pod Teslou.
Aspoň jsem to zkusil.
Je to jako žalovat na protekčního synáčka mamince. Kromě toho bonzáctví je blízké Barikovi, to je místní udavač.
nahlašovju pouze fejkové multinicky a jejich trollící příspěvky zásadně nesouvicející s tématem,
Jak STBák
Mimochodem i ten Windows v Nokii byl sice divný, ale vubec nebyl špatný a fungoval pro běžného uživatele dlouhodoběji, než klasický Android, co se hned zaseká.
Nokia mi přijde jako analogie třeba s Fordem nebo VW, kteří chtěli svou historii zahodit, v ničem nepokračovat a vsadit celou budoucnost na BEV. Vypadá to ale, že VW i Ford mají zadní vrátka. Nokia zadní vrátka neměla. Vsadila na koně, který teprve začal trénovat a nebyl připravený na závody (Windows Phone 7 v původní podobě chyběly i mnohé funkce běžné u "hloupých" telefonů a Microsoft je implementoval "během závodu" do verzí 7.5 a 8, ale to už bylo pozdě).
Ono to bude i tím pohledem do historie, kdyby si toto psal před dvaceti lety, budeš místo Applu mluvit o té Nokii a pak ztratila uplně vše. Ford se chová iracionálně pro evropského kupce, ale na rozdíl od Nokie má pořád v určitých oblastech nasazeny konkurenceschopné auta (diverzifikuje portfolio, respektive jeho široký záběr v oblastech pickupu, dodávek a dvoudveřových osmiválců je dlouhodobý a tam pořád je silným hráčem, VW nevidím jako někoho, kdo zaspal, minimálně Evropsky pořád jede ty své "tlačítkové" telefony a lidi je chtějí a k tomu inovuje.
Je to asi jako když Tesla anbízí v USA 5 modelů a ostaních US výrobci 140 , takže v globálu prodaj daleko víc aut jak slavná Tesla 😄 😄 😄 😄 😄
Jinak nevšiml sem si že by Honor, Huawei, Xiaomi, Motorla atd nedělali telefony s cenou nad 20 tis kč 😄
https😐/www.alza.cz/…honor-magic6-pro?…
https😐/www.patro.cz/…b-ceramic-black/?…
https😐/www.softcom.cz/…ack_d283762.html?…
Naprosto nepochybuji o tom, že Sony po technické stránce byla na výši, včetně technicky kvalitních servisů - a to ještě v 90. letech. Na straně druhé nejen já jsme se setkávali se značnou snahou svést závadu na zákazníka - a to i v evidentně nesmyslných případech.
Sony je japonská firma a její asijská nátura je prostě jiná.
a) Sony si nechalo ujít kšeft s jeho videopásky, protože přeci nebudou podporovat pornografii.
b) Ačkoli byli vynálezci walkmanu, rozhodli se nevyrábět mp3 přehrávače, protože přeci nebudou podporovat pirátění hudby. Za toto rozhodnutí jim Apple velice poděkoval, protože rád to převzal za ně, a shrábl pohádkové zisky.
c) Následně se Sony účastní boje o nový formát optického disku, válka mezi HD-DVD a BluRay. BluRay je nepochybně technicky špatně vymyšlený, a je na něm znát, že 99 % vývoje se uvažovalo jak zabránit pirátskému kopírování a možná 1 % se dávalo do technického provedení. Ale Sony obětovalo svůj Playstation, do kterého zabudovalo BluRay a vyrobilo si tak ztrátu miliardu dolarů jen proto, aby BluRay prorazilo. Stalo se, jen to má dva následky: pohřbili fakticky optické disky a začínají se topit ve finančních problémech.
d) Sony je asi jediná firma, která nasazovala jeden z velmi drsných virů svým zákazníkům do PC. Kdo si přehrál jejich hudební CD, tomu nasadilo do PC velmi ostrý virus (rootkit), který posléze převzal kontrolu nad počítačem - a následně lidem jednak ničil CD/DVD, která se pokusili vypálit v rámci ochrany proti kopírování autorských děl, a druhak otvíral bránu pro nasazení dalších virů a škodlivých programů z internetu (protože i ten rootkit měl obvyklou kvalitu Sony, tedy nekvalitní šmejd). Odhalil ho až jeden z největších machrů na Windows, Mark Rusinovič. (https😐/en.wikipedia.org/wiki/Sony_BMG_ … it_scandal)
A tak bych mohl pokračovat dál a dál. Po technické kvalitě byla Sony kdysi špička, ale finanční problémy dané výše uvedenými případy (a to jsem uvedl jen zlomeček, abych tu nepsal celoživotní práce) je nutila prostě s kvalitou skončit. Technicky servis na výši ještě neznamená slušné a férové jednání se zákazníkem do servisu přicházejícím.
V našem městě byla jedna perlička, Sony tu zřídila firemní prodejnu. Byla známá tím, že v době prodejních horeček (vánoce, ...) neměla zboží. Časem se rozneslo proč. Sony totiž slíbila obchodům s nejlepšími prodejními výsledky, že za odměnu budou prodávat v Japonsku. A Japonec, který pozná život mimo Japonsko už nechce do Japonska ani heverem, a raději se nechá oběsit.
A nekvalitní šmejdy vyráběli další, třeba LG sekající se G4, Samsung tu sériii hořících founů atd atd
A co takové IBM/Hitachi a jejich pevné disky, to bylo reklamací co 😄
Mobil je spotřebák, Čínan rád dodá , i ten Iphone popř. překupníci ze zemí bývalého sjuu a Turecka.
Jaký mobily vyrábí Kanada, Mexiko, Itálie, Švýcarsko atd?
v rusku rozhodně není vše na top špici a není tam vše zalité sluncem, ale taky nevím nic o tom, že by to tu někdo tvrdil. Nejsem žádný fanatik. Jsou oblasti kde jsou pozadu a celé to ještě zdržuje korupce. Není důvod tvrdit že je to jinak.
Ale mechanické věci umí.
Ale to je vedlejší, já neříkám, že nejsou jiní výrobce a že nemají zisky, jen ten Apple má jisté velmi slušné prodeje a image, která k tomu pomáhá a a stabilně si drží společně se Samsungem největší podíly na trhu a prodává s velkou přidanou hodnotou.
p.s. ty by sis koupil třeba Honor za 29 tisíc, co si poslal ? Já bych 15 tisíc a víc dal jen za Apple, popřípadě za Samsung, protože je to prostě trochu jistota.
A když se vrátíme k těm autum, čína tady taky prodává auta, které jsou cenově dostupná - jako ty mobily
Kámoš má Motorolu RAZR 40 Ultra, za tu dal asi 25 a funguje taky OK
Iphone bych určitě nechtěl - z principu, mě Android naprosto vyhovuje.
Google na tom normálně funguje
Prodají sice x-krát více, ale nemají stejnou pozici svého produktu na trhu. S nadsázkou řečeno, hrají si svou vlastní Android ligu, kde mezi sebou soupeří, zatímco Apple si hraje svou vlastní Apple ligu sám se sebou. Kdo 10 let jede na iPhonu, nekoupí si čínský telefon. Kdo 10 let jede na Androidu, nekoupí si iPhone, ale vybírá mezi Samsungem a čínským telefonem (zjednodušeně řečeno). Prostě dvě různé ligy, dva různé světy.
U aut je to tak, že běžní výrobci si hrají svou tradiční ligu s širokým portfoliem klasických, hybridních a dalších aut, od malých po velké, od budgetových značek po prémiové.
A vedle toho je Tesla, která jede podle svých pravidel. Má pouze BEV, několik málo modelů vyráběných v několika málo modifikacích bez možnosti konfigurace, prodává a servisuje napřímo bez dealerské sítě, konstruuje/aktualizuje/upgraduje svá auta jako by to byl počítač/telefon, montuje místo volantů "berany", no prostě skoro vše dělá jinak. Pro některé zákazníky je kvůli tomu nepřijatelná, ale na druhé straně si tím vytvořila "wow" značku, fanouškovskou základnu a další věci, které jsou analogické s iPhonem. Rivian, Fisker, Lucid a další chtěly Teslu napodobit, ale nyní vidíme, že nemají šanci. Tesla je všechny zadusí.
Prodělávání na každém kusu😒br /> to může čínská automobilka klíďo, protože ji pumpuje stát. Na EV z těch Číňanů vydělává něco málo pouze a jen BYD, který si sám vyrábí baterie, vlastně už celá desetiletí baterie vyrábí jelikož to je jeho původní byznys.
Drahá výroba😒br /> V EU je drahá pracovní síla s mizernou pracovní morálkou v porovnání s čínskou pracovní sílou. Jsou tu drahé energie v porovnání s Čínou a stejně tak drahé suroviny. Třeba takový VW holt nemá vládu, která by obšajcovala doly v Africe a stejně tak přístavy ekonomickými pastmi. Nemá nátlakovou sílu vládu jako Čína, nemá k dispozici rozvědku, nemá možnost porušovat patenty, atd
Tradiční výrobci a výroba😒br /> Ti tradiční výrobci vyrábí v EU, mají tu továrny, linky, zaměstnance. Z výše uvedeného vyrábí draze. Nicméně mají možnost, jak si zajistit levný auťák - dovezou vyrobený EV z Číny a klidně ho tu prodají za stejné prachy jako ten Číňan. Nenažrané Evropany prolezlé odborářema propustí a zavřou to tu. No a pak začnou nepokoje, to vám garantuji a při dnešní polarizované společnosti by byly zatracené tuhé a klidně krvavé.
Ale proč by to vlastně měli podstupovat? Proč vozit EV, když je evropani nechtějí? Proč jim nutit něco, na čem prodělávají a nenabízet jim to, co chtějí a co jim vydělává?
Vse je teprve na zacatku. Pokles cen baterii se jeste neprojevil v cene aut v Evrope. A to se stale jedna o Li baterie. Sodík teprve zacina.
A cim pak bude odpovídat evropsky automotiv?
Evropa vzdy tohlo vpřed delat top vyrobky. Spalovak uz to neni.
Odhadovat z dnesnich prodeju EV v evrope co bude je tezke. Skoro vsechny znacky hlasaji na následující dva roky příchod aut co budou lepsi a levnejsi. Tím si zaroven nici dnesni prodeje.
Ja nechci odhadovat. I jako velky fanoušek EV bych pred dvěma rokama nevsadil ani halir na to, ze nejprodávanější auto roku bude EV. Zaroven kdyz ctu předpovědi českých jmen jako pan Macek co se panují do role e😜erta tak jejich předpověd o EV neúspěchu se rozplynula za par mesicu.
To je nova revoluce v elektrotechnice.
Levná baterie pro normální auto, což je dnes malé/střední SUV a nebo Golf či Octavie, levná prostě nebude. Slibuje se to roky, slibuje se "už příští rok", slibuje se to od 2015 a pořád nic. Jediné co se stalo je nástup LFP se všemi nevýhodami. A stejně není levná. A stejně na EV nevydělává skoro nikdo. Ani ti Číňani ne. Kdyby měli vydělávat, tak jsme ceny někde jinde. To EV fanatici nevidí, protože jim nejde ekonomie a nechápou geopolitiku.
Čínské ceny jsou poloviční s cenou v evrope. A jestli vydělávají je otazka, jde o podil ktery vraci do vyvoje.
A k roku 2015.. ve spalovacím svete je cyklus novych modelu cca 8 let. Podivej se jak velky pokrok za tech 8 let udělala EV a jak spadla jejich cena. Za zivotnost jedne generace auta.
Takže konstrukčně je to dneska 13 let starý 😄
Komponenty možná i 14-15
(měl sem v autě z roku 2004 (první rok uvedení do prodeje, výroba startovala 6/2004) rádio vyrobené v 10/2003
Kdy to rádio začli vyvíjet? 2001/2? 😄 😄 😄 A další a další věci. Na pásech sedadel 2/2204, ty věci se prostě vyráběly a vyvíjely napřed
No a sodíkové zašly ještě dál. Cena a dostupnost surovin hrají prim, komfort zákazníků je vedlejší- Čína to Číňanům vnutí, no a v EU budeme rozhazovat pobídky a dotace a taky to nějak střelí.
A čínské ceny jsou mi buřt. v Číně se taky prodává ID.3 za 23000 dolarů. Že na tom prodělávají to je asi jedno, že? Ale elektrofanatikům ekonomika nikdy moc nešla. Nikdo tam na tom nevydělává, všichni prodělávají. Tesla asi vydělává, ale taky prodává základní TM3 za 36000 dolarů a je tedy drahá.
A sodíkový bateriích evidentně nemáš ani páru. Nejsou to od toho, aby nahradili NMC a nebo LFP. Je to úplně jiná kategorie. Vem si pár dní volna a studuj baterie a pak se k nim vyjadřuj. Hned druhá věta je totiž perla.
A je mi buřt jaký pokrok EV udělala. Automobilky na nich prodělávají, ani zdaleka nedosahují slibovaným parametrů, které slibovali v 2015 - 2016 a jak se ukazuje ani tomu tak dlouho nebude.
Lidovka, neměly stát tak 22 000 Kč?
Co na to utopista Donviták Borisov?
https😐/www.alza.cz/…pro-d7011344.htm
A když se podíváš na alie😜res, tak kupovidu za 30% ceny to tam nikdo neprodává, divný co, čínská ceno 😊
https😐/www.autoforum.cz/…la-to-co-chcete/