Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nový symbol českého venkova má kompletní ceník. Hyundai i30 je pořád za super peníze

O řadu elektronických systémů bohatší Hyundai i30 začíná v Česku na 429 tisících, což je po dorovnání výbavy podle automobilky méně než dosud. Už v základu jsou např. parkovací senzory i kamera.
Zpět na článek
14. 5. 2024 15:51
14. 5. 2024 15:58
14. 5. 2024 15:59
14. 5. 2024 16:04
14. 5. 2024 16:16
14. 5. 2024 17:18
14. 5. 2024 19:24
14. 5. 2024 21:10
15. 5. 2024 06:36
14. 5. 2024 17:47
14. 5. 2024 17:47
14. 5. 2024 19:28
14. 5. 2024 20:34
15. 5. 2024 11:26
15. 5. 2024 13:46
14. 5. 2024 17:42
14. 5. 2024 18:17
14. 5. 2024 20:37
14. 5. 2024 22:44
15. 5. 2024 10:26
15. 5. 2024 11:21
15. 5. 2024 11:27
14. 5. 2024 19:06
14. 5. 2024 20:21
14. 5. 2024 20:39
15. 5. 2024 06:39
15. 5. 2024 07:32
15. 5. 2024 07:46
15. 5. 2024 12:52
14. 5. 2024 20:54
Avatar - Roman Horký
14. 5. 2024 15:07
To je zvláštní kategorizace
Já jsem si dosud myslel, že v tom jezdí chudáci, co nemají na japonská auta. Že je to tak vyhraněné podle místa bydliště, to jsem netušil. Mohl bych poprosit o nějaká tvrdá data? A co ten pan šéfredaktor, už se ozval, nebo opečovává Horkého Roma? A v čem jezdí lepšolidi? A v čem desoláti? A v čem novináři?
Rozbalit vlákno
84
Avatar - Barry Lyndon
14. 5. 2024 16:05
Re: To je zvláštní kategorizace
Dezoláti většinově v dieselu (jednak tak vyjebávají se systémem (neplatí daň z benzinu), druhak tak dávají ostatním najevo, jak na ně serou, případně jako pasivní agresoři rádi zaškodí (dieselovým smradem a jedem)).
Lepšolidi samozřejmě v EV.
Pololepšolidi v PHEV.
Čtvrtolepšolidi v HEV.
Nevyhranění v PHEV + diesel.
Lowcosťáci v LPG.
Lowcosťáci, co to moc nedomysleli, v CNG.
Ostatní (šedá mlčící většina) jezdí na benzin.
Podivíni tíhnou k vodíku.

Dále lze každou kategorii rozvést do podkategorií :D .
Avatar - Roman Horký
14. 5. 2024 16:15
Re: To je zvláštní kategorizace
Tak já jsem to z šedé většiny přes lowcosťáka dotáhnul až na 1/4lepšolida. :-) :-)
Avatar - rohYpnol
14. 5. 2024 17:50
Re: To je zvláštní kategorizace
Ideální ekoevropan samozřejmě jezdí jen metrem a uberem v Ami, a 4x do roka samozřejmě letí na víkend na Maledivy.
14. 5. 2024 17:01
Re: To je zvláštní kategorizace
Možná to bude spíš pro chudáky, než platit přepálenou Toyotu v hybridu, který sice funguje, ale chcete s ním jezdit jako platem vajec z COOPu, protože jinak na vás začně řvát motor kvůli CVT a řidičsky je to nuda. A pak ty starý tlačítka jako z 30 let starýho auta, aby vidláci byli jako doma a měli na omak kolébkové tlačítka.
Trošku to ženu do extrému, ale to jen kvůli tobě ;-) . Přeju, ať je každý spokojen s vozem, do ktérého své peníze dá.
Avatar - Roman Horký
14. 5. 2024 18:17
Re: To je zvláštní kategorizace
Já už jsem imunní na nesmyslné poznámky o řvaní CVT, která v HEV Toyoty vůbec není.
Avatar - Ozzman
14. 5. 2024 18:26
Re: To je zvláštní kategorizace
Ridicsky nuda ? Hele jak kterej… to uz taky neplati vzdy..zkus nejaky novejsi, nebo mrkni na testy aspon.
14. 5. 2024 18:47
Re: To je zvláštní kategorizace
Jezdil jsem v C-HR 1,8 a pak s poslední Corollou 2,0. A ano tam to lepší o dost bylo. Jak jsem psal, trochu jsem to nadnesl. Pro mě, který strávím 50% času na dálnici, 40 na okreskách a 10 město to prostě není. Ale chápu, že pro většinu populace a rodin to je skvělá a skoro neprůstřelná kombinace. Pro mě je ale prostě fastback N-Line zábavnější a lepší auto
Avatar - Ozzman
14. 5. 2024 19:17
Re: To je zvláštní kategorizace
Ne, není asi bych volil diesel v tvem pripade, ale treba corolla umi na dalnici za 6-7 svizenjsim tempem 120-150 cc- dle provozu a ani netoci moc otacek kdyz jedes rychle ustalene, to je srovnatelne s turbobenzinem uz. Kdyz ji budes drtit tak veme 11 to zas jo. Fastback Nline uz bohuzel prisel o siilnejsi tgdi a tam pak ta 2.0 je vyrazne sviznejsi, ale taky vyrazně dražší :D . Roman ma jen blbe reci :)
14. 5. 2024 19:51
Re: Re: To je zvláštní kategorizace
O silnější tgdi nepřišel. Jenom ho zprznili o 20 koní. Bohužel
Avatar - Ozzman
14. 5. 2024 19:55
Re: Re: To je zvláštní kategorizace
No, o tom mluvim :D Tak dříve už to silnější TGDi 103kw mělo, pak vytáhlo na 117kw a teď ho vrátili... Mě trochu mrzí, že nikdy neměla i30 kombi či Kia Ceed SW ten 1.6T 150kw, tam už bych to auto zvažoval, ale Proceed se s faceliftem trochu zhoršil ohledně hlučnosti a navíc než jsem šel kupovat auto, tak ho zrušili taky :D
14. 5. 2024 19:59
Re: Re: Re: To je zvláštní kategorizace
Ano 1.6 150kw by byla pěkná. Škoda že ti tak vadil hluk v proceedu GT. Svezení je to pěkné. P.S. ještě se dají sehnat skladovky
Avatar - Ozzman
14. 5. 2024 20:03
Re: Re: Re: To je zvláštní kategorizace
Já jsem zkoušel předface a měl jsem to v hlavě jako moc fajn auto a poface mne trochu rozladil, nicméně to bylo zajímavé. Trochu jsem se bál i DCT (podmínka byla automat), je to suchá skříň a z principu je to asi to nejméně spolehlivé řešení na trhu. Já už ale koupil auto, takže je to pro mne stejně jen následné CO BY :D
14. 5. 2024 20:06
Re: Re: Re: Re: To je zvláštní kategorizace
Jasný. Já bych se suchého dct taky bál. . . Kde si nakonec skončil? Jestli můžeš tedy takhle veřejně
Avatar - Mikesus
14. 5. 2024 20:08
Re: Re: Re: Re: To je zvláštní kategorizace
Vybral to nejnudnejsi na rizeni na trhu
Avatar - Roman Horký
14. 5. 2024 20:11
Re: Re: Re: Re: To je zvláštní kategorizace
:-) ;-) :yes: :-)
Avatar - Ozzman
14. 5. 2024 20:14
Re: Re: Re: Re: To je zvláštní kategorizace
ASX? :D
Avatar - Ozzman
14. 5. 2024 20:09
Re: Re: Re: Re: To je zvláštní kategorizace
Jo, už sem to tu propálil mockrát, jen aby mne nekdo neřekl, že to pořád tahám do diskuze, ale chápu, že všichni vše nečtou. No u té Toyoty Corolly HSD kombi 2.0 144kw :) Dostal jsem na skladovku super cenu a i jízdně mne to připomíná Fokus, zatáčí to super a podvozek taky komunikativní, ještě multilink, takže spokojenost.
14. 5. 2024 20:16
Re: Re: Re: Re: Re: To je zvláštní kategorizace
Ok díky. Já jsem corollu jel asi rok nazpět ale pouze 1.8 v nějaký soc výbavě a popravdě mi to focus vůbec nepřipomínalo. Ale jak říkám i u i30 stačí jiný motor a s tím i preladeny podvozek a vše může být jinak. . .
Avatar - Ozzman
14. 5. 2024 20:27
Re: Re: Re: Re: Re: To je zvláštní kategorizace
On ani Fokus v trendu a základním motorem nejezdí jako ty lepší verze :) Hele 1.8 jsem jel kdysi předface, byla super vyhlazená do města (pohon i podvozek), ale slabá mimo město. Tohle je o dost lepší, samozřejmě jsou zábavnější auta
14. 5. 2024 20:33
Re: Re: Re: Re: Re: Re: To je zvláštní kategorizace
Chápu. 2.0 může (je) jinak odladena. Hlavně že jsi spokojený. To je vždy nejdůležitější.
Avatar - Ozzman
14. 5. 2024 20:35
Re: Re: Re: Re: Re: Re: To je zvláštní kategorizace
Tak ten Ford mne mrzí svym zpusobem, ale to auto je jinak super... jako nebudu lhát, Mondeo bylo větší kočár o třídu větší auto i prostorem vzadu, ale tohle je zas o dost agilnější a má větší chuť do zatáček, jak by řekl Hamuna, baterky v podlaze = těžiště, chápeš :D .. jo a taky za mokra bych uvítal tu 4x4, ale to jsou jen takové věci navíc.
14. 5. 2024 20:44
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To je zvláštní kategorizace
Baterky v podlaze chápu:>> ať dělá radost. Focus je výborný. Škoda že přišel o manuál u nejsilnější verze ecoboostu. Ta nová mokrá dvojspojka je sice fajn ale bohužel přišla o možnost zásahu do řazení a to je totální fail
Avatar - Ozzman
14. 5. 2024 21:00
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To je zvláštní kategorizace
Fokus je výborný, jen nemá vubec konkurenci pro auta nad 100kw, nejde sehnat ani pořádně předváděčka a nadšení Fordu prodat auto... hele byl jsem se ptát a odešel jsem.

Jinak já čekal na Mondeo MK6, marně (přitom je, vypadá skvěle, má i motory, jen ne v EU), pak jsem doufal, že tedy vybaví Fokus nějakým motorem kolem 170-190k, marně (ST je fajn, ale už hodně drahé a prý i tvrdé), takže za mne by byl ideál Fokus Active s HEV a 4x4 z Kugy, nebo STline kombik s 2.0EB podladěným na těch +/-130-140kw (asi bych to dal i z R4 turba 1.5.)... nic z toho nedělaj.

O jaké mokré dvouspojce mluvíš ? Fokus má zase mokry powershift ? Já myslel, že toho se zbavili s Fokusem 3 a Faceliftem Mondea MK5 ? To je taky věc, která mě na Fokusu zklamala, myslel jsem, že ten mHEV má 8st HDM jako míval 1.5EB předface, ten řadil skvěle.
14. 5. 2024 21:05
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To je zvláštní kategorizace
Souhlasím s tebou ve všem. Ford to tady chce asi zabalit. Jinak ano 7st dct je mokré. Bohužel od nového roku nejde řadit manuálně
14. 5. 2024 21:26
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To je zvláštní kategoriz
Ještě doplním k automatů. Je to getrag/magnát 7dct300. Je fakt mokrá.
Avatar - Ozzman
14. 5. 2024 21:26
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To je zvláštní kategorizace
Rikaj tomu dct ? :D Neni powershift ? :D
14. 5. 2024 21:40
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To je zvláštní kategoriz
Myslím že uvádí DCT ale nejsem si jistý na 100%
14. 5. 2024 22:51
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To je zvláštní kategoriz
Ale hyd.menic to není. Je to mokrá dvojspojka. Ale nevím jak tomu říkají jestli powershift nebo dct
Avatar - idam.i
14. 5. 2024 20:45
Re: Re: Re: Re: Re: Re: To je zvláštní kategorizace
Tiež riešim náhradu za Insi.Síce som ozaj spokojný na odpisy nepustia. :-!
Mám z toho celkom ťažkú hlavu.
Kloním sa opäť k čerstvej jazdenke,benzín a automať.Risknem aj dsg no musí byť v oleji.
Avatar - Ozzman
14. 5. 2024 20:48
Re: Re: Re: Re: Re: Re: To je zvláštní kategorizace
Taky jsem začínal koukat nejdříve po ojetinách, ale vše byly generačně dosluhující auta, co přišly na trh s Mondeem a to sem nechtěl, tak jsem nakonec připlatil (Corolla jako čerstvá ojetina byla většinou předface a když poface předváděčka, stála nakonec skoro stejně, jako nová skladovka a to se už nevyplatilo šetřit), ale třeba Passat B8 jako lehká ojetina byl za hooodně dobré peníze v ČR.
Avatar - idam.i
14. 5. 2024 21:54
Re: Re: Re: Re: Re: Re: To je zvláštní kategorizace
Javí sa mi to na koncern.1,5TSI evo2,dsg 7° dq381 a vzadu viacprvková náprava.A to všetko v španielských šatičkách.
Avatar - Ozzman
14. 5. 2024 22:00
Re: Re: Re: Re: Re: Re: To je zvláštní kategorizace
1.5tsi ma olejovou dsg ? To je Tarraco ?
Avatar - idam.i
15. 5. 2024 18:55
Re: Re: Re: Re: Re: Re: To je zvláštní kategorizace
Cupra Formentor.Má vždy dq381 aj s 1,5kou.Ročník 2023 s nájazdom do 30.000km vychádzajú už od cca.27.000euro s dph.
Avatar - Mokrous
14. 5. 2024 22:59
Re: Re: Re: Re: Re: Re: To je zvláštní kategorizace
Copak, i HSD si na mokru rádo hrábne?
U mě to je většinou vina pneu. Dobrý lepí i ve vodě. Jak už jsou starý, tak pak hrabou furt. A na ostrých brzdách ti 4x4 stejně nepomůže a i tam ty pneu cejtíš.
Avatar - Ozzman
15. 5. 2024 06:28
Re: Re: Re: Re: Re: Re: To je zvláštní kategorizace
No jistě, že hrabe, a jak, vždyť to má docela krouťák jen na předek (Toyota ho neuvádí v kombinaci obou pohonu, ale nekde jsem viděl udaj kolem odpovídající 392NM, což by mělo být 190 ICE + 202 EV, pokud to jde sčítat, jinde uvádí 285 v kombinaci a i to je docela dost), navíc tam jsou ty EKO Falkeny o kterých jsem ti minule vyprávěl. Hrabe i na suchu při větším plynu a a když na tom stojíš a točíš vysavač, tak to propískává až do cca 70 km/h dle stavu vozovky :D Má celkem benevolentní ASR, podobně jako měly Fordy, které jsme měli (akorát Fordu nefungovalo moc ani ESP a ve 4x4 to pak házelo zadkem kdy nechceš :D). U brzd je 4x4 k ničemu, to jen přidá váhu, ale rozjezd z mokré křižovatky i na starých sjetých pneu byl top.
15. 5. 2024 06:40
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To je zvláštní kategorizace
První co dělám u nových aut je že vyhazuji ty eko gumy co na to dnes automobilky dávají a nahrazuji to uhp pneu. Je to velký rozdíl. Když vidím na nových autech ecocontact 6 , bridge turanzy, efficentgtrip od GY nebo premaci od Michelinu tak to jde z auta pryč. . .
15. 5. 2024 06:44
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To je zvláštní kategorizace
Skvělé pneu jsou GY eagle f1 ass6 Bridgestone potenza sport nebo yokohama advan sport v107
Avatar - Ozzman
15. 5. 2024 06:48
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To je zvláštní kategorizace
To je sice fajn, ale zase mne příjde velmi neekonomické vyhodit nové pneu. Zas tak špatné nejsou, na suchu po zajetí už drží mnohem lépe, než když byly nové.
15. 5. 2024 06:58
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To je zvláštní kategorizace
Jasný věc názoru. Já to na autě nesnesu
Avatar - Mokrous
15. 5. 2024 10:50
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To je zvláštní kategorizace
Divil by ses, ale třeba Primacy držely jako kráva a GY EG jsou taky solidní.
Měl jsem možnost jezdit Primacy s předokolkou dieselem se 400 Nm na mokru a v zimě od konce října až do půlky prosince a nepodařilo se mi je urvat. Zkoušel jsem pod plynem zatáčky a nevěřil jsem jakou měly přilnavost. A před tím jsem měl slavný Dunlop SP Sport na autě s 250Nm a ty hrabaly jako *** při každým rozjezdu. Asi se to pokaždý upeče jinak. Záleží hodně na stáří gumy, zatížení nápravy, teplotě a hrubosti podkladu atd... Ale já bych s Primacy problém neměl.
Avatar - JirkaVejrazka
15. 5. 2024 11:31
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To je zvláštní kategorizace
Ja ted aktualne jo, dal jsem je na Prius a sjely se po dvou sezonach. Asi s tim jezdim moc divoce :D
Avatar - Mikesus
15. 5. 2024 11:41
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To je zvláštní kategorizace
Ja mam na aktuálním HL dunlopy SP sport max. A přijdou mi oproti těm na minulém HL o dost horší. Tamty na suchu nikdy neproklouzly, maximálně si třeba trochu piskly. Tyhle prokluzujou pořád i v přímce a to i při plném plynu z malé rychlosti, nemusí to být ani z místa.
Avatar - Mokrous
15. 5. 2024 11:43
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To je zvláštní kategorizace
Ty jsi ojel Primacy za 2 sezóny? Kolik proboha najedeš? 60 tisíc ročně?
Avatar - JirkaVejrazka
15. 5. 2024 11:51
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To je zvláštní kategorizace
Prave ze ne, proto me to tak prekvapilo. Ale pred vymenou pneu me varovali, ze zbyva vzorek tesne nad legalni hranici, tak jsem koupil neco jineho. Je samozrejme moznost, ze to v autorizaku blbe zmerili, ale to uz ted nezjistim.
Avatar - Mokrous
15. 5. 2024 11:54
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To je zvláštní kategorizace
Tak snad máš voko, ne?
Já jezdím málo, takže mě pneu vždy spíš ztvrdnou, než, že bych nějaký ojel.
Avatar - JirkaVejrazka
15. 5. 2024 12:02
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To je zvláštní kategorizace
Oko mam, ale pred vymenou na zimaky jsem na to nekoukal, protoze byly relativne nove. A pak uz jsem je fyzicky nevidel.
Avatar - Mokrous
15. 5. 2024 12:37
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To je zvláštní kategorizace
Takže ti je šlohli, dojezdili si je sami a tobě prodali nový :D :D :D
Avatar - JirkaVejrazka
15. 5. 2024 13:07
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To je zvláštní kategorizace
Ne, aspon zcasti. Kupoval jsem jinde...
15. 5. 2024 12:01
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To je zvláštní kategorizace
Hele za mne tyhle primaci bridge turanza atd je kategorie nic moc pneu. Takové cestovní. Uhp pneu jsou prostě jinde. Stačí se pořádně ostře svézt a rozdíl poznáš okamžitě.
Avatar - miromen
15. 5. 2024 12:31
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To je zvláštní kategorizace
No ono i mezi těmi UHP jsou docela velke až zasadni rozdily.
Třeba takove Michelin Pilot Sport 5, už bych si nepořidil. Tahle guma je spiš jako velice slušny univerzal, i když třeba takovy celkovy komfort nic moc a rozhodně bych ho u tehle pneu čekal lepši. Takove Conti SportContact 7 ty, už jsou o něčem jinem a navic jsou až nečekaně komplexně komfortni včetně hlučnosti, ale bočnice ach jaj. Nebo GY Eagle F1 SuperSport což je paradni guma jen komfort žadna slava. No a taky zaleži jestli řešiš i kilometrovou vydrž, protože je sice fajn mit jizdně vybornou pneu, ale jestli ji umrtviš po par tisicich jen na běžnych cestach tedy žadny okruh apod tak to asi nebude pro každeho.
15. 5. 2024 12:35
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To je zvláštní kategoriz
Souhlas pilot4 nebo 5 jsou to horší co uhp segment nabízí. Je to taková komfortní pneu. Supersporty nebo potenza sport. A taky advan sport v 107 skvělé volby.
Avatar - miromen
15. 5. 2024 12:56
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To je zvláštní kategoriz
No kdybych si měl pořidit pneu a komfort mit jako prioritnějši tak raději ty SC7 než PS5. Jen zde muže promlouvat velikost gum a to co bude platit pro jeden rozměr nemusi v te same miře platit pro jiny rozměr a některe vlastnosti se mužou u ruznych pneu klidně prohodit.
Avatar - Mokrous
15. 5. 2024 12:37
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To je zvláštní kategorizace
Já vím, že UHP drží líp, ale někdy taky potřebují víc tepla a sucha a ty střední fungují všude.
Sám mám Conti Premium Contact a naprostá spokojenost.
Já si vzhledem k malými nájezdu můžu dovolit měkkou gumu, páč mi dřív ztvrdne, než ji ojedu.
Běžný řidič si vystačí se střední třídou.
15. 5. 2024 12:33
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To je zvláštní kategorizace
Věř mi že mě by se je podařilo utrhnout; ) ty gumy jsou fakt bídné. Jde o to že tyto eko gumy nemají dobrou přilnavost. Auta jsou na nich nedotaciva a v řízení absolutně necitliva. Jako kdyby si zatacel na natahovaci gume. To že gumu posuzujes podle toho jestli ti hrabe při rozjezdu hovoří za vše. Ale to je můj názor. Každý na to máme jiné nároky.
Avatar - Mokrous
15. 5. 2024 12:45
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To je zvláštní kategorizace
Já ji neposuzoval jen podle rozjezdu. Ty Primacy jsem namáhal v zatáčkách pod plynem na mokrý slizký silnici v listopadu. Co může bejt horší? Věřím, že bys našel způsob jak ji utrhnout a pokud jsi duší závodník, tak asi nemůžeš jinak. Ale to nemá co dělat v běžném provozu. Závodit si máš na uzavřený trati.
Nějakou nedotáčivost pneu neřeším. Cejtím, že nějaký auto chce a jiný nechce zatáčet, ale to není vina pneu, ale konstrukce vozu. Vzhledem k tomu, že jsem si záměrně nechal na Passatovi 17" kola a vozím 215/55 a 2,3 BAR jak v létě tak v zimě, tak tam se bočnice prohne v zatáčce tak, že bys z toho asi umřel. Ale mě to je jedno. Já chci komfort. Zajímá mne zda se pneu umí rozjet, zabrzdit, jak zvládá vodu včetně hluboké a jak je hlučná a komfortní. Jestli se jí bortí bočnice mě vůbec netrápí. Na silnici se vejdu, když náhodou jedu 180-200, tak se auto chová v pořádku a při normálním tempu s davem mám jiný priority, než trefovat apex na milimetry.
Prostě každej jsme jinej.
15. 5. 2024 13:37
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To je zvláštní kategoriz
Přesně tak každý jsme jiný. Já psal svůj nazor. P.S na okreskach jezdím rychle tak kde to jde tzn. Kde je vidět a hlavně když tam nikdo není. Nemusíš se strachovat
Avatar - JirkaVejrazka
15. 5. 2024 13:42
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To je zvláštní kategoriz
Z toho me vylecil srnec, ktery v plnem behu preskocil motor meho auta. Vubec jsem ho pres krovi u cesty nevidel. Od te doby jezdim vyrazne klidneji.
15. 5. 2024 13:52
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To je zvláštní kateg
Tak to víš no. To by jsi potom nemohl nic. . . Taky může prasknout pneu atd
Avatar - Mokrous
15. 5. 2024 14:02
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To je zvláštní kategoriz
Taky záleží na autě a tý okresce, že ano?

Ono jet na krásný nový zakroucený široký a přehledný okresce s povrchem jako zrcadlo a v BMW M3 je asi něco jinýho, než poskakovat na rozjebanejch záplatovanejch nepřehlednejch a úzkejch okreskách 3. třídy v Superbu, Ovci, Passatu,... , kde je člověk rád, že tam to auto udrží a neskončí v pangejtu. A když z nich sjedeš, tak seš buď na dálnici, nebo státovce v nekonečný koloně a jedeš si 74,5 km/h až do cíle bez šance předjet...
Takže já volím pneu víc s ohledem na tu smutnou realitu a ten komfort, než na řidičskou nirvánu v zákrutě pod plným...
15. 5. 2024 15:11
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To je zvláštní kateg
Ano to je logické že záleží na okresce a autě
15. 5. 2024 15:12
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: To je zvláštní k
Jak jsem říkal výše. Tam kde to znám a je to hlavně přehledné. Na nepřehledné silnici určitě ne
Avatar - Mokrous
15. 5. 2024 10:32
Re: Re: Re: Re: Re: Re: To je zvláštní kategorizace
Hm, s tím já zásadní problémy teda nemám i když mám jistých 400 Nm.
Ale možná mám jen moc stydlivou pravou nohu. Jako párkrát se mi stalo, že když jsem na to fakt dupnul nějak blbě, že si to lehce hráblo, naposledy teď v Alpách v dešti a mlze někde v 1.000mnm jsme se potkali na úzké cestě s protijedoucím závodníkem, tak jsem skoro zastavil a pak prudčeji přidal a docela to hráblo dost - asi blbý podmínky pro DSG logiku, kdy auto nestálo a tak asi nedala dost prokluzu a navíc jsem jel ve sportu (taky ale roky starý zimáky - týden před dovčou tam ještě chumelilo, tak jsem nepřezul) ale jinak pohoda.
Možná to je dané tím, že DSG chce prostě trochu jiný přístup a za další já se prostě prakticky nikdy nerozjíždím na plnej. Ale vím, že s HSD se moc párat nemusíš a prostě přidáš.
Nevím co měla za pneu Corolla, kterou jsem testoval před cca 4 lety, ale tam jsem chtěl vyjet na hlavní někde v Brně na periferce mezi auta a prostě jsem dal plnej a ono si to přebralo a vystřelilo a pěkně hladce. To auto mě v mnoha ohledech bavilo a fakt jsem ho zvažoval koupit, ale v mnoha dalších mě štvalo. Bejval bych proti Pašykovi ušetřil ranec.
Avatar - Ozzman
15. 5. 2024 10:53
Re: Re: Re: Re: Re: Re: To je zvláštní kategorizace
Tak už mohla mít zajeté ty Falkeny, dávaj je tam od začátku, Mikesus je tam měl už při tom, když bral jako nový ten předface a to snad byl rok 2018 nebo tak. Bylo suhco ? Jako ono to jinak umí vystřelit, navíc to EV tam dává kroutak hned (nečteš EV propagandu?! :D) Jinak Mondeo mělo taky 400NM a tam už to AWD bylo potřeba, pro mě :D

Vím, chápu nedostatky, Passat je o třídu větší, rozměry auta nezamaskuješ :) teoreticky to nejsou konkurenti, prakticky asi ano.
Avatar - Mokrous
15. 5. 2024 11:19
Re: Re: Re: Re: Re: Re: To je zvláštní kategorizace
Jo bylo tenkrát slunečno a sucho.

Mě nešlo jen o rozměry. Poněkud mi vadil projev v kopcích a na dálnici a vadily mi světla, kamera, infotainment, odhlučnění, sedačky a jejich nastavení, variabilita kufru atd... Už si to všechno nepamatuju. Něco se zlepšilo s nedávným FL, ale to už bylo pozdě, jenže stejně by mi to asi nestačilo. Já bych chtěl ES300h v kombíku. Prostě něco se mi líbilo moc a něco zas moc ne.
Avatar - Ozzman
15. 5. 2024 11:47
Re: Re: Re: Re: Re: Re: To je zvláštní kategorizace
ES300h ma skvelej podvozek, ne sportovně skvelej jako nemecka premie, ale takovej ve stylu Fordu, utlumenej, dobře funkční, komfortní, žádné houpání a to vše ještě o trochu lepší, protože utlumení a tak. Pro mne by bylo ES na krev i když se dá sehnat za hezky peníze a nevyužiju to, navíc Corolla je živější :D

Vím, že tu lexus nemá mezi jezdci premie to renomé, ale na běžné cestování je to fakt příjemné auto.
Avatar - Mokrous
15. 5. 2024 11:53
Re: Re: Re: Re: Re: Re: To je zvláštní kategorizace
Kromě toho, že ES není kombík mi ještě vadí fixní výbavy a taky poněkud divokej čumák.
Bejt to trošku uhlazenější kombík, nebo shooting brake a mít možnost si připlatit výbavu i mimo top verze, jako třeba audio systém a tak, tak by to bylo moc příjemný auto.
Takhle to je jen pro pár lidí, kterým ta omezení nevadí. Ale pak to zase nedává moc smysl a radši sáhnou po prémii, kterou si postaví podle sebe a dostanou všeho víc.
Avatar - Ozzman
15. 5. 2024 13:16
Re: Re: Re: Re: Re: Re: To je zvláštní kategorizace
Takhle fungují Japonci, bohužel, ber a nebo nech být a nebo připlat za vše :D Jo, určitě to není ideál.

Mne čumák taky vadil, ale takový Fsport v černém paketu

http://static1.hotcarsimages.com/…2022/05/LEAD.jpg

to už je takový docela koukatelný vetřelec :D Bohužel už zmizela výbava z nabídky.
Avatar - Mokrous
15. 5. 2024 13:21
Re: Re: Re: Re: Re: Re: To je zvláštní kategorizace
Tam je ta tragédie v tom, že i kdybys ty prachy dát mohl, tak nechceš, třeba protože nechceš panoramu, nechceš slupky místo pneumatik, nechceš kůži, nebo hůř umělou kůži, ale chceš textil, nebo velur a tak dále. To je prostě k prdu a naopak to mám rád na evropský produkci, že si to poskládáš tak, aby to vyhovovalo tobě a ne marketingovýmu a finančnímu oddělení automobilky.
Avatar - Mikesus
15. 5. 2024 11:25
Re: Re: Re: Re: Re: To je zvláštní kategorizace
No a jsme u toho, srovnavame nesrovnatelne. Ty hb s naldenym podvozkem nline se sociální výbavou s 1.8hsd. Já kombik nline s 2.0hsd.
15. 5. 2024 11:58
Re: Re: Re: Re: Re: Re: To je zvláštní kategorizace
Jo jo to bude ono
Avatar - Mikesus
14. 5. 2024 19:21
Re: To je zvláštní kategorizace
Co je zábavného na dalnici? Fastback je hezkej, super value for money, ale zábava v tom je jako v nejnudnejsi neSUV toyote. Nicméně nikdo jiny dnes takové auto za takové peníze nenabízí a za to má hyu u mne palec nahoru. Škoda těch motorů co teď nabízí, žádná sláva to aktuálně moc není.
14. 5. 2024 19:49
Re: Re: To je zvláštní kategorizace
Dovol abych tě vyvedl z omylu. Fastback v N-linu jezdí naprosto skvěle. Až se mi tomu nechce věřit
Avatar - Ozzman
14. 5. 2024 19:57
Re: Re: To je zvláštní kategorizace
Nové Hyundaie jsou fajn auta, vůbec bych se jim nesmál po pár zkušenostech, i30 Nline neznám (a taky je fakt, kdo si co představí pod řidičským autem), ale liftbacka jsem jezdil a bylo to takové normální fajn auto, bohužel mnou zkoušený měl jen ten litr, ale zase za ty peníze...
14. 5. 2024 20:11
Re: Re: Re: To je zvláštní kategorizace
Jenže to je právě ono. Neměl jsi n-line. Jezdí úplně jinak než obyčejná i30. Jinak kombi v n- line má pouze opti paket. Na podvozek se u kombi nesahlo pouze rychlejší převod řízení.
Avatar - Mikesus
15. 5. 2024 11:23
Re: Re: Re: To je zvláštní kategorizace
Tak to bude tím. Jel jsem kombik nline
14. 5. 2024 20:00
Re: Re: Re: To je zvláštní kategorizace
Je to něco jako proceed GT akorát bez té silné 1.6 150kw
Avatar - Mikesus
14. 5. 2024 20:05
Re: Re: To je zvláštní kategorizace
Tak si vem corollu, která je jakožto neSUV u Toyoty nejnudnejsi a srovnej. Je to stejné. Yaris je zábavnější, novej prius taky, stará camry skončila a novou zatím nelze hodnotit. stačí srovnavat srovnatelné.
14. 5. 2024 20:35
Re: Re: Re: To je zvláštní kategorizace
To co jsem měl já možnost vyzkoušet tak určitě stejné nebylo. Asi by to chtělo zase nějaký srazík aby jsme pokecali a něco povyzkouseli. . . .
Avatar - Mikesus
15. 5. 2024 11:28
Re: Re: Re: To je zvláštní kategorizace
Moji corollu jsi nařídil? To ses jen nechal svézt na slalomu?
15. 5. 2024 11:59
Re: Re: Re: Re: To je zvláštní kategorizace
Nařídil. Ale takhle od vedle to vypadalo slušně
14. 5. 2024 17:50
Re: To je zvláštní kategorizace
Řekl bych, že to kupují lidi, co je pro ně nejdůležitější poměr cena užitek. Já bych mohl koupit třeba BMW 7, ale vzal jsem i30 za 390000 a mačkám z toho to nejlepší. A bydlím ve městě.
Avatar - Ozzman
14. 5. 2024 19:23
Re: To je zvláštní kategorizace
To je jasny, prima konkurence v podobe 7er se nechyta :D
Avatar - Mikesus
14. 5. 2024 19:25
Re: To je zvláštní kategorizace
Ja bych to ještě srovnal s G klasse, to je taky super konkurent. A možná přidat korrando.
Avatar - Ozzman
14. 5. 2024 19:28
Re: To je zvláštní kategorizace
Počkej si, Topper ještě nedorazil, ale dočkáš se :D
14. 5. 2024 15:19
Symbol českého venkova
Už jste s tím venkovem trapní. Jednou to je Dacia či ojeté BMW, teď zase Hyundai. Věnujte se autům a ne tomu, kdo kde žije.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Mikesus
14. 5. 2024 19:24
Re: Symbol českého venkova
Však je to jedno ne? Nebo potrefená husa? Když se podívám na malých městech a vesnicích, tak to tak nějak sedí. A mít hyundai, dacii nebo ojeté bmw je snad ostuda?
14. 5. 2024 15:33
Hnujdaj
Je fakt ze rostou v haku ma par lidi Tuscon, soused duchodce koupil i30 kombi, pres ulici ma ted novy Tivoli. Korejci maji snesitelne ceny, treba Skoda uz je na nase malomesto drahota co si dovoli leda firmy do fleetu.
Rozbalit vlákno
0
14. 5. 2024 15:51
Škoda
Že ty motory takto uškrtili.
P.s. n-line ve fastbacku a hatchbacku už nemá poladěný podvozek? Že o tom ve výbavě není zmínka. Byla by to škoda n- line jezdí výborně
Rozbalit vlákno
14
14. 5. 2024 15:58
Re: Škoda
Ano, to je největší problém i30 v aktuálním provedení. Uškrcený výkon o 15% a nikdo neví pořádně proč? Emise jsou sice zaklínadlo, ale nevěřím tomu :no:
14. 5. 2024 15:59
Re: Re: Škoda
No vůbec tomu nerozumím. Škoda. . .
14. 5. 2024 16:04
Re: Re: Škoda
To asi nikdo... :no:
14. 5. 2024 16:16
Re: Škoda
Emise jsou jediný možný důvod. Ten motor je bezproblémový a navíc s relativně nízkou spotřebou a vcelku kultivovaný. Možná ho připravili na Euro7.
14. 5. 2024 17:18
Re: Škoda
Maštěstí je tu pořád chiptuning... :-)
Avatar - Ozzman
14. 5. 2024 19:24
Re: Škoda
Ja ted slysel, ze ta starsi 1.4 je lepsi a na ty 1.5 byly nejaky stiznosti, ale mam to z druhe ruky
14. 5. 2024 21:10
Re: Škoda
Můžu potvrdit ;-) i30 1.4TGDI mám doma ve Fastbacku a je super, svižná, reaguje dobře na plyn a přitom je i úsporná, v klidu dáš delší cesty kolem 6,5l. U té 1,5 se mi moc reakce na plyn nelíbila a přišlo mi to mdlejší - zkoušel jsem v Kie Ceed SW, nicméně je fakt, že ta měla jen 9tis najeto... ;-)
Avatar - Ozzman
15. 5. 2024 06:36
Re: Škoda
Moje známá ho má v kombi, aktuálně 5 let a 60 tisíc od nova a je s tím strašně spokojena, hlavně to tenkrát koupil za naprosto směšné peníze v té nejvyšší výbavě (asi Style) na hezky R17, jen tedy v bílé, ale snad do 420 tisíc :D To je dneska sen
14. 5. 2024 17:47
Re: Škoda
Já bych řekl emise. Ten nejvyšší výkon je ale třeba u staré atmosféry stejně ve velmi úzkém spektru otáček až někde nad 6000. A tam to honí málokdo. Otázka je, kde je nejvyšší výkon u nové atmosféry, to nevím .
Avatar - rohYpnol
14. 5. 2024 17:47
Re: Škoda
Jsou to samozřejmě emise.
Avatar - Mikesus
14. 5. 2024 19:28
Re: Škoda
Důvod jsou emise, i když se emisni limity vůbec nemenily. Nejspíše emise na to nemají vliv. Zvladaly euro6, zvládnou euro7 jak nic. Leda, že by nutné potřebovali snížit flotilové CO2.
Avatar - rohYpnol
14. 5. 2024 20:34
Re: Škoda
Odpověděl sis sám, nemáš opět pravdu. Jsou to samozřejmě emise, a to konkrétně CO2 penalizace.
Avatar - Mikesus
15. 5. 2024 11:26
Re: Škoda
Někde zdroj toho tvrzení?
Avatar - rohYpnol
15. 5. 2024 13:46
Re: Škoda
Zavolej si do Nošovic :D
14. 5. 2024 16:30
U Scaly výkon stoupl u EVO2 z 81 na 85,
díky 2x většímu počtu vstřiků, lepšímu turbu, asi i kompresnímu poměru, ... .
U I30 výkon klesl na 71 z 88.

To se budou muset prodejci hodně snažit.
Rozbalit vlákno
11
14. 5. 2024 16:55
Re: U Scaly výkon stoupl u EVO2 z 81 na 85,
Budou to mít hodně těžké, je to od Hyundaie dost nepochopitelný krok :no:
Avatar - rohYpnol
14. 5. 2024 17:46
Re: U Scaly výkon stoupl u EVO2 z 81 na 85,
Nebudou. Nikdo nemá lepší nabídku jak i30. A to ani vzdálené.
I30 půjde i po tomhle ne úplně šťastném omlazení jak housky v krámě.
14. 5. 2024 17:04
Re: U Scaly výkon stoupl u EVO2 z 81 na 85,
no jen upravím, že klesl z 88 na 74 u 1,0T-GDi, z81 na 71 u 1,5i a ze 117 na 104 u 1,5T_GDi. Takže je teď volba jasná a jen jedna.
14. 5. 2024 17:23
Re: U Scaly výkon stoupl u EVO2 z 81 na 85,
Hyundai jsem hodně fandil díky jejich skvělým hot-hatchům, ale poté, co je ***ský po několika málo letech zařízli, už ho zase nesnáším. A toto pitomé uškrcení jejich běžných motorů mě v mém znechucení touto značkou jen utvrdilo! :-O :-( :no:
14. 5. 2024 18:56
Re: U Scaly výkon stoupl u EVO2 z 81 na 85,
No jo a místo nich na trh šoupli s velkou pompou 2milionovou baterkovou 2t stodolu jménem Ioniq 5N. Za přispění mnoha YT testerů a jejich oslavných videí... přitom poměr cena/výkon u i30N byl bezkonkurenční ;-)
Avatar - Ozzman
14. 5. 2024 20:01
Re: U Scaly výkon stoupl u EVO2 z 81 na 85,
Jo, jako I30N ... proč jen nebylo kombi. Ja ty korejce nechápu, měli vše a ty lepší motory narvaly jen do určitých karoserií, viz muj brek nad Proceedem GT výše. Přitom Nfastback měl být kladivo na Ofci RS, přitom většina těchto výrobců ostré auta nabízí i jako kombi (Golf R, Focus ST, býval P308GTI, Leon Cupra, i Renault měl Megana GT jako kombi, alespon to GT)
Avatar - Mikesus
14. 5. 2024 19:29
Re: U Scaly výkon stoupl u EVO2 z 81 na 85,
A kolik jsi koupil těch hothatchu? Měl jsi kupovat víc, aby se jim to vyplatilo nabízet. Bychaři je bohužel neuživí
14. 5. 2024 20:19
Re: U Scaly výkon stoupl u EVO2 z 81 na 85,
Tak rozhodně jich prodávali násobně víc, než teď tu novou, rádoby "sportovní" a přitom nehorázně drahou elektrickou stodolu! :-[] :-[] :-[]
Avatar - Mikesus
15. 5. 2024 11:24
Re: U Scaly výkon stoupl u EVO2 z 81 na 85,
A vydělali na tom stejně?
Avatar - rohYpnol
14. 5. 2024 20:45
Re: U Scaly výkon stoupl u EVO2 z 81 na 85,
A EV automobilky uživí?!? :-!
Avatar - rohYpnol
14. 5. 2024 17:45
Re: U Scaly výkon stoupl u EVO2 z 81 na 85,
Jenže na atmosféře lepší atmosféru zařídíš fakt blbě :-!
Avatar - rohYpnol
14. 5. 2024 17:42