Novinky
Anonym
9
Já jsem si dosud myslel, že v tom jezdí chudáci, co nemají na japonská auta. Že je to tak vyhraněné podle místa bydliště, to jsem netušil. Mohl bych poprosit o nějaká tvrdá data? A co ten pan šéfredaktor, už se ozval, nebo opečovává Horkého Roma? A v čem jezdí lepšolidi? A v čem desoláti? A v čem novináři?
Přejít do diskuze
Dezoláti většinově v dieselu (jednak tak vyjebávají se systémem (neplatí daň z benzinu), druhak tak dávají ostatním najevo, jak na ně serou, případně jako pasivní agresoři rádi zaškodí (dieselovým smradem a jedem)).
Lepšolidi samozřejmě v EV.
Pololepšolidi v PHEV.
Čtvrtolepšolidi v HEV.
Nevyhranění v PHEV + diesel.
Lowcosťáci v LPG.
Lowcosťáci, co to moc nedomysleli, v CNG.
Ostatní (šedá mlčící většina) jezdí na benzin.
Podivíni tíhnou k vodíku.
Dále lze každou kategorii rozvést do podkategorií 😁 .
Lepšolidi samozřejmě v EV.
Pololepšolidi v PHEV.
Čtvrtolepšolidi v HEV.
Nevyhranění v PHEV + diesel.
Lowcosťáci v LPG.
Lowcosťáci, co to moc nedomysleli, v CNG.
Ostatní (šedá mlčící většina) jezdí na benzin.
Podivíni tíhnou k vodíku.
Dále lze každou kategorii rozvést do podkategorií 😁 .
Už jste s tím venkovem trapní. Jednou to je Dacia či ojeté BMW, teď zase Hyundai. Věnujte se autům a ne tomu, kdo kde žije.
Však je to jedno ne? Nebo potrefená husa? Když se podívám na malých městech a vesnicích, tak to tak nějak sedí. A mít hyundai, dacii nebo ojeté bmw je snad ostuda?
Tak si vem corollu, která je jakožto neSUV u Toyoty nejnudnejsi a srovnej. Je to stejné. Yaris je zábavnější, novej prius taky, stará camry skončila a novou zatím nelze hodnotit. stačí srovnavat srovnatelné.
A kolik jsi koupil těch hothatchu? Měl jsi kupovat víc, aby se jim to vyplatilo nabízet. Bychaři je bohužel neuživí
Co je zábavného na dalnici? Fastback je hezkej, super value for money, ale zábava v tom je jako v nejnudnejsi neSUV toyote. Nicméně nikdo jiny dnes takové auto za takové peníze nenabízí a za to má hyu u mne palec nahoru. Škoda těch motorů co teď nabízí, žádná sláva to aktuálně moc není.
Zlevnění tím že musím platit víc a dostanu výbavu co nechci je špatně pro nás, zákazníky.
A bohužel, emisní šikana se propsala i do nabídky i30, 1.5 dpi je bohužel o řád slabší a tupější... tak mám obavy co to bude znamenat v reálu.
A bohužel, do základu se dostaly full led, takže žádná levná výměna žárovky a blbuvzdornost. Navíc přišla i30 o velmi zajímavé a hezké denní svícení.
Každopádně buďme rádi za i30 ve stávající podobě, stále je to zřejmě poslední rodinné auto dostupné pro širší vrstvy obyvatel. Lepší nabídku nikdo nemá.
A bohužel, emisní šikana se propsala i do nabídky i30, 1.5 dpi je bohužel o řád slabší a tupější... tak mám obavy co to bude znamenat v reálu.
A bohužel, do základu se dostaly full led, takže žádná levná výměna žárovky a blbuvzdornost. Navíc přišla i30 o velmi zajímavé a hezké denní svícení.
Každopádně buďme rádi za i30 ve stávající podobě, stále je to zřejmě poslední rodinné auto dostupné pro širší vrstvy obyvatel. Lepší nabídku nikdo nemá.
Možná to bude spíš pro chudáky, než platit přepálenou Toyotu v hybridu, který sice funguje, ale chcete s ním jezdit jako platem vajec z COOPu, protože jinak na vás začně řvát motor kvůli CVT a řidičsky je to nuda. A pak ty starý tlačítka jako z 30 let starýho auta, aby vidláci byli jako doma a měli na omak kolébkové tlačítka.
Trošku to ženu do extrému, ale to jen kvůli tobě 😉 . Přeju, ať je každý spokojen s vozem, do ktérého své peníze dá.
Trošku to ženu do extrému, ale to jen kvůli tobě 😉 . Přeju, ať je každý spokojen s vozem, do ktérého své peníze dá.
Důvod jsou emise, i když se emisni limity vůbec nemenily. Nejspíše emise na to nemají vliv. Zvladaly euro6, zvládnou euro7 jak nic. Leda, že by nutné potřebovali snížit flotilové CO2.
Jezdil jsem v C-HR 1,8 a pak s poslední Corollou 2,0. A ano tam to lepší o dost bylo. Jak jsem psal, trochu jsem to nadnesl. Pro mě, který strávím 50% času na dálnici, 40 na okreskách a 10 město to prostě není. Ale chápu, že pro většinu populace a rodin to je skvělá a skoro neprůstřelná kombinace. Pro mě je ale prostě fastback N-Line zábavnější a lepší auto
Ty auta se kupují kvůli ceně tak i kdyby 1.5dpi měla místo 71kw třeba 60kw tak se stejně bude nejlépe prodávat a to že to nejede je většina lidem putna.
Nebudou. Nikdo nemá lepší nabídku jak i30. A to ani vzdálené.
I30 půjde i po tomhle ne úplně šťastném omlazení jak housky v krámě.
I30 půjde i po tomhle ne úplně šťastném omlazení jak housky v krámě.
no jen upravím, že klesl z 88 na 74 u 1,0T-GDi, z81 na 71 u 1,5i a ze 117 na 104 u 1,5T_GDi. Takže je teď volba jasná a jen jedna.
díky 2x většímu počtu vstřiků, lepšímu turbu, asi i kompresnímu poměru, ... .
U I30 výkon klesl na 71 z 88.
To se budou muset prodejci hodně snažit.
U I30 výkon klesl na 71 z 88.
To se budou muset prodejci hodně snažit.
Ty to bereš ze svého pohledu. A redaktor to bere ze svého pohledu. Podívá se z okna své pražské redakce a vidí Škodovky, BMW, Mercedesy, Audi a VW. Pak přijede na venkov a vidí tam tu všehochuť aut, o které píšeš, včetně Hyundai, Kia, Dacia atd. Tak si je zařadí do škatulky venkov.
To regionální dělení Praha vs. venkov je poměrně výrazné. Když jsem ještě hodně jezdíval autem po dálnici, tak jsem sledoval auta kokem sebe. A jakmile se blížila Praha, šlo poznat významnou změnu vozového parku. Hodně zajímavý byl druhý faktor a to den v týdnu. V pracovní den a o víkendu se vozový park na dálnici výrazně lišil. V pracovní den bylo nejčastější auto nejnovější typ Oktávky, ale o víkendu jako by zmizely z povrchu zemského a místo nich starší Peugeoty, Fiaty apod., prostě ta všehochuť.
To regionální dělení Praha vs. venkov je poměrně výrazné. Když jsem ještě hodně jezdíval autem po dálnici, tak jsem sledoval auta kokem sebe. A jakmile se blížila Praha, šlo poznat významnou změnu vozového parku. Hodně zajímavý byl druhý faktor a to den v týdnu. V pracovní den a o víkendu se vozový park na dálnici výrazně lišil. V pracovní den bylo nejčastější auto nejnovější typ Oktávky, ale o víkendu jako by zmizely z povrchu zemského a místo nich starší Peugeoty, Fiaty apod., prostě ta všehochuť.
Automobilky dělají to, co chce EU. EU úspěšně pracuje na svém konci, protože i když si myslí v Bruselu že lidi jsou jen hloupé ovce, tak i mezi těmi ovcemi jsou silnější kusy co přemýšlí. Takže ono se to obrátí proti EU. S tímhle přístupem a tempem již brzy.
Odpověděl sis sám, nemáš opět pravdu. Jsou to samozřejmě emise, a to konkrétně CO2 penalizace.
...kdy se člověk na modernizaci nějakého modelu těšil! Teď už se jenom křižujeme, protože každá novinka je nejenom dražší, ale také nehorázně blbější (seškrcené motory, víc otravných asistentů, které nikdo nechce, horší konfigurovatelnost...). Automobilky prostě dělají maximum, aby měly čím dál nasr.nější zákazníky! 😲 😲 😲 😲 😒 :no:
Jo, jako I30N ... proč jen nebylo kombi. Ja ty korejce nechápu, měli vše a ty lepší motory narvaly jen do určitých karoserií, viz muj brek nad Proceedem GT výše. Přitom Nfastback měl být kladivo na Ofci RS, přitom většina těchto výrobců ostré auta nabízí i jako kombi (Golf R, Focus ST, býval P308GTI, Leon Cupra, i Renault měl Megana GT jako kombi, alespon to GT)
No jo a místo nich na trh šoupli s velkou pompou 2milionovou baterkovou 2t stodolu jménem Ioniq 5N. Za přispění mnoha YT testerů a jejich oslavných videí... přitom poměr cena/výkon u i30N byl bezkonkurenční 😉
Já bych řekl emise. Ten nejvyšší výkon je ale třeba u staré atmosféry stejně ve velmi úzkém spektru otáček až někde nad 6000. A tam to honí málokdo. Otázka je, kde je nejvyšší výkon u nové atmosféry, to nevím .
Emise jsou jediný možný důvod. Ten motor je bezproblémový a navíc s relativně nízkou spotřebou a vcelku kultivovaný. Možná ho připravili na Euro7.
Tak snad máš voko, ne?
Já jezdím málo, takže mě pneu vždy spíš ztvrdnou, než, že bych nějaký ojel.
Já jezdím málo, takže mě pneu vždy spíš ztvrdnou, než, že bych nějaký ojel.
Já jsem ekologicky smýšlející člověk a po Praze velmi často chodím pěsky, protože nechci jezdit elektromobilem, který nabíjím z uhelné elektrárny a při těžbě baterií zahyne pár čínanu.... je hrozně krásné pozorovat, jak na pár desítkách metrů se změní ráz města, domů, ale hlavně vozového parku 😊 Praha je strašně rozmanité město tím, jak vznikala staletí a to se samozřejmě váže na obyvatelstvo a jejich ekonomickou situaci. Chuďas prostě na Hanspaulku či na ty Vinohrady jentak bydlet nepujde a zas obráceně...
No když ono s tou Prahou... i na Václaváku parkují staré Ofce, jasně, že před nákupáky se to hemží dražšími auty, čtvrti jako Vinohrady jsou plné prémiovek, ale když se podíváš někam na sídliště, ale nebo i jen o pár ulic dál od těch Vinohrad, už tam ten vozovy park je shodný se středočeským městem/vesnicí a nebo mnohdy i horší
Normálně nemůže. A víš proč? Protože ty výkony jim padají všude. A u těch výkonnějších verzi mnohem víc. Počkej si třeba na modelovou péči u Kony. :-!
Takže jestli myslíš, tak ti musí být jasné, že to jde jen eurošikana. A k té samozřejmě skrze CO2 nepotřebuješ měnit emisní normu. Což jistě chápeš.
Takže jestli myslíš, tak ti musí být jasné, že to jde jen eurošikana. A k té samozřejmě skrze CO2 nepotřebuješ měnit emisní normu. Což jistě chápeš.
Predtým😒br />
110 k/6 000 ot, 144 Nm/3 500 ot
https😐/www.automobile-catalog.com/…dai_i30_1_5.html#…
Teraz😒br /> 96 k/6 000 ot, 139 Nm/3 500 ot.
https😐/dmassets.hyundai.com/…ck-2024-05-06pdf
https😐/www.automobile-catalog.com/…dai_i30_1_5.html#…
Teraz😒br /> 96 k/6 000 ot, 139 Nm/3 500 ot.
https😐/dmassets.hyundai.com/…ck-2024-05-06pdf
To je sice fajn, ale zase mne příjde velmi neekonomické vyhodit nové pneu. Zas tak špatné nejsou, na suchu po zajetí už drží mnohem lépe, než když byly nové.
Jo... normy se neměnily a ty to svedeš na šikanu 😁 Tak si vyber
Hele, co když je to trochu jinak, zamysli se semnou, třeba se mýlím.
K/H celkové flotilové emise se počítají za automobilku, nemuže se jednat jen o diverzifikaci v modelové řadě, kdy se jim více vyplatí nabízet diesly a benziny větších výkonů v SUV, tak tady uberou a tam přidají/zanechají, tudíž se eurošikana nezmění a v celku na tom budou stejně, jako doteď ?
Hele, co když je to trochu jinak, zamysli se semnou, třeba se mýlím.
K/H celkové flotilové emise se počítají za automobilku, nemuže se jednat jen o diverzifikaci v modelové řadě, kdy se jim více vyplatí nabízet diesly a benziny větších výkonů v SUV, tak tady uberou a tam přidají/zanechají, tudíž se eurošikana nezmění a v celku na tom budou stejně, jako doteď ?
tvl na čem ti lidi jedou? já žiju na maloměstě na Moravě a máme tady naprostou všehochuť.... Od shnilých Fábií 1gen přes ty Hyundaie až po různé prémiovky.... fakt bych si netroufl říct že tady vidím nějaká auta typická pro region....
To co jsem měl já možnost vyzkoušet tak určitě stejné nebylo. Asi by to chtělo zase nějaký srazík aby jsme pokecali a něco povyzkouseli. . . .
Ok díky. Já jsem corollu jel asi rok nazpět ale pouze 1.8 v nějaký soc výbavě a popravdě mi to focus vůbec nepřipomínalo. Ale jak říkám i u i30 stačí jiný motor a s tím i preladeny podvozek a vše může být jinak. . .
No, o tom mluvim 😁 Tak dříve už to silnější TGDi 103kw mělo, pak vytáhlo na 117kw a teď ho vrátili... Mě trochu mrzí, že nikdy neměla i30 kombi či Kia Ceed SW ten 1.6T 150kw, tam už bych to auto zvažoval, ale Proceed se s faceliftem trochu zhoršil ohledně hlučnosti a navíc než jsem šel kupovat auto, tak ho zrušili taky 😁
Ne, není asi bych volil diesel v tvem pripade, ale treba corolla umi na dalnici za 6-7 svizenjsim tempem 120-150 cc- dle provozu a ani netoci moc otacek kdyz jedes rychle ustalene, to je srovnatelne s turbobenzinem uz. Kdyz ji budes drtit tak veme 11 to zas jo. Fastback Nline uz bohuzel prisel o siilnejsi tgdi a tam pak ta 2.0 je vyrazne sviznejsi, ale taky vyrazně dražší 😁 . Roman ma jen blbe reci 😊
Měl jsem vyhlídnutou Kiu Ceed kombi, ale těmi seškrcenými motory to stejně pokazili jako teď Hyundai. Kia má zatím ještě výhodu v tom, že ten jediný motor, který je akceptovatelný 1.5T, je bez MHEV. Hyundai už je bohužel jen s MHEV, což snižuje objem kufru a zvyšuje složitost a tím pádem i poruchovost. Zůstanu u 15 let staré Škody.
Řekl bych, že to kupují lidi, co je pro ně nejdůležitější poměr cena užitek. Já bych mohl koupit třeba BMW 7, ale vzal jsem i30 za 390000 a mačkám z toho to nejlepší. A bydlím ve městě.
Hyundai jsem hodně fandil díky jejich skvělým hot-hatchům, ale poté, co je ***ský po několika málo letech zařízli, už ho zase nesnáším. A toto pitomé uškrcení jejich běžných motorů mě v mém znechucení touto značkou jen utvrdilo! 😲 😒 :no:
Ano, to je největší problém i30 v aktuálním provedení. Uškrcený výkon o 15% a nikdo neví pořádně proč? Emise jsou sice zaklínadlo, ale nevěřím tomu :no:
Že ty motory takto uškrtili.
P.s. n-line ve fastbacku a hatchbacku už nemá poladěný podvozek? Že o tom ve výbavě není zmínka. Byla by to škoda n- line jezdí výborně
P.s. n-line ve fastbacku a hatchbacku už nemá poladěný podvozek? Že o tom ve výbavě není zmínka. Byla by to škoda n- line jezdí výborně
Taky záleží na autě a tý okresce, že ano?
Ono jet na krásný nový zakroucený široký a přehledný okresce s povrchem jako zrcadlo a v BMW M3 je asi něco jinýho, než poskakovat na rozjebanejch záplatovanejch nepřehlednejch a úzkejch okreskách 3. třídy v Superbu, Ovci, Passatu,... , kde je člověk rád, že tam to auto udrží a neskončí v pangejtu. A když z nich sjedeš, tak seš buď na dálnici, nebo státovce v nekonečný koloně a jedeš si 74,5 km/h až do cíle bez šance předjet...
Takže já volím pneu víc s ohledem na tu smutnou realitu a ten komfort, než na řidičskou nirvánu v zákrutě pod plným...
Ono jet na krásný nový zakroucený široký a přehledný okresce s povrchem jako zrcadlo a v BMW M3 je asi něco jinýho, než poskakovat na rozjebanejch záplatovanejch nepřehlednejch a úzkejch okreskách 3. třídy v Superbu, Ovci, Passatu,... , kde je člověk rád, že tam to auto udrží a neskončí v pangejtu. A když z nich sjedeš, tak seš buď na dálnici, nebo státovce v nekonečný koloně a jedeš si 74,5 km/h až do cíle bez šance předjet...
Takže já volím pneu víc s ohledem na tu smutnou realitu a ten komfort, než na řidičskou nirvánu v zákrutě pod plným...
Z toho me vylecil srnec, ktery v plnem behu preskocil motor meho auta. Vubec jsem ho pres krovi u cesty nevidel. Od te doby jezdim vyrazne klidneji.
Tam je ta tragédie v tom, že i kdybys ty prachy dát mohl, tak nechceš, třeba protože nechceš panoramu, nechceš slupky místo pneumatik, nechceš kůži, nebo hůř umělou kůži, ale chceš textil, nebo velur a tak dále. To je prostě k prdu a naopak to mám rád na evropský produkci, že si to poskládáš tak, aby to vyhovovalo tobě a ne marketingovýmu a finančnímu oddělení automobilky.
Takhle fungují Japonci, bohužel, ber a nebo nech být a nebo připlat za vše 😁 Jo, určitě to není ideál.
Mne čumák taky vadil, ale takový Fsport v černém paketu
http😐/static1.hotcarsimages.com/…2022/05/LEAD.jpg
to už je takový docela koukatelný vetřelec 😁 Bohužel už zmizela výbava z nabídky.
Mne čumák taky vadil, ale takový Fsport v černém paketu
http😐/static1.hotcarsimages.com/…2022/05/LEAD.jpg
to už je takový docela koukatelný vetřelec 😁 Bohužel už zmizela výbava z nabídky.
No kdybych si měl pořidit pneu a komfort mit jako prioritnějši tak raději ty SC7 než PS5. Jen zde muže promlouvat velikost gum a to co bude platit pro jeden rozměr nemusi v te same miře platit pro jiny rozměr a některe vlastnosti se mužou u ruznych pneu klidně prohodit.
Já ji neposuzoval jen podle rozjezdu. Ty Primacy jsem namáhal v zatáčkách pod plynem na mokrý slizký silnici v listopadu. Co může bejt horší? Věřím, že bys našel způsob jak ji utrhnout a pokud jsi duší závodník, tak asi nemůžeš jinak. Ale to nemá co dělat v běžném provozu. Závodit si máš na uzavřený trati.
Nějakou nedotáčivost pneu neřeším. Cejtím, že nějaký auto chce a jiný nechce zatáčet, ale to není vina pneu, ale konstrukce vozu. Vzhledem k tomu, že jsem si záměrně nechal na Passatovi 17" kola a vozím 215/55 a 2,3 BAR jak v létě tak v zimě, tak tam se bočnice prohne v zatáčce tak, že bys z toho asi umřel. Ale mě to je jedno. Já chci komfort. Zajímá mne zda se pneu umí rozjet, zabrzdit, jak zvládá vodu včetně hluboké a jak je hlučná a komfortní. Jestli se jí bortí bočnice mě vůbec netrápí. Na silnici se vejdu, když náhodou jedu 180-200, tak se auto chová v pořádku a při normálním tempu s davem mám jiný priority, než trefovat apex na milimetry.
Prostě každej jsme jinej.
Nějakou nedotáčivost pneu neřeším. Cejtím, že nějaký auto chce a jiný nechce zatáčet, ale to není vina pneu, ale konstrukce vozu. Vzhledem k tomu, že jsem si záměrně nechal na Passatovi 17" kola a vozím 215/55 a 2,3 BAR jak v létě tak v zimě, tak tam se bočnice prohne v zatáčce tak, že bys z toho asi umřel. Ale mě to je jedno. Já chci komfort. Zajímá mne zda se pneu umí rozjet, zabrzdit, jak zvládá vodu včetně hluboké a jak je hlučná a komfortní. Jestli se jí bortí bočnice mě vůbec netrápí. Na silnici se vejdu, když náhodou jedu 180-200, tak se auto chová v pořádku a při normálním tempu s davem mám jiný priority, než trefovat apex na milimetry.
Prostě každej jsme jinej.
Já vím, že UHP drží líp, ale někdy taky potřebují víc tepla a sucha a ty střední fungují všude.
Sám mám Conti Premium Contact a naprostá spokojenost.
Já si vzhledem k malými nájezdu můžu dovolit měkkou gumu, páč mi dřív ztvrdne, než ji ojedu.
Běžný řidič si vystačí se střední třídou.
Sám mám Conti Premium Contact a naprostá spokojenost.
Já si vzhledem k malými nájezdu můžu dovolit měkkou gumu, páč mi dřív ztvrdne, než ji ojedu.
Běžný řidič si vystačí se střední třídou.
No ono i mezi těmi UHP jsou docela velke až zasadni rozdily.
Třeba takove Michelin Pilot Sport 5, už bych si nepořidil. Tahle guma je spiš jako velice slušny univerzal, i když třeba takovy celkovy komfort nic moc a rozhodně bych ho u tehle pneu čekal lepši. Takove Conti SportContact 7 ty, už jsou o něčem jinem a navic jsou až nečekaně komplexně komfortni včetně hlučnosti, ale bočnice ach jaj. Nebo GY Eagle F1 SuperSport což je paradni guma jen komfort žadna slava. No a taky zaleži jestli řešiš i kilometrovou vydrž, protože je sice fajn mit jizdně vybornou pneu, ale jestli ji umrtviš po par tisicich jen na běžnych cestach tedy žadny okruh apod tak to asi nebude pro každeho.
Třeba takove Michelin Pilot Sport 5, už bych si nepořidil. Tahle guma je spiš jako velice slušny univerzal, i když třeba takovy celkovy komfort nic moc a rozhodně bych ho u tehle pneu čekal lepši. Takove Conti SportContact 7 ty, už jsou o něčem jinem a navic jsou až nečekaně komplexně komfortni včetně hlučnosti, ale bočnice ach jaj. Nebo GY Eagle F1 SuperSport což je paradni guma jen komfort žadna slava. No a taky zaleži jestli řešiš i kilometrovou vydrž, protože je sice fajn mit jizdně vybornou pneu, ale jestli ji umrtviš po par tisicich jen na běžnych cestach tedy žadny okruh apod tak to asi nebude pro každeho.
Kromě toho, že ES není kombík mi ještě vadí fixní výbavy a taky poněkud divokej čumák.
Bejt to trošku uhlazenější kombík, nebo shooting brake a mít možnost si připlatit výbavu i mimo top verze, jako třeba audio systém a tak, tak by to bylo moc příjemný auto.
Takhle to je jen pro pár lidí, kterým ta omezení nevadí. Ale pak to zase nedává moc smysl a radši sáhnou po prémii, kterou si postaví podle sebe a dostanou všeho víc.
Bejt to trošku uhlazenější kombík, nebo shooting brake a mít možnost si připlatit výbavu i mimo top verze, jako třeba audio systém a tak, tak by to bylo moc příjemný auto.
Takhle to je jen pro pár lidí, kterým ta omezení nevadí. Ale pak to zase nedává moc smysl a radši sáhnou po prémii, kterou si postaví podle sebe a dostanou všeho víc.
Prave ze ne, proto me to tak prekvapilo. Ale pred vymenou pneu me varovali, ze zbyva vzorek tesne nad legalni hranici, tak jsem koupil neco jineho. Je samozrejme moznost, ze to v autorizaku blbe zmerili, ale to uz ted nezjistim.
ES300h ma skvelej podvozek, ne sportovně skvelej jako nemecka premie, ale takovej ve stylu Fordu, utlumenej, dobře funkční, komfortní, žádné houpání a to vše ještě o trochu lepší, protože utlumení a tak. Pro mne by bylo ES na krev i když se dá sehnat za hezky peníze a nevyužiju to, navíc Corolla je živější 😁
Vím, že tu lexus nemá mezi jezdci premie to renomé, ale na běžné cestování je to fakt příjemné auto.
Vím, že tu lexus nemá mezi jezdci premie to renomé, ale na běžné cestování je to fakt příjemné auto.
Jo bylo tenkrát slunečno a sucho.
Mě nešlo jen o rozměry. Poněkud mi vadil projev v kopcích a na dálnici a vadily mi světla, kamera, infotainment, odhlučnění, sedačky a jejich nastavení, variabilita kufru atd... Už si to všechno nepamatuju. Něco se zlepšilo s nedávným FL, ale to už bylo pozdě, jenže stejně by mi to asi nestačilo. Já bych chtěl ES300h v kombíku. Prostě něco se mi líbilo moc a něco zas moc ne.
Mě nešlo jen o rozměry. Poněkud mi vadil projev v kopcích a na dálnici a vadily mi světla, kamera, infotainment, odhlučnění, sedačky a jejich nastavení, variabilita kufru atd... Už si to všechno nepamatuju. Něco se zlepšilo s nedávným FL, ale to už bylo pozdě, jenže stejně by mi to asi nestačilo. Já bych chtěl ES300h v kombíku. Prostě něco se mi líbilo moc a něco zas moc ne.
Tak už mohla mít zajeté ty Falkeny, dávaj je tam od začátku, Mikesus je tam měl už při tom, když bral jako nový ten předface a to snad byl rok 2018 nebo tak. Bylo suhco ? Jako ono to jinak umí vystřelit, navíc to EV tam dává kroutak hned (nečteš EV propagandu?! 😁) Jinak Mondeo mělo taky 400NM a tam už to AWD bylo potřeba, pro mě 😁
Vím, chápu nedostatky, Passat je o třídu větší, rozměry auta nezamaskuješ 😊 teoreticky to nejsou konkurenti, prakticky asi ano.
Vím, chápu nedostatky, Passat je o třídu větší, rozměry auta nezamaskuješ 😊 teoreticky to nejsou konkurenti, prakticky asi ano.
Divil by ses, ale třeba Primacy držely jako kráva a GY EG jsou taky solidní.
Měl jsem možnost jezdit Primacy s předokolkou dieselem se 400 Nm na mokru a v zimě od konce října až do půlky prosince a nepodařilo se mi je urvat. Zkoušel jsem pod plynem zatáčky a nevěřil jsem jakou měly přilnavost. A před tím jsem měl slavný Dunlop SP Sport na autě s 250Nm a ty hrabaly jako *** při každým rozjezdu. Asi se to pokaždý upeče jinak. Záleží hodně na stáří gumy, zatížení nápravy, teplotě a hrubosti podkladu atd... Ale já bych s Primacy problém neměl.
Měl jsem možnost jezdit Primacy s předokolkou dieselem se 400 Nm na mokru a v zimě od konce října až do půlky prosince a nepodařilo se mi je urvat. Zkoušel jsem pod plynem zatáčky a nevěřil jsem jakou měly přilnavost. A před tím jsem měl slavný Dunlop SP Sport na autě s 250Nm a ty hrabaly jako *** při každým rozjezdu. Asi se to pokaždý upeče jinak. Záleží hodně na stáří gumy, zatížení nápravy, teplotě a hrubosti podkladu atd... Ale já bych s Primacy problém neměl.
Hm, s tím já zásadní problémy teda nemám i když mám jistých 400 Nm.
Ale možná mám jen moc stydlivou pravou nohu. Jako párkrát se mi stalo, že když jsem na to fakt dupnul nějak blbě, že si to lehce hráblo, naposledy teď v Alpách v dešti a mlze někde v 1.000mnm jsme se potkali na úzké cestě s protijedoucím závodníkem, tak jsem skoro zastavil a pak prudčeji přidal a docela to hráblo dost - asi blbý podmínky pro DSG logiku, kdy auto nestálo a tak asi nedala dost prokluzu a navíc jsem jel ve sportu (taky ale roky starý zimáky - týden před dovčou tam ještě chumelilo, tak jsem nepřezul) ale jinak pohoda.
Možná to je dané tím, že DSG chce prostě trochu jiný přístup a za další já se prostě prakticky nikdy nerozjíždím na plnej. Ale vím, že s HSD se moc párat nemusíš a prostě přidáš.
Nevím co měla za pneu Corolla, kterou jsem testoval před cca 4 lety, ale tam jsem chtěl vyjet na hlavní někde v Brně na periferce mezi auta a prostě jsem dal plnej a ono si to přebralo a vystřelilo a pěkně hladce. To auto mě v mnoha ohledech bavilo a fakt jsem ho zvažoval koupit, ale v mnoha dalších mě štvalo. Bejval bych proti Pašykovi ušetřil ranec.
Ale možná mám jen moc stydlivou pravou nohu. Jako párkrát se mi stalo, že když jsem na to fakt dupnul nějak blbě, že si to lehce hráblo, naposledy teď v Alpách v dešti a mlze někde v 1.000mnm jsme se potkali na úzké cestě s protijedoucím závodníkem, tak jsem skoro zastavil a pak prudčeji přidal a docela to hráblo dost - asi blbý podmínky pro DSG logiku, kdy auto nestálo a tak asi nedala dost prokluzu a navíc jsem jel ve sportu (taky ale roky starý zimáky - týden před dovčou tam ještě chumelilo, tak jsem nepřezul) ale jinak pohoda.
Možná to je dané tím, že DSG chce prostě trochu jiný přístup a za další já se prostě prakticky nikdy nerozjíždím na plnej. Ale vím, že s HSD se moc párat nemusíš a prostě přidáš.
Nevím co měla za pneu Corolla, kterou jsem testoval před cca 4 lety, ale tam jsem chtěl vyjet na hlavní někde v Brně na periferce mezi auta a prostě jsem dal plnej a ono si to přebralo a vystřelilo a pěkně hladce. To auto mě v mnoha ohledech bavilo a fakt jsem ho zvažoval koupit, ale v mnoha dalších mě štvalo. Bejval bych proti Pašykovi ušetřil ranec.
Jo, to máš asi pravdu, centrum dražší auta, sídliště tvoří takový prstenec levnějších aut, pak je prstenec satelitů, kde se ta dražší auta z centra odpoledne vrací. No a a za satelity je už z pohledu redaktora ten venkov, čili zbytek České republiky 😄
U kterých aut ? Tucson o motory nepřišel, SantaFe ma pořád stejny diesel. Můžeš mi prosím poslat nějaký vývoj limitů CO2, nebo na co se to tedy vztahuje, co to omezuje a jak se to měnilo ? Neříkám, že nemáš pravdu, jen se na to chci mrknout, Díky
Profesionální redaktor dnešní doby musí umět zaujmout titulkem. A to se mu evidentně povedlo. Když si přečteš text článku, tak tam už jsou jen suchá fakta.
Tím neobhajuju to, že znění titulku navozuje nadřazený dojem, že Praha je automobilový ráj a lidi na venkově vylezli z jeskyně.
Tím neobhajuju to, že znění titulku navozuje nadřazený dojem, že Praha je automobilový ráj a lidi na venkově vylezli z jeskyně.
Keby len to. Autá sú ale naviac stále krehkejšie a krehkejšie, všetko je robené tak, aby si pri každom ťukanci toho čo najviac zničil, na C4 som na plastoch nárazníka našiel úchyty dookola okolo dier na skrutky perforované... Drobné kolízie, ktoré si si v časoch Š120 pomaly nevšímal, ktoré ešte nedávno odniesol len poškriabaný čierny plast, dnes draho platíš zbytočnou výmenou plastových dielov, mriežok aj svetiel.
No jasné, já bydlím na maloměstě v zákrytu Prahy a vozový park je tu nadprůměrný, je tu hafo prémiovek, jezdí tu ferrari, porsche, americky muscle káry, pickupy, samozřejmě plejáda velmi drahých, ale i normláních SUV, elektroauta, Tesly, ID3/4 a zbytek mají aspon ojetiny/možná kupované jako nové do 10 let, takže vlastně normální moderní auta. Tu a tam se najde i O1/F1 a jiná starší auta,ale spíše jako druhá auta, to je koneckoncu i muj případ. Taky si nepříjdu, že by to bylo charakteristické pro jedno auto.. asi tomu samozřejmě vévodí Oktávky, těch je u nás hodně, trojek asi nejvíc.
Moje známá ho má v kombi, aktuálně 5 let a 60 tisíc od nova a je s tím strašně spokojena, hlavně to tenkrát koupil za naprosto směšné peníze v té nejvyšší výbavě (asi Style) na hezky R17, jen tedy v bílé, ale snad do 420 tisíc 😁 To je dneska sen
No jistě, že hrabe, a jak, vždyť to má docela krouťák jen na předek (Toyota ho neuvádí v kombinaci obou pohonu, ale nekde jsem viděl udaj kolem odpovídající 392NM, což by mělo být 190 ICE + 202 EV, pokud to jde sčítat, jinde uvádí 285 v kombinaci a i to je docela dost), navíc tam jsou ty EKO Falkeny o kterých jsem ti minule vyprávěl. Hrabe i na suchu při větším plynu a a když na tom stojíš a točíš vysavač, tak to propískává až do cca 70 km/h dle stavu vozovky 😁 Má celkem benevolentní ASR, podobně jako měly Fordy, které jsme měli (akorát Fordu nefungovalo moc ani ESP a ve 4x4 to pak házelo zadkem kdy nechceš 😁). U brzd je 4x4 k ničemu, to jen přidá váhu, ale rozjezd z mokré křižovatky i na starých sjetých pneu byl top.
Copak, i HSD si na mokru rádo hrábne?
U mě to je většinou vina pneu. Dobrý lepí i ve vodě. Jak už jsou starý, tak pak hrabou furt. A na ostrých brzdách ti 4x4 stejně nepomůže a i tam ty pneu cejtíš.
U mě to je většinou vina pneu. Dobrý lepí i ve vodě. Jak už jsou starý, tak pak hrabou furt. A na ostrých brzdách ti 4x4 stejně nepomůže a i tam ty pneu cejtíš.
Javí sa mi to na koncern.1,5TSI evo2,dsg 7° dq381 a vzadu viacprvková náprava.A to všetko v španielských šatičkách.
Můžu potvrdit 😉 i30 1.4TGDI mám doma ve Fastbacku a je super, svižná, reaguje dobře na plyn a přitom je i úsporná, v klidu dáš delší cesty kolem 6,5l. U té 1,5 se mi moc reakce na plyn nelíbila a přišlo mi to mdlejší - zkoušel jsem v Kie Ceed SW, nicméně je fakt, že ta měla jen 9tis najeto... 😉
Vaculík teď říkal, že nový symbolem venkova, nová Felicie, je ojeté BMW i3 😒] To tady ten titulek je ještě docela normální 😁
Baterky v podlaze chápu😄> ať dělá radost. Focus je výborný. Škoda že přišel o manuál u nejsilnější verze ecoboostu. Ta nová mokrá dvojspojka je sice fajn ale bohužel přišla o možnost zásahu do řazení a to je totální fail
Protože CO2 eurošikana.
Mimochodem jen tak okrajově, Tatry si můžeš koupit Euro3, 4, 5, 6 podle toho kam jde na vývoz a jaká míra šikany tam platí 😒]
To jen o tom, jak "je" budoucnost v EV... 😒]
Mimochodem, brání mi někdo provozovat tady auto přihlášené v Maroku? 😁
Mimochodem jen tak okrajově, Tatry si můžeš koupit Euro3, 4, 5, 6 podle toho kam jde na vývoz a jaká míra šikany tam platí 😒]
To jen o tom, jak "je" budoucnost v EV... 😒]
Mimochodem, brání mi někdo provozovat tady auto přihlášené v Maroku? 😁
Na jedné straně to samozřejmě jedno je. Na druhé straně by vyšší výkon samozřejmě ocenil každý. Záleží jen na úhlu pohledu.
On ani Fokus v trendu a základním motorem nejezdí jako ty lepší verze 😊 Hele 1.8 jsem jel kdysi předface, byla super vyhlazená do města (pohon i podvozek), ale slabá mimo město. Tohle je o dost lepší, samozřejmě jsou zábavnější auta
Ale proč to sakra Korejci dělají, vždyť teď nezačaly platit nějaké nové, ostřejší emisní normy! Nebo se pletu? 😲
Tak rozhodně jich prodávali násobně víc, než teď tu novou, rádoby "sportovní" a přitom nehorázně drahou elektrickou stodolu! 😒] 😒] 😒]
Jenže to je právě ono. Neměl jsi n-line. Jezdí úplně jinak než obyčejná i30. Jinak kombi v n- line má pouze opti paket. Na podvozek se u kombi nesahlo pouze rychlejší převod řízení.
Jo, už sem to tu propálil mockrát, jen aby mne nekdo neřekl, že to pořád tahám do diskuze, ale chápu, že všichni vše nečtou. No u té Toyoty Corolly HSD kombi 2.0 144kw 😊 Dostal jsem na skladovku super cenu a i jízdně mne to připomíná Fokus, zatáčí to super a podvozek taky komunikativní, ještě multilink, takže spokojenost.
Jasný. Já bych se suchého dct taky bál. . . Kde si nakonec skončil? Jestli můžeš tedy takhle veřejně
Já jsem zkoušel předface a měl jsem to v hlavě jako moc fajn auto a poface mne trochu rozladil, nicméně to bylo zajímavé. Trochu jsem se bál i DCT (podmínka byla automat), je to suchá skříň a z principu je to asi to nejméně spolehlivé řešení na trhu. Já už ale koupil auto, takže je to pro mne stejně jen následné CO BY 😁
Ano 1.6 150kw by byla pěkná. Škoda že ti tak vadil hluk v proceedu GT. Svezení je to pěkné. P.S. ještě se dají sehnat skladovky
Nové Hyundaie jsou fajn auta, vůbec bych se jim nesmál po pár zkušenostech, i30 Nline neznám (a taky je fakt, kdo si co představí pod řidičským autem), ale liftbacka jsem jezdil a bylo to takové normální fajn auto, bohužel mnou zkoušený měl jen ten litr, ale zase za ty peníze...
Dovol abych tě vyvedl z omylu. Fastback v N-linu jezdí naprosto skvěle. Až se mi tomu nechce věřit
Ja ted slysel, ze ta starsi 1.4 je lepsi a na ty 1.5 byly nejaky stiznosti, ale mam to z druhe ruky
Ideální ekoevropan samozřejmě jezdí jen metrem a uberem v Ami, a 4x do roka samozřejmě letí na víkend na Maledivy.
Ridicsky nuda ? Hele jak kterej… to uz taky neplati vzdy..zkus nejaky novejsi, nebo mrkni na testy aspon.
Je fakt ze rostou v haku ma par lidi Tuscon, soused duchodce koupil i30 kombi, pres ulici ma ted novy Tivoli. Korejci maji snesitelne ceny, treba Skoda uz je na nase malomesto drahota co si dovoli leda firmy do fleetu.
Cupra Formentor.Má vždy dq381 aj s 1,5kou.Ročník 2023 s nájazdom do 30.000km vychádzajú už od cca.27.000euro s dph.
Jak jsem říkal výše. Tam kde to znám a je to hlavně přehledné. Na nepřehledné silnici určitě ne
Přesně tak každý jsme jiný. Já psal svůj nazor. P.S na okreskach jezdím rychle tak kde to jde tzn. Kde je vidět a hlavně když tam nikdo není. Nemusíš se strachovat
Nařízení EP a Rady EU 2019/631
Nařízení EP a Rady EU 2023/851
Např. https😐/www.eca.europa.eu/cs/publications/sr-2024-01
Dále jde o to že na každý rok stanovují průměrnou hmotnost pro superkredit, takže saknce za CO2 může vyjít odlišně právě na dalsi rok. Je to prostě brutální úřední šikana, nic víc. Žádná ekologie. Jen prostředek udržování moci.
Navíc konkrétní částka se liší v jednotlivých zemích pro jednotlivé roky. Pro ČR 2023 by měla být 2000 Kč, ale pro rok 2024 už 120 EUR... (ale nemám zcela ověřeno zdroj).
Nařízení EP a Rady EU 2023/851
Např. https😐/www.eca.europa.eu/cs/publications/sr-2024-01
Dále jde o to že na každý rok stanovují průměrnou hmotnost pro superkredit, takže saknce za CO2 může vyjít odlišně právě na dalsi rok. Je to prostě brutální úřední šikana, nic víc. Žádná ekologie. Jen prostředek udržování moci.
Navíc konkrétní částka se liší v jednotlivých zemích pro jednotlivé roky. Pro ČR 2023 by měla být 2000 Kč, ale pro rok 2024 už 120 EUR... (ale nemám zcela ověřeno zdroj).
Souhlas pilot4 nebo 5 jsou to horší co uhp segment nabízí. Je to taková komfortní pneu. Supersporty nebo potenza sport. A taky advan sport v 107 skvělé volby.
Věř mi že mě by se je podařilo utrhnout; ) ty gumy jsou fakt bídné. Jde o to že tyto eko gumy nemají dobrou přilnavost. Auta jsou na nich nedotaciva a v řízení absolutně necitliva. Jako kdyby si zatacel na natahovaci gume. To že gumu posuzujes podle toho jestli ti hrabe při rozjezdu hovoří za vše. Ale to je můj názor. Každý na to máme jiné nároky.
Oko mam, ale pred vymenou na zimaky jsem na to nekoukal, protoze byly relativne nove. A pak uz jsem je fyzicky nevidel.
Hele za mne tyhle primaci bridge turanza atd je kategorie nic moc pneu. Takové cestovní. Uhp pneu jsou prostě jinde. Stačí se pořádně ostře svézt a rozdíl poznáš okamžitě.
Ja mam na aktuálním HL dunlopy SP sport max. A přijdou mi oproti těm na minulém HL o dost horší. Tamty na suchu nikdy neproklouzly, maximálně si třeba trochu piskly. Tyhle prokluzujou pořád i v přímce a to i při plném plynu z malé rychlosti, nemusí to být ani z místa.
Ja ted aktualne jo, dal jsem je na Prius a sjely se po dvou sezonach. Asi s tim jezdim moc divoce 😁
Manželce by to taky stačilo výkonove, ale nelíbí se jí bo není vyšší.
Jestli ubrali na výkonu a přidali na hmotnosti...to je jen řečnická otázka.
Jestli ubrali na výkonu a přidali na hmotnosti...to je jen řečnická otázka.
No a jsme u toho, srovnavame nesrovnatelne. Ty hb s naldenym podvozkem nline se sociální výbavou s 1.8hsd. Já kombik nline s 2.0hsd.
První co dělám u nových aut je že vyhazuji ty eko gumy co na to dnes automobilky dávají a nahrazuji to uhp pneu. Je to velký rozdíl. Když vidím na nových autech ecocontact 6 , bridge turanzy, efficentgtrip od GY nebo premaci od Michelinu tak to jde z auta pryč. . .
Ale hyd.menic to není. Je to mokrá dvojspojka. Ale nevím jak tomu říkají jestli powershift nebo dct
Už se ví, na čem ubrali u 1.5 atmo? Samotny parametr max.vykonu není až tak zajímavý.
Předchozí verze měla max kroutak při 3500ot, což je pro mne ideál (netocit moc přes 3000).
Předchozí verze měla max kroutak při 3500ot, což je pro mne ideál (netocit moc přes 3000).
Souhlasím s tebou ve všem. Ford to tady chce asi zabalit. Jinak ano 7st dct je mokré. Bohužel od nového roku nejde řadit manuálně
Fokus je výborný, jen nemá vubec konkurenci pro auta nad 100kw, nejde sehnat ani pořádně předváděčka a nadšení Fordu prodat auto... hele byl jsem se ptát a odešel jsem.
Jinak já čekal na Mondeo MK6, marně (přitom je, vypadá skvěle, má i motory, jen ne v EU), pak jsem doufal, že tedy vybaví Fokus nějakým motorem kolem 170-190k, marně (ST je fajn, ale už hodně drahé a prý i tvrdé), takže za mne by byl ideál Fokus Active s HEV a 4x4 z Kugy, nebo STline kombik s 2.0EB podladěným na těch +/-130-140kw (asi bych to dal i z R4 turba 1.5.)... nic z toho nedělaj.
O jaké mokré dvouspojce mluvíš ? Fokus má zase mokry powershift ? Já myslel, že toho se zbavili s Fokusem 3 a Faceliftem Mondea MK5 ? To je taky věc, která mě na Fokusu zklamala, myslel jsem, že ten mHEV má 8st HDM jako míval 1.5EB předface, ten řadil skvěle.
Jinak já čekal na Mondeo MK6, marně (přitom je, vypadá skvěle, má i motory, jen ne v EU), pak jsem doufal, že tedy vybaví Fokus nějakým motorem kolem 170-190k, marně (ST je fajn, ale už hodně drahé a prý i tvrdé), takže za mne by byl ideál Fokus Active s HEV a 4x4 z Kugy, nebo STline kombik s 2.0EB podladěným na těch +/-130-140kw (asi bych to dal i z R4 turba 1.5.)... nic z toho nedělaj.
O jaké mokré dvouspojce mluvíš ? Fokus má zase mokry powershift ? Já myslel, že toho se zbavili s Fokusem 3 a Faceliftem Mondea MK5 ? To je taky věc, která mě na Fokusu zklamala, myslel jsem, že ten mHEV má 8st HDM jako míval 1.5EB předface, ten řadil skvěle.
Taky jsem začínal koukat nejdříve po ojetinách, ale vše byly generačně dosluhující auta, co přišly na trh s Mondeem a to sem nechtěl, tak jsem nakonec připlatil (Corolla jako čerstvá ojetina byla většinou předface a když poface předváděčka, stála nakonec skoro stejně, jako nová skladovka a to se už nevyplatilo šetřit), ale třeba Passat B8 jako lehká ojetina byl za hooodně dobré peníze v ČR.
Tiež riešim náhradu za Insi.Síce som ozaj spokojný na odpisy nepustia. :-!
Mám z toho celkom ťažkú hlavu.
Kloním sa opäť k čerstvej jazdenke,benzín a automať.Risknem aj dsg no musí byť v oleji.
Mám z toho celkom ťažkú hlavu.
Kloním sa opäť k čerstvej jazdenke,benzín a automať.Risknem aj dsg no musí byť v oleji.
Tak ten Ford mne mrzí svym zpusobem, ale to auto je jinak super... jako nebudu lhát, Mondeo bylo větší kočár o třídu větší auto i prostorem vzadu, ale tohle je zas o dost agilnější a má větší chuť do zatáček, jak by řekl Hamuna, baterky v podlaze = těžiště, chápeš 😁 .. jo a taky za mokra bych uvítal tu 4x4, ale to jsou jen takové věci navíc.