Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Porsche zahájilo produkci elektrického Macanu. Ještě letos chce vyrobit až 20.000 kusů

Výrobní cíle pro letošek přímo reflektují zájem o nejnovější Macan. Už v březnu měla automobilka deset tisíc objednávek.
Zpět na článek
16. 5. 2024 08:25
16. 5. 2024 08:59
16. 5. 2024 10:02
16. 5. 2024 10:12
16. 5. 2024 11:55
16. 5. 2024 17:00
16. 5. 2024 19:42
16. 5. 2024 20:08
16. 5. 2024 22:04
17. 5. 2024 14:04
16. 5. 2024 12:51
Avatar - Horký Rom
16. 5. 2024 08:25
moc líbí
Každý pátý elektromobil na evropském trhu je čínský, ukazují data o registracích.

Tyhle firmy se etablovaly z elektronického průmyslu a mají vyspělé know how na elektroniku, na to fakt nepotřebují kopírovat evrospké modely. Pak si prošli procesem získávání zkušeností od tragických aut, kterým se kde kdo smál, po dnes celkem srovnatelná se západními. K tomu prostě muselo dojít a jen naiva si může myslet, že nedokážou vymyslet, to co vymysleli jinde. A nakonec to zpětně dokázali i se spalovacím motorem.
Evropské (ale i jiné) automobilky mají úplně jiný problém. Jsou zaseklé na produkci spalovacího auta, mají na to dávno získané a pečlivě oprašované know how, moc je to nestojí, zatímco s elektronikou si moc neví rady a nechce se jim nainvestovat do výroby elektronických pohonů a baterií tak, aby nebyli závislí na třetích dodavatelích (třeba z Číny). A tak je firmy s novým přístupem mohou časem i porazit, pokud nebudou mít odpověď, což si asi zatím neuvědomují.
Rozbalit vlákno
15
Avatar - KANKUNEN
16. 5. 2024 08:55
Re: moc líbí
Jasná změna již nastala, mladí číňáci už nechtějí dřít jako rodiče. Ta čínská auta zase tak levná nejsou, píšu jinde. Srovnej MG a H/K. Automatizace výroby nevyžaduje takové náklady na mzdy při výrobě. A hlavně dej pozor, ty stroje, které ty výrobky dělají jsou často evropské.
Avatar - Horký Rom
16. 5. 2024 08:59
moc líbí
Spíš jde o to, že nebýt evropských automobilek by Čína jezdila možná tak na těch modepedech. Například SAIC, který vyrábí MG je jeden z největších čínských výrobců a je tam kde je jen díky VW, které do něj kdysi narvalo miliardy a rozjelo tím auto průmysl v Číně. Teď přijde Čína sem a ona bude ta, co si bude podrobovat EU automobilky.
Avatar - KANKUNEN
16. 5. 2024 09:49
Re: moc líbí
Jednou se to muselo stát, číňáci jsou schopný národ a po uvolnění komunismu se jim daří. Akorát ani SAIC není schopen vyrobit MG tak levně, aby mohl zničit evropský automotive. MG s motorem stojí co Tucson.
16. 5. 2024 10:02
Re: moc líbí
No hlavne rekordmanem na NS je Taycan, rekordnamem v dojezdu realne koupitelnejch aut (papa lucid), je Mercedes eqs, kterej navic dostane 118kwh baterii. Za cenu hezkyho enyaqu je bmw i4.
A vsichni tihle se to velmi rychle uci. Netroufam si rict, jak to bude s prodejema ev nekde hluboko pod milion, ale cokoliv dal podle myho je pro cinu v eu tezko vyhratelny. A auto neni jenom pohon, ale podvozek interier audio akustika. A za sebe rikam, ze i
kdyby cinan dojel dojel dal a byl levnejsi, radsi si vezmu porsche…
Avatar - Horký Rom
16. 5. 2024 10:12
moc líbí
Vliv má taky cenová dostupnost, na čínském trhu zas tak velký rozdíl mezi elektromobilem a autem na benzín není, jsou tam dostupné i malé a málo vybavené elektromobily třeba v přepočtu za 150 tis. Kč. A ty malé dojezdy s tím souvisí, auta s dojezdem 150 km se tam běžně prodávají.

P.S. Porsche Macan je pecka :yes:
Avatar - WinDiesel
16. 5. 2024 11:06
Re: moc líbí
Spousta elektrických keců, ale koupí si to jen pár jedinců jako další hračku, a potom jim půjdou prodeje rychle dolů. :-[] :-[] :-[]
Navíc mají hodně špatné načasování, bez dotací ... :-[] :-[] :-[]
Avatar - Ham.
16. 5. 2024 11:55
Re: moc líbí
Srandisto, už vidím typického zákazníka Porsche, lhostejno zda ICE nebo EV, jak čeká doma pověšený na internetu s jedinou starostí, kdy někdo vypíše dotace na jeho káru. Větší blbinu jsem už dlouho neslyšel.
Avatar - Ji/Ri
16. 5. 2024 17:00
Re: moc líbí
I typicky zákazník Porsche řeší cenu. A ano, pokud ma moznost a výhled cemu snížit tak si počká. Osobne neznam žádného tvého typického zákazníka od Porsche. Limitky a spec.ver. neresme.
Avatar - Ham.
16. 5. 2024 19:42
Re: moc líbí
Jistě, že řeší cenu, ale nikoliv dotace. Důvod je prostý, ve všech zemích EU jsou dotace (pokud jsou) zastropované do určité výše ceny auta. V Německu, dokud byly, byl limit 40 teur na dotaci 4teur, 60 teur na dotaci 3teur a pak kulové. Ve Francii je limit ceny auta 48teur, ale zároveň musíš prokázat, že jsi chudý jak kostelní myš. U nás je strop 1.5 mio. czk. No a podívej se do ceníku Porsche a dojde ti, proč u Porsche nikdo dotace neřeší.
16. 5. 2024 20:08
Re: moc líbí
a sleva je na macan nula (jednotky procent), nacpat na dotaci nejde ani starnouci q8 etron, macan nepujde ani nahodou
Avatar - Ham.
16. 5. 2024 22:04
Re: moc líbí
Přesně tak a Taycan je ještě výš.
Avatar - Ji/Ri
17. 5. 2024 14:04
Re: moc líbí
Ok, takhle. To souhlas.
16. 5. 2024 19:20
Re: moc líbí
Je vidět, že mlátit texty do klávesnice umíte, ale moc o tom nevíte. Prodeje Porsche Taycan jsou super, tohle je ještě víc praktické autíčko do portfolia. Nepřipadám si jako zazobanec, ale jezdim v hračce a rád si koupim klidně i elektriku od Porsche, protože mám garáž s nabíječkou a kdo jen neplácá kraviny a někdy se svezl, tak zjistí, že tu neni moc tak super aut, jako je Porsche, když si to člověk může dopřát. Proč jsem si ho zatim neobjednal? Protože máme rodinu, kterou 911ka neodveze a zatím jsme s manželkou spokojený s XC90. EX90 si klidně půjdu prohlédnout a asi si počkám na el. Cayenne klidně pár let. Baterie udělají zase nějaký krok vpřed, najedeme kolem 25 tis. ročně, dáváme tak 4 až 5 evropských výletů se vzdáleností kolem 2tis. km a s dojezdem v zimě kolem 600km na jedno nabití už budu spokojený. Jen se vrátím k tomu Porsche, kdo nezkusil, neví fakt nic. Ty auta jsou úžasný stroje. A cesta je taky důležitá, neni to jen o přesunu z bodu A do B.
Avatar - Jean Reno
16. 5. 2024 08:55
Re: moc líbí
Evropský automotive průmysl bude v následujících letech velmi trpět. Zaspali jsme dobu a Číňani nás cenově utlučou. Samozřejmě za předpokladu, že nevypukne nějaký globální konflikt, což je bohužel netriviálně pravděpodobné.

Proč, k tomu viz
https://www.phenomenalworld.org/analysis/byd/
(pls ignorovat poslední větu, vůbec nevim, proč ji tam autor strčil).
16. 5. 2024 12:51
Re: moc líbí
mohl by jsi vysvětlit pojem: "netriviálně pravděpodobné" ?
Nějak mi uniká pravý význam :-)
Avatar - KANKUNEN
16. 5. 2024 08:57
Včera jsem se vysmíval elektrickému Berlingu
Tady jsem v opaku. V Macanu nikdo necestuje daleko, Macan stojí raketu. Elektrický Macan uspěje.
Rozbalit vlákno
6
16. 5. 2024 09:03
Re: Včera jsem se vysmíval elektrickému Berlingu
To si nemyslím ;-)
16. 5. 2024 09:58
Re: Včera jsem se vysmíval elektrickému Berlingu
Macan se nabije za 15-20 minut a vzdalenost plus minus 500-600km je datelna vzdycky s jednou pauzou. Neznam nikoho kdo by mel novy auto v cene 2-4 mil.kc a nemel svoji garaz/stani s moznosti nabijet. Pokud jedou na dovolenou autem uz to neni lowcost ale neco kde nejaka zasuvka/nabijeni je. A pak neznam statistiky ale predpokladam, ze macan neni jediny auto doma. Tohle muze fungovat
Avatar - WinDiesel
16. 5. 2024 11:07
Re: Včera jsem se vysmíval elektrickému Berlingu
Budou si to kupovat jen zazobanci jako hračku, kolego. Těch zazobanců není nekonečné množství.
Takže na začátku to bude možná vypadat docela dobře, a potom rychlý sešup dolů.
A ještě se budou muset porvat s Teslou.
16. 5. 2024 12:32
Re: Včera jsem se vysmíval elektrickému Berlingu
Taycan se prodejne s TMS pere velmi uspesne, Macan to bude mit stejny. Porsche si kupujou zazobanci jako hracku a funguje to, kolego..
Avatar - KANKUNEN
16. 5. 2024 12:47
Re: Včera jsem se vysmíval elektrickému Berlingu
Přesně, na dovču se jede v Panameře nebo GLS, taky MB V.
17. 5. 2024 00:42
Re: Včera jsem se vysmíval elektrickému Berlingu
Stejnou techniku za mnohem lepší cenu příplatků a výbav je možné získat v audi Q6 e-tron. Jistě bude mít Macan úspěch, ale o dost větší si myslim že bude mít Audi.
Avatar - Mokrous
16. 5. 2024 11:58
HOAX nebo krutá realita???
Kapku z vedlejší stáje těch nejprodávanějších a nejvíc nejlepších aut na světě.

https://www.autoevolution.com/…gone-233820.html

Jsem zvědav, jak se to bude dál vyvíjet a kolik "šťastných" majitelů starších, či více ojetých Tesel, kteří si budou muset za raketu pořizovat repasovaný baterky bez záruky, přibyde.

To já jen pro vyvážení optimistických hesel hlásajících kterak nám ty baterky vydrží 30 let sloužit.
Rozbalit vlákno
4
16. 5. 2024 17:36
Re: HOAX nebo krutá realita???
snad to bude lepsi nez vw s bitdi…
Avatar - Mokrous
16. 5. 2024 19:20
Re: HOAX nebo krutá realita???
Možná jo. Možná ne.

Snad bude moje single TDI větší držák. Asi si ho nechám i po záruce. Spotřeba pořád klesá, olej nebere, auto je jako nový a z novinek mne neláká už vůbec nic, bez ohledu na cenu.
Přinejhorším zase Passat, ale ne všechno se mi na novince líbí tolik, abych chtěl hned měnit...
Asi počkám na rok 35 a pak ho střelím pravověrnýmu dezolátovi a koupím si konečně spotřebič na baterky. :D
17. 5. 2024 08:44
Re: HOAX nebo krutá realita???
nevim, snad mas kliku na kus. U nas to nahradil koncici kodiaq rs…
V roce 2035 to nebude o tom na co to jezdi, ale jak to predelat aby to slo ridit:(
Avatar - Mokrous
17. 5. 2024 11:17
Re: HOAX nebo krutá realita???
Myslíš všechny ty sqělé asistenční vyjebávky a semiautonomní jízdy?
Přitom by stačilo jen mít možnost je nakonfigurovat a uložit do paměti podle sebe.
Snad se časem najdou i schopní hackeři, kteří to budou umět vyřešit.
16. 5. 2024 20:23
Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Elektrozkraty jsou ztrátou pro všechny
https://www.autoforum.cz/…omobilovy-papez/
https://www.autoforum.cz/…y-nebude-zdarma/
Za blbost a fanatismus se holt platí...
https://www.autoforum.cz/…ni-jej-ignoruji/
Hloupá elektrická chyméra Mercedesu končí...
https://www.autoforum.cz/…maji-budoucnost/
https://www.autoforum.cz/…znovu-spalovaci/
To už rozumní lidé dávno vědí!
https://www.autoforum.cz/…pomijeny-faktor/
A co jsi čekalo, bláhové Volvo?
https://www.autoforum.cz/…la-to-co-chcete/
Elektrofanatismus se nevyplácí!
https://www.autoforum.cz/…ni-elektromobil/
Ford kvůli fanatickému zavádění zkratowozů vyhazuje miliardy z okna
https://www.autoforum.cz/…ednavky-baterii/
Rozbalit vlákno
7
16. 5. 2024 21:40
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Bež už s tým Autoforom niekam do psej riti...
16. 5. 2024 22:15
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Nikdo tě nenutí to číst! :-)
16. 5. 2024 22:50
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
tie komentare na autofore maju hlavu a patu a podla mna primeranym sposobom popisuju realitu...
17. 5. 2024 00:18
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
17. 5. 2024 07:30
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
To myslíš vážne alebo ironicky? Ale k irónii sa obvykle dávajú smajlíky, nie?
17. 5. 2024 07:28
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
A nie je ti už trápne s tým otravovať? Už to tu každý pozná, kto chce, nájde si to sám. Alebo ťa za to niekto platí?
17. 5. 2024 18:39
Re: Nové zprávy ze světa nařizované elektrodebility
Ne, nepřipadá. Proti hrozící diktatuře zelenorudých progresivistických fanatiků je třeba bojovat všemi dostupnými prostředky!
Avatar - kuk
17. 5. 2024 14:56
Strašně fádní auto.
Nic víc konzervativnějšího vyrobit nemohli. Ble.
Rozbalit vlákno
0