Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeItálie vyhlašuje válku (ne)italským autům. Teď má problém s Fiatem Topolino
35 komentářů
Stejsn
3
typicky mussoliniovské...
zlysoused
Je to podobné, jakoby např. nějaký nadnárodní výrobce piva, který vlastní nějakou českou pivní značku vyráběl pivo pod touto značkou v zahraničí a na etikety dával českou vlaječku nebo označením bohemian lager.
Stellantis založil marketing těchto aut na jejich italskosti a v Itálii je přitom nevyrábí.
Stellantis založil marketing těchto aut na jejich italskosti a v Itálii je přitom nevyrábí.
Vidím to podobně ;-)
do budoucna už na většině těch aut bude tak maximálně Vishnu nebo Ganésha :-!
To by asi spíš platilo, pokud by i vývoj a design byly dělané v Maroku. Tohle je ale navržené v Itálii, takže italské hodnoty to má, i když je to přelepený Citroen. Jestli to smontoval nějaký čičmunda pod dohledem italského, či francouzského, či holandského šéfa v Itálie, nebo Maroku je asi podružné.
V dnešní době je to rozlišování stejně takové legrační. Třeba doma mám švédskou pračku (Electrolux), od německého výrobce (AEG), vyrobenou na Ukrajině.
V dnešní době je to rozlišování stejně takové legrační. Třeba doma mám švédskou pračku (Electrolux), od německého výrobce (AEG), vyrobenou na Ukrajině.
Částečně mají pravdu... ale přijde mi takové trapné, že se zavádění takové legislativy neděje nějak organizovaně, aby výrobci měli předem jasno v tom, co se od nich čeká a měli čas na to nějak zareagovat.
Zajímalo by mě, jestli zakážou prodej Kie Sorento, nebo jestli Kiu zachrání to jedno r :-)
Zajímalo by mě, jestli zakážou prodej Kie Sorento, nebo jestli Kiu zachrání to jedno r :-)
Mno lenže pokiaľ u potravín, piva či vína záleží okrem výrobného postupu predovšetkým na lokálnych surovinách, z ktorých je daný produkt vyrobený, tak u auta či iného stroja je pôvod dielov nepodstatný. Ešte pochopím že ak chce Stellantis nazvať model menom talianskeho mesta, že by ho mal aj vyrábať v Taliansku. Lenže u myšičky mi to nedáva žiadny zmysel.
KANKUNEN
MADE IN FRANCE a Francouzskou trikolóru.
Trofim Lysenko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
To by se zase nelíbilo Francouzům, že jejich trikolóra je na autu z Maroka.
Trofim Lysenko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Mr.Murphy
socialisti a odboráři zničili italský automobilový průmysl. Vlastenci teď poškodí domácí automobilky Fiat a spol. tím, že jim ztíží dovoz zboží do země, odkud je předešlé vlády vyhnaly. Bravo Italové, dotáhnete to k tomu bankrotu ještě o trošku rychleji.... :yes: :yes: :yes:
A lze vůbec ještě Fiat nějak poškodit? Vždyť už se totálně poškodil sám.
Fiat měl v roce 2023 na italském trhu podíl pouhých 11 % (ještě v 90. letech to bylo přes 30 %, v 70. letech přes 50 % ... a pro zajímavost třeba Fiat Uno představoval v 80. letech přes 20 % italského trhu). V absolutních číslech Fiat prodal v Itálii tak málo aut naposledy v 50. letech.
Ti mladší asi nebudou ani věřit, že Fiat byl největší evropskou automobilkou. Dnes je na 14. místě a to jen díky tomu, že Seat a Cupra se počítají zvlášť. Jinak by to bylo 15. místo.
Fiat měl v roce 2023 na italském trhu podíl pouhých 11 % (ještě v 90. letech to bylo přes 30 %, v 70. letech přes 50 % ... a pro zajímavost třeba Fiat Uno představoval v 80. letech přes 20 % italského trhu). V absolutních číslech Fiat prodal v Itálii tak málo aut naposledy v 50. letech.
Ti mladší asi nebudou ani věřit, že Fiat byl největší evropskou automobilkou. Dnes je na 14. místě a to jen díky tomu, že Seat a Cupra se počítají zvlášť. Jinak by to bylo 15. místo.
???
Seat patri VW
Edit Uz mi to dotaplo 😀
Seat patri VW
Edit Uz mi to dotaplo 😀
A navíc Seat založil Fiat.
Nezaložil, SEAT založila v roce 1950 Španělská vláda prostřednictvím svého Státního ústavu průmyslu. Následně pak SEAT nakoupil licence od Fiatu (600 a 1400) a vyráběl licenční SEAT 600 a SEAT 1400. Po finančních problémech do kterých se SEAT dostal ho v roce 1986 odkoupil od Španělské vlády VW.
Ano, ale v podstatě je to detail. Založila ho španělská vláda s cílem motorizovat Španělsko v poválečném období, a to prostřednictvím licencované výroby Fiatů. Až do 1986 vyráběli v podstatě JENOM fiaty (případně jejich deriváty), než to přešvihli s ukradeným Ritmem (alias Rondou) a po absurdním soudu Fiat vycouval a nastoupil VW. To jsou známé skutečnosti, nicméně ergo toho všeho je, že Fiat býval úplně všude, jeho licenční auta vyráběly po celém světě všemožné automobilky, Fiat byl tahoun a inovátor. A dneska? Italský Fiat za chvíli přestane existovat a místní vláda mu ještě hází klacky pod nohy absolutně malichernými hovadinami.
Fiat udelal radu spatnych rozhodnuti.... ale zasadni problem je to, ze levne auto, tedy Fiata, nelze v Italii vyrobit s rozumnymi naklady.... proto je delaji v Turecku, Srbsku, Polsku.... pak si na to nalepi italskou vlajecku a problem je na svete.... 8-s
Nikoho to nepoškozuje. Dovážet je možné cokoli. Jen to nesmí evokovat Mady in Italy. 🇮🇹. Toť vše.
Chyba byla prodej Fiatu frantikum....... 😠
Chyba byla prodej Fiatu frantikum....... 😠
Často se shodneme, ale to co píšeš je úplně mimo, respektive je vidět že máš mylnou představu o italské ekonomice. Je to přesně naopak, jejich ekonomiku drží produkty postavené na italské exkluzivitě a originalitě. Cokoliv lepšího (dražšího) chceš na světě sehnat, tak je italského a ověnčeno trikolorami a známkami původu. A tyhle podnikatele ten zákon chrání.
To že to Fiatu nevyšlo v automobilovém mainstreamu je věc druhá, ale aktuálně spíše nepodstatná. Jak zde zazněl třeba příklad s českým pivem, tam bylo a je nemálo soudních sporů také a to jde v uvozovkách jen o blbé pivo…
To že to Fiatu nevyšlo v automobilovém mainstreamu je věc druhá, ale aktuálně spíše nepodstatná. Jak zde zazněl třeba příklad s českým pivem, tam bylo a je nemálo soudních sporů také a to jde v uvozovkách jen o blbé pivo…
Tycoon
Vyžadovat dodržování zákonů je válka?
Neřekl bych, spíše je to povinnost. Italové si uzákonili poněkud přísnější pravidla na označování zeměpisného původu než EU nebo ČR a mají na to právo. U nás taky nelze prodávat piva s označením české pivo, pokud nebylo vyrobeno v ČR a také neplatí výmluva, že sice bylo vyrobeno v Burkině Faso, ale podle české receptury.
Na pováženou spíše je, že původně italské značky jako Fiat a Alfa Romeo neznají italské zákony.
Neřekl bych, spíše je to povinnost. Italové si uzákonili poněkud přísnější pravidla na označování zeměpisného původu než EU nebo ČR a mají na to právo. U nás taky nelze prodávat piva s označením české pivo, pokud nebylo vyrobeno v ČR a také neplatí výmluva, že sice bylo vyrobeno v Burkině Faso, ale podle české receptury.
Na pováženou spíše je, že původně italské značky jako Fiat a Alfa Romeo neznají italské zákony.
×
Sdílení komentáře
×