Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Itálie vyhlašuje válku (ne)italským autům. Teď má problém s Fiatem Topolino

Lukáš Volšický
Diskuze (35)

Stellantis začíná zjišťovat, že z prodeje „italských“ aut vyráběných mimo Itálii se stává velký problém. Po legislativních tahanicích s novou Alfou Romeo Milano teď musí řešit i maličký Fiat Topolino. Proč Italům vadí jeden malý designový prvek?

Italská vláda vyhlašuje válku autům italských značek vyráběných mimo Itálii. Globální koncern Stellantis musí po nedávném problému s novou Alfou Romeo Milano, následně přejmenovanou na Junior, řešit další lokální legislativní průšvih. Italská policie zabavila přes stovku maličkých fiatů kvůli jedinému designovému detailu, kterým údajně poškozuje národní tradici a klame Italy.

U novodobých Fiatů Topolino se na italském trhu řeší podobný problém, jaký italská legislativa má s novou Alfou Romeo s původním modelovým pojmenováním Milano. Z pohledu zákona se maličký Fiat vydává za italský produkt, aniž by se vyráběl v Itálii. Nejmenší Fiat současnosti se vyrábí spolu se svými sourozenci Citroënem Ami a Opelem Rocks Electric v Maroku.

A co právě teď vadí italské legislativě? Charakteristická italská trikolóra v oblasti kliky dveří. Tak maličký detail vedl k tomu, aby tamní policie v toskánském přístavu Livorno zabavila nejméně 134 nových Fiatů Topolino a zabránila jejich doručení italským zákazníkům. Podle oficiálních vyjádření má italská vlaječka na Topolinu představovat falešné označení „vyrobeno v Itálii“.

Video se připravuje ...

Italové se rozčilují, že jejich slavná trikolóra jako stylingový prvek na novém elektrickém autíčku je klamným označením italského původu na produktu, jež nebyl vyroben v Itálii. Pachatel takových přestupků může být podle místních zákonů potrestán správní pokutou od 10 do 250 tisíc eur.

Odvolávají se přitom na následující: „Dovoz a vývoz za účelem komercializace nebo uvádění na trh nebo páchání jednání jednoznačně směřujících k uvádění na trh výrobků s nepravdivým nebo zavádějícím označením provenience nebo původu je trestným činem, který je postižitelný podle § 517 trestního zákoníku.“

Globální koncern Stellantis se sice odvolává, že malý elektromobil Topolino vyvinul v italském Turíně, ale zřejmě nemá jinou možnost, než trikolóru z designu modelu odstranit. Společnost už souhlasila i s odstraněním problematické trikolóry ze všech zabavených aut, aby je mohla vysvobodit z přístavu a doručit zákazníkům.

V Itálii se tedy rozhodli zkomplikovat obchodování všem výrobcům aut italských značek, kteří je prezentují jako italské produkty, ale nevyrábí je v této zemi. Osobně si však myslíme, že by Italové neměli obtěžovat automobilový svět další fraškou, ale začít hledat nové způsoby, jak vrátit své slavné značky do domácích rukou. Vždyť si za jejich ztrátu mohou tak trochu sami.

Lukáš Volšický
Diskuze (35)

Doporučujeme

Avatar - wakantanka
23. 5. 2024 19:11
Re: Re: Re: Částečně mají pravdu
Pravdupovediac napadli ma chipsy Slovakia, ktoré vyrába nemecká firma v Čechách z bohvieakých surovín. Ak by si malo Slovensko zobrať príklad z Talianska, tak ani nezačali :)
Avatar - Pepa_007
21. 5. 2024 20:34
Re: Částečně mají pravdu
Probíráme pračku......
Avatar - Emel
21. 5. 2024 08:45
Re: Částečně mají pravdu
Volvo EX30 švédskou vlajku má
https://bilweb.se/i?u=65882151
21. 5. 2024 07:45
Zlá interpretácia
Nechápem o čom hovoria, veď tá vlajka je maďarská :-[]
Avatar - pradeda777
21. 5. 2024 07:38
Re: Částečně mají pravdu
...nejen = největší zisk....ale také nižší cena....a to je důležité pro konkurenceschopnost.