Novinky
Většinou je tu prvním argumentem pro koupi EV jejich obrovský výkon, Tesla nabídne 500 koní v autě podstatě pod milion bez DPH, ale kdo to využije ? Za poslední dobu, jak se četnost EV aut zvyšuje na silnicích (kolem Prahy a v Praze jsou vidět už velmi často), tak si všímám, že většina řidičů i v příměstském provozu s těmi vozidly jezdí "jako s hnojem" jak se říká.
Že se plouží po dálnici 80-100 mne nevadi, ale i po městě je potkávám jezdit cca minus 10 km/h od maximální rychlosti v místě, do křižovatek zatáčí pomalu, že zbrzdí kolony (stejně tak i řazení z pruhu do pruhu) a rozjezdy ze semaforů, ale i prujezdy seamofru v koloně zbrzdí auta, která už neprojedou. Většinou to dělají Tesly - asi jezdí na autopilot ? Ale pozorováno i na Enyakách a dalších.
Zlatej hamuna a jeho hybridní závody na křižovatkách, alespoň nezdržoval... a i zlatí majitelé manualu, ti třeba musí nahmatat dvojku na rozjezdu, ale pak už většinou jedou.
Je to jen má zkušenost, nebo jste se s tím taky setkali ?
Že se plouží po dálnici 80-100 mne nevadi, ale i po městě je potkávám jezdit cca minus 10 km/h od maximální rychlosti v místě, do křižovatek zatáčí pomalu, že zbrzdí kolony (stejně tak i řazení z pruhu do pruhu) a rozjezdy ze semaforů, ale i prujezdy seamofru v koloně zbrzdí auta, která už neprojedou. Většinou to dělají Tesly - asi jezdí na autopilot ? Ale pozorováno i na Enyakách a dalších.
Zlatej hamuna a jeho hybridní závody na křižovatkách, alespoň nezdržoval... a i zlatí majitelé manualu, ti třeba musí nahmatat dvojku na rozjezdu, ale pak už většinou jedou.
Je to jen má zkušenost, nebo jste se s tím taky setkali ?
V Evrope Tesla autopilot nefunguje
Ani nějací asistenti ? Já tedy ve svém druhém autě je taky v koloně používám, že to popojíždí za mě, ale neumí to křižovatky.
:no:
Copak ? Já se jen ptám, čím to je, jeslti jezdí na asistenty a ti jezdí pomalu, pokud se ti to nelíbí, tak mne to prosím zkus vysvětlit, děkuji.
Vždyť je to Horký Rom.
I tenhle? Aby se v tom čert vyznal
EinsZwei Polizei
Bobptná ti hate list? Další nick toho blázna se tam určitě vejde 😒]
Trofim Lysenko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Karese
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Trofim Lysenko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
EV je u nás na vesnici u Liberce pořád stejně, tedy asi 3. Je vždycky svátek je potkat, ale jezdí ještě "nezkaženě". Naopak, velmi se zde množí hybridy od Toyoty (spíše nové, než jeté).
No, i když to s tím moc nesouvisí, tak ano, Toyota docela prodává, jezdí to už i fleet a z fleetu se to pak levněji dostává mezi lidi + na některé modely jsou zajímavé ceny.
toyota prodava protoze na hilux da ve dverich skoro minus 30%, do fleetu slevy ted jim to jde…
A znas zakladni pravidlo fleetu, je jedno co to stoji ale musi bejt sleva!
A znas zakladni pravidlo fleetu, je jedno co to stoji ale musi bejt sleva!
Tak ty prodeje nedělá Hilux, oni tohle umí u všech modelů, Mikesus to tady psal mockrát, sám jsem i jako soukromník na skladovku dostal asi 21 % s DPH samozřejmě. Jenže to umí i Škodovka a taky velmi dobře.
Myslím, že úspěch Toyoty, jak ho vnímám já je v kombinaci 3. faktorů mimo té konkurenceschopné ceny 😒br />
1. Vypadá podstatně líp a jezdí líp, než ty modely v minulých dekádách (tím neříkám, že se líbí každému). Nejsou to už jen nudné a nudně vypadající krabice (vzpomeň si na Avensis, první, ale i druhý Auris), nebo ty poslední Corolly před Aurisem, ty byly extra ošklivé. Jízdní vlastnosti dotáhli taky hodně vysoko, o čemž hovoří i testeři.
2. Spolehlivost a servisní náklady. Jejich hybridy jsou prostě léty prověřené a funkční a z mé zkušenosti se to dostalo už do běžné populace, kdy řada mých kamarádů, co jezdily diesly (typický jezdec olítané TDI Ofce), benziny, mají rádi a i někteří z nich vlastní zajímavá auta o Toyotách/Lexusech HEV mluví pozitivně a řada z nich si je plánuje pořídit( či to i udělali), právě protože to funguje. To si myslím má velkou váhu, když už i "česká hospoda" je bere v potaz vedle legendární spolehlivé Ofce TDI.
3. Vykrývají ten přechod na ekologické auta. A při prodeji si docela drží cenu.
Myslím, že úspěch Toyoty, jak ho vnímám já je v kombinaci 3. faktorů mimo té konkurenceschopné ceny 😒br />
1. Vypadá podstatně líp a jezdí líp, než ty modely v minulých dekádách (tím neříkám, že se líbí každému). Nejsou to už jen nudné a nudně vypadající krabice (vzpomeň si na Avensis, první, ale i druhý Auris), nebo ty poslední Corolly před Aurisem, ty byly extra ošklivé. Jízdní vlastnosti dotáhli taky hodně vysoko, o čemž hovoří i testeři.
2. Spolehlivost a servisní náklady. Jejich hybridy jsou prostě léty prověřené a funkční a z mé zkušenosti se to dostalo už do běžné populace, kdy řada mých kamarádů, co jezdily diesly (typický jezdec olítané TDI Ofce), benziny, mají rádi a i někteří z nich vlastní zajímavá auta o Toyotách/Lexusech HEV mluví pozitivně a řada z nich si je plánuje pořídit( či to i udělali), právě protože to funguje. To si myslím má velkou váhu, když už i "česká hospoda" je bere v potaz vedle legendární spolehlivé Ofce TDI.
3. Vykrývají ten přechod na ekologické auta. A při prodeji si docela drží cenu.
nemam rad jejich styl prodeje. Poptas HL a reknou ti, ze neni kvota a je skladovka. Ta je zelena a nema kola tak vzkazes ze si jdes pro Kodiaq, Najednou se zahadne ukaze jina skladovka s kolama ale pro zmenu svetle ruzova. Opet trvas na Kodiaqu a pozor najednou se uvolni slot ve vyrobe za dva mesice se stejnou slevou..
Ja musim rict ze mi na Toyote nektery veci co jsem tu zminoval vadej nejvic asi servis a u nekterejch modelu jako je ten hl i cena. To auto je za cenu (po slevach) za kterou jsem koupil po strop nalozeny ix 40 bez uvazovani dotace. Coz je v mejch ocich hodne. Naopak Hilux je kara za pro me neuveritelne privetivou cenu. Mensi modely mi nejak neplni usecase takze je neznam.
jinak ja teda na bmw, toyotu a dalsi mam podminky super, na skodovku kde lonsky snehy jsou…
Ja musim rict ze mi na Toyote nektery veci co jsem tu zminoval vadej nejvic asi servis a u nekterejch modelu jako je ten hl i cena. To auto je za cenu (po slevach) za kterou jsem koupil po strop nalozeny ix 40 bez uvazovani dotace. Coz je v mejch ocich hodne. Naopak Hilux je kara za pro me neuveritelne privetivou cenu. Mensi modely mi nejak neplni usecase takze je neznam.
jinak ja teda na bmw, toyotu a dalsi mam podminky super, na skodovku kde lonsky snehy jsou…
No prodej, já jsem poptával u dvou prodejců. Jeden v pohodě, druhý vlastně poptání taky, problém s placením (byl jsem bez auta a chtěl jsem odjet co nejdřív, ale problém zaplatit, nějaké vklady na účet či tak, to nešlo - u jiných prodejců dříve ano) a nakonec předání auta, to mne vypakovali za 10 minut s tím, že si to dohledám. Já šel po skladovce, protože jsem čekat nechtěl, navíc od MY24 bych měl ty otravné nevypnutelné pípání a upozornění. Takže přežil jsem to a to auto za blbého dealera nemůže a i kdyz bych asi nemel pomlouvat, tak nebudu psát, ze to byl Domansky Zdiby.
Já zase nemám zkušenost s těmi většími modely, nejsem na SUV, nevyužiju a nepotřebuji je 😊 . Hilux jsem zkoušel předface, skvěly auto, který vubec nepotřebuju a nevyužiju, ale chci ho 😁 Víš jak.. HL je obrovskej, to je pro mne auto k ničemu, je fajn, ale je to na mne už loď a neumím posoudit jak si stojí cenově proti konkurenci.
Já zase nemám zkušenost s těmi většími modely, nejsem na SUV, nevyužiju a nepotřebuji je 😊 . Hilux jsem zkoušel předface, skvěly auto, který vubec nepotřebuju a nevyužiju, ale chci ho 😁 Víš jak.. HL je obrovskej, to je pro mne auto k ničemu, je fajn, ale je to na mne už loď a neumím posoudit jak si stojí cenově proti konkurenci.
To je IX tak levné? Resp na něj dostaneš takové slevy? Nevím do jaké Toyoty chodíš, ale tohle je fakt trapné, co předvedli. Kvóty žádné nebyly, proto těch skladovek. Byl cca roční výpadek kvůli zahlceni výrobních kapacit. Teď už bohužel Evropu definitivně zarizli. No a cena? Slevu atakujici 30% dostane skoro každý. I kdzy nevím teď, když už mají jen skladovky. Takze výsledná cena za full výbavu je/byla v extremu cca 1.2M s daní.
to byl a je hilux, na hl to bylo mnohem smutnejsi ted nedavno. Rok dva zpet to bylo skoro tech 30%.
No HL už nejde zadat do výroby od cca unora ( mozna par vyjimek ). Takze jen ty skladovky, co jim přišli cca před měsícem poslední. Proto je možné, že už na to slevy dávat nechtějí, stejne jim to docela mizí pod rukama. Já toho současného objednával červenec 2022 ( bylo tam cca 14 dní okno, kdy se dalo objednávat) a dorazil listopad 2023. Za executive včetně panoramy, priplatkove barvy, příslušenství jako nášlapy, tažné atd. vyšlo necelych 1.1M bez DPH.
ne, to fakt ne, “zlatej hamuna” by melo bejt zkazany slovni spojeni!
nic horsiho nez hamunokylie teticka amater z vidne tu nikdy nebylo a nebude. Jeho novejch tisic horkejch uctu s apoho v cele je porad lepsi nez hamuna. I dno diskuze na autowebu s hulmiukolen a podobnejma bylo lepsi nez hamuna.
nic horsiho nez hamunokylie teticka amater z vidne tu nikdy nebylo a nebude. Jeho novejch tisic horkejch uctu s apoho v cele je porad lepsi nez hamuna. I dno diskuze na autowebu s hulmiukolen a podobnejma bylo lepsi nez hamuna.
Já to bral v kontextu plynulosti provozu v Praze 😁 Ale jinak nevim, hamuna byl otravnej, ale aspon nebyl hloupej hulvát, jako Apoho.... to i ty jiné jeho multinicky jsou zkousnutelnější, než oba tito dva 😁
Praha je ukazkou toho jak se mesto ridit nema, vecny cerveny v noci, ted treba v ulici k Barrandovu prehazenej semafor tak, ze stoji celej Prazskej okruh az do berouna aby to na Barrandaku vypadalo jako zvladnuta rekonstrukce. Odvolavani se do rozsirovani d5 atd skoda slov..
Kazdopadne u klicenky nebo “diky Petre” se aspon obcas zasmeju a reagovat na Panadoly, Bariky nebo Arese ani jinak nejde. Humac byl dno bez schopnosti debaty nebo technickyho vzdelani
Kazdopadne u klicenky nebo “diky Petre” se aspon obcas zasmeju a reagovat na Panadoly, Bariky nebo Arese ani jinak nejde. Humac byl dno bez schopnosti debaty nebo technickyho vzdelani
Tak o dopravní situaci v Praze bychom tady asi mohli psát hodiny a jen bychom se asi naštvali 😁 Tedy já jo. Neshopnost koordinace uzavírek a rekonstrukcí jen mezi městkými částmi je přímo donebevolající. Já ale narážel na to, že vídám tyhle zdržovače kolon a odbočení právě v EV autech, předpokládám, že je to díky ruznym asistentum a autopilotum (nechci hned vyvozovat, že šetří dojezd a tak jedou z lehka, když je to nabíjení taková sranda, jak nam tu pořád někteří tvrdí). V reálu se pak tahneš za takovým déle, než musíš, protože nestihneš semafor, nebo tě blokne, když někam odbočuje.
Hamuna diskutovat nechtěl, chtěl tě přesvědčit o svém názoru, Barik i Arese jsou realní lidi s názory, byť zvláštními, ale nejsou to trollové, co sem chodí jen provokovat.
Hamuna diskutovat nechtěl, chtěl tě přesvědčit o svém názoru, Barik i Arese jsou realní lidi s názory, byť zvláštními, ale nejsou to trollové, co sem chodí jen provokovat.
ja mezi vystupama areseho a horkyho apoho moc rozdil nevidim, Barik existuje ale schopnost prijmout jinej nazor je jeste nizsi nez u EV galerky.
Jinak teda musim rict ze to co popisujes u ev uz roky sedi na tago bez rita, to taky musis vorvat za kazdou cenu jinak pojedes jeste druhej den😊)
Jinak teda musim rict ze to co popisujes u ev uz roky sedi na tago bez rita, to taky musis vorvat za kazdou cenu jinak pojedes jeste druhej den😊)
😁 😁 15 let nazpět jsme s kamarády měli skupinu fanoušků "Krásně líných taxikářů" 😁 Dokonce při nočních jízdách z párty a podobně (samozřejmě střízliví řidiči) jsme závodili, kdo se rozjede pomaleji ze semaforu, než taxikář vedle jedoucí, typicky Passatu B5 😁 No, má tehdejší Laguna Dci na to neměla, jinak chcípala 😁 😁
jako smrdutej passat b6 bolt s milionem na hrbu je neco co ve mne probouzi mikesusovy narky nad tdi. Nastesti vsechny subaru boxxer dizly jsou na vrakarne a povestny d4d nebo co to bylo v avensisech apod taky.
tady treba neschopnost zaridit aby tydle vraky co jezdej mezi dlouhou a vinohradama byly jako v barcelone hybridy nebo ev je do nebe volajici.
Krasne linek taxikar jak jinak chces jezdit za 4l jako jak se jmenuke ten s b8face…
tady treba neschopnost zaridit aby tydle vraky co jezdej mezi dlouhou a vinohradama byly jako v barcelone hybridy nebo ev je do nebe volajici.
Krasne linek taxikar jak jinak chces jezdit za 4l jako jak se jmenuke ten s b8face…
No, tyhle vraky po Praze vídám sporadicky, tedy né, že by nejezdily, ale kouří tu jiná auta a to ty lehké užitkáče, Tranzity a jeho deriváty, či malé nákladní auta. Jezdím po centru převážně na moto a mam načucháno. Tady bych začal.
Asi myslíš Mokrouse, ale to neni taxikář 😁 Jasny, že to bylo o spotřebě, taky tu v té době majitelé těch B5 1.9TDI psali o spotřebách pod 4 litry. Já tohle s dieslem nikdy neuměl. Tu Lagunu Dci jsem na dietě dostal na 4.3, ale to bylo jednou a za odříkání
Asi myslíš Mokrouse, ale to neni taxikář 😁 Jasny, že to bylo o spotřebě, taky tu v té době majitelé těch B5 1.9TDI psali o spotřebách pod 4 litry. Já tohle s dieslem nikdy neuměl. Tu Lagunu Dci jsem na dietě dostal na 4.3, ale to bylo jednou a za odříkání
Vole 😁 Ve městě mi to žere klidně 10 a víc.
Jan Mokrý
To by si nebyl dobrej taxikář 😁
Jako taxikář jsem fajn, jen to muší bejt na 300 km a dál. :-!
Nic proti DSG, ale takhle jemné a pomalé rozjezdy automat neumí 😁 Zajímalo mne vždy, jak jim dlouho vydrží spojky 😁 Ale jinak fajn 😁
Já nemám s jemnými rozjezdy problém. Naopak mi přijde, že to občas klouže moc dlouho. Režim "S" pomůže. Jediné jemné trhnutí může způsobit povolení brzd v režimu AutoHold, když to člověk neumí používat. S vypnutým AutoHoldem stačí jen pustit brzdu a auto plynule samo jede i do kopce. Už si to někdy vyzkoušej.
Životnost spojek neřeším, jelikož se na mých štrekách moc nezapotí.
Dřív mi 100% klekne něco jinýho.
Jen nevím proč se vracíme k DSG, když jsem jen napsal, že ve městě to žere jako prokopnutý. Pod 5 jezdím jen štreky. Na trase řekněme 20 km to je téměř nemožný udělat, pokud je cíl ve stejné nadmořské výšce. To už chce fakt velmi klidnou jízdu.
Životnost spojek neřeším, jelikož se na mých štrekách moc nezapotí.
Dřív mi 100% klekne něco jinýho.
Jen nevím proč se vracíme k DSG, když jsem jen napsal, že ve městě to žere jako prokopnutý. Pod 5 jezdím jen štreky. Na trase řekněme 20 km to je téměř nemožný udělat, pokud je cíl ve stejné nadmořské výšce. To už chce fakt velmi klidnou jízdu.
Proč? Protože se vrať o dva/tři příspěvky výše, že mimo spotřeby byla deviza taxikářů se rozjet tak brutálně pomalu, že se jim nedalo konkurovat (samozřejmě s manuálem, v té době mívali Passaty B5 a 5,5 či Ofce 1 a taky ještě Venta a jiné..) a to dnešní automat takhle podle mě takhle pomalu nedá 😁 Byl to vtip, né hejt DSG, já proti dvouspojkám nic nemám a nikdy jsem neměl. S kamarádama jsme si z toho dělávali legraci při jízdách z akcí v noci v Praze a setkání při takovém "drag race" s taxikářem. A proto by mě zajímalo, jak těm taxikářum vydržely spojky
Těmhle sportům asi nerozumím, ale s mokrým DSG DQ381 se rozhodně můžeš rozjet pomaličku jak chceš a určitě pomaleji, než s manuálem, resp. manuál budeš pálit a budeš čuchat smrad. S vícelamelovou chlazenou mokrou spojkou se můžeš plazit celej den okolo muzea a nebude se dít vůbec nic. A znovu ti poradím, jdi si to konečně na víkend půjčit. A udělej si adaptace.
To se zapne zapalování, ale ne motor, sešlápne se na plno (ale ne kickdown!) pedál plynu na 20-30 sekund a pak se to vypne. Vystoupíš, zamkneš a za 10 minut můžeš jet a naučit si DSG na sebe.
Já nikomu DSG nevnucuju, ale fakt mne unavuje pořád číst, jak to skáče a neumí se to rozjet ani rychle, ani pomalu. S DQ200 nemám delší zkušenosti, tak k ní se vyjadřovat nebudu. Nemám k ní důvěru.
To se zapne zapalování, ale ne motor, sešlápne se na plno (ale ne kickdown!) pedál plynu na 20-30 sekund a pak se to vypne. Vystoupíš, zamkneš a za 10 minut můžeš jet a naučit si DSG na sebe.
Já nikomu DSG nevnucuju, ale fakt mne unavuje pořád číst, jak to skáče a neumí se to rozjet ani rychle, ani pomalu. S DQ200 nemám delší zkušenosti, tak k ní se vyjadřovat nebudu. Nemám k ní důvěru.
Ještě jednou - Jak říkám, vrať se na začátek diskuze, že EVčkáři jezdí tak pomalu, že zdržují rozjezdy a Kesumb správně připoměl taxikáře, kteří jezdili tak pomalu, protože spotřeba, že se sotva rozjely z křižovatky. My si z toho dělali srandu jako studenti...
Fakt to nebylo vubec o DSG, já s DSG jezdil, suchou i mokrou (BiTDI Passat), tak vím, že to funguje, sám jsem měl 6 let powershift. Myslím, že si opravdu jen nepochopil smysl příspěvku, nebylo cílem hejtovat DSG, ale ironicky popsat styl jízdy taxikářů 15 let nazpět a jejich mistrnné líné rozjezdy, že by si pořád musel přibržďovat ten automat, kdyby si jel za nima. A o té spojce - já mluvím o manuální převodovce a spojce (dvouhmota tipuji už byla u těch aut) a její výdrži při takovcýh rozjezdech - to sám píšeš a na to sem narážel .Nic o skákání DSG jsem nepsal, tak to tam prosím nehledej.
p.s. ja bych jim šlápl na záda i s eCVT bez plynu, takoví mistři to bývali 😁 Už doufám chápeš jak jsem to myslel.
Fakt to nebylo vubec o DSG, já s DSG jezdil, suchou i mokrou (BiTDI Passat), tak vím, že to funguje, sám jsem měl 6 let powershift. Myslím, že si opravdu jen nepochopil smysl příspěvku, nebylo cílem hejtovat DSG, ale ironicky popsat styl jízdy taxikářů 15 let nazpět a jejich mistrnné líné rozjezdy, že by si pořád musel přibržďovat ten automat, kdyby si jel za nima. A o té spojce - já mluvím o manuální převodovce a spojce (dvouhmota tipuji už byla u těch aut) a její výdrži při takovcýh rozjezdech - to sám píšeš a na to sem narážel .Nic o skákání DSG jsem nepsal, tak to tam prosím nehledej.
p.s. ja bych jim šlápl na záda i s eCVT bez plynu, takoví mistři to bývali 😁 Už doufám chápeš jak jsem to myslel.
Já číst umím. A četl jsem to všechno.
Je mi srdečně jedno kdo a kdy a jak blbě se rozjížděl a proč to tak dělal.
Jen reaguju na to, že jsi tu 2x napsal, že “nic proti DSG, ale takhle jemně, plynule a pomalu se dnešní automat rozjet ani neumí.”
No tak jen píšu, že umí. Tohle jsou fakt takový hospodskodětinský debaty.
Je mi srdečně jedno kdo a kdy a jak blbě se rozjížděl a proč to tak dělal.
Jen reaguju na to, že jsi tu 2x napsal, že “nic proti DSG, ale takhle jemně, plynule a pomalu se dnešní automat rozjet ani neumí.”
No tak jen píšu, že umí. Tohle jsou fakt takový hospodskodětinský debaty.
Ano, dětinské to je, bylo nám cca 19, když jsme si z toho dělali srandu. Jo, musel by si brzdit ten přirozený rozjezd bez plynu (stejně jako každý automat i ten kterej mám já, nebo kdokoliv jinej), tak jsem to myslel, bez ohledu, jeslti máš DSG. Možná jsem to špatně napsal, ale našel sis v tom něco, co jsem vůbec neměl v úmyslu. Vubec to neměl být hejt 😊 Radši toho nechme
To je škoda. Těšil jsem se na to jak se požerete, takové brzdy po drátě 2.0 😢
Tak, na rozdíl od jiných Mokrous si alespon přečetl, co jsem psal. Fakt to byla nadsázka a špatná interpretace. I ty by si se tak líně nerozjel s Priusem...😁
Já tedy nevím, jak moc líně to je, ale samozřejmě přibržďovat plazivý chod můžu taky. To snad víš.
Já nejsem strážce cti DSG. Mě je fuk kdo s čím jezdí. Jen to tak vyznělo, že to nejde, tak jsem to upřesnil. A už jsem to tady několikrát psal. Není automat jako automat.
Opěvovaný hydroměnič jsem si koupil a rád se ho zbavil. Škubal a při rozjezdech a parkování mě přiváděl k šílenství. Člověk musel pořád silně držet brzdu, jinak se auto rvalo dopředu a nebo naopak při couvání do kopce lítalo nahoru a dolů a nikdy jsi nevěděl kdy a kolik zabere. Prostě děs.
Oproti tomu to co mám teď je zcela plynulá záležitost. Můžeš fungovat s AutoHoldem či bez něj. To se současným moderním Stelantis Aisinem AT8 nebylo možný. Ten ani AH neměl.
DQ381 se rozjíždí jemně a plynule rovně i do kopce i při couvání. Bez AH nemusím tlačit brzdu silou. Vše je kulturní a pohodlné jemné a plynulé a libovolně pomalé.
Opěvovaný hydroměnič jsem si koupil a rád se ho zbavil. Škubal a při rozjezdech a parkování mě přiváděl k šílenství. Člověk musel pořád silně držet brzdu, jinak se auto rvalo dopředu a nebo naopak při couvání do kopce lítalo nahoru a dolů a nikdy jsi nevěděl kdy a kolik zabere. Prostě děs.
Oproti tomu to co mám teď je zcela plynulá záležitost. Můžeš fungovat s AutoHoldem či bez něj. To se současným moderním Stelantis Aisinem AT8 nebylo možný. Ten ani AH neměl.
DQ381 se rozjíždí jemně a plynule rovně i do kopce i při couvání. Bez AH nemusím tlačit brzdu silou. Vše je kulturní a pohodlné jemné a plynulé a libovolně pomalé.
No vidiš, já s powershiftem jsem občas měl v kopci problém, že poskočil, typicky když to auto stálo na tu proklínanou el. parkovačku. I měnič umí škubnout, nám občas trhne z 1-2 v Meganu, ale to je 16 let stary krám, tam to toleruju. Ale fakt jsem se do této debaty nechtěl dostat 😊
Tak DSG si taky umí cuknout, ale jde o jiný případy daný konstrukcí. To už se tu taky probíralo.
Typicky přibrzdíš za cyklistou, nebo něčím pomalejším a pak prudce přidáš a elektronika zrovna připravila jiný kvalt na druhý hřídeli a nečekala, že prudce změníš chování a rychlost auta už není rozjezdová a zralá na prokluz a tak přijde prodleva a pak prudší sepnutí spojek a odpovídající škubanec podle toho, kolik Nm a kobyl tam máš, jak moc mačkáš plyn, jaký je pohon (4x4, 4x2) a podklad atd. Takže ano. Jsou situace, kdy to škubne, jako kdybys sám narval dvojku u manuálu a pak to prudce pustil a zároveň dal plnej. No. Není to tak hrozný, jako nešika s manuálem, ale tady by mohlo ještě dojít k lepšímu softwarovýmu řešení. Jenže pak by zase inženýři stáli před otázkou bezpečnosti. Protože co je horší? Škubnutí, ale rychlá akcelerace a nebo snížení výkonu pomocí elektroniky a prodloužení prokluzu? Ono všechno má spoustu rovin.
Typicky přibrzdíš za cyklistou, nebo něčím pomalejším a pak prudce přidáš a elektronika zrovna připravila jiný kvalt na druhý hřídeli a nečekala, že prudce změníš chování a rychlost auta už není rozjezdová a zralá na prokluz a tak přijde prodleva a pak prudší sepnutí spojek a odpovídající škubanec podle toho, kolik Nm a kobyl tam máš, jak moc mačkáš plyn, jaký je pohon (4x4, 4x2) a podklad atd. Takže ano. Jsou situace, kdy to škubne, jako kdybys sám narval dvojku u manuálu a pak to prudce pustil a zároveň dal plnej. No. Není to tak hrozný, jako nešika s manuálem, ale tady by mohlo ještě dojít k lepšímu softwarovýmu řešení. Jenže pak by zase inženýři stáli před otázkou bezpečnosti. Protože co je horší? Škubnutí, ale rychlá akcelerace a nebo snížení výkonu pomocí elektroniky a prodloužení prokluzu? Ono všechno má spoustu rovin.
No, to škubnutí okamžité akcelerace taky neni příjemný. Jak říkám, toto jsem fakt nechtel řešit a rozporovat, každý pohon má to své, cíl byl opravdu jinde 😁 A teď mne omluv, jdu se vedle podívat na boj Horkého Don Don Quijota de la Prius s vlastností eCVT 😁
Tak zase nic. 😁
Nedozvěděl jsem se tady dnes ani kdo je větší vopruz - jestli hamunové nebo ti apohové a horcí romové, ani kterej automat je nejlepčí, jestli mokrý DSG nebo suchý, e-CVT nebo CVT, HDM nebo robot ...
...kam ten svět spěje... 😲
Edit: beru zpět, myslel jsem, že to končí, ale show pokračuje, takže je vše v cajku.... 😄
Nedozvěděl jsem se tady dnes ani kdo je větší vopruz - jestli hamunové nebo ti apohové a horcí romové, ani kterej automat je nejlepčí, jestli mokrý DSG nebo suchý, e-CVT nebo CVT, HDM nebo robot ...
...kam ten svět spěje... 😲
Edit: beru zpět, myslel jsem, že to končí, ale show pokračuje, takže je vše v cajku.... 😄
VIdis, ja zrovna predevcirem potkal Teslu, ktera naopak vyuzivala akceleraci az moc. Z dvouproudoveho mestskeho okruhu si ridic(ka) udelal(a) zavodni drahu jako z pocitacove hry a behem par stovek metru dokazal(a) vyrobit par nebezpecnych situaci.
Toho se u EV zacinam docela bat - ze se auta a donedavna skoro nemozne dobrou akceleraci dostanou do rukou nevyjezdenym (mladym) ridicum, kteri je v beznem provozu proste nedokazou rozumne ukocirovat.
Toho se u EV zacinam docela bat - ze se auta a donedavna skoro nemozne dobrou akceleraci dostanou do rukou nevyjezdenym (mladym) ridicum, kteri je v beznem provozu proste nedokazou rozumne ukocirovat.
zkusim odpovedet za sebe. Mel jsem BiTDI, zvuk motoru me hnal, chtel jsem ho slyset v otackach, citit mohutny zatah. Ted tesla - krasne ticha, vykon kdykoliv okamzite dostupny. Takhle nejak se ma chovat dopravni prostredek. Mozna to nekdy muze pusobit tak, ze zdrzuju, nevim, ja si jizdu uzivam. Kazdopadne kdyz potrebuju spechat, pak to umim opravdu rychle.
Dalsi vec je ten magicky graf spotreby, ktery te nuti ji snizovat co to jde. Pritom je to az nesmyslna shaha, jizda je i pri prasackym stylu hodne levna.
Dalsi vec je ten magicky graf spotreby, ktery te nuti ji snizovat co to jde. Pritom je to az nesmyslna shaha, jizda je i pri prasackym stylu hodne levna.
jenom jako kompenzátor malých pinďourů. Užitkové auto na práci to tedy rozhodně není.
apoho
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
...vy dva...???
A kdo je teda ten druhej? 😁
A kdo je teda ten druhej? 😁
Ozzy. Vrhnul se na něj pod článkem o mustangu 😒]
Ale spíš mi přijde, že mluví sám o sobě
Ale spíš mi přijde, že mluví sám o sobě
No, Apoho se vrhnul na mne, protože má chudák mindráček, že neobdivujem s Kankunenem jeho údajné SUV (to má souvislost ve starších diskuzí) a tím pádem jeho patent na rozum a taky proto, že se chová jak arogantní hulvát a je na to upozorněn (plošně). Vlastně dle té první definice, by si měl apoho koupit toho Riviana, třeba by ho to uspokojilo a nemusel by si nic kompenzovat v diskuzích.
p.s. do tebe se taky navážel, pane docente 😁
p.s. do tebe se taky navážel, pane docente 😁
A do koho se tady nenavazi? Asi jen do těch, kteří mu prikyvuji 😒]
Vsak to tady známé od jiných. Nemáš stejný názor, začnou urážky, vulgarity a zesmesnovani. Bez ohledu na to, ze ten názor máš podložený fakty.
Vsak to tady známé od jiných. Nemáš stejný názor, začnou urážky, vulgarity a zesmesnovani. Bez ohledu na to, ze ten názor máš podložený fakty.
Jo, to je fakt.
Mas to podlozene? 😉
Jj. Chceš pár odkazů?
Ne, nechci. To byla snaha o humornou narazku na tvou vetu "Bez ohledu na to, ze ten názor máš podložený fakty. " - s mrkacim smajlikem.
Obcas by neskodilo, kdyby se ta diskuse tady trochu odlehcila a lidi si prestali vycitat co napsali 12. brezna 2023 pod diskusi o letajici kolobezce.
Samozrejme mi take vadi zjevni trollove a ucelovi provokateri, kteri jsou bud dusevne nemocni a nebo maji zvrhle poteseni z toho, ze rozhadaji ostatni. Ale jeste vic mi vadi, jak se postupne cela diskuse (vcetne dlouholetych diskuteru) radikalizuje. I lide, kteri spolu pred par lety byli schopni mluvit vecne o technickych zalezitostech, uz jsou ted jen schopni na sebe "kricet pres plot" 😞
Obcas by neskodilo, kdyby se ta diskuse tady trochu odlehcila a lidi si prestali vycitat co napsali 12. brezna 2023 pod diskusi o letajici kolobezce.
Samozrejme mi take vadi zjevni trollove a ucelovi provokateri, kteri jsou bud dusevne nemocni a nebo maji zvrhle poteseni z toho, ze rozhadaji ostatni. Ale jeste vic mi vadi, jak se postupne cela diskuse (vcetne dlouholetych diskuteru) radikalizuje. I lide, kteri spolu pred par lety byli schopni mluvit vecne o technickych zalezitostech, uz jsou ted jen schopni na sebe "kricet pres plot" 😞
přeci Roman Horký.
Jeho příspěvky tesat do písku 😉 😉 😉
Jeho příspěvky tesat do písku 😉 😉 😉
Trofim Lysenko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Karese
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Trofim Lysenko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Když tě to nezajímá, proč se hlásíš a komentuješ?
Pick up je pracovní vozidlo. Tak jak ho předvedl Rivian, ale i ostatní automobilky, které je elektrifikovaly, ztrácí své užitné vlastnosti, podstatně nabírá na váze a brutálně zdražuje. Na co je mi u užitkového vozidla raketové zrychlení?
Proto jsem napsal jinými slovy, že může fungovat jen jako leštěnka na kompenzování osobních mindráků svých majitelů, na celodenní práci v lese fakt jen v omezené míře, nehledě na to, že s autem za tři milióny by tam stejně nikdo nejel, a už vůbec ne pracovat.
Tak jestli to, co jsem napsal byly hlouposti, napiš nějaké moudrosti, rád si je přečtu a rozšířím si obzor.
Pick up je pracovní vozidlo. Tak jak ho předvedl Rivian, ale i ostatní automobilky, které je elektrifikovaly, ztrácí své užitné vlastnosti, podstatně nabírá na váze a brutálně zdražuje. Na co je mi u užitkového vozidla raketové zrychlení?
Proto jsem napsal jinými slovy, že může fungovat jen jako leštěnka na kompenzování osobních mindráků svých majitelů, na celodenní práci v lese fakt jen v omezené míře, nehledě na to, že s autem za tři milióny by tam stejně nikdo nejel, a už vůbec ne pracovat.
Tak jestli to, co jsem napsal byly hlouposti, napiš nějaké moudrosti, rád si je přečtu a rozšířím si obzor.
Neztrácej s ním čas, on je jinej... je to trotl troll s obrovským komplexem.
bože, ty jseš opravdu ale chudáček.
Místo toho co tady strávíš času vysedáváním a psaním blábolů o věcech, kterým nerozumíš a šel jsi poctivě makat. tak bys nemusel mít komplexy, že ty jezdíš v nějakém šuplíčku a pomlouvat jiné, kteří to někam dotáhli :no: :no:
Jinak ti zbyde do smrti jenom tady vysedávat a trolit ty své hloupé soudy o věcech a lidech o kterých ale vůbec nic nevíš!
Místo toho co tady strávíš času vysedáváním a psaním blábolů o věcech, kterým nerozumíš a šel jsi poctivě makat. tak bys nemusel mít komplexy, že ty jezdíš v nějakém šuplíčku a pomlouvat jiné, kteří to někam dotáhli :no: :no:
Jinak ti zbyde do smrti jenom tady vysedávat a trolit ty své hloupé soudy o věcech a lidech o kterých ale vůbec nic nevíš!
No, mezi námi, to kdo v čem jezdí a porovnává tu vytahuješ akorát ty a kdo se povyšuje a pomlouvá si... tadá! zase ty ! 😁 Takže si to nech pro kámoše někde v tvé nálevně, ale pochybuji, že je někdo takový hlupák, aby posuzoval lidi dle toho, co mají za uato. Vydělávat peníze se dají i s tím, že sem občas mrknu, ale ty jsi tu taky pořád 😁. Alespoň sem moc nechodím po večerech, jako ty, když nemáš co dělat lepšího 😁
a kdo posuzuje tady koho podle toho v čem jezdí? Ty a tvojí kumpáni mi tady zazlíváte, že se něčím vytahuju.
Tak já píšu osobní zkušenosti majitele z provozu hlavně a ne ty kydy, které tady předvádíte. V autě ve kterém jste v životě ani neseděli, natož to delší dobu provozovali, tak tady hejtujete a rozdávate rozumy na všechny strany od konstruktérů přes dealery až po redaktory, kteří o vozidlech píší.
Zamysli se nad sebou, mírní emoce a hloupé kecy. Navíc jseš ve věku mého syna, takže klídek.
Až budeš mít státnici s konstrukce a provozu vozidel, jak mám já, tak si můžeme kvalifikovaně tady popovídat
Tak já píšu osobní zkušenosti majitele z provozu hlavně a ne ty kydy, které tady předvádíte. V autě ve kterém jste v životě ani neseděli, natož to delší dobu provozovali, tak tady hejtujete a rozdávate rozumy na všechny strany od konstruktérů přes dealery až po redaktory, kteří o vozidlech píší.
Zamysli se nad sebou, mírní emoce a hloupé kecy. Navíc jseš ve věku mého syna, takže klídek.
Až budeš mít státnici s konstrukce a provozu vozidel, jak mám já, tak si můžeme kvalifikovaně tady popovídat
Ještě s něčím se tu chceš vytahovat?
Ty, ty si tady začal psát hanlivě o tom, at si sednu do svého Clia (které ani nemam 😁) jako reakci na diskuzi o prodejích Mustangu....Pak si mi taky vypisoval jak jezdíš tam a tam na golf a že my ostatní jsme socky.. myslím, že padlo i něco o závisti... pamatuješ ? 😁 😁 Ale to neva. Najednou bereš zpátečku, když tě někdo kelpl přes prsty, ale je to ještě lepší a lepší co píšeš 😁 To je takové to klišé, že host v restauraci nemuže kritizovat hnusné a nedobré jídlo, protože nemá výučák žejo 😁 Ty státnice s konstrukce... Radši změń rétoriku a téma, jen se ztrapníš, diskuze si pamatuje, co si psal 😊
Tak a co je na R1T nepraktické prosím?
Hmmm všechno, co představuje a nejvíc asi pohon 😉 Btw koupil by sis elektriku, co tu nemá jediné obchodní a servisní zastoupení?
Nekoupil, ale to nesouvisí s praktičností auta.
"Pick up je pracovní vozidlo."
R1T je pracovní vozidlo a početným zákazníkům je vcelku jedno kolik váží. Stejně tam vozí bedny se žrádlem, nářadí a nebo sekačku. Denní nájezd je malý. A jelikož jsem v USA často, tak mám zatraceně dobrý přehled, jak tyhle trucky užívají. Oni tam obvykle nevezou vůbec nic. Je tam řidič a někdy řidič s děckama. Když už náklad - všechno možné na stanování, lyže, sportovní vybavení např. pro nějaký tým. A to všechno je lehké. A jak mi řekla kolegyně "kupujeme si to pro jistotu". Nedokázala definovat, co to je ta jistota, ale prostě je to velké a tak to mají rádi.
Na farmách je mají a využívají ale skoro vždycky jsou to staré šunky, které pamatují ještě boj proti Sovětovi. Novou káru si přece nezaprasí bordelem z farmy.
Ale ano, jsou i tací, kteří kupují nové a využívají naplno jejich schopnosti, ale ti si mohou vybírat mezi ICE. Nikdo je tam hned tak rušit nebude a nejsou drahé.
"Pick up je pracovní vozidlo."
R1T je pracovní vozidlo a početným zákazníkům je vcelku jedno kolik váží. Stejně tam vozí bedny se žrádlem, nářadí a nebo sekačku. Denní nájezd je malý. A jelikož jsem v USA často, tak mám zatraceně dobrý přehled, jak tyhle trucky užívají. Oni tam obvykle nevezou vůbec nic. Je tam řidič a někdy řidič s děckama. Když už náklad - všechno možné na stanování, lyže, sportovní vybavení např. pro nějaký tým. A to všechno je lehké. A jak mi řekla kolegyně "kupujeme si to pro jistotu". Nedokázala definovat, co to je ta jistota, ale prostě je to velké a tak to mají rádi.
Na farmách je mají a využívají ale skoro vždycky jsou to staré šunky, které pamatují ještě boj proti Sovětovi. Novou káru si přece nezaprasí bordelem z farmy.
Ale ano, jsou i tací, kteří kupují nové a využívají naplno jejich schopnosti, ale ti si mohou vybírat mezi ICE. Nikdo je tam hned tak rušit nebude a nejsou drahé.
Tak ja používam full size pick up aj tu.
Na korbu paletu s materiálom a na ťažné dalších 3,5t materiálu. Síce to odvezie trochu menej ako dodávka (ktorá ale má 3,5t na tz?) s vlekom ale za to keď treba tak to vyjde aj nezmysel. A hlavne je to neskutočne pohodlné a moju kostru si už radšej budem hýčkať. Nevidel by som problém ani v takomto ev pikape, možno by to bolo ešte lepšie ale zaujímal by ma reálny dojazd aj s naloženým vlekom. Ja keď jazdím tak cca 300-500km na záťah.
Ford Lighting sa mi celkom páčil.
Na korbu paletu s materiálom a na ťažné dalších 3,5t materiálu. Síce to odvezie trochu menej ako dodávka (ktorá ale má 3,5t na tz?) s vlekom ale za to keď treba tak to vyjde aj nezmysel. A hlavne je to neskutočne pohodlné a moju kostru si už radšej budem hýčkať. Nevidel by som problém ani v takomto ev pikape, možno by to bolo ešte lepšie ale zaujímal by ma reálny dojazd aj s naloženým vlekom. Ja keď jazdím tak cca 300-500km na záťah.
Ford Lighting sa mi celkom páčil.
Koukni sem - zajímavý video od The Fast Lane Truck: https😐/www.youtube.com/watch?…
Len v rýchlosti som to prebehol a čo viem tak v US môžeš ťahať na tz skoro 6t (11.000 libier) takže bude asi vyššia spotreba energie.
Tahle obludnosti k nám nepatří. Evropa má poddimenzovanou infrastrukturu na tyhle obří koráby. Je to americké auto pro USA. Široké cesty, široké parkovací stání, atd
2. Ponúka to, čo každý pick-up a naviac to, čo nikto nepotrebuje. Zbytočný obrovský výkon a nezmyselná akcelerácia, tieto absurdity sú typické pre Teslu a ich jedinými dopadmi sú zvýšené nároky na energiu a rýchle opotrebenie pneumatík, bŕzd a ďalších komponentov. Alebo že by to malo byť ospravedlnením nehoráznej ceny?
3. Cena mi príde ako jeden veľký nezmysel, vzhľadom na to, že to, čo za ňu ponúka, vlastne nikto nepotrebuje a ťažko to vôbec niekto využije.
😁
No. in fact, the aero analysis shows that the drag force is 19% higher at highway speeds with the tailgate removed.
:-!
https😐/😜lrcreate.com/…-closed-vs-open/
Fakt, že jsi ze Slovenska a nechápeš požadavky amíka milujícího trucky neznamená, že ta R1T nebude nikdo chtít. Oni ho chtějí, ale problém Rivianu je, že nedokáže rozjet linky na masovou výrobu. Malé prodaných kusů je problém výroby a ne poptávky. I tak se jich prodá dvakrát víc než Lighteningů.
Fakt, že si z Čiech znamená, že chápeš požiadavky amíka?
A ano, docela amíkům rozumím, protože jsem tam strávil kus života.