Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Pick-up Rivian R1T už je v Česku: Jak vypadá, co nabízí a kolik stojí?

Rivian R1T
Rivian R1T
Rivian R1T
Rivian R1T
20 Fotogalerie
Lukáš Volšický
Diskuze (117)

Elektrický pick-up Rivian R1T se už prodává i v Česku. Prohlédněte si jej ve velké fotogalerii.

Futuristická Tesla Cybertruck se už sice oficiálně prodává, ale bohužel pro Elona Muska přijela s křížkem po funuse. Jeden z prvních elektrických pick-upů se dodnes trápí s obrovskými porodními problémy a už v minulosti mu vypálila rybník silná konkurence, jako je Ford F-150 Lightning nebo Rivian R1T. Ten se vyrábí už od prosince 2021 výhradně pro americký trh, ale nezávislí dovozci už nabízejí i individuální import do Evropy.

Už v minulosti jsme vás informovali o příjezdu užitkového pick-upu od Rivianu R1T do Evropy skrze švýcarského dovozce, ale právě teď se minimálně jeden kus objevil i v Česku. Na svých internetových stránkách jej nabízí pražská společnost Simix Motors, a dokonce zveřejnila i velkou fotogalerii, kde si jej můžete prohlédnout.

V Česku prodávaná verze má prostřední specifikaci Performance Dual-Motor se dvěma elektromotory pro pohon všech kol s kombinovaným maximálním výkonem 496 kW (665 koní) a okamžitým točivým momentem 1124 newtonmetrů. S takovou silou si Rivian R1T namaže na chleba i supersporty, protože umí akcelerovat z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy!

Video placeholder
Rivian R1T předvádí Tank Turn • Zdroj: Rivian

Základním modelem v nabídce přitom je slabší verze Dual-Motor o 397 kW (533 koních) a 827 newtonmetrů. Pro nejnáročnější zákazníky pak Rivian vyrábí i vrcholnou čtyřmotorovou variantu Quad-Motor o 623 kW (835 koních).

Rivian R1T se u nás objevuje v zeleném odstínu Forest Green a je vybaven příplatkovou specifikací interiéru s koženým čalouněním v barvě Forest Edge v kombinaci s jasanovým dřevem. Při studování konfigurátoru jsme si všimli i volitelných 22“ černých kol. Na fotografiích z prodejní nabídky si můžete český Rivian R1T prohlédnout do posledního detailu, včetně chytře vymyšlené schránky pod předním koncem nákladové korby.

Český dovozce sice neuvádí kapacitu akumulátoru tohoto konkrétního vozu, ale podle informace o maximálním dojezdu přes 600 kilometrů soudíme, že disponuje vrcholným akumulátorem Max. Ten se základní kapacitou 149 kWh v kombinaci s 22“ slibuje maximální dojezd na jedno nabití až 610 kilometrů v americkém režimu EPA. Po přepočtu na evropskou metodiku WLTP to je přibližně 680 kilometrů.

A za jakou cenu se u nás Rivian R1T ve verzi Performance Dual-Motor se 149 kWh akumulátorem prodává? Prodejce za něj chce 3.322.500 korun českých. Ve Spojených státech amerických se Rivian R1T prodává se základní cenou od přibližně 1,6 milionu korun. Za tuto technickou a designovou specifikaci tam pak zaplatíte minimálně 2,3 milionu korun. Jen za největší baterku se připlácí 434 tisíc.

Vstoupit do diskuze (117)