Testy
Lenka Čížková
11
Proč je designérský jazyk Toyoty tak děsivý, nechápu.
Anonym
5
Lenko, kdybych měl vybrat účinného strašáka na špačky, tak tam postavím tebe a ne Toyotu.
Arese
1
Přesně tak. Současný Yaris je technicky jistě zdařilé autíčko, ale ten jeho design je fakt otřesný... 😲 😲 😲 😒 :no:
Ne, to je vtip a návnada na Areseho. Vím, že na to auto to stačí 😁 Test vyznívá trochu zvláštně, odnáším si z toho, že to skvěle funguje, málo žere, je to dynamické (víc, než by bylo potřeba - kdo pamatuje pana Vavreku a jeho testované 330d, tak ho to určitě pobaví 😁), ale je to drahé (je nějaká akce s výkupem, ale to chápu, to neni pro každého) a je to trochu menší vzadu. Nad použitými materiály mužeme diskutovat. Clio se mi taky na palubě líbí víc, ale řekl bych, že Clio je v mainstreamu TOP, kdežto Yaris průměr. A to vše zase jen 3,5 válce, tedy hvězdy. Moc to nezapadá do kontextu starších testů.
Já jsem zkoušel starší 85kw Yaris 4, ale znám i eTECH (nejezdil jsem ho přímo v Cliu, ale Arkaně).
Z mého pohledu - Yaris 4 je určitě ve většíně věcí lepším, než Yaris 3, ale co je trochu škoda, že už to není tím typickým městským autem. Starší generace byly vyšší, lépe se do nich nastupovalo a na úkor kufru měly velmi slušné místo pro cestující vzadu. Yaris 4 je už více klasickým sub-kompaktem a taky líp jezdí a zatáčí.
Etech - pro někoho, komu vadí eCVT je to lepší (reálně to řadí), ale rychlost reakce na plyn a jízdy je na úrovni horšího starého hydroměniče, nebo fakt špatné suché dvouspojky (skoro bych řekl, že takové už dnes nevyrábí a i ta od Renaultu - EDC je rychlejší, ale připomělo mi to starou EDC v Meganu 1.5Dci 3. generace). Vše ostatní je rychlejší. Trvá mu, než se vytočí atmosféra a slabý elektromotor zrychlení nepokryje.
Jo, líbí se mi Clio více, je to hezčím autem, interiér je špičkový na svou třídu, ale na rozdíl od autora bych asi vložil více peněz do osvědčené funkční techniky, než e😜eriment s novinkou a co vím, tak už na Renaultfóru s tím někdo něco řešil...
Já jsem zkoušel starší 85kw Yaris 4, ale znám i eTECH (nejezdil jsem ho přímo v Cliu, ale Arkaně).
Z mého pohledu - Yaris 4 je určitě ve většíně věcí lepším, než Yaris 3, ale co je trochu škoda, že už to není tím typickým městským autem. Starší generace byly vyšší, lépe se do nich nastupovalo a na úkor kufru měly velmi slušné místo pro cestující vzadu. Yaris 4 je už více klasickým sub-kompaktem a taky líp jezdí a zatáčí.
Etech - pro někoho, komu vadí eCVT je to lepší (reálně to řadí), ale rychlost reakce na plyn a jízdy je na úrovni horšího starého hydroměniče, nebo fakt špatné suché dvouspojky (skoro bych řekl, že takové už dnes nevyrábí a i ta od Renaultu - EDC je rychlejší, ale připomělo mi to starou EDC v Meganu 1.5Dci 3. generace). Vše ostatní je rychlejší. Trvá mu, než se vytočí atmosféra a slabý elektromotor zrychlení nepokryje.
Jo, líbí se mi Clio více, je to hezčím autem, interiér je špičkový na svou třídu, ale na rozdíl od autora bych asi vložil více peněz do osvědčené funkční techniky, než e😜eriment s novinkou a co vím, tak už na Renaultfóru s tím někdo něco řešil...
Auto, které asi dobře jezdí. Jinak na něm není absolutně nic zajímavého, hlavně v interiéru. Hloupý volič PRND(B). Hloupé budíky za volantem. Hloupý tablet vedle volantu. A takové hezké interiéry byste v Toyotě uměli, kdybyste chtěli...
No a jestli to má 3 válce tak to opravdu už ani HSD nezachrání. Pro mě úplně mimo obzor zájmu.
No a jestli to má 3 válce tak to opravdu už ani HSD nezachrání. Pro mě úplně mimo obzor zájmu.
Že to má volič jako páku ? Ano, to je super ! Budíky i tablet, ja bych bez toho už asi dnes auto nechtěl. Stejně bych si tam dal držák na telefon. A tříválec v B segmentu ? Vůbec neva.
Mne sa ten mini pindík v Auries tiez lepsie pouziva ako klasicka paka napr v Yarise. Ta posobi hodnotnejsie na pohlad, ale inak je horsia.
Na zmeny smeru D/R musis stlacat mechanicku poistku na pake a taktiez rezim B asi tazko budes radit v premavke, musis tam cumiet kedy to bude v B, zatial co v Aurise to tam šuchneš poslepu.
Na zmeny smeru D/R musis stlacat mechanicku poistku na pake a taktiez rezim B asi tazko budes radit v premavke, musis tam cumiet kedy to bude v B, zatial co v Aurise to tam šuchneš poslepu.
Jj Auris ma kulisu jako ma Yaris3HSD, tady mne nedošlo, že Yaris4 ma B 😁 to ja nemam tak mne paka vyhovuje
Třeba corolla cross má taky PRNDB i s doulitrem. Za mne to B Je takové o ničem tedy. Dokud to bylo jako v aurisu, kdy B pod 50 nepripojovalo spalovak, jen zvysovalo rekuperaci, tak to bylo pouzitelne. Kdyz ale teď to spalovak připojuje až do cca 20, tak to radši budu rekuperovat brzdou nebo virtuálním stupni pádly.
Ale ten joystick je nejlepší řešení co jsem kdy zkoušel. Docela mi to chybí
Ale ten joystick je nejlepší řešení co jsem kdy zkoušel. Docela mi to chybí
Abo, ta 1.5 je trivalec. A vůbec to nevadí. Nevyje jako starý 4valec. Spousta lidí to přirovnává k rallye zvuku. Já nejsem schopen to posoudit, ale rozhodně nemá ten vysokej tón jako minula gen.
No a ten 115khybrid s tím už mává velice důstojně, i díky těm okamžitým reakcim
No a ten 115khybrid s tím už mává velice důstojně, i díky těm okamžitým reakcim
Ta starší 1.5 není zas tak špatná, v otáčkách je hodně slyšet, ale v běžné jízdě tu monotonnost a vytí skoro nepoužiješ a naopak motor je relativně tichý i když běží a jedeš normálně. Dynamicky pak nad určitou rychlost už to uvadá, ale i s tou starou patnáctkou HSD se dá v pohodě lítat po dálnici 150-160 😁
A opravdu se neklepe jak ratlík? Jen se ptám, jestli se neklepe ani po 100 tkm tak beru.
Po 100tis km neviem, ale ked sa neklepe na zaciatku tak asi vobec.
Mna celkom prekvapilo, ze neprepusta na volnobeh ziadne vibracie do karoserie ani interieru, bez hladko a ticho. Ina je situacia s vybitou baterkou a v zatazi (klasicky dlhsie strme stupanie v meste atd) vtedy motor hučí, ale vibracie a otrasy neprenasa ani v tomto akusticky najhorsom rezime. Starsie hybridne 1.8 akusticky viac vysavaju, tento 3valec je tichsi, hlbsi ale v rezime, ktory som popisal klokotá ako TDI PD... ovsem tych situacii je malo, starsi 4valec 1.8 by vysával na bolehlav, takze prast alebo uhod.
Mna celkom prekvapilo, ze neprepusta na volnobeh ziadne vibracie do karoserie ani interieru, bez hladko a ticho. Ina je situacia s vybitou baterkou a v zatazi (klasicky dlhsie strme stupanie v meste atd) vtedy motor hučí, ale vibracie a otrasy neprenasa ani v tomto akusticky najhorsom rezime. Starsie hybridne 1.8 akusticky viac vysavaju, tento 3valec je tichsi, hlbsi ale v rezime, ktory som popisal klokotá ako TDI PD... ovsem tych situacii je malo, starsi 4valec 1.8 by vysával na bolehlav, takze prast alebo uhod.
Nemůžu říct, ale ani po 80 tis, kdy jsme yaris prodávali tak fakt ne. Navíc určitě víš že 80tis je reálné pro motor tak 40tis u hsd
Především nerozporuji, že yaris patří k těm dražším. Dost mne překvapilo, že by se ale cenou dostal už nad clio, které s hybridem bylo vždy dražší než yaris. No a kouknu na rychlo do ceníku. Nejvyšší výbava clia postrádá např HUD, vyhřívaný volant, dvouzonovou klimu. Hned má toyota akční ceník za 620. Clio má též akční ceník, 603. Ještě potřeba připlatit za vyhřívání, nastavitelnou sedačku u spolujezdce. Co cením u clia, možnost 360kamer.
Kdyz uz chcete srovnavat cenu, hodilo by se i se stejnou výbavou. Takto můžete říct, že yaris je oproti cliu o 100tis levnější, protoze se vezme 115hybrid a základní výbava. Však je to jedno ne?
Kdyz uz chcete srovnavat cenu, hodilo by se i se stejnou výbavou. Takto můžete říct, že yaris je oproti cliu o 100tis levnější, protoze se vezme 115hybrid a základní výbava. Však je to jedno ne?
No tvl za toto chcú 600t Kč ? Neviem čo na to napísať. 😳👎
Len mimo Yardu, koľko povedzme berie Camry hybrid na diaľničné dialky (145-150km/h) ?
Len mimo Yardu, koľko povedzme berie Camry hybrid na diaľničné dialky (145-150km/h) ?
Nejsem schopen říct, kolik je to konkrétně jen na dalnici. Nám Camry jezdila jen dálky( dalnice cca 60% ) a dlouhodobá byla 5.5. Teď ES ve stejném rezimu má zatím 4.9
Ja len že som pozeral cca 2 ročné Camry a tie ceny nevypadajú až tak zle. Drvivá mojich ciest sú dialnice.
Mne na Camry vadi, ze nedostal facelift infotainmentu. A ze je to sedan. Ale jsou zajimave ojetiny, to ano
kdo nepochopli funkci plynového pedálu. Víc mě o tom nebaví psát.
Hybridní pohon má specifický projev, kdy se spalovací motor sepne rovnou do vyšších otáček, v nichž drží delší dobu. To se projevuje vyšší hladinou hluku, která často neodpovídá tempu, kterým vůz aktuálně jede a jak silně zrychluje.
Hybridní pohon má specifický projev, kdy se spalovací motor sepne rovnou do vyšších otáček, v nichž drží delší dobu. To se projevuje vyšší hladinou hluku, která často neodpovídá tempu, kterým vůz aktuálně jede a jak silně zrychluje.
Je potřeba ale napsat, že nutně to tak být nemusí a i projev hybridních Fordů (nebudu se bavit o prémiových výrobcích) umí v klidu odrazovat a nervat uši.
No a pak ale ztrácí tu okamžitou reakci. Pak sice odrazuje, ale ve výsledku je v tech vyšších otáčkách třeba i déle než když to nedělá.
Ale kdepak, žádná okamžitá reakce. Tu má na starosti elektromotor, nemusíme se tu lakovat tím, jak je vytí vytočeného motoru s neadekvátním zrychlením úžasné. Stačí jen virtuální stupně a hned vše působí příjemněji a harmoničtěji, bez reálné ztráty zrychlení.
Jasně, že to není úžasné, ale třeba v tom nejnovějším systému už to není tak rušivé, jako bývalo a reálně za jízdy to zahučí na pár vteřin, když najíždíš na dálnici a nebo předjíždíš, jinak si vlastně neuvědomíš, že tam je nějaké eCVT za běžné jízdy. To Clio pak reálně řadí, ale má proti eCVT brutální prodlevu (ETECH 1.6 - ten s 1.2T jsem ještě nejel, ale to ani Clio nedostalo). Já tam mám možnost virtuálních stupnu, ale nepoužívám to, protože při běžné jízdě je těch zavití málo. Nicméně by to třeba někomu pomohlo 😊
Který Ford to tak má ? Já si to u Hybridního Mondea nevybavuji, pádla měla jen TDCi, ani předface Kuga 3 to neměla, má to ta nová Kuga ? Už si ji zkoušel? To mě hodně zajímá. Doufám, že nemluvíš o E😜loreru, ten totiž má hydroměnič 😁 A ten řadí a vubec, nedrazdi mne s Fordem, jeste je to čerstvý 😁
Který Ford to tak má ? Já si to u Hybridního Mondea nevybavuji, pádla měla jen TDCi, ani předface Kuga 3 to neměla, má to ta nová Kuga ? Už si ji zkoušel? To mě hodně zajímá. Doufám, že nemluvíš o E😜loreru, ten totiž má hydroměnič 😁 A ten řadí a vubec, nedrazdi mne s Fordem, jeste je to čerstvý 😁
Kuga PHEV...
I HEV, taky odřazuje.
Mysel som, ze HEV ma e-cvt ako Toyota, aspon v Galaxy to tusim platilo, Mondeo malo urcite e-cvt s prejavom Toyoty.
Kuga PHEV i HEV maju e-cvt a pevne virtual prevodove stupne, alebo maju tradicny hydromenic ?
Kuga PHEV i HEV maju e-cvt a pevne virtual prevodove stupne, alebo maju tradicny hydromenic ?
To nevím co je tam za typ převodovky, ale pokud e-CVT, pak s virtuálními RS.
Oboji je eCVT a ano, virtual, mam to i c Corolle, padla i sekvenci 😁
Netusil som, ze je take nieco v Corolle.
Každý hsd co má pádla, má virtuální stupně. Rav4, camry, corolla 2.0, HL, mozna i nove chr, to si nepamatuju. Ale stupne se pouzijou jen tehdy, když si to přepnes do manualniho režimu. A nemají B, misto kulisy PRNDB, mají PRNDS s možností řazení
Minule som šiel taxíkom Yaris. V meste príjemné, pán mal spotrebu výraznejšie pod 4l/100 km (nepamätám presne či 3,2 alebo 3,7).
Akurát hovoril, že tým šiel dlhú trasu po diaľnici a atakovalo to spotrebu 10l/100km. A že to nijak nehrotil, v rámci predpisov.
Neviem to zhodnotiť, vychádzam z toho čo tvrdil on. Máte niekto skúsenosť?
Akurát hovoril, že tým šiel dlhú trasu po diaľnici a atakovalo to spotrebu 10l/100km. A že to nijak nehrotil, v rámci predpisov.
Neviem to zhodnotiť, vychádzam z toho čo tvrdil on. Máte niekto skúsenosť?
Mám zkušenost s tím starším 74kw Yarisem 3 HSD. Když by si drtil dálnici s plynem na podlaze a pořád zrychloval a zpomaloval, tak to asi na těch 10 budeš, ale to je fakt jízda, kterou B segmentem nepojedeš. Když jedeš 130-150, tak ja jsem tam měl snad kolem 7 cca, jestli 8 při fakt opakované akceleraci ? A to starší Yaris je vyšší a slabší. Mužu ti to otestovat.
Vďaka za info. Za mňa oveľa lepšia alternatíva ako EV.
Len tá cenovka - nebudú to mať ľahké voči Fabii, Polo, P208, Fieste apod.
Firemné zľavy sú nadštandardné, ale toto asi nebude typické firemné auto.
Len tá cenovka - nebudú to mať ľahké voči Fabii, Polo, P208, Fieste apod.
Firemné zľavy sú nadštandardné, ale toto asi nebude typické firemné auto.
No, tohle ne, ale to je taky nejvyšší výbava, s tím pohonem se dá koupit i levněji. 540 je základ bez bonusů v konfigurátoru za ten 85kw hybrid a to je srovnatelné s Fabií ceníkově 85kw DSG je od 519 tisíc. Já je docela vídám jezdit, naopak už tolik nevídám nových Fabií (tím nechci říct, že se prodává hůře, ale že Fabie 4 už je na trhu dost dlouho na to, aby ji bylo více vidět, protože to tak s každou generací bývalo)
Nehrozí, ani s vyssim Cross sa mi nepodarila dialnica nad 7, ked to tlacis 150 kde sa da tak pojdes tak za 7,5. Kazdy kamion, kvoli ktoremu brzdis, rychlostne obmedzenia tlacia spotrebu hned dolu, auto vypne motor a rekuperuje.
Pan tym myslel asi to, ze mal dynamicku jazdu na dialnici a aktualny kratkodoby priemer po vynulovani tych 10 mohol mat v pohode.
Pan tym myslel asi to, ze mal dynamicku jazdu na dialnici a aktualny kratkodoby priemer po vynulovani tych 10 mohol mat v pohode.
10 litru vůbec netuším. I jízda na omezovaci na dalnici Teplice a zpět Praha ( vcetne jizdy po teplicich a praze do centra ) a kombinace skončila na 5.8. A to jsme jeli ve dvou ( já byl spolujezdec ). Ale bylo to v létě na letních.
Nezapomen, ze jakmile sjedes do mesta, tak pak to leze dolu. Kdyby si meril jen dalnici, je to jinak
Omezovač rychlosti na 100kph? Nebo jaký omezovač? Jestli myslíš otáček, tak těch 5,8 bylo na 50km, že?
HSD Toyoty maj omezovač Vmax. Nevím, jak to má která, je to +/- 180-190 cca. Tak asi jel v tom omezovači ?
Pak platí to, co jsem psal, ta spotřeba ano, ale ne na 100km, nýbrž na 50km 😉
Jinak je to stejná story jako O I. TDI za 2,5/100km při letu po dálnici i 200kph 😄
Jinak je to stejná story jako O I. TDI za 2,5/100km při letu po dálnici i 200kph 😄
Já to asi nechápu jak to myslíš na 50 km ? 😁 Jsem asi natvrdlej 😁
Reálně, Mikesus změřil trasu z města do města, včetně města, proto je to tak málo, kdyby to vynuloval na dálnici a letěl na omezovači Yarise, bude to spotřeba o dost vyšší 😁 Já nemám problém s tím jezdit za 7-11 dle typu HSD (Yaris,Corolla), pokud berem jen to ostré tempo na dálnici nad povolenou rychlostí na hraně omezovače rychlosti... a o tomto tempu je řeč... na druhou stranu, i benzinové auto asi nepojede v takovém režimu o moc úsporněji 😁
Reálně, Mikesus změřil trasu z města do města, včetně města, proto je to tak málo, kdyby to vynuloval na dálnici a letěl na omezovači Yarise, bude to spotřeba o dost vyšší 😁 Já nemám problém s tím jezdit za 7-11 dle typu HSD (Yaris,Corolla), pokud berem jen to ostré tempo na dálnici nad povolenou rychlostí na hraně omezovače rychlosti... a o tomto tempu je řeč... na druhou stranu, i benzinové auto asi nepojede v takovém režimu o moc úsporněji 😁
Jak říkám, byla to cesta Praha Teplice a zpět, včetně jízdy po centrech. Jakmile se vyjelo na 😱, jelo se tolik. Nevím kolik je to km po dalnici
Lubo neptej se nikoho a půjč si to třeba na den/2 žádný hybridista nejezdí na dálnici na 120tacho a většina jen 100-110 tak odpověď věští z koule.
A takové blbosti bereš kde, že s hybridy jezdi 100-120?
pletie si s EV, "odpověď věští z koule"
Aha. To by trochu dávalo smysl. Já stejně nechápu dotazy typu "jakou ma spotrebu při 130?". Snad je důležitější celá cesta, tedy není relevantní jakou ma spotřebu při 130 na jednom krátkém úseku, ale spíš s jakou spotřebou zajede třeba Praha Brno a zpět.
Na začátku sem tam chybí čárka... no budiž, celkem to ničemu nevadí.
Ve větě "Renault Clio s celkovým výkonem to zvládne za 9,3 sekundy." jste si asi chtěli ten výkon dohledat a pak ho tam dopsat... nevadí, dohledal jsem si sám.
Yaris jako takový navíc nepatří mezi auta s tužším podvozkem - tady už nevím, chtěli jste napsat patří?
Ve větě "Renault Clio s celkovým výkonem to zvládne za 9,3 sekundy." jste si asi chtěli ten výkon dohledat a pak ho tam dopsat... nevadí, dohledal jsem si sám.
Yaris jako takový navíc nepatří mezi auta s tužším podvozkem - tady už nevím, chtěli jste napsat patří?
Tlačí mě do ní všemi směry, abych si jí koupila na cestu do práce cca 25 km, ale já prostě před ní stojím, připadá mi to jako kabelka. A dobře tak si můžu vzít menší kabelku ale přece za ní nedám přes půl milionu? Kdyby byla finančně zajímavější než ty větší auta tak by se asi dalo začít uvažovat. Ale pokud přihodím 100 000 tak se mi tam vejde i nákup. Cena je prostě jak za rodiný.
Ste asi prva zena, ktoru vidim ze vybera kabelky podla velkosti, tj. cim drahsia tym vacsia 😄
Kde prosím seženu rodinné auto, nové, za 500tis?
Hyundai i30 SW Family 1.0TGDI - 470t například.
Nova i20 je akoby sportova siltovka... krasne rezana ..ale tento novy yaris je ako klobuk na kolesach .. pritom vacsia corolla je vizualne peckova... nepochybujem o technologickej vyspelosti hybridneho yarisu ani o kvalitach auta ako takeho... ale z mojho pohladu je to vizualne nie velmi pritazlive male auto ... taka i20 , fabia ci clio su uz na pohlad lakave a pekne... a male auto sa skratka musi pacit... tato pridana hodnota B segmentu ale yarisu chyba.... s odstupom casu dokonca zistujem ze este aj ten predoslyy "mpv" yaris sa mi paci snad viac ako tento novy "klobukovy" ...
...vzhledem ke všestranným kvalitám současné generace Fabie (design, prostornost, jízdní vlastnosti, povedený interiér + motory nezprzněné hybridizací!) bych při koupi malého hatchbacku o jiném autě ani neuvažoval. Bravo, Fabie! 😄 😄 😄 :yes:
...článku, ale ne mimo téma většiny příspěvků této diskuze.
Můj názor na čtyřtaktní tříválec je známý a jednoznačný. Natož jeho použití v osobním automobilu, rozvádět to po x té nebudu. Ale když je téma skoro "Yaris 1.5" tak se zapojím, mám ho blízko.
Z nějakých důvodů si moje holčička chtěla obnovit vozový park a okolnosti jí tehdy donutily k jediné, v dané situaci možné, volbě Yarisu Mk3 1.5 po fl. s pár tisíci km. Byl výběr žlutá s černou střechou, zářivá modrá metalíza nebo šedohnědá metalíza. Když jsem se ptal, proč si vybrala tu šedohnědou, tak mi řekla, že chce, aby ty si té ošklivky všimlo co nejméně lidí.
K motoru 1.5 jsem jí nasměroval já, protože jsem geront a preferuji v dané kategorii takové blbiny jako je nepřímý vstřik, minimálně 4 válce, absence turba, přijatelný zdvihový objem, výkon a průběh a jako bonus dole Atkinson a v daných možnostech převodovka 6 manuál. Příjemně mě navíc překvapilo, jak jde dobře po dírách a jak se hezky, lehce a přesně řadí. Holčička se s tím moc ne*re a docela za to tahá, takže 6-6.5 litru, 70% Praha. Já jsem se s tím dokázal pr*cat za 4,5, protože si to, s určitým citem, motor bere prakticky od volnoběhu. Ale celej život bych tak jezdit nechtěl. Zase až tak starej se necejtím.
Závady - obě ložiska v zadních kolech ve 30t km, zvířátka snědla tapecírunk kapoty motoru - kus papundeklu za 3500,- Kč. (Obě ta ložiska vč. montáže byla levnější . 😄 )
Ale "moderní" tříválec, jak se říká, jen přes mojí mrtvolu. Je otázka, co je výhodnější. Ztráta pár zákazníků, co nepřekousnou tříválec nebo na ně kašlat a drtit moderní trend malých tříválců, u kterých jejich pozitiva proti vlastnostem čtyřválců, v dané kategorii, jsou minimálně diskutabilní. A možná urvou pár gramů na emisích v měřícím cyklu.
Jen sdílím osobní zkušenosti a pocity, k tomu by měla diskuze především sloužit. Myslím.
Můj názor na čtyřtaktní tříválec je známý a jednoznačný. Natož jeho použití v osobním automobilu, rozvádět to po x té nebudu. Ale když je téma skoro "Yaris 1.5" tak se zapojím, mám ho blízko.
Z nějakých důvodů si moje holčička chtěla obnovit vozový park a okolnosti jí tehdy donutily k jediné, v dané situaci možné, volbě Yarisu Mk3 1.5 po fl. s pár tisíci km. Byl výběr žlutá s černou střechou, zářivá modrá metalíza nebo šedohnědá metalíza. Když jsem se ptal, proč si vybrala tu šedohnědou, tak mi řekla, že chce, aby ty si té ošklivky všimlo co nejméně lidí.
K motoru 1.5 jsem jí nasměroval já, protože jsem geront a preferuji v dané kategorii takové blbiny jako je nepřímý vstřik, minimálně 4 válce, absence turba, přijatelný zdvihový objem, výkon a průběh a jako bonus dole Atkinson a v daných možnostech převodovka 6 manuál. Příjemně mě navíc překvapilo, jak jde dobře po dírách a jak se hezky, lehce a přesně řadí. Holčička se s tím moc ne*re a docela za to tahá, takže 6-6.5 litru, 70% Praha. Já jsem se s tím dokázal pr*cat za 4,5, protože si to, s určitým citem, motor bere prakticky od volnoběhu. Ale celej život bych tak jezdit nechtěl. Zase až tak starej se necejtím.
Závady - obě ložiska v zadních kolech ve 30t km, zvířátka snědla tapecírunk kapoty motoru - kus papundeklu za 3500,- Kč. (Obě ta ložiska vč. montáže byla levnější . 😄 )
Ale "moderní" tříválec, jak se říká, jen přes mojí mrtvolu. Je otázka, co je výhodnější. Ztráta pár zákazníků, co nepřekousnou tříválec nebo na ně kašlat a drtit moderní trend malých tříválců, u kterých jejich pozitiva proti vlastnostem čtyřválců, v dané kategorii, jsou minimálně diskutabilní. A možná urvou pár gramů na emisích v měřícím cyklu.
Jen sdílím osobní zkušenosti a pocity, k tomu by měla diskuze především sloužit. Myslím.
Před rokem táta jako druhé auto vzal taky tohoto Yarise 3 po posledním FL s cca 60tkm v nejvyšší výbavě Selection, ale 1.5HSD (předtím měl Yaris 2 VVTi). Chtěl novej, ale vzhledem k nájezdu takového druhého auta (cca 3 tkm za rok), to nemělo ekonomicky smysl připlatit přes 100tisíc za základní HSD Yaris4. Auto je v té modro-černé, kterou si tvá dcera nevybrala (mě se modrá líbí 😁 mám ji na jiném autě a pořád mne dělá radost). Výhoda té trojky je, že je cílena na město, takže vyšší posaz a auto je celkově takové vyšší a má dost prostoru i pro cestující vzadu.
Motor je 1.5 s elektromotorem o celkovém výkonu 74kw, ale je to ještě R4 s nepřímým vstřikem a eCVT samozřejmě.
Závady za rok - brzdové destičky (ty nikdo nikdy neměnil dříve - auto bylo ještě v tovární záruce při koupi, takže jen servisní plán Toyoty), koroze zadních (HSD je skoro při tátovu jízdním režimu nepoužívá, protože rekuperuje - stačí občas obrzdit). Spotřeba do 5 na sto at jedeš jak jedeš, na dálnici pak 6,5-7 dle svižnosti.
Já jsem s tou 1.5 MT měl tu čest, bylo to skoro nové auto a jedna věc je tam jiná, než jinde a to spojka - strašně tvrdá. Nevadí to dceři ? Takovou měl i ten starší Yaris 2. Jinak ten motor jel moc hezky a i na dálnici se neztratil. A druhá věc, pokud máte taky Selection a ta hezká dvoubaervná kola (myslím, že jsou to snad R16?), tak problém je v omezeném poloměru zatáčení, kdy jsou kola na nějakych podložkách. To je do města trochu fail, přitom nižší výbavy či starší generace zatáčely naprosto úžasně. S Yarisem 2 jsem se vždy otočil na 1 otáčku u v užší ulici...
Motor je 1.5 s elektromotorem o celkovém výkonu 74kw, ale je to ještě R4 s nepřímým vstřikem a eCVT samozřejmě.
Závady za rok - brzdové destičky (ty nikdo nikdy neměnil dříve - auto bylo ještě v tovární záruce při koupi, takže jen servisní plán Toyoty), koroze zadních (HSD je skoro při tátovu jízdním režimu nepoužívá, protože rekuperuje - stačí občas obrzdit). Spotřeba do 5 na sto at jedeš jak jedeš, na dálnici pak 6,5-7 dle svižnosti.
Já jsem s tou 1.5 MT měl tu čest, bylo to skoro nové auto a jedna věc je tam jiná, než jinde a to spojka - strašně tvrdá. Nevadí to dceři ? Takovou měl i ten starší Yaris 2. Jinak ten motor jel moc hezky a i na dálnici se neztratil. A druhá věc, pokud máte taky Selection a ta hezká dvoubaervná kola (myslím, že jsou to snad R16?), tak problém je v omezeném poloměru zatáčení, kdy jsou kola na nějakych podložkách. To je do města trochu fail, přitom nižší výbavy či starší generace zatáčely naprosto úžasně. S Yarisem 2 jsem se vždy otočil na 1 otáčku u v užší ulici...
Spojka mně nepřijde tvrdá, resp. ani nedokážu přesně říct, tak nějak normální a ani dcera o ní nemluví. Ta modrá se mi také líbila, ale do barvy jsem jí nekecal. Je fakt, že tu hnědku není potřeba tak často mýt. 😄
😄 Motor začíná 4 válcy, poctivej 6 😄
Presne tak, V12 je najspolahlivejsi, V10 ujde, V8 je uz bačkora, V6/R6/VR6 je nepoctivej, R5 jedine na nizke vykony, V4 je total prepadak a R3 a nizsie je len polomotor.
https😐/www.youtube.com/watch?…
https😐/www.youtube.com/watch?…
R3 sa mi celkom páčil v moto, tam to ide pekne. 🫢