Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Toyota Yaris 1.5 Hybrid 130 – Příjemné auto, ale ne bez výhrad

Omlazená Toyota Yaris dostala výkonnější hybridní pohon, mnohem lepší multimediální systém a další drobnosti. Jenže jak už jsem psal v prvních dojmech, cenově se posouvá až příliš vysoko…
Zpět na článek
22. 5. 2024 13:21
22. 5. 2024 14:13
22. 5. 2024 22:05
22. 5. 2024 13:59
22. 5. 2024 21:28
23. 5. 2024 07:29
23. 5. 2024 14:13
23. 5. 2024 17:27
23. 5. 2024 17:34
24. 5. 2024 08:30
22. 5. 2024 14:54
22. 5. 2024 14:58
22. 5. 2024 16:37
23. 5. 2024 07:31
22. 5. 2024 15:28
22. 5. 2024 18:01
22. 5. 2024 18:40
23. 5. 2024 05:39
23. 5. 2024 07:04
23. 5. 2024 13:03
23. 5. 2024 13:47
23. 5. 2024 14:10
23. 5. 2024 16:52
23. 5. 2024 13:53
23. 5. 2024 13:54
23. 5. 2024 10:38
23. 5. 2024 10:40
23. 5. 2024 11:28
23. 5. 2024 12:25
23. 5. 2024 13:13
24. 5. 2024 08:32
24. 5. 2024 13:54
22. 5. 2024 16:50
Avatar - Lenka Čížková
22. 5. 2024 13:21
Ugly
Proč je designérský jazyk Toyoty tak děsivý, nechápu.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Roman Horký
22. 5. 2024 14:13
Re: Ugly
Lenko, kdybych měl vybrat účinného strašáka na špačky, tak tam postavím tebe a ne Toyotu.
22. 5. 2024 22:05
Re: Ugly
Přesně tak. Současný Yaris je technicky jistě zdařilé autíčko, ale ten jeho design je fakt otřesný... :-O :-O :-O :-( :no:
Avatar - Ozzman
22. 5. 2024 13:46
Zase jen 3 válce...
Ne, to je vtip a návnada na Areseho. Vím, že na to auto to stačí :D Test vyznívá trochu zvláštně, odnáším si z toho, že to skvěle funguje, málo žere, je to dynamické (víc, než by bylo potřeba - kdo pamatuje pana Vavreku a jeho testované 330d, tak ho to určitě pobaví :D), ale je to drahé (je nějaká akce s výkupem, ale to chápu, to neni pro každého) a je to trochu menší vzadu. Nad použitými materiály mužeme diskutovat. Clio se mi taky na palubě líbí víc, ale řekl bych, že Clio je v mainstreamu TOP, kdežto Yaris průměr. A to vše zase jen 3,5 válce, tedy hvězdy. Moc to nezapadá do kontextu starších testů.

Já jsem zkoušel starší 85kw Yaris 4, ale znám i eTECH (nejezdil jsem ho přímo v Cliu, ale Arkaně).

Z mého pohledu - Yaris 4 je určitě ve většíně věcí lepším, než Yaris 3, ale co je trochu škoda, že už to není tím typickým městským autem. Starší generace byly vyšší, lépe se do nich nastupovalo a na úkor kufru měly velmi slušné místo pro cestující vzadu. Yaris 4 je už více klasickým sub-kompaktem a taky líp jezdí a zatáčí.

Etech - pro někoho, komu vadí eCVT je to lepší (reálně to řadí), ale rychlost reakce na plyn a jízdy je na úrovni horšího starého hydroměniče, nebo fakt špatné suché dvouspojky (skoro bych řekl, že takové už dnes nevyrábí a i ta od Renaultu - EDC je rychlejší, ale připomělo mi to starou EDC v Meganu 1.5Dci 3. generace). Vše ostatní je rychlejší. Trvá mu, než se vytočí atmosféra a slabý elektromotor zrychlení nepokryje.

Jo, líbí se mi Clio více, je to hezčím autem, interiér je špičkový na svou třídu, ale na rozdíl od autora bych asi vložil více peněz do osvědčené funkční techniky, než experiment s novinkou a co vím, tak už na Renaultfóru s tím někdo něco řešil...
Rozbalit vlákno
14
Avatar - Roman Horký
22. 5. 2024 14:19
Re: Zase jen 3 válce...
Auto, které asi dobře jezdí. Jinak na něm není absolutně nic zajímavého, hlavně v interiéru. Hloupý volič PRND(B). Hloupé budíky za volantem. Hloupý tablet vedle volantu. A takové hezké interiéry byste v Toyotě uměli, kdybyste chtěli...
No a jestli to má 3 válce tak to opravdu už ani HSD nezachrání. Pro mě úplně mimo obzor zájmu.
Avatar - Ozzman
22. 5. 2024 14:27
Re: Zase jen 3 válce...
Že to má volič jako páku ? Ano, to je super ! Budíky i tablet, ja bych bez toho už asi dnes auto nechtěl. Stejně bych si tam dal držák na telefon. A tříválec v B segmentu ? Vůbec neva.
Avatar - lamal
22. 5. 2024 15:44
Re: Zase jen 3 válce...
Mne sa ten mini pindík v Auries tiez lepsie pouziva ako klasicka paka napr v Yarise. Ta posobi hodnotnejsie na pohlad, ale inak je horsia.
Na zmeny smeru D/R musis stlacat mechanicku poistku na pake a taktiez rezim B asi tazko budes radit v premavke, musis tam cumiet kedy to bude v B, zatial co v Aurise to tam šuchneš poslepu.
Avatar - Ozzman
22. 5. 2024 16:57
Re: Zase jen 3 válce...
Jj Auris ma kulisu jako ma Yaris3HSD, tady mne nedošlo, že Yaris4 ma B :D to ja nemam tak mne paka vyhovuje
Avatar - Mikesus
22. 5. 2024 17:41
Re: Zase jen 3 válce...
Třeba corolla cross má taky PRNDB i s doulitrem. Za mne to B Je takové o ničem tedy. Dokud to bylo jako v aurisu, kdy B pod 50 nepripojovalo spalovak, jen zvysovalo rekuperaci, tak to bylo pouzitelne. Kdyz ale teď to spalovak připojuje až do cca 20, tak to radši budu rekuperovat brzdou nebo virtuálním stupni pádly.
Ale ten joystick je nejlepší řešení co jsem kdy zkoušel. Docela mi to chybí
Avatar - Mikesus
22. 5. 2024 14:28
Re: Zase jen 3 válce...
Abo, ta 1.5 je trivalec. A vůbec to nevadí. Nevyje jako starý 4valec. Spousta lidí to přirovnává k rallye zvuku. Já nejsem schopen to posoudit, ale rozhodně nemá ten vysokej tón jako minula gen.
No a ten 115khybrid s tím už mává velice důstojně, i díky těm okamžitým reakcim
Avatar - Ozzman
22. 5. 2024 14:30
Re: Zase jen 3 válce...
Ta starší 1.5 není zas tak špatná, v otáčkách je hodně slyšet, ale v běžné jízdě tu monotonnost a vytí skoro nepoužiješ a naopak motor je relativně tichý i když běží a jedeš normálně. Dynamicky pak nad určitou rychlost už to uvadá, ale i s tou starou patnáctkou HSD se dá v pohodě lítat po dálnici 150-160 :D
Avatar - Roman Horký
22. 5. 2024 14:50
Re: Zase jen 3 válce...
A opravdu se neklepe jak ratlík? Jen se ptám, jestli se neklepe ani po 100 tkm tak beru.
Avatar - lamal
22. 5. 2024 15:22
Re: Zase jen 3 válce...
Po 100tis km neviem, ale ked sa neklepe na zaciatku tak asi vobec.
Mna celkom prekvapilo, ze neprepusta na volnobeh ziadne vibracie do karoserie ani interieru, bez hladko a ticho. Ina je situacia s vybitou baterkou a v zatazi (klasicky dlhsie strme stupanie v meste atd) vtedy motor hučí, ale vibracie a otrasy neprenasa ani v tomto akusticky najhorsom rezime. Starsie hybridne 1.8 akusticky viac vysavaju, tento 3valec je tichsi, hlbsi ale v rezime, ktory som popisal klokotá ako TDI PD... ovsem tych situacii je malo, starsi 4valec 1.8 by vysával na bolehlav, takze prast alebo uhod.
Avatar - Roman Horký
22. 5. 2024 15:29
Re: Zase jen 3 válce...
Dík za odpověď. Asi to tedy mají dobře zvládnuté.
Avatar - lamal
22. 5. 2024 15:32
Re: Zase jen 3 válce...
Maju, doby kedy trojvalec pri otvorenych dverach klepal celym autom su prec, mozno to ma hydraulicke silentbloky - spekulacia, inak si tak kludny beh prosty vibracii neviem vysvetlit.
Avatar - Mikesus
22. 5. 2024 16:18
Re: Zase jen 3 válce...
Nemůžu říct, ale ani po 80 tis, kdy jsme yaris prodávali tak fakt ne. Navíc určitě víš že 80tis je reálné pro motor tak 40tis u hsd
22. 5. 2024 23:59
Re: Zase jen 3 válce...
Za mě úplně v pohodě.
22. 5. 2024 22:05
Re: Zase jen 3 válce...
To auto skutečně jezdí fantasticky.
Velmi dospělý projev při jízdě. Krásně sedí, přesný v zatáčkách a při tom docela komfortní.
Měl jsem ho jen zapůjčený, ale rozhodně můžu doporučit.
Avatar - Mikesus
22. 5. 2024 13:59
Ceny
Především nerozporuji, že yaris patří k těm dražším. Dost mne překvapilo, že by se ale cenou dostal už nad clio, které s hybridem bylo vždy dražší než yaris. No a kouknu na rychlo do ceníku. Nejvyšší výbava clia postrádá např HUD, vyhřívaný volant, dvouzonovou klimu. Hned má toyota akční ceník za 620. Clio má též akční ceník, 603. Ještě potřeba připlatit za vyhřívání, nastavitelnou sedačku u spolujezdce. Co cením u clia, možnost 360kamer.
Kdyz uz chcete srovnavat cenu, hodilo by se i se stejnou výbavou. Takto můžete říct, že yaris je oproti cliu o 100tis levnější, protoze se vezme 115hybrid a základní výbava. Však je to jedno ne?
Rozbalit vlákno
6
Avatar - speedfred
22. 5. 2024 21:28
Re: Ceny
No tvl za toto chcú 600t Kč ? Neviem čo na to napísať. 😳👎
Len mimo Yardu, koľko povedzme berie Camry hybrid na diaľničné dialky (145-150km/h) ?
Avatar - Mikesus
23. 5. 2024 07:29
Re: Ceny
Nejsem schopen říct, kolik je to konkrétně jen na dalnici. Nám Camry jezdila jen dálky( dalnice cca 60% ) a dlouhodobá byla 5.5. Teď ES ve stejném rezimu má zatím 4.9
Avatar - speedfred
23. 5. 2024 14:13
Re: Ceny
Ja len že som pozeral cca 2 ročné Camry a tie ceny nevypadajú až tak zle. Drvivá mojich ciest sú dialnice.
Avatar - Ozzman
23. 5. 2024 17:27
Re: Ceny
Mne na Camry vadi, ze nedostal facelift infotainmentu. A ze je to sedan. Ale jsou zajimave ojetiny, to ano
Avatar - speedfred
23. 5. 2024 17:34
Re: Ceny
Ja mám práve rád sedany, ešte lepšie by bola Camry v kupé.
Avatar - Ozzman
24. 5. 2024 08:30
Re: Ceny
To já taky, bohužel mé potřeby mne táhnou ke kombi. Mít ta Camry ten modernější interiér s infotainmentem, tak bych si to asi prosadil :D
Avatar - Roman Horký
22. 5. 2024 14:03
Tohle se stává jen těm,
kdo nepochopli funkci plynového pedálu. Víc mě o tom nebaví psát.

Hybridní pohon má specifický projev, kdy se spalovací motor sepne rovnou do vyšších otáček, v nichž drží delší dobu. To se projevuje vyšší hladinou hluku, která často neodpovídá tempu, kterým vůz aktuálně jede a jak silně zrychluje.
Rozbalit vlákno
19
22. 5. 2024 14:26
Re: Tohle se stává jen těm,
Je potřeba ale napsat, že nutně to tak být nemusí a i projev hybridních Fordů (nebudu se bavit o prémiových výrobcích) umí v klidu odrazovat a nervat uši.
Avatar - Ozzman
22. 5. 2024 14:28
Re: Tohle se stává jen těm,
Ona to umí i hybridní Toyota, některá :-!
Avatar - Mikesus
22. 5. 2024 14:29
Re: Tohle se stává jen těm,
No a pak ale ztrácí tu okamžitou reakci. Pak sice odrazuje, ale ve výsledku je v tech vyšších otáčkách třeba i déle než když to nedělá.
22. 5. 2024 14:54
Re: Tohle se stává jen těm,
Ale kdepak, žádná okamžitá reakce. Tu má na starosti elektromotor, nemusíme se tu lakovat tím, jak je vytí vytočeného motoru s neadekvátním zrychlením úžasné. Stačí jen virtuální stupně a hned vše působí příjemněji a harmoničtěji, bez reálné ztráty zrychlení.
Avatar - Ozzman
22. 5. 2024 15:02
Re: Tohle se stává jen těm,
Jasně, že to není úžasné, ale třeba v tom nejnovějším systému už to není tak rušivé, jako bývalo a reálně za jízdy to zahučí na pár vteřin, když najíždíš na dálnici a nebo předjíždíš, jinak si vlastně neuvědomíš, že tam je nějaké eCVT za běžné jízdy. To Clio pak reálně řadí, ale má proti eCVT brutální prodlevu (ETECH 1.6 - ten s 1.2T jsem ještě nejel, ale to ani Clio nedostalo). Já tam mám možnost virtuálních stupnu, ale nepoužívám to, protože při běžné jízdě je těch zavití málo. Nicméně by to třeba někomu pomohlo :)

Který Ford to tak má ? Já si to u Hybridního Mondea nevybavuji, pádla měla jen TDCi, ani předface Kuga 3 to neměla, má to ta nová Kuga ? Už si ji zkoušel? To mě hodně zajímá. Doufám, že nemluvíš o Exploreru, ten totiž má hydroměnič :D A ten řadí a vubec, nedrazdi mne s Fordem, jeste je to čerstvý :D
Avatar - lamal
23. 5. 2024 11:24
Re: Tohle se stává jen těm,
Kuga PHEV...
23. 5. 2024 13:02
Re: Tohle se stává jen těm,
I HEV, taky odřazuje.
Avatar - lamal
23. 5. 2024 13:05
Re: Tohle se stává jen těm,
Mysel som, ze HEV ma e-cvt ako Toyota, aspon v Galaxy to tusim platilo, Mondeo malo urcite e-cvt s prejavom Toyoty.

Kuga PHEV i HEV maju e-cvt a pevne virtual prevodove stupne, alebo maju tradicny hydromenic ?
23. 5. 2024 13:59
Re: Tohle se stává jen těm,
To nevím co je tam za typ převodovky, ale pokud e-CVT, pak s virtuálními RS.
Avatar - Ozzman
23. 5. 2024 17:28
Re: Tohle se stává jen těm,
Oboji je eCVT a ano, virtual, mam to i c Corolle, padla i sekvenci :D
Avatar - lamal
23. 5. 2024 17:57
Re: Tohle se stává jen těm,
Netusil som, ze je take nieco v Corolle.
Avatar - Ozzman
23. 5. 2024 19:49
Re: Tohle se stává jen těm,
Ano, má to 2.0, proto nemam B :D
Avatar - Mikesus
24. 5. 2024 08:08
Re: Tohle se stává jen těm,
Každý hsd co má pádla, má virtuální stupně. Rav4, camry, corolla 2.0, HL, mozna i nove chr, to si nepamatuju. Ale stupne se pouzijou jen tehdy, když si to přepnes do manualniho režimu. A nemají B, misto kulisy PRNDB, mají PRNDS s možností řazení
Avatar - lamal
24. 5. 2024 13:53
Re: Tohle se stává jen těm,
Snad si to raz vyskusam od Renaulťáka :-)
23. 5. 2024 13:02
Re: Tohle se stává jen těm,
Kuga HEV, až mě překvapilo, jak jemně a přitom efektivně.
Avatar - Ozzman
24. 5. 2024 08:31
Re: Tohle se stává jen těm,
Ford no... :) Blbci blbí, kdyby tak místo řady elektrickych SUV udělali ještě jeden kombík
Avatar - Mikesus
22. 5. 2024 16:21
Re: Tohle se stává jen těm,
V tom případě by je mělo mít ty reakce i to clio etech a nemá
Avatar - Ozzman
22. 5. 2024 16:55
Re: Tohle se stává jen těm,
Clio ale opravdu řadí, ma jinou prevodovku
Avatar - Mikesus
22. 5. 2024 17:38
Re: Tohle se stává jen těm,
No právě. Protoze radi, je jedno jestli mechanicky nebo virtuálně, ta odezva tam je mnohem horší.
22. 5. 2024 14:54
Yaris
Minule som šiel taxíkom Yaris. V meste príjemné, pán mal spotrebu výraznejšie pod 4l/100 km (nepamätám presne či 3,2 alebo 3,7).
Akurát hovoril, že tým šiel dlhú trasu po diaľnici a atakovalo to spotrebu 10l/100km. A že to nijak nehrotil, v rámci predpisov.
Neviem to zhodnotiť, vychádzam z toho čo tvrdil on. Máte niekto skúsenosť?
Rozbalit vlákno
21
Avatar - Ozzman
22. 5. 2024 14:58
Re: Yaris
Mám zkušenost s tím starším 74kw Yarisem 3 HSD. Když by si drtil dálnici s plynem na podlaze a pořád zrychloval a zpomaloval, tak to asi na těch 10 budeš, ale to je fakt jízda, kterou B segmentem nepojedeš. Když jedeš 130-150, tak ja jsem tam měl snad kolem 7 cca, jestli 8 při fakt opakované akceleraci ? A to starší Yaris je vyšší a slabší. Mužu ti to otestovat.
22. 5. 2024 16:37
Re: Yaris
Vďaka za info. Za mňa oveľa lepšia alternatíva ako EV.

Len tá cenovka - nebudú to mať ľahké voči Fabii, Polo, P208, Fieste apod.
Firemné zľavy sú nadštandardné, ale toto asi nebude typické firemné auto.
Avatar - Ozzman
23. 5. 2024 07:31
Re: Yaris
No, tohle ne, ale to je taky nejvyšší výbava, s tím pohonem se dá koupit i levněji. 540 je základ bez bonusů v konfigurátoru za ten 85kw hybrid a to je srovnatelné s Fabií ceníkově 85kw DSG je od 519 tisíc. Já je docela vídám jezdit, naopak už tolik nevídám nových Fabií (tím nechci říct, že se prodává hůře, ale že Fabie 4 už je na trhu dost dlouho na to, aby ji bylo více vidět, protože to tak s každou generací bývalo)
Avatar - lamal
22. 5. 2024 15:28
Re: Yaris
Nehrozí, ani s vyssim Cross sa mi nepodarila dialnica nad 7, ked to tlacis 150 kde sa da tak pojdes tak za 7,5. Kazdy kamion, kvoli ktoremu brzdis, rychlostne obmedzenia tlacia spotrebu hned dolu, auto vypne motor a rekuperuje.
Pan tym myslel asi to, ze mal dynamicku jazdu na dialnici a aktualny kratkodoby priemer po vynulovani tych 10 mohol mat v pohode.
Avatar - Mikesus
22. 5. 2024 18:01
Re: Yaris
10 litru vůbec netuším. I jízda na omezovaci na dalnici Teplice a zpět Praha ( vcetne jizdy po teplicich a praze do centra ) a kombinace skončila na 5.8. A to jsme jeli ve dvou ( já byl spolujezdec ). Ale bylo to v létě na letních.
Avatar - Ozzman
22. 5. 2024 18:40
Re: Yaris
Nezapomen, ze jakmile sjedes do mesta, tak pak to leze dolu. Kdyby si meril jen dalnici, je to jinak
23. 5. 2024 05:39
Re: Yaris
Omezovač rychlosti na 100kph? Nebo jaký omezovač? Jestli myslíš otáček, tak těch 5,8 bylo na 50km, že?
Avatar - Ozzman
23. 5. 2024 07:04
Re: Yaris
HSD Toyoty maj omezovač Vmax. Nevím, jak to má která, je to +/- 180-190 cca. Tak asi jel v tom omezovači ?
23. 5. 2024 13:03
Re: Yaris
Pak platí to, co jsem psal, ta spotřeba ano, ale ne na 100km, nýbrž na 50km ;-)

Jinak je to stejná story jako O I. TDI za 2,5/100km při letu po dálnici i 200kph :-)
Avatar - Ozzman
23. 5. 2024 13:47
Re: Yaris
Já to asi nechápu jak to myslíš na 50 km ? :D Jsem asi natvrdlej :D

Reálně, Mikesus změřil trasu z města do města, včetně města, proto je to tak málo, kdyby to vynuloval na dálnici a letěl na omezovači Yarise, bude to spotřeba o dost vyšší :D Já nemám problém s tím jezdit za 7-11 dle typu HSD (Yaris,Corolla), pokud berem jen to ostré tempo na dálnici nad povolenou rychlostí na hraně omezovače rychlosti... a o tomto tempu je řeč... na druhou stranu, i benzinové auto asi nepojede v takovém režimu o moc úsporněji :D
Avatar - Mikesus
23. 5. 2024 16:52
Re: Yaris
takové jednotky PP neukazuje
Avatar - Mikesus
23. 5. 2024 13:53
Re: Yaris
Jak říkám, byla to cesta Praha Teplice a zpět, včetně jízdy po centrech. Jakmile se vyjelo na D8, jelo se tolik. Nevím kolik je to km po dalnici
23. 5. 2024 10:38
Re: Yaris
Lubo neptej se nikoho a půjč si to třeba na den/2 žádný hybridista nejezdí na dálnici na 120tacho a většina jen 100-110 tak odpověď věští z koule.
Avatar - Mikesus
23. 5. 2024 10:40
Re: Yaris
A takové blbosti bereš kde, že s hybridy jezdi 100-120?
Avatar - lamal
23. 5. 2024 11:28
Re: Yaris
pletie si s EV, "odpověď věští z koule"
Avatar - Mikesus
23. 5. 2024 12:25
Re: Yaris
Aha. To by trochu dávalo smysl. Já stejně nechápu dotazy typu "jakou ma spotrebu při 130?". Snad je důležitější celá cesta, tedy není relevantní jakou ma spotřebu při 130 na jednom krátkém úseku, ale spíš s jakou spotřebou zajede třeba Praha Brno a zpět.
Avatar - lamal
23. 5. 2024 13:13
Re: Yaris
jj na hybride to rychlo spadne v meste a na okreske, aj 140 kmh na tempomate napr Praha - HK je vo vysledku do 6,5
Avatar - Ozzman
24. 5. 2024 08:32
Re: Yaris
Dám kontra - Praha směr KV na Nové Strašecí, 11 na sto, ale tedy dieslovým tempem :D
Avatar - lamal
24. 5. 2024 13:54
Re: Yaris
To ma daleko od 100-110 po dialnici.
Avatar - Emel
22. 5. 2024 16:50
Test
Na začátku sem tam chybí čárka... no budiž, celkem to ničemu nevadí.
Ve větě "Renault Clio s celkovým výkonem to zvládne za 9,3 sekundy." jste si asi chtěli ten výkon dohledat a pak ho tam dopsat... nevadí, dohledal jsem si sám.
Yaris jako takový navíc nepatří mezi auta s tužším podvozkem - tady už nevím, chtěli jste napsat patří?
Rozbalit vlákno
0
22. 5. 2024 17:39
Cena odrazuje, víc než laciná kamera
Tlačí mě do ní všemi směry, abych si jí koupila na cestu do práce cca 25 km, ale já prostě před ní stojím, připadá mi to jako kabelka. A dobře tak si můžu vzít menší kabelku ale přece za ní nedám přes půl milionu? Kdyby byla finančně zajímavější než ty větší auta tak by se asi dalo začít uvažovat. Ale pokud přihodím 100 000 tak se mi tam vejde i nákup. Cena je prostě jak za rodiný.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - lamal
23. 5. 2024 11:26
Re: Cena odrazuje, víc než laciná kamera
Ste asi prva zena, ktoru vidim ze vybera kabelky podla velkosti, tj. cim drahsia tym vacsia :-)
Avatar - Mikesus
23. 5. 2024 12:18
Re: Cena odrazuje, víc než laciná kamera
Kde prosím seženu rodinné auto, nové, za 500tis?
Avatar - Emel
23. 5. 2024 15:51
Re: Cena odrazuje, víc než laciná kamera
Hyundai i30 SW Family 1.0TGDI - 470t například.
Avatar - Mikesus
23. 5. 2024 16:53
Re: Cena odrazuje, víc než laciná kamera
Hmm, škoda že se do něj s rodinou nevejdeme. Nedostanu tam 3 děti. Pro menší rodiny klidně může být.
Avatar - Emel
24. 5. 2024 12:04
Re: Cena odrazuje, víc než laciná kamera
Tak bavíme se obecně, ne? Jasně že jsou i rodiny, co jim bude i devítimístná dodávka malá...
27. 5. 2024 04:59
Re: Cena odrazuje, víc než laciná kamera
Jogger 7 miestny. Nic lacnejsie pre7 ludi nie je.
Avatar - 3_diamanty
22. 5. 2024 18:40
Kloboucek na kolech
Nova i20 je akoby sportova siltovka... krasne rezana ..ale tento novy yaris je ako klobuk na kolesach .. pritom vacsia corolla je vizualne peckova... nepochybujem o technologickej vyspelosti hybridneho yarisu ani o kvalitach auta ako takeho... ale z mojho pohladu je to vizualne nie velmi pritazlive male auto ... taka i20 , fabia ci clio su uz na pohlad lakave a pekne... a male auto sa skratka musi pacit... tato pridana hodnota B segmentu ale yarisu chyba.... s odstupom casu dokonca zistujem ze este aj ten predoslyy "mpv" yaris sa mi paci snad viac ako tento novy "klobukovy" ...
Rozbalit vlákno
0
22. 5. 2024 22:09
Abych to nějak shrnul...
...vzhledem ke všestranným kvalitám současné generace Fabie (design, prostornost, jízdní vlastnosti, povedený interiér + motory nezprzněné hybridizací!) bych při koupi malého hatchbacku o jiném autě ani neuvažoval. Bravo, Fabie! :-) :-) :-) :yes:
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Emel
23. 5. 2024 08:44
Re: Abych to nějak shrnul...
...tak dlouho, dokud nechceš automat.
Avatar - lamal
23. 5. 2024 11:18
Re: Abych to nějak shrnul...
Alebo ked nechces litrové TSi, ktore by mal Arese z principu hejtit... ale ked mu to vyhovuje, tak nehejti, Šhade 4ever.
23. 5. 2024 00:20
Možná trochu mimo téma...
...článku, ale ne mimo téma většiny příspěvků této diskuze.

Můj názor na čtyřtaktní tříválec je známý a jednoznačný. Natož jeho použití v osobním automobilu, rozvádět to po x té nebudu. Ale když je téma skoro "Yaris 1.5" tak se zapojím, mám ho blízko.

Z nějakých důvodů si moje holčička chtěla obnovit vozový park a okolnosti jí tehdy donutily k jediné, v dané situaci možné, volbě Yarisu Mk3 1.5 po fl. s pár tisíci km. Byl výběr žlutá s černou střechou, zářivá modrá metalíza nebo šedohnědá metalíza. Když jsem se ptal, proč si vybrala tu šedohnědou, tak mi řekla, že chce, aby ty si té ošklivky všimlo co nejméně lidí.
K motoru 1.5 jsem jí nasměroval já, protože jsem geront a preferuji v dané kategorii takové blbiny jako je nepřímý vstřik, minimálně 4 válce, absence turba, přijatelný zdvihový objem, výkon a průběh a jako bonus dole Atkinson a v daných možnostech převodovka 6 manuál. Příjemně mě navíc překvapilo, jak jde dobře po dírách a jak se hezky, lehce a přesně řadí. Holčička se s tím moc ne*re a docela za to tahá, takže 6-6.5 litru, 70% Praha. Já jsem se s tím dokázal pr*cat za 4,5, protože si to, s určitým citem, motor bere prakticky od volnoběhu. Ale celej život bych tak jezdit nechtěl. Zase až tak starej se necejtím.
Závady - obě ložiska v zadních kolech ve 30t km, zvířátka snědla tapecírunk kapoty motoru - kus papundeklu za 3500,- Kč. (Obě ta ložiska vč. montáže byla levnější . :-) )

Ale "moderní" tříválec, jak se říká, jen přes mojí mrtvolu. Je otázka, co je výhodnější. Ztráta pár zákazníků, co nepřekousnou tříválec nebo na ně kašlat a drtit moderní trend malých tříválců, u kterých jejich pozitiva proti vlastnostem čtyřválců, v dané kategorii, jsou minimálně diskutabilní. A možná urvou pár gramů na emisích v měřícím cyklu.

Jen sdílím osobní zkušenosti a pocity, k tomu by měla diskuze především sloužit. Myslím.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - Ozzman
23. 5. 2024 07:16
Re: Možná trochu mimo téma...
Před rokem táta jako druhé auto vzal taky tohoto Yarise 3 po posledním FL s cca 60tkm v nejvyšší výbavě Selection, ale 1.5HSD (předtím měl Yaris 2 VVTi). Chtěl novej, ale vzhledem k nájezdu takového druhého auta (cca 3 tkm za rok), to nemělo ekonomicky smysl připlatit přes 100tisíc za základní HSD Yaris4. Auto je v té modro-černé, kterou si tvá dcera nevybrala (mě se modrá líbí :D mám ji na jiném autě a pořád mne dělá radost). Výhoda té trojky je, že je cílena na město, takže vyšší posaz a auto je celkově takové vyšší a má dost prostoru i pro cestující vzadu.
Motor je 1.5 s elektromotorem o celkovém výkonu 74kw, ale je to ještě R4 s nepřímým vstřikem a eCVT samozřejmě.

Závady za rok - brzdové destičky (ty nikdo nikdy neměnil dříve - auto bylo ještě v tovární záruce při koupi, takže jen servisní plán Toyoty), koroze zadních (HSD je skoro při tátovu jízdním režimu nepoužívá, protože rekuperuje - stačí občas obrzdit). Spotřeba do 5 na sto at jedeš jak jedeš, na dálnici pak 6,5-7 dle svižnosti.

Já jsem s tou 1.5 MT měl tu čest, bylo to skoro nové auto a jedna věc je tam jiná, než jinde a to spojka - strašně tvrdá. Nevadí to dceři ? Takovou měl i ten starší Yaris 2. Jinak ten motor jel moc hezky a i na dálnici se neztratil. A druhá věc, pokud máte taky Selection a ta hezká dvoubaervná kola (myslím, že jsou to snad R16?), tak problém je v omezeném poloměru zatáčení, kdy jsou kola na nějakych podložkách. To je do města trochu fail, přitom nižší výbavy či starší generace zatáčely naprosto úžasně. S Yarisem 2 jsem se vždy otočil na 1 otáčku u v užší ulici...
23. 5. 2024 08:29
Re: Možná trochu mimo téma...
Spojka mně nepřijde tvrdá, resp. ani nedokážu přesně říct, tak nějak normální a ani dcera o ní nemluví. Ta modrá se mi také líbila, ale do barvy jsem jí nekecal. Je fakt, že tu hnědku není potřeba tak často mýt. :-)
Avatar - Ozzman
23. 5. 2024 09:06
Re: Možná trochu mimo téma...
Tak je asi zvykla :D Mne to tehdy prislo dost jine a to sem v tu dobu jeste manualy jezdil
Avatar - Mikesus
23. 5. 2024 08:31
Re: Možná trochu mimo téma...
Nepleteš si to s tou 1.5 v novém yarisu? Já tedy v 1.5 s manuálem v yarisu3 asi ani nejel.
Avatar - Ozzman
23. 5. 2024 09:06
Re: Možná trochu mimo téma...
Jel, mel si ho na vikend. Yaris 4 s manualem a R3 1.5 jsem nejel ja :)
Avatar - Mikesus
23. 5. 2024 10:00
Re: Možná trochu mimo téma...
Fakt to nebyla 4? :-[] :-[]
Tvl paměť mi nějak neslouží
Avatar - Mikesus
23. 5. 2024 07:33
Re: Možná trochu mimo téma...
Jestli to není hybrid, tak ten atkinson nemá ne? Ten pokud vím se používá jen u HSD, proto ty jejich spalovaky mají nižší výkon.
Avatar - Barrichello
23. 5. 2024 16:26
Tríválce nebrat
:-) Motor začíná 4 válcy, poctivej 6 :-)
Rozbalit vlákno
7
Avatar - lamal
23. 5. 2024 17:14
Re: Tríválce nebrat
Presne tak, V12 je najspolahlivejsi, V10 ujde, V8 je uz bačkora, V6/R6/VR6 je nepoctivej, R5 jedine na nizke vykony, V4 je total prepadak a R3 a nizsie je len polomotor.
https://www.youtube.com/watch?…
Avatar - speedfred
23. 5. 2024 17:27
Re: Tríválce nebrat
R3 sa mi celkom páčil v moto, tam to ide pekne. 🫢
Avatar - lamal
23. 5. 2024 17:51
Re: Tríválce nebrat
V moto je aj jednobuch v pohode, 2ka uz lepsi standard. Inak ano Triumph je super :-)
Avatar - Barrichello
23. 5. 2024 21:40
Re: Tríválce nebrat
jojo, ale že těch V12 na trhu je :-)
Avatar - Mikesus
24. 5. 2024 08:10
Re: Tríválce nebrat
Chceš snad říct ze nejsou?
Avatar - Mikesus
24. 5. 2024 08:09
Re: Tríválce nebrat
A co takovej W16?
Avatar - lamal
24. 5. 2024 13:57
Re: Tríválce nebrat
Valcov 12 som laicky povazoval za strop v osobakoch, W16 bude uz nesmrtelny, pohyblive casti umaže aj vodou :-)