Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nová Kia EV3 oficiálně: Postaví se Volvu EX30, VW ID.3, ale i Kie Niro

Nejnovější elektrický crossover od Kie sice stojí na platformě e-GMP, na rozdíl od větších sourozenců ovšem nedostane 800V dobíjecí síť s vysokým výkonem. Velký akumulátor jej ovšem nemine.
Zpět na článek
23. 5. 2024 12:17
23. 5. 2024 12:33
23. 5. 2024 13:16
23. 5. 2024 12:27
23. 5. 2024 15:12
23. 5. 2024 15:03
23. 5. 2024 12:35
23. 5. 2024 22:01
24. 5. 2024 07:57
Avatar - Horký Rom
23. 5. 2024 12:17
moc líbí
Čína a Asie obecně v tomto směru má velmi slušně našlápnuto. Do značné míry je to ale dáno mnohem snadnějším akceptováním BEV Asiaty obecně, díky jejich úplně jinému životnímu stylu a nespočtu obrovských měst, kde ani žádnou velkou baterii a dojezd nepotřebujete. A současně se díky BEV může především v Číně v některých městech podstatně zlepšit ovzduší.

Nárůst EV v ulicích je tam prostě pozorovatelný, což ve většině Evropy vůbec neplatí (s výjimkou třeba Norska). Navíc do toho byznysu jdou typicky „elektronické“ firmy co mají know how „na elektriku“ a auta nikdy nedělali. Není to státní projekt někoho ohromit (a tedy to bušit někde na sklad), je to obrovská příležitost pro nové výrobce. Pro západní výrobce je to výrzné nebezpečí, protože tyhle firmy si sbírají zkušenosti jak udělat solidní auto, zatímco tradiční výrobci spíše spí a sní o nekonečné výrobě spalovacího motoru.
Rozbalit vlákno
2
23. 5. 2024 12:33
Re: moc líbí
Čína nemá našlápnuto. I čínské automobilky na EV prodělávají a je to jen o tom, jak je stát dotuje. A není problém tu dovézt ID.3 s čínskou cenou + clo + doprava. Jenže co by pak dělali líní Evropani? Kdyby se najednou začalo zavírat ve velkém a dováželi se tu auta z Číny podobně jak to dělá Tesla. Kdyby zavedlo clo a ukončil se tak dovoz TM3, tak by kapitola o skvělém zisku Tesly vzala rychle za své.
Avatar - Horký Rom
23. 5. 2024 13:16
moc líbí
Vliv má taky cenová dostupnost, na čínském trhu zas tak velký rozdíl mezi elektromobilem a autem na benzín není, jsou tam dostupné i malé a málo vybavené elektromobily třeba v přepočtu za 150 tis. Kč. A ty malé dojezdy s tím souvisí, auta s dojezdem 150 km se tam běžně prodávají.
23. 5. 2024 12:27
Predný pohon
Kia prečo? Rozumiem tomu niekto? Chápem to pri prerobenom spaľováku, ale pri ev platforme?
Rozbalit vlákno
6
23. 5. 2024 12:52
Re: Predný pohon
Třeba proto, že přední pohon není vůbec tak špatný, jak se často prezentuje, protože poskytuje výrazně lepší stabilitu a účinek při rekuperaci než čistá zadokolka, když je při brzdění předek zatížený a zadek se odlehčuje. Taky proto, že na předokolky je zvyklá naprostá většina potenciálních zákazníků, na které tento model míří.
Díky přednímu pohonu zůstane více prostoru na zavazadelník...
23. 5. 2024 14:54
Re: Predný pohon
Tak neviem - prudšie brzdenie obstarajú brzdy.
Že by sa niekto sťažoval na nestabilitu pri koncernovej rw, tesle rwd,h/k rwd platforme som nezaznamenal, zato na Konu nájdeš sťažnost v kazdom teste. Z vlastnej skúsenosti viem, že už 140kw z naftoveho motoru bolo na prednú nápravu veľa a to tam bol celkom ťažký motor nad ňou.

Kufor, je jediný realny argument, ale aj to sa dá vyvážiť frunkom.

A hlavne reťaze by asi mali byť povinná výbava pri FWD elektromobiloch.
23. 5. 2024 15:18
Re: Predný pohon
Kia EV 3 má frunk 25litrů, což je slušné. Jiní výrobci u větších BEV s RWD nedokážou frunk nabídnout.
Avatar - xxc
23. 5. 2024 15:12
Re: Predný pohon
nesuhlasim, ako uzivatel predneho a zadneho pohonu preferujem urcite zadny pohon
Avatar - kuk
23. 5. 2024 15:03
Re: Predný pohon
Protože totální ***i.
23. 5. 2024 19:52
Re: Predný pohon
Pán je odborník?
23. 5. 2024 12:35
Žádné terno
Cena, nabíjení pomalé, spotřeba vzhledem ke tvaru nebude žádné terno, absence 800V = zásadní výhody HMC,... k čemu to je a proč bych si to měl koupit?
Rozbalit vlákno
3
23. 5. 2024 12:55
Re: Žádné terno
Vzhledem k předpokládanému využití menšího auta spíše do města a okolí, navíc s dostatečně velkou baterií a dojezdem, není dražší 800V architektura potřeba a spíše než rychlost nabíjení budou zákazníci řešit jiné věci, hlavně tedy cenu.
23. 5. 2024 15:21
Re: Žádné terno
Tak nabíjení za cca 30 min je v této třídě aut bežné, která konkurence je výrazně rychlejší?
Kia EV3 bude asi orientována na praktičnost a uvidíme až jaká bude cena.
Avatar - skejpa
28. 5. 2024 11:05
Re: Žádné terno
Právě, že to je naprostý standard. 800V by EV3ku odlišilo a udělalo by z ní použitelné auto i na dálky...
23. 5. 2024 13:43
Ten design, ach jo…
Další bezduché a bezpohlavní auto, úplně bez výrazu :no: Jak Kia dělala pěkná auta, viz Proceed, tak tyhle elektrické plechovky jsou humus…
Rozbalit vlákno
2
23. 5. 2024 18:03
Re: Ten design, ach jo…
Aj tie kľučky zadbých dverí v stĺpikoch okien sú úchvatné... :-/
23. 5. 2024 19:02
Re: Ten design, ach jo…
Jo, je to prostě hnusné. I iD.3 po faceliftu vypadá svěžeji (a to je co říct) :-[] Jak se mi design Kii celou dobu líbil, tak teď teda je to děs, jeden model za druhým... Začalo novou generací Sportage :no:
23. 5. 2024 13:57
A kolik ušetřili na výrobních nákladech,
když tam dali těch 400 a ne 800V nabíjení?

Levné EV budou zasírat nabíječky a tím zablokují rozšíření elektromobility.
Rozbalit vlákno
8
23. 5. 2024 14:36
Re: A kolik ušetřili na výrobních nákladech,
To je nesmysl.

Pro levna EV nedava 800V (temer) zadny smysl.

A cena 800V aut bude VZDY vyssi.
23. 5. 2024 14:42
Brzy starý neprodejný krám
Ani při 81,4 kWh baterce?

Bude třeba počkat na facelift, až tam těch 800V dají. Potom se modely s 400V vyhodnotí jako starý neprodejný krám.
23. 5. 2024 15:15
Re: Brzy starý neprodejný krám
Nemyslim si.

Ale mozna mas pravdu.

Cena bude vyssi vzdy i pri 81,4kWh baterce.
23. 5. 2024 15:23
Re: Brzy starý neprodejný krám
Zatím neznáme křivku výkonu nabíjení.
23. 5. 2024 15:23
Re: Brzy starý neprodejný krám
Double.
24. 5. 2024 01:42
Re: Brzy starý neprodejný krám
Jenze pak ten tvuj 800V krám bude vypadat vedle těch 1600V příbuzných dost neprodejně :D
23. 5. 2024 14:59
Re: A kolik ušetřili na výrobních nákladech,
a proč se na to ptáš tady?
To se musíš zeptat konstruktérů.
Don Vito ani Horký Rom ti na to správnou odpověď nedají :-)
Avatar - Trofim Lysenko
23. 5. 2024 15:11
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
23. 5. 2024 17:26
zásadní bude cena
všechno ostatní je více-méně přijatelné. Základní tesla 3 je za 1M a od toho se vše odvíjí. Nějaké srovnávání s Volvem či ID3kou je blbost, to jejich paběrkování na trhu nikoho moc nezajímá. Jestli to má mít úspěch, vzhledem k menší velikosti a menším nabíjecím výkonu musí být alespoň o 20 procent levnější, takže základ pod 800 tisíc při rozumné základní výbavě.
Rozbalit vlákno
2
23. 5. 2024 18:53
Re: zásadní bude cena
Jenže se obávám, že ta cena nebude nijak nízká.Protože to auto je vlastně jen menší ( a přitom není zas tak úplně malé, velikost mezi Karoqem a Kamiqem, vnitřek může být stejný jako v Karoqu, takže u nás bráno kompaktní SUV). Nabíjení z 10-80% za cca 30-31min. Plně srovnatelné s konkurencí, včetně Tesly. Záleží také na spotřebě (Kona i Niro jsou o něco větší a spotřebu mají výbornou) a prý bude křivka nabíjecího výkonu velmi plochá (opět výhoda, že nepotřebuješ až tak výkonou nabíječku, kvůli krátkému špičkovému výkonu). Pro tvé srovnání s Teslou má EV3 výhodu ve V2L, a menší ztráty při nabíjení u H/K, protože používají články s menším vnitřním odporem.
Výbava zřejmě bude bohatá, tak předpokládám že cena základu pod 800 tisíc nebude ani náhodou spíš 900 tisíc.
A počítá se do budoucna s AWD verzí.
24. 5. 2024 10:25
Re: zásadní bude cena
Souhlas s tím, že to auto není tak malé. Prostorné a kufr je jako běžné středně velké SUV typu Karoq/XCeed/Corolla Cross. S nabíjením 30 min. i 400V architekturou bych taky neměl problém. Kvůli tvaru mám trošku obavu o spotřebu, záleží taky jestli se celková efektivita nezlepšila. Škoda, že to není zadokolka, ta trakce by byla lepší, 4kolka by to vyřešila, ale to znamená vyšší cena, hmotnost, spotřeba.
Avatar - Pepa_007
23. 5. 2024 22:01
???
V parametrech mi chybí top speed...... .
Důležitý údaj.
Rozbalit vlákno
1
24. 5. 2024 07:57
Re: ???
Ne, to fakt není důležitý údaj :D
Avatar - skejpa
28. 5. 2024 11:08
Promarněná příležitost
400V je v této třídě standard, ano. Ale právě proto by bylo super mít něco s 800V. Asi by to bylo o chlup dražší ale nabíjení 18 minut vs 35 minut, to je sakra rozdíl. Tím by se odlišila EV3 od zbytku naprosto totožných aut jen s odlišnou kastlí. A přiznejme si, Kia je stále Kia. Volvo EX30 bude silný konkurent. Mladá ženská si vybere Volvo před Kiou nehledě na parametry.
Rozbalit vlákno
0