Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Zetor propustí více než polovinu zaměstnanců. Odnesou to hlavně srdcaři

37 komentářů

Avatar - Barrichello
Barrichello
už nic nezbylo, akorát Tatra a hellmuty vlastněná Škodovka a dvoutaktní Jawy na export a přestavby.
Hodně smutné, legendární traktory co se za totáče prodávaly od Islandu po Koreu, Kubu, Jižní ameriku.

Zbytek vytunelován, zlikvidován, zničen západní konkurencí co levně nakoupila a pak zavřela krám.

Zbývá akorát lepit pár slavných českých log na cizí výrobky.

Hodně smutný a stejně tak dopadne celá EU díky zeleným bolševikům a GreenDealu a vše ovládnou čínani a indové
kesumb
kecy kecy kecy..

Nikdo ty jejich klenoty uz desetileti nechce, protoze jsou to nekonkurence schopny sroty. Dobry je to maximalne pro zahumenkare co mu nevadi, ze to pulku casu nejede. A to rikam jako majitel zetoru..

Zvlastni, ze Zetor mel generalku po 1000 motohodinach a kubota da v klidu 20 tis. A takhle ek to se vsim socialistickym. Bylo to super dokud to melo co vykradat z 30, 40 a 50 let. Zetor byl navrcholj kolem 1970. Stejne jako ckd jeraby slany. Nicmene to ze ten jejich srot davali slovaci do unc jeste kolem roku 2000 je pouze usmevny. Starter je od roku 1960 stejnej srac a je uplne jedno jestli je to original magneton nebo high kvality polska. O repasu vymenou za polsky vnitrky ani nemluve
Avatar - Barrichello
Barrichello
Jasně, a proto ty starý socialistický Zetory z 80 let dodnes jezdí u soukromých zemědelců bud jako záložní traktory nebo traktory na menší práce kde je zásadní výhoda že jsou lehké.
A pořád fungují.

Jinak totalita skončila před 35 lety, za to dobu mohla být kvalita současného Zetrou jinde o 70000000000 % kdyby chtěli :-)
ZTS Martin je zas jiný příběh, to bych sem ted netahal.
kesumb
kdyt to rikam, pro zahumenkare jako jsem ja na par ha jako hracka dobry. Plus je to jednoduchy a cenove dostupny. Na oplatku je to ale strasne nespolehlivej strep. Za dva roky jsem vymenil original vodni pumpu zetor uz napodruhe, tekla hrideli. Starter na 5201 mam uz treti za max 1000 motohodin. Vymeneny hlavy zas uz nejsou nicmoc. Ta zivotnost je total pruser a nikdy nevis jestli ten den delas na poli nebo pod traktorem . Hadam ale ze ty mas svy nazory z internetu a svy socialisticky hlavy, kolik si tech zetoru mel?
Avatar - Barrichello
Barrichello
vono jako u všeho záleží kdo ten traktor měl před tebou, jak se o něj staral, a jak moc ho dokur*vil.....
To je jako Liazky a Tatry, někdo na to nadává a někdo s tím dodnes podniká a funguje mu to.
kesumb
ne nezalezi, mam jak 3 tak 4 valec a menim tam uz veci po sobe, je v tom uz za me druhej bateriak. Ani blbej bateriak neda dva roky hobby pouziti kolem domu. Zvlastni je, ze v bobcatu je porad od vyroby jeden.. A takhle zvlastni je to se vsim z tydle doby. V3S je stejna pisnicka. Kdyz z toho vyndas nostalgii jsou to stary sroty na urovni maximalne roku 1970 a od ty doby do toho nikdo nedal myslenku. A co hur, proste neumeli a dodnes neumi vyrobit poradne blbej starter nebo ten bateriak. Krach je zaslouzenej
argejev
mame "podnikatela" s tatrou aj u nas na ulici...je pod tym zalezeny castejsie jak pod starou. asi preto ze viac tecie;) tie auta na cestu uz nepatria a jedine preco tam stale su je korupcia pri EK/STK...
Avatar - Barrichello
Barrichello
denně je vidím v provozu a provádějí i státem vysoutěžené opravy silnic, kanalizací, atd atd
Má to spousta soukromníků stejně jako liazy nebo fekální pragy V3s + autojeřáby Tatra 148 a V3S
Pořád to jezdí.
argejev
nic z toho nie je dokazom ze su to este stale dobre a spolahlive vozidla.
aj moja mama jazdi na 20rocnom spanielskom aute smotorom vyvinutym v 80tych rokoch istou nemeckou automobilkou. ale fakt, ze to auto bolo uz v 2001 na tu dobu len predrazeny kompromis - lebo viac si bracho nemohol dovolit - a aktualne to je srot sa nic nemeni a to napriek tomu, ze to auto mam rad.
kesumb
mam tu AD 80 a je to nespolehliva popelnice, opet dodela to tak 29 dni z 30. Kazdopadne vejda je opravdu stredovek, to ten zetor ze 70er je vedle toho moderni stroj. A i v tom terenu je to pribeh, nema to zadnej rejd dvakrat couvnes, rozrejes si drny a je to na nadrzi a po zabave. Ovsem je to malej lehkej jerabek co se da tak nejak zapatkovat napul takze kdyz to mas k chalupe je to dobrej pomocnik. Nesmi to zmoknout pak tomu stavkuje polskej spojovac baterii (vyzkouseny 3). Uz na nem mam opacne kybl tak je to lepsi. Tohle spolecne s Tatrou (ikdyz ta silena nespolehlivost srotovyho motoru..) ma aspon smysl do terenu. Liaz byla od zacatku silena nekonkurence schopna mrdka. Dobrej kazdej den co to zkrachovalo
Avatar - Barrichello
Barrichello
Vidíš a dondes s tím lidi podnikaj a další to maj jako veterány a objíždí s tím veteránské akce.

A jak mohla být nspolehlivá 200ka s motorem MAN nebo Detroit Diesel nebo Xena mi není úplně jasný, hehe, protože v USA to an stejných motorech DD dělá cca 3 miliony km bez mrknutí oka :-):-):-):-)
Avatar - Intercool
Intercool
Motor není všechno
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Nemáš pravdu. Protože třeba v 80-tých letech vstoupili na severoamerických trh.

Takže píšeš bláboly.
Samozřejmě že Zetor má jiné předností než jiné značky, a dnes určitě problémy se spolehlivostí být můžou, protože díky tomu že se ze Zetoru stal jen montážní závod, je kvalita odvislá od dílů dodavatelů. A díly kvalitně a konkurenceschopné ceně u nás vyrábět nelze.

Stejně je to s Tatrou. Kdybys věděl, kolik je různých čínských komponent třeba ve vojenských speciálech Titus... :-[] Ale o tom se nesmi mluvit :-[] Z Tatry už je taky jen montážní linka. Budky DAF, podvozky různě promíchané, motory Tatra už jen občas...
vencelín
Coze, Zetor v severni Americe? Jak dlouho se tam vyvazel? Kolik procent kazdorocni produkce tam bylo exportovano? To spise byla takova raritka. V zemi kde je JD, Farmall a jine znacky Zetor moc sanci nemel.

Dnes je vetsina mensich znacek charakteru montovny. Vlastni motory, kabiny si dokazi vyvijet jen velke koncerny, ostatnim se vyvoj nezaplati.Tatra je neco jako Ginaf ci Terberg, kteri nabvizi konfigurace podvozku nad ramec "materskych" automobilek. Tatra navic ma jinou podvozkouvou koncepci oproti vetsine produkce.
kesumb
kolik zetoru si vlastnil a vlastnis ze to tak dobre vis?
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Fakt? Tomu nikdo neuvěří..... 😅
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Nebýt Vítězného února 1948, tak jsme MOŽNÁ mohli mít i my nějaké ty globální značky a ne jen jejich zaostalou fejkovou iluzi na železnou oponou, která se potom (ta iluze) zhroutila jako domeček z karet. A schválně píšu MOŽNÁ, protože ono ani bez socialismu není jistý, že bychom byli nějak megaprosperující a globálně se prosadit schopná země. Koneckonců zkrachovali i mnohem zvučnější a schopnější automobilové průmysly - například ten britský. O menších zemích velikosti Česka nemluvě. V globálním světě ti menší vždycky tahají za kratší konec provazu a velký domácí trh (ala Čína nebo Indie) je prostě obrovská výhoda...
Avatar - Barrichello
Barrichello
Ano, částečný souhlas že nemáme výhodu obřího domácího trhu jako Indie, Čína, Rusko nebo USA.
Ale Zetor měl renomé po celém světě a nebyl známý jenom v rámci RVHP, je smutné že toho nedokázali využít
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Kdybys měl namísto rudého nablito v hlavě mozek, tak bys domyslel, že RVHP bylo proti západu brutálně pozadu.
Avatar - Barrichello
Barrichello
v traktorech zrovna těžko, navíc to nemá žádnou souvislost s tím co je ted, tedy 35 let po pádu socialismus.

BTW Belarus, Kirovec i Rostelmash, stejně jako UTC (UralTrac) stále existují, vyrábí a prodávaj :-) A to se Belarusy dokonce prodávaly a prodávají i v USA či Kanadě :-)
vencelín
Tak Ukrajina je pomerne velka zeme, takze mistni to v nejakem poctu berou. I kdyz asi i tam JD valcuje vse ostatni. Belarusy v severni Americe boudou spise takova raritka.
Avatar - Barrichello
Barrichello
Belarus je běloruská značka a ostatní sou ruské, to jen tak bokem
vencelín
Jasne vim. Nekde ve vlakne byla zminena napriklad z RVHP Ukrajina, Ja jsem to vztahnul k velikosti trhu. Rusko to je jeste vetsi trh. Ted tedy je distupnost novych JD horsi a tedy z toho na temnim trhu tezi mistni ruske znacky. Nebit sankci, tak si myslim ze i rusky zemedelec by sahl spise po JD, NH, Case a podobne znacce. Oni sice pindaji vlastenecky jak jejich zeme je vynikajici, ale kdyz maji moznost volby a financi tuto volbu zaplatit tak radeji voli "imperialisticke" zbozi. Bylo to v ere SSSR, je to i v soucasnem Rusku.
Renoo
Neměl renomé. Měl možná "prodeje". Pokud měly nějaké východní traktory renomé, tak to byly Belarusy, Charkovy (T-150) a Kirovets - staré šunky jezdí u nás dodnes.
Renoo
Za totáče se Zetory "prodávaly". Šlo to našim spřáteleným zemím, protože ty neměl zápaďácké prachy, aby si mohly kupovat zápaďáckou techniku. Navíc to byl často výměnný obchod. Pamatuju si moc dobře, jak jsem chodil na kravín na datle. ČSSR v rámci bratrství posílala nějaké pluhy na Kubu a k nám se posílaly lodě plné datlí nevhodných pro potravinářství. Po cestě to shnilo a zplesnivelo, ale krávy měly hlad a neměli s tím problém, ostatně býci dostávali mnohem horší svinstva. No a když jsme jim teda poslali pluhy a oni nám ty datle, tak se dalo sem tam něco v těch pytlích najít, co bylo jedlé a neplesnivé. Tak se prodávaly naše stroje do zahraničí :-)

Zetory byly a jsou křápy. Za totáče se vybírat jednoduše nedalo. Spolehlivé rozhodně nikdy nijak zvlášť nebyly a vyžadovaly údržbu. Dnes na to nemá nikdo čas a lidi a prachy. Navíc ty traktory nedostávaly tak na *** jak dneska. Na poli se setkáte s traktory, který maj za sebou pluh s 9 a klidně více tělesy. To Fortera a ani Crystal nedá. Nebo bubnové sekačky - vzadu klidně 3 a ještě k tomu čelní.

Zetoru jednoduše zmizel trh, který zvládal. Chybějící komunál řeší tak, že na traktory TYM nahodil znáček Zetor a výkonné stroje prostě nemá.

Zemědělec půjde do jistoty a raději si připlatí za JD nebo NH/Case... s těmi se Zetor srovnávat nemůže a nikdy vlastně ani nemohl. Na komunál je lepší koupit japonce nebo korejce a raději origo TYM než TYM-Zetor. Kdo šetří, tak si na malou práci koupí třeba Solise.
jiras_
Tohle miluju - firma co fungovala jen v komoušema zničeném trhu dělala dejme tomu průměrné stroje na danou dobu. Jenže se za 40 let nikam neposunula, podle uživatelů je spolehlivost slabá, servis tragický, traktory bez modernich funkcí, příslušenství žádné. Nejlepší potvrzení je, když přijede parta dezolátů blokovat Prahu, mektají něco o patriotismu a české vlaječky mají na John Deerech.
PowerHouse
Pokud u VW uspěje nová továrna ve Španělsku na 3 000 000 ID.2 sourozenců (za 2 roky),

tak dojde k podobným nebývalým změnám i u Škody v ČR,
tedy aplikuje se sem španělská továrna.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Tak není se čemu divit. Není jediný důvod vyrábět v zemi, kde je jedna z nejdražších energií díky její neschopné vládě.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Díky neschopností české vlády a ve spojitosti s nesmyslným Green dealem a s euroekosocialstickou zelenou diktaturou končíme a přesiuváme výrobu mimo Evropu!!!
Renoo
No tak určitě, nejlepší je to svést na energie a vládu a vlastně na všechny okolo. Jak typické pro česko... :-D Zajímavé je, že německé traktory patří mezi jedny z nejúspěšnějších a přitom tam mají energie plus minus za stejné prachy a práce je tak 2x dražší.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
To jsou bohužel fakta...... Kdo je nevidí je slepý. Jsou toho plné noviny.
Avatar - Barrichello
Barrichello
Německé traktory? Které? Krom Fendt sem nikdy v životě žádný neviděl, Steyer je rakouský.

Všechno ostatní co je na polích je New Holland, John Deere a Case IH, všechno původem americké firmy Ford Tractor (NH) a International Harvestor (Case)
Avatar - Intercool
Intercool
A co Deutz-Fahr a Claas?
kesumb
ale kulovy
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Proč se tomu nelze divit?...
Jaromír Dotřel
Zetor se měl vydat jinou cestou, jsem drobný zemědělec a vyzkoušel jsem Zetor 25,30,40, 5211,7011,7711,7745, a nyní jezdím Zetor major 80. Je doba, kdy se pohled na přístup k technice změnil. Každý Zetor se dá opravit doma, dokud má ještě motor Zetor. Ano možná kromě historických napr.25a byla vývoz do Anglie a Uř.1 jsou více a více nespolehlivé a západní trh je nechce. Ale, kdo je šikovný tak nepotřebuje autorizak a 90%si udělá sám. Drobný zemědělec má jeden traktor do 100hp a max starší slabší rezervni, a pokud mám nějaký balík peněz a jdu poptávat nový tak kromě Zetoru do milionu neseženu nic jiného. Ano např .Kubota za 1,4 je výkonově srovnatelná a nabízí lepší komfort atd, ale zemědělství není jen traktor, jsou to stroje, technologie, údržby budov atd. Já potřebuji traktor který nemusí uhánět 50km/h, nepotřebuji odpružený a brzděný předek, nepotřebuji navigaci atd, Potřebuji stroj, který mi zvládne obdělat 35ha v okruhu do 10km, potřebuju ho umět opravit z dostupných a nepredrazenych dílů (např plast blatník za 8000 mi přijde na Zetor hodně), potřebuji aby uznali výrobní vady a aby z farmáře nedělali...... Vývojáři měli zvednout ***e, nehonit se za konkurencí a zastavit se za farmářem, který po měsíci používání přesně ví co tomu chybí. Měl udělat řadu 50hp, 80hp, 100hp a ovládnout český trh traktorů nižších tříd. A jen modernizovat a zatraktivnit stroje pro jejich nároky. Mít 100ha na obdělávání asi bych volil mezi Fendem, John Deerem, Kubotou, nebo Valtrou. Je to škoda, a mrzí mě že se Zetor stane jen montovnou, možná to pak dopadne tak, že přejdeme třeba ke značkám jako Solis, Belarus a Zetor půjde do kopru úplně. No jen tak dál český průmysle. Ve finále, není potřeba ani české zemědělství jsou přece obchoďáky, tam vše roste v regálech. Tak na co traktory. Přeji všem pěkný den.
argejev
dik.
dobry komentar a zelam vela zdravia!