Ekonomika
Přihlásit pro přidání komentáře
PowerHouse
Pokud u VW uspěje nová továrna ve Španělsku na 3 000 000 ID.2 sourozenců (za 2 roky),
tak dojde k podobným nebývalým změnám i u Škody v ČR,
tedy aplikuje se sem španělská továrna.
tak dojde k podobným nebývalým změnám i u Škody v ČR,
tedy aplikuje se sem španělská továrna.
Tak není se čemu divit. Není jediný důvod vyrábět v zemi, kde je jedna z nejdražších energií díky její neschopné vládě.
rohYpnol
Díky neschopností české vlády a ve spojitosti s nesmyslným Green dealem a s euroekosocialstickou zelenou diktaturou končíme a přesiuváme výrobu mimo Evropu!!!
No tak určitě, nejlepší je to svést na energie a vládu a vlastně na všechny okolo. Jak typické pro česko... :-D Zajímavé je, že německé traktory patří mezi jedny z nejúspěšnějších a přitom tam mají energie plus minus za stejné prachy a práce je tak 2x dražší.
Jaromír Dotřel
Zetor se měl vydat jinou cestou, jsem drobný zemědělec a vyzkoušel jsem Zetor 25,30,40, 5211,7011,7711,7745, a nyní jezdím Zetor major 80. Je doba, kdy se pohled na přístup k technice změnil. Každý Zetor se dá opravit doma, dokud má ještě motor Zetor. Ano možná kromě historických napr.25a byla vývoz do Anglie a Uř.1 jsou více a více nespolehlivé a západní trh je nechce. Ale, kdo je šikovný tak nepotřebuje autorizak a 90%si udělá sám. Drobný zemědělec má jeden traktor do 100hp a max starší slabší rezervni, a pokud mám nějaký balík peněz a jdu poptávat nový tak kromě Zetoru do milionu neseženu nic jiného. Ano např .Kubota za 1,4 je výkonově srovnatelná a nabízí lepší komfort atd, ale zemědělství není jen traktor, jsou to stroje, technologie, údržby budov atd. Já potřebuji traktor který nemusí uhánět 50km/h, nepotřebuji odpružený a brzděný předek, nepotřebuji navigaci atd, Potřebuji stroj, který mi zvládne obdělat 35ha v okruhu do 10km, potřebuju ho umět opravit z dostupných a nepredrazenych dílů (např plast blatník za 8000 mi přijde na Zetor hodně), potřebuji aby uznali výrobní vady a aby z farmáře nedělali...... Vývojáři měli zvednout ***e, nehonit se za konkurencí a zastavit se za farmářem, který po měsíci používání přesně ví co tomu chybí. Měl udělat řadu 50hp, 80hp, 100hp a ovládnout český trh traktorů nižších tříd. A jen modernizovat a zatraktivnit stroje pro jejich nároky. Mít 100ha na obdělávání asi bych volil mezi Fendem, John Deerem, Kubotou, nebo Valtrou. Je to škoda, a mrzí mě že se Zetor stane jen montovnou, možná to pak dopadne tak, že přejdeme třeba ke značkám jako Solis, Belarus a Zetor půjde do kopru úplně. No jen tak dál český průmysle. Ve finále, není potřeba ani české zemědělství jsou přece obchoďáky, tam vše roste v regálech. Tak na co traktory. Přeji všem pěkný den.
Hodně smutné, legendární traktory co se za totáče prodávaly od Islandu po Koreu, Kubu, Jižní ameriku.
Zbytek vytunelován, zlikvidován, zničen západní konkurencí co levně nakoupila a pak zavřela krám.
Zbývá akorát lepit pár slavných českých log na cizí výrobky.
Hodně smutný a stejně tak dopadne celá EU díky zeleným bolševikům a GreenDealu a vše ovládnou čínani a indové
Nikdo ty jejich klenoty uz desetileti nechce, protoze jsou to nekonkurence schopny sroty. Dobry je to maximalne pro zahumenkare co mu nevadi, ze to pulku casu nejede. A to rikam jako majitel zetoru..
Zvlastni, ze Zetor mel generalku po 1000 motohodinach a kubota da v klidu 20 tis. A takhle ek to se vsim socialistickym. Bylo to super dokud to melo co vykradat z 30, 40 a 50 let. Zetor byl navrcholj kolem 1970. Stejne jako ckd jeraby slany. Nicmene to ze ten jejich srot davali slovaci do unc jeste kolem roku 2000 je pouze usmevny. Starter je od roku 1960 stejnej srac a je uplne jedno jestli je to original magneton nebo high kvality polska. O repasu vymenou za polsky vnitrky ani nemluve
A pořád fungují.
Jinak totalita skončila před 35 lety, za to dobu mohla být kvalita současného Zetrou jinde o 70000000000 % kdyby chtěli :-)
ZTS Martin je zas jiný příběh, to bych sem ted netahal.
To je jako Liazky a Tatry, někdo na to nadává a někdo s tím dodnes podniká a funguje mu to.
Má to spousta soukromníků stejně jako liazy nebo fekální pragy V3s + autojeřáby Tatra 148 a V3S
Pořád to jezdí.
aj moja mama jazdi na 20rocnom spanielskom aute smotorom vyvinutym v 80tych rokoch istou nemeckou automobilkou. ale fakt, ze to auto bolo uz v 2001 na tu dobu len predrazeny kompromis - lebo viac si bracho nemohol dovolit - a aktualne to je srot sa nic nemeni a to napriek tomu, ze to auto mam rad.
A jak mohla být nspolehlivá 200ka s motorem MAN nebo Detroit Diesel nebo Xena mi není úplně jasný, hehe, protože v USA to an stejných motorech DD dělá cca 3 miliony km bez mrknutí oka :-):-):-):-)
Takže píšeš bláboly.
Samozřejmě že Zetor má jiné předností než jiné značky, a dnes určitě problémy se spolehlivostí být můžou, protože díky tomu že se ze Zetoru stal jen montážní závod, je kvalita odvislá od dílů dodavatelů. A díly kvalitně a konkurenceschopné ceně u nás vyrábět nelze.
Stejně je to s Tatrou. Kdybys věděl, kolik je různých čínských komponent třeba ve vojenských speciálech Titus... :-[] Ale o tom se nesmi mluvit :-[] Z Tatry už je taky jen montážní linka. Budky DAF, podvozky různě promíchané, motory Tatra už jen občas...
Dnes je vetsina mensich znacek charakteru montovny. Vlastni motory, kabiny si dokazi vyvijet jen velke koncerny, ostatnim se vyvoj nezaplati.Tatra je neco jako Ginaf ci Terberg, kteri nabvizi konfigurace podvozku nad ramec "materskych" automobilek. Tatra navic ma jinou podvozkouvou koncepci oproti vetsine produkce.
Ale Zetor měl renomé po celém světě a nebyl známý jenom v rámci RVHP, je smutné že toho nedokázali využít
BTW Belarus, Kirovec i Rostelmash, stejně jako UTC (UralTrac) stále existují, vyrábí a prodávaj :-) A to se Belarusy dokonce prodávaly a prodávají i v USA či Kanadě :-)
Zetory byly a jsou křápy. Za totáče se vybírat jednoduše nedalo. Spolehlivé rozhodně nikdy nijak zvlášť nebyly a vyžadovaly údržbu. Dnes na to nemá nikdo čas a lidi a prachy. Navíc ty traktory nedostávaly tak na *** jak dneska. Na poli se setkáte s traktory, který maj za sebou pluh s 9 a klidně více tělesy. To Fortera a ani Crystal nedá. Nebo bubnové sekačky - vzadu klidně 3 a ještě k tomu čelní.
Zetoru jednoduše zmizel trh, který zvládal. Chybějící komunál řeší tak, že na traktory TYM nahodil znáček Zetor a výkonné stroje prostě nemá.
Zemědělec půjde do jistoty a raději si připlatí za JD nebo NH/Case... s těmi se Zetor srovnávat nemůže a nikdy vlastně ani nemohl. Na komunál je lepší koupit japonce nebo korejce a raději origo TYM než TYM-Zetor. Kdo šetří, tak si na malou práci koupí třeba Solise.