Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeZákaz spalovacích motorů v roce 2035? Politici ukazují na základní problém
311 komentářů
Zetti
Nemuze si dovolit zrušit prosperujici vyrobu a vyrobit milionovou armadu nezamestnanych. Ted uz jen jak z toho vycouvat a zachovat si tvář
del42sa
„Nejrychlejší způsob, jak učinit tuto zemi klimaticky neutrální, je: Všechno zavřeme. Zítra budeme klimaticky neutrální. Ale kdo to vážně chce?“
Jeden člověk za den vyprodukuje 0.9kg CO2. I lidi tedy zavřít?
Ne, ti budou mít na puse katalyzátor a když budou chtít kouřit, tak filtr pevných částic. :-)
Ne, lidí vyhubit! :-)
Takže môžu začať u teba...? :-[] :-[] :-[]
Nikoliv, začal bych u progresivistických fanatiků! :-)
No ale tí sú práve u vás pri moci, čo by si robil, keby chceli podobný krok spraviť oni a začať u teba...? :D
No, třeba by se zvýšila průměrná inteligence v populaci. Můj odhad, který nemám jak podložit jinak, než ukázkou na nesmyslné názory typu "vyhubit lidi", atd.
No a kde člověk ten uhlík - CO2 - veme aby ho vyprodukoval?
V tom je ten základní problém. Nepochopení co se děje a uvěření těmto nesmyslům.
Na planetě je takřka uzavřený koloběh uhlíku. Člověk vydýchané CO2, tedy ten uhlík co ho tvoří, získal z potravy, tedy z rostliny která ho zachytila ze vzduchu. A tak stále dokola Množství uhlíku by tedy zůstávalo stále stejné. - (popis je zjednodušen, ale není si to problém dohledat pro toho kdo má zájem)
jenže přišla fosilní paliva která do toho koloběhu přidávají další uhlík. Jen ropy je spotřebováno 100 miliónů barelů každý den.
A to je ten zásadní problém.
Druhý zásadní problém je, že tuhle jednoduchou věc mnoho lidí nezná a tak místo toho chce vyvraždit miliardy lidí..
V tom je ten základní problém. Nepochopení co se děje a uvěření těmto nesmyslům.
Na planetě je takřka uzavřený koloběh uhlíku. Člověk vydýchané CO2, tedy ten uhlík co ho tvoří, získal z potravy, tedy z rostliny která ho zachytila ze vzduchu. A tak stále dokola Množství uhlíku by tedy zůstávalo stále stejné. - (popis je zjednodušen, ale není si to problém dohledat pro toho kdo má zájem)
jenže přišla fosilní paliva která do toho koloběhu přidávají další uhlík. Jen ropy je spotřebováno 100 miliónů barelů každý den.
A to je ten zásadní problém.
Druhý zásadní problém je, že tuhle jednoduchou věc mnoho lidí nezná a tak místo toho chce vyvraždit miliardy lidí..
A kde sa vzal uhlík v tých fosílnych palivách? Doviezli ho mimozemšťania?
Fosilní paliva jako ropa, uhlí atd se tvořila desitky miliónů let z nepatrné částí zachyceného uhlíku.
My teď to co se tvořilo desítky miliónů let pouštíme do atmosféry v řádu jednotek, případně desítek let.
Další dotazy?
My teď to co se tvořilo desítky miliónů let pouštíme do atmosféry v řádu jednotek, případně desítek let.
Další dotazy?
Z nepatrné. :D:D:D:D:D:D:D:D
Bravo! Konečně! :yes: :yes: :yes:
Bravo! Konečně! :yes: :yes: :yes:
Můžeš svůj příspěvek nějak okomentovat a vysvětlit?
Případně uveď co je na mém tvrzení špatně.
Případně uveď co je na mém tvrzení špatně.
Naopak. Poprvé to máš dobře. :-! :D :-! :D
Prečo je tá nepatrná časť zachyteného uhlíku takým problémom, keď je nepatrná? ZPodľa teba absolútna väčšina uhlíku koluje v atmosfére a táto nepatrná časť predsa nemôže mať zásadný vplyv.
Problém je, že to nechápeš.
Pouze nepatrná část uhlíku se uloží do země kde z ní následně opět vzniknou za desítky mil let fosilní paliva.
Naprostá většina uhlku z fosilních paliv zůstane. To je ten zásadní problém. Nepomůže obnova prelesů, lesů atd na to už je pozdě.
Z tvého příspěvku je jasné, že nerozumíš problému,ale přitom tu neustále nadáváš na snahy lidí kteří to vědí
Pouze nepatrná část uhlíku se uloží do země kde z ní následně opět vzniknou za desítky mil let fosilní paliva.
Naprostá většina uhlku z fosilních paliv zůstane. To je ten zásadní problém. Nepomůže obnova prelesů, lesů atd na to už je pozdě.
Z tvého příspěvku je jasné, že nerozumíš problému,ale přitom tu neustále nadáváš na snahy lidí kteří to vědí
Preco nepomoze trebars obnova pralesov? Mas k tomu nejake data? Mozno by pomohlo aj prestat tie pralesy nezmyselne rubat. Si pozri kolko zmyzlo pralesom len kvoli produkcii palmoveho tuku. Nicime planetu, aby mohli mat ludia lacnejsie srackove potraviny, ktore nepotrebuju a vacsina z nich im skodi. Alebo chov zvierat, tu podla studie Greenpeace(co adi nie su zrovna petrolheadi) vyprodukuju v EU zvieracie farmy viac emisii ako auta.
https://amp.theguardian.com/…bined-greenpeace
Mozno by to chcelo vidiet viac veci, nez len viest svoju svatu vojnu proti spalivacim motorom.
https://amp.theguardian.com/…bined-greenpeace
Mozno by to chcelo vidiet viac veci, nez len viest svoju svatu vojnu proti spalivacim motorom.
Protože ani celý prales nedokáže odstranít ani jeden spálený barel ropy..
Je to tak těžké pochopit?
Je to tak těžké pochopit?
Ty asi nebudes najbystresi chlapec, co?
Trofim Lysenko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
No teoreticky může. Že se stromy nebudou palit, zapadme do bahna a začne na miliony let postupně vytvářet ropu a uhlí.
Ano, to se deje. Ale ta cast co západne do bahna je jen nepatrna cast. Zbytek zetleje a tim uvolní uhlik zpatky do atmosfery.
To je ten zasadni problem ktery nejen zde mnoho lidi nechape viz příspěvky Rohypnola, Mokrouse a dalsich.
Uhlik co vypoustime z fosilnich paliv uz s nama zůstane a nepomůžou od toho ani vsechny stromy sveta.
Blby je, ze prave lidi kteri to nechapou jsou nejvetsi kritici snahy paleni fosilu alespon trochu omezit.
To je ten zasadni problem ktery nejen zde mnoho lidi nechape viz příspěvky Rohypnola, Mokrouse a dalsich.
Uhlik co vypoustime z fosilnich paliv uz s nama zůstane a nepomůžou od toho ani vsechny stromy sveta.
Blby je, ze prave lidi kteri to nechapou jsou nejvetsi kritici snahy paleni fosilu alespon trochu omezit.
Tak nemůžeš chtít od lidí, co ignorují fakt o emisích z dieselu a jejich dopady, kdyz nejsou vidět, aby rozumeli koloběhu něčeho, co nevidí.
Však w to ru opakuje pořád dokola, kdyz diesel nekouří, tak je v pořádku.
Však w to ru opakuje pořád dokola, kdyz diesel nekouří, tak je v pořádku.
Dopady emisií z dieselu? Rozveď to.
To fakt chceš, abych to opakoval dokola?
https://www.news-medical.net/news/20230124/Brief-exposure-to-diesel-exhaust-can-affect-human-brain-function.aspx
https://www.sciencedaily.com/…230124112731.htm
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC9916093/
"Již po 2 hodinách vlivu dieselovych emisi má mozek zhoršené kognitivní funkce, tím se zhorsuje schopnost chápání a myšlení."
Dále dieselové emise mají přímý vliv na zvýšené riziko autismu v případě dlouhodobeho vystavení novorozenců nebo těhotných. V mém okolí jsou 3 rodiny, které jezdili během těhotenství jen v dieselu, a jsou to jedine rodiny, kterým se narodil autista. A jsou z různých koutů republiky, 2 se narodil prcek v Praze, jedněm ještě než přišli do Prahy.
https://www.goldenstepsaba.com/…-and-car-exhaust
https://www.psychologytoday.com/…ing-rates-autism
Take poškozuje plíce a může způsobit CHOPN a astma
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5285310/
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5976105/
Vznik alergii a nesnasenlivostí je už v tomto ohledu "maličkost".
Takze autismus, snížená inteligence ( omezením kognitivnich funkci ), trvale poškození plic je pro tebe zanedbatelné asi. Ano, emise jsou že všech aut, ovšem v provozu je z dieselu nasobne více emisi než z benzinu.
https://www.news-medical.net/news/20230124/Brief-exposure-to-diesel-exhaust-can-affect-human-brain-function.aspx
https://www.sciencedaily.com/…230124112731.htm
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC9916093/
"Již po 2 hodinách vlivu dieselovych emisi má mozek zhoršené kognitivní funkce, tím se zhorsuje schopnost chápání a myšlení."
Dále dieselové emise mají přímý vliv na zvýšené riziko autismu v případě dlouhodobeho vystavení novorozenců nebo těhotných. V mém okolí jsou 3 rodiny, které jezdili během těhotenství jen v dieselu, a jsou to jedine rodiny, kterým se narodil autista. A jsou z různých koutů republiky, 2 se narodil prcek v Praze, jedněm ještě než přišli do Prahy.
https://www.goldenstepsaba.com/…-and-car-exhaust
https://www.psychologytoday.com/…ing-rates-autism
Take poškozuje plíce a může způsobit CHOPN a astma
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5285310/
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5976105/
Vznik alergii a nesnasenlivostí je už v tomto ohledu "maličkost".
Takze autismus, snížená inteligence ( omezením kognitivnich funkci ), trvale poškození plic je pro tebe zanedbatelné asi. Ano, emise jsou že všech aut, ovšem v provozu je z dieselu nasobne více emisi než z benzinu.
Celý čas sa bavíme o uhlíku a ty teraz vytiahneš priamy vplyv emisií dieslu na zdravie? Si v poriadku?
Takze tie stromy podla teba ziaden uhlik v ramci fotosyntezy a atmosfery neabsorbuju, co? Alebo si to tak predstavujes, ze hned v ten den vsetky zhniju a vratia uhlik naspat? Havne ze s tymyto myslienkovymi pochodmi tu budes pisat o tom ako tomu okrem teba nikto nerozumie
Trofim Lysenko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Ano samozrejme, ze strom atd uhlik úvaze, aby ho na konci zivota znova vrátil do obehu a tim do atmosfery.
A v tom je ten problem. To co se vytáhli ze zeme se tvořilo desitky milionu let a my jsme to vypustili ven v par desítkách let a neni šance se toho zbavit.
Chapes to? Ze to na par let nebo desitek let naváže rostlina nic neresi.
A v tom je ten problem. To co se vytáhli ze zeme se tvořilo desitky milionu let a my jsme to vypustili ven v par desítkách let a neni šance se toho zbavit.
Chapes to? Ze to na par let nebo desitek let naváže rostlina nic neresi.
takže řešení je návrat na strom vid nebo vydrancovat v asii, africe, jižní americe TRILIONY tun materiálu, postavit na svqtě 600 BILIONu nabíječek, vyrobit 3 triliony baterek, všechno starý zbourat a sešrotovat a pak bude ráj na zemi. A tato činnost která tomu bude předcházet žádné emise a jedy nevytovří :-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
Ale riesi, lebo do konca zivota rastliny mozu vyrast nove a zachytavat dalsi uhlik. Len by to chcelo menej nicit planetu kvoli vyslovene p*covinam. Mne teda pride lepsia mobilita ako relevantnejsi dovod vypustat do ovzdusia CO2 nez aby sa uz tak obezni sraci mohli prezierat srackovymi keksami za par centov(lebo aj kvoli tomuto sa vyrazne drancuju lesy). Alebo chov zvierat vo velkom na farmach- preco sa ma niekto zrieknut aita so spalivacim motorom? Aby sa nejaky srac na EV, co zozere denne pol kila masa farizejsky tvaril ako zachranuje planetu? A to vobec nie som proti EV, pride mi to ako dobry doplnok ku spalivacim autam. Len ma irituju prave taki farizejski ***i co proti spalivakom vedu svatu vojnu, pricom mozu ku produkcii co2 prispievat kludne viac nez ja s 3-litrovym benzinom
Tva teorie se zachytavanim CO2 v rostlinách nefunguje.
Ty si opravdu myslis, ze tohle nikoho z vědců nenapadlo?
Dalsi spalovani fosilnich paliv znamena konec civilizace v dnesni podobe.
Ty chces znicit budoucnost?
Ty si opravdu myslis, ze tohle nikoho z vědců nenapadlo?
Dalsi spalovani fosilnich paliv znamena konec civilizace v dnesni podobe.
Ty chces znicit budoucnost?
Tuto hru na city si nechaj pre niekoho ineho. Vedcov to samozrejme napadlo napadlo, clankov je k tomu viacero, akurat vedci nam neschvaluju zakazy predaja aut. Hlavne tu dookola opakujes, ako les nezachyti v konecnom dosledku vsetky emisie( co ani nikto netvrdi), ale uplne ignorujes podstatu ze odlesnovanie zhorsuje co2 bilanciu. Dokonca podla vacsiny odhadov, co som narychlo pozrel, pochadza viac co2 z odlesnovania nez zo vsetkych aut na svete dohromady. Tie zakazy spalovakov su uplne zbytocne ak sa bude dalej odlesnovat, to je ako keby sa snazis hasit poziar a neriesis pritom ze donho zaroven prilievas benzin, resp uplne ignorujes ze ho prilievaju ini. Ukazkovy priklad farizeja bude majitel ev co si na pumpe bude kupovat nejake sracky, kvoli ktorym vzniklo viac emisii nez on usetri prevadzkou ev oproti spalovaku a bude sa tvarit ako zachranca civilizacie.
Takze stale nechapes.
Uhlik ve stromu je uhlik ktery tady koluje dlouho a to problem neni.
Problem je přidávání uhliku do obehu z fosilnich paliv.
Uhlik ve stromu je uhlik ktery tady koluje dlouho a to problem neni.
Problem je přidávání uhliku do obehu z fosilnich paliv.
Aha, takze co2 z fosilnych paliv je problem ale co2 z odlesnovania nie je? Tak to mas pravdu, tuto tvoju logiku fakt nechapem. Daj si par minut namahy a vygugli si, kolko co2 pribuda v atmosfere ako dosledok odlesnovania. Teda ak sa nebojis, ze sa ti zruti tvoja predstava o tom ako zachranujes planetu.
Pochop, ze strom je z uhlikunktery zachytil zabposlednichnor desitek let a zas ho jen vrátí. V systemu je ho stale stejne.
Kdyz palis ropu atd tak jen přidávat.
To je ten problem.
Kdyz palis ropu atd tak jen přidávat.
To je ten problem.
A ty zas pochop ze je rozdiel, ked sa ten uhlik o par desiatok rokov vrati a medzicasom narastu nove stromy (a tym padom je co2 rovnovaha lesa zachovana) a ked rocne vy*ebes bez nahrady miliony hekrarov lesa, pri com sa uvolni do atmosfery rovnako co2 ako zo vsetkych aut dokopy. Neviem co je na tom take tazke pochopit. Alebo ti NOVE co2 (vypaleny les uz nebude co2 neutralny) z odlesnovania nevadi, ale co2 z aut ano. To je ale potom to farizejstvo o ktorom pisem.
Stále nechápeš... pravil někdo kdo neví co je to fotosyntéza :-[] :-[] :-[]
Ok, s kedlubnou se nemá smysl bavit.
Ok, s kedlubnou se nemá smysl bavit.
vyvraždit desítky MILIARD lidí už se povedlo USA, Británii, Německu, Sovětskému Svazu, Japonsku a číně někdy od roku 1800 doted :-):-):-)
Desítky miliard lidi? Ale no. Můžeš to vyčíslit jak zabili celé obyvatelstvo planety?
No asi tak, že ľudia sa stále rodia, nie? Nezabili všetkých naraz v jednom okamihu... Ale nebyť vojen, ktoré ľudstvo tak rado vedie, ktovie, koľko obyvateľov by dnes musela Zem živiť, a či by to vôbec zvládla. Aj keď neviem, či to spolu môžu byť desiatky miliárd, nemám chuť počítať štatistiky. ;-)
Trofim Lysenko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Tak to kvantifikuj nějak. V 1800 bylo cca 980mil lidi na světě. V roce 1900 1.6mld, teď máme cca 8mld. Kdy vyvrazdili těch 10mld? Tvto je jak zpráva ze sputniku nebo aeronetu
Však som vyjadril o tých miliardách pochybnosť, takže ma nemusíš o tie čísla naťahovať, tie nech dokladá Barik... Ďalej diskutovať o týchto veciach je vcelku zbytočné, s pôvodnou témou to už veľmi nesúvisí.
Pepa_007
Potřebuje si pan Novák koupit nového superba? Potřebuje mít další dvě auta? Potřebuje letět na dovolenou do Austrálie? Potřebuje mít večer k jídlu hovězí steak a koukat na 65" TV na film? Potřebuje mit na střeše FEV s panely vezenymi přes půl světa? Potřebuje bydlet v domě s vyhřívaným bazénem? Potřebuje mít každé dva roky nový mobil?
Nepotřebuje. Stačí bydlet v paneláku. Jezdit MHD. Dovolenou si užít za městem na kole. Volat pevnou linkou. Večer hrát stolní hry a jíst červy a larvy. 😉
Wait.....? To už tu bylo. 1948-1989. A bylo to špatně. Kapitalismus...... nic lepšího zatím nikdo nevymyslel. EU tlaceny socialismus není cesta.
Nepotřebuje. Stačí bydlet v paneláku. Jezdit MHD. Dovolenou si užít za městem na kole. Volat pevnou linkou. Večer hrát stolní hry a jíst červy a larvy. 😉
Wait.....? To už tu bylo. 1948-1989. A bylo to špatně. Kapitalismus...... nic lepšího zatím nikdo nevymyslel. EU tlaceny socialismus není cesta.
Přesně tak, státu je do života pana Nováka naprosté houno. Tedy dokud pan Novák neporušuje platné zákony svého demokratického státu, které ho ovšem mají omezovat jen ve skutečně nezbytné míře.
A kto určí mieru toho nezbytného? Ty niekedy valíš také nezmysly...
Parlament, vzešlý že svobodných voleb. Ty to nevíš, ty "Nezmysle"? :-[]
Faakt? Aj vy máte parlament vzešlý zo slobodných volieb a si nadšený, že o tebe rozhoduje tak ako rozhoduje? No, hlavne že si spokojný. ;-)
:-[] :-[] :-[]
Ja přemýšlím co si o tom myslet. Tady píše, že parlament rozhoduje co je nezbytné, že to je ok. A pak najednou předtím, že on sám rozhoduje co je nezbytné a ostatní by měli podle něj se zařídit.
Ja přemýšlím co si o tom myslet. Tady píše, že parlament rozhoduje co je nezbytné, že to je ok. A pak najednou předtím, že on sám rozhoduje co je nezbytné a ostatní by měli podle něj se zařídit.
Pokud budeš volit pravicové strany, máš dost velkou šanci, že té státní buzerace bude méně, než v případě vlády levičáků. A ano, zúčastnit se voleb je asi to jediné, co s tím můžeš legálně dělat. :-)
V pořádku. Taky volím pravicové strany, stejně tak i pravicové do EU. A tyhle pravicové strany zastávají názor, že spalovaky by měli skončit. Já s tím obecne problém nemám.
Ano, jsem. V rámci možností u nás v posledních volbách vyhrálo "nejmenší zlo". :-)
Nevedel som, že si taký jednoduchý a nenáročný. Tvoja kampaň proti elektromobilom je dosť razantná a zaujatá.
Až mi je nebudou eurokomouši všude a vždy vnucovat, nebudu na ně tolik alergický... :-O
Nikdo ti je nenutí. Nikdo neříká, že si musíš koupit EV. Vejdu do dealerství a koukám, všude nabízí ICE.
Jenom je zelenej bolševik chce zakázat vyrábět a starým autům zakazovat jezdit a danit je. Ale na to Vám lidi nepůjdou, smůla.
Blokády jsou fajn věc, až v obchodech nebude co koupit a nebudeš mít co žrát, protože kilo masa na černém trhu bude za 1500-5 000, nebude to náš problém
¨Budete si za to moci POUZE Vy :-):-):-)
Blokády jsou fajn věc, až v obchodech nebude co koupit a nebudeš mít co žrát, protože kilo masa na černém trhu bude za 1500-5 000, nebude to náš problém
¨Budete si za to moci POUZE Vy :-):-):-)
Jak komunisti. :-[]
Ti tomu říkali diverzní akce :-)
Přesně jsi popsal co dělala dělnická třída, kdyz chtěla prevzit moc. Nadavas na komunisty a jsi jim sám jak tak čtu. Zavedl bys čistky, hladomor, jen aby sis prosadil svůj mensinovej názor. Neco mi to připomíná. Sovětský svaz 32-33, Čína 59-61. Vše ve jménu revoluce že? Na většinu nebrat zřetel, moje názory jsou ty nejsvatejsi a i kdyby měly zemřít všichni, tak si to prosadim. Kde zase tohle jsme slyšel? Jo nacistické Rusko vyhrožují jadernými zbraněmi.
Menšinovej názor? Aha, uvidíš v eourvolbách, dostanete na frak..... :-)
Ve francii vypadá že macron totálně shoří a vyhraje pravice a národní strany, lidi už toho mají dost :-)
Ve francii vypadá že macron totálně shoří a vyhraje pravice a národní strany, lidi už toho mají dost :-)
No však tomu tak je. Tka nevím, proč pokladas své názory a domněnky za fakta. Leda, že by, nejsi v parlamentu?
Ano dokud je neporusuje. Takze zavedeme zákon, že nesmí jezdi autem se spalovacím motorem a pak zákon bude porušovat. Takhle jsi to myslel?
Protože jízdou omezuje ostatní a to přece nesmí jak jsi psal, že se nesmí omezovat v nezbytné míře.
Protože jízdou omezuje ostatní a to přece nesmí jak jsi psal, že se nesmí omezovat v nezbytné míře.
Co to znamená "zavedeme zákon". Kdo ho zavede? Vy, zelení neobolševici? :-[] :-[]
Nič nie je len čierne alebo biele. ;-)
Nikto nevymyslel nič lepšieho ako je kapitalizmus? To je omyl.
S poslednou vetou súhlas. Bez ohľadu na to, ako smer určený Európskou úniou nazveš.
Nikto nevymyslel nič lepšieho ako je kapitalizmus? To je omyl.
S poslednou vetou súhlas. Bez ohľadu na to, ako smer určený Európskou úniou nazveš.
Omyl?! A jaké je tedy podle tebe společenské zřízení, které se v praxi lépe osvědčilo? :-[]
Samozrejme že omyl. Aj ty si v omyle. Kapitalizmus je ekonomický systém, nie spoločenské zriadenie, je to len jeho súčasť ;-)
Dobře tedy, upřesňuji to na "co nejméně státem regulované tržní hospodářství + demokratické státní zřízení". Spokojen? :-):-)
Můžete se kroutit, jak chcete, ale pod kapotu auta patří diesel!
Neregulované tržné hospodárstvo neexistuje. Záleží ale na tom, kto a s akými zámermi ho reguluje. Hlavne od toho závisí, či a aký dobrý ten kapitalizmus v daných podmienkach je. A potom sa natíska aj otázka, do akej miery, v rámci tej regulácie, je to ešte kapitalizmus. Koniec-koncov, je to použiteľný model, pokiaľ nie je skombinovaný s extrémnou formou riadenia. A to v súčasnosti je. Eurocentralizmus a tvrdá globalizácia, ktoré sa dnes dejú, touto extrémnou formou riadenia sú. To, čo sa dnes ako demokracia prezentuje a demokraciou nazýva, určite demokraciou nie je.
Keď to vezmem hlbšie, kapitalizmus je úhlavným nepriateľom ekológie. Je postavený na neustálom točení peňazí, t.j. na neustálej spotrebe. Vezmi si dnešné autá. Pod zásterkou bezpečnosti už pri malej kolízii rozbiješ hromadu vecí, hlavne z plastov, ktoré neopravíš, musíš ich vymeniť. Sú priamo na to konštruované, aby sa rozbili, aj keď zrovna na bezpečnosť nemajú žiadny vplyv. Množstvo súčiastok v aute má programovanú životnosť. Vydržia dnešné autá toľko ako tie spred dekády-dvoch? To podporuje nadmernú a de-facto zbytočnú výrobu, ktorá samozrejme vo veľkom škodí životnému prostrediu a slúži výhradne na zarábanie peňazí, na nič iného. Preto som písal, že kapitalizmus určite nie je tým najlepším. Peniaze ako meradlo, to sa ešte dá, ale peniaze ako jediné meradlo, to je čisté zlo.
Keď to vezmem hlbšie, kapitalizmus je úhlavným nepriateľom ekológie. Je postavený na neustálom točení peňazí, t.j. na neustálej spotrebe. Vezmi si dnešné autá. Pod zásterkou bezpečnosti už pri malej kolízii rozbiješ hromadu vecí, hlavne z plastov, ktoré neopravíš, musíš ich vymeniť. Sú priamo na to konštruované, aby sa rozbili, aj keď zrovna na bezpečnosť nemajú žiadny vplyv. Množstvo súčiastok v aute má programovanú životnosť. Vydržia dnešné autá toľko ako tie spred dekády-dvoch? To podporuje nadmernú a de-facto zbytočnú výrobu, ktorá samozrejme vo veľkom škodí životnému prostrediu a slúži výhradne na zarábanie peňazí, na nič iného. Preto som písal, že kapitalizmus určite nie je tým najlepším. Peniaze ako meradlo, to sa ešte dá, ale peniaze ako jediné meradlo, to je čisté zlo.
Ale my se tu bavíme o ekonomickém systemu. Demokracii máme po celé Evropě.
Písal o spoločenskom zriadení, nie o ekonomickom systéme.
Demokraciu nemáme, to je len ilúzia.
Demokraciu nemáme, to je len ilúzia.
Aha. Takže co tedy podle tebe máme? Diktaturu, jako před rokem 1989? :-)
Jo to by mne též zajímalo co mame. Na tom Slovensku v poslední době se dejou tedy věci.
To sa dejú. Ale radšej sa ani netvár, že im rozumieš, dobre?
Prekvapivo neuvažuješ zle. Áno, dá sa to nazvať aj diktatúrou. Iba sa zmenil diktátor a s ním aj pravidlá. Demokracia to rozhodne nie je. Alebo máš pocit, že presadzovanie EV formou, akou sa to deje, sa riadi demokratickými princípmi? Máš pocit, že neustála podpora Ukrajiny z tvojich daní, hoci ty máš stále hlbšie do vrecka, to je demokracia? Pred rokmi si na ulici nemohol kričať "Nech žije USA!" Môžeš dnes na ulici kričať "Nech žije Rusko!" ? Aký v tom je rozdiel? Vidíš v tom demokraciu, slobodu názoru? Rozmýšľaj.
Prosazuje se názor většiny. Po volbách se opět bude prosazovat názor většiny. To je demokracie. A jesltibto není tvůj názor co se prosazuje,jsi v menšině a snažíš se tu jen zavést diktaturu menšiny.
Ako predstava pekné. Ale je to len ilúzia. Podobne ako tie palce nad tvojim príspevkom.
Těsně vedle. Kapitalismus není zřízení. Tou je demokracie. Ale chápu, komunistům se to plete. Ty demokratické země oznacovali za kapitalisty
Ano, viz já ve 21:32. Vídím, že zdejší elektrofanatici už jsou v tak zoufalé defenzivě, že už se ve zdejších diskusích chytají doslova každého stébélka! :-[] :-[] :-[]
Ale my se tu bavíme o ekonomickém systemu. Demokracii máme po celé Evropě.
Vím, že komunistům, neomaxistum a všem těm progresivistum se to plete.
Vím, že komunistům, neomaxistum a všem těm progresivistum se to plete.
v EU žádný kapitalismus není, to je koškopes kaptilismu a socialsmus křížený ze zelnou fanatickou utopistickou ideologí, defakto je celá EU prosáklá skrz naskrz bolševiky
Nebo Nebo
Já jsem pro syntetická paliva, protože bychom mohli obnovit staré a spolehlivé motory, odstranít katalyzátory, dpf a užívat si tu spolehlivost 1.9TDi, která by byla opravitelná i v domácích podmínkách. Nehledě na to, že bychom nebyli závislý ani na jednom z totalitních státu. Čína - baterie; Rusko - Ropa. A dále by se dali provozovat staré hemi motory z 60. let a užívat si ten zvuk prostě. Nemusel by být Start-Stop systém a další zbytečnosti.
1. A si ochotný za tie syntetické palivá platiť? Ťažko budú za súčasné ceny palív.
2. Zvládnu staršie motory na tie palivá jazdiť? Dáš 50 tisíc Kč za úpravu, keď má celé auto podobnú hodnotu?
3. Je výroba syntetických palív prijateľná z pohľadu ekológie? Napr. voči tej nenávidenej elektrine?
Ja viem, ťažké otázky.
2. Zvládnu staršie motory na tie palivá jazdiť? Dáš 50 tisíc Kč za úpravu, keď má celé auto podobnú hodnotu?
3. Je výroba syntetických palív prijateľná z pohľadu ekológie? Napr. voči tej nenávidenej elektrine?
Ja viem, ťažké otázky.
1. Cena by mohla klesnout, kdyby se vyráběli ve více továrnách a investovalo by se do nich
https://auto-mania.cz/…-100-kc-za-litr/
2. https://www.myscience.org/…ngines-2024-empa
3. Kdyby se vyráběla někde, kde je energie z obnovitelných zdrojů, tak ano. Narozdíl od klasických fosilních paliv, tedy ropy, se nemusí nijak upravovat a rafinovat, což zabere také elektrickou energii.
https://auto-mania.cz/…-100-kc-za-litr/
2. https://www.myscience.org/…ngines-2024-empa
3. Kdyby se vyráběla někde, kde je energie z obnovitelných zdrojů, tak ano. Narozdíl od klasických fosilních paliv, tedy ropy, se nemusí nijak upravovat a rafinovat, což zabere také elektrickou energii.
Ale kde chceš postavit tolik OZE? Myšlenka to na první pohled není špatná, jenže když si uvědomíš, že tou energií, kterou využiješ na výrobu syntetického paliva na provoz jednoho spalovacího auta, bys mohl vyrobit elektřinu na provoz nějakých 5-8 elektromobilů, tak už to tak moc hezky nevypadá. Jen pro ČR bys potřeboval ekvivalent tak 15-20 Temelínů, teda jednu velkou JE do každého kraje.
Paliva se daj dovážet :-)
není problém přivézt syntetické palivo ze zemí, kde je vítr, písek, poušt, hory a nic tam nerostle - ale svítí tam sluníčko a fouká.
není problém přivézt syntetické palivo ze zemí, kde je vítr, písek, poušt, hory a nic tam nerostle - ale svítí tam sluníčko a fouká.
To nic nemění na tom, že ta potřeba OZE je v podstatě řádově větší. Někdo se mě nedávno snažil přesvědčit, že si Chile bude stavět všude soláry a větrníky a sem budou dovážet syntetické palivo, načež jsme si to spočítali a jen pro Německo bys tam ve větrníkách musel zastavět plochu dvou ČR. Fakt myslíš, že si např. takové Chile (rozlohou 10krát větší než ČR) zapráská 20 % rozlohy své země větrníky, aby dodávalo syntetiku Německu? Kde chceš brát tu další plochu pro OZE pro zbytek Evropy a jiné státy včetně těch samotných států, kde to bude stát?
Už pro elektromobily každý nadává horem spodem, že si zapráskáme celou planetu soláry a větrníky, nikde se to nevejde, ale pro syntetiku se skoro řádově větší množství OZE najednou na planetu vejde snáze?
Syntetika se mainstreamem s největší pravděpodobností nikdy nestane, je příšerně neefektivní a nikdo soudný nebude vyrábět řádově větší množství elektřiny, aby ji prodal v přepočtu na ujetý kilometr za stejnou cenu. Pokud máš 100 kWh, tak to každý raději prodá jako elektřinu na ujetí 400-500 km než jako syntetiku na 70-100 km (nějakých 4-6 litrů?). Si to spočítej. Máš 100 kWh. Když ji prodáš za 3 Kč/kWh, máš z toho 300 Kč (a celý řetězec, který se na tom nabalí třeba u rychlonabíjení, to ve výsledku prodá třeba za 1500 Kč včetně daní).
Aby ti ta syntetika ze 100 kWh elektřiny vydělala stejně, musí to jít z fabriky ven za 50-80 Kč/litr (a to se bavíme jen o ceně paliva bez spotřebních daní a DPH). A těžko v celém tom řetězci to dotočíš na těch 1500 Kč na 4-6 litrů (které vyrobíš pomocí těch 100 kWh), to by se to muselo prodávat za 250-400 Kč/litr, aby se stejné množství vstupní elektřiny prodalo ve výsledku za stejnou částku. To nechceš ani ty, a ani ty firmy. Na syntetická paliva raději zapomeň. Jestli stlačíš cenu syntetických paliv (tedy cenu vstupní elektřiny), tak ji tím automaticky snížíš i pro EV a ten rozdíl bude pořád obrovský.
Už pro elektromobily každý nadává horem spodem, že si zapráskáme celou planetu soláry a větrníky, nikde se to nevejde, ale pro syntetiku se skoro řádově větší množství OZE najednou na planetu vejde snáze?
Syntetika se mainstreamem s největší pravděpodobností nikdy nestane, je příšerně neefektivní a nikdo soudný nebude vyrábět řádově větší množství elektřiny, aby ji prodal v přepočtu na ujetý kilometr za stejnou cenu. Pokud máš 100 kWh, tak to každý raději prodá jako elektřinu na ujetí 400-500 km než jako syntetiku na 70-100 km (nějakých 4-6 litrů?). Si to spočítej. Máš 100 kWh. Když ji prodáš za 3 Kč/kWh, máš z toho 300 Kč (a celý řetězec, který se na tom nabalí třeba u rychlonabíjení, to ve výsledku prodá třeba za 1500 Kč včetně daní).
Aby ti ta syntetika ze 100 kWh elektřiny vydělala stejně, musí to jít z fabriky ven za 50-80 Kč/litr (a to se bavíme jen o ceně paliva bez spotřebních daní a DPH). A těžko v celém tom řetězci to dotočíš na těch 1500 Kč na 4-6 litrů (které vyrobíš pomocí těch 100 kWh), to by se to muselo prodávat za 250-400 Kč/litr, aby se stejné množství vstupní elektřiny prodalo ve výsledku za stejnou částku. To nechceš ani ty, a ani ty firmy. Na syntetická paliva raději zapomeň. Jestli stlačíš cenu syntetických paliv (tedy cenu vstupní elektřiny), tak ji tím automaticky snížíš i pro EV a ten rozdíl bude pořád obrovský.
ty zapomen na elektřinu za 3 kč, ceny budou mezi 12-30 Kč za 1 kwh do 10 let :-):-):-)
S vodíkem, 20-60 kč
Investic peo evropu do roku 2070: cca 300-500 BILIONU EUR
Svět cca 3 TRILIONY :-)
UTOPIE! těžká bolševická pavědecká UTOPIE. Nic víc
S vodíkem, 20-60 kč
Investic peo evropu do roku 2070: cca 300-500 BILIONU EUR
Svět cca 3 TRILIONY :-)
UTOPIE! těžká bolševická pavědecká UTOPIE. Nic víc
Uvědomuješ si, že přesně tím, co jsi řekl, jsi zasadil naprosto smrtící argument syntetickým palivům a ne EV? Já čekal, že v rámci boje za syntetická paliva se mě budeš snažit přesvědčit o nižší ceně elektřiny, ale ne o vyšší, vždyť to jde přímo proti tomu, co chceš. Jsi tedy pro syntetická paliva nebo ne? Ale aspoň dobře, že jsi sám schopen přinést protiargument proti tomu, co propaguješ.
Tak dobře. Vezměme cenu co nejvyšší. Teda těch 30 Kč, cos nadhodil. 100 kWh elektřiny po ceně 30 Kč/kWh, to máme 3000 Kč výrobu cca 4-6 litrů paliva (tolik syntetického paliva vyrobíš pomocí 100 kWh elektřiny). Takže ne 50-80Kč/litr, ale sám tu nadhazuješ cenu 500-750 Kč/litr syntetického paliva (3000/6 až 3000/4). A to, když jde z té továrny. Přihoď k tomu marže, DPH, spotřební daně,... tak se budeme bavit o 1000 Kč/litr?
Na syntetická paliva raději zapomeň. Je to extrémně neefektivní. Čím dražší bude elektřina pro EV, tím dražší bude elektřina pro výrobu té synteticky, a poněvadž té elektřiny potřebuješ na ujetý km téměř řádově víc, tak si jistě dokážeš spočítat, jak ukrutně drahé to bude. Vyrábět to občas v omezeném množství z přebytků, kdy je cena elektřiny nízká nebo záporná, to ještě jo, ale jinak je to finanční a energetická sebevražda, protože fakt nevím, kde chceš stavět řádově více OZE, než potřebuješ pro EV, když už pro ty EV je to problém.
Tak dobře. Vezměme cenu co nejvyšší. Teda těch 30 Kč, cos nadhodil. 100 kWh elektřiny po ceně 30 Kč/kWh, to máme 3000 Kč výrobu cca 4-6 litrů paliva (tolik syntetického paliva vyrobíš pomocí 100 kWh elektřiny). Takže ne 50-80Kč/litr, ale sám tu nadhazuješ cenu 500-750 Kč/litr syntetického paliva (3000/6 až 3000/4). A to, když jde z té továrny. Přihoď k tomu marže, DPH, spotřební daně,... tak se budeme bavit o 1000 Kč/litr?
Na syntetická paliva raději zapomeň. Je to extrémně neefektivní. Čím dražší bude elektřina pro EV, tím dražší bude elektřina pro výrobu té synteticky, a poněvadž té elektřiny potřebuješ na ujetý km téměř řádově víc, tak si jistě dokážeš spočítat, jak ukrutně drahé to bude. Vyrábět to občas v omezeném množství z přebytků, kdy je cena elektřiny nízká nebo záporná, to ještě jo, ale jinak je to finanční a energetická sebevražda, protože fakt nevím, kde chceš stavět řádově více OZE, než potřebuješ pro EV, když už pro ty EV je to problém.
Zapoměl si na jeden maličký fakt, co budou v létě dělat ty země, kde investoři postaví mraky FVE a větníků s elektřinou, kterou nejde využít?
Nic? Nebo budou těžit kryptoměny?
Nebo budou vyrábět vodík? Nebo nabijí baterky a budou do EU a USA posílat nabíté baterky?
A není ze všechno nejjedodušší vyrobit z přebytků to syntetické palivo? A poslat ho tankerem jako ted ropu nebo benzín/naftu?
Že to ve 100% nenahradí ropu všichni vědí. To ani nikdo neplánuje. Ccca 30% přejde na EV, 40% si to nebude už moc dovolit jezdit autem a přjedou na dobytčáky - přeplněná mhd, dálkové busy, vlaky a ten zbytek v pohodě může dál jezdit na syntetická... :-)
Nic? Nebo budou těžit kryptoměny?
Nebo budou vyrábět vodík? Nebo nabijí baterky a budou do EU a USA posílat nabíté baterky?
A není ze všechno nejjedodušší vyrobit z přebytků to syntetické palivo? A poslat ho tankerem jako ted ropu nebo benzín/naftu?
Že to ve 100% nenahradí ropu všichni vědí. To ani nikdo neplánuje. Ccca 30% přejde na EV, 40% si to nebude už moc dovolit jezdit autem a přjedou na dobytčáky - přeplněná mhd, dálkové busy, vlaky a ten zbytek v pohodě může dál jezdit na syntetická... :-)
Nezapomněl, vždyť o tom detailu jsem mluvil, cituju "Vyrábět to občas v omezeném množství z přebytků, kdy je cena elektřiny nízká nebo záporná, to ještě jo, ale jinak je to finanční a energetická sebevražda"
Je to okrajové řešení. Velmi okrajové. Příklad. Řekněme, že máš FVE, která ti v létě udělá 100 kWh. 50 kWh spotřebuješ, 50 kWh bude přebytek v poledne a odpoledne, který nedokážeš spotřebovat. Na těch 50 kWh v elektromobilu ujedeš cca 200 km. Z 50 kWh v přebytcích vyrobíš tak 2 litry paliva, na to ujedeš tak 25-40 km. Pokud by ty přebytky dělaly polovinu veškeré energie, tak tím pokryješ asi tak 1/6-1/8 vozového parku. Jestli FVE doplníš větrem, čímž tu výrobu o něco vyrovnáš a přebytky srazíš výrazně níž, tak ještě méně.
To pak totiž ze 100 kWh uděláš třeba 80 kWh pro EV (cca 350 km), zbyde ti 20 kWh na syntetiku, z čehož uděláš asi litr paliva na ujetí 15-20 km. Takže ti ty slavné přebytky pokryjí asi 1/20 vozového parku.
A když těch OZE postavíš více, aby ty přebytky postačovaly na větší podíl vozového parku, kde to chceš proboha stavět? Kdybys to chtěl třeba pro všechna česká osobní auta, musel bys ročně vyrobit tak 120-150 TWh energie. Ve Španělsku z 1 km2 FVE uděláš asi 8 GWh ročně. Takže tam bys tím musel zasekat 17 tisíc km2 jen pro potřeby osobních aut v ČR, samo Španělsko by si tím muselo pro své potřeby zasekat asi 70 tisíc km2 (rozloha Španělska je 506 tisíc km2). Když k tomu připočítáš užitkovou dopravu, tak si to vynásob dvěma, cca 35 tisíc km2 pro ČR, 140 tisíc km2 pro Španělsko. A teď si představ celou Evropu.
Ne, v pohodě to na syntetická paliva jezdit nebude. Už pro EV máme nedostatek energie (je to jeden z nejčastějších argumentů proti nim), fakt nevím, kde chceš postavit zdroje, které tuto potřebu téměř řádově zvýší.
Znovu ti říkám, na syntetická paliva raději zapomeň. Zní to hezky do doby, než začneš počítat. Bude to bohužel okrajová a spíše docela drahá legrace pro "veterány" (čímž mám na mysli jakékoli spalovací auto, klidně i to vyrobené v roce 2034). Bude to něco, co si zaplatí majitel Porsche na víkendovou projížďku, ale ne někdo, kdo pravidelně jezdí v Sanderu. Pokud se nenajde jiná cesta, jak to vyrábět bez elektřiny, kterou umíš zužitkovat výrazně efektivněji v EV, je to sebevražda.
Je to okrajové řešení. Velmi okrajové. Příklad. Řekněme, že máš FVE, která ti v létě udělá 100 kWh. 50 kWh spotřebuješ, 50 kWh bude přebytek v poledne a odpoledne, který nedokážeš spotřebovat. Na těch 50 kWh v elektromobilu ujedeš cca 200 km. Z 50 kWh v přebytcích vyrobíš tak 2 litry paliva, na to ujedeš tak 25-40 km. Pokud by ty přebytky dělaly polovinu veškeré energie, tak tím pokryješ asi tak 1/6-1/8 vozového parku. Jestli FVE doplníš větrem, čímž tu výrobu o něco vyrovnáš a přebytky srazíš výrazně níž, tak ještě méně.
To pak totiž ze 100 kWh uděláš třeba 80 kWh pro EV (cca 350 km), zbyde ti 20 kWh na syntetiku, z čehož uděláš asi litr paliva na ujetí 15-20 km. Takže ti ty slavné přebytky pokryjí asi 1/20 vozového parku.
A když těch OZE postavíš více, aby ty přebytky postačovaly na větší podíl vozového parku, kde to chceš proboha stavět? Kdybys to chtěl třeba pro všechna česká osobní auta, musel bys ročně vyrobit tak 120-150 TWh energie. Ve Španělsku z 1 km2 FVE uděláš asi 8 GWh ročně. Takže tam bys tím musel zasekat 17 tisíc km2 jen pro potřeby osobních aut v ČR, samo Španělsko by si tím muselo pro své potřeby zasekat asi 70 tisíc km2 (rozloha Španělska je 506 tisíc km2). Když k tomu připočítáš užitkovou dopravu, tak si to vynásob dvěma, cca 35 tisíc km2 pro ČR, 140 tisíc km2 pro Španělsko. A teď si představ celou Evropu.
Ne, v pohodě to na syntetická paliva jezdit nebude. Už pro EV máme nedostatek energie (je to jeden z nejčastějších argumentů proti nim), fakt nevím, kde chceš postavit zdroje, které tuto potřebu téměř řádově zvýší.
Znovu ti říkám, na syntetická paliva raději zapomeň. Zní to hezky do doby, než začneš počítat. Bude to bohužel okrajová a spíše docela drahá legrace pro "veterány" (čímž mám na mysli jakékoli spalovací auto, klidně i to vyrobené v roce 2034). Bude to něco, co si zaplatí majitel Porsche na víkendovou projížďku, ale ne někdo, kdo pravidelně jezdí v Sanderu. Pokud se nenajde jiná cesta, jak to vyrábět bez elektřiny, kterou umíš zužitkovat výrazně efektivněji v EV, je to sebevražda.
Kde to chci postavit? Chile, Argentina, Venezuela, Kuba, Peru, Afrika, Arábie, Asie, Austrálie, Ukrajina atd
Tam je nevyužitých ploch na miliardy větrníků nebo FV panelů :-)
Tam je nevyužitých ploch na miliardy větrníků nebo FV panelů :-)
No když myslíš. Propána, vždyť pro Evropu bys musel zastavět minimálně pětinu Sahary a nechci vidět, co tam s tím udělá ten písek, jak se to projeví na atmosféře, proudění vzduchu... To už má spíše smysl ten vodík, kde je to proti baterkám jen 2-2,5násobek a ne skoro řádový rozdíl.
Čím vyrovnanější je výroba OZE, tím méně máš přebytků a tím výhodnější je jich stavět méně, než stavět skoro desetkrát tolik, abys z toho složitě dělal přes několik energeticky náročných procesů umělý benzín, když to pro pohyb můžeš použít už hned v první fázi.
Slunce s větrem se dost dobře doplňují (alespoň v Evropě), takže těch přebytků zas tolik mít nebudeš (jen se podívej třeba v EU, jak se doplňuje slunce a vítr, dej si ty grafy přes sebe a uvidíš, že to docela odpovídá průběhu spotřeby).
Slyšel jsem už hodně argumentů proti EV, ale aby se jako řešení vytahovala paradoxně jedna z hlavních výtek na jejich adresu, a ještě se řádově zhoršila, něco takového bych opravdu nikdy nečekal. Ne, opravdu nemá smysl stavět skoro řádově více OZE jen proto, abychom si dál jezdili ve spalovacích autech.
Čím vyrovnanější je výroba OZE, tím méně máš přebytků a tím výhodnější je jich stavět méně, než stavět skoro desetkrát tolik, abys z toho složitě dělal přes několik energeticky náročných procesů umělý benzín, když to pro pohyb můžeš použít už hned v první fázi.
Slunce s větrem se dost dobře doplňují (alespoň v Evropě), takže těch přebytků zas tolik mít nebudeš (jen se podívej třeba v EU, jak se doplňuje slunce a vítr, dej si ty grafy přes sebe a uvidíš, že to docela odpovídá průběhu spotřeby).
Slyšel jsem už hodně argumentů proti EV, ale aby se jako řešení vytahovala paradoxně jedna z hlavních výtek na jejich adresu, a ještě se řádově zhoršila, něco takového bych opravdu nikdy nečekal. Ne, opravdu nemá smysl stavět skoro řádově více OZE jen proto, abychom si dál jezdili ve spalovacích autech.
Hendly
a trollove jedou na plno.
Hendly,vyhraju podla teba hranaty trollovia volby v EU?
Aspoň sa nestrápňuj tým školáckym "ypsilonom". Prečo má toľko múdrych ľudí problém so základným pravopisom?
Populismus je na vzestupu. To lze sledovat napříč světem. Bohužel to bude mít velice smutné důsledky.
Jestli hranatostí narážíš na pana Turka tak dostat se do Eu parlamentu pro něj a pro populisty bude výhra.
Já ale stále doufám, že stejně jako zde na auto.cz, tak i jinde na netu diskuse vůbec neodpovídají (právě díky tomu, že naprostou většinu tvoří trollové) opravdové náladě ve společnosti. Protože naprostá většina diskusí je pod takovým článkem jako je zde, okamžitě vyhrocena aby vzbuzovala emoce. Vlastně díky několika málo jménům které jedou stále to samé už ani diskuse není možná.
Jestli hranatostí narážíš na pana Turka tak dostat se do Eu parlamentu pro něj a pro populisty bude výhra.
Já ale stále doufám, že stejně jako zde na auto.cz, tak i jinde na netu diskuse vůbec neodpovídají (právě díky tomu, že naprostou většinu tvoří trollové) opravdové náladě ve společnosti. Protože naprostá většina diskusí je pod takovým článkem jako je zde, okamžitě vyhrocena aby vzbuzovala emoce. Vlastně díky několika málo jménům které jedou stále to samé už ani diskuse není možná.
Hendly,nemyslis si,ze populisti su na obidvoch stranach barikady?
Trofim Lysenko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Samozřejmě, jde ale o nějaké základní dlouhodobé směřování jednotlivých politických stran.
Dokážeš snad rozlišit, když někdo dlouhodobě někam směřuje, ale případně upravuje pohledy na svět vlivem událostí od rychle vzniknuvšího mesiáše co hlásá jak vše vyřeší a zajistí ti klid a ochranu od zbytku světa a stačí jen když mu dáš svůj hlas...
Dokážeš snad rozlišit, když někdo dlouhodobě někam směřuje, ale případně upravuje pohledy na svět vlivem událostí od rychle vzniknuvšího mesiáše co hlásá jak vše vyřeší a zajistí ti klid a ochranu od zbytku světa a stačí jen když mu dáš svůj hlas...
Hendly ,ty si snad uz videl politika,ktory by nemenil nazor podla potreby?
Politikom sa neveri.To je zakladne pravidlo a potom nemozes ostat sklamany.
Vas mesias pan Turek je novy vietor,ktory zaveje do europskeho parlamentu.
Hodnotit a sudit jeho pracu sa bude dat az po urcitom case.
Je mi jasne,ze ludom ako si ty sa jeho nazor nepaci.
V mojom pripade chcem,aby prebehla silna reforma EU,takze ja vitam tento novy a sviezi vietor co pride do Bruselu.
Dufam,ze z kazdej krajiny EU bude toho sviezeho vetru co najviac a podari sa EU reformovat.
Politikom sa neveri.To je zakladne pravidlo a potom nemozes ostat sklamany.
Vas mesias pan Turek je novy vietor,ktory zaveje do europskeho parlamentu.
Hodnotit a sudit jeho pracu sa bude dat az po urcitom case.
Je mi jasne,ze ludom ako si ty sa jeho nazor nepaci.
V mojom pripade chcem,aby prebehla silna reforma EU,takze ja vitam tento novy a sviezi vietor co pride do Bruselu.
Dufam,ze z kazdej krajiny EU bude toho sviezeho vetru co najviac a podari sa EU reformovat.
Samozřejmě, že jsem takového politika viděl a je to naprosto normální.
A ohledně pana Turka... Jeho nedávná minulost vypovídá a jeho "charakteru" dost. Jeho navázání na Klausův instit který je přímo provázán třeba s panem Hájkem který je hlásná trouba ruska na českém netu taky něco naznačuje.
A ohledně pana Turka... Jeho nedávná minulost vypovídá a jeho "charakteru" dost. Jeho navázání na Klausův instit který je přímo provázán třeba s panem Hájkem který je hlásná trouba ruska na českém netu taky něco naznačuje.
Přesně tak, svěží vítr je potřeba vždy, nejen do europarlamentu, ale do všech institucí a firem, jinak to zakrní samo v sobě.
Je jasné, že těm, co desítky let sedí v euroinstitucích a bojí se o flek, to vadí. i těm, co jsou navázáni na současné dotační toky a politické výhody.
S nadsázkou řečeno, my eurooptimisté stále ještě věříme, že EU jde zreformovat.
Je jasné, že těm, co desítky let sedí v euroinstitucích a bojí se o flek, to vadí. i těm, co jsou navázáni na současné dotační toky a politické výhody.
S nadsázkou řečeno, my eurooptimisté stále ještě věříme, že EU jde zreformovat.
hlavně že SPOLU směřuje správně, badna nezvdělaných, prolhaných amatérů tahající lidem peníze k kapes, 70% lidí je nenávidí
Ano, protože dělají velmi nepopulární opatření, aby zachránili naší ekonomiku před bankrotem po jejím bezprecedentním zadlužování Babišovou vládou :-O
Naprosto souhlas s tímto. Jsem rád, že i zde jsou lidi, kteří se orientují. Babiš rozházené peníze, které měly být na několik let dopředu, jen aby si uplatnil voliče na další volební období. Typicky populista mířící na naivní a důchodce.
spolu rozházelo stejně jako babiš, akorát to cpe jinam než on.
Lžeš. Podpora Ukrajiny je v našem bytostném bezpečnostním zájmu. Čím dále zůstanou ruSSácké teroristické hordy od našich hranic, tím lépe pro nás! :yes:
Podpora Ukrajiny sice je v našem zájmu, ale rozhodně ne bytostném. To je lež a manipulace Fialovy 5kolky.
Protože i pokud Ukrajina skončí podrobena Rusku, tak se pro nás nic nestalo.
Rusko už dnes sousedi se státy NATO a stejně bude mít primární zájem o Pobaltí. Takže pokud má nastat konflikt Rusko X NATO, tak je úplně jedno, jak to dopadne s Ukraninou. I když Ukrajina padne, tak nejsme konfliktu s Ruskem o nic blíž než nyní.
Tedy samozřejmě za podmínky čl. 5 NATO, který všichni váleční štváči v čele s Černochovou a Lipavským mají za mantru :-[] :-[]
Protože i pokud Ukrajina skončí podrobena Rusku, tak se pro nás nic nestalo.
Rusko už dnes sousedi se státy NATO a stejně bude mít primární zájem o Pobaltí. Takže pokud má nastat konflikt Rusko X NATO, tak je úplně jedno, jak to dopadne s Ukraninou. I když Ukrajina padne, tak nejsme konfliktu s Ruskem o nic blíž než nyní.
Tedy samozřejmě za podmínky čl. 5 NATO, který všichni váleční štváči v čele s Černochovou a Lipavským mají za mantru :-[] :-[]
Každý vojenský expert ti vysvětlí, že případný pád Ukrajiny by ze strategického hlediska bylo pro NATO velmi nepříznivý. A země na jeho východním křídle by pak musely mnohem víc zbrojit a Evropu by zaplavily další miliony Ukrajinců, o které by se musela postarat. To všechno bys fakt chtěl? :-O
Trofim Lysenko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
No, hlavně že ty multitroll nejsi, že?
Ostuda a plevel, který postupně hubí komunitu okolo ACZ. Hnus.
Ostuda a plevel, který postupně hubí komunitu okolo ACZ. Hnus.
Trofim Lysenko
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Jdi se léčit.
Trofim Lysenko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Znovu - vezmi si prášky.
Asi jsi zapomněl.
Asi jsi zapomněl.
Trofim Lysenko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Ano ted si to trefil. Volby se blizi a tak politici zkousi vsechno mozne jen aby je lid znovu zvolil.
Ano, to je princip voleb.
Teď jde o to, jestli dáš svůj hlas podvodníkům co ti šeptají do ucha jak zařídí vše za tebe a jak bude vše jako dřív, ale je to jen falešná píseň co chceš slyšet.
A nebo dáš přednost realitě, že svět jaký byl se změnil, že nejde stále donekonečna pálit všechny zdroje co máme a nekoukat do budoucnosti. Že mír vzniklý zavíráním očí před problémem neměl nikdy dlouhého trvání..
Teď jde o to, jestli dáš svůj hlas podvodníkům co ti šeptají do ucha jak zařídí vše za tebe a jak bude vše jako dřív, ale je to jen falešná píseň co chceš slyšet.
A nebo dáš přednost realitě, že svět jaký byl se změnil, že nejde stále donekonečna pálit všechny zdroje co máme a nekoukat do budoucnosti. Že mír vzniklý zavíráním očí před problémem neměl nikdy dlouhého trvání..
PowerHouse
Nerozhodují zdejší politici, ale rozhodují čísla z Německa
a ty jsou pro BEV a Plug-iny velice špatné.
Jaké prodeje budou v květnu, před volbami do EP?
BEV kolem 10%
Plug-in 6%.
a ty jsou pro BEV a Plug-iny velice špatné.
Jaké prodeje budou v květnu, před volbami do EP?
BEV kolem 10%
Plug-in 6%.
Prodeje rozhodují volby?
V tomto článku jsou ta prodejní čísla komentována a to velice tvrdě.
Souhlas. Tesat do kamene.
Proč si někteří sociologové, právníci, úředníci nebo filosofové myslí, že dokáží automobilkám naplánovat technologickou budoucnost? To je jako bych já kázal moudra o výtvarném umění. Taky o něm nevím vůbec nic.
Unikající metan je horší pro ovzduší než jeho spálení. A ne každá biomasa lze využít dal jinak.
Kupříkladu společnost Compag obdržela dotace necelých 200 milionů korun na svou biplynovou stanici a bioplyn nyní pohání autobusy Dopravního podniku města Mladá Boleslav.
Ptám se, proč dotujeme bioplynku vyrábějící bioplyn pro spalovací motory, když dle xxc "vieme, ze spalovacie technologie su nespravne a ich zakazanie nevylucuje najdenie lepsej, spravnejsej technologie"
Ale pýtaš sa, predpokladám, iba rečnícky, pretože odpoveď samozrejme poznáš.