Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nový Renault 5 E-Tech zná ceny. Základ není drahý, jen si na něj počkáme

Posledního května v Německu startuje prodej elektrického Renault 5 E-Tech. Základní verze za zhruba 625 tisíc korun přijde až příští rok.
Zpět na článek
27. 5. 2024 16:04
27. 5. 2024 16:41
27. 5. 2024 16:48
27. 5. 2024 18:26
27. 5. 2024 19:54
28. 5. 2024 09:18
28. 5. 2024 17:46
28. 5. 2024 09:19
30. 5. 2024 14:32
27. 5. 2024 15:26
Hmm, takže malý hatchback...
...s velmi omezenou použitelností za 625 000 Kč se panu redaktorovi nezdá drahý?! :-O A kolik svých platů by na takový elektrospotřebič musel vynaložit? :-O :-O :-O :-O :-O
Rozbalit vlákno
21
27. 5. 2024 15:38
Re: Hmm, takže malý hatchback...
Chtel jsem se te zeptat na tu omezenou pouzitelnost.
Mala auta si nekdo kupuje primarne jako dalnicniho predatora? :D
Jake jsou najezdy majitelu malych aut?
Cestoval jsi nekdy v EV?

Kdyby ano, tak bys nepsal o omezene pouzitelnosti.

Co lidi, co maji fotovoltaiku a dojizdi do mesta?
Kterych jsou plny satelity...

S dotaci bez dane za 317.000Kc? :-O

Sam mas vic drazsich aut, ale budes tu brecet, jak je EV drahy... :D
Tohle je idealni druhy auto do rodiny.
A je alespon hezky a lokalne bezemisni.
:yes: :yes: :yes:

Navic kdyz budes nabijet doma, tak usetris minimalne polovinu nakladu na benzin.
To je dejme tomu 100.000Kc za 200.000km (10 let).
27. 5. 2024 15:47
Re: Hmm, takže malý hatchback...
"S dotaci bez dane za 317.000Kc?" ..to uz by slo, Done.
R5 je aj pekna dizajnovka,takze ako druhe auto do rodiny za cenu 317 000 Kc nie je co riesit.
27. 5. 2024 15:49
Re: Hmm, takže malý hatchback...
Diky. :yes:

Nejsem si jisty, jestli to tak skutecne je.
Odecetl jsem DPH a pak jeste 200.000Kc.

Jestli ne, tak me snad nekdo opravi.
Je to samozrejme za zaklad se 40kWh, ktery ale pro druhy auto bohate staci. Dynamika 70kW elektromotoru bude dobra.
27. 5. 2024 16:05
Re: Re: Hmm, takže malý hatchback...
Takze nevies a tliachas ako obycajne 😂
27. 5. 2024 16:34
Re: Re: Hmm, takže malý hatchback...
Přesně tak, ale to by to nebyl Doník, aby z něj taková blbost nevyšla. Btw dotační titul je omezený a než tahle kabelka dorazí na trh, v té nejlevnější verzi (možná příští rok), peníze z kapes daňových poplatníků pro podnikatele už nebudou :no:
27. 5. 2024 16:36
Re: Re: Hmm, takže malý hatchback...
https://www.renault.cz/…ektromobily.html

Myslim, ze jsem to uvedl spravne.
Za jak dlouho se dotace vycerpaji samozrejme nevim.
Ano, dotace je na ICO.

Priste prosim ubrat na nenavisti a urazkach a pridat na faktech.
Dekuji za pozornost.
27. 5. 2024 16:14
Re: Hmm, takže malý hatchback...
Nejsou náhodou dotace jen na IČO?? Jinak myslím že na ne-IČO, je to přeci jen trošku drahá věc, když už sem viděl nespočet komentářů jak je Octavia za 700k drahý nesmysl a to podotýkám že oproti této malé elektrice dostanete úplně jiné auto (komentáře na poruchy z roku 2020 prosím vynechat..), které Vám bude opravdu sloužit, tak už vidím jak to ty běžný lidi budou chtít kupovat. Místo toho se už nedělá benzínové citigo, které se dalo koupit za 200k zánovní a při té zánovnotsi už mu cena samozřemě moc nepadala. Nebo benzínová MPI líná Fabia do města. A náklady nula nula nic. A u tohodle Reaulta, kolik bude propad na ceně? ....je to zkrátka pořád jen technika pro nadšence, kteří si to mohou dovolit.
27. 5. 2024 21:19
Re: Hmm, takže malý hatchback...
Odečetl jste DPH a má se jednat o druhé auto do RODINY????? To první do rodiny má taky odepsané DPH???
27. 5. 2024 19:19
Re: Hmm, takže malý hatchback...
Neteš sa, za tú cenu to nedostaneš ani náhodou. Don obvykle klame až sa práši.
28. 5. 2024 07:08
Re: Hmm, takže malý hatchback...
Travelaku,skusim len tak zo zaujimavosti zavolat do Renaultu v CZ a uvidime co mi povedia.Sam som zvedavy ako to vlastne je.
27. 5. 2024 16:08
Re: Hmm, takže malý hatchback...
Omezena pouzitelnost, nemusi jen znamenat omezeni dojezdu. U "dostupneho" EV to znamena kam dam nakup? Kam dam deti, psa, babicku, kola....? To vetsinu tehle "dostupnych" aut degraduje na pozici druheho az tretiho auta do rodiny a na to to je zase sakra ranec.
27. 5. 2024 16:43
Re: Hmm, takže malý hatchback...
Predpokladal jsem, ze omezenou pouzitelnosti byl minen dojezd...

Jinak samozrejme ze male auto ma sva omezeni.
27. 5. 2024 18:24
Re: Hmm, takže malý hatchback...
Ano, zejména tento elektrospotřebič. Všichni, kdo v něm seděli, se shodují, že na zadním sedadle je ještě méně místa na nohy, než v Cliu za poloviční cenu! :-)
Avatar - KANKUNEN
27. 5. 2024 17:00
Re: Hmm, takže malý hatchback...
To jako ve městě vozíš psa a kolo do parku autem?
27. 5. 2024 17:24
Re: Hmm, takže malý hatchback...
A babičku taky 🤣
Avatar - Barrichello
28. 5. 2024 14:00
Re: Hmm, takže malý hatchback...
v zchudlém čechistánu lítaj lidi na cesty 370 km za příbuznými a 370 km zpět světe div se- Fabiií.
Protože na nic lepšího nemaj.....

Nebo na nákupy do Polska a Německa, aby uštřili za léky, zahradnické a stavební potřeby a materiály, cigarety a dřív i za potraviny a paliva (ano to už ted není, ale bylo)
27. 5. 2024 18:50
Re: Hmm, takže malý hatchback...
A ušetřit z čeho, když bude někdo nabíjet doma? FVE zdarma není, tak žádný polovina nákladů, ta fve se musí zaplatit.
27. 5. 2024 19:42
Re: Hmm, takže malý hatchback...
Vis alespon, za kolik mas doma kWh?

A kolik tvori distribucni sazba?

Kolik te stoji 15kWh?
A kolik 5 litru benzinu?
Avatar - Barrichello
28. 5. 2024 14:01
Re: Hmm, takže malý hatchback...
A víš o tom že jde jezdit na LPG za 40% nákladů co stojí benzín?

Kolik ušetříš pak?

Fabie 1,4 žere 7 litrů LPG, 7x16,50 = 116 kč, kiláek stojí 1,16, kdo lítá dálkový tratě a nejezdí vůbe město, klidně jezdí někde za 1,03 Kč na km :-) :-) :-) :-)
28. 5. 2024 09:01
Re: Hmm, takže malý hatchback...
Nejde o to, na co nakupuješ malý hatchback primárně, ale o to, že se spalovacím motorem se jedná o komplexní, naprosto flexibilní řešení. Čili když má jako druhé auto v rodině manželka dejme tomu Clio a u hlavního (většího) rodinného auta se něco pokazí, nebo je po havárii v servisu, klidně s tím Cliem můžu s manželkou vyrazit na dovolenou na Sicílii. A o tom to je! :-)
Avatar - Barrichello
28. 5. 2024 13:57
Re: Hmm, takže malý hatchback...
Kde dávaj dotace na auto pro fyzické osoby? V ČR rozhodně ne, Borisove :-)
27. 5. 2024 16:04
Cena...
Tak to ta slibovaná cena "od 20 000 éček" teda moc nevyšla.
Rozbalit vlákno
0
27. 5. 2024 16:05
Na hatchback opravdu "levný"
To je teda levny hatchback ve velikosti fabie, která stojí v základu 320,000Kč. Raději připlatit a koupit něco jiného, třeba Ssangyong Korando se 120kW s vyšším dojezdem, čtyřkolkou.
https://www.sauto.cz/…orando/188214258
Srovnání dojezdu: Renault "5" E-TECH 110kW vs Ssayngyong Korando 1.5 4x4 120kW
410km vs 700km
Odečteme města a další podobné akce na silnici.
Cca 234km vs 500km,

Ten, kdo má Korando, může napsat reálný dojezd.
Rozbalit vlákno
3
27. 5. 2024 16:47
Re: Na hatchback opravdu "levný"
Znám majitele Koranda a sám jsem v tom jel. Není to auto na dálnice protože je při vyšších rychlostech hlučné, spotřeba vzhledem k velikosti vysoká a pod 7 litrů se dostává horko těžko, spíš to nejde. Jinak auto se prodává a majitelé vědí, proč si to kupují. Benzin + 4x4 + automat a supr cena je ideální kombinací pro starší generaci z vesnice ideálně ve výše položených oblastech a s menším ročním nájezdem. Celé je to hodně mechanické, žádné patlání po displeji a i ta řadicí páka automatu krásně cvaká do jednotlivých pozic. Navíc je to benziňák, takže se rychle ohřeje a jelikož starší nejezdí rychle, tak méně trpí než nafťák.

Doporučuji každému, kdo alespoň trochu uvažuje nad tímhle vozem, zkušební jízdu, protože ho možná hned přesvědčí.
Avatar - Ozzman
28. 5. 2024 06:49
Re: Na hatchback opravdu "levný"
Nic proti, ale Bsegmentový auto taky neni určený na dálnice :D Srovnáváte hrušky a jablka, oba :D

Za cenu toho Etecha dostaneš když už, tak třeba skladovku Megana kombi TCE 140 EDC v slušné výbavě. Což taky neni srovnatelné auto, ale pořád s tím mužeš jezdit i na dálnici.
28. 5. 2024 12:49
Re: Na hatchback opravdu "levný"
Kdyz Torres, pak jedine tento:
https://fdrive.cz/…zkou-cenou-12523
:-)

Elektrický SsangYong Torres dorazil na český trh. Překvapil nejen nízkou cenou
Avatar - Horký Rom
27. 5. 2024 16:41
moc líbí
Je to on, je to on, mého srdce šampion!
Bravo Renaulte 5 E-Tech :yes:

P.S. V EU se od ledna do dubna registrovalo 442 tisíc elektromobilů. Zaostalé Česko se v podílu BEV dlouhodobě pohybuje mezi zeměmi EU na chvostu, nejinak tomu je zatím i v letošním roce :no:
Rozbalit vlákno
13
27. 5. 2024 16:48
Re: moc líbí
Ještě že jsi Čech a patříš mezi nás ostatní zaostalce.
Avatar - Jean Reno
27. 5. 2024 16:54
Re: moc líbí
Pan není rodilý Čech, proto má svůj osobitý sloh. Znám ho osobně.
27. 5. 2024 18:26
Re: moc líbí
Tak to ti nezávidím... :-O
27. 5. 2024 19:22
Re: moc líbí
Buď je to ten istý exot trpiaci schizofréniou, alebo rovnako postihnutý kamarát.
Avatar - Trofim Lysenko
27. 5. 2024 19:28
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
27. 5. 2024 19:54
Re: moc líbí
Spíš jen další nick toho samého blázna ;-)
28. 5. 2024 17:46
Re: moc líbí
Trefný :-[] :yes:
Avatar - Barrichello
28. 5. 2024 14:03
Re: moc líbí
další alterego netety Kylie ala Hammuny :-)
Avatar - Trofim Lysenko
28. 5. 2024 14:46
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rohYpnol
27. 5. 2024 22:34
Kde je to zlevnění?
Tak co vy EV eurohujeři, kde je to zlevnění co?!?

25t. éček za totálně nepoužitelný vůz co muzexjezdit jen kolem komína? Za vůz, který by se spalovákem stál bez ekošikany možná 10, 12 tis. éček?!?

Nějak se ty vaše lži nenaplňují :-[]
Rozbalit vlákno
6
28. 5. 2024 07:20
Re: Kde je to zlevnění?
Definuj "totálně nepoužitelný". Čo sa ti vlastne nepáči? Čo čakáš od mestského auta s dĺžkou pod 4 metre? Však je to malé ako prvá Fabia. Dnes sa už také autíčka nekupujú ako rodinné, ale práve na tie denné jazdy okolo komína. Dojazd 250-300 km, keď sa zameriame na tú zatiaľ nedostupnú základnú verziu, je na denné jazdenie viac ako dostačujúci dojazd.
28. 5. 2024 09:03
Re: Kde je to zlevnění?
Čekám od něj hlavně naprostou univerzálnost. Tedy, že když bude potřeba, můžu s ním třeba ve dvou naprosto v pohodě vyrazit na tisícikilometrovou dovolenou po Evropě - když je třeba moje hlavní rodinné auto náhle nepojízdné. :-) Čili i u malého hathbacku je malý benzinový motor ideální řešení. :-)
Avatar - rohYpnol
28. 5. 2024 10:12
Re: Kde je to zlevnění?
No od auta velikosti Fabie nečekám že bude stát jak 2 Fabie a mít dojezd jak půl Fabie. Asi tak ve stručnosti.
28. 5. 2024 10:32
Re: Kde je to zlevnění?
Skvěle pregnantně vystiženo! :-) :yes: :yes: :yes:
28. 5. 2024 17:46
Re: Kde je to zlevnění?
A nie sú to čírou náhodou viac-menej typické vlastnosti súčasných elektromobilov? Nič viac nemáš?
Avatar - rohYpnol
29. 5. 2024 10:32
Re: Kde je to zlevnění?
A to ue to jsou vlastnosti EV, to mě má říkat co? Že nad tím mám zavřít oči a tvořit se že to je super??
Avatar - Ozzman
28. 5. 2024 06:34
Parádní subkompakt
Tohle se Renaultu povedlo.Taková škoda, že není větší výběr motorizací, od EV, přes eTECH až po nějaké ostřejší Tce z Dieppe...
Rozbalit vlákno
6
28. 5. 2024 07:23
Re: Parádní subkompakt
Štvorvalec 1,33 litra, a je o čom snívať. ;-)
Avatar - Ozzman
28. 5. 2024 07:59
Re: Parádní subkompakt
Ano, treba 160k verze, manual. Tady by to sedlo.
28. 5. 2024 08:20
Re: Parádní subkompakt
Ale ani ten by pod 25 tisíc nebol...
28. 5. 2024 09:04
Re: Parádní subkompakt
:-) :yes: :yes: :yes: Jistě by to auto bylo minimálně o třetinu levnější a aspoň o 300 kg lehčí! :-)
28. 5. 2024 17:47
Re: Parádní subkompakt
160 k o tretinu lacnejšie? Daj si prášky...
28. 5. 2024 17:51
Re: Parádní subkompakt
Pokud by automobilky nemusely vyhazovat miliardy za vývoj nechtěných zkratomobilů, tak klidně! :-)
Avatar - del42sa
28. 5. 2024 09:19
Renó 5
při té ceně a pohonu poouze na baterku se už kupci jistě třesou nedočkavostí, aby si to mohli hned pořídit, ideálně dva kusy do každé rodiny :-!
Rozbalit vlákno
0
28. 5. 2024 12:40
Vám se ta palubka libí?
Displej tlustej snad 3 cm, to jde proti trendu úplně. To jsou snad hluboký 90. Ty tlustý rámečky okolo taky. Celý je to posazený nějak divně nahoru, ne? A pak ty přístroje před řidičem tam mají taky kus ošklivého tlustého plastu okolo, naprostá příšernost. Auto krásné, interiér jinak rozumný, dojezd 400 km snad taky v poho, ale ta palubka? ;-\ :no:
Rozbalit vlákno
2
28. 5. 2024 12:55
Re: Vám se ta palubka libí?
Ano, i palubka je krasna.
28. 5. 2024 17:42
Re: Vám se ta palubka libí?
Přesně tak. Celé je to posazené "divně nahoru", protože místo lehké a kompaktní palivové nádrže napěchované mraky energie na téměř 1000 km dojezd to má těžkou baterku skoro pod celou podlahou. A aby se ten přehnaně vysoký ponton karoserie nějak zamaskoval, musí to jezdit na tak obludně velkých kolech.... :-O :-( :no:
28. 5. 2024 12:56
Troll party zacala
A tom, jak je 5ka nepouzitelna.
Jak to nema dojezd.
Jak by to potrebovalo spalovak. :no:

WTF
Rozbalit vlákno
16
Avatar - Ozzman
28. 5. 2024 13:11
Re: Troll party zacala
Co je špatného na tom, že bych to chtěl i (i znamená také, né aby to nebylo EV) s možností spalováku jako warmhatch na zábavu ve verzi RS ? Co je na tom za trollení ??
28. 5. 2024 16:58
Re: Troll party zacala
Umelou inteligenci na trolly:

Proc novy Renault 5 nema spalovaci motor?

ChatGPT
Nový Renault 5 je navržen jako plně elektrický vůz z několika důvodů:

Ekologické závazky: Automobilový průmysl se stále více zaměřuje na snižování emisí a plnění environmentálních cílů. Elektrická vozidla (EV) neprodukují emise CO2 během provozu, což pomáhá snižovat znečištění ovzduší a bojovat proti klimatickým změnám.

Regulační požadavky: Mnoho vlád po celém světě zavádí přísnější emisní normy a některé dokonce plánují zakázat prodej nových vozidel se spalovacími motory v nadcházejících desetiletích. Přechod na elektrická vozidla je pro automobilky způsob, jak tyto regulace splnit.

Tržní poptávka: Rostoucí počet spotřebitelů hledá ekologičtější alternativy a je ochoten investovat do elektrických vozidel kvůli nižším provozním nákladům, tichému chodu a moderním technologiím, které EV často nabízejí.

Inovace a technologie: Vývoj v oblasti baterií a elektrických pohonných systémů umožňuje výrobcům vytvářet výkonnější, efektivnější a cenově dostupnější elektrická vozidla. Nový Renault 5 tak může nabídnout moderní technologie a jízdní vlastnosti, které by u tradičního spalovacího motoru nebyly možné.

Konkurenční výhoda: Renault se tímto krokem také snaží získat konkurenční výhodu na trhu elektrických vozidel a posílit svou pozici v rámci této rostoucí a dynamické části automobilového trhu.

:yes:

PS Pis si co chces. Je svoboda. Klidne si tu muzes trollit o spalovacich motorech pod clankem o EV. Tve osobni utoky a urazky jsou pod moji uroven. Hezky den
28. 5. 2024 17:47
Re: Troll party zacala
Hele, tu trapnou přednášku plnou ekoteroristických frází sis mohl klidně odpustit. Já bych si novodobou Pětku taky přál se skvělým renaultovským čtyřválcem 1, 33 l a manuálem. Byl by to prodejní trhák!! :-) :yes:
Avatar - Ozzman
28. 5. 2024 18:15
Re: Troll party zacala
Trhak by to nebyl, maj jeste Clio, ale on neni schopen normalne odpovedet… to je hodne smutne.
Avatar - Ozzman
28. 5. 2024 18:11
Re: Troll party zacala
Kde jsem te v mem prispevku urazil ? :D A odpovis mne na otazku, jak jsem trollil ?
Avatar - lamal
28. 5. 2024 19:19
Re: Troll party zacala
To bude asi tym, ze sa on asi snazi netahat EV pod testy spalovakov a ocakava to aj od teba co by doposial neutralneho ? Potvrdi to niekto, ze netaha EV pod clanky spalovakov ? Osobne utoky a urazky = vsetky myslienky venovane spalovaciemu motoru…
Avatar - Ozzman
28. 5. 2024 20:28
Re: Troll party zacala
Ne, to Don nedělá, co si o něm myslíš? Neurážej ho ! Napadá mne aktuálně z nedávné doby tohle, což je dost výživné:

http://www.auto.cz/diskuse/92746/1

Ale od kdy je názor na to, že se mi auto líbí a chtěl bych ho se spalovákem trollení? :D

Pokud se cítí být dotčen vším spalovacím, i myšlenkou či názorem, pak by to smysl dávalo :D
Avatar - lamal
29. 5. 2024 10:26
Re: Troll party zacala
Co uz, ked to vidi ako cestu...
Avatar - Mikesus
29. 5. 2024 11:26
Re: Troll party zacala
Však to jsou 2 měsíce zpět. To uz se člověk zvladne napravit pochopit.
Avatar - Mikesus
29. 5. 2024 11:25
Re: Troll party zacala
Za mne je to zbytecne vztahovacne z obou vašich stran. Automaticky predpokladate už utok toho druhého, ba dokonce ho tam vidíte i když to tak třeba není myšleno.
Ano, klidně za sebe taky řeknu, že kdyby měl na vyber spalovak, nebo i hybrid, mohlo by být prodáno více kusů. O kolik? Těžko říct. Zaplatilo by to vývoj navíc? Pochybuju. Protoze vývoj by byl mnohem nákladnější, aby tam mohli dat i ten spalovak. A verze RS? Par kusů by se prodalo, ale trhák by to stoprocentně nebyl. Dnes o taková auta není takový zájem jako kdysi. Jsou tu jen bychaři, kterým se to líbí, ale nikdy si to nekoupí a skončí třeba radši v SUV.
Takze ano, varianta by to byla zajímavá, ale neperspektivni podle dnešního pozadavku trhu.
Avatar - Ozzman
29. 5. 2024 11:35
Re: Troll party zacala
Což vlastně potvrzuješ, že jsem napsal jen přání, bez ohledu na útok na EV. Tohle není trolling na EV, to je v hlavě Doníka.
Avatar - Mikesus
29. 5. 2024 12:51
Re: Troll party zacala
Ano. A pak jsi to rozjel dal, byť jinde :-[]
Ale jo. Moc dobře víme, že napsat "promiň, špatně jsem pochopil text", je zde velice těžké a moc lidí to neumí. To musíš též vzít v potaz.
Avatar - Barrichello
29. 5. 2024 12:11
Re: Troll party zacala
Inovace a technologie: Vývoj v oblasti baterií a elektrických pohonných systémů umožňuje výrobcům vytvářet výkonnější, efektivnější a cenově dostupnější elektrická vozidla. Nový Renault 5 tak může nabídnout moderní technologie a jízdní vlastnosti, které by u tradičního spalovacího motoru nebyly možné.

Lži chatgp, EV pětka je levnější než co by byl aspolvák, jasná věc.
Prodejní cena toho splováku kdyby nebyl umělě zenvýhodněn a zdaněn je tak 550 000 Kč max, jaktože za tyhle prachy jaksi EV není :-) :-) :-)
Avatar - Mikesus
29. 5. 2024 12:48
Re: Troll party zacala
Nemyslím si, ze by to někdo trolil ( tedy až na jednoho, komu by chyběla ručka ). Spis jsi úplně nepochopil co ozzy myslel. Mne se R5 líbí hodně, jako EV mi dává smysl, ale chápu, že nějaké TS varianta s turbobenzinem by se spoustě lidí líbila. Což ale neznamená, že by se prodávala, protoze líbit se něco a pak to jít koupit, to jsou různé věci. A přesně tohle napsal Ozzy, že by se mu tam líbila, ale rozhodně si nemyslím, že by to koupil. Což ani nepsal. A za mne by to ani levnější nebylo než EV a zájem by o to taky nebyl, jen by se o tom spoustě lidí snilo, jak píše traveldrive, i kdyby to šlo koupit.
Takze myslím, že máš zbytečně agresivní reakci na věc, která nebyla myšlena tak jak jsi pochopil. Toť jen můj názor.
Avatar - Ozzman
29. 5. 2024 12:51
Re: Troll party zacala
Hele, ted druhé auto měnit nepotřebuji, ale časem R5 s automatem, třeba ETECH, kdyz se osvědčí, že bude fungovat, tak klidně jo. Ale jako ojetinu. Na druhou stranu, v takovém autě bych akceptoval i EV... už by pak záleželo na ceně a provozních nákladech.
Avatar - Mikesus
29. 5. 2024 13:17
Re: Troll party zacala
No jasně. Ale nejdřív to musí koupit někdo první. Neřeším teď sekundární trh. Pokud to nikdo nekoupí, nemáš co koupit v bazaru potom.a větší šance, že to někdo koupí v EV než s tou 1.33TCe
Avatar - salamoon
30. 5. 2024 14:32
male EV
40kwh baterka.... nova honda e. ta mala dojazd pod 200km...

aj ked je pravda, ze prave sa po nejakej honde e obzeram... ak by padla pod 20k eur, tak by som ju ako mestske vozenie bral...
Rozbalit vlákno
0
2. 6. 2024 10:12
porovnání s Fiat 500e
Pred rokem jsmesi koupili jako druhé auto domů Fiat 500e La prima By Boceli za 900 tis. Kč na denní jizdy do prace a po okolí a jsme maximálně spokojeni, nabijim 8 měsíců v roce z vlastní FVE, letos lze o vikendech nabijet za záporné ceny😬. Takže v porovnání Fiat 500e a Renault 5 mě přijde cena Renaultu 5 dobrá a auto vypadá hezky, bude mit úspěch.
Rozbalit vlákno
0
2. 6. 2024 10:37
malé auto
lidi tu řeší problem kam daji babicku, deti a kola do maleho auta🙄. Samé nevyhody. Ale mám malé EV tak pro dva lidi a neomezený nakup jako druhé auto v rodině a tahame se kdo s nim pojede. SUV stojí v garáži. Protože malé EV má spousty vyhod: žádný hluk studeného motoru, žádné jedovaté splodiny v garáži ani ve městě, předtopené ne vychlazené auto pri nastupu, mam k dispozici okamzitou akceleraci po nasednutí, nikdy jem nebyl u benzinky nebo veřejné nabíječky, v Praze zaparkuji zdarma na mistech kam se velké auta nevejdou, tam kde to s velkym autem nevytočím a musim couvat to s malým vytočím, malou spotrebu, vytapim nebo chladim maly prostor, i jako EV mam jen 1300kg, pro vyrobu maleho auta se potřebovalo o 1/3 méně materialu a tedy i jeho uhlíková stopa je menší, cca 75% nabijim z vlastni FVE obnovitelnou energii a z 25% energetický mix od ČEZ, který ale bude do budoucna čím dal tim vic také obnovitelný.
Rozbalit vlákno
0