Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Renault 5 E-Tech zná ceny. Základ není drahý, jen si na něj počkáme

Ondřej Šámal
Diskuze (79)

Posledního května v Německu startuje prodej elektrického Renault 5 E-Tech. Základní verze za zhruba 625 tisíc korun přijde až příští rok.

Malý městský vůz je v rámci elektromobility ideálním konceptem. Kvůli vysokým nákladům na vývoj i výrobu ovšem většina automobilek tenhle segment ignoruje a logicky se soustředí na prodejně vděčná SUV s vysokou marží. Situace se ovšem začíná pomalu měnit, hlavně díky Francouzům. Citroën totiž před několika měsíci uvedl novou generaci modelu C3 včetně elektrického derivátu ë-C3. Chvíli po něm se konečně představila sériová podoba novodobého Renaultu 5, tentokrát s přídomkem E-Tech.

Video se připravuje ...

Jeho prodej v sousedním Německu startuje 31. května, přičemž zpočátku bude k dispozici pouze vrcholná varianta s předním elektromotorem se 110 kilowatty a trakčním akumulátorem s využitelnou kapacitou 52 kWh. S ním pětka na jedno nabití zvládne až 410 kilometrů.

Cena tohoto provedení startuje na 32.900 eurech, což je v přepočtu asi 814 tisíc korun. To za takhle malý vůz s délkou 3,92 metru není málo. Nový Mini Cooper E se 135 kW a 40,7 kWh ovšem vyjde jen o trochu levněji (795.600 Kč).

Renault 5 E-Tech disponuje palubní nabíječkou o výkonu 11 kW, přičemž u stojanu se stejnosměrným proudem zvládne až 100 kilowattů. V ideálním případě se tedy z 15 procent kapacity na 80 % dostanete už za 30 minut.

V případě variant Techno a Iconic Five máte ve standardu tepelné čerpadlo, automatickou klimatizaci, 18“ kola, nechybějí ani zpětná kamera a adaptivní tempomat. Centrální displej multimediálního systému OpenR Link s integrovanými službami od Googlu má úhlopříčku 10,1 palce.

V roce 2025 nabídku obohatí také základní model s výkonem 70 kW, baterií s využitelnou kapacitou 40 kWh a oficiálním dojezdem 300 kilometrů. V jeho případě se můžeme těšit na výrazně příznivější cenu, která aktuálně začíná na částce 24.990 eur, čímž se těsně dostane pod „magickou“ hranici 25 tisíc eur, kterou si většina automobilek vytyčila jako cíl. Dalším pak je pokořit dvacetitisícový limit (necelý půl milion korun) a nabídnout skutečně masově dostupný elektromobil. Na to si však u Renaultu budeme muset počkat na premiéru nového twinga.

Ondřej Šámal
Diskuze (79)

Doporučujeme

2. 6. 2024 10:37
malé auto
lidi tu řeší problem kam daji babicku, deti a kola do maleho auta🙄. Samé nevyhody. Ale mám malé EV tak pro dva lidi a neomezený nakup jako druhé auto v rodině a tahame se kdo s nim pojede. SUV stojí v garáži. Protože malé EV má spousty vyhod: žádný hluk studeného motoru, žádné jedovaté splodiny v garáži ani ve městě, předtopené ne vychlazené auto pri nastupu, mam k dispozici okamzitou akceleraci po nasednutí, nikdy jem nebyl u benzinky nebo veřejné nabíječky, v Praze zaparkuji zdarma na mistech kam se velké auta nevejdou, tam kde to s velkym autem nevytočím a musim couvat to s malým vytočím, malou spotrebu, vytapim nebo chladim maly prostor, i jako EV mam jen 1300kg, pro vyrobu maleho auta se potřebovalo o 1/3 méně materialu a tedy i jeho uhlíková stopa je menší, cca 75% nabijim z vlastni FVE obnovitelnou energii a z 25% energetický mix od ČEZ, který ale bude do budoucna čím dal tim vic také obnovitelný.
2. 6. 2024 10:12
porovnání s Fiat 500e
Pred rokem jsmesi koupili jako druhé auto domů Fiat 500e La prima By Boceli za 900 tis. Kč na denní jizdy do prace a po okolí a jsme maximálně spokojeni, nabijim 8 měsíců v roce z vlastní FVE, letos lze o vikendech nabijet za záporné ceny😬. Takže v porovnání Fiat 500e a Renault 5 mě přijde cena Renaultu 5 dobrá a auto vypadá hezky, bude mit úspěch.
Avatar - salamoon
30. 5. 2024 14:32
male EV
40kwh baterka.... nova honda e. ta mala dojazd pod 200km...

aj ked je pravda, ze prave sa po nejakej honde e obzeram... ak by padla pod 20k eur, tak by som ju ako mestske vozenie bral...
Avatar - Mikesus
29. 5. 2024 13:17
Re: Troll party zacala
No jasně. Ale nejdřív to musí koupit někdo první. Neřeším teď sekundární trh. Pokud to nikdo nekoupí, nemáš co koupit v bazaru potom.a větší šance, že to někdo koupí v EV než s tou 1.33TCe
Avatar - Ozzman
29. 5. 2024 12:51
Re: Troll party zacala
Hele, ted druhé auto měnit nepotřebuji, ale časem R5 s automatem, třeba ETECH, kdyz se osvědčí, že bude fungovat, tak klidně jo. Ale jako ojetinu. Na druhou stranu, v takovém autě bych akceptoval i EV... už by pak záleželo na ceně a provozních nákladech.