Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Renault 5 E-Tech zná ceny. Základ není drahý, jen si na něj počkáme

Renault 5 E-Tech electric
Renault 5 E-Tech electric
Renault 5 E-Tech electric
Renault 5 E-Tech electric
100 Fotogalerie
Ondřej Šámal

Posledního května v Německu startuje prodej elektrického Renault 5 E-Tech. Základní verze za zhruba 625 tisíc korun přijde až příští rok.

Malý městský vůz je v rámci elektromobility ideálním konceptem. Kvůli vysokým nákladům na vývoj i výrobu ovšem většina automobilek tenhle segment ignoruje a logicky se soustředí na prodejně vděčná SUV s vysokou marží. Situace se ovšem začíná pomalu měnit, hlavně díky Francouzům. Citroën totiž před několika měsíci uvedl novou generaci modelu C3 včetně elektrického derivátu ë-C3. Chvíli po něm se konečně představila sériová podoba novodobého Renaultu 5, tentokrát s přídomkem E-Tech.

Video placeholder
Renault 5 E-Tech electric • Zdroj: auto.cz/Marek Bednář

Jeho prodej v sousedním Německu startuje 31. května, přičemž zpočátku bude k dispozici pouze vrcholná varianta s předním elektromotorem se 110 kilowatty a trakčním akumulátorem s využitelnou kapacitou 52 kWh. S ním pětka na jedno nabití zvládne až 410 kilometrů.

Cena tohoto provedení startuje na 32.900 eurech, což je v přepočtu asi 814 tisíc korun. To za takhle malý vůz s délkou 3,92 metru není málo. Nový Mini Cooper E se 135 kW a 40,7 kWh ovšem vyjde jen o trochu levněji (795.600 Kč).

Renault 5 E-Tech disponuje palubní nabíječkou o výkonu 11 kW, přičemž u stojanu se stejnosměrným proudem zvládne až 100 kilowattů. V ideálním případě se tedy z 15 procent kapacity na 80 % dostanete už za 30 minut.

V případě variant Techno a Iconic Five máte ve standardu tepelné čerpadlo, automatickou klimatizaci, 18“ kola, nechybějí ani zpětná kamera a adaptivní tempomat. Centrální displej multimediálního systému OpenR Link s integrovanými službami od Googlu má úhlopříčku 10,1 palce.

V roce 2025 nabídku obohatí také základní model s výkonem 70 kW, baterií s využitelnou kapacitou 40 kWh a oficiálním dojezdem 300 kilometrů. V jeho případě se můžeme těšit na výrazně příznivější cenu, která aktuálně začíná na částce 24.990 eur, čímž se těsně dostane pod „magickou“ hranici 25 tisíc eur, kterou si většina automobilek vytyčila jako cíl. Dalším pak je pokořit dvacetitisícový limit (necelý půl milion korun) a nabídnout skutečně masově dostupný elektromobil. Na to si však u Renaultu budeme muset počkat na premiéru nového twinga.