Elektromobilita
Už běžím pro EV a budu nabíjet levněji. Počkat, někteří říkají, že je to dokonce zdarma, když budu mít fotovoltaiku.
Tak si k tomu pořídím fotovoltaiku 😄
Tak si k tomu pořídím fotovoltaiku 😄
Tyhle argumenty nezapadaji do tveho videni sveta, vid. 😢
Ano, EV byly drahy a postupne zlevnuji.
Ane energie a nabijeni (vcetne Ionity) byly drahy a postupne zlevnuji.
Tak pojdte, vysvetlete mi, jaky jsem fanatik.
😄
Wait, .mozna by stacilo umet pocitat.
Ano, EV byly drahy a postupne zlevnuji.
Ane energie a nabijeni (vcetne Ionity) byly drahy a postupne zlevnuji.
Tak pojdte, vysvetlete mi, jaky jsem fanatik.
😄
Wait, .mozna by stacilo umet pocitat.
mohl by jsi nám prostými čísly vyargumentovat, co je levného na 1 kWh za 20 Kč? Podotýkám, že nákladově je cena 1 kWh- 0,50 Kč. Marže 4000 % je asi podle vás v pořádku.
A mohl by jsi nám vysvětlit, proč jsou EV pořad tak drahá, když jedním z argumentů při zahájení masírky bylo, že konstrukčně jsou EV jednodušší na výrobu a proto budou levné a přitom jsou o mnoho dražší a servisně vesměs nezvládnuté (zatím) a moment zvratu zatím nevidíme
A mohl by jsi nám vysvětlit, proč jsou EV pořad tak drahá, když jedním z argumentů při zahájení masírky bylo, že konstrukčně jsou EV jednodušší na výrobu a proto budou levné a přitom jsou o mnoho dražší a servisně vesměs nezvládnuté (zatím) a moment zvratu zatím nevidíme
Jestli to treba nesouvisi s tim, ze ty nabijeci stanice musi nekdo vyrobi a postavit (vcetne vsech stavebnich povoleni a uredniciny okolo), takze celkem pochopitelne jsou v cene rozpustene naklady na prvotni investice.
Samozřejmě, že souvisí, to nespochybňuji. Ale logika mi říká, že když něco musím prodávat 40 x dráž, než za kolik to vyrobím, tak něco s produktem není v pořádku
Logika by mela jit chvili studovat ekonomii 😉
stacilo by pochopit z ceho se sklada cena elektriny. A aby to apoho nemusel hledat tak si odpovim sam😒br />
dan, poplatky za sit, dan z emisi, dan na fve, dan a marze. Cena silovy elektriky je drobek nekde v rohu. A i pres to se tu obcas najde vocas co si mysli, ze bude treba platit spotrebku jako u benzinu..
Já všechno chápu a vím s tím spojené.
Je dobré pochopit ale, že všechny ty položky, které jmenuješ jsou pouze přidání parazité na produktu.
Kabely (ČEPS) je pouze uměle oddělená součást od výroby.
ERU je naprosto parazitujici instituce včetně poplatků za příkon na jističi.....atd atd.
DPH z 0,50 Kč je 0,10 Kč
Takže tak to vypadá.
Dobře, připustime že 20 Kč je ferova cena. Pak se ptám, proč ČEZ nemá peníze na financování výstavby nových bloků?
Je dobré pochopit ale, že všechny ty položky, které jmenuješ jsou pouze přidání parazité na produktu.
Kabely (ČEPS) je pouze uměle oddělená součást od výroby.
ERU je naprosto parazitujici instituce včetně poplatků za příkon na jističi.....atd atd.
DPH z 0,50 Kč je 0,10 Kč
Takže tak to vypadá.
Dobře, připustime že 20 Kč je ferova cena. Pak se ptám, proč ČEZ nemá peníze na financování výstavby nových bloků?
Většinou se ty stanice postavili z dotací. Cena dobijecky vs. pumpy je směšná. Je to řádově levnější. To je jako by si společnost postavila pumpu a chtěla za litr paliva 500kc, aby se jí zaplatili prvotní náklady.
Fuck off, lidí se tomu přizpůsobí. Na dálky budou mít dízly a po ČR EV s dojezdem do 350km a budou nabíjet doma a v práci. Dobijeckam zbyde díky jejich nenazranosti tak 10% trhu a budou sdirat chudáky, co se na dlouhých cestách trápí v EV.
Fuck off, lidí se tomu přizpůsobí. Na dálky budou mít dízly a po ČR EV s dojezdem do 350km a budou nabíjet doma a v práci. Dobijeckam zbyde díky jejich nenazranosti tak 10% trhu a budou sdirat chudáky, co se na dlouhých cestách trápí v EV.
K 0,5 Kč přičti 1 Kč za emisní povolenky (v případě tepelných elektráren), 0,6 Kč výpalné solárním baronům, k tomu cenu za distribuci a systémové služby a nakonec to navyš o DPH a jsi na skoro 4 Kč/kWh ve variabilních nákladech. Ale k tomu připočítej fixní náklady, jako odpis investice, platbu za rezervovaný příkon, údržbu, režie atd. A zjistíš, že ta marže není 4000 %.
Do budoucna to bude ještě horší, náklady na distribuci a systémové služby půjdou s vyšším podílem OZE výrazně nahoru. Navíc druhou polovinu výpalného pro solární barony platí stát a kromě toho spoustu dotací, takže 20 Kč za kWh zaplatí majitel elektromobilu, ale navíc mu ještě část zaplatí daňoví poplatníci. A to se vyplatí.
Do budoucna to bude ještě horší, náklady na distribuci a systémové služby půjdou s vyšším podílem OZE výrazně nahoru. Navíc druhou polovinu výpalného pro solární barony platí stát a kromě toho spoustu dotací, takže 20 Kč za kWh zaplatí majitel elektromobilu, ale navíc mu ještě část zaplatí daňoví poplatníci. A to se vyplatí.
Elektřina je tak drahá, protože na tom potřebují provozovatelé slušně vydělat. S výrobní cenou to má pramálo společného.
EV jsou tak drahá, protože ... stejný důvod. Tady je v tom ale ještě něco jiného oproti spalovákům. Když ti dealer prodá spalovák, není pro něj marže zase tak zásadní. Ví, že s velkou pravděpodobností budeš minimálně v záruce u něj utrácet peníze za servis. A mnohdy to není málo. Ano, můžeš jet servisovat jinam, ale většina to nedělá. U EV je to podstatně méně, resp někde ani nejsou servisní intervaly předepsány. Prodejní marže je mnohdy jediný příjem automobilky a hlavně dealera.
Neber to tak, že je to jediný důvod toho, proč je cena vysoká. Je to jeden z důvodů.
EV jsou tak drahá, protože ... stejný důvod. Tady je v tom ale ještě něco jiného oproti spalovákům. Když ti dealer prodá spalovák, není pro něj marže zase tak zásadní. Ví, že s velkou pravděpodobností budeš minimálně v záruce u něj utrácet peníze za servis. A mnohdy to není málo. Ano, můžeš jet servisovat jinam, ale většina to nedělá. U EV je to podstatně méně, resp někde ani nejsou servisní intervaly předepsány. Prodejní marže je mnohdy jediný příjem automobilky a hlavně dealera.
Neber to tak, že je to jediný důvod toho, proč je cena vysoká. Je to jeden z důvodů.
" Marže 4000 %"
WAU, to je nejaka specialni matematika? nebo nepletes si prirazku s marzi? nebo zisk s marzi? protoze marze nikdy nemuze dosahovta vice nez 100% pokud pocatecni nakupni cena dane komodity zacina nad nulou, pokud zacina pod nulou tedy v zaporu, pak muze bejt marze i vetsi
4000% marze by se dala dosahnout jen v pripade ze nakupuji kWh za cca -819 korun, tedy za odebrani te jedne KWh me nekdo jeste zaplati oneh 819 korun a ja ji zaroven prodam za 21 korun, pak bude marze cca 4000% :yes:
a s tvym pocitanim se snazis diskutovat o vypoctech neceho :yes:
WAU, to je nejaka specialni matematika? nebo nepletes si prirazku s marzi? nebo zisk s marzi? protoze marze nikdy nemuze dosahovta vice nez 100% pokud pocatecni nakupni cena dane komodity zacina nad nulou, pokud zacina pod nulou tedy v zaporu, pak muze bejt marze i vetsi
4000% marze by se dala dosahnout jen v pripade ze nakupuji kWh za cca -819 korun, tedy za odebrani te jedne KWh me nekdo jeste zaplati oneh 819 korun a ja ji zaroven prodam za 21 korun, pak bude marze cca 4000% :yes:
a s tvym pocitanim se snazis diskutovat o vypoctech neceho :yes:
já s matematikou a obchodem nemám žádný problém ale ty ses navezl do zbytečnosti.
Jestli výrobní cena něčeho je1 Kč a prodám to za 40 Kč, tak hrubá marže na produktu je 4000% a o tom, kdo vše na tom parazituje a jakým podílem je věc druhá.
A ještě pro jistotu výpočet:
0,50 Kč x 4000% = 20 Kč
čágo belo, šíle.nče :no😒br />
Jestli nepoužíváš nějakou židovskou kalkulačku, tak ti to musí dát stejný výsledek
Jestli výrobní cena něčeho je1 Kč a prodám to za 40 Kč, tak hrubá marže na produktu je 4000% a o tom, kdo vše na tom parazituje a jakým podílem je věc druhá.
A ještě pro jistotu výpočet:
0,50 Kč x 4000% = 20 Kč
čágo belo, šíle.nče :no😒br />
Jestli nepoužíváš nějakou židovskou kalkulačku, tak ti to musí dát stejný výsledek
presne tak, aspon polovicu roka zadarmo 😄 a ekologicky, ale zase nepriatelske krajiny nezarobia, co sa nemusi niekomu pacit
Však je to levné, když nabíjí z FVE zdarma! Když ji našel někde ve sběrném dvoře, to musel mít štěstí 😉
Dobrej blábol, ono málokdo si koupil FVE kvůli elektromobilu, většinou je to tak že si ji lidi koupí kvuli snížení vlastní spotřeby, přičemž v letních měsících je s*rou velké přebytky prodané za pakatel, tak si pořídí EV. Pak si za tenhle pakatel nabíjí EV. Chápu tvůj argument, pořád má ta energie nějakou cenu pořízení FVE, ale pro člověka co už ji má je to beznákladový nabíjení.
S tím bych neměl problém, pokud by mu to z poloviny neplatili ostatní na dotacích a pak i na zvýšeném poplatku za distribuci. Jako vždy komunistický přístup - papalášům se ostatní skládají na jejich papalášství, zatímco ostatní, kteří nemají dům, navíc vhodný dům, jim přispějí na to, aby mohli jezdit zadarmo.
Jen tak mimochodem - dům jsem postavil za své a svýma rukama, vybavil ho tehdy nadstandardně trojskly, rekuperací, zvýšenou izolací a solárními kolektory. FVE se už na střechu nevejde, navíc při mé spotřebě je nerentabilní. Jediné, k čemu by to bylo by byl BEV. Žádná dotace. Dnes na vše z toho je dotace a ušetřil bych statisíce, ale místo toho to platím ostatním.Kde je spravedlnost? Dnešní svět přeje opět papalášům, kteří zneužívají ostatní. Pro mne jsou to komunisti.
Jen tak mimochodem - dům jsem postavil za své a svýma rukama, vybavil ho tehdy nadstandardně trojskly, rekuperací, zvýšenou izolací a solárními kolektory. FVE se už na střechu nevejde, navíc při mé spotřebě je nerentabilní. Jediné, k čemu by to bylo by byl BEV. Žádná dotace. Dnes na vše z toho je dotace a ušetřil bych statisíce, ale místo toho to platím ostatním.Kde je spravedlnost? Dnešní svět přeje opět papalášům, kteří zneužívají ostatní. Pro mne jsou to komunisti.
je super, že majitelé FVe v zimě nikam nejezdí a netopí.
Nebo spo to bolševický pokrytci co mají FVe, EV, tuny cintů a ekologii a doma v kamnech jede dřevo 😄
Ale počkejte, až dojdou zásoby levného dřeva z krůvcové kalamity a zakáže se uhlí, resp. zdaní tak, že se nevyplatí - od 1.1. 2027 - bude cena řezaného dřava z pily tak 40x dražší jak dneska
A navíc nový barák brzy nepovolí bez tepleka, to pak bude sranda 😄 😄 😄
Nebo spo to bolševický pokrytci co mají FVe, EV, tuny cintů a ekologii a doma v kamnech jede dřevo 😄
Ale počkejte, až dojdou zásoby levného dřeva z krůvcové kalamity a zakáže se uhlí, resp. zdaní tak, že se nevyplatí - od 1.1. 2027 - bude cena řezaného dřava z pily tak 40x dražší jak dneska
A navíc nový barák brzy nepovolí bez tepleka, to pak bude sranda 😄 😄 😄
A aký je problém? V lete je to bez emisií a v zime sa zakúri drevom. Alebo hocičím iným. Aspoň polovičná úspora. Či nešetriť ani v lete, lebo keď to zasneží, tak je to nanič?
Problém je ten že pálit dřevo jako babička v chaloupce z roku 1934 je u fandů do EV a moderních technologií k popukání. Ale tepelko je drahý mámo, tak ušetříme a hodíme do kamen kus fošny nebo to naládujeme peletama vid
A až vám to zdraží, budete protáčet očka a až si vaši bohatší soukmenovci, meilnálové půjdou za 10 let psotavit novej bungáček, tak už si tam nic než tepelko dát nebudou moc.
A až bude studená zima i jaro a léto, a přijde a daj ročně 140 za topení elektrikou, to budou čubrnět. Nebo 3 svetry a doma 16 stupnů, hehehe
A až vám to zdraží, budete protáčet očka a až si vaši bohatší soukmenovci, meilnálové půjdou za 10 let psotavit novej bungáček, tak už si tam nic než tepelko dát nebudou moc.
A až bude studená zima i jaro a léto, a přijde a daj ročně 140 za topení elektrikou, to budou čubrnět. Nebo 3 svetry a doma 16 stupnů, hehehe
Aby se predikce z článku nenaplnily https😐/www.autozive.cz/…-predikce-2027/, tak je dobré správně volit do EP za 2 tydny :yes:
Presne tak, ale dost tazko sa hladaju strany, ktore chcu vyslovene zakazat spalovacie motory a kludne aj skor. Odkedy mam elektricke auta, tak naopak, jazda autom sa stala cenovo bezpredmetnou. Niekedy sme pocitali, kolko vyjde jazda na chatu, svokra vzdy nieco dala na naftu, ked som ju viezol, teraz som na nu pozeral, ze co chce, ved slnko svieti. Vsetko samozrejme nieco stoji v zivote a nic nie je zadarmo, ale zvlastny je ten nadpis clanku, ako keby ho pisal nepriatelsky rezim 😄
Otázka je, jestli to dává smysl. 😊
U EV můžeš nabíjet i za 5-6Kč/kWh. Plus na dálkové jízdy za 10Kč/kWh (Tesla). Takže jsi na mixu kolem 8Kč/kWh. TM3 Highland jezdí do 16kWh/100km. Takže jsi na 1,3Kč/km.
Spalovák, v ČR jsi na 39Kč/litr, zahraničí 46-53 (Itálie, Německo). Takže v tom ročním mixu jsi na 42Kč/L. Budeme počítat s optimistickou 6L/spotřebou a jsme na 2,5Kč/km. Tedy v podstatě na dvojnásobku.
jako normální člověk bez vlastního nabíjení bych nabíjel téměř pouze na superchargerech. Nemám tolik času, abych někde stál hodiny. Takže cena kolem 15kč je úplně o ničem. A taky jezdím dost po dálnicích, takže podle testů redakcí se sotva dostanu pod 20kwh/100km.
ikdyž to bude třeba 18, tak se dostanu na normální cenu benzínu.
A to neřešíme fakt, že člověk by potřeboval několik přeplacených služeb měsíčně, aby se dostal na tuto nebo nižší cenu a nemusel vybírat jen z několik nabíjecích stanic.
Za 20 jezdila stará generace.
Co se týče času - nejezdíš nakupovat? Nechodíš do fitka, na fotbal, nebo třeba do kina? Nekutíš něco doma, nebo na zahradě, takže nepotřebuješ tu a tam něco nakoupit v hobbycentrech? Při těchto činnostech se má právě nabíjet, pomalu, levně.
Chodím na trénink. Není tam kde nabít. Na sport nebo do kina chodím pěšky. Z domu si prodlužovačku nehodím, na zahrádce proud nemám. V hobby centru jsem tak jednou za 5 let, v supermarketu asi 2x ročně.
Takže fakt ne. Téměř 100% by dělaly superchargery. A 16,5x12 jsou 2kč/km a budu platit několik měsíčních poplatků, abych to za těch 12kč měl. I kdybych na tom nějaký halíř ušetřil, nevidím v tom smysl. Jezdím často delší trasy a rozhodně nehodlám postávat a čekat v místech, kde stát zrovna nechci, abych ušetřil halíře na km.
Do praktického auta pro lidi z bytovek to má zatím hodně daleko. Jestli někdy bude.....
blbý co 😄