Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ionity snížilo cenu za nabíjení ve 12 evropských zemích. Ušetřit můžete i v Česku

Ondřej Šámal
Diskuze (40)

Společnost provozující síť rychlodobíječek snížila ceny ve dvanácti evropských zemích. Česko mezi nimi není, přesto i tuzemští zákazníci mohou výrazně ušetřit. Stačí si zaplatit jeden z dvou tarifů.

Možná se mnou budou někteří majitelé nesouhlasit, ale pravidelné nabíjení elektromobilu mimo domácí síť je nepohodlné a často i drahé. Veřejná síť proto funguje především na delších cestách.

Jedním z největších provozovatelů rychlodobíjeích stanic v Evropě je Ionity. Aktuálně zde má okolo 3400 nabíjecích bodů, přičemž počet se každoročně rozšiřuje o vyšší stovky.

Nabíjení u stojanů Ionity o výkonu až 350 kilowattů ovšem patří mezi nejdražší. Neregistrovaný zákazník za jednu kilowatthodinu v Česku zaplatí 21 Kč, aniž vám kdokoliv garantuje hodnotu dobíjecího výkonu. S tím mají problém zejména vozy se 400V sítí, které zvládají udržet vysokou dobíjecí křivku pouze krátkou chvíli. Naopak u elektromobilu s 800 volty se hodnoty přes 200 kW udržují vcelku dlouho.

Jestliže v Česku v případě základního programu Ionity Direct bez jakýchkoliv tarifních poplatků nedošlo ke změně ceny, ve dvanácti evropských zemích společnost zlevňovala. Patří mezi ně například Belgie, Chorvatsko, Estonsko, Irsko, Nizozemsko, Norsko, Slovensko i Slovinsko či Švédsko. Jejich kompletní přehled najdete v galerii.

Video se připravuje ...

U našich východních sousedů došlo k snížení z původních 0,79 eur (asi 19,50 Kč) za kilowatthodinu o deset eurocentů, tedy v přepočtu zhruba na 17 korun. V Chorvatsku došlo pouze ke kosmetickým změnám. V případě jedné kilowatthodiny totiž ušetříte pouze necelých 25 haléřů.

Jestliže ovšem služeb Ionity využíváte často, vyplatí se vám jeden z dvojice tarifů. V případě Ionity Passport Motion v Česku první měsíc zaplatíte 99 Kč, následně pak 142 korun měsíčně. Za tenhle poplatek ovšem dostanete výrazně nižší cenu za jednu kilowatthodinu. Místo 21 Kč totiž budete platit patnáct korun.

U varianty Ionity Passport Power jsou sice měsíční poplatky vyšší (první 203 Kč, následně 305 korun), dostanete se ovšem na 12 Kč/kWh, což už je částka, kterou si účtují někteří jiní provozovatelé u výrazně méně výkonných dobíječek.

I tak ale stále platí, že drtivá většina dobíjení by měla probíhat v domácích podmínkách, případně v práci. Jednak tím ušetříte (za jednu kilowatthodinu v tomhle režimu totiž zaplatíte mnohem méně), jednak nižším dobíjecím výkonem tolik nezatěžujete samotný akumulátor.

Ondřej Šámal
Diskuze (40)

Doporučujeme

30. 5. 2024 14:21
Re: Re: cena
LPG má zase nevýhodu možnosti parkování v podzemních garážích bytového domu.
Avatar - Barrichello
30. 5. 2024 12:57
Re: Re: Už běžím
Problém je ten že pálit dřevo jako babička v chaloupce z roku 1934 je u fandů do EV a moderních technologií k popukání. Ale tepelko je drahý mámo, tak ušetříme a hodíme do kamen kus fošny nebo to naládujeme peletama vid

A až vám to zdraží, budete protáčet očka a až si vaši bohatší soukmenovci, meilnálové půjdou za 10 let psotavit novej bungáček, tak už si tam nic než tepelko dát nebudou moc.
A až bude studená zima i jaro a léto, a přijde a daj ročně 140 za topení elektrikou, to budou čubrnět. Nebo 3 svetry a doma 16 stupnů, hehehe
Avatar - apoho
30. 5. 2024 07:55
Re: Už běžím
Já všechno chápu a vím s tím spojené.
Je dobré pochopit ale, že všechny ty položky, které jmenuješ jsou pouze přidání parazité na produktu.
Kabely (ČEPS) je pouze uměle oddělená součást od výroby.
ERU je naprosto parazitujici instituce včetně poplatků za příkon na jističi.....atd atd.
DPH z 0,50 Kč je 0,10 Kč
Takže tak to vypadá.
Dobře, připustime že 20 Kč je ferova cena. Pak se ptám, proč ČEZ nemá peníze na financování výstavby nových bloků?
29. 5. 2024 17:55
Re: cena
No mám větší auto, než je Tesla3 a kdyby mi záleželo na té spotřebě, tak si asi raději nechám předělat auto na ten plyn. Jezdil bych pod 2kč a jen by se mi trochu zmenšil kufr. ;-\
29. 5. 2024 17:53
Re: cena
Koukám na test nové Tesly 3 a spotřeba je opradu 16,5kwh. Samozřejmě při legální rychlosti.
Chodím na trénink. Není tam kde nabít. Na sport nebo do kina chodím pěšky. Z domu si prodlužovačku nehodím, na zahrádce proud nemám. V hobby centru jsem tak jednou za 5 let, v supermarketu asi 2x ročně.
Takže fakt ne. Téměř 100% by dělaly superchargery. A 16,5x12 jsou 2kč/km a budu platit několik měsíčních poplatků, abych to za těch 12kč měl. I kdybych na tom nějaký halíř ušetřil, nevidím v tom smysl. Jezdím často delší trasy a rozhodně nehodlám postávat a čekat v místech, kde stát zrovna nechci, abych ušetřil halíře na km.
Do praktického auta pro lidi z bytovek to má zatím hodně daleko. Jestli někdy bude.....