Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobily

Zpět na článek

VW s cenami spadne na úroveň Dacie. Aby lépe odolal nevyhnutelnému

99 komentářů

Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Ochota kupovat auta z Číny je nyní v Německu na 30 procentech ve srovnáni s pouhými 13 procenty před rokem. V současnosti témer každý Němec (85😖 zná alespon jednu znacku z Číny, v tomto ohledu dominuje BYD s 54 procenty. Tento nárůst je částečně vysvětlován marketingovými aktivitami, jako je napriklad sponzorství Mistrovství Evropy 2024 ze strany čínské automobilky. To zvyšuje obecné povědomí o značce a podporuje její image jako inovativního a důvěryhodného výrobce.

Evropské automobilky mají to neskutečně těžké vůči konkurenci Číňanů, Korejců a Tesly. VW ID.2all měl byt představen včera, a ne v roce 2025-27.
Avatar - Jean Reno
Jean Reno
Renault a Volkswagen… hmmm, námluvy skončily. Myslím si, že je to dobře. Teď budeme mít dvě cesty a filosofie k levnému EV. Třetí snad nabídne Stellantis. Celkově vznikne větší šance, že jedna z cest bude opravdu úspěšná. Větší konkurence, tlak a výkon.

A když si vezmu všechny ty sdružení, co existuje, velmi často to nefunguje, vždy je z toho nakonec drahý paskvil, kde se mlátí dva myšlenkové proudy a vývoj trvá násobě dýl než se mezi sebou dohodnou. Navíc se obvykle nejsou schopni domluvit na dalším vývoji po trápení při vývoji prvního produktu a celý ten vývoj jde pak vniveč.
traveldrive
Stellantis má ë-C3, v Nemecku od 23300 € bez dotácie.
Nebo Nebo
Vyrábět elektromobily, které nikdo nekupuje a mít jen jeden, určený do města s dojezdem 100km.
Avatar - del42sa
del42sa
koukám, že se všichni v poslední době shlídli v Dacii Nejen Citroen ale i VW nebo Fiat, zřejmě jim konečně začíná docházet, jaká auta se nejvíce prodávají a v jakých cenových relacích 😁 😉
traveldrive
...v podaní VW bude tak 25-27 tisíc. A ohlásený príchod 2027 vidím (podľa zvyklostí VW) nikdy alebo okolo rokov 2030-2032. V tej dobe môže mať Dacia za tú cenu elektro veľkosti Sandera a Spring o desať tácov nižšie. Alebo už elektro nebude zaujímavé VW začne výrobu "lacného" elektromobilu v čase, keď Dacia výrobu EV pre nízke predaje ukončí...
ericn
Tak nějak. Kdy už VW konečně dojde, že lidi po základním EV prostě netouží? Asi nikdy 😒] Lidi by za tuto cenu uvítali spíše Golf se slušným benzinovým motorem a rozumnou výbavou :yes:
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ja si myslím, že právě základní EV chybí a je to právě ta překážka bránící většímu rozšíření.
ericn
V téhle cenové kategorie je poměr cena/výkon zásadní a u EV je vždy špatný. Zvlášť když si můžeš dovolit jen jedno auto :yes:
traveldrive
Lenže EV zatiaľ nie je určený ľuďom, ktorí si nemôžu dovoliť viac ako jedno auto. Leda že by jazdili len na nákup a domov, ale koľko takých je, že. Preto nerozumiem tej neustálej snahe vyčítať elektromobilom, že nezvládajú veci, na ktoré nie sú určené. Alebo potrebuješ mať argument proti EV za každú cenu?
ericn
Ne to ne, jen by automobilky méli pochopit, že tohle je a zatím vždy bude jen alternativa k ICE pohonům nikoli hlavní pohon 😉
Arese
Tesat do kamene!! :yes:
traveldrive
Ako vieš, že to nechápu? Holt diktát je diktát. Buď budeš poslúchať, alebo ti to osladíme tak, že neprežiješ. Čo tak ešte jednu aférku ako dieselgate?
ericn
Mě diesel už leta nechává klidným, poslední jsem měl před 10 lety a to služební 😉 Doma má hlavní slovo benzin...
traveldrive
Ja mám diesel a nemenil by som. Sused prevádzkuje podobné auto s benzínom - a s prakticky dvojnásobnou spotrebou. Do niektorých áut proste diesel patrí.
Avatar - del42sa
del42sa
VW neumí vyrobil levné auto se spalovacím motorem a chce nabídnout levný elektromobil .... 😁

jestli tohle není oxymoron ?
sduben
Já myslím, že pokud by už někdo o levném EV uvažoval, tak problém je, že zatímco u auta se spalovacím motorem se ubere výbava z komfortní na méně komfortní a dá se tam méně výkonný motor, tak u EV se ubere kapacita baterií. Já chápu, že to je v současnosti hlavní složka ceny, jenže pokud se lidi bojí dojezdu a berou to jako hlavní nevýhodu, tak je těžko přesvědčíte tím, že tu nevýhodu ještě zvýrazníte ubráním kapacity a zmenšením dojezdu. To pak koupí pár firem co potřebují vypadat zeleně, jejich auta opravdu denně jen popojedou kolem komína a netrápí je, že se pak jako ojeté neprodají, nebo si tam pak kupující dají silnější baterku, jako se třeba mění v ojetých BMW i3. Oni očividně dostanou befelem snížit cenu a logika úspor vzhledem k poptávce se neřeší, proto se pak ty "levné" verze moc neprodávají.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Souhlas. Je hezký, že se teď Renault, VW a Peugeot předhánějí, kdo představí nejlevnější malé EV, ale je potřeba říct i B, že pro základní verzi použijí o třetinu menší baterii než byla doteď běžná v Zoe nebo e-208, přičemž ani ty nejsou etalony bezstarostného cestování.
traveldrive
Práve naopak, zrovna také auto by dnes mohlo mať úspech. Keby vrátili VW Up!, ako tu už niekto spomenul, nemusel by vrážať peniaze do vývoja nového, stačila by nejaká menšia modernizácia.Keby ho dali za 20, Spring si môže ísť pískať.
Avatar - Anonym
Anonym
Jenže by to narazilo na malé výrobní počty. Up měl svou vlastní, unikátní platformu. Po skončení výroby spalovacích variant by udržování výrobní linky jen pro elektrickou verzi a její modernizace (zavádění povinných asistentů) byl docela drahý špás, pokud by prodeje byly na úrovni 10 nebo 20 tisíc kusů ročně.
traveldrive
Práve, doba zase pokročila o kúsok ďalej, tie predaje by práve mohli byť násobne vyššie. A mini s litrovým motorčekom by sa im do mantinelov ešte určite vošlo... V cene do 20 tisíc (naozaj DO 20, nie OKOLO 20) by dnes možno nestíhali vyrábať.
Avatar - del42sa
del42sa
Němci tedy dnes zjevně nedokážou nabídnout za rozumné peníze solidní spalovací auto, přesto šéf automobilky Thomas Schäfer až do omrzení opakuje, že v brzké budoucnosti nám VW nabídne cenově dostupný elektromobil. Ten by měl startovat na 20 tisících Eur, což je zhruba 495 tisíc korun. Něčemu takovému se ale ve světle výše zmíněného opravdu těžko věří. Zvláště za předpokladu, že tato novinka má dorazit až v roce 2027 :no:
Avatar - Otakar II
Otakar II
zreinkarnujte eUP - jeho vyvoj je zaplacenej. Kdyz se tohle vejde do 490 tacu, bude to OK. Vsechno ostatni, co se v evrope prezentuje do 500 tacu je sileny
Avatar - Trofim Lysenko
Trofim Lysenko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
Rok 2019: Elektrický VW za 20 000 Eur přijde na trh v roce 2023
Rok 2021: Elektrický VW za 20 000 Eur přijde na trh v roce 2025
Rok 2024: Elektrický VW za 20 000 Eur přijde na trh v roce 2027
Rok 2027: ????

https😐/www.vwvortex.com/…et-soon.9453596/?…
https😐/www.volkswagen.cz/…a-studie-id-life
https😐/www.volkswagen-group.com/…l-mobility-18416
DonVito
Viz druhy odkaz😒br /> "Volkswagen urychluje strategií ACCELERATE svou elektrifikační ofenzivu, aby mohl trvale udržitelnou mobilitu zpřístupnit ještě většímu počtu lidí. Již v roce 2025, a tím o 2 roky dříve, než bylo původně plánováno, bude na trh v segmentu malých vozů uvedeno vozidlo z rodiny ID. Jeho základní cena bude přibližně 20 000 eur."

Zda se, ze se VW vratil k puvodimu planu.
😁

Bwt. EV do 20.000Eur na trhu dnes je...
Nový vůz Dacia Spring od 419 900 Kč
:yes:
ericn
Nový vůz Dacia Spring od 419 900 Kč - Kdy i tobě dojde, že tohle není použitelné auto? A už vůbec ne za tu cenu 😉
Avatar - Trofim Lysenko
Trofim Lysenko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Použitelné určitě je na nějaké situace. Je-li jich hodně, těžko říct. Ale spring bych úplně jako auto neoznacoval. Pro mne ( I když tomu tak není) je to spíš kategorie aixam.
ericn
Souhlas, tak nějak 😉
Hendly
Kolik toho Dacia proda? Myslim ze kolem 50 tis rocne takze to nekomu asi smysl dava.
ericn
Aktuálně kolem 3400 aut měsíčně. V TOP 10 EV v EU byla zatím jen v lednu s tímhle počtem, jinak na jejich prodeje vidět není. U nás celých 31 ks 1-4/24 😒]
Hendly
Rok 2023 pocet prodaných Dacia Spring 61000
https😐/media.renaultgroup.com/…-brand-strategy/
ericn
https😐/www.best-selling-cars.com/…market-analysis/

Dacia Spring 01/24 - 3391ks… v dalších dvou měsících v TOP10 EV nefiguruje 😉
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ja bych úplně spring jako auto neoznacoval. Ale jo, ta cena je hezká na EV, ovšem moc dobře auto to není.
DonVito
Je to zakladni EV na kratke vzdalenosti.
K Aixamu ma daleko.

Ve meste je v pohode, vlastni zkusenost.
Avatar - Anonym
Anonym
Volkswagen ve svých tiskových zprávách akceleruje a akceleruje ... ale pořád se ještě ani nerozjel 😄
Vypadá to, že jsou docela bezradní. Na jedné straně investoři chtějí zisk, na druhé straně odbory a spolková země Dolní Sasko (podíl na hlasovacích právech 20 😖 chtějí zachovat pracovní místa v Německu. A když se dosadí elektromobil za 20 000 Eur, je z toho rovnice bez řešení.

Ano, neříkám, že BEV pod 20 000 Eur je nereálný, třeba Spring. A takový Renault Twizzy stál ještě méně ...
Jarda 2
Tyto články ve mně vyvolávají vzpomínky na Nokii. Škoda byl to dobrý telefon.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
To je to zlevňování EV 😒] 😒] 😒]
MarekAbsolon
Realita byla vždy odlišná. Holt lháři a podvodníci.
PowerHouse
tak ty nízké ceny očekává každý.

Navíc ty baterie a e-pohon jsou za hubičku.
Avatar - speedfred
speedfred
K tej poslednej vete: prečo potom nie sú e-autá za hubičku? Však sú tak jednoduché, to už aj Vaculík ukazuje celej republike.
20t € za takéto vergle je fáááakt veľa.
robert olah
Nechtěli být volks tak nebudou ani wagen
Ondřej Dráb
Kde se bere v šéfech automobilek to přesvědčení, že Evropané touží po malém EV za 20 tis. EUR? Jsou tak hloupí nebo tak prolhaní? Evropané touží mít za 20 tis. EUR rodinné auto, se kterým dojedou s jednou, dvěma půlhodinovými přestávkami 900 km k moři.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Já to tady opakuji pořád!!!

Dochází na má slova 😒]

Rozklad Evropské automotive začíná!!! A to jen kvůli EU a její politice sebedestrukčního Green dealu!!!
Avatar - Trofim Lysenko
Trofim Lysenko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Sedni si na nočník a vyprodukuj to jediné co umíš 😒]
Hendly
Generální ředitel VW Group Blume na schůzi akcionářů: „Budoucnost automobilového průmyslu vidíme v elektromobilitě“.

Prestan tady nesmyslne strašit. Cely svet automotiv prechazi na elektromobilitu. Neni to vec EU.
ericn
Jen prázdná slova,, co kasu nenaplní 😉 Můžeš vyrábět, co chceš a kolik toho chceš, ale musíš to taky umět se ziskem prodat a to se jaksi moc nedaří…
Avatar - Anonym
Anonym
Přesně. Vyrobit je jedna věc, ale prodat to je často ještě složitější. Nabídka vs. poptávka. Učí se to jako základní pravidlo ekonomiky, ale pořád se najdou takoví, kteří si myslí, že stačí jen nabídková strana. Nefungovalo při budování komunistického ráje, nebude to fungovat ani při budování zelenéh👋pirátského ráje.
ericn
Souhlas :yes:
Avatar - Anonym
Anonym
Je to ten stejný Oliver Blume, který se v roce 2022 jako šéf Porsche na zasedání představenstva chlubil, že do programového prohlášení nově vzniklé německé vlády prosadil díky svým kontraktům s ministrem financí podporu e-paliv?

https😐/www.dw.com/…-ties/a-62576545

Přestaňme si nalhávat, že manažeři automobilek věří ve světlé ekektromobilní zítřky. Na veřejnosti říkají x, v zákulisí prosazují opak. Možná že předchozí šéf koncernu VW tomu skutečně věřil, ale byl jen výjimkou potvrzující pravidlo a po pár letech dostal od akcionářů padáka (oficiálně odstoupil sám bez udání důvodu).
Hendly
Jestli jde o akcionáře, tak tam je důvěra spis v elektrickou budoucnost. Viz hodnota Tesla vs zbytek.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Hlupáčku... Hodnota společnosti Tesla je jen nafouklá bublina.
Mmj. většinu zisku realizuje Tesla .... víš kde?!? Co??? Nevydělává náhodou na prodeji emisních povolenek jiným výrobcům?!? Co???
Hendly
Je to aktualni hodnota ve kterou majitele akcii veri a proto ty akcie neprodavaji.
Prodej emisnich povolenek je soucasti zisku Tesla, ale delsi dobu se jedna o velice malou cast obratu.
Avatar - Anonym
Anonym
Tesla je Tesla. Apple je Apple. Hrají si svou vlastní ligu. Mají své věrné a specifické zákazníky a v případě Tesly i akcionáře.
Ostatní automobilky se tímto pochlubit nemůžou.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
A že ty akcie Tesly poslední 4 roky raketově rostou, že?
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
To je taková povinná ideologická proklamace, kterou musí začínat každý veřejný projev. 😉 O tom, jestli se přejde nebo nepřejde na EV, rozhodne trh.
Nemáš Výfuk
Sranda bude, až se budou inspirovat u Mountfieldu a jejich elektrokol.
Auto 250 000 bez baterie + slabší baterie 300 000, nebo lepší baterie + 500 000 😄

Dokud mi výrobce nedá záruku na baterii 25 let a nezaplatí případnou škodu způsobenou požárem vozidla tak nemám zájem o tyto hračky
Arese
https😐/www.epenize.eu/benzin-a-nafta-zdrazi-o-13-korun-za-litr-elektromobily-zachrani-planetu-i-penezenku/#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.context
:😉 😲 😲 :no:
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Raichl říkal, že bude stát stovku.
Avatar - kruskar
kruskar
To říkal. Ale tohle zdražení přijde naprosto jistě, souvisí s emisními povolenkami, které budou na prodej PHM uvaleny. Děkovné dopisy zasílejte do EU a Fialovi.
Hendly
Kdyz uz chce nekomu děkovat tak musis Babisovi. Ten to za ČR podepsal.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Vždy jde něco dělat a Fiala nedělá nic. Jen přidává k Babisovi.

Bohužel ANO, ODS, TOP, PIRÁTI, ZELENÍ, KDU-CSL,..... vašichni jsou pro green deal. Takže koho volit? Snad nr KSC?
Avatar - kruskar
kruskar
Ty emisenky odsouhlasil Fiala jako nadstavbu eurozelené pakárny.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Tak děkovat snad můžeme oběma. Babiš podepsal ten ideologický pamflet, současná vláda pak realizaci rozšířením povolenkového svinstva.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Bohužel nás čeká další kolo inflace kolem 20%. Tak rok ci dva. Možná 3. Za vše může EU, UA, USA, Fiala, Putin. Bohužel.

Propad životní úrovně. Smazání střední třídy. Tvorba pár super-bohatých.
Hendly
No a jedina záchrana je jiste rusko…

Tvuj prispevek jasne dava obrázek o tom, s cim jsou spojené negativni informace a negace elektro aut.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Asi nerozumím, jak za propad naší životní úrovně může UA nebo USA.
Avatar - Anonym
Anonym
Po dlouhé době jsem rozhodnutý jít k volbám.
Hendly
To je spravne, ale mel bys vedet koho volit na zaklade faktu. Ne lzi na autoforu atd. viz treba nadpis tohohle clanku ktery je ciste bulvární.
Podlehnout nesmyslným populistum je cesta kterou uz nejen evropa nekolikrat tvrde platila.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Stačí si určit pro mne důležitá fakta a mrknout jak jednotlivé strany hlasovaly v evropském a českém parlamentu. Pak člověk zjistí, že vše co je na billboardech k EU volbám jsou jen lži. Strany c reálu hlasují úplně jinak. 😉
Hendly
Protoze evropsky parlament taky trochu jinak funguje.
Avatar - Anonym
Anonym
Budu volit na základě vlastního rozumu.

BTW Kdo rozhoduje, co je fakt, a co je lež? Hendly? Plukovník Foltýn, který dnes nastupuje do funkce vládního koordinátora strategické komunikace? Nebo zřídíme ministerstvo pravdy jako v Orwelově románu 1984?
Hendly
Fakt a lez lze rozlišit.

Mimochodem to co jsi prave napsal je hlavni tema hybridního války. Zahltit medialni prostor tolika verzemi informace, ze se nelze orientovat co je fakt a co ne.
Avatar - Anonym
Anonym
V mnoha případech ano. Ale v mnoha případech nejde rozlišit, jestli je to fakt, nebo lež, protože jde o názor jednotlivce či skupiny. A jiný jednotlivec, či skupina, může mít jiný názor.

Problém nastává, když dáš někomu moc rozhodovat o pravdě a lži. Nejen román 1984, ale i historická zkušenost ukazují, že je to velmi nebezpečné. Protože po určité době se to z roviny pravda vs. lež dostane do roviny názor vs. názor.
Hendly
Fakt je jasne daný.
Nazor je neco jineho.

Je plocha zeme fakt nebo nazor?
Avatar - Anonym
Anonym
Kulatá země je fakt.

Záchrana planety tím, že v EU zakážeme spalovací motory v roce 2035, je názor.
Hendly
Tak ted presne jedes tu linku co neni pravdivá.

Nikdo oficiálně netvrdi, ze zakaz spalovacich motoru v EU zachrani planetu.

Zaroven je vědecká shoda, ze spalovani fosilnich paliv ma vliv na klima planety a popisuje i jaky. To je vědecky podloženy fakt.
Avatar - Anonym
Anonym
To byla samozřejmě nadsázka, nikdo to takto přesně neřekl.
Ale pojďme se podívat třeba na Franse Timmermanse, místopředsedu Evropské komise odpovědného za Green deal. Při projednávání zákazu spalovacích motorů v europarlamentu prohlásil😒br />
"Our proposal is technology-neutral and setting targets for all ...

... electric cars are the affordable and sustainable solution ...
... electric cars are now already cheaper to run ...
... cheaper electric cars as soon as possible ...

... They push, for example, for e-fuels in combustion engines. I want to say a few words about that. These fuels will never, ever be available in sufficient quantities. They will be more e😜ensive at the petrol pump, far more e😜ensive than driving an electric car. They will take six times the energy to produce compared to the battery in a car."

Pan Timmermans nejdříve prohlásí, že návrh je technologicky neutrální ... a pak celou dobu mluví o tom, jak elektromobily jsou a budou levné, udržitelné apod. a naopak kritizuje e-paliva, že budou drahá, bude jich málo atd.

Jsou to fakta? Ne, je to názor pana Timmermanse. A já s ním nesouhlasím. Proto budu volit někoho, kdo sdílí můj názor.

https😐/www.europarl.europa.eu/doce👋document/CRE-9-2022-06-07-ITM-007_EN.html
Hendly
Takze oficiálně nikdo netvrdi, ze zakaz spalovacich motoru zachrání planetu.

To je fakt.
Ale medialni prostor je tim zahlcen a pouziva tohle tvrzeni jako argument.
A ty to siris taky.
Zaroven ale tvrdis, ze se chces rozhodovat na zaklade faktu…
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Je to zkratka. Ano, zakazujeme spalovací motory, protože si myslíme, že tím zachráníme planetu. Tím se pro ten zákaz argumentovalo, to je univerzální protiargument proti jakékoli kritice. Ano, jistě, jedná se o jedno z bezpočtu opatření, které mají zachraňovat planetu.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Lidi nechtějí slyšet, že kritika překotných změn, které jsou nám prezentovány, je bulvár a hybridní válka. Chtějí slyšet, jestli je pravda, že jim nafta do jejich ovce, na které jsou závislí, zdraží o 13 Kč na litr. Pokud ano, tak chtějí slyšet, jak přesně zamezíš tomu, aby přišla další vlna inflace, a jak budou vycházet s už dnes napnutým rozpočtem. Je to pro ně zásadní informace a pokud na ni nejsi schopen reagovat, nezachráníš to žádnými žvásty o demokracii a populismu.

A hlavně, pokud se ukáže, že měli populisté a extrémisté pravdu, tak jsi právě vydláždil cestu směrem k nové totalitě a nebude ani net zero ani demokracie.
Avatar - kruskar
kruskar
za půl miliónu, který už je za rohem slyším už několik let. Mimo Dacii Spring nic, a stejně bych ji nechtěl ani za ty peníze. To Škodovka rovnou přiznala, že nové BEV velikosti Fabie bude stát 600 000. A nějaká analytička se hned přihnala s "analýzou", že by to mohlo fungovat.
Naprostá většina lidí, která kupovala nová auta, šla po těch, které byly v rozmezí 250-350 tisíc. Ta samá většina lidí za tu dobu díky inflaci reálně o třetinu zchudla. Z čeho analytička soudí, že se ti samí poženou za autem za 600, které ani nebude mít užitné vlastnosti té základní Fabie?
Hendly
Dacia Spring ma a nebo mela cenovku 330 tis. Enyaq je za 899. Vcera tu nekdo dával odkaz na korejce za 866 se zárukou na baterku 10 let a 1 milion km.
Jde to rychle, ale samozrejme ne ze dne na den.
Avatar - kruskar
kruskar
Hendly
Cena v DE uz byla 330 tis
Avatar - kruskar
kruskar
Cena v DE je ale v ČR irelevantní.
Hendly
Cena v ČR je irelevantni pro globalni dění v automotiv.
ericn
No a jel sis koupit ten Spring do Německa za 330tis? Nejel vid? 😉
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Aha, a koho to zajímá?
Avatar - kruskar
kruskar
No, nejde to tak rychle. Když dneska někdo bude tvrdit, že jeho nové baterce nebude nic ani po deseti letech, tak se to dozvíme až za těch 10 let. Ale s největší pravděpodobností kecá.
Zhruba před dvěma léty jsem četl, že Číňané mají novou grafenovou baterii, která půjde nabít v řádu minut.
1. Za ty dva roky jsem si nevšiml, že by ji někde použili
2. Zázrak toho rychlého nabití spočíval v tom, že to bylo příkonem téměř 0,5MW. Mnohým to neřekne nic, ale takové nabíječky nebudou běžným standardem nikdy.
Hendly
dva roky od informace do serie?

Povazujes ten cas za realny?
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Ježkovy zraky, Enyaq za 899 má baterii odpovídající Renaultu Zoe, a Spring není auto.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Tak ono to problém nebude. Lidé to budou kupovat. Nic jiného jim nezbude. Jedině jezdit MHD.

Občané začnou cca od 2027 platit emisní povolenky. Na vše co vytváří co2. Benzín a nafta tak podraží o desítky procent (podle ceny emisních povolenek na burze). Uhlí. Plyn.

Největší producent co2 je člověk. Také zdanime jeho dýchání?
Hendly
Opet zakladni nepochopeni o co s CO2 jde.

Kde clovek to C k “výrobě” CO2 v sobe tvori?
MarekAbsolon
CO2 řeší jen ubohý tupec a nebo ten, kdo z toho rejžuje. Do které skupiny patříš ty?
Hendly
Očekávám, ze kdyz nekdo urazí v problematice CO2. tak by mel alespon základně chápat problem CO2.
Prpa to ale podle svého prispevku nechape.
Avatar - Katikakus
Katikakus