Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Mercedes-Benz GLB 200d 4Matic – Rodinný dělník v prémiovém obleku

64 komentářů

Avatar - Ozzman
Ozzman
Tohle mne dává daleko větší smysl, že mainstreamové SUV za cenu přes 1m, vždyť tolik stojí trochu lépe vybavený Karoq, natožpak Kodiaq. S tím tu tenkrát bylo GLB srovnáváno. Určitě dospělejší auto, než Škodovka.

Mám dva dotazy 😒br />
Co je to za převodovku ? To je Renault ? Že základní GLB 180 má 7DCT k motoru 1.6Dci je asi zřejmé, ale tohle 😁CT je také Renault ?

A co HillHold? To opravdu nemá v roce 2024 Mercedes ? Tomu se mi nechce nějak věřit.
stopel
Renault vyraba prevodovky? 😁 ved to je vsetko Magna
Avatar - Ozzman
Ozzman
Dobře, myslel jsem to tak, jestli jsou to převodovky, které nabízí Renault 😁
stopel
To bude ina prevodovka
Avatar - Ozzman
Ozzman
7DCT v GLB 180d bude určitě stejna
stopel
pytal si sa na 😁CT, ano?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Mluvil jsem o obou.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Se mi to nějak nezdá. To jako Mercedes nemá něco co má běžně Citroën Berlingo? Za ty peníze?
admin badgeAvatar - Marek Bednář
Marek Bednář
Asistenci rozjezdu do kopce GLB samozřejmě má, jenže ta se aktivuje až od určitého sklonu. Pokud je sklon menší, auto prostě couvá. Chronické problémy s tímhle má i osmikvalt Aisin ve Stellantisech, a to je navíc hydroměnič, ne dvouspojka, a do jisté míry taky řada aut s tím všudypřítomným HDM osmikvaltem pro podélnou zástavbu od ZF.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Nelze hillhold aktivovat třeba podržením brzdy manuálně ? Nebo nedá se použít tlačítko k aktivaci ?
Avatar - xxc
xxc
Urcite sa to da, na Renaulte stacilo vytiahnut rucnu brzdu a auto nikam neslo. Tu by som chybu nehladal.
Avatar - speedfred
speedfred
Hillholder mám aj v moto, len musím poriadne stlačiť páčku brzdy.
Freddka
Mercedes to ma tak, ze hill hold se aktivuje hodne silnym stlacenim brzdoveho pedalu.
Odblokuje se pak automaticky rozjezdem nebo opetovnym silnym seslapnutim brzdoveho pedalu.
Ocekaval bych, ze to tak bude i u GLB
Avatar - Mokrous
Mokrous
Jsem rád, že tu konečně zaznělo, to co tu tvrdím už přes 2 roky.
Aisin AT8 ve Stellantisech je fakt hroznej. Když jsem chtěl zacouvat při parkování do mírného kopce, tak to byla Mission impossible. Nic horšího jsem v automatech nezažil.
A samozřejmě hill hold, ani auto-hold se nekonal.
DSG DQ381 s AH je proti tomu naprostá lahoda.
tmx643
Problém je, že Mercedesu toho taky ve výbavě plno chybí. Například vyhřívaný volant je za příplatek. A pokud jste někdy konfiguroval Mercedes, tak víte, že tam desetitisíce i statisíce jen létají. Tady není žádná zvláštní extra výbava a je to přes 150 tisíc. Pokud se nedržíte hodně zkrátka, celková cena pak s Kodiaqem / Tiguanem úplně srovnatelná teda není. Hodinová sazba servisu je o 50 - 100 % vyšší než u Kodiaqu. Pojistka to samé. Takže co získáte navíc "dospělejším autem" si bohatě zaplatíte. Plus teda GLB je na podvozku malého Áčka, takže s tou dospělostí to taky není kdoví jaké. Ale jo, kdyby nebylo tak ošklivé, aspoň bych o něm uvažoval.
stopel
Tie keci o dospelosti pobavili aj mna 😁 ale pre niektorych uzivatelov je ocividne logo na kapote znak dospelosti
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ne, někteří uživatelé mají uši a poznají třeba odhlučnění, což je třeba jeden z hlavních faktorů, které pro mne ten znak na kapotě oproti mnou zminované Škodovce pomůže...
stopel
Co je na tom aute dospelejsie?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Seděl si někdy ve škodovce ?
stopel
250k v superbe, staci? co je na tom MB dospelejsie? 😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
No, tak třeba materialy, odhlučnění (se Superbem mam taky něco najeto, s více kusy). Nebo snad MB toto už začal taky ojebávat ? V novém GLB jsem neseděl, to je fakt.
stopel
V tom mozno ano, ale konstrukcne je to uplne na jedno kopyto
Avatar - Ozzman
Ozzman
Konstrukce je mi fuk, je to SUV, odveze rodinu, má 4matic, diesel, převodovku (tam mam pořád nejasnost jak moc je dobrá oproti třeba DSG), ale materialy a odhlučnění je poplatné autu za 1,2 mega.
webpaja
GLB není v naftě žádný tichošlápek. 😉 Materiály jsou celkem slušné, ale škodovky nijak nepokulhávají. (prý nový Sup a Kodiaq vypadají uvnitř prémiověji než EQS...ze včerejších Legend)
Navíc musím přiznat, že se mi GLB nelíbilo a nelíbí. Trochu přešlap jako s GLK.
Avatar - Ozzman
Ozzman
No, ja ti nevím, škodovky posledních generací jsou spíš horší, než lepší. Nedávno jsem měl přímé srovnání O4 s O2 a i tam je vidět downgrade v materiálech 😊 Jo, krasavec to není, mne se SUV netýká, ale že to je prostorově solidní rodinné auto od MB s 4x4 za cenu základního Kodiaqu/vybaveného Karoqu, tak to mne příjde fajn.
stopel
Tak Cčko vrzgalo jak prasa
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ok... tak vlastně kupujte všichni Škodovku, omlouvám se za omyl
stopel
Ale no, to zas nikto netvrdil. Len s tým omnoho vyspelejsim autom by som trochu brzdil, toť vše
traveldrive
Tak nebrzdi. Jazdiť s Mercedesom a jazdiť so škodovkou proste je citeľný rozdiel.
adamzprahy
Koncepce a technický základ podobný, nicméně snad ve všem je GLB min. o kousek lepší a dotaženější...ne nějak výrazně, v něčem více, v něčem méně. Před faceliftem stálo GLB dost podobně co Kodiaq a ten kdo nepotřeboval využít 100% velikosti interiéru Kodiaqu, tak GLB za mě mnohem lepší volba. Dneska vim že GLB hodně podražilo, ale to asi i Kodiaq, tak záleží na ceně. Jediné mínus GLB, že nemůže mít (aspoň ten před faceliftem to tak bylo) ani za příplatek akustická skla a na dálnici je v něm hodně hluku. To Kodiaq za příplatek uměl. Jediné mínus, jinak praktické stylové auto s dobře fungujícím podvozkem.
Avatar - Jaros 00071
Jaros 00071
Za cenu 1350000 Kč máš dnes po slevě AUDI Q5 QUATTRO 2.0 TDI 205 Koní. Lepší a vybavenější auto. 😉
webpaja
K vlastnímu motoru nebude cpát MB převodovku z 1,6Dci. Nevím, kdo to pro ně vyrábí, ale u 200d se občas nechala celkem přemlouvat a třeba DSG v Kodiaqu se chová lépe.

GLC mělo hillholder při silnějším zašlápnutí brzdového pedálu, u GLB si na to nepamatuji. Ale překvapilo by mě, kdyby to mělo jinak.
Avatar - Mikesus
Mikesus
To mne taky napadlo, že by to mohlo mít při zaslapnuti brzdy k podlaze. Tohle se mi třeba líbilo na aygu podobný systém pro startstop. Startstop sis aktivoval až slapnutim brzdy k podlaze. Takze nebylo třeba vypínat tlačítkem, které mimo jiné bylo, ale stačilo že jsi jen lehce držel brzdu a motor nechcipal. Jen se objevovala hláška, že pro aktivaci SaS mám seslapnout více brzdu.
Avatar - kosmonaut
kosmonaut
Mírou tlaku na brzdový pedál ovládáš startstop i v Mazdě. Funguje vzorně, intuitivně, nikdy jsem neměl potřebu to vypínat tlačítkem, startstop používám když chci.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Takze hillhold to nejspis má, jen to autor asi neuměl aktivovat.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Kdyby jen se k tem autum davaly navody, kde by takove veci byly napsane, aby si je autor pripadne mohl dohledat. Treba takova knizka v prihradce spolujezdce mi prijde jako dobry napad. To by byla parada!
Denis
Osobně bych malý Mercedes (vše menší než GLC nebo C) s pohonem 4x4 nechtěl. Měl jsem GLA a pohon 4x4 má životnost 100 tis. km. Je toho ve světě plný internet. Někomu odešel už po 60 tis. Já měl kliku, mě vydržel 104 tis. km než byla nutná oprava za cca 120 tisíc.... v USA se chtěli soudit, protože MB o tom ví, ale nic s tím po technické stránce neudělal.
webpaja
Tak to sem dej, já nic ohledně GLA/GLB 4Matic nenašel.

P.S.: neměl jsi předtím Mazdu 6? 😉
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
vřdyť to nemá manuální převodovku... :no:
Avatar - Mikesus
Mikesus
A to je moc dobře.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Taky jsem nic moc nenašel. Asi ztrácím schopnosti googlit.
Othello
Citace😒br /> ....Čtyřkolka tu umí patrně trvale sepnout mezinápravovou spojku, kterou se připojuje zadní náprava; i informační materiály k vozu tvrdí, že je možné rozdělit dodávku točivého momentu v poměru 50 : 50 na nápravy......

Tvrzení nedává moc smysl, běžně má trvalé sepnutí mezinápravové spojky zcela opačný výsledek, tj. ne 50:50 ale variabilní dělení podle okamžité trakce každé nápravy.
Udržování poměru 50:50 je pro mezinápravovou spojku zcela netypickým a vlastně i dost obtížně zajistitelným režimem, navíc při zjhoršených podmínkách zcela nevýhodné pro trakci. Ostatně proto se vyrábějí závěrky
Avatar - trapid
trapid
Líbí se mi jak zde někteří adorují Mercedes například nad Škodovku. Obecně samozřejmě ano. Jenže u tohoto "povozu" je to poněkud jinak. Sám mám Karoqa (max. spokojenost) a už pokukuji po Mercedesu. Jenže Mercedes, pravý MERCEDES v kategorii SUV začíná až u GLC - podélně uložený motor, hydroautomat, uložení náprav atd., atd. Krásně tyto konstrukční rozdíly popsal Vaculda při testu AR Stelvio - doporučuji video.
GLB je proti tomu obyčejný mainstream s hvězdou na kapotě. A to tedy, děkuji nechci. Jasně, pro někoho je důležitá ta hvězda. Pro mě však Mercedes znamená hlavně špičkovou konstrukci a benefity s tím spojené (žádné vibrace, tichost, záběr motoru, chování podvozku, ...) a to v GLB bohužel nenajdu. GLB prostě v mých očích nemá s Mercedesem, jak ho známe, nic společného a vznikl jen pro skupinu zákazníků, kteří chtějí hvězdu na kapotě, ale jen v případě ceny od... .
adamzprahy
Nesouhlasím. Takové předchozí GLA bylo o hvězdě na kapotě, jinak to v ničem nevynikalo kromě nějaké specifické výbavy. Jenže jak jsem psal výše v diskuzi. Pokud porovnáš Kodiaq s tímhle GLB, tak snad vše je v GLB o něco dotaženější. GLB už je starý model, tak to má na konci životního cyklu těžké. Porovnávám teda s odcházejícím Kodiaqem. Podvozek má GLB za mě velmi dobrý, hodný značce a z koncepce dostává asi maximum možného. Jinak samozřejmě, že ta přidaná hodnota prémie začíná na jiném technickém základu, ale ten taky stojí více.

Prostě chceš mainstream SUV povoz? Kup si Kodiaq apod., chceš něco s lepším interiérem a dotaženějším podvozkem nebo specifickou Mercedes výbavou (např. infotainment, který je jeden z nejlepších obecně na trhu) a nemáš na vyšší RWD modely? Máš GLB. Pokud je pro tebe auto jen o tom, že buď máš fwd Karoqa (naprosto průměrné normální auto) nebo to musí být v topu, tak si musíš připlatit za GLC. To tě mimochodem vyjde asi tak na dvojnásobek Karoqa při srovnatelné výbavě, možná víc. GLB je uprostřed.

Jestli mi chceš říct, že v GLB nevidíš přidanou hodnotu oproti Karoqu (nehledě na to že konkurent je Kodiaq), tak si v GLB nikdy nejel..
Avatar - trapid
trapid
Porovnávám zde testovaný model se svým, nikoliv naprosto průměrným fwd autem jak píšeš. A schválně mi řekni v čem je tento GLB o tolik lepší?
Opravdu netoužím po hloupém tempomatu ani po couvající převodovce. S adaptivními tlumiči se dokážu svézt i houpavě (což vážně chci) a s víceprvkem vzadu (4x4) umí jízda být opravdu hodně pohodlná a kultivovaná. Když se chci svézt rychle, tak zase umí být podvozek pevný.
Zároveň v každé situaci ocením řízení s progresivním převodem a jen dvěma otáčkami mezi rejdy - to je bomba.
Čtyřkola s "Haldexem" šesté generace funguje skvěle a stejně tak mokré DSG (DQ381) už je taky slušně odladěná špajzka.
Mercedes je špička ve světlech, ale Matrixy na Karoqu jsou vážně výborné a i na tlumené svítí dostatečně daleko.
Karoq je fakt menší, máš pravdu, že konkurentem je spíš Kodiaq, ale reaguji na autorem testu zmiňovaný Karoq, který má být za B sloupkem o hodně menší. Kratší je opravdu o dost, ale pak je mi záhadou, kam se ten prostor poděl. Kufr je větší o 49 litrů a to nevím, zda se u Karoqa v udávaných 521 počítá i s místem pro rezervu, protože pokud ne, tak je Karoq dokonce větší. A místo vzadu? Měl jsem hodně aut, včetně několika "korábů" střední třídy, ale teprve v Karoqu si za sebe s krásnou rezervou ve všech směrech pohodlně sednu se svými 190 cm.
Infotainment mi v Karoqu naprosto vyhovuje. Je rychlý, neseká se, bezdrátové Andoid auto funguje bez chybičky a stejně tak hlasové ovládání.

Ne, Mercedes to opravdu není, jenže zde testovaný GLB bych oproti svému autu bral jako krok zpět. Nejspíš to bude hloupou konfigurací, špatně fungující převodovkou a možná pokaženým infotainmentem, ale jak píšu a stojím si za tím - technicky GLB prostě prémie není. Je to pouze vypiplanější tuctovka s hvězdou na kapotě.
adamzprahy
"Vypiplanější tuctovka" - ano, já to v zásadě nemyslím nějak jinak. A za tu vypiplanost je potřeba zaplatit. Jenom je pak otázkou co je prémie a co není. Technokraticky ne, ale to co popisuješ že se ti líbí na Karoqu je vlastně klasika Škodovky value/money/prostor. Ty rwd modely paradoxně uvnitř nejsou větší, to bysme pak museli srovnávat Kodiaq s GLE. Mám třeba BMW 5 a podle toho co popisuješ bys s ním nebyl spokojený 😁 Nevím co myslíš couvající převodovkou nebo hloupým tempomatem. Je to otázkou konfigurace, nevim teda jestli mimo amg verze jde progresivní řízení. Každopádně co jsem chtěl říct, podívej se na výplně dveří a v zásadě cokoliv v interiéru. Ano, ty základní Mercedesy nemají bůhvíjakou kvalitu plastů, ale při správné konfiguraci to aspoň nějak vypadá na rozdíl od přiznaných plastů typicky Škodovky. A pak si jen vyber co chceš...

Doplním o čem píšu: lepší Karoq https😐/d19-a.sdn.cz/…P_Et/VODiwC.jpeg?… a obyčejný Karoq https😐/d19-a.sdn.cz/…_FC/GUuBDiU.jpeg?… a lepší GLB https😐/d19-a.sdn.cz/…gW_x/R2uQhV.jpeg?… a obyčejné GLB https😐/d19-a.sdn.cz/…P_Et/Hw86SG.jpeg?… - mi neříkej že nevidíš ten rozdíl 😁
Avatar - trapid
trapid
V Karoqu taky můžeš mít Alcantaru, byť se jmenuje jinak a design vnitřku je věcí vkusu. Mě se třeba GLB nelíbí a zvenčí už vůbec. Zejména předek je doslova škaredý. Jak obrovský je to rozdíl s GLC.

Jinak hloupý tempomat a couvajici převodovka - Tys nečetl test?

No a dveřní výplně? Ty v Karoqu můžeš mýt wapkou 😒] . To je opravdu lowcost jak vyšitý, to musím uznat. Byť v reálu to nepůsobí tak hrozně.
adamzprahy
Hloupý tempomat a couvající převodovka...nedošlo mi že myslíš ty citace z článku. No ano, v základu nemá adaptivní tempomat, dá se zaškrtnout samostatně nebo v paketu. Že ho VW group auta mívají standardně od určitých výbav jasně...

A s tím couváním. Jak se to diskutovalo výše v diskuzi, já tomu co tam tester popisuje moc nerozumím. V GLB to funguje stejně jako ve všech jiných Mercedesech, kdy silnější sešlápnutí brzdy aktivuje "auto hold" a jemné sešlápnutí nechá auto popojíždět. Autor to buď neumí používat nebo obecně se asi neumí rozjíždět nebo se něco nějak změnilo k horšímu, protože to co se popisuje v článku je možné tak, že opatrně zastavíš, nevynutíš si auto hold a pak budeš mít hodně velkou prodlevu prošlápnutí plynu místo brzdy. V zásadě situace kdy by ti manuál s takovým přístupem chcípnul...

Za mě je to zrovna nejlepší možný systém a mrzí mě, že to nikdo další takto nedělá - myslím že v minulosti to měla Mazda. Líbí se mi jak si můžeš zachovat kontrolu nad autem nebo se nechat pohlídat nehledě na to zda jsi do kopce nebo z kopce. Auto hold velká výhoda když stojíš na semaforu, ale při cukání v koloně, obzvlášť z kopce to naopak spíš přidělává práci a musíš auto zbytečně "proplynovat" nebo si ho ručně vypnout, což za chvíli může vadit když zastavíš na tom semaforu...
Avatar - trapid
trapid
Mě autohold v Karoqu funguje tak, že pokud stojím na brzdě jenom jemně, tak se neaktivuje a auto může popojíždět (se zastavením). Až když brzdu sešlápnu silněji, aktivuje se. Takže je to asi jak u MB. Zřejmě ten stesk v testu byl opravdu "neodbornou obsluhou".
adamzprahy
Aha tak to je nějaká novinka, jel jsem VW jen kde to fungovalo klasicky. Je to pak ten stejný princip.
Avatar - Mikesus
Mikesus
To ale není o designu ale o na první pohled lepší materiály. Natož se jich dotknout. Ten karoq plní svou funkci dobře, value/money, ale taky je plastovej.
Avatar - trapid
trapid
Však to píšu, že výplně jsou materiálově v Karoqu bída. Nemám problém to přiznat - nejsem zaslepený majitel, který bude tvrdit, že jen to jeho je nej auto na světě.

Taky však tvrdím, že pokud nemáš ve zvyku všechny materiály zkoumat a olizovat, tak to takové pohoršení není. Horní část výplně je měkčená (jak palubovka) a pak už je měkčená jen opěrka na loket. Jinak "bakelit", který naštěstí vůbec nevrže.

To je z hlediska použitých materiálů. Ovšem design výplně je (za mě) hodně hezký a s ozdobnou lištou a ambientním osvětlením vypadá i docela hodnotně.
Já jsem si navíc vylepil kapsy sadou "koberců", které jsou na aftermarketu k dostání pro soc auta, takže už to vypadá jako auto 😁 .
Avatar - Mikesus
Mikesus
Však říká, je majitel karoqa, to vysvětluje dost ten názor. obhajoba garáže za každou cenu.
Avatar - trapid
trapid
Špatně to chápeš. Celé moje povídání jsem myslel tak, že zdejší adoraci GLB vnímám, ve stylu:"Je to Mercedes a co je víc."
A já naopak kontruji tím, že GLB je víc VW (Škoda, Renault, atd.) než MB. Nemyslím ošizeným vnitřkem (ten není), ale OŠIZENOU KONSTRUKCÍ koncepce vozu.
Protože "prémie" = podélně uložený motor, uložení tlumičů ne přímo do plechu kastle, hydro-automat atd., atd. To jsou ty prvky, které dělají pravý Mercedes. A ten začíná až u GLC.

Je to to samé jako u Audi - pravé Audi začíná až u A4. A3 byla vždy jen lepší Oktávka.
Vadim Benes
Mel jsem tu smulu 7 mesicu jezdit v aktualni generaci CLA a musim rict, ze jsem nikdy v zivote nemel horsi auto. Rada negativ plati pro vse, co stoji na stejne platformě, tedy i pro GLB - katastrofalni dsg prevodovka (cukani, slysitelne mechanicke rány, nesmyslne prerazovani), nepohodlny, extremne nedotacivy podvozek, mizerne zpracovani (auto od novoty drncelo snad z každého koutu interieru), asistenční systemy s neustálým false warningy s extremne agresivnimi zasahy (pri opusteni pruhu to pravidelne rovnou zaslaplo naplno brzdu), destovy senzor jen se dvema stupni citlivosti (nefunknci a spatne funkcni), pravidelne chybove hlasky o nutnosti "servisu A" (buh vi, co to bylo), padajici a nepripojujici se CarPlay a spoustu dalsiho. Pozitivum byl zivy motor (abych mel mercedes, musel jsem do 220, jinak je to renault) a perfektni svetla (priplatkove matrixy). Auto jsem ze zoufalosti po 7 mesicich prodal a dočasně presedlal do i30. A uprimne jsem v ni byl spokojenější
adamzprahy
Jojo určitě, Hyundai i30 jasná volba 😁 😁 Pokud to myslíš vážně, tak jsi měl bohužel nějaký vadný kus. Ve firmě máme CLA 250e 3 roky a nic z toho co píšeš nemohu potvrdit. Vyjma občasných pazvuků v interiéru, bohužel pod těmi dekory ty plasty nejsou nejkvalitnější. Ale pokud máme srovánvat s Hyundaiem, tak tam se toho najde mnohem víc, takže ano, value/money není v této kategorii.
Vadim Benes
Z pohledu DSG prevodovky jednoznacne lepsi Hyundai i30 i v pripade, ze by obe auta stala stejne a myslim to naprosto vazne. To co dava mercedes do acek je neuvěřitelne. mel jsem kdysi na operak dve GLA predchozi generace a po zkusenosti s prevodovkou jsem si rikal ze do maleho mercedesu uz nikdy nepůjdu. Dealer me presvedcil ze na aktualni generaci je prevodovka zcela jinak naladena a ja naletel a to cla si koupil jako jeden z prvnich v cz. Ta prevodovka je naprosto stejne spatna jako v predchozich generacich. Byly situace, kdy se na me i slecny, ktere o autech nevedely nic (a kterym se to cla jinak samozrejme líbilo), tazave divaly proc s tim tak cukam. Na novem autě , nebo po resetu v servise vzdy vydrzela cca 1,5k km fungovat relativne plynule, pak se zmenila v trhavou parodii. Presedal jsem do cla z passatu s dsg a opoustel jsem cla do i 30 s dvojspojkou- mercedes dsg suverénně nejhorsi. A co se tyce interieru je CLA neskutecne pozlatko. Zmiňujete plast pod dekorem ale on i ten dekor je jen plast! Veskera stříbrná tlacitka jsou plast. A co je horsi, tak ten nejlevnejsi plast. Ani kousek skutečného kovu. Takze se neni co divit, ze jsou ta auta od novoty rozvrzana jak zebrinak. A jinak s i 30 nikterak nesrovnavam, vzhledem k trojnasobne cene CLA to ani neni mozne. Pouze říkám, ze jsem si po 7 mesicich utrpení v mestskem provozu v mercedesu konecne odpocinul v normalnim neiritujicim aute. Protocil jsem v poslednich 10 letech cca 10 aut, takze srovnani mam a opravdu za me mercedes dopada nejhůř, protoze jsem z toho auta vysedal denodenne nastvanej. Kdyby stal 500k, ok, ale za 1,1 mil to byl skutecne vysmech.
Avatar - Mikesus
Mikesus
S jaký motorem bylo to cla?
Vadim Benes
220, 2,0 140kw od Mercedesu (ten motor byl skvely)
adamzprahy
Tak to asi bude v tom, že to bylo jedno z prvních a byl to fakt nějaký vychytávací kus, což je smutné že dali zákazníkovi. Jestli myslíš 220 4matic, tu motorizaci jsem vůbec nejel. Jen klasickou 200, 250e a v GLB 220d. Ve všech funguje převodovka tak nějak klasicky dvouspojkově, tzn. není nejplynulejší, ale že by to vyloženě cukalo nebo dělalo zvuky, to jsem ani jednou nepozoroval. Podotknu že jsem zvyklý na ZF v BMW, Jeepu nebo eCVT Toyoty. To třeba u BMW 1 s R3 1.5 převodovka v některých situacích cuká, suché DSG u VW to dělá taky. Interiér jak jsem psal, ale ono sedneš do mainstreamu nižší střední a bývá to horší (myslím pazvuky). Co jsem jel GLB tam mě to přišlo nějak solidnější než CLA (asi jak je to masivnější). A infotainment s Carplayem je zrovna jedna z těch lepších věcích v CLA. Takže problém byl asi v tom žes dostal nějaký prototypovací kus, což mě mrzí.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Tyhle vety me (ne)bavi. K cemu je mi cteni recenze, kdyz jsou tam dojmy misto overenych faktu? To je pro autora fakt problem mit nejake oblibene misto, kde by mohl vyzkouset krizeni naprav a celkove chovani auta?

Vety typu "na ceste s hrboly to zvladalo a mozna by zvladlo vic" jsou nam ctenarum docela k nicemu. Tak nejak bych cekal, ze kdyz se do takove uvahu autor "testu" pusti, tak by treba mohl vyzkouset, co to auto opravdu zvladne.
medvidak
Toto GLB v o malinko lepsi konfiguraci mame doma jako 2-3 auto, stejny motor, ctyrkolka. O nejakem couvani pri rozjezdech nemuze byt rec, za rok provozu se nam to nikdy nestalo. Prostorove je to - na velikost auta - uvnitr velice prijemne a prakticke auto. Infotainment naprosto super, nejlepsi z toho, co jsem jezdil - hlasove ovladani, live funkce, snad jen nove Ecko bylo zase o neco dal. To je ale vse, zbytek jsou spis negativa. Tvrdy podvozek na 19" bez airmaticu (nesel objednat), multibeam LED vylozene zklamani, odhlucneni spise ostuda na to, ze je to Mercedes. Sem tam zazlobi panorama, jinak zatim zadna zavada. Autu rikam Duster se zlatou hvezdou na cele, manzelka to slysi nerada. Je to nas prvni Mercedes, kupovany zhruba ve stejnou dobu jako Tesla 3. Mercedesem jezdi ten, na koho zbyde.
Pep1
dne 12.7. 2024 jsem měl zkušební jízdu s GLB 200d 4Motion a je to jak už bylo napsáno. AutoHold se aktivuje jak na křižovatce světelné, když musíte zastavit silnějším tlakem na brzdu a zrovna tak, když je potřeba zastavit v kopci. Funguje to úplně stejně jako v Tiguanu. Ale překvapuje mě, že autor testu to nezjistil a nebo nevěděl? To se mě snad nechce věřit, vždyť nedělal test prvního auta. A to co nikdo uváděl drahé pojištění a hod. sazby.....ne všemu musíme věřit.
admin badgeAvatar - Marek Bednář
Marek Bednář
Nejde o autohold, ten, pokud je zapnutý, samozřejmě funguje a auto podrží. Jde o to, že auto se dvěma pedály se má po puštění brzdy s vypnutým autoholdem vždy rozjet tím směrem, kam je zařazeno, anebo aspoň zůstat stát na místě, když je kopec prudký. Nesmí se rozjet napřed z kopce a až pak, po přidání plynu, kýženým směrem.

Tohle by měl řešit standardní asistent rozjezdu do kopce, který je nezávislý na autoholdu, ale u poměrně velkého množství aut se tento asistent aktivuje až od určitého sklonu kopce a v menším kopci prostě vůz couvá. Je to typické pro řadu dvouspojek, ale taky třeba pro osmikvalt Aisin v autech někdejšího PSA, dnes francouzskoněmecké větve Stellantisu.

Autohold nemá suplovat mizernou kalibraci asistenta rozjezdu do kopce, existuje proto, aby člověk nemusel např. na semaforu držet nohu na brzdě, jenže já jsem v řadě věcí trochu old school, držím nohu na brzdě a když ji pustím, chci, aby se auto hned rozjelo, bez potřeby šlápnout na plyn.