Technika
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeSubaru představuje novou generaci hybridního boxeru. Zachová si čtyřkolku
25 komentářů
vecernicek2
ať to trochu jede a nežere to jako osmiválec.
Slabý a užraný motory jsou snad jediná, ale zato pořádná slabina Subaru.
Slabý a užraný motory jsou snad jediná, ale zato pořádná slabina Subaru.
je vtipné jak tato legenda stále žije a to pochopitelnš nesmysl. Už před lety udělali srovnávací test Legacy vs Octavia 2 atm. Octavia prohrála jak na spotřebu tak na akceleraci. Ale legendy se dědí. 😁
😄😄 No, přesně o tom to je, před dvaceti lety ty motory byly konkurenceschopné, problém je v tom, že subaru se nepohnulo, ale motory škodovek jsou dnes jinde.
A vtipná stále žijící legenda je spíše o Subaru, ta o “poctivém symetrickém pohonu 4x4”.😉
A vtipná stále žijící legenda je spíše o Subaru, ta o “poctivém symetrickém pohonu 4x4”.😉
Ten poctivý symetrický pohon 4x4 je možno "legenda", ale schopnosti Subaru v teréne už takmer legendárne sú. Určite, mnohým systém pohonu nevyhovuje a menej koní pod kapotou tiež nie, a preto si to nekúpia, ale iní si Subaru kúpili a sú spokojní. Je to vec preferencií, žiadna všeobecná pravda - toto je dostatočné a toto nie, alebo potiaľto je to dobré a potom už nie - predsa neexistuje.
Motoricky subaru zaostává za konkurencí, v parametrech výkon/spotřeba jsou jejich hnací řetězce podprůměrné. Jejich technika pohonu 4x4 je naopak naprosto srovnatelná s tím, co mají ostatní, není na ní nic výjimečného, legenda vychází z dob, kdy subaru symetrical awd bylo skutečně technicky výjimečné, to dávno neplatí, proto je legenda vtipná, na rozdíl od té legendy o slabých motorech, která je realitou. O ničem jiném nepíšu, co tobě nebo komu jinému stačí/nestačí, kde má kdo hranici použitelnosti atp., nijak neřeším.
A v čem je problém. Co je podle tebe špatná spotřeba a špatný výkon? Auta jsou dělaná především pro USA, kde je max na dálnici možná 105 a do podmínek kde je důležitá pohodová údržba a vysoká spolehlivost na ne úplně kvalitních cestách. To že nebude nejrychlejší na křižovatce, nikdo moc extra neřeší, tak kde jsou hlavní prodeje. V čem jsou ty motory Škodovek jinde? Kde jsou jejich auta žádané kromě několika zemí Evropy?
Legacy je historie. To, že dnes Subaru žerou mnohem víc než koncern, kde i Sup 2.0 TSI umí jet pod 6, je fakt.
Vyšší spotřeba by u Subaru nevadila, ani v minulosti nebylo etalonem úspornosti (už jenom kvůli 4x4 s použitím diferenciálů, vysoké světlé výšce nebo krabicoidním tvarům karosérie, což jsou faktory, které jdou hodně proti spotřebě). Ale to, že dnes jim motory zoufale nejedou je prostě fakt se kterým se smiřuje čím dál menší množina zákazníků, Outback s tou jedinou motorizací co dnes má nejede ani jako základní motorizace v Supu, srovnávat to s 2.0 TSI nemá vůbec smysl, to jsou dynamicky zcela odlišné světy (0-100 za 5,3 vs 10,2).
Ano to se traduje,ale nevidím nikde srovnání, třeba 2.5 Outback jede klidně taky kolem 7 tak proč nesrvnat třeba s Koďourem, jakej je reál.
Tomys69
Je to ale skoda, přitom Subaru dobre motory ma, jen ne pro EU. 2.4 resp 1.8T jsou velmi povedené a neužrane motory. Nicmene svezte se s novým Outbackem a zjistíte proc ty auta jsou tak opěvované😊
"Díky elektromotoru je crosstrek příjemně svižný v nízkých rychlostech ve městě, na širokých státních silnicích a zejména dálnicích je ovšem výkonové manko citelně znát a ve snaze o důstojnou dynamiku plynový pedál seznamuji s podlahou velmi často. A v ten moment se zase ukáže nevýhoda převodovky CVT, která při razantní změně požadavku řidiče musí nejprve změnit převodový poměr, což trvá dobrou sekundu, ne-li o chloupek déle, a až pak auto vyrazí."
A za tu sekundu a viac sa mozu udiat veci 😄