Subaru představuje novou generaci hybridního boxeru. Zachová si čtyřkolku
Subaru oficiálně odhaluje novou generaci elektrifikovaného boxeru. Bude účinnější a umožní i montáž větší palivové nádrže.
Japonské automobilky Toyota, Mazda a Subaru zahajují novou velkou spolupráci, aby se společně pokusily zachránit spalovací motory a udělat je zelenějšími. Toyota na nedávné tiskové konferenci odhalila trojici nových menších úspornějších motorů, Mazda i nadále experimentuje s nekonvenčním wankelovým motorem a inovaci oficiálně představilo i Subaru. A už brzy se stane srdcem produkčních modelů.
Subaru se do světa elektrifikace vrhlo už v roce 2019 s mild-hybridním motorem e-Boxer a teď připravuje novou evoluci hybridních modelů. Na tiskové konferenci oznamující novou spolupráci trojice japonských značek poprvé ukázalo prototyp nového elektrifikovaného boxeru v maskovaném prototypu modelu Crosstrek, který si i s novou generací pohonu zachová mechanické spojení spalovacího motoru s koly.
Automobilka o novém elektrifikovaném boxeru mluví jako o sériově-paralelním. Tradiční spalovací jednotka tak bude sloužit k pohonu kol i jako generátor pro napájení akumulátoru pohánějícího elektromotor. Subaru říká, že nová technika má výhody nejen z hlediska spotřeby paliva, ale také kompaktního balení.

Inženýrům Subaru se totiž povedlo vměstnat převodovku, hybridní systém, rozdělovací převodovku, diferenciál, a dokonce i jednotku pro rozdělování výkonu do malého balení umístěného za spalovacím motorem. Standardně se jednotka pro rozdělování výkonu nachází v blízkosti palivové nádrže, a proto její nové umístění v motorovém prostoru vozu dovoluje technikům použít větší palivovou nádrž pro delší dojezd.
U hybridního modelu Crosstrek e-Boxer muselo Subaru kvůli jednotce pro rozdělování výkonu v zadní části vozu zmenšit palivovou nádrž, ale u nového uspořádání už to nebude nutné. Kapacita palivové nádrže tak má odpovídat běžným spalovacím modelům. U neelektrifikovaného modelu XV, jak se Crosstrek jmenoval v minulé generaci, měla palivová nádrž 63 litrů, zatímco s elektrifikací disponuje pouze 48 litry. Stejně tomu je i u nejnovějšího pokračování modelu.
A kdy se nového hybridního boxeru dočkáme v sériové výrobě? Subaru plánuje zahájit produkci nové generace už letos na podzim v domácím Japonsku. S nejmodernějším hybridním boxerem pak zachová i svůj tradiční pohon všech kol.