Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subaru představuje novou generaci hybridního boxeru. Zachová si čtyřkolku

Subaru představuje novou generaci hybridního boxeru
Subaru představuje novou generaci hybridního boxeru
Subaru představuje novou generaci hybridního boxeru
Subaru představuje novou generaci hybridního boxeru
14 Fotogalerie
Lukáš Volšický
Diskuze (25)

Subaru oficiálně odhaluje novou generaci elektrifikovaného boxeru. Bude účinnější a umožní i montáž větší palivové nádrže.

Japonské automobilky Toyota, Mazda a Subaru zahajují novou velkou spolupráci, aby se společně pokusily zachránit spalovací motory a udělat je zelenějšími. Toyota na nedávné tiskové konferenci odhalila trojici nových menších úspornějších motorů, Mazda i nadále experimentuje s nekonvenčním wankelovým motorem a inovaci oficiálně představilo i Subaru. A už brzy se stane srdcem produkčních modelů.

Subaru se do světa elektrifikace vrhlo už v roce 2019 s mild-hybridním motorem e-Boxer a teď připravuje novou evoluci hybridních modelů. Na tiskové konferenci oznamující novou spolupráci trojice japonských značek poprvé ukázalo prototyp nového elektrifikovaného boxeru v maskovaném prototypu modelu Crosstrek, který si i s novou generací pohonu zachová mechanické spojení spalovacího motoru s koly.

Automobilka o novém elektrifikovaném boxeru mluví jako o sériově-paralelním. Tradiční spalovací jednotka tak bude sloužit k pohonu kol i jako generátor pro napájení akumulátoru pohánějícího elektromotor. Subaru říká, že nová technika má výhody nejen z hlediska spotřeby paliva, ale také kompaktního balení.

Video placeholder
Martin Vaculík a Subaru XV • Zdroj: auto.cz

Inženýrům Subaru se totiž povedlo vměstnat převodovku, hybridní systém, rozdělovací převodovku, diferenciál, a dokonce i jednotku pro rozdělování výkonu do malého balení umístěného za spalovacím motorem. Standardně se jednotka pro rozdělování výkonu nachází v blízkosti palivové nádrže, a proto její nové umístění v motorovém prostoru vozu dovoluje technikům použít větší palivovou nádrž pro delší dojezd.

U hybridního modelu Crosstrek e-Boxer muselo Subaru kvůli jednotce pro rozdělování výkonu v zadní části vozu zmenšit palivovou nádrž, ale u nového uspořádání už to nebude nutné. Kapacita palivové nádrže tak má odpovídat běžným spalovacím modelům. U neelektrifikovaného modelu XV, jak se Crosstrek jmenoval v minulé generaci, měla palivová nádrž 63 litrů, zatímco s elektrifikací disponuje pouze 48 litry. Stejně tomu je i u nejnovějšího pokračování modelu.

A kdy se nového hybridního boxeru dočkáme v sériové výrobě? Subaru plánuje zahájit produkci nové generace už letos na podzim v domácím Japonsku. S nejmodernějším hybridním boxerem pak zachová i svůj tradiční pohon všech kol.

Vstoupit do diskuze (25)