Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Tesla v Německu zažívá strmý pád. Registrace meziročně klesly o tisíce aut

Americký výrobce elektromobilů na německém trhu nezažívá nejlepší měsíce. Tamní květnové registrace dosahují pouze zlomku toho, co loni ve stejném období.
Zpět na článek
10. 6. 2024 09:09
10. 6. 2024 10:09
10. 6. 2024 12:00
10. 6. 2024 14:04
10. 6. 2024 21:35
10. 6. 2024 15:32
11. 6. 2024 07:31
11. 6. 2024 10:10
13. 6. 2024 06:20
10. 6. 2024 09:15
10. 6. 2024 09:18
10. 6. 2024 09:47
10. 6. 2024 09:54
10. 6. 2024 10:07
10. 6. 2024 10:11
10. 6. 2024 10:28
10. 6. 2024 10:34
10. 6. 2024 10:39
10. 6. 2024 19:40
10. 6. 2024 10:46
10. 6. 2024 10:41
10. 6. 2024 10:53
10. 6. 2024 10:57
10. 6. 2024 11:30
10. 6. 2024 11:38
10. 6. 2024 12:23
10. 6. 2024 12:28
10. 6. 2024 10:55
10. 6. 2024 12:22
10. 6. 2024 12:39
10. 6. 2024 12:52
10. 6. 2024 13:06
10. 6. 2024 13:12
10. 6. 2024 13:23
10. 6. 2024 20:16
10. 6. 2024 13:17
10. 6. 2024 13:24
10. 6. 2024 13:31
10. 6. 2024 13:35
10. 6. 2024 13:19
10. 6. 2024 13:40
10. 6. 2024 13:44
10. 6. 2024 14:06
10. 6. 2024 15:19
10. 6. 2024 14:15
10. 6. 2024 13:19
10. 6. 2024 13:39
10. 6. 2024 13:58
10. 6. 2024 14:12
10. 6. 2024 14:23
10. 6. 2024 14:39
10. 6. 2024 14:23
10. 6. 2024 21:00
10. 6. 2024 14:06
10. 6. 2024 20:04
10. 6. 2024 20:44
10. 6. 2024 21:00
10. 6. 2024 21:10
10. 6. 2024 21:42
10. 6. 2024 22:23
10. 6. 2024 12:25
10. 6. 2024 10:30
10. 6. 2024 12:35
13. 6. 2024 06:21
10. 6. 2024 21:44
10. 6. 2024 22:06
10. 6. 2024 22:12
10. 6. 2024 22:25
10. 6. 2024 22:44
11. 6. 2024 08:03
11. 6. 2024 10:06
11. 6. 2024 10:43
11. 6. 2024 12:50
11. 6. 2024 13:09
11. 6. 2024 14:34
11. 6. 2024 17:12
11. 6. 2024 17:35
10. 6. 2024 22:52
11. 6. 2024 08:10
11. 6. 2024 10:04
11. 6. 2024 12:24
11. 6. 2024 12:51
10. 6. 2024 22:39
11. 6. 2024 08:17
11. 6. 2024 10:14
11. 6. 2024 10:36
11. 6. 2024 12:15
11. 6. 2024 12:51
11. 6. 2024 13:07
11. 6. 2024 13:18
11. 6. 2024 14:36
10. 6. 2024 10:20
10. 6. 2024 11:50
10. 6. 2024 12:44
10. 6. 2024 12:48
10. 6. 2024 13:24
10. 6. 2024 14:19
11. 6. 2024 10:47
10. 6. 2024 21:47
11. 6. 2024 10:51
12. 6. 2024 13:25
10. 6. 2024 09:27
10. 6. 2024 10:00
10. 6. 2024 11:54
10. 6. 2024 14:10
10. 6. 2024 18:55
10. 6. 2024 18:48
10. 6. 2024 22:34
10. 6. 2024 21:55
Avatar - speedfred
10. 6. 2024 09:09
Tak
snáď čoskoro dosiahne Model 3 cenovú paritu s Hyundajom i20 a potom to bude cajk. Predaje pôjdu znova hore. Tak jednoduchá technika (ako to všetci tvrdia) musí mať aj adekvátnu cenu. :-!
Rozbalit vlákno
8
10. 6. 2024 12:00
Re: Tak
Ano, ale nejsem si jistý, zda má tesla při klesajících maržích ještě prostor k výraznějšímu zlevnění. Bohužel teď spousta peněz pálí v humanoidní robotice. ;-\
Avatar - Barry Lyndon
10. 6. 2024 14:04
Re: Tak
Přitom o humanoidní roboty nikdo nestojí... většinu lidí děsí :D
Avatar - rohYpnol
10. 6. 2024 21:35
Re: Tak
Možná humanoidní roboti si budou kupovat Teslu :-[] :-[] :-[]

Když není zákazník, tak si zákazníka vyrobím, ne? :-[] :-[] :-[]
Avatar - pradeda777
10. 6. 2024 15:32
Re: Tak
Tak tak....pokud baterky nezlevní o 50%, tak není kde cenu ořezat.... :-[]
11. 6. 2024 07:31
Re: Tak
:yes:

https://cleantechnica.com/…24-boom-evs-win/

CATL, BYD To Slash Battery Prices By 50% In 2024. BOOM! EVs Win!
Avatar - Mokrous
11. 6. 2024 10:10
Re: Tak
...na konci roku by mohly... Konec hlášení.
Avatar - del42sa
Dnes 06:20
Re: Tak
jakože i20 dosáhne cenově brzy hladiny ceny Tesla 3 ? to je klidně možné :D :yes:
Avatar - KANKUNEN
10. 6. 2024 09:10
Naprosto nechápu,
proč jezdí tak mnoho Tesel a tak málo EV6. To auto vypadá fakt parádně a nemá ty učňovské mouchy.
Rozbalit vlákno
29
Avatar - Emel
10. 6. 2024 09:22
Re: Naprosto nechápu,
Základní Kia i Y stojí stejně, mají stejnou baterku... ale Kia má 125kW a Tesla 220kW.
Avatar - twistedTSD
10. 6. 2024 09:24
Re: Naprosto nechápu,
Vůbec se mi EV6 nelíbí.
Avatar - Ozzman
10. 6. 2024 10:06
Re: Naprosto nechápu,
Protože Tesla má status, je to Tesla... kupuji si ji lidi ne nutně proto, že je to EV, ale že je to Tesla.
Avatar - Emel
10. 6. 2024 10:20
Re: Naprosto nechápu,
Srovnej si Y s Enyaqem... emoce stranou...
Avatar - Ozzman
10. 6. 2024 10:30
Re: Naprosto nechápu,
Ano, ale to právě nahrává tomu i to, že je to Tesla = výkon, chytré a fungující auto, je to lákavé, zatímco Škodovka posledních pár let řeší, aby se jí pustila klima i v obyčejné Oktávii. Tohle kupci ví. Mimochodem kdyby auta měla shodnou techniku, beru Enyaq, je prostě hezčím autem.

Kdyby TMY byla třeba Kiou, tak už to tak jednoznačně není i kdyby technika byla totožná.
Avatar - Mokrous
10. 6. 2024 10:43
Re: Naprosto nechápu,
Chtělo by to tejden jezdit v TMY a novým Enyaqu 85 po Praze i mimo ní a pak bys viděl rozdíl mezi autem a silnou hračkou.
Avatar - Ozzman
10. 6. 2024 10:55
Re: Naprosto nechápu,
Na to neumím odpovědět, nejsem cílovka ani jednoho, ale znám pár lidí, co o Tesle uvažují/kupují a berou ji proto, že je to Tesla-výkon,chytré auto a ne, že je to EV :)
Avatar - Mikesus
10. 6. 2024 13:06
Re: Naprosto nechápu,
No Tesla by mne vadila z různých věci, stejně tak enyaq, kde každou chvíli něco nefunguje.
Avatar - xxc
10. 6. 2024 13:12
Re: Re: Naprosto nechápu,
Dnes mi na enyaqu vypol po ceste infotainment, tretí krát v živote. Našťastie nič vážne, ale keby sa mi to stalo niekde v preplnenej premávke, ako na Renaulte, a potreboval som navigáciu, tak celkom blbé.
Avatar - xxc
10. 6. 2024 13:09
Re: Re: Naprosto nechápu,
A čo je tam chytré? Aspoň svetlá už dorovnali, ešte vyhrievanie čelného skla mi chýbalo, keď som objednával auto. Veď je to dobré, že mimo EÚ autá sa nepredávajú a ľudia radšej kúpia európske auto. Inak aj cena Id4 bola nižšia, ako Tesly Y. Jediné dobré autá vozia z Číny, tú novú Teslu 3. A ľudia čakajú, kým takú inováciu spravia s Y. Keď to budú vyrábať v Nemecku, tak kľudne aj Teslu kúpim. Ale dúfam už áut bude na pár rokov dosť 🙂
Avatar - Ozzman
10. 6. 2024 13:44
Re: Re: Naprosto nechápu,
Neber si to osobně, ale s tebou diskuze o autech tak nějak postrádá smysl, ty uvažuješ tak nějak jinak a ja moc nevim, co ti na to napsat :D
10. 6. 2024 15:17
Re: Re: Naprosto nechápu,
Potřebuješ vyhřívání čelního skla? Vždyť to auto ho odrmazí na dálku dřív než tam přijdu. Za celou zimu jsem to ani jednou nepotřeboval.
A ID4? Víš, že tohle auto ve výbavě za 2 miliony pořád nemá ani sedadla v elektřině? Už vůbec ne s pamětí, komfortním vstupem,...
Až do letoška hodně nepovedený infotainment
Avatar - xxc
10. 6. 2024 16:21
Re: Re: Naprosto nechápu,
Citigo som zene celkom casto rano skrabal, tam to vyhrieva dost pomaly. Enyaq uz hreje lepsie, ale naco to skusat, ked tam standardne daju tu foliu a hreje priamo sklo. Sedadla v elektrine mam, to som zase na ID4 neobjednaval, lebo to sa raz nastavi a nikdy viac, to viem aj manualne spravit. Horsie bude, ked sa mi ID4 zapaci a budem si poziciavat od zeny :D Komfotny vstup som mal, akurat to spuci autosedacku vzadu, asi ho aj mam, ale ani som neskusal. Infotainment neriesim, nabehne waze a spotify po nasadnuti do auta. Ozaj, to bolo dalsie, preco Teslu nie, neviem ci ma vystrahy pred nebezpecenstvami :-) Ale pravda je, ze mohlo to byt rychlejsie. Nove ID4 to snad vyriesi. A naviem, ako som pisal vyssie, bolo to lacnejsie ako Tesla Y. Ono by aj koncern vedel poriesit nabijanie, stacilo zlacnit powerpass a tiez staci potom hocikde zasunut a neriesit. Plus nejake to online zobrazenie nabijaciek. Ale ked to doteraz neurobili a radsej investuju do novych tdi motorov, tak si nerobim iluzie, ze to niekedy bude.
Avatar - W.O. PRSCLEY
10. 6. 2024 19:39
Re: Re: Naprosto nechápu,
Co je na tom těžké pochopit? S elektricky vyhřívanými sedačkami by si je nedejbože mohl vyhřát a zjistil by že mu dojezd výrazně klesl, výrazně. Takže se musí nějak zajistit aby se této chyby nikdo dopustit ani nemohl :-[]
Avatar - xxc
10. 6. 2024 20:51
Re: Re: Naprosto nechápu,
Elektricke vyhrievanie mi ani nenapadlo, to musi mat kazde auto :-) Ale mozno je to pravda, jeden znamy ma tiez Enyaq a nejak na to nemyslel, zaskrtal dost vela packetov vybavy a auto prislo bez elektrickeho vyhrevu sedaciek. Pravdepodobne diskuter vyssie myslel elektricke nastavenie sedaciek. Aj elektricke nastavenie volantu asi Tesla ma, ale ten som nastavil raz a je to :-)
Avatar - rohYpnol
10. 6. 2024 21:39
Re: Naprosto nechápu,
Souhlasím. Ovšem s jedním dovětkem.
Většina kupujících co kupují Teslu, chtšjí Teslu, nikoliv EV., ovšem dotace přinesla Tesle zákazníky, kteří by si Teslu za běžného tržního prostředí nikdy nekoupili.

A to bude do budoucna pro Teslu obrovský průšvih a proot Tesla skončí. Prootže spousta zákazníků už si druhou Teslu nikdy nekoupí.
10. 6. 2024 11:00
Re: Naprosto nechápu,
Je to hlavně o ceně, pokud by Enyaq Coupe byl za stejnou cenu jako Tesla Y věřím, že zájem by byl podstatně větší. Nakonec to potvrzují i prodeje na západě, kde se kupující nerozhodují primárně podle ceny, ale i komfortu a ergonomie. Po stráce funkčnosti už nejsou proti Enyaqu po refreshi zásadnější výhrady.
Avatar - Emel
10. 6. 2024 12:39
Re: Naprosto nechápu,
V těch vyšších verzích možná. Ten základ má pořád maximálku 160 a tak, ne? A cenou jsi pořád nad Y.
Avatar - eLzyx
10. 6. 2024 12:47
Re: Naprosto nechápu,
Nemám rád auta s Vmax pod 200. Jeden z důvodů proč jsem odešel od Volva k Tesle (250 :*) )
Pro rejpaly - jak často to využívám? Třeba včera, dneska a dost možná i zítra.
Avatar - xxc
10. 6. 2024 13:14
Re: Re: Naprosto nechápu,
Ale zase na diaľnici je to dobré, človek dá plný plyn a nerieši 😁
Avatar - eLzyx
10. 6. 2024 13:28
Re: Re: Naprosto nechápu,
Znám, jel jsem s kamarádem před mnoha lety v novém Mustangu s V6 v automatu. Docela to jelo. Pedál na podlaze a najednou nic. 180 omezovač. Předjížděla nás služební Fábie “Chládek a Tintěra”. Trapné.
Avatar - xxc
10. 6. 2024 16:26
Re: Re: Naprosto nechápu,
Volvo je tym zname, tiez som zene ukazoval, ze to ma stopku pri 180 :-) Raz tak na mna islo na dialnici dost agresivne Volvo a aj tak mi musel uhnut, lebo viac mu to nedalo. Ale to je skor hracka, uz era rychlej jazdy s pribudajucimi radarmi a sankciami pomaly konci. Zase co take Citigo, to ma stopku na 130, to uz niekedy vadi aj v meste :-)
10. 6. 2024 17:05
Re: Naprosto nechápu,
Nejvyšší maximálku na MEB platformě 200 km/h má aktuálně snad jen ID.3 GTX. Nicméně většina lidí více než 160 km/h nejezdí nebo naprosto výjimečně, ten hrozící postih už je příliš citelný (samozřejmě mimo DE) za riziko to nestojí.
10. 6. 2024 16:02
Re: Naprosto nechápu,
V servisem Kia mi řekli že garančka bude každý rok stát minimálně 10.000 Kč a je povinná jinak přijdu o záruku. Tesla dává záruku bez garanček. Prostě v Tesle jezdíte řešíte jen závady.
Avatar - W.O. PRSCLEY
10. 6. 2024 19:40
Re: Naprosto nechápu,
... a těch je hodně takže si majitel Teslazkratu užije svoje :-)
Avatar - rohYpnol
10. 6. 2024 21:42
Re: Naprosto nechápu,
Prostě v Tesle jezdíte řešíte jen závady ... No právě :-[] :-[] :-[]
Avatar - eLzyx
10. 6. 2024 12:37
Re: Naprosto nechápu,
Protože TCO je u Tesly lepší. Máš levnější nabíjení na Superchargerech, nemáš vynucený preventivní servis, máš na 8 let základní konektivitu zdarma (dříve to bylo lifetime), máš kdo ví jak dlouhou SW podporu včetně mapových aktualizací zdarma (i první TMS pořád dostávají nové updaty). Máš velice benevolentní záruční podmínky u Tesly (nejsou podmíněny servisem). Tesla má delší záruku na trakční systémy - 8let/160k resp 192k km, KIA jen 7 let/150k km.
10. 6. 2024 16:09
Re: Naprosto nechápu,
No ona ta záruka není u Tesly také není tak benevolentní https://digitalassets.tesla.com/…rranty-cs-cz.pdf viz jízda po hrbolatém povrchu atd.
Záruka 8let/160km je na baterii, nikoliv na motory, základní záruka 4roky/80tkm
Nesmí mít stříkané dutiny... celkem zajímavé čtení. Také to není žádná charita a ve výsledku je to o lidech.

Podobné je to s technikou Tesla je velmi efektivní a výkonná,ale opakovatelnost použití výkonu je horší, v tomto je Kia lepší. Tesla má lepší spotřebu,ale i s nabíjením je rozdíl výrazně menší. H/K má články s menším vnitřním odporem (nebo to může dělat architektura) a tím menší tepelné ztráty. Ovšem to má za následek, že i při rychlé jízdě v zimě je tolik nezahřeješ a tudíž mají výšší spotřebu vyhříváním. Ale zase menší degradaci.
10. 6. 2024 15:14
Re: Naprosto nechápu,
EV6 stojí o trochu víc, má povinné drahé servisní prohlídky, má asi poloviční kufr a poloviční výkon. Ale žere stejně.

EV6 GT je super auto, stojí oprooti srovnatelné Tesle Y Performance o 400 tisíc víc, žere výrazně víc, opět má malý kufr a drahý povinný servis.
Avatar - hugino
10. 6. 2024 09:15
Tesla...
...úprimne kto čakal že táto bublina okolo značky bez histórie skôr či neskôr nesplasne ? Je to marketingová umelo vytvorená značka s mizernou kvalitou na ktorú jej skočili aj tradičný výrobcovia. Ono to vyzerá že ešte nedozrel čas na čisto BEV vozidlá. Zákazník rozhodne a stále to vyzerá že v predaji ICE v spojení s HEV a MHEV majú čo ponúknuť.
Rozbalit vlákno
107
10. 6. 2024 09:18
Re: Tesla...
Však počkaj, o chvíľu ti tu vysvetlia, že to je úmyselné vyrábanie na sklad kvôli budúcim clám.

A že s 110% istotou porastie výroba v Mexiku a v Grünheide vďaka ďalším mohutným investíciám. Však Elon sľúbil predaj 20 mil ks ročne už od roku 2030.

Medzitým prepustili viac ako 10% zamestnancov, všetkých externistov a znížili výrobu aj v Číne.
10. 6. 2024 09:47
Re: Tesla...
Bude zaujímavé sledovať ako sa vyvinie EV eufória v celom automotive. Nemeckí zákazníci hlásia rušenie zákaziek na nové baterkárne a pridružené dodávky.
Avatar - W.O. PRSCLEY
10. 6. 2024 19:42
Re: Tesla...
No ale oni tomu nerozumí, česká vláda a Síkela tomu rozumí víc takže chtějí postavit "giga"factory na severu Moravy :-[] :-[] :-[] A protože to nepůjde silou, použijí větší sílu. Tu temnou stranu.
Avatar - Emel
10. 6. 2024 09:54
Re: Tesla...
Bublina, hm...
Pro mě je u auta nejdůležitější, co dostanu za svoje peníze. A v rámci toho je nejdůležitější technika. Tesla má spoustu much, ale za svoje prachy dostaneš hodně dobrou techniku - ve srovnání s jinými EV i ve srovnání třeba s Passatem / 3er.
Avatar - Ozzman
10. 6. 2024 10:07
Re: Tesla...
a hodně kilowatt a na to také lidi slyší.
Avatar - Mokrous
10. 6. 2024 10:11
Re: Tesla...
V čem lepší techniku než v BMW 3er?
Avatar - Ozzman
10. 6. 2024 10:28
Re: Tesla...
Spíš to bude myšleno Tesla vs EV BMW ? Jinak taky nevím, kdo by dal přednost TM3 třeba proti 340i ;)
Avatar - Dinar
10. 6. 2024 10:34
Re: Tesla...
Za stejné peníze k TM3 bude spíš 320d a tady bych Emelovo prohlášení chápal. Mě ale srovnání růz. pohonů za stejné peníze moc nezajímá, pořád si myslím, že rozhodování zákazníků se primárně odvíjí od typu pohonu (podle potřeb použití auta) než od ceny, tj. že mám budget, a tak vybírám mezi auty s ice i ev a je mi jedno jaký to má pohon.
Avatar - Ozzman
10. 6. 2024 10:39
Re: Tesla...
No samozřejmě, že v kontextu ceny ta Tesla nyní tahá za delší konec.

A to jak se kdo rozohduje, to bude různé. Tesla nabídne výkon a mnohdy to lidi zláká, protože proti tomu konkurence se spalovákem nemá co nabídnout za ty prachy.

Soused teď řešil auto do 1M na firmu, koupil s dotací TM3 Performance za cenu, jako já nyní soukromě kombík nižší střední třídy. Ani na to 320d v nějaké slušné výbavě by nedosáhl, protože měl ten limit...
10. 6. 2024 19:40
Re: Tesla...
Stejně tak jsem vybíral auto do firmy, líbil se mi Kodiaq, Enyaq, ale nakonec jsem skončil u Tesly, protože za ty peníze nabízí nejvíc hodnoty.

- Tichá a plynulá jízda
- Vysoký výkon
- Nízké provozní náklady
- Takřka nulová potřeba pravidelného servisu
- Spalovák bysme teď užívali nevhodně (krátké trasy)
Avatar - Mokrous
10. 6. 2024 10:46
Re: Tesla...
Já bych to nechápal ani u té 320d. Mě zrychlení jako jediný parametr u auta fakt nezajímá.
Avatar - Mokrous
10. 6. 2024 10:41
Re: Tesla...
Muset vybírat mezi TM3 a BMW i4 tak neváhám ani vteřinu a beru i4.
Proto e ptám na tu lepší techniku.
10. 6. 2024 10:53
Re: Tesla...
To je z bláta do louže no, když vezmu TM3, budu dodělávat display pro řidiče, když i4, budu shánět přední nárazník, obě auta jsou bohužel z kategorie "dodělej si doma" :-(
Avatar - Mokrous
10. 6. 2024 10:57
Re: Tesla...
Co je s nárazníkem i4?
10. 6. 2024 11:30
Re: Tesla...
Ve mně vyvolává dávivý reflex :-D. Čtyřku považuju za celkem povedené auto, ale ten předek prostě nedávám, to by muselo hned dolů. Samozřejmě to má jednoduché řešení - počkat si, až BMW udělá elektrickou trojku.
Avatar - Mokrous
10. 6. 2024 11:38
Re: Tesla...
Aha, já to čekal, ale chtěl jsem mít jistotu, že nejde o technický problém. :D
Design je čistě subjektivní věc a i když se mi i4 zepředu nelíbí tak jako před FL trojka, tak by mi to. nijak zásadně nevadilo. Víc mě štve ten doprasenej interiér a novej infotainment.
Třeba se taky vrátí zpátky k prověřeným a dobrým věcem, jako se VW vrátil k čudlíkům na volantě.
10. 6. 2024 12:23
Re: Tesla...
Já dotykové ovládání zkousnu, neříkám, že to je výhra, ale naštěstí patřím k těm, co jednou nastaví klimatizaci atd. a tím to pro ně končí, prostě nemám moc potřebu do toho pořád lézt a něco nastavovat. Ale hnusné auto (tím spíš v této cenové kategorii) prostě nedám. A ano, je to čistě subjektivní názor, určitě budou existovat lidi, kterým se i4 líbí. Nebo chtějí jednoduše vybočovat.
Avatar - Mokrous
10. 6. 2024 12:28
Re: Tesla...
Taky nastavím jednou a jezdím.
Avatar - Ozzman
10. 6. 2024 10:55
Re: Tesla...
Já taky, ale nejsem ten správný na to vysvětlovat techniku EV :)
Avatar - Emel
10. 6. 2024 12:22
Re: Tesla...
Třeba ta motorizace... za cenu 220kW TM3 koukáš na 318i v základu.
Avatar - Mokrous
10. 6. 2024 12:39
Re: Tesla...
No tak pokud techniku hodnotíš jen počtem kilowatt, tak chápu tvůj postoj.
Pro mne to není měřítko technické kvality vozu. Každý má však jiné priority.
Avatar - eLzyx
10. 6. 2024 12:52
Re: Tesla...
Je zajímavé, že když tu byly před pár lety jen spalováky, tak jsme si tu všichni honili triko nad kilowatty, maximálkou, počtem válců. Někteří nad desetinkami spotřeby. Dneska, když EV prakticky dominují v oblasti výkonu a nespotřeby finančních prostředků (jinak vyjádřená spotřeba), tak je zásadním parametrem “Chorvatsko na jedno natankování”. Jsem zvědav, co přijde, až do toho Chorvatska nějaké EV na jedno nabití dojede.
Avatar - Ozzman
10. 6. 2024 13:06
Re: Tesla...
Možná proto, že je to pro běžného uživatele to JEDINÉ, co nabízí navíc a ten výkon je naprosto z jiného světa = nepotřebný ? Reálně TM3 má dynamiku a výkon supersportů. To asi každý nepotřebuje.
Avatar - Mikesus
10. 6. 2024 13:12
Re: Tesla...
Ale má pravdu v tom, ze každý si honil triko, že má víc kW. Par jedinců se objevilo, kteří vytahovali dojezd 1200km a je to stejné zbytečné jako těch stovek kW co je teď v EV.
Avatar - Ozzman
10. 6. 2024 13:23
Re: Tesla...
No jasný, já tehdy dostával čoud, že mam jen 88kw v DCi, kdežto TDI mělo i 96kw ! :D To je let... ale zase by se tech 88kw libilo Filipu Turkovi :D

p.s. s tím dojezdem si tu machroval taky a to i s hybridem :D A já taky, s TDCi :-[]
Avatar - Mikesus
10. 6. 2024 20:16
Re: Tesla...
Ne. Já psal že mám taky takovej a je to úplně o ničem. Nikdy jsem nechápal, že je potřeba mít takový dojezd.
Avatar - eLzyx
10. 6. 2024 13:17
Re: Tesla...
Ano, nepotřebuje, ale je to fajn. A spousta lidí, včetně žen-nezávodnic, si na to navykla, protože to dále zvyšuje komfort užívání auta. Všude se vejdeš, nečekáš na to, až tam bude jooo místo na vjetí. Neřešíš, že ti tam vjel kamion, tak to holt zrekuperuješ a pak pedal to the metal a zase letí.
Znám spousty lidí, co špačkovali, že je ta Tesla na houno, že ty výkony jsou k ničemu a jen na chvíli. Donutil jsem je to vyzkoušet a dneska jim nějaká parkuje před barákem - a vlastní.

Navíc to není to jediné. Pokud jsme tu měli šetřílky, co se tu předháněli “já jezdím za 4,89 … a druhý: pche, já za 4,63”, tak elektromobilita je pro tyhle naprosto úchvatná. Jak z pohledu spoření kilowattek za jízdy, tak optimalizací zdrojů energie - vlastní FVE, freečkové nabíječky, nebo nabíjení za spotové ceny.

Je zajímavá i pro lidi, co převáží hromady krámů. Tesly mají dva kufry, tam se toho vejde …

Je zajímavá pro ty, co se tu neustále hádali, že permanentní 4 kolka je nejlepší a haldex se může jít zahrabat. U EV můžeš mít dva motory s reakčními dobami v ms.

Tesla je zajímavá i z toho pohledu - neřeším servis. A to je kua benefit.
Avatar - Ozzman
10. 6. 2024 13:24
Re: Tesla...
Promin, ale ani TMY nenahradí plnohodnotné velké kombi či MPV, na to má moc špatnou karoserii. Zrovna tuhle disciplínu u Tesly bych nevytahoval, na to jsou jiná auta.
Avatar - eLzyx
10. 6. 2024 13:31
Re: Tesla...
Vytahuješ karosářské varianty aut, které prakticky zmizely z trhu. MPV úplně, ty jsou nahrazeny osobními dodávkami za dvojnásobek ceny.
A kombíků dneska už také moc není. Navíc jsou velmi často ve verzi “sportcombi”, takže se skoseným víkem kufru.
Dneska lidi kupují SUV … a tam má TMY co říci.
(Módu SUV neschvaluji, nechápu)
Avatar - Ozzman
10. 6. 2024 13:35
Re: Tesla...
Ale to preci neznamena, že budeme delat, jakoze je TMY neco extra praktickeho. Ja nerikam, ze je to spatny, ale treba konkurence dela hranatejsi SUV s 5. Dvermi a obrovksou plochou. I to je z principu praktictejsi, nez TMY, pokud nema zkosenou strechu, nebo si nehraje na liftback, jako Tesla.
Avatar - Barrichello
10. 6. 2024 13:51
Re: Tesla...
Ale jo, MPV tu stále sou, můžeš si koupit Chryslera Pacificiu, jak novou tak jetou a pro koho je moc i jetá Pacina, tak je tu ještě pořád staré dobré duo Chrysler Town and Country/ Dodge Caravan, ty už sou dneska za pár šušnů :-)
https://www.sauto.cz/…ountry/206477580
Avatar - Mokrous
10. 6. 2024 13:19
Re: Tesla...
Někdo si holt to triko potřebuje honit.
Já tu sice párkrát psal o nízké spotřebě, ale to jen protože o tom byla řeč, nebo jsem byl napadán, že lžu a tak podobně.
Pro mne je auto komplexní záležitost a hledám vyvážený poměr výkon/cena, ale tím výkonem nemyslím kW.
Je fajn mít šestiválec a 300-400 koní. Ale potřebuju to? A chci za to platit?
Lze někdy někde jet 250? Ano. A potřebuju to?
Dojezd 1200 na nádrž, což v klidu s rezervou mám je taky fajn. Ale potřebuju ho nutně? Ne vždy, ale hodí se. Ale dokázal bych žít i s poloviční nádrží.
Horší je ta každodenní využitelnost a praktičnost a vhodnost pro potřeby daného jedince.

Jezdíš co týden do DE? No tak asi oceníš maximálku.
Ale stejně tak bys mohl ocenit dojezd.

Máš kde nabíjet a jezdíš denně mockrát? No tak možná oceníš EV.
Jezdíš nárazově, neplánovaně, ale daleko a nemáš kde nabíjet a nevěříš technologii a životnosti? No tak asi zůstaneš u klasiky.

Každý nechť se vozí v čem chce a ať nikomu nenutí jediný správný. směr. Je to tak prosté.
A honění si trika je dobré jen pro děti a duševně nezralé chudáky.
Avatar - eLzyx
10. 6. 2024 13:40
Re: Tesla...
Všichni jsme tu tací byli. Někdo z toho vyrostl, někdo zůstal autíčkářem i když změnil druh pohonu, který kdysi velebil.

Souhlas s tím, že každý máme svoje potřeby a každý by si měl vybrat to, co mu vyhovuje.
Co mi ale vadí, tak to, že tu pár lidí píše “obecné pravdy”, jak jsou EV nahouno. Přitom s tím nemají zkušenosti, jsou zatvrzelí, opakují 100x vyvrácené lži …
Avatar - Mokrous
10. 6. 2024 13:44
Re: Tesla...
To chápu. Pro mne jsou EV na houno, ale pro jiné můžou být super.
Ostatně jsem před pár dny řešil zda nekoupit Enyaq Tour jako druhé auto okolo komína.
Ale obavy o časovou životnost aku jsou prostě stále moc velké a to i v případě, že to člověk za 5 let zase prodá. Ale komu a za kolik? Když je tak turbulentní doba...
Avatar - Barrichello
10. 6. 2024 13:53
Re: Tesla...
Já žádného člověka co miluje auta aby si mohl skutečně dovolit říkat si autíčkář a přitom má Ev neznam. To že těch lidí znam celkově deítky, možná už i stovky.

Všichni maj splovák, maximálně hybrid na ježdění z A do B ale k tomu na víkend něco se palovákem at už moderní sporták nebo veterány.

Divný co :-)
Avatar - eLzyx
10. 6. 2024 14:06
Re: Tesla...
Znáš, teď si s ním píšeš.
V pátek jsem byl v showroomu Tesly, kdo tam přijel přede mnou? Týpek s AM DB11. Nevím jestli koupil, ale zájem asi měl. Znám lidi, co měli R8 V10, Porsche 911 a další a skončili u Tesly.
Znám lidi, co mají Brouky, T2, 2CV, Ameriky a jezdí elektrikou …
Avatar - Barrichello
10. 6. 2024 14:11
Re: Tesla...
já znam akorát jednoho kdtej si tu spalovací ameriku dává do kupy už x let stylem perfekcionista a má Teslu. Takže ten veterán mu vlastně nejezdí, což je jako kdyby ho neměl.
JInak nikoho, nejvíc co je tak ještě max na jezždění do práce hybridní Superb, ale to není čisté EV
Avatar - Zetti
10. 6. 2024 15:19
Re: Tesla...
Ja mam bev na jezdeni a k tomu tri spalovaky tak ted uz znas😁
10. 6. 2024 16:36
Re: Tesla...
Taky mám hlavní BEV- Taycana plus a k tomu na víkend 911. Je nás víc...
Avatar - Mikesus
10. 6. 2024 14:15
Re: Tesla...
Jo to mi vadí take. Kdyby měli aspoň realne zkusenosti, nejen z těch domněnek. Vzít si na týden říct, tohle mi vadilo, tohle byla komplikace, tohle bylo super atd. Ale to od takových lidí neslyšíme. Já byl třeba minulý týden vyzkoušet EV9, ujel jsem s tím 260km na 50% baterky. Normálně klima, ventilace sedačky a masáž celou dobu. Výkon azaz, podvozek slabší, takovej prkennej. Ale dalo by se s tim zit. Co mi vadilo nejvíc, byl display klimatizace schovanej za věncem volantu a kdyz jsem na něm chtle něco, musel jsem naklonil hlavu a to už rvala system sledování pozornosti, že nekoukam na cestu.
10. 6. 2024 13:19
Re: Tesla...
V našom meste je ľudí čo majú možnosť sami si auto nabíjať možno 10%, firiem ešte menej (>70% nákupov nových áut). Je to proste z tohto pohľadu nedemokratický pohon. K tomu pridaj chýbajúcu univerzálnosť (200 km v zime na diaľnici), prirodzené obavy z budúcich nákladov a porúch, negatívna publicita - Hertz a podobní pionieri sa toho hromadne zbavujú,... atď.

Ja možnosť nabíjať a aj rozpočet mám, ale pripadá mi lepšie v meste obmedziť auto a mať jedno univerzálne auto. Radím sa medzi tých, čo jazdia dlhé trasy.
Avatar - Mokrous
10. 6. 2024 13:39
Re: Tesla...
:yes: Logické uvažování.
Avatar - eLzyx
10. 6. 2024 13:58
Re: Tesla...
Co je to proboha za město, že tam nejsou RD, ale jen paneláky a firmy nemají vlastní dvory, ale jsou nuceni stát auty na silnici?

Já za větší problém vidím neinformovanost a přejímání “pravd” z internetu. Viz těch 200km v zimě. TMY jezdí v středoevropské zimě (kolem -3°C) na dálnici za 17 (topení na 20°C). Pokud budeme počítat s využitelnými 70kWh (reálně 72-75) a 20kWh/100, tak to ujede 350 (reálně přes 400).
Obavy z nákladů a poruch musíš mít u každého auta. Náhradní díly na spalováky jsou leckdy dražší jak elektromotory nebo baterie. Navíc si proti tomu postav délku záruky.
Negativní publicita je další fenomén, co EV škodí. Hertz neuměl auta používat (předával je zákazníkům nenabitá = neoblíbená auta, protože zákazník než dojel na hotel, tak musel někde nabít. Což není problém auta, ale provozovatele služby) a hlavně narazil na časté škodní události (výkon, co si chtěl každý vyzkoušet. Případně nehody způsobené neznalostí limitů tehdejší verze “autopilota”), což eskalovalo s problémem nedostatku servisních míst a dílů. A dalším problémem bylo zlevnění nových Tesel a tím nabourání ekonomického modelu v oblasti zůstatkové ceny vozu.

Btw - taky jezdím hlavně dlouhé trasy. Itálii, Stuttgart, Hannover, Hamburk … i několikrát do roka. A Teslou. A ničím jiným bych už nechtěl.
Avatar - Mokrous
10. 6. 2024 14:12
Re: Tesla...
Vidíš a teď zrovna děláš to co sám nemáš rád. To je medvědí služba pro EV a TMY.
Nikdo nechce "spěchat" po dálnici za 17kWh a nechce přitom sedět ve 20℃ a nepojede v režimu 100%-0%.

Normální situace bude okolo 130-140 tacho, 23℃ na palubě a nejméně 20kWh spotřeby a v režimu 80-10% a bude z toho 50kWh využitelných a 250 km dojezdu. Takže o fous víc, ale pořád opruz.

Sám EV nadšenec Bjørn Nyland naměřil u TMY při 120km/h v zimě 21,4kWh/100 km.
Tak proč to zase chceš překrucovat? Realita je jaká je.
Avatar - Barrichello
10. 6. 2024 14:20
Re: Tesla...
ted ještě jak při té běžné středovropské zimě je všude -3, haha, hlavně ráno.

Já co si pamatuju u nás ve středních čechách ráno v prosinci 23 normálně -12, u kámoše v jižních -17
A takhle bylo týden každé ráno.

A pamatuju jak sem v roce 2015 startoval v lednu Cadiillac ještě na sídlišti a blyo -17 dokonce v Praze, na šumavě -25 :-)

To bude spotřebička co, a ještě na snížku tam to baští vždycky nejméně, když je zaplé 4x4 nebo když jedna náprava krásně hrabe, že jo.
:-)

A minulou sobotu bylo v rámci běžného středoevropského léta 12 a půl dne cedilo jak z konve že to skoro nebraly ani stěrače.
Avatar - eLzyx
10. 6. 2024 14:23
Re: Tesla...
Za 17 to v naší zimě jezdí při 130. Pro mě je 20C akorát. A dálkové jízdy se jezdí 100% až třeba 5%. Proč bych to měl jezdit na 80%?

K Bjornovi - v Norsku mají zase trošku jiné teploty než my. U nás je převážně kolem té nuly.
Avatar - Mokrous
10. 6. 2024 14:39
Re: Tesla...
Myslíš v tom německém Norsku, kde dělá ty testy? :-!

A 20kWh mu žrala i v létě při 120 km/h. Asi zase lže.

Jinak podle tebe teda každý i když nemá kde nabíjet vyrazí na dálkovou trasu pokaždé se 100% a nikdy nepojede dál, takže dojede do 0 a neřeší další nabíjení?

Není to spíš tak, že tam máš obvyklých 50-70% a nabiješ prostě po cestě až to bude dávat smysl a tak to budeš opakovat dokud nedojedeš?
Tvoje dálkový trasy na Autobahnu taky jedeš na 1 nabití?
Nebo snad nabíjíš do 100% na dálnici?
10. 6. 2024 14:23
Re: Tesla...
Zisťoval som si o EV dosť veľa, aj s majiteľmi, aj som testoval. Mal som záujem a díky zatiaľ nechcem. A rešpektujem ak niekomu vyhovujú, však o nič nejde. Len v dobrom, nepíšme si "proboha", "pravd z internetu" ... ak máš záujem o skutočnú diiskusiu.

Býva tu odhadom cca 60% ľudí v panelákoch. Garáže majú domy minimálne. Pri väčšine domov je chodník a autá parkujú na ulici pri nich. Nie každému sa chce naťahovať kábel. Neviem či je to tak všade a ide o odhad. Firmy majú parkovacích miest málo, rezervovať niektoré z nich na EV, prekopať dvor a nabíjať zamestnancom . Nabíjačka = časová aj finančná investícia.

Info o 200 km + rezerva 50 km na nabíjačku v zime vyšlo napr. v dlhodobom teste 50 000 km v Enyaq 80x na Garáž TV (reálne a opakovane - z BB do BA je to ok, ale na Schwechat to už v zime nedáš).
Minulý týždeň som bol u zákazníka v DE - ich zákazník BMW k nim chodí dosť často (220 km z Mníchova na Mini musí aspoň raz nabíjať + minule ho dotiahli 5 km, 470 km z BMW Steyr nabíja 2x na BMW i4).

Náklady na EV dohnali Hertz apod k upusteniu od EV. Spaľováky som vlastnil 5 (vrátane aktuálneho) a vždy šlo o predvídateľné náklady, záruku aj zostatkovú cenu.
Avatar - Barrichello
10. 6. 2024 14:35
Re: Tesla...
Zastavím se u jediného bodu a to sou domy.
To jim nevysvětlíš, každej kdo má barák si přeci dá FV na střechu a bude nabíjet doma v garáži.
Jednak přesně jak píšeš, 80% baráků v dnešních cenách do 15 mega žádnou garáž nemá nebo sou to staré sociliastické garáže rozměrově na šáde 120 kam se nic většího nevejde, dalších 40% nemá ani dvorek nebo má ale za barákem kam se nedá zajet, typicky hodně staré baráky u cesty kolem středu města, nalepené na sebe těsně jak to jde, nebo maj ty dvorky tak zabordelené, že auta parkují radši venku na ulici - , popř. sou to staré ruiny kde majitel byl rád že udělal střechu a plastový okna, a už mu nezbylo ani na plot a fasádu a ten si bude kupovat nový EV a FVE, když v tom má hliníkový dráty a až mu zakáží topit uhlím nebo uhlí nebude ke koupi, protože jakmile se to nevyplatí provozovat uhelky, nevyplatí se těžit ani uhlí pro maloodběratele - tak bude provádět rekontrukci vytápění na pelety, plyn nebo tepelko a dodělávat barák, aby neplatil za emisní povolenky bambilion.
A takoví lidi budou rádi, že k tomu maj dvojkovou oktávku nebo fabii :-)

Lidi mimo realitu no, to bude asi tím že bydlí někde v satelitním městěčku nebo v bytu ve velkém městě a zapadlou českou vesnici neviděli ani z rychlíku, bo na dovču jezdí na francouzskou riviéru a Maledivy.
Já co sem projel vesnicema půlku republiky vím jaká je realita.
Zajedte se někdy podívat do podkrkonoší nebo to vemte po starý okresce (ne po dálnici) od Prahy na Mladou boleslav.
Budete zírat jaké máme krásné domečky v 1A stavu a jak sou všude moderní garáže :-) :-) :-)
Avatar - Barrichello
10. 6. 2024 13:48
Re: Tesla...
třeba design, absence zvuku, otřesné interiéry Ev aut až na superluxusní káry + pár vyjimek z mainstreamu?
Teda to co my petrolehadi kritizujem u EV už léta, ale prej je nás jenom pár % :-) :-) :-) Srazy veteránů nebo počet motorkářů na cestách tomu nějak nenasvědčují, ale tak když si to někdo myslí :-)
10. 6. 2024 21:00
Re: Tesla...
Bol som teraz v DE na vidieku. Domy čo nemali funkčné komíny majú po novom pristavané nerezové.
10. 6. 2024 14:05