Elektromobilita
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeTesla v Německu zažívá strmý pád. Registrace meziročně klesly o tisíce aut
228 komentářů
KANKUNEN
proč jezdí tak mnoho Tesel a tak málo EV6. To auto vypadá fakt parádně a nemá ty učňovské mouchy.
Protože Tesla má status, je to Tesla... kupuji si ji lidi ne nutně proto, že je to EV, ale že je to Tesla.
Srovnej si Y s Enyaqem... emoce stranou...
Ano, ale to právě nahrává tomu i to, že je to Tesla = výkon, chytré a fungující auto, je to lákavé, zatímco Škodovka posledních pár let řeší, aby se jí pustila klima i v obyčejné Oktávii. Tohle kupci ví. Mimochodem kdyby auta měla shodnou techniku, beru Enyaq, je prostě hezčím autem.
Kdyby TMY byla třeba Kiou, tak už to tak jednoznačně není i kdyby technika byla totožná.
Kdyby TMY byla třeba Kiou, tak už to tak jednoznačně není i kdyby technika byla totožná.
Chtělo by to tejden jezdit v TMY a novým Enyaqu 85 po Praze i mimo ní a pak bys viděl rozdíl mezi autem a silnou hračkou.
Na to neumím odpovědět, nejsem cílovka ani jednoho, ale znám pár lidí, co o Tesle uvažují/kupují a berou ji proto, že je to Tesla-výkon,chytré auto a ne, že je to EV 😊
No Tesla by mne vadila z různých věci, stejně tak enyaq, kde každou chvíli něco nefunguje.
Dnes mi na enyaqu vypol po ceste infotainment, tretí krát v živote. Našťastie nič vážne, ale keby sa mi to stalo niekde v preplnenej premávke, ako na Renaulte, a potreboval som navigáciu, tak celkom blbé.
A čo je tam chytré? Aspoň svetlá už dorovnali, ešte vyhrievanie čelného skla mi chýbalo, keď som objednával auto. Veď je to dobré, že mimo EÚ autá sa nepredávajú a ľudia radšej kúpia európske auto. Inak aj cena Id4 bola nižšia, ako Tesly Y. Jediné dobré autá vozia z Číny, tú novú Teslu 3. A ľudia čakajú, kým takú inováciu spravia s Y. Keď to budú vyrábať v Nemecku, tak kľudne aj Teslu kúpim. Ale dúfam už áut bude na pár rokov dosť 🙂
Neber si to osobně, ale s tebou diskuze o autech tak nějak postrádá smysl, ty uvažuješ tak nějak jinak a ja moc nevim, co ti na to napsat 😁
Potřebuješ vyhřívání čelního skla? Vždyť to auto ho odrmazí na dálku dřív než tam přijdu. Za celou zimu jsem to ani jednou nepotřeboval.
A ID4? Víš, že tohle auto ve výbavě za 2 miliony pořád nemá ani sedadla v elektřině? Už vůbec ne s pamětí, komfortním vstupem,...
Až do letoška hodně nepovedený infotainment
A ID4? Víš, že tohle auto ve výbavě za 2 miliony pořád nemá ani sedadla v elektřině? Už vůbec ne s pamětí, komfortním vstupem,...
Až do letoška hodně nepovedený infotainment
Citigo som zene celkom casto rano skrabal, tam to vyhrieva dost pomaly. Enyaq uz hreje lepsie, ale naco to skusat, ked tam standardne daju tu foliu a hreje priamo sklo. Sedadla v elektrine mam, to som zase na ID4 neobjednaval, lebo to sa raz nastavi a nikdy viac, to viem aj manualne spravit. Horsie bude, ked sa mi ID4 zapaci a budem si poziciavat od zeny 😁 Komfotny vstup som mal, akurat to spuci autosedacku vzadu, asi ho aj mam, ale ani som neskusal. Infotainment neriesim, nabehne waze a spotify po nasadnuti do auta. Ozaj, to bolo dalsie, preco Teslu nie, neviem ci ma vystrahy pred nebezpecenstvami 😄 Ale pravda je, ze mohlo to byt rychlejsie. Nove ID4 to snad vyriesi. A naviem, ako som pisal vyssie, bolo to lacnejsie ako Tesla Y. Ono by aj koncern vedel poriesit nabijanie, stacilo zlacnit powerpass a tiez staci potom hocikde zasunut a neriesit. Plus nejake to online zobrazenie nabijaciek. Ale ked to doteraz neurobili a radsej investuju do novych tdi motorov, tak si nerobim iluzie, ze to niekedy bude.
Co je na tom těžké pochopit? S elektricky vyhřívanými sedačkami by si je nedejbože mohl vyhřát a zjistil by že mu dojezd výrazně klesl, výrazně. Takže se musí nějak zajistit aby se této chyby nikdo dopustit ani nemohl 😒]
Elektricke vyhrievanie mi ani nenapadlo, to musi mat kazde auto 😄 Ale mozno je to pravda, jeden znamy ma tiez Enyaq a nejak na to nemyslel, zaskrtal dost vela packetov vybavy a auto prislo bez elektrickeho vyhrevu sedaciek. Pravdepodobne diskuter vyssie myslel elektricke nastavenie sedaciek. Aj elektricke nastavenie volantu asi Tesla ma, ale ten som nastavil raz a je to 😄
Souhlasím. Ovšem s jedním dovětkem.
Většina kupujících co kupují Teslu, chtšjí Teslu, nikoliv EV., ovšem dotace přinesla Tesle zákazníky, kteří by si Teslu za běžného tržního prostředí nikdy nekoupili.
A to bude do budoucna pro Teslu obrovský průšvih a proot Tesla skončí. Prootže spousta zákazníků už si druhou Teslu nikdy nekoupí.
Většina kupujících co kupují Teslu, chtšjí Teslu, nikoliv EV., ovšem dotace přinesla Tesle zákazníky, kteří by si Teslu za běžného tržního prostředí nikdy nekoupili.
A to bude do budoucna pro Teslu obrovský průšvih a proot Tesla skončí. Prootže spousta zákazníků už si druhou Teslu nikdy nekoupí.
Ja bych tam.tedy pridal, a bylo to pro me dost stezejni, je funkcni to co EV dela EV ... tj funkcni efektivita, vymazlena baterka + management, tim i dojezd a rychlost.nabijeni. pokud toto nebude fungovat, tak je vse ostatni irelevantni a v tesle toto proste funguje ze za tu cenu nejlepe.
Je to hlavně o ceně, pokud by Enyaq Coupe byl za stejnou cenu jako Tesla Y věřím, že zájem by byl podstatně větší. Nakonec to potvrzují i prodeje na západě, kde se kupující nerozhodují primárně podle ceny, ale i komfortu a ergonomie. Po stráce funkčnosti už nejsou proti Enyaqu po refreshi zásadnější výhrady.
V těch vyšších verzích možná. Ten základ má pořád maximálku 160 a tak, ne? A cenou jsi pořád nad Y.
Nemám rád auta s Vmax pod 200. Jeden z důvodů proč jsem odešel od Volva k Tesle (250 :😉 )
Pro rejpaly - jak často to využívám? Třeba včera, dneska a dost možná i zítra.
Pro rejpaly - jak často to využívám? Třeba včera, dneska a dost možná i zítra.
Ale zase na diaľnici je to dobré, človek dá plný plyn a nerieši 😁
Znám, jel jsem s kamarádem před mnoha lety v novém Mustangu s V6 v automatu. Docela to jelo. Pedál na podlaze a najednou nic. 180 omezovač. Předjížděla nás služební Fábie “Chládek a Tintěra”. Trapné.
Volvo je tym zname, tiez som zene ukazoval, ze to ma stopku pri 180 😄 Raz tak na mna islo na dialnici dost agresivne Volvo a aj tak mi musel uhnut, lebo viac mu to nedalo. Ale to je skor hracka, uz era rychlej jazdy s pribudajucimi radarmi a sankciami pomaly konci. Zase co take Citigo, to ma stopku na 130, to uz niekedy vadi aj v meste 😄
Nejvyšší maximálku na MEB platformě 200 km/h má aktuálně snad jen ID.3 GTX. Nicméně většina lidí více než 160 km/h nejezdí nebo naprosto výjimečně, ten hrozící postih už je příliš citelný (samozřejmě mimo DE) za riziko to nestojí.
V servisem Kia mi řekli že garančka bude každý rok stát minimálně 10.000 Kč a je povinná jinak přijdu o záruku. Tesla dává záruku bez garanček. Prostě v Tesle jezdíte řešíte jen závady.
Protože TCO je u Tesly lepší. Máš levnější nabíjení na Superchargerech, nemáš vynucený preventivní servis, máš na 8 let základní konektivitu zdarma (dříve to bylo lifetime), máš kdo ví jak dlouhou SW podporu včetně mapových aktualizací zdarma (i první TMS pořád dostávají nové updaty). Máš velice benevolentní záruční podmínky u Tesly (nejsou podmíněny servisem). Tesla má delší záruku na trakční systémy - 8let/160k resp 192k km, KIA jen 7 let/150k km.
No ona ta záruka není u Tesly také není tak benevolentní https😐/digitalassets.tesla.com/…rranty-cs-cz.pdf viz jízda po hrbolatém povrchu atd.
Záruka 8let/160km je na baterii, nikoliv na motory, základní záruka 4roky/80tkm
Nesmí mít stříkané dutiny... celkem zajímavé čtení. Také to není žádná charita a ve výsledku je to o lidech.
Podobné je to s technikou Tesla je velmi efektivní a výkonná,ale opakovatelnost použití výkonu je horší, v tomto je Kia lepší. Tesla má lepší spotřebu,ale i s nabíjením je rozdíl výrazně menší. H/K má články s menším vnitřním odporem (nebo to může dělat architektura) a tím menší tepelné ztráty. Ovšem to má za následek, že i při rychlé jízdě v zimě je tolik nezahřeješ a tudíž mají výšší spotřebu vyhříváním. Ale zase menší degradaci.
Záruka 8let/160km je na baterii, nikoliv na motory, základní záruka 4roky/80tkm
Nesmí mít stříkané dutiny... celkem zajímavé čtení. Také to není žádná charita a ve výsledku je to o lidech.
Podobné je to s technikou Tesla je velmi efektivní a výkonná,ale opakovatelnost použití výkonu je horší, v tomto je Kia lepší. Tesla má lepší spotřebu,ale i s nabíjením je rozdíl výrazně menší. H/K má články s menším vnitřním odporem (nebo to může dělat architektura) a tím menší tepelné ztráty. Ovšem to má za následek, že i při rychlé jízdě v zimě je tolik nezahřeješ a tudíž mají výšší spotřebu vyhříváním. Ale zase menší degradaci.
EV6 stojí o trochu víc, má povinné drahé servisní prohlídky, má asi poloviční kufr a poloviční výkon. Ale žere stejně.
EV6 GT je super auto, stojí oprooti srovnatelné Tesle Y Performance o 400 tisíc víc, žere výrazně víc, opět má malý kufr a drahý povinný servis.
EV6 GT je super auto, stojí oprooti srovnatelné Tesle Y Performance o 400 tisíc víc, žere výrazně víc, opět má malý kufr a drahý povinný servis.
hugino
...úprimne kto čakal že táto bublina okolo značky bez histórie skôr či neskôr nesplasne ? Je to marketingová umelo vytvorená značka s mizernou kvalitou na ktorú jej skočili aj tradičný výrobcovia. Ono to vyzerá že ešte nedozrel čas na čisto BEV vozidlá. Zákazník rozhodne a stále to vyzerá že v predaji ICE v spojení s HEV a MHEV majú čo ponúknuť.
Však počkaj, o chvíľu ti tu vysvetlia, že to je úmyselné vyrábanie na sklad kvôli budúcim clám.
A že s 110% istotou porastie výroba v Mexiku a v Grünheide vďaka ďalším mohutným investíciám. Však Elon sľúbil predaj 20 mil ks ročne už od roku 2030.
Medzitým prepustili viac ako 10% zamestnancov, všetkých externistov a znížili výrobu aj v Číne.
A že s 110% istotou porastie výroba v Mexiku a v Grünheide vďaka ďalším mohutným investíciám. Však Elon sľúbil predaj 20 mil ks ročne už od roku 2030.
Medzitým prepustili viac ako 10% zamestnancov, všetkých externistov a znížili výrobu aj v Číne.
Bude zaujímavé sledovať ako sa vyvinie EV eufória v celom automotive. Nemeckí zákazníci hlásia rušenie zákaziek na nové baterkárne a pridružené dodávky.
No ale oni tomu nerozumí, česká vláda a Síkela tomu rozumí víc takže chtějí postavit "giga"factory na severu Moravy 😒] 😒] 😒] A protože to nepůjde silou, použijí větší sílu. Tu temnou stranu.
Bublina, hm...
Pro mě je u auta nejdůležitější, co dostanu za svoje peníze. A v rámci toho je nejdůležitější technika. Tesla má spoustu much, ale za svoje prachy dostaneš hodně dobrou techniku - ve srovnání s jinými EV i ve srovnání třeba s Passatem / 3er.
Pro mě je u auta nejdůležitější, co dostanu za svoje peníze. A v rámci toho je nejdůležitější technika. Tesla má spoustu much, ale za svoje prachy dostaneš hodně dobrou techniku - ve srovnání s jinými EV i ve srovnání třeba s Passatem / 3er.
V čem lepší techniku než v BMW 3er?
Spíš to bude myšleno Tesla vs EV BMW ? Jinak taky nevím, kdo by dal přednost TM3 třeba proti 340i 😉
Za stejné peníze k TM3 bude spíš 320d a tady bych Emelovo prohlášení chápal. Mě ale srovnání růz. pohonů za stejné peníze moc nezajímá, pořád si myslím, že rozhodování zákazníků se primárně odvíjí od typu pohonu (podle potřeb použití auta) než od ceny, tj. že mám budget, a tak vybírám mezi auty s ice i ev a je mi jedno jaký to má pohon.
No samozřejmě, že v kontextu ceny ta Tesla nyní tahá za delší konec.
A to jak se kdo rozohduje, to bude různé. Tesla nabídne výkon a mnohdy to lidi zláká, protože proti tomu konkurence se spalovákem nemá co nabídnout za ty prachy.
Soused teď řešil auto do 1M na firmu, koupil s dotací TM3 Performance za cenu, jako já nyní soukromě kombík nižší střední třídy. Ani na to 320d v nějaké slušné výbavě by nedosáhl, protože měl ten limit...
A to jak se kdo rozohduje, to bude různé. Tesla nabídne výkon a mnohdy to lidi zláká, protože proti tomu konkurence se spalovákem nemá co nabídnout za ty prachy.
Soused teď řešil auto do 1M na firmu, koupil s dotací TM3 Performance za cenu, jako já nyní soukromě kombík nižší střední třídy. Ani na to 320d v nějaké slušné výbavě by nedosáhl, protože měl ten limit...
Stejně tak jsem vybíral auto do firmy, líbil se mi Kodiaq, Enyaq, ale nakonec jsem skončil u Tesly, protože za ty peníze nabízí nejvíc hodnoty.
- Tichá a plynulá jízda
- Vysoký výkon
- Nízké provozní náklady
- Takřka nulová potřeba pravidelného servisu
- Spalovák bysme teď užívali nevhodně (krátké trasy)
- Tichá a plynulá jízda
- Vysoký výkon
- Nízké provozní náklady
- Takřka nulová potřeba pravidelného servisu
- Spalovák bysme teď užívali nevhodně (krátké trasy)
Já bych to nechápal ani u té 320d. Mě zrychlení jako jediný parametr u auta fakt nezajímá.
Muset vybírat mezi TM3 a BMW i4 tak neváhám ani vteřinu a beru i4.
Proto e ptám na tu lepší techniku.
Proto e ptám na tu lepší techniku.
To je z bláta do louže no, když vezmu TM3, budu dodělávat display pro řidiče, když i4, budu shánět přední nárazník, obě auta jsou bohužel z kategorie "dodělej si doma" 😒
Co je s nárazníkem i4?
Ve mně vyvolává dávivý reflex 😁. Čtyřku považuju za celkem povedené auto, ale ten předek prostě nedávám, to by muselo hned dolů. Samozřejmě to má jednoduché řešení - počkat si, až BMW udělá elektrickou trojku.
Aha, já to čekal, ale chtěl jsem mít jistotu, že nejde o technický problém. 😁
Design je čistě subjektivní věc a i když se mi i4 zepředu nelíbí tak jako před FL trojka, tak by mi to. nijak zásadně nevadilo. Víc mě štve ten doprasenej interiér a novej infotainment.
Třeba se taky vrátí zpátky k prověřeným a dobrým věcem, jako se VW vrátil k čudlíkům na volantě.
Design je čistě subjektivní věc a i když se mi i4 zepředu nelíbí tak jako před FL trojka, tak by mi to. nijak zásadně nevadilo. Víc mě štve ten doprasenej interiér a novej infotainment.
Třeba se taky vrátí zpátky k prověřeným a dobrým věcem, jako se VW vrátil k čudlíkům na volantě.
Já dotykové ovládání zkousnu, neříkám, že to je výhra, ale naštěstí patřím k těm, co jednou nastaví klimatizaci atd. a tím to pro ně končí, prostě nemám moc potřebu do toho pořád lézt a něco nastavovat. Ale hnusné auto (tím spíš v této cenové kategorii) prostě nedám. A ano, je to čistě subjektivní názor, určitě budou existovat lidi, kterým se i4 líbí. Nebo chtějí jednoduše vybočovat.
Třeba ta motorizace... za cenu 220kW TM3 koukáš na 318i v základu.
No tak pokud techniku hodnotíš jen počtem kilowatt, tak chápu tvůj postoj.
Pro mne to není měřítko technické kvality vozu. Každý má však jiné priority.
Pro mne to není měřítko technické kvality vozu. Každý má však jiné priority.
Je zajímavé, že když tu byly před pár lety jen spalováky, tak jsme si tu všichni honili triko nad kilowatty, maximálkou, počtem válců. Někteří nad desetinkami spotřeby. Dneska, když EV prakticky dominují v oblasti výkonu a nespotřeby finančních prostředků (jinak vyjádřená spotřeba), tak je zásadním parametrem “Chorvatsko na jedno natankování”. Jsem zvědav, co přijde, až do toho Chorvatska nějaké EV na jedno nabití dojede.
Možná proto, že je to pro běžného uživatele to JEDINÉ, co nabízí navíc a ten výkon je naprosto z jiného světa = nepotřebný ? Reálně TM3 má dynamiku a výkon supersportů. To asi každý nepotřebuje.
Ale má pravdu v tom, ze každý si honil triko, že má víc kW. Par jedinců se objevilo, kteří vytahovali dojezd 1200km a je to stejné zbytečné jako těch stovek kW co je teď v EV.
No jasný, já tehdy dostával čoud, že mam jen 88kw v DCi, kdežto TDI mělo i 96kw ! 😁 To je let... ale zase by se tech 88kw libilo Filipu Turkovi 😁
p.s. s tím dojezdem si tu machroval taky a to i s hybridem 😁 A já taky, s TDCi 😒]
p.s. s tím dojezdem si tu machroval taky a to i s hybridem 😁 A já taky, s TDCi 😒]
Ne. Já psal že mám taky takovej a je to úplně o ničem. Nikdy jsem nechápal, že je potřeba mít takový dojezd.
Ano, nepotřebuje, ale je to fajn. A spousta lidí, včetně žen-nezávodnic, si na to navykla, protože to dále zvyšuje komfort užívání auta. Všude se vejdeš, nečekáš na to, až tam bude jooo místo na vjetí. Neřešíš, že ti tam vjel kamion, tak to holt zrekuperuješ a pak pedal to the metal a zase letí.
Znám spousty lidí, co špačkovali, že je ta Tesla na houno, že ty výkony jsou k ničemu a jen na chvíli. Donutil jsem je to vyzkoušet a dneska jim nějaká parkuje před barákem - a vlastní.
Navíc to není to jediné. Pokud jsme tu měli šetřílky, co se tu předháněli “já jezdím za 4,89 … a druhý: pche, já za 4,63”, tak elektromobilita je pro tyhle naprosto úchvatná. Jak z pohledu spoření kilowattek za jízdy, tak optimalizací zdrojů energie - vlastní FVE, freečkové nabíječky, nebo nabíjení za spotové ceny.
Je zajímavá i pro lidi, co převáží hromady krámů. Tesly mají dva kufry, tam se toho vejde …
Je zajímavá pro ty, co se tu neustále hádali, že permanentní 4 kolka je nejlepší a haldex se může jít zahrabat. U EV můžeš mít dva motory s reakčními dobami v ms.
Tesla je zajímavá i z toho pohledu - neřeším servis. A to je kua benefit.
Znám spousty lidí, co špačkovali, že je ta Tesla na houno, že ty výkony jsou k ničemu a jen na chvíli. Donutil jsem je to vyzkoušet a dneska jim nějaká parkuje před barákem - a vlastní.
Navíc to není to jediné. Pokud jsme tu měli šetřílky, co se tu předháněli “já jezdím za 4,89 … a druhý: pche, já za 4,63”, tak elektromobilita je pro tyhle naprosto úchvatná. Jak z pohledu spoření kilowattek za jízdy, tak optimalizací zdrojů energie - vlastní FVE, freečkové nabíječky, nebo nabíjení za spotové ceny.
Je zajímavá i pro lidi, co převáží hromady krámů. Tesly mají dva kufry, tam se toho vejde …
Je zajímavá pro ty, co se tu neustále hádali, že permanentní 4 kolka je nejlepší a haldex se může jít zahrabat. U EV můžeš mít dva motory s reakčními dobami v ms.
Tesla je zajímavá i z toho pohledu - neřeším servis. A to je kua benefit.
Promin, ale ani TMY nenahradí plnohodnotné velké kombi či MPV, na to má moc špatnou karoserii. Zrovna tuhle disciplínu u Tesly bych nevytahoval, na to jsou jiná auta.
Vytahuješ karosářské varianty aut, které prakticky zmizely z trhu. MPV úplně, ty jsou nahrazeny osobními dodávkami za dvojnásobek ceny.
A kombíků dneska už také moc není. Navíc jsou velmi často ve verzi “sportcombi”, takže se skoseným víkem kufru.
Dneska lidi kupují SUV … a tam má TMY co říci.
(Módu SUV neschvaluji, nechápu)
A kombíků dneska už také moc není. Navíc jsou velmi často ve verzi “sportcombi”, takže se skoseným víkem kufru.
Dneska lidi kupují SUV … a tam má TMY co říci.
(Módu SUV neschvaluji, nechápu)
Ale to preci neznamena, že budeme delat, jakoze je TMY neco extra praktickeho. Ja nerikam, ze je to spatny, ale treba konkurence dela hranatejsi SUV s 5. Dvermi a obrovksou plochou. I to je z principu praktictejsi, nez TMY, pokud nema zkosenou strechu, nebo si nehraje na liftback, jako Tesla.
Ale jo, MPV tu stále sou, můžeš si koupit Chryslera Pacificiu, jak novou tak jetou a pro koho je moc i jetá Pacina, tak je tu ještě pořád staré dobré duo Chrysler Town and Country/ Dodge Caravan, ty už sou dneska za pár šušnů 😄
https😐/www.sauto.cz/…ountry/206477580
https😐/www.sauto.cz/…ountry/206477580
Někdo si holt to triko potřebuje honit.
Já tu sice párkrát psal o nízké spotřebě, ale to jen protože o tom byla řeč, nebo jsem byl napadán, že lžu a tak podobně.
Pro mne je auto komplexní záležitost a hledám vyvážený poměr výkon/cena, ale tím výkonem nemyslím kW.
Je fajn mít šestiválec a 300-400 koní. Ale potřebuju to? A chci za to platit?
Lze někdy někde jet 250? Ano. A potřebuju to?
Dojezd 1200 na nádrž, což v klidu s rezervou mám je taky fajn. Ale potřebuju ho nutně? Ne vždy, ale hodí se. Ale dokázal bych žít i s poloviční nádrží.
Horší je ta každodenní využitelnost a praktičnost a vhodnost pro potřeby daného jedince.
Jezdíš co týden do DE? No tak asi oceníš maximálku.
Ale stejně tak bys mohl ocenit dojezd.
Máš kde nabíjet a jezdíš denně mockrát? No tak možná oceníš EV.
Jezdíš nárazově, neplánovaně, ale daleko a nemáš kde nabíjet a nevěříš technologii a životnosti? No tak asi zůstaneš u klasiky.
Každý nechť se vozí v čem chce a ať nikomu nenutí jediný správný. směr. Je to tak prosté.
A honění si trika je dobré jen pro děti a duševně nezralé chudáky.
Já tu sice párkrát psal o nízké spotřebě, ale to jen protože o tom byla řeč, nebo jsem byl napadán, že lžu a tak podobně.
Pro mne je auto komplexní záležitost a hledám vyvážený poměr výkon/cena, ale tím výkonem nemyslím kW.
Je fajn mít šestiválec a 300-400 koní. Ale potřebuju to? A chci za to platit?
Lze někdy někde jet 250? Ano. A potřebuju to?
Dojezd 1200 na nádrž, což v klidu s rezervou mám je taky fajn. Ale potřebuju ho nutně? Ne vždy, ale hodí se. Ale dokázal bych žít i s poloviční nádrží.
Horší je ta každodenní využitelnost a praktičnost a vhodnost pro potřeby daného jedince.
Jezdíš co týden do DE? No tak asi oceníš maximálku.
Ale stejně tak bys mohl ocenit dojezd.
Máš kde nabíjet a jezdíš denně mockrát? No tak možná oceníš EV.
Jezdíš nárazově, neplánovaně, ale daleko a nemáš kde nabíjet a nevěříš technologii a životnosti? No tak asi zůstaneš u klasiky.
Každý nechť se vozí v čem chce a ať nikomu nenutí jediný správný. směr. Je to tak prosté.
A honění si trika je dobré jen pro děti a duševně nezralé chudáky.
Všichni jsme tu tací byli. Někdo z toho vyrostl, někdo zůstal autíčkářem i když změnil druh pohonu, který kdysi velebil.
Souhlas s tím, že každý máme svoje potřeby a každý by si měl vybrat to, co mu vyhovuje.
Co mi ale vadí, tak to, že tu pár lidí píše “obecné pravdy”, jak jsou EV nahouno. Přitom s tím nemají zkušenosti, jsou zatvrzelí, opakují 100x vyvrácené lži …
Souhlas s tím, že každý máme svoje potřeby a každý by si měl vybrat to, co mu vyhovuje.
Co mi ale vadí, tak to, že tu pár lidí píše “obecné pravdy”, jak jsou EV nahouno. Přitom s tím nemají zkušenosti, jsou zatvrzelí, opakují 100x vyvrácené lži …
Mokrous
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Já žádného člověka co miluje auta aby si mohl skutečně dovolit říkat si autíčkář a přitom má Ev neznam. To že těch lidí znam celkově deítky, možná už i stovky.
Všichni maj splovák, maximálně hybrid na ježdění z A do B ale k tomu na víkend něco se palovákem at už moderní sporták nebo veterány.
Divný co 😄
Všichni maj splovák, maximálně hybrid na ježdění z A do B ale k tomu na víkend něco se palovákem at už moderní sporták nebo veterány.
Divný co 😄
Znáš, teď si s ním píšeš.
V pátek jsem byl v showroomu Tesly, kdo tam přijel přede mnou? Týpek s AM DB11. Nevím jestli koupil, ale zájem asi měl. Znám lidi, co měli R8 V10, Porsche 911 a další a skončili u Tesly.
Znám lidi, co mají Brouky, T2, 2CV, Ameriky a jezdí elektrikou …
V pátek jsem byl v showroomu Tesly, kdo tam přijel přede mnou? Týpek s AM DB11. Nevím jestli koupil, ale zájem asi měl. Znám lidi, co měli R8 V10, Porsche 911 a další a skončili u Tesly.
Znám lidi, co mají Brouky, T2, 2CV, Ameriky a jezdí elektrikou …
já znam akorát jednoho kdtej si tu spalovací ameriku dává do kupy už x let stylem perfekcionista a má Teslu. Takže ten veterán mu vlastně nejezdí, což je jako kdyby ho neměl.
JInak nikoho, nejvíc co je tak ještě max na jezždění do práce hybridní Superb, ale to není čisté EV
JInak nikoho, nejvíc co je tak ještě max na jezždění do práce hybridní Superb, ale to není čisté EV
Ja mam bev na jezdeni a k tomu tri spalovaky tak ted uz znas😁
Koubes1985
Příspěvek podléhá schvalování.
Jo to mi vadí take. Kdyby měli aspoň realne zkusenosti, nejen z těch domněnek. Vzít si na týden říct, tohle mi vadilo, tohle byla komplikace, tohle bylo super atd. Ale to od takových lidí neslyšíme. Já byl třeba minulý týden vyzkoušet EV9, ujel jsem s tím 260km na 50% baterky. Normálně klima, ventilace sedačky a masáž celou dobu. Výkon azaz, podvozek slabší, takovej prkennej. Ale dalo by se s tim zit. Co mi vadilo nejvíc, byl display klimatizace schovanej za věncem volantu a kdyz jsem na něm chtle něco, musel jsem naklonil hlavu a to už rvala system sledování pozornosti, že nekoukam na cestu.
V našom meste je ľudí čo majú možnosť sami si auto nabíjať možno 10%, firiem ešte menej (>70% nákupov nových áut). Je to proste z tohto pohľadu nedemokratický pohon. K tomu pridaj chýbajúcu univerzálnosť (200 km v zime na diaľnici), prirodzené obavy z budúcich nákladov a porúch, negatívna publicita - Hertz a podobní pionieri sa toho hromadne zbavujú,... atď.
Ja možnosť nabíjať a aj rozpočet mám, ale pripadá mi lepšie v meste obmedziť auto a mať jedno univerzálne auto. Radím sa medzi tých, čo jazdia dlhé trasy.
Ja možnosť nabíjať a aj rozpočet mám, ale pripadá mi lepšie v meste obmedziť auto a mať jedno univerzálne auto. Radím sa medzi tých, čo jazdia dlhé trasy.
Co je to proboha za město, že tam nejsou RD, ale jen paneláky a firmy nemají vlastní dvory, ale jsou nuceni stát auty na silnici?
Já za větší problém vidím neinformovanost a přejímání “pravd” z internetu. Viz těch 200km v zimě. TMY jezdí v středoevropské zimě (kolem -3°C) na dálnici za 17 (topení na 20°C). Pokud budeme počítat s využitelnými 70kWh (reálně 72-75) a 20kWh/100, tak to ujede 350 (reálně přes 400).
Obavy z nákladů a poruch musíš mít u každého auta. Náhradní díly na spalováky jsou leckdy dražší jak elektromotory nebo baterie. Navíc si proti tomu postav délku záruky.
Negativní publicita je další fenomén, co EV škodí. Hertz neuměl auta používat (předával je zákazníkům nenabitá = neoblíbená auta, protože zákazník než dojel na hotel, tak musel někde nabít. Což není problém auta, ale provozovatele služby) a hlavně narazil na časté škodní události (výkon, co si chtěl každý vyzkoušet. Případně nehody způsobené neznalostí limitů tehdejší verze “autopilota”), což eskalovalo s problémem nedostatku servisních míst a dílů. A dalším problémem bylo zlevnění nových Tesel a tím nabourání ekonomického modelu v oblasti zůstatkové ceny vozu.
Btw - taky jezdím hlavně dlouhé trasy. Itálii, Stuttgart, Hannover, Hamburk … i několikrát do roka. A Teslou. A ničím jiným bych už nechtěl.
Já za větší problém vidím neinformovanost a přejímání “pravd” z internetu. Viz těch 200km v zimě. TMY jezdí v středoevropské zimě (kolem -3°C) na dálnici za 17 (topení na 20°C). Pokud budeme počítat s využitelnými 70kWh (reálně 72-75) a 20kWh/100, tak to ujede 350 (reálně přes 400).
Obavy z nákladů a poruch musíš mít u každého auta. Náhradní díly na spalováky jsou leckdy dražší jak elektromotory nebo baterie. Navíc si proti tomu postav délku záruky.
Negativní publicita je další fenomén, co EV škodí. Hertz neuměl auta používat (předával je zákazníkům nenabitá = neoblíbená auta, protože zákazník než dojel na hotel, tak musel někde nabít. Což není problém auta, ale provozovatele služby) a hlavně narazil na časté škodní události (výkon, co si chtěl každý vyzkoušet. Případně nehody způsobené neznalostí limitů tehdejší verze “autopilota”), což eskalovalo s problémem nedostatku servisních míst a dílů. A dalším problémem bylo zlevnění nových Tesel a tím nabourání ekonomického modelu v oblasti zůstatkové ceny vozu.
Btw - taky jezdím hlavně dlouhé trasy. Itálii, Stuttgart, Hannover, Hamburk … i několikrát do roka. A Teslou. A ničím jiným bych už nechtěl.
Vidíš a teď zrovna děláš to co sám nemáš rád. To je medvědí služba pro EV a TMY.
Nikdo nechce "spěchat" po dálnici za 17kWh a nechce přitom sedět ve 20℃ a nepojede v režimu 100%-0%.
Normální situace bude okolo 130-140 tacho, 23℃ na palubě a nejméně 20kWh spotřeby a v režimu 80-10% a bude z toho 50kWh využitelných a 250 km dojezdu. Takže o fous víc, ale pořád opruz.
Sám EV nadšenec Bjørn Nyland naměřil u TMY při 120km/h v zimě 21,4kWh/100 km.
Tak proč to zase chceš překrucovat? Realita je jaká je.
Nikdo nechce "spěchat" po dálnici za 17kWh a nechce přitom sedět ve 20℃ a nepojede v režimu 100%-0%.
Normální situace bude okolo 130-140 tacho, 23℃ na palubě a nejméně 20kWh spotřeby a v režimu 80-10% a bude z toho 50kWh využitelných a 250 km dojezdu. Takže o fous víc, ale pořád opruz.
Sám EV nadšenec Bjørn Nyland naměřil u TMY při 120km/h v zimě 21,4kWh/100 km.
Tak proč to zase chceš překrucovat? Realita je jaká je.
ted ještě jak při té běžné středovropské zimě je všude -3, haha, hlavně ráno.
Já co si pamatuju u nás ve středních čechách ráno v prosinci 23 normálně -12, u kámoše v jižních -17
A takhle bylo týden každé ráno.
A pamatuju jak sem v roce 2015 startoval v lednu Cadiillac ještě na sídlišti a blyo -17 dokonce v Praze, na šumavě -25 😄
To bude spotřebička co, a ještě na snížku tam to baští vždycky nejméně, když je zaplé 4x4 nebo když jedna náprava krásně hrabe, že jo.
😄
A minulou sobotu bylo v rámci běžného středoevropského léta 12 a půl dne cedilo jak z konve že to skoro nebraly ani stěrače.
Já co si pamatuju u nás ve středních čechách ráno v prosinci 23 normálně -12, u kámoše v jižních -17
A takhle bylo týden každé ráno.
A pamatuju jak sem v roce 2015 startoval v lednu Cadiillac ještě na sídlišti a blyo -17 dokonce v Praze, na šumavě -25 😄
To bude spotřebička co, a ještě na snížku tam to baští vždycky nejméně, když je zaplé 4x4 nebo když jedna náprava krásně hrabe, že jo.
😄
A minulou sobotu bylo v rámci běžného středoevropského léta 12 a půl dne cedilo jak z konve že to skoro nebraly ani stěrače.
Za 17 to v naší zimě jezdí při 130. Pro mě je 20C akorát. A dálkové jízdy se jezdí 100% až třeba 5%. Proč bych to měl jezdit na 80%?
K Bjornovi - v Norsku mají zase trošku jiné teploty než my. U nás je převážně kolem té nuly.
K Bjornovi - v Norsku mají zase trošku jiné teploty než my. U nás je převážně kolem té nuly.
Myslíš v tom německém Norsku, kde dělá ty testy? :-!
A 20kWh mu žrala i v létě při 120 km/h. Asi zase lže.
Jinak podle tebe teda každý i když nemá kde nabíjet vyrazí na dálkovou trasu pokaždé se 100% a nikdy nepojede dál, takže dojede do 0 a neřeší další nabíjení?
Není to spíš tak, že tam máš obvyklých 50-70% a nabiješ prostě po cestě až to bude dávat smysl a tak to budeš opakovat dokud nedojedeš?
Tvoje dálkový trasy na Autobahnu taky jedeš na 1 nabití?
Nebo snad nabíjíš do 100% na dálnici?
A 20kWh mu žrala i v létě při 120 km/h. Asi zase lže.
Jinak podle tebe teda každý i když nemá kde nabíjet vyrazí na dálkovou trasu pokaždé se 100% a nikdy nepojede dál, takže dojede do 0 a neřeší další nabíjení?
Není to spíš tak, že tam máš obvyklých 50-70% a nabiješ prostě po cestě až to bude dávat smysl a tak to budeš opakovat dokud nedojedeš?
Tvoje dálkový trasy na Autobahnu taky jedeš na 1 nabití?
Nebo snad nabíjíš do 100% na dálnici?
Zisťoval som si o EV dosť veľa, aj s majiteľmi, aj som testoval. Mal som záujem a díky zatiaľ nechcem. A rešpektujem ak niekomu vyhovujú, však o nič nejde. Len v dobrom, nepíšme si "proboha", "pravd z internetu" ... ak máš záujem o skutočnú diiskusiu.
Býva tu odhadom cca 60% ľudí v panelákoch. Garáže majú domy minimálne. Pri väčšine domov je chodník a autá parkujú na ulici pri nich. Nie každému sa chce naťahovať kábel. Neviem či je to tak všade a ide o odhad. Firmy majú parkovacích miest málo, rezervovať niektoré z nich na EV, prekopať dvor a nabíjať zamestnancom . Nabíjačka = časová aj finančná investícia.
Info o 200 km + rezerva 50 km na nabíjačku v zime vyšlo napr. v dlhodobom teste 50 000 km v Enyaq 80x na Garáž TV (reálne a opakovane - z BB do BA je to ok, ale na Schwechat to už v zime nedáš).
Minulý týždeň som bol u zákazníka v DE - ich zákazník BMW k nim chodí dosť často (220 km z Mníchova na Mini musí aspoň raz nabíjať + minule ho dotiahli 5 km, 470 km z BMW Steyr nabíja 2x na BMW i4).
Náklady na EV dohnali Hertz apod k upusteniu od EV. Spaľováky som vlastnil 5 (vrátane aktuálneho) a vždy šlo o predvídateľné náklady, záruku aj zostatkovú cenu.
Býva tu odhadom cca 60% ľudí v panelákoch. Garáže majú domy minimálne. Pri väčšine domov je chodník a autá parkujú na ulici pri nich. Nie každému sa chce naťahovať kábel. Neviem či je to tak všade a ide o odhad. Firmy majú parkovacích miest málo, rezervovať niektoré z nich na EV, prekopať dvor a nabíjať zamestnancom . Nabíjačka = časová aj finančná investícia.
Info o 200 km + rezerva 50 km na nabíjačku v zime vyšlo napr. v dlhodobom teste 50 000 km v Enyaq 80x na Garáž TV (reálne a opakovane - z BB do BA je to ok, ale na Schwechat to už v zime nedáš).
Minulý týždeň som bol u zákazníka v DE - ich zákazník BMW k nim chodí dosť často (220 km z Mníchova na Mini musí aspoň raz nabíjať + minule ho dotiahli 5 km, 470 km z BMW Steyr nabíja 2x na BMW i4).
Náklady na EV dohnali Hertz apod k upusteniu od EV. Spaľováky som vlastnil 5 (vrátane aktuálneho) a vždy šlo o predvídateľné náklady, záruku aj zostatkovú cenu.
Zastavím se u jediného bodu a to sou domy.
To jim nevysvětlíš, každej kdo má barák si přeci dá FV na střechu a bude nabíjet doma v garáži.
Jednak přesně jak píšeš, 80% baráků v dnešních cenách do 15 mega žádnou garáž nemá nebo sou to staré sociliastické garáže rozměrově na šáde 120 kam se nic většího nevejde, dalších 40% nemá ani dvorek nebo má ale za barákem kam se nedá zajet, typicky hodně staré baráky u cesty kolem středu města, nalepené na sebe těsně jak to jde, nebo maj ty dvorky tak zabordelené, že auta parkují radši venku na ulici - , popř. sou to staré ruiny kde majitel byl rád že udělal střechu a plastový okna, a už mu nezbylo ani na plot a fasádu a ten si bude kupovat nový EV a FVE, když v tom má hliníkový dráty a až mu zakáží topit uhlím nebo uhlí nebude ke koupi, protože jakmile se to nevyplatí provozovat uhelky, nevyplatí se těžit ani uhlí pro maloodběratele - tak bude provádět rekontrukci vytápění na pelety, plyn nebo tepelko a dodělávat barák, aby neplatil za emisní povolenky bambilion.
A takoví lidi budou rádi, že k tomu maj dvojkovou oktávku nebo fabii 😄
Lidi mimo realitu no, to bude asi tím že bydlí někde v satelitním městěčku nebo v bytu ve velkém městě a zapadlou českou vesnici neviděli ani z rychlíku, bo na dovču jezdí na francouzskou riviéru a Maledivy.
Já co sem projel vesnicema půlku republiky vím jaká je realita.
Zajedte se někdy podívat do podkrkonoší nebo to vemte po starý okresce (ne po dálnici) od Prahy na Mladou boleslav.
Budete zírat jaké máme krásné domečky v 1A stavu a jak sou všude moderní garáže 😄 😄 😄
To jim nevysvětlíš, každej kdo má barák si přeci dá FV na střechu a bude nabíjet doma v garáži.
Jednak přesně jak píšeš, 80% baráků v dnešních cenách do 15 mega žádnou garáž nemá nebo sou to staré sociliastické garáže rozměrově na šáde 120 kam se nic většího nevejde, dalších 40% nemá ani dvorek nebo má ale za barákem kam se nedá zajet, typicky hodně staré baráky u cesty kolem středu města, nalepené na sebe těsně jak to jde, nebo maj ty dvorky tak zabordelené, že auta parkují radši venku na ulici - , popř. sou to staré ruiny kde majitel byl rád že udělal střechu a plastový okna, a už mu nezbylo ani na plot a fasádu a ten si bude kupovat nový EV a FVE, když v tom má hliníkový dráty a až mu zakáží topit uhlím nebo uhlí nebude ke koupi, protože jakmile se to nevyplatí provozovat uhelky, nevyplatí se těžit ani uhlí pro maloodběratele - tak bude provádět rekontrukci vytápění na pelety, plyn nebo tepelko a dodělávat barák, aby neplatil za emisní povolenky bambilion.
A takoví lidi budou rádi, že k tomu maj dvojkovou oktávku nebo fabii 😄
Lidi mimo realitu no, to bude asi tím že bydlí někde v satelitním městěčku nebo v bytu ve velkém městě a zapadlou českou vesnici neviděli ani z rychlíku, bo na dovču jezdí na francouzskou riviéru a Maledivy.
Já co sem projel vesnicema půlku republiky vím jaká je realita.
Zajedte se někdy podívat do podkrkonoší nebo to vemte po starý okresce (ne po dálnici) od Prahy na Mladou boleslav.
Budete zírat jaké máme krásné domečky v 1A stavu a jak sou všude moderní garáže 😄 😄 😄
třeba design, absence zvuku, otřesné interiéry Ev aut až na superluxusní káry + pár vyjimek z mainstreamu?
Teda to co my petrolehadi kritizujem u EV už léta, ale prej je nás jenom pár % 😄 😄 😄 Srazy veteránů nebo počet motorkářů na cestách tomu nějak nenasvědčují, ale tak když si to někdo myslí 😄
Teda to co my petrolehadi kritizujem u EV už léta, ale prej je nás jenom pár % 😄 😄 😄 Srazy veteránů nebo počet motorkářů na cestách tomu nějak nenasvědčují, ale tak když si to někdo myslí 😄
Bol som teraz v DE na vidieku. Domy čo nemali funkčné komíny majú po novom pristavané nerezové.
Je to kritérium, ve kterém je největší rozdíl, konkrétně pro to bávo. Jinak se samozřejmě spalovák a EV srovnávají obtížně... ale Tesla nezaostává ani v koncepci (RWD), ani v sofistikovanosti podvozku třeba. A pokud vezmeš do duelu třeba Kodiaqa proti Y, tak rázem máš na straně Tesly i koncepci podvozku.
No někdo raději pohodlí a někdo zase uskákanou jízdu. Občas to přizná i některý uznávaný a jinak zapálený tester. Jedna věc je papírová koncepce a druhá věc jízda samotná.
Prostě někdo hledá závoďák za každou cenu a někdo odladěný celek a komfort.
Každému dle chuti.
Prostě někdo hledá závoďák za každou cenu a někdo odladěný celek a komfort.
Každému dle chuti.
Já přiznávám, že to projeté nemám... ty jo?
Takže jo, je to papír + testy... a vím jistě, že provedení interiéru bych musel zatnout zuby a nevím, jestli bych s tím dokázal žít... no ale z druhé strany, za dvojnásobný výkon bych prostě byl ochotný něco vydržet.
Takže jo, je to papír + testy... a vím jistě, že provedení interiéru bych musel zatnout zuby a nevím, jestli bych s tím dokázal žít... no ale z druhé strany, za dvojnásobný výkon bych prostě byl ochotný něco vydržet.
ID4 vs TMY jsem jel a TMY je žebřiňák.
Já si radši vezmu malý vykon, ale maximum pohodlí.
Kdybys viděl, jak na mě koukali, když jsem kdysi si skládal Golfa 1,2 TSI a dal do něj plnou výbavu včetně DCC tlumičů 😁 😁 😁 a hezky malý kola, což dělám dodnes.
Já si radši vezmu malý vykon, ale maximum pohodlí.
Kdybys viděl, jak na mě koukali, když jsem kdysi si skládal Golfa 1,2 TSI a dal do něj plnou výbavu včetně DCC tlumičů 😁 😁 😁 a hezky malý kola, což dělám dodnes.
Vypadá to, že se pomalu odvracíš k temné straně Síly. :-!
Já byl vždycky na ty kW a nestydím se za to. Pokud je na výběr mezi Cliem a Zoe a rozdíl v ceně je +300 za elektro, tak není o čem. Ale pokud je základní Tesla Y za mega a základní Passat nebo Kodiaq taky za mega... no tak mám motivaci o té Tesle přemýšlet.
Bublinou bych nazval spíše tu uměle vytvořenou a veřejnými penězi živenou poptávku. A tahle bublina právě splaskla, ty akt. výsledky prodejů nesouvisí s technikou, resp. např. tím, jestli je tesla y horší než enyaq.
Proč myslíš, že nesouvisí s technikou? Lidi pořád chtějí dostat za svý prachy co nejvíc a technika je důležitá část té vnímané hodnoty.
Jak psal někdo nahoře... mně by se taky víc líbil Enyaq než Tesla, hlavně vevnitř... no ale s maximálkou omezenou na 160 a tak... říkám to nerad, ale ten základ auta má Tesla momentálně lepší.
Bublina dotací v Německu splaskla... a s tím splasknutím logicky souvisí propad víc než jen na "přirozenou" úroveň, protože kdo mohl a chtěl, tak to logicky zkusil nějak stihnout. Ale jak jsem tu dlouho psal, že si EV cenu proti spalováku neobhájí, tak pro to Y už to dneska neplatí.
Jak psal někdo nahoře... mně by se taky víc líbil Enyaq než Tesla, hlavně vevnitř... no ale s maximálkou omezenou na 160 a tak... říkám to nerad, ale ten základ auta má Tesla momentálně lepší.
Bublina dotací v Německu splaskla... a s tím splasknutím logicky souvisí propad víc než jen na "přirozenou" úroveň, protože kdo mohl a chtěl, tak to logicky zkusil nějak stihnout. Ale jak jsem tu dlouho psal, že si EV cenu proti spalováku neobhájí, tak pro to Y už to dneska neplatí.
až přijdou s novou baterkou s třikrát takovým dojezdem a poloviční cenou, tak se bublina opět začne nafukovat :-!
To je právě ta otázka, jestli dostaneš opravdu dobrou techniku.
Ano, dostaneš fakt hustej komp na 4 kolech s hezkým displayem. Jenže hodně lidí chce fakt jen dobrou a hezky zpracovanou káru a ne kelímek od jogurtu.
Ano, dostaneš fakt hustej komp na 4 kolech s hezkým displayem. Jenže hodně lidí chce fakt jen dobrou a hezky zpracovanou káru a ne kelímek od jogurtu.
Technika je jedna věc... pod tím já si představuju primárně hnací řetězec + podvozek.
Zpracování a třeba ergonomie je věc druhá.
Kdyby evropské značky s VW v čele nabídly aspoň vzdáleně srovnatelnou value for money jako Tesla, pak by tu Tesla nikdy takové prodeje nemohla mít, protože bychom upřednostnili domácí produkt.
Zpracování a třeba ergonomie je věc druhá.
Kdyby evropské značky s VW v čele nabídly aspoň vzdáleně srovnatelnou value for money jako Tesla, pak by tu Tesla nikdy takové prodeje nemohla mít, protože bychom upřednostnili domácí produkt.
To se podle mě právě pleteš. Protože nedotační zákazníci chtějí Teslu právě proto, že to je hustej komp. Je nezajímá, že to je ten kelímek od jogurtu, to je podle nich ok.
To mohla být pravda při nástupu Tesly S.
Loni měla Tesla Y v Evropě 263t registrací... a uvědom si, jak vypadaly prodejní žebříčky ještě před pár lety - Golf, pak různá auta B segmentu, pak někde Octavia. A najednou je první auto se základní cenovkou 1,1M. Budiž, mínus nějaké dotace (ty byly i na evropská EV), ale i tak.
To už není o nějakých skalních fanoušcích, co nevidí neslyší a kupují hustej komp, Tesla prostě přesvědčila evropského mainstreamového kupujícího, že u ní za svoje peníze dostane nejlepší hodnotu. Kdo tohle nevidí, tak to podle mě spíš nechce vidět.
Loni měla Tesla Y v Evropě 263t registrací... a uvědom si, jak vypadaly prodejní žebříčky ještě před pár lety - Golf, pak různá auta B segmentu, pak někde Octavia. A najednou je první auto se základní cenovkou 1,1M. Budiž, mínus nějaké dotace (ty byly i na evropská EV), ale i tak.
To už není o nějakých skalních fanoušcích, co nevidí neslyší a kupují hustej komp, Tesla prostě přesvědčila evropského mainstreamového kupujícího, že u ní za svoje peníze dostane nejlepší hodnotu. Kdo tohle nevidí, tak to podle mě spíš nechce vidět.
Jenže to je to, že to podstatné bagatelizuješ. PRÁVĚ ŽE MÍNUS NĚJAKÉ DOTACE!!!
Vždycky říkám příklad, dej dotaci 99% na růžové auto a všichni budou jezdit v růžové. Dokazuej to něco o tom, že by zákazníci preferovali růžovou?!? ... :-!
Vždycky říkám příklad, dej dotaci 99% na růžové auto a všichni budou jezdit v růžové. Dokazuej to něco o tom, že by zákazníci preferovali růžovou?!? ... :-!
Příklad dáváš hezký, ale nereálný... německé dotace byly řádově 10% ceny. A nebyly na Teslu, byly na EV. A kde je v žebříčku další elektromobil?
Samozřejmě že ten příklad je akademický, aby to pochopil i úplný zaostalec.
Jenže konkrétně jde samozřejmě o kombinaci dotací, restrikcí, zvýhodnění a znevýhodnění. To není jen dotace na EV, to je třeba i zákaz vjezdu pro spalováky, odpuštění poplatků za parkování, dálničních poplatků, umělé navyšování ceny spalováků atd. atd. Takže těch 10% je jen dílek skládačky.
Navíc si myslím, že ani v tomto nemáš pravdu a nebylo to žádných 10%, ale to je v principu úplně jendo a nemíním to hledat.
Jenže konkrétně jde samozřejmě o kombinaci dotací, restrikcí, zvýhodnění a znevýhodnění. To není jen dotace na EV, to je třeba i zákaz vjezdu pro spalováky, odpuštění poplatků za parkování, dálničních poplatků, umělé navyšování ceny spalováků atd. atd. Takže těch 10% je jen dílek skládačky.
Navíc si myslím, že ani v tomto nemáš pravdu a nebylo to žádných 10%, ale to je v principu úplně jendo a nemíním to hledat.
Tak já ti to našel - 2023 to bylo 4500€ pro auta s cenou do 40.000€ a 3000€ pro auta s cenou 40-65t€. Myslím, že většina prodaných Y se do těch 40t€ nevejde a čerpá tedy dotaci 3000€. Kdybych počítal průměrné prodané Y 50t€, pak je dotace 6%.
A pořád jsi opomenul druhou část argumentů - kde jsou ostatní EV auta, zejména od domácích výrobců, která mají nárok na stejné dotace? Proč patrioti v Německu kupují Teslu a ne VW?
A pořád jsi opomenul druhou část argumentů - kde jsou ostatní EV auta, zejména od domácích výrobců, která mají nárok na stejné dotace? Proč patrioti v Německu kupují Teslu a ne VW?
Dotace nedotace, dnešní článek a data z něj ukazují, že Tesla má letos v Německu už jen 12% trhu, zatímco koncern už je na cca 26%.
Takže to co říkáš už dávno neplatí. Hype je u konce.
Takže to co říkáš už dávno neplatí. Hype je u konce.
No dobře, v samotném Německu je teď VW kousek napřed... uvidíme na konci roku.
Evropská čísla jsem našel jen za Q1... tam je Tesla Y na 58t, nejlepší VW je ID.4 s 9t.
https😐/autovista24.autovistagroup.com/…deliveries-drop/
Evropská čísla jsem našel jen za Q1... tam je Tesla Y na 58t, nejlepší VW je ID.4 s 9t.
https😐/autovista24.autovistagroup.com/…deliveries-drop/
Mokrous
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Můj dojem je, že jsi prostě odpůrce a tak spíš hledáš výmluvy, jak úspěch Tesly nějak relativizovat.
Aby bylo jasno - já taky fandím evropskému a českému automotive a měl bych mnohem větší radost, kdyby tempo udával VW se Škodovkou.
Aby bylo jasno - já taky fandím evropskému a českému automotive a měl bych mnohem větší radost, kdyby tempo udával VW se Škodovkou.
No, ale je to jen tvůj dojem. Já jsem jen odpůrce nařizování. + nemám důvěru v baterie. Jinak považuju EV za super věc. A za další je mi u zadku, jakej to má znáček na kapotě.
Koncern jezdím proto, protože mi vyhovuje svými užitnými vlastnostmi a protože je na každým rohu dostupný servis a díly. Často zkouším jiné značky, ale vždy se to nějak pokazí a jdu zase zpět.
Čímž netvrdím, že je koncern dokonalý, to vůbec není.
Koncern jezdím proto, protože mi vyhovuje svými užitnými vlastnostmi a protože je na každým rohu dostupný servis a díly. Často zkouším jiné značky, ale vždy se to nějak pokazí a jdu zase zpět.
Čímž netvrdím, že je koncern dokonalý, to vůbec není.
Nezbývá, než aby sis Teslu koupil a pak si po 5-10 letech sám zhodnotil, zda jsi udělal dobře.
Kdybych musel teď auto kupovat, tak bych byl po pravdě dost bezradný... ale Teslu Y bych určitě do výběru zahrnul. Asi největší smysl by mi teď dávala nějaká zánovní 540i Touring minulé generace. Jinak... Insingia skončila, Mazda 6 skončila...
Insi jsem taky měl ve výběru, ale přechod pod Stellantis mne odradil, M6 jsem si šel prohlídnout, ale pohon není pro mne, 540i Touring byl naprosto úžasný (pre FL ještě s kulatejma budíkama), ale už příliš drahý na parkování na ulici.
No a Y simply never :-!
No a Y simply never :-!
Co na pohonu Mazdy 6 není pro tebe? 2.5G jezdí moc hezky... a nafta už je myslím taky v pohodě a vlastně je to svým způsobem motorizace bez kompromisů. Já s ní teď otočil Slovinsko (2.5) a přišel na jiný drobný mušky... ale to je na jinou debatu asi 😄
Insi reálně není přechodem pod Stelantis moc dotčená... resp. konstrukčně je to Opel / GM. Jestli neřešíš znáček, tak by ti ten Stellantis vadit nemusel 😉
U nás tu na ulici nějaké 5er stojí... a když to nebude funglovka... neměl bych problém. Je to jedno z aut, kde bych viděl jasnej progress ve všech kategoriích proti Insi... jinak je to většinou něco za něco. Ale jasně, srovnávat nové a ojeté nemá smysl a nové je raketa.
Insi reálně není přechodem pod Stelantis moc dotčená... resp. konstrukčně je to Opel / GM. Jestli neřešíš znáček, tak by ti ten Stellantis vadit nemusel 😉
U nás tu na ulici nějaké 5er stojí... a když to nebude funglovka... neměl bych problém. Je to jedno z aut, kde bych viděl jasnej progress ve všech kategoriích proti Insi... jinak je to většinou něco za něco. Ale jasně, srovnávat nové a ojeté nemá smysl a nové je raketa.
U té M6 to nebylo jen o pohonu, ale určitě to byl jeden z hlavních "argumentů". V jejich diesel nemám důvěru, byť už zřejmě dnes neoprávněně a atmobenzín s 6st. hydroměničem jsem taky nechtěl. Potřebuje otáčky aby jel a pápne si víc atd. Jezdí to hezky, vypadá to hezky, ale já jsem šťoura a odrazují mne detaily. Vadí mi sedačky bez prodloužení sedáku, nemám rád pevné výbavy, velká kola, vadí mi, když není kam dát velkou láhev na vodu, vadí mi variabilita a velikost kufru, chybějící plnohodnotná rezerva, šílená kamera atd... Odhlučnění by sneslo vylepšit, kvalita laku je též téma atd... Není to hate, ale prostě to nebylo pro mne optimum.
Prostě tady mi vyhovuje koncern, že si tam mohu najít přesně to, co hledám a potřebuju a chci já a ne marketingový specialista značky.
Co jsi tam našel za muchy ty a kolik ti to baštilo cestou do Slovinska a zpět?
Prostě tady mi vyhovuje koncern, že si tam mohu najít přesně to, co hledám a potřebuju a chci já a ne marketingový specialista značky.
Co jsi tam našel za muchy ty a kolik ti to baštilo cestou do Slovinska a zpět?
Otáčky potřebuje, nějaké... ale vcelku to ničemu nevadí, hlučný to není a zase se to sbírá bez turbodíry. Samozřejmě proti Insignii tam chybí nejen Nm, ale i kW, to je trošku jiná liga... ale ne zase o tolik, jak by se zdálo.
Na automatický světla se nedá spolehnout, občas se nesepnou dálky, občas se nevypnou včas.
Páčky pod volantem nejsou osvětlený, v noci na nich nic nevidíš.
Ta obrazovka bez dotykového ovládání je občas děsná pruda... typicky si chci trošku šoupnout a zoomnout mapu, abych se podíval, co se to tam na té dálnici děje... a ono to nejde, respektive strašně kostrbatě točíš kolečkem místo tří gest prstama.
Adaptivní tempomat funguje úplně stejně blbě jako jakejkoli jinej adaptivní tempomat... navíc asi dvakrát "zakopl" o auto v jiném pruhu.
Spotřebu jsem vynuloval až někde v Rakousku a pak jel v omezeních za 6,xx... a pak po návratu tam svítilo myslím nějakých 7,5. Za mě pohoda.
Naopak 360° kamera mi přišla dobrá (akorát jí hrozně dlouho trvá než se po couvání vypne) a HUD je prostě boží.
Na automatický světla se nedá spolehnout, občas se nesepnou dálky, občas se nevypnou včas.
Páčky pod volantem nejsou osvětlený, v noci na nich nic nevidíš.
Ta obrazovka bez dotykového ovládání je občas děsná pruda... typicky si chci trošku šoupnout a zoomnout mapu, abych se podíval, co se to tam na té dálnici děje... a ono to nejde, respektive strašně kostrbatě točíš kolečkem místo tří gest prstama.
Adaptivní tempomat funguje úplně stejně blbě jako jakejkoli jinej adaptivní tempomat... navíc asi dvakrát "zakopl" o auto v jiném pruhu.
Spotřebu jsem vynuloval až někde v Rakousku a pak jel v omezeních za 6,xx... a pak po návratu tam svítilo myslím nějakých 7,5. Za mě pohoda.
Naopak 360° kamera mi přišla dobrá (akorát jí hrozně dlouho trvá než se po couvání vypne) a HUD je prostě boží.
Jo, no, světla, to jsem zapomněl. Matrix je matrix. Dotykovou obrazovku mám docela rád a když už tam nějaká je, tak ať funguje. Adaptivní tempomat mi funguje naprosto parádně a přesto ho prakticky vůbec nepoužívám, prostě to nemám rád z principu a řídím si zásadně sám.
Spotřeba 7,5 na benzín je asi docela OK. Já uměl s předchozím TSI v kombíku jezdit za 6,5 i za 5,5/100, ale auto mělo jen necelých 1.400 kg.
360° kameru možná updatovali, už je to dávno, co jsem M6 řešil. HUD nemám vůbec rád a nevím, co na tom lidi mají. Mě to vadí. A s polarizačními brýlemi to ani nefunguje. Ale nikomu to neberu. Každý jsme prostě jiný.
A na co osvětlený páčky pod volantem? Asi záleží. Koncern doteď měl jednoduchý páčky a nebylo třeba na nic koukat. u VW tuplem. Blinkr, světla, stěrač, ostřik a nazdar. Vše ostatní je na volantu.
Navíc B8 má decentní ambientní osvětlení, které jde kompletně personalizovat (nemyslím jen stupidní barvičky), ale zóny, intenzity atd... A v autě v noci prostě vidíš všechno co chceš a přitom to neruší a vidíš ven. Lepší jsem nezažil.
Spotřeba 7,5 na benzín je asi docela OK. Já uměl s předchozím TSI v kombíku jezdit za 6,5 i za 5,5/100, ale auto mělo jen necelých 1.400 kg.
360° kameru možná updatovali, už je to dávno, co jsem M6 řešil. HUD nemám vůbec rád a nevím, co na tom lidi mají. Mě to vadí. A s polarizačními brýlemi to ani nefunguje. Ale nikomu to neberu. Každý jsme prostě jiný.
A na co osvětlený páčky pod volantem? Asi záleží. Koncern doteď měl jednoduchý páčky a nebylo třeba na nic koukat. u VW tuplem. Blinkr, světla, stěrač, ostřik a nazdar. Vše ostatní je na volantu.
Navíc B8 má decentní ambientní osvětlení, které jde kompletně personalizovat (nemyslím jen stupidní barvičky), ale zóny, intenzity atd... A v autě v noci prostě vidíš všechno co chceš a přitom to neruší a vidíš ven. Lepší jsem nezažil.
Ono to něco jako matrix má, ale nefunguje to tak dobře jako u Opelu.
Obrazovka ne že by nefungovala, ale prostě není dotyková.
Na páčkách ovládáš třeba ta světla. Jasně, většinou vystačíš s automatikou, ale pak si chceš v noci zapnout mlhovku a nevidíš na to.
Spotřebu nějak moc neřeším... ale jinak je ta Mazda taky lehká.
Obrazovka ne že by nefungovala, ale prostě není dotyková.
Na páčkách ovládáš třeba ta světla. Jasně, většinou vystačíš s automatikou, ale pak si chceš v noci zapnout mlhovku a nevidíš na to.
Spotřebu nějak moc neřeším... ale jinak je ta Mazda taky lehká.
VW má mlhovky naštěstí vlevo na palubce, hezky osvětlené a na očích a snadno ovladatelné.
Já samozřejmě neříkal, že obrazovka nefunguje jako taková, ale že když už tam je, tak dnes má být dotyková. A jiný druh ovládání můžou přidat, ale neměli by ho vynucovat.
Já samozřejmě neříkal, že obrazovka nefunguje jako taková, ale že když už tam je, tak dnes má být dotyková. A jiný druh ovládání můžou přidat, ale neměli by ho vynucovat.
Nejde o značku bez historie. Auta dělají náhodou pěkný. Problém je že je to EV only a o EV prostě zájem prudce klesá, protože bez dotací se trh kvapem vyčerpal. Schválně jestli přijde Hendly, aby nám vysvětlil, že je to jinak a prodeje EV jdou nahoru 😁
Ona ta značka má nějakou historii? WTF?Jakou?
Třeba jako Cadillac? Bucik? Mercedes? Bentley?
Nějak sem si neviml, že se Tesla zakládala v letech 1910-1930 😄 😄 😄 😄
Třeba jako Cadillac? Bucik? Mercedes? Bentley?
Nějak sem si neviml, že se Tesla zakládala v letech 1910-1930 😄 😄 😄 😄
Historie je zákazníkovi prvomajiteli docela u zadele. Koukni na Saab, věhlasná, technicky zdatná automobilka a kde skončila? Nebo Volvo. To samé. To sice vyrábí, ale kraksny. Jaguar - to samé jako Volvo.
A co zaniklé značky osobních aut jako byla Tatra, Horch, Maybach …
Co je důležité, tak jestli ta automobilka historii píše. Jestli přináší světu nějaké novinky, neotřelá, neprobádaná technická řešení. A to Tesla plní do puntíku.
A co zaniklé značky osobních aut jako byla Tatra, Horch, Maybach …
Co je důležité, tak jestli ta automobilka historii píše. Jestli přináší světu nějaké novinky, neotřelá, neprobádaná technická řešení. A to Tesla plní do puntíku.
Všem to putna určitě není. Jaguar zabili indové špatnými rozhodnutími
Saab byl zabit GM tím samým. Volvo sice pořád jede, ale ta rozhodnutí šikmooček … je z toho spotřebka na pár let. Rozhodně ne na desetiletí.
No, ale před tím, než ho mohli zabít Indové, musel se zabít napřed sám. Indové zabili mrtvolu už jednou zabitou.
Kdyby byl Jaguar zdravý a vitální, nikdy by k sobě Inda nepustil ani na deset metrů.
Kdyby byl Jaguar zdravý a vitální, nikdy by k sobě Inda nepustil ani na deset metrů.
Za Forda šel Jaguar nahoru, před fordem na tom byl výrazně hůř co se týče prodejů a zikovosti. Samozřejmě i za forda udělali hafo přešlapů.
Ale jaguary , ty starší maj pořád svoje ctitele, v Dubči jich tentokrát bylo rekordní množství, zastoupeny naprosto všechny řady XJ a většinou ne jenom jedním kusem 😄
Ale jaguary , ty starší maj pořád svoje ctitele, v Dubči jich tentokrát bylo rekordní množství, zastoupeny naprosto všechny řady XJ a většinou ne jenom jedním kusem 😄
To na tom musel být fakt špatně, když za Forda šel nahoru. U Volva ta kvalita za Forda naopak těžce upadala.
Mimochodem - historie je krásná věc, ale většinu automobilek stará auta neživí. Což je škoda, na originálních dílech a dlouhodobé podpoře by vydělali balík
Mimochodem - historie je krásná věc, ale většinu automobilek stará auta neživí. Což je škoda, na originálních dílech a dlouhodobé podpoře by vydělali balík
Jo celkem špatně na tom byli, neměli totiž peníze na nové linky, nové vybavení a uváděli generaci XJ40 do výroby asi 15 let https😐/www.garaz.cz/…oncernu-21004569
Indové podle mě vcelku dělali co mohli. Modernizovali portfolio modelů a vesměs se jim to povedlo... kromě i-Pace se nedá říct, že by nějaký model byl propadák, ne? Držet krok s prémií je strašně těžkej úkol...
Jinak - značka s historií má vždy přidanou hodnotu proti tomu, kdo vyrábí jen dobrý produkt. A u Tesly je to, jestli je to dobrý produkt, samo o sobě otázkou.
"Hřbitovy" jsou plné slavných značek jako Nokia, Kodak, Saab, Yahoo... svět nestojí na místě a pokud se někdo někde zasekne, tak mu svět uteče.
Nokia furt vyrábí a prodává, smůla.... Saab si koupili čínani a nikam to neposunuli, jejich boj.
Takže ti zbyl akorát Kodak, mimochdem i ten dělal didgitální fotáky, jeden sem měl 😄
Takže ti zbyl akorát Kodak, mimochdem i ten dělal didgitální fotáky, jeden sem měl 😄
Ano, to je přesně typický, i to Yahoo pořád funguje... ale hodnota toho brandu je pryč, ze špičkového hráče je živořící značka na okraji.
Jenže na příkladu MG vidíš, jaký má značka s historií potenciál. Samozřejmě, že je velmi snadné zaspat a vyhořet. Ale i když se to stane, tak už vždy máš na čem stavět. Viz to MG. Kdyby to nebylo MG, tak věřím, že prodeje jsou výrazně nižsí. Takhle totiž mnozí značku vnímají jinak a méně čínksy, žež třeba BYD nebo SAIC.
Freddka
Dotace byly, tak nemci nakupovali, dokud jsou.
Ted nejsou. To je cely
Ted nejsou. To je cely
...a k tomu navíc všichni vizionáři a elektropacienti už EV mají a pro konzervativnější zákazníky ještě není dostatek argumentů - podmínek. Tím se dá pokles vysvětlit také.
Mokrous
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
EinsZwei Polizei
Trofim Lysenko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Tak mne nezminuj, kdys si nectes moje příspěvky. Nebo jsi takový ubozak, že všechny osocuješ, ale pro jistotu si je skryješ, abys nemusel řešit omluvy?
Jak můžu nahlásit příspěvek, který jsem ještě nečetl ani?
Řekněte někdo tomu ňoumovi, že by se mohl trochu uklidnit, a ať není aspoň takovej srab a nemluví o mně, kdyz nechce reagovat.
A zajímavé že to moje neporusuje pravidla a tobě ty příspěvky mizí jeden za druhým.
Jak můžu nahlásit příspěvek, který jsem ještě nečetl ani?
Řekněte někdo tomu ňoumovi, že by se mohl trochu uklidnit, a ať není aspoň takovej srab a nemluví o mně, kdyz nechce reagovat.
A zajímavé že to moje neporusuje pravidla a tobě ty příspěvky mizí jeden za druhým.
ošklivý plzeňák
Mokrous
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Nie je vam to trapne natahovat sa tu ako deti na dvorku? :no:
Máš pravdu. Já jsem ho dal na HL a oznámil mu to, protože žádosti o to, aby mne nechal na pokoji a šel tam, kde slunce nesvítí, nijak nepomáhaly a on píše dál a dál a dál. Takže jsem trapné dítě.
Zatímco on bude nejspíš geniální. Jen to lidstvo ještě není schopno docenit.
Zatímco on bude nejspíš geniální. Jen to lidstvo ještě není schopno docenit.
Kdyz by mne nezminoval primo, tak nereaguju
Toto patri obom. A teraz akoze cakate na co? Ze pride nejaky dospelak, oboch vas vytaha za usi za zalovanie a vysvetli vam, ze ked sa ine dieta s tebou nechce hrat tak mu das pokoj a ked sa ty s nieky nechces hrat tak ho staci ignorovat?
Toto je diskusia, nie hadka. Ak napises rozumny a faktami podlozeny prispevok a niekto ho nepochopi, nesuhlasi s nim, alebo je to dezola co tu je za trolla, tak ho ignoruj, alebo si uvedom ze marnis svoj zivotny cas nezmyselnym hadanim sa a prehodnot ti, ci ho chces travit takto 😉 .
Toto je diskusia, nie hadka. Ak napises rozumny a faktami podlozeny prispevok a niekto ho nepochopi, nesuhlasi s nim, alebo je to dezola co tu je za trolla, tak ho ignoruj, alebo si uvedom ze marnis svoj zivotny cas nezmyselnym hadanim sa a prehodnot ti, ci ho chces travit takto 😉 .
Ja se nehadam, ale snažím diskutovat. Bohužel tu jsou lidi, kteří místo diskuze, kdy nemají ke svým domněnkam argumenty, se schylují k agresi, vulgaritam a osobním útokům. A pak mu ty příspěvky tady mažou a ještě tu brečí, že je chudák.
Mokrous
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Anonym
bez dotací umělě nafouknutá blublina rychle splaskává stejně jako splaskly volební preference pomatených eurobolševických stran, které to ve Francii a v Německu těžce projely, u nás vlastně taky, Pijáááááti přišli o mandáty, smůůůla no 😄
Lidi o to zájem nemaj a dávaj to zcela zřetělně najevo
Lidi o to zájem nemaj a dávaj to zcela zřetělně najevo
vitapb
To nejdůležitější ale v článku zcela chybí. Pro model Y se chystá facelift na ktarý mnoho kupujících čeká. Propad prodejů na začátku tohodle roku se dal předpokládat, vzhledem k tomu že dotace skončily v prosinci, tak na konci loňska se prodalo o to víc, co by se bývalo prodalo na začátku 2024.
letos facelift dle vyjádření Muska nebude
Potřebuje prodat ty staré …
Nikde netvrdim, kdy bude, ale značně to ovlivňuje rozhodování lidí, jestli svých 60k euro utratit teď, nebo za rok o podstatně lepší produkt..
Otázkou je, jestli to ještě někdo bude chtít 😉 Aktuální TMY je opravdu divné auto ze všech úhlů, jako by u toho nebyl ani designer, vykradený interiér a vypadá celkově lacině (v jakékoliv barvě ať se stříbrnými nebo černými koly) a moc levná není. Nuda a v podstatě bez možnosti větší individualizace... Pravda, že TM3 prokoukla, ale prodejní rekordy zrovna netrhá 😉
To nie je cielom ACZ, nie informovat, ale rozduchat vasne a diskusiu ktora prinasa citanost a peniaze. Potom pride dalsi bombasticky clanok ako BEV vstali z popola a znova sa pradavaju. Kazdy co sa orientuje v predajoch a roznych vlnach dodavok CN aut lodami do EU a naslednych rekordnych predajoch vie ako ma statistiky citat. Predaj BEV stupol zaciatkom roka celosvetovo o 21%, ale bulvarne media stale pisu o utlme BEV predajov a ruseni ambicioznych BEV planov automobiliek 😄 a pritom sa predpoved dominancie BEV nad ICE posuva v EU z roka 2030 na 29-28 a v Cine na tento rok, alebo zaciatok buduceho.
https😐/cleantechnica.com/…row-25-in-april/
Tak tak, ať diskuse frčí. 😄
Tady je to třeba o USA.https😐/cleantechnica.com/…ev-sales-growth/
Tak tak, ať diskuse frčí. 😄
Tady je to třeba o USA.https😐/cleantechnica.com/…ev-sales-growth/
Kiez by aj tie nase dva hlupe narody mali nejaky fakticky portal, aby sa aj anglicky nehovoriaci ludia dostali k faktom na podnose, ked uz su lenivi sami sa vzdelavat vyhladavanim informacii 😉
W.O. PRSCLEY
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Vitaj novy dezolat, ja budem fakticky konstatovat co len chcem a ty mozes bud protiargumentovat, alebo ticho suchat nohami, tieto mentalne infantilne emocne vylevy ma nezaujimaju. Dezolatom sa nepaci sloboda slova napriec EU, takze si tento svoj problem a stavy uzkosti ries sam a zbytocne tu hlupo neexhibituj 😉
Vitej v klubu. Taky tu mam jednoho, který hned rozhoduje, jaký mají mít ostatní názor a pokud je jiný, tak jsou vulgární.
Nebuď směšný člověče. Tady žijeme v EU a ČR. Když do všeho zamícháš Čínu, může to vypadat hezky ale jen se snažíš převrátit realitu.
Mokrous
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
gutex
S hodnocením jestli se jedná o trend nebo mimořádnost bych počkal na další měsíce. Pokud vím, tak v květnu byla výroba v tesle na několik dnů zastavena kvůli útokům zelených levičáků, což mohl být jeden z důvodů výrazného poklesu prodeje v květnu.
ona tesla vyrobí za den 700 000 aut? Že to výrazně ovlivní prodeje, když na 4 dny zastaví výrobu, navíc v situaci kdy jim přetejkaj odstavné plochy auty 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄 😄
Petr Poncza
Já bych si Teslu Y hrozně rád koupil ale za polovinu řekněme 600.000 Kč max 700.000 Kč mi přijde jako adekvátní cena. Moje Toyota má už 17 let a bude potřeba ji brzy vyměnit.
Z druhé ruky to příští rok už asi bude reálné. Aktuálně jsou kolem 36.000€ (standard range).
Petr Poncza
Příspěvek podléhá schvalování.
apoho
😄
Trofim byl odstřelen na tomto webu.
Čest jeho památce! 😄 😄 😄 :yes:
Dobrá věc se podařila.
Trofim byl odstřelen na tomto webu.
Čest jeho památce! 😄 😄 😄 :yes:
Dobrá věc se podařila.
Jo zapojili umělou inteligenci, 95% mých příspěvků je "dočasně skryto". Já vám teda povím lidi, o moc jste nepřišli 😒] 😒] 😒] 😒] 😒]
Asi jsem naštval někoho v redakci, když jsem napsal, že je jedním z nich a on může urážet denně všechny a ještě do sekundy dostat 10 lajků. A mě tady budou lustrovat každou reakci po tolika letech, jak malýmu Jardovi.
Já nevím co se dějě. Přišlo mi X upozornění o porušení a skrytí příspěvků, ale žádný skrytý není a ani jsem nenarazil na žádný, který by porušoval pravidla, byl vulgární, urážel atp.
Tak nevím. Možná mi to někdo objasní.
Tak nevím. Možná mi to někdo objasní.
Velká čistka, že se v tom ani redakce nevyzná.
A když nejde ani citovat druhé příspěvky a reagovat adekvátně, no tak přistoupíme na moderní kripl hru a budeme denně žalovat a nahlašovat až do zblbnutí.
Uvidíme, jak se to bude líbit těm, co sami denně uráží i když to někdy dovedou bez extrémně sprostých slov. V pravidlech jsou nejen ty vulgarity, ale i ty urážky a urážet nás může kdokoli, čímkoli, že ano?
A když nejde ani citovat druhé příspěvky a reagovat adekvátně, no tak přistoupíme na moderní kripl hru a budeme denně žalovat a nahlašovat až do zblbnutí.
Uvidíme, jak se to bude líbit těm, co sami denně uráží i když to někdy dovedou bez extrémně sprostých slov. V pravidlech jsou nejen ty vulgarity, ale i ty urážky a urážet nás může kdokoli, čímkoli, že ano?
Mě ale nezrušili žádný příspěvek, všechny jsou tak jak byly. Přijde mi jao kdyby automat vyhodnotil, systém provedl a pak někdo zkontroloval a zjistil, že je to ok a nic nezrušil.
Mokrous
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Renoo
Tohle mi nějak neštimuje - zdejší elektrofanatici blábolili cosi o S křivce, ale skutek, zdá se, tak nějak utek. Propad prodejů o 30,6 % je dramatický a nezdá se, že to souvisí pouze se stavem kupní síly, protože ICE neklesají, ale o něco málo rostou. Tohle do té S křivky moc nepasuje.
Otázka je, jak se nám ty EV vnutit. Házení peněz daňových poplatníků těm majetným moc dlouhodobě nefunguje, protože vydřené prachy dřív nebo později dojdou a evidentně dotace nestačí k přesvědčení všech zákazníků.
Snad nedojde na nasazeních levičáckých totalitních manýrů a nebudou tu bránit registraci ICE jako v Číně.
Prodeje Tesly mohly být lepší, kdyby naslouchala zákazníkům.
Otázka je, jak se nám ty EV vnutit. Házení peněz daňových poplatníků těm majetným moc dlouhodobě nefunguje, protože vydřené prachy dřív nebo později dojdou a evidentně dotace nestačí k přesvědčení všech zákazníků.
Snad nedojde na nasazeních levičáckých totalitních manýrů a nebudou tu bránit registraci ICE jako v Číně.
Prodeje Tesly mohly být lepší, kdyby naslouchala zákazníkům.
Třeba. V první řadě tam motají PHEV s BEV. U BEV je spousta trhů, kde se teprve snaží prorazit, mohou být nějak zvýhodňovány. Nevypovídá to moc o tom, jak se bude vyvíjet BEV trh v Evropě.
I v Číně se to týká pokud je mi známo jen velkých měst, kvůli smogu. Na venkově můžeš jezdit spalovákem. Jenže prachy mají ti ve městech a v 95% případů si jdou koupit svoje první auto a nemají s čím srovnat. No tak pro ně potom EV není problém.
rohYpnol
Kde je hendlíček, doníček...? Eurohujeři nějak ztratili řeč 😒]
No, za mě jen zopakuji - já to říkal, já to říkal, já to říkal... 😒] Dotace pápá, prodeje EV pápá... 😒] :yes:
Srovnání -30% EV vs +2% diesel??? Brutální KO pro EV 😒] 😒] 😒] Je vidět, jak všichni chtějí EV a jak je EV ve všem lepší 😒] 😒] 😒]
No a výsledky eurovoleb? Ukázaly, že nejsme ještě úplně odsouzeni :yes: :yes: :yes: Eurohujerská politika dostala nakládačku :yes: :yes: :yes:
No, za mě jen zopakuji - já to říkal, já to říkal, já to říkal... 😒] Dotace pápá, prodeje EV pápá... 😒] :yes:
Srovnání -30% EV vs +2% diesel??? Brutální KO pro EV 😒] 😒] 😒] Je vidět, jak všichni chtějí EV a jak je EV ve všem lepší 😒] 😒] 😒]
No a výsledky eurovoleb? Ukázaly, že nejsme ještě úplně odsouzeni :yes: :yes: :yes: Eurohujerská politika dostala nakládačku :yes: :yes: :yes:
Bohužel i když se teď může zdát, že se blýská na lepší časy, tak západní Evropa je úplně odsouzena k zániku a válka k nám nepřijde z Ruska, ale z budoucích Libanonů Evropy.
Nekrvavé řešení už neexistuje. Já už 15 let říkám, že je pozdě a byl jsem často jen terčem výsměchu a urážek. Na moje slova ale bohužel dochází a bude hůř. A tak rád bych se byl býval mýlil. Časem nám nezbyde nic, než obnova něčeho podobného, jako bylo kdysi Rakousko Uhersko i když s hranicemi krapet jinde. A z východní Evropy se stane takový větší "Izrael" jakožto poslední ostrov demokracie a lidských práv, ze všech stran obklopený hordami šílenců.
Nekrvavé řešení už neexistuje. Já už 15 let říkám, že je pozdě a byl jsem často jen terčem výsměchu a urážek. Na moje slova ale bohužel dochází a bude hůř. A tak rád bych se byl býval mýlil. Časem nám nezbyde nic, než obnova něčeho podobného, jako bylo kdysi Rakousko Uhersko i když s hranicemi krapet jinde. A z východní Evropy se stane takový větší "Izrael" jakožto poslední ostrov demokracie a lidských práv, ze všech stran obklopený hordami šílenců.
Západní Evropa si to pos... My teď musíme nedopustit, aby se to dostal k nám ze západu. Proto jsem rád, že Piráti, Nerudová a další dostali solidní hašte.
Mokrous
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Podle mě se fakt solidně znemožnila.
Její STBácká lustrace Turka, kdy přesně ví co kdy kde řekl, napsal, vyfotil se... nejmíň 10 let dozadu? Brutální hnus.
Osobní útok na Turka ve věci jeho zesnulé matky a jeho sestry? Politické dno odpad.
O to horší, že přesně za tyto věci ostatní odsuzuje. Jak bylo řečeno - cituji: ... je dokonale blbá 😒]
Její STBácká lustrace Turka, kdy přesně ví co kdy kde řekl, napsal, vyfotil se... nejmíň 10 let dozadu? Brutální hnus.
Osobní útok na Turka ve věci jeho zesnulé matky a jeho sestry? Politické dno odpad.
O to horší, že přesně za tyto věci ostatní odsuzuje. Jak bylo řečeno - cituji: ... je dokonale blbá 😒]
Mokrous
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Danušce to nevyšlo no, tak kampan proti turkovi akorát Turkovi přinesla hlasy navíc, které by jinak nedostal.
Takže ten se akorát směje pod fousy a děkuje jim za reklamu zdarma 😄 😄
Takže ten se akorát směje pod fousy a děkuje jim za reklamu zdarma 😄 😄
STAN po prvních debatách viděl, že Danuše je vědomostně nejslabší leader a že tématům nerozumí. Tak ji holt naordinovali pomluvy. Je potřeba uznat, že pomluvy ji jdou mnohem lépe.
Ano, ale nikdo aspoň trochu inteligentní by na takovouto hru neřistoupil a takového poradce vyhodil oknem. Tetuše ale evidentně nepřemýšlí.
Za celou dobu měla jen jednu naučenou frázi - chceme Evropu tvořit a ne bořit. To bylo vše. Ve výsledku se politicky odepsala, dobře jí tak. Každopádně je to i díky Filipovi, že ji v debatě totálně rozsekal 😒]
Za celou dobu měla jen jednu naučenou frázi - chceme Evropu tvořit a ne bořit. To bylo vše. Ve výsledku se politicky odepsala, dobře jí tak. Každopádně je to i díky Filipovi, že ji v debatě totálně rozsekal 😒]
kuk
Tak pro všechny autodezoláty a pro voliče ulhanýho estébaka co se vytěšujou z konce elektromobilů tu mám smutnou zprávu: žádnej Grýndýl rušit nebudou!!!
Prej to byla jen nadsázka říká tak jejich pologramotná dylina. Zase jste těm ksindlům skočili na špek jak blbečci. Cha cha. 😁 😁 😁
Brouci místo masa byla jen nadsázka, Green Deal zrušit nechceme, říká Dostálová
https😐/zpravy.aktualne.cz/…b77ac1f6b220ee8/
Prej to byla jen nadsázka říká tak jejich pologramotná dylina. Zase jste těm ksindlům skočili na špek jak blbečci. Cha cha. 😁 😁 😁
Brouci místo masa byla jen nadsázka, Green Deal zrušit nechceme, říká Dostálová
https😐/zpravy.aktualne.cz/…b77ac1f6b220ee8/
No a co je na tom špatně???
Mně nejde o konec elektromobilů. Nezávislá elektrická trakce dává pro určitý způsob použití logický smysl. A nebo se někomu může líbit dynamika nebo méně častější návštěvy servisu. Pokud ho chceš, tak si ho kup.
Jde mi o konec nesmyslných regulací a dotací, např. zákaz spalovacích aut, emisní povolenky na paliva a topení atd. Nechci, aby technická řešení určovala ideologie, úředníci a politici bez jakéhokoliv technických znalostí.
Proto jsem volil někoho, u koho je jistota, že předvolební rétorika proti Green Dealu nebyla jen hra na voliče, ale autentický postoj.
Jde mi o konec nesmyslných regulací a dotací, např. zákaz spalovacích aut, emisní povolenky na paliva a topení atd. Nechci, aby technická řešení určovala ideologie, úředníci a politici bez jakéhokoliv technických znalostí.
Proto jsem volil někoho, u koho je jistota, že předvolební rétorika proti Green Dealu nebyla jen hra na voliče, ale autentický postoj.
Plná huba spravedlnosti, ale dotace fosilních paliv, daňový zvýhodňování nafty, zpožďovací autokartely výrobců spalováků, tvrdej lobbvání automobilek u vlád a politiků, podvody s emisema, a brutální dotace německý vlády výrobcům spalováků, to všechno je úplně v pořádků protože to podle našich autodezolátů neexistuje protože vo tom ani nevěděj. Lol. :no: :-!
Německá vláda narvala do svýho autoprůmyslu za 10 let 115 miliard eur aby mohla táhnout tu "světovou ekonomiku. Ha ha 😁 😁 😁
Newspaper uncovers $172 billion in government assistance to the German auto industry
https😐/www.carsales.com.au/…-e😜osed-107275/
Německá vláda narvala do svýho autoprůmyslu za 10 let 115 miliard eur aby mohla táhnout tu "světovou ekonomiku. Ha ha 😁 😁 😁
Newspaper uncovers $172 billion in government assistance to the German auto industry
https😐/www.carsales.com.au/…-e😜osed-107275/
Když není zákazník, tak si zákazníka vyrobím, ne? 😒] 😒] 😒]
https😐/cleantechnica.com/…24-boom-evs-win/
CATL, BYD To Slash Battery Prices By 50% In 2024. BOOM! EVs Win!