Tesla v Německu zažívá strmý pád. Registrace meziročně klesly o tisíce aut
Americký výrobce elektromobilů na německém trhu nezažívá nejlepší měsíce. Tamní květnové registrace dosahují pouze zlomku toho, co loni ve stejném období.
Konec dotací na nákup a postupné ochlazování zájmu o elektromobily dělá těžkou hlavu nejenom evropským automobilkám, ale také Tesle, dosavadnímu hegemonovi na poli aut s lokálně bezemisním pohonem. Americká společnost, která se díky SUV Model Y loni stala první americkou značkou a prvním výrobcem elektrických aut, jemuž patří titul nejprodávanějšího automobilu v Evropě, zažívá na zdejším největším trhu strmý sešup.
V květnu totiž bylo v Německu zaregistrováno pouze 1896 nových vozů Tesla. Loni ve stejném období přitom bylo přihlášeno 5265 elektromobilů. Přesto se ve srovnání s dubnem jedná o mírné zlepšení. Ve čtvrtém letošním měsíci totiž na německých silnicích přibylo pouze 1637 tesel.

Vinu částečně nese také březnová odstávka továrny automobilky Tesla u obce Grünheide nedaleko Berlína, z které do Evropy proudí zmíněný model Y, za kterou stál útok levicových extrémistů na tamní elektrickou síť. Přesto se zdá, že zlatý věk z minulých let evidentně končí. Minimálně na některých (vpravdě důležitých) trzích.
Od začátku roku bylo v Německu zaregistrováno 16.601 nových vozů Tesla. Loni touhle dobou to ovšem bylo 28.339 aut. Ve srovnání s prvními pěti měsíci roku 2023 Američanům klesl tržní podíl o 41,4 % na 1,4 procenta. Elektromobily jako takové si připsaly ztrátu 30,6 %, benzinová a dieselová auta přitom rostla o 2,1, respektive 3,2 %.