Elektromobily
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeTesla Model Y se letos většího faceliftu nedočká. Podle Muska stačí pravidelné aktualizace
54 komentářů
Ozzman
Náhodou pro kupce je to super, budou mít pořád aktuální model... připomíná mne to ASX, to taky bylo 10 let stejné :-! 8-s
u Muska to dotáhneme až do levelu "Porsche 911". Proč měnit dokonalé? Kastle budou furt skoro stejné, jen se bude lehounce měnit technika. A tu a tam se trochu vytáhnou blatníky
No, ale třeba TMY fakt není hezká, ta 911 je krásná už roky 😊 Ale o té dokonalosti, to už tu kdysi někdo tvrdil i o tom ASX 😁
Mě se nelíbí ani TM3. Má divně nízkou kapotu a řidič tam sedí jak v kukani. Ale kdyby vyráběli 40 let TMS s nekonečnými facelifty, asi bych se nezlobil
Tak ta faceliftovana je hezčí, ale asi souhlasím, že nejvyváženější je TMS, pořád vypadá dobře a je jak stará ? 10 let ? cca ?
TMS nikdy nebyla levným křápem. Je to drahé auto a nebylo třeba šetřit. A TMX vypadá po letech mnohem lépe než nafouknutá TMY. Je to vidět i v interiéru. TMS má přístrojovou desku, Tesly pro prostý lid ji nemají.
první skici TMS byly někdy v roce 2007, první prototypy 2008-9, první produkční kusy 2012. Facelift 2016, druhý facelift 2021.
youtube.com/watch?…
youtube.com/watch?…
to je hodně úděsná představa, že budou produkovat ještě 40 let stejný žabotlam, to si může koupit jen člověk totálně bez vkusu a designový analfabet 😄 😄 😄
Je to perla deisgnu jako ty elektrické vozíky na zavazadla co jezdily za totáče na nádražích 😄 😄 😄 😄
Je to perla deisgnu jako ty elektrické vozíky na zavazadla co jezdily za totáče na nádražích 😄 😄 😄 😄
Zajímavé, jako dlouho se dělá Buchanka? Ale což už mají elektrickou Nivu.
O Nivě nikdo netvrdí že je to designový skvost. Je to účelový offroad pro nezpevnné cesty , lehce opravitelný a tím pádem snadno opravitlený tam kde nejsou servisy atd.
Prostě někam na Sibiř, Mongolsko, Peru atd ideální auto.
To samé Buchanka.
Kdo si koupí Buchanku aby s ní vozil ředkvičky na trh v petrohradu a Housky v Moskvě, když si může koupit Gazelle, Valdaj nebo dodávky od Sollersu.
Pořád se opakuješ, nevím že tě to baví 😄
Prostě někam na Sibiř, Mongolsko, Peru atd ideální auto.
To samé Buchanka.
Kdo si koupí Buchanku aby s ní vozil ředkvičky na trh v petrohradu a Housky v Moskvě, když si může koupit Gazelle, Valdaj nebo dodávky od Sollersu.
Pořád se opakuješ, nevím že tě to baví 😄
PowerHouse
Když se počká 1 rok,
tak budete mít v autě o generaci lepší výpočetní středisko.
Alespoň Qualcomm na keynote mluvil o průlomu v roce 2025.
tak budete mít v autě o generaci lepší výpočetní středisko.
Alespoň Qualcomm na keynote mluvil o průlomu v roce 2025.
L Cesarin
Pri tesle je facelift zbytočný, bude postačovať ak budú aspoň licovať diely.
Renoo
Minulý rok tu elektrofanatici psali o tom, jak příští rok přijde Juniper, zase další gamechanger... No, skutek zase utek. "Pravidelné aktualizace" fakt nestačí. Umlácený a hlučný TMY si koupí Teslafanatik, ale těch je na trhu jen omezený počet. A pokud se z toho má stát komfortní automobil, tak bude potřebovat víc než nové světla, řídící jednotku,... tedy to, co se jednoduše nahradí a nebo to, kde se nahraje nový software.
A když u něčeho klesají prodeje, tak logika byznysu říká, že to potřebuje vylepšit a být lepší než ostatní případně zlevnit, aby prodeje zachoval a nebo navýšil.
Tesla jednoduše narazila na to, na co ostatní západní výrobci - nemají podporu státu. Sice si tu morální odpad uchcává nad supr levnými čínskými EV a posmívají se evropské produkci, ale jejich kebule prostě nechápou, že když stát hodí automobilce půl meg a víc na jedno auto, tak prostě není možné být horší, než ti ostatní bez podpory.
Jo a kdyby třeba Thomas Schäfer jen tak mimochodem v médiích tvrdil, že zničí čínské automobilky, tak VW dostane na *** od Číny instantně. Ale když Chuanfu v médiích vyzve čínské automobilky, aby se spojily a zničily západní konkurenci, tak se nestane nic a zdejší morální odpad nemá problém si zajít do krámu a čínské auto si koupit.
A když u něčeho klesají prodeje, tak logika byznysu říká, že to potřebuje vylepšit a být lepší než ostatní případně zlevnit, aby prodeje zachoval a nebo navýšil.
Tesla jednoduše narazila na to, na co ostatní západní výrobci - nemají podporu státu. Sice si tu morální odpad uchcává nad supr levnými čínskými EV a posmívají se evropské produkci, ale jejich kebule prostě nechápou, že když stát hodí automobilce půl meg a víc na jedno auto, tak prostě není možné být horší, než ti ostatní bez podpory.
Jo a kdyby třeba Thomas Schäfer jen tak mimochodem v médiích tvrdil, že zničí čínské automobilky, tak VW dostane na *** od Číny instantně. Ale když Chuanfu v médiích vyzve čínské automobilky, aby se spojily a zničily západní konkurenci, tak se nestane nic a zdejší morální odpad nemá problém si zajít do krámu a čínské auto si koupit.
Pravidelné aktualizace nestačí na co? Dejme si k tomu nějaká čísla, ať víme, jak na tom jsme...
Za Q1 je nejprodávanější EV v Evropě Tesla Y s 58t. Druhá je Tesla 3 s 27t. Třetí Audi Q4 e-tron s 15t. Fakt Tesla potřebuje zlevnit a vylepšit?
V té Číně to není úplně tak jednoduché. Nio se dostalo v roce 2020 do vážných finančních problémů a stát tam nalil asi miliardu dolarů a další peníze přes nějakou státní banku. Ale není to přímo tak, že by stát dotoval každé vyrobené auto nebo tak něco. A to zase není nic výjimečného... státní pomoc čerpalo v těžkých časech GM... v Evropě třeba Renault... a Tesla byla taky dlouhé roky v červených, tam to ale asi šlo za investory. Prostě státu se vyplatí, když ta automobilka funguje, ale k tomu vede trnitá cesta.
Za Q1 je nejprodávanější EV v Evropě Tesla Y s 58t. Druhá je Tesla 3 s 27t. Třetí Audi Q4 e-tron s 15t. Fakt Tesla potřebuje zlevnit a vylepšit?
V té Číně to není úplně tak jednoduché. Nio se dostalo v roce 2020 do vážných finančních problémů a stát tam nalil asi miliardu dolarů a další peníze přes nějakou státní banku. Ale není to přímo tak, že by stát dotoval každé vyrobené auto nebo tak něco. A to zase není nic výjimečného... státní pomoc čerpalo v těžkých časech GM... v Evropě třeba Renault... a Tesla byla taky dlouhé roky v červených, tam to ale asi šlo za investory. Prostě státu se vyplatí, když ta automobilka funguje, ale k tomu vede trnitá cesta.
Jojo, obhajoba Číny nezná mezí 😁 Vylízat řiť ať to stojí co to stojí.
https😐/www.auto.cz/…-tvrdi-eu-151818
původní zdroj Eur-Lex
Zda je nebo není nejprodávanější je šumak fuk. Tvoje čísla jsou k ničemu. Jde o celkové počty a především nenaplnění odhadů. Ale jako obvykle, obhajoba Tesly nezná mezí.
https😐/www.auto.cz/…-tvrdi-eu-151818
původní zdroj Eur-Lex
Zda je nebo není nejprodávanější je šumak fuk. Tvoje čísla jsou k ničemu. Jde o celkové počty a především nenaplnění odhadů. Ale jako obvykle, obhajoba Tesly nezná mezí.
Prosím informaci kde jste vyzkoušel že TMY je umlácený a hlučný automobil.
V květnu jsem byl v Praze vyzkoušet TMY LR za 1,2mil a TM3 v zadokolce. Vše na kolech 19". Přijel jsem si potvrdit to co vy píšete, tvrdé hlučné a na***. A že TM3 už je fajn.
Po 3 hodinách jsem odjel úplně hotový. TMY najeto 12tis km bylo skvělé, tiché a příjemný podvozek na rozmlácených silnicích 3. třídy v okolí Průhonic.
Jsem náročný klient který chtěl pouze rozumné, tiché a úsporné auto.
Mám na stole nabídku na A6 Allroad se vzduchovým podvozkem, ale z Tesly za 1/2 ceny jsem byl opravdu nadšen.
Ano nechci auto na rok tak se bojím co bude dělat podvozek na 100-150 000 km abych nevyhodil prachy. Děkuji za odpověd i klidně od někoho kdo má více ojetou TMY.
V květnu jsem byl v Praze vyzkoušet TMY LR za 1,2mil a TM3 v zadokolce. Vše na kolech 19". Přijel jsem si potvrdit to co vy píšete, tvrdé hlučné a na***. A že TM3 už je fajn.
Po 3 hodinách jsem odjel úplně hotový. TMY najeto 12tis km bylo skvělé, tiché a příjemný podvozek na rozmlácených silnicích 3. třídy v okolí Průhonic.
Jsem náročný klient který chtěl pouze rozumné, tiché a úsporné auto.
Mám na stole nabídku na A6 Allroad se vzduchovým podvozkem, ale z Tesly za 1/2 ceny jsem byl opravdu nadšen.
Ano nechci auto na rok tak se bojím co bude dělat podvozek na 100-150 000 km abych nevyhodil prachy. Děkuji za odpověd i klidně od někoho kdo má více ojetou TMY.
Podvozek je hodně o konkrétním využití, jako na každym autě.. Když s tim budeš krosit po poli, bude KO ve 20kkm. Při normálním užití ale těch 150 vydrží. Hlavně audina tě odrbe každých 30k o fůru peněz na servise, tesla servis takřka nepotřebuje, první by se měl dělat ve 120k kontrolní. Je ale dobrý si nechat po koupi zkontrolovat geometrii.
Jestli je pár tisíc na pravidelném servisu pro tebe fůra peněz, pak nemá smysl řešit auto.
Porovnávat pohodlí TMY vs A6 Allroad je hodně mimo.
Porovnávat pohodlí TMY vs A6 Allroad je hodně mimo.
TMY jsem měl na týden půjčenou. A je to hlučný auto a má nepříjemně tvrdý podvozek. Za svůj docela dlouhý život jsem vyzkoušel hodně aut a zcela si za tím tvrzením stojím. Aktuální auťák je úplně někde jinde a TMY se tomu komfortem nemůže rovnat.
TMY má reálně poměrně tvrdý a nepříliš komfortní podvozek. Opravdu nevím, které silnice III.třídy kolem Průhonic myslíš.
U TMY záleží na ročníku, první kusy z Číny mají podvozek poměrně tvrdý, pozdější Berlín by měl být výrazně lepší = komfortnější.
Ale taky dojem z podvozku záleží na seřízení geometrie - co jsme na firmu před pár měsíci koupili 2021 TMY se 100.000km, tak Tesla Dave v Pelhřimově potvrdil, že podvozek je v pohodě, není nutno řešit servis. Dále seřídili geometrii na lehce agresivnější a svezení s autem bylo najednou úplně někde jinde (komfort samozřejmě zůstal stejný).
Potom jsem k nim dovezl svou TM3 (165.000km). Podvozek mi udělali v Tesle na prodlouženou záruku ve 149.000km, takže v Pelhřimově nebylo třeba řešit nic, ani geometrii - ta byla správně.
Ale taky dojem z podvozku záleží na seřízení geometrie - co jsme na firmu před pár měsíci koupili 2021 TMY se 100.000km, tak Tesla Dave v Pelhřimově potvrdil, že podvozek je v pohodě, není nutno řešit servis. Dále seřídili geometrii na lehce agresivnější a svezení s autem bylo najednou úplně někde jinde (komfort samozřejmě zůstal stejný).
Potom jsem k nim dovezl svou TM3 (165.000km). Podvozek mi udělali v Tesle na prodlouženou záruku ve 149.000km, takže v Pelhřimově nebylo třeba řešit nic, ani geometrii - ta byla správně.
To je zázračný auto , 165 tis a původní podovzek včetně uložení tlumičů a tyček stabilizátorů atd, při stavu českých silnic připomínajících tankodromy......
To snad nedá ani RR Phantom za 15 mega 😄
Tady lidi mění nápravy po 60-80 tis na spalovácích protože to mlátí a vrže 😄
To snad nedá ani RR Phantom za 15 mega 😄
Tady lidi mění nápravy po 60-80 tis na spalovácích protože to mlátí a vrže 😄
Nebo Nebo
Chudáci zaměstnanci Elona, chce jim zakázat IPhony.
Co budou dělat ti z Tesly, kteří je mají?
Co budou dělat ti z Tesly, kteří je mají?
rohYpnol
Tesla je zkrátka one man diaster 😒]
Už jen jeho prohlášení o iPhone a zákazu kvůli AI je naprosto vypovídající a je to důvod, proč se této značce vyhnout obloukem :-!
No, Tesla skončí úplně stejně jako Fisker, jen to bude trvat dýl a průšvih to bude o to větší 😒]
Už jen jeho prohlášení o iPhone a zákazu kvůli AI je naprosto vypovídající a je to důvod, proč se této značce vyhnout obloukem :-!
No, Tesla skončí úplně stejně jako Fisker, jen to bude trvat dýl a průšvih to bude o to větší 😒]
Ondore
Jeden a pol roka dozadu som tu dával predpoveď (https😐/www.auto.cz/diskuse/88112/1) a je dobrý čas, aby som dal ďalšiu. Najskôr ale začneme super príležitosťou zbohatnúť pre miestnych hejterov. Moja ponuka je😒br />
Vsaď sumu, ktorá vyjadrí silu Tvojho presvedčenia, že tento rok na trh nepríde Juniper, ja ju dorovnám. Ak do 31.12.2024 nebude možné objednať Tesla Model Y Juniper (t.j. facelift obdobný tomu, čo vidíme na Model 3), tak zdvojnásobíš svoje prachy, v opačnom prípade sú moje. Spíšeme zmluvu, dáme to k notárovi do úschovy a niekto z nás bude mať (v januári) pekné Vianoce. Hláste sa postupne, nie všetci naraz, na každého sa dostane. Suma nech je taká, aby sa nám k tomu notárovi oplatilo vôbec ísť, ok? A notára dáme niekde na pol ceste, nech je to fér, ok?
Tak a teraz tá predpoveď😒br /> - Tesla Model Y Juniper sa najskôr objaví v Ázii a Európe, Amerika príde až budúci rok.
- Stále je otázne, či od začiatku predaja, alebo postupne, ale okrem vylepšení z Model 3 prinesie hlavne nové batérie. Zásadnú zmenu chémie prinesie "LFP", či skôr M3P, čo prinesie vyššiu energetickú hustotu a kapacitu (70+ kWh).
- Na záver potešíme hejterov, tak ako bol Model Y minulý rok najpredávanejšie auto na svete (bez rozdielu pohonu), tak za rok 2024 sa neumiestni ani v prvej päťke.
Ďalšie predpovede pridám, keď príde vhodná príležitosť, tie stávky poprosím do súkromnej správy spolu s návrhom zmluvy, máte na to najbližšie 2 týždne, ďakujem.
Tak a teraz tá predpoveď😒br /> - Tesla Model Y Juniper sa najskôr objaví v Ázii a Európe, Amerika príde až budúci rok.
- Stále je otázne, či od začiatku predaja, alebo postupne, ale okrem vylepšení z Model 3 prinesie hlavne nové batérie. Zásadnú zmenu chémie prinesie "LFP", či skôr M3P, čo prinesie vyššiu energetickú hustotu a kapacitu (70+ kWh).
- Na záver potešíme hejterov, tak ako bol Model Y minulý rok najpredávanejšie auto na svete (bez rozdielu pohonu), tak za rok 2024 sa neumiestni ani v prvej päťke.
Ďalšie predpovede pridám, keď príde vhodná príležitosť, tie stávky poprosím do súkromnej správy spolu s návrhom zmluvy, máte na to najbližšie 2 týždne, ďakujem.
Pobavils .. Prej sázková kancelář. 😆🤣😂
Nie je to hazard, keď veríš tomu, čo hlásaš 😄 Tak čo, rozbiješ prasiatko?
Jsi směšný a zoufalý, směju se ti do xichtu, prej sázková kancelář. 😁😂🤣
Bol som v Monaku pri hre, kde sa milionári pozerali, ako stávkujú miliardári. Áno, len som pozeral, ale Lenka Čížková je presne ten človek, ktorý stojí obďaleč a je dosť zbabelý na to posadiť sa ku stolu, ale dosť frajer na to, aby to "natrel(a)" všetkým, ktorý pri tom stole sú.
“Hláste sa postupne, nie všetci naraz, na každého sa dostane. Suma nech je taká, aby sa nám k tomu notárovi oplatilo vôbec ísť, ok? A notára dáme niekde na pol ceste, nech je to fér, ok?”
Pokračuj, mona&co. 🤣🤣🤣
Pokračuj, mona&co. 🤣🤣🤣
Počujem len: "haf, haf". Psi štekajú, karavána ide ďalej.
“Ďalšie predpovede pridám, keď príde vhodná príležitosť, tie stávky poprosím do súkromnej správy spolu s návrhom zmluvy, máte na to najbližšie 2 týždne, ďakujem.”
To snad není možný… Co tam máš ještě v zásobě, monacký kníže? 😆🤣😂
To snad není možný… Co tam máš ještě v zásobě, monacký kníže? 😆🤣😂
Haha.
Smůůůůůůůůlaaaa. Slibotechna Musk nikdy nezklame
A proto - Turek a spol - go ahead v EP a srovnejme si konečně zase realitu světa 😄
Je tady pohled politický, díky tomu, že se spalováky zakázaly.
Jo, neměly se zakazovat, aby tady byl realistický pohled.
Ale je taky otázka, co chystají, jestli těch změn proti TM3 bude více ...
Ale v součtu prodejů na koncern nebo značka Tesla prohrává a zejména doma v USA, stačí se podívat kolik toho prodá doma Tesla a kolik třeba Chevrolet
Tuhle jednoduchost Tesly ocení pak ti následní majitelé, co to budou servisovat podomácku, nebo u "Pepy ve stodole". Zpětná kompatibilita inovovaných dílů, možnost přehrávat jednotky ...
Zrovna nedávno jsem sledoval nějaké video Superbu, kde se dodělával tempomat. Proč doháje existuje kroužek pod volantem bez podpory tempomatu, přičemž vypadá stejně jako ten, co podporu má? Nebylo lepší ušetřit prachy z rozsahu dodávky a netříštit objednávku na 5 podtypů?
Stejně tak nemam rád nábytek z Ikey v barvě kamene co má tvary krychle nebo obdelníku a smaé rovné hrany, žádné ozdoby, žádné zaoblení atd
Jinak ono to jde udělat i metodou Smart, ti měli verzi v totál oholené výbavě, ale když sis chtěl přidat třeba otáčkoměr, lepší rádio atd tak stačilo najít správný kablík/konktor, přilepený izolačkou někam bokem, napojit to a už na tom běhal otáčkomě a hodiny Brabus, rádio z nejvyšší výbavy atd atd
To je o výrobci jestli natahá všude kabely a stačí jen napojit nebo budou dělat 6 typů kabelových svazků 😄