Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tesla Model Y se letos většího faceliftu nedočká. Podle Muska stačí pravidelné aktualizace

Ondřej Šámal
Diskuze (54)

Sám Elon Musk na síti X potvrdil, že nejprodávanější elektromobil světa se letos výrazné modernizace po vzoru Tesly 3 nedočká.

Prodeje automobilky Tesla v posledních letech stojí především na povedeném SUV Model Y. To boduje nejen výkonem a dojezdem, ale také podporou dobíjení výkonem až 250 kW, ačkoliv používá pouze 400V architekturu. K tomu přidává také více než konkurenceschopnou cenu. Za nejlevnější zadokolku s 220 kilowatty a akumulátorem typu LFP (lithium-železo-fosfát) s využitelnou kapacitou 57,5 kWh, jež vystačí až na 455 kilometrů, se všemi poplatky dáte 1.120.400 Kč.

Ačkoliv Tesla Y i v letošním roce patří k absolutně nejoblíbenějším elektromobilům na světě, spousta zájemců čeká na zmodernizovanou verzi, jež se bude inspirovat menším modelem 3 s přídomkem Highland. Ten se ukázal před deseti měsíci a přišel mimo jiné s atraktivnějším exteriérem, modernější palubní elektronikou, kvalitnějším interiérem a výrazně přepracovaným podvozkem, který je o poznání komfortnější než v minulosti. Přitom právě pohodlí je u tesel všeobecně kritizováno.

Jenže Elon Musk se na síti X vyjádřil, že s očekávaným faceliftem se pro letošní rok nepočítá, ačkoliv v minulosti tady nějaké indicie byly. Podle extravagantního miliardáře s jihoafrickým, kanadským a americkým pasem prý stačí pravidelné aktualizace, které vedle palubního systému upravují také řídicí jednotku vozu, „odemykají“ vybrané funkce (třeba matrixová hlavní světla) a zvyšují efektivitu elektrického pohonu a dojezd na jedno nabití.

Video se připravuje ...

Omlazená Tesla Model Y s přídomkem Juniper by se mohla objevit až příští rok. Automobilka s faceliftem evidentně nepospíchá. Prodeje vozů s lokálně bezemisním pohonem totiž nerostou tak rychle, jak se očekávalo, investice do vylepšeného SUV by se proto Tesla nemusela tolik vyplatit.

Zejména když původní model z roku 2020 je stále nejprodávanějším elektromobilem světa. Například ve Spojených státech bylo za první čtvrtletí registrováno téměř 97 tisíc exemplářů tohoto vozu (technicky příbuzná Tesla 3 hlásí třetinový přírůstek), který si mezi elektroauty udržuje 35,4% podíl. V Česku bylo od ledna do května zapsáno 504 nových „ypsilonů“, druhá Škoda Enyaq má 362 zářezů.

Ondřej Šámal
Diskuze (54)

Doporučujeme

Avatar - Barrichello
14. 6. 2024 13:41
Re: Nečekaně...
To je zázračný auto , 165 tis a původní podovzek včetně uložení tlumičů a tyček stabilizátorů atd, při stavu českých silnic připomínajících tankodromy......
To snad nedá ani RR Phantom za 15 mega :-)

Tady lidi mění nápravy po 60-80 tis na spalovácích protože to mlátí a vrže :-)
13. 6. 2024 23:15
Re: Nečekaně...
U TMY záleží na ročníku, první kusy z Číny mají podvozek poměrně tvrdý, pozdější Berlín by měl být výrazně lepší = komfortnější.

Ale taky dojem z podvozku záleží na seřízení geometrie - co jsme na firmu před pár měsíci koupili 2021 TMY se 100.000km, tak Tesla Dave v Pelhřimově potvrdil, že podvozek je v pohodě, není nutno řešit servis. Dále seřídili geometrii na lehce agresivnější a svezení s autem bylo najednou úplně někde jinde (komfort samozřejmě zůstal stejný).

Potom jsem k nim dovezl svou TM3 (165.000km). Podvozek mi udělali v Tesle na prodlouženou záruku ve 149.000km, takže v Pelhřimově nebylo třeba řešit nic, ani geometrii - ta byla správně.
13. 6. 2024 06:37
Re: Nečekaně...
TMY má reálně poměrně tvrdý a nepříliš komfortní podvozek. Opravdu nevím, které silnice III.třídy kolem Průhonic myslíš.
13. 6. 2024 06:36
Re: Nečekaně...
Jestli je pár tisíc na pravidelném servisu pro tebe fůra peněz, pak nemá smysl řešit auto.

Porovnávat pohodlí TMY vs A6 Allroad je hodně mimo.
Avatar - del42sa
13. 6. 2024 06:28
Re: Jedinečná šanca zbohatnúť!
a já myslel že se spíš identifikuje jako mořský koník :D :D