Design
Moderní design úplně všeho i splachovadla na záchodě mají trend být součástí jednoho celku. Jen displeje aut vypadají, jako dodatečně dodělaný prvek v interiéru, jakoby někdo domontoval nádržku na ostřikovače na kapotu. Třeba LEDku TV má na nožičkách v obýváku asi jen designér BMW.
, že škodovky nebudou mít displej přes celou přístrojovou desku jako mají NIO
Zatím jen redaktoři auto-pořadů na TA3 "odkrývají" zamlčovanou pravdu: velké displeje, na kterých se pořád něco děje, odvádí pozornost řidiče. Je to prostý reflex: něco se tam hýbe, zkontroluj to. Kdy už někdo těm hlupákům ve vedení designu a celých automobilek vysvětlí, že toto řešení giga-screenů v autech připravené pro autonomní mobilitu se do dnešních aut nejen nehodí, že je vysloveně nebezpečně?
Přesně tak. Nehledě na to, že to ničí zrak a jak říkáte, odrazuje to bezpečnost. Se divím, že stará auta dokázali bez toho jezdit. Pochopím menší displej, třeba jako u 2. superbu
A proč vadí velký displej? Chci vidět na navigaci, kdo mi volá a pod. Kolečkem na klimě navolím 22°C a mohu to vidět 3cm velké, chci vidět kdo mi volá a co mi hraje.
Videl si nový infotainment v Enyaqu? Veľká obrazovka, ale stále nepochopiteľne malé widqety a nápisy, tak potom sa triafaj. :no:
Přesně. Velký displej často vyústí v to, že se v něm plýtvá místem a to, co chce člověk vidět, je malinké.
To je jako s moderními telefony. Starší lidé se těší, že na velkém displeji se jim to bude lépe číst. Jenže spousta systémových věcí jako je třeba hlavní oznamovací lišta Androidu, nejde zvětšit, a kvůli vyššímu rozlišení displeje je písmo a piktogramy ještě menší, takže ji přečtou jen ti s opravdu dobrým zrakem.
To je jako s moderními telefony. Starší lidé se těší, že na velkém displeji se jim to bude lépe číst. Jenže spousta systémových věcí jako je třeba hlavní oznamovací lišta Androidu, nejde zvětšit, a kvůli vyššímu rozlišení displeje je písmo a piktogramy ještě menší, takže ji přečtou jen ti s opravdu dobrým zrakem.
Tak jestli je něco pro interiéry nových aut nežádoucí, tak je to likvidace tlačítek a normálních přístrojových štítů s pořádnými "budíky"!!! 😲 😲 :no: Instalace obludných displejů na palubky současných aut je ergonomický i designérský zločin, o který nikdo soudný nestojí! Dalším velmi špatným trendem (jak z hlediska ovládání, tak i budoucích servisních nákladů) jsou el. P brzdy. Všemi těmito trendy koncern VW likviduje vyhlášenou skvělou ergonomii svých vozů!!! 😲 😲 😲 :no:
"Parkova filozofie minimalistického designu, která zvyšuje estetickou přitažlivost i funkčnost, bude utvářet interiéry připravovaných modelů a projektových studií značky Škoda"
Nevím jak pro marketingové oddělení automobilky, ale pro mě je minimalistický design esteticky nepřitažlivý a snižuje funkčnost.
Pamatuju na sice strohé, ale promyšlené interiéry dřívějších Škodovek. Dnes člověk sedne do Octavie a nestačí se divit. Rolery na multifunkčním volantu jsou dál od věnce než dříve, takže na ně člověk nedosáhne. Středové výdechy ventilace foukají na koleno a ruku. 12V zásuvka chybí. USB-C zásuvky se brzy rozviklají. A tak by se dalo pokračovat. Dřívější silná stránka Škodovek se stává jejich slabinou. A teď ještě přijde tenhle pán to celé zminimalizovat (=zlevnit).