Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Design

Zpět na článek

Škoda má nového šéfa designu interiéru. Působil v Niu, Kie či u Pininfariny

17 komentářů

Avatar - Anonym
Anonym
Citace z tiskové zprávy
"Parkova filozofie minimalistického designu, která zvyšuje estetickou přitažlivost i funkčnost, bude utvářet interiéry připravovaných modelů a projektových studií značky Škoda"
Nevím jak pro marketingové oddělení automobilky, ale pro mě je minimalistický design esteticky nepřitažlivý a snižuje funkčnost.
Pamatuju na sice strohé, ale promyšlené interiéry dřívějších Škodovek. Dnes člověk sedne do Octavie a nestačí se divit. Rolery na multifunkčním volantu jsou dál od věnce než dříve, takže na ně člověk nedosáhne. Středové výdechy ventilace foukají na koleno a ruku. 12V zásuvka chybí. USB-C zásuvky se brzy rozviklají. A tak by se dalo pokračovat. Dřívější silná stránka Škodovek se stává jejich slabinou. A teď ještě přijde tenhle pán to celé zminimalizovat (=zlevnit).
Avatar - Ringhofer
Ringhofer
Výstižně napsáno. Jak říkal pan Lutz: When everybody does, dont!
Avantime
To s tými nízko umiestnenými výduchmi vetrania mi veru dosť vadí. Inak však minimalistický nemusí znamenať striktne dotykové ovládanie, viď Hondu Civic alebo nový Citroen C3.
Avatar - Anonym
Anonym
Interiér Hondy Civic mi přijde naopak maximalistický a i nový C3 je tak někde na půli cesty. Minimalistický jsem myslel jako ti má Nio, odkud ten pán přišel. Velký tablet místo středového panelu a malý displej místo budíků a jinak nikde nic.
ericn
Tak ti nevím, používám OIV už 4 rokem a nic z toho co píšeš nepociťuji, ty rollery na volantu jsou naopak super a ve správné poloze, USB-C vykloktané nemám. OIV má pod displejem HW tlačítka na rychlý přístup, dál už je to patlání po displeji - to bych kritizoval, ale žit se s tím dá…. 12V zásuvku nepotřebuju vůbec, na co taky….
Avatar - Anonym
Anonym
Asi máš delší palce. Mně vyhovovalo umístění rolerů blíže věnci, jak to měla OIII, respektive jak to dodnes má většina jiných aut koncernu VW.
ericn
No jo, 100 lidí - 100 chutí, já jsem s tím v pohodě. U Touranu to mám taky trochu jinak, ale taky dosahnu palcem na vse na volantu 😉
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Moderní design úplně všeho i splachovadla na záchodě mají trend být součástí jednoho celku. Jen displeje aut vypadají, jako dodatečně dodělaný prvek v interiéru, jakoby někdo domontoval nádržku na ostřikovače na kapotu. Třeba LEDku TV má na nožičkách v obýváku asi jen designér BMW.
Nebo Nebo
, že škodovky nebudou mít displej přes celou přístrojovou desku jako mají NIO
Avatar - Ringhofer
Ringhofer
Zatím jen redaktoři auto-pořadů na TA3 "odkrývají" zamlčovanou pravdu: velké displeje, na kterých se pořád něco děje, odvádí pozornost řidiče. Je to prostý reflex: něco se tam hýbe, zkontroluj to. Kdy už někdo těm hlupákům ve vedení designu a celých automobilek vysvětlí, že toto řešení giga-screenů v autech připravené pro autonomní mobilitu se do dnešních aut nejen nehodí, že je vysloveně nebezpečně?
Nebo Nebo
Přesně tak. Nehledě na to, že to ničí zrak a jak říkáte, odrazuje to bezpečnost. Se divím, že stará auta dokázali bez toho jezdit. Pochopím menší displej, třeba jako u 2. superbu
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Tak jestli tam máš kolotoče nebo waze je zásadní rozdíl. Navigace na větším displeji je jednoznačně přínos.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
A proč vadí velký displej? Chci vidět na navigaci, kdo mi volá a pod. Kolečkem na klimě navolím 22°C a mohu to vidět 3cm velké, chci vidět kdo mi volá a co mi hraje.
Avantime
Videl si nový infotainment v Enyaqu? Veľká obrazovka, ale stále nepochopiteľne malé widqety a nápisy, tak potom sa triafaj. :no:
Avatar - Anonym
Anonym
Přesně. Velký displej často vyústí v to, že se v něm plýtvá místem a to, co chce člověk vidět, je malinké.
To je jako s moderními telefony. Starší lidé se těší, že na velkém displeji se jim to bude lépe číst. Jenže spousta systémových věcí jako je třeba hlavní oznamovací lišta Androidu, nejde zvětšit, a kvůli vyššímu rozlišení displeje je písmo a piktogramy ještě menší, takže ji přečtou jen ti s opravdu dobrým zrakem.
Uživatel_5828159
Tak ten je tam vysvihne. Doted to byli furt hranaty kostky
Arese
Tak jestli je něco pro interiéry nových aut nežádoucí, tak je to likvidace tlačítek a normálních přístrojových štítů s pořádnými "budíky"!!! 😲 😲 :no: Instalace obludných displejů na palubky současných aut je ergonomický i designérský zločin, o který nikdo soudný nestojí! Dalším velmi špatným trendem (jak z hlediska ovládání, tak i budoucích servisních nákladů) jsou el. P brzdy. Všemi těmito trendy koncern VW likviduje vyhlášenou skvělou ergonomii svých vozů!!! 😲 😲 😲 :no: