Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda má nového šéfa designu interiéru. Působil v Niu, Kie či u Pininfariny

Ondřej Šámal
Diskuze (17)

Mladoboleslavská automobilka oznámila změny ve vedení designu interiéru. Dosavadní šéf Peter Olah míří do nové role.

V pondělí 3. června do funkce vedoucího designu interiéru nastoupil l Chan Park. Tento absolvent prestižní Royal College of Art přichází do české automobilky s bohatými zkušenostmi z několika významných automobilových značek. Hned po dokončení magisterského studia v roce 2007 Park zamířil do italské společnosti Pininfarina.

V lednu 2009 přešel do společnosti Kia Europe v Německu, kde měl na starosti design interiéru několika projektů. Ve společnosti Mercedes-Benz AG postoupil na pozici seniorního designéra interiéru a v letech 2013 až 2021 se vypracoval na seniorního designéra v Audi AG. Do Škodovky přechází z čínské automobilky Nio, která se specializuje na elektromobily. Kromě minimalistického přístupu k designu se Park zaměří na zlepšení společného souznění řidiče a vozu.

Video se připravuje ...

Jeho předchůdce Peter Olah přebírá novou funkci v týmu Škoda Design a bude zodpovědný za pozici Art Direction – One Design Identity. Ve své nové pozici bude mít na starosti definování a dohled nad ucelenou 360° strategií designu včetně filozofie, stylu a výzkumu budoucích trendů.

Olah se v posledních letech věnoval také navrhování trofejí pro mistrovství světa v hokeji a slavnou Tour de France, jejímiž dlouholetými partnery mladoboleslavská automobilka je.

Ondřej Šámal
Diskuze (17)

Doporučujeme

13. 6. 2024 14:34
Re: Minimalistický design
No jo, 100 lidí - 100 chutí, já jsem s tím v pohodě. U Touranu to mám taky trochu jinak, ale taky dosahnu palcem na vse na volantu ;-)
13. 6. 2024 12:36
Re: Minimalistický design
Asi máš delší palce. Mně vyhovovalo umístění rolerů blíže věnci, jak to měla OIII, respektive jak to dodnes má většina jiných aut koncernu VW.
13. 6. 2024 08:52
Re: Minimalistický design
Tak ti nevím, používám OIV už 4 rokem a nic z toho co píšeš nepociťuji, ty rollery na volantu jsou naopak super a ve správné poloze, USB-C vykloktané nemám. OIV má pod displejem HW tlačítka na rychlý přístup, dál už je to patlání po displeji - to bych kritizoval, ale žit se s tím dá…. 12V zásuvku nepotřebuju vůbec, na co taky….
13. 6. 2024 08:51
Bojim, bojim...
Tak jestli je něco pro interiéry nových aut nežádoucí, tak je to likvidace tlačítek a normálních přístrojových štítů s pořádnými "budíky"!!! :-O :-O :no: Instalace obludných displejů na palubky současných aut je ergonomický i designérský zločin, o který nikdo soudný nestojí! Dalším velmi špatným trendem (jak z hlediska ovládání, tak i budoucích servisních nákladů) jsou el. P brzdy. Všemi těmito trendy koncern VW likviduje vyhlášenou skvělou ergonomii svých vozů!!! :-O :-O :-O :no:
13. 6. 2024 07:17
Re: Tak to doufám
Přesně. Velký displej často vyústí v to, že se v něm plýtvá místem a to, co chce člověk vidět, je malinké.
To je jako s moderními telefony. Starší lidé se těší, že na velkém displeji se jim to bude lépe číst. Jenže spousta systémových věcí jako je třeba hlavní oznamovací lišta Androidu, nejde zvětšit, a kvůli vyššímu rozlišení displeje je písmo a piktogramy ještě menší, takže ji přečtou jen ti s opravdu dobrým zrakem.