Ojetiny
Ojeté elektromobily jsou levnější než spalovací auta, říká americká statistika. Jak je to v Česku?
24 komentářů
Nebudeme si nalhávat, trh se nedá znásilnit dlouhodobě. Jedině s dlouhodobými dotacemi.
V Americe se masově na dotační politiku nehraje. Asi v těch spalovacích něco bude?
V Americe se masově na dotační politiku nehraje. Asi v těch spalovacích něco bude?
Hlavní věc je rychlý vývoj. Baterie dnes jsou na jiné úrovni než před 5 lety, cenove i parametry. A proto ceny ojetých EV klesají rychleji. Cena nových EV klesá, tak musí následně klesat i cena ojetiny.
Ja bych rekl, ze klesa hodnota el aut. Prodat phev outlandera byl docela vopruz. Přesto že byl v top stavu. Bz uz prodávat nebudu, uz ted by mi najety kilometr vysel 2x tolik nez taxik, tak snad to nekdy s tim taxikem srovnam
No phev outlander nebyl nic moc ani jako novej. Byl to průkopník a myslim si, ze hodne pomohl k oblibe phev. Do toho ale nové PHEV mají dojezd 100km, tohle mělo tak 30. Je jasné, že cena klesne. Ano, je to kvůli baterii, která je zastaralá za první rok, protože přichází nové a lepší.
To samé to bz4x. Rozdil mezi ním co jsem jezdil v roce 2022 a tím co jsem jel nedávno, značný rozdíl. Spotřeba, dojezd, komfort. Jediné co se nezměnilo, nulová zpětná vazba.
To samé to bz4x. Rozdil mezi ním co jsem jezdil v roce 2022 a tím co jsem jel nedávno, značný rozdíl. Spotřeba, dojezd, komfort. Jediné co se nezměnilo, nulová zpětná vazba.
Jj souhlas. Ale neni to jiny auto, jen jiny software. Po aktualizaci se hodně veci změnilo. Holt dobry auto neumi ani toyka na prvni pokus.
Vsecky bateriový auta sou blbe prodejny za rozumny peníze. 5lety auto s malým najezdem za půlku puvodni ceny bazar nekoupi. A s padem cen to bude jeste horsi
Vsecky bateriový auta sou blbe prodejny za rozumny peníze. 5lety auto s malým najezdem za půlku puvodni ceny bazar nekoupi. A s padem cen to bude jeste horsi
Vždyť jsou levnější, než spalovací auto. Jednoduché. Radši si vyberou lepší, novější a známou technologii, než archaický EV.
Nějak se vám to pomotalo.
Spalovák je archaická technologie, kterou více než 100 let cizelujeme k dokonalosti, zatímco elektromobil s lithiovou baterií je nová technologie, kterou tu nemáme víc než 15 let.
A nepokoušejte se o argumentační faul typu, že elektřinou poháněná auta tu byla dříve, než ta spalovací. To je sice pravda, ale s těmi moderními EV neměla společného nic kromě toho, že kola poháněl elektrický motor.
Spalovák je archaická technologie, kterou více než 100 let cizelujeme k dokonalosti, zatímco elektromobil s lithiovou baterií je nová technologie, kterou tu nemáme víc než 15 let.
A nepokoušejte se o argumentační faul typu, že elektřinou poháněná auta tu byla dříve, než ta spalovací. To je sice pravda, ale s těmi moderními EV neměla společného nic kromě toho, že kola poháněl elektrický motor.
No musím se elektrozkratů zastat.
Archaický je koncept, ne samotné vozy.
Nicméně, když to porovnám s plugin hybridy a't už v benzínu nebo v naftě, jsou EV mnohem méně sofistikované a proto Číňanům tak jde vývoj i výroba.
Z elektrického i mechanického pohledu jsou spalovací hybridy skutečně "krásná" auta, EV jsou nuda.
Archaický je koncept, ne samotné vozy.
Nicméně, když to porovnám s plugin hybridy a't už v benzínu nebo v naftě, jsou EV mnohem méně sofistikované a proto Číňanům tak jde vývoj i výroba.
Z elektrického i mechanického pohledu jsou spalovací hybridy skutečně "krásná" auta, EV jsou nuda.
Zabudol si na fakt, že každých 5 rokov urobia elektromobily obrovský skok vo vývoji. Či už dojazdom, efektivitou alebo výkonom. 10 rokov dozadu mali dojazd na úrovni 100-150km, dnes je uplne bežných 500km, nájdeš však aj vozidlá s dojazdom 1000km. Z mojho pohladu je toto hlavný dôvod nezáujmu (aj keď napr také Zoe si drží cenu celkom slušne)
500 km uměla TMS rok 2012. Ano, stála úplně jiné peníze než Enyaq. Ale šlo to. 5 let staré Zoe v poslední modifikaci má cca stejnou kapacitu baterie jako vrcholný Renault 5, liší se termomanagement + dobíjení a cena, když zohledníme inflaci.
a tak se prodávaj fiakty z šedého dovozu s životností baterie 70-77% za 2 kila no.
Za pár let je to použitelný leda jako altánek na kytky nebo si do toho koupit za 2 kila novou baterku, což je ale bohužel zůstaková cena celého auta 😄 😄 😄 😄
Za pár let je to použitelný leda jako altánek na kytky nebo si do toho koupit za 2 kila novou baterku, což je ale bohužel zůstaková cena celého auta 😄 😄 😄 😄
Za 2 kila leda no-name atrapu bez záruky a ne origo baterku s 8 letou zárukou. Takže to je v reálu ještě mnohem větší průser.
Ak by bola výmena originál baterky výrobcom so zárukou garantovaná za 200 tis. Kč / 8000 Eur, tak to by bolo veľké plus pre sekundárny trh EV. Rôzne zdroje uvádzajú od 7-8 tis. USD do 20-30 tis. USD (v EU plus vyššia DPH). Napr. https😐/cars.usnews.com/…replacement-cost
Aké spoľahlivé budú tie prvé generácie EV nielen čo sa týka baterky uvidíme.
Aké spoľahlivé budú tie prvé generácie EV nielen čo sa týka baterky uvidíme.
1 az 5 rocne EV klesli pretoze Elon skokovo zlacnil nove tesly. tesly sa predalo 4% US trhu celkovo. ked Elon zlacni nove auta a dorovna tak cenu 2 rocnej jazdenky tak celkom jasne nastane prepad ceny jazdeniek.najviac EV jazdeniek v USA su od tesly, tak hadajte co padnu vsetky jazdenky ze?
nema to nic s tym, ze by o nebol zaujem ako sa tu niektori vyjadruju, pretoze nikto z nas nekupi 2rocnu jazdenku v cene noveho auta...teda jedine ze by si chcel niekto kupit Scalu s dieslom 😉
nema to nic s tym, ze by o nebol zaujem ako sa tu niektori vyjadruju, pretoze nikto z nas nekupi 2rocnu jazdenku v cene noveho auta...teda jedine ze by si chcel niekto kupit Scalu s dieslom 😉
Elon není jediný důvod.
Druhý důvod je politika prosazování elektromobilů - státní či místní dotace, federální daňové kredity, korporátní nákupy elektrických flotil atd atd. Tato politika uměle zvyšuje poptávku a tím prodeje elektromobilů, jenže o pár let později způsobuje nepřirozený přebytek nabídky elektromobilů na trhu ojetin. A cena logicky klesá.
BTW V posledních letech nebylo výjimkou, že ojetiny se prodávaly dráž než nová auta. Důvod byl většinou umělý zásah do trhu, konkrétně omezujícími prodejníci kvótami nebo úplným ukončením nabídky žádaného modelu. Typických příkladem byl a dodnes je Suzuki Jimny. Pětileté kusy i dnes stojí více, než kolik tehdy stály nové, a leckdy stojí i víc než úplně nové, které Suzuki prodává jen jako dvoumístný s homologací N1.
Druhý důvod je politika prosazování elektromobilů - státní či místní dotace, federální daňové kredity, korporátní nákupy elektrických flotil atd atd. Tato politika uměle zvyšuje poptávku a tím prodeje elektromobilů, jenže o pár let později způsobuje nepřirozený přebytek nabídky elektromobilů na trhu ojetin. A cena logicky klesá.
BTW V posledních letech nebylo výjimkou, že ojetiny se prodávaly dráž než nová auta. Důvod byl většinou umělý zásah do trhu, konkrétně omezujícími prodejníci kvótami nebo úplným ukončením nabídky žádaného modelu. Typických příkladem byl a dodnes je Suzuki Jimny. Pětileté kusy i dnes stojí více, než kolik tehdy stály nové, a leckdy stojí i víc než úplně nové, které Suzuki prodává jen jako dvoumístný s homologací N1.
...nepoznam detaily a vztahy medzi hracmi na trhu s EV v USA.
jedine co viem je prepad ceny, narast kvality najpredavanejsich modelov od Tesly a pre mna tym logicky tlak na ceny jazdeniek.
ten pripad so suzuki nie je paralelou so situaciou v USA. suzuki situacia,ktoru opisujes bola skor typicka pre cinu, kde auto malo mensiu cenu ako SPZ ktoru si si preniesol na novy voz.
jedine co viem je prepad ceny, narast kvality najpredavanejsich modelov od Tesly a pre mna tym logicky tlak na ceny jazdeniek.
ten pripad so suzuki nie je paralelou so situaciou v USA. suzuki situacia,ktoru opisujes bola skor typicka pre cinu, kde auto malo mensiu cenu ako SPZ ktoru si si preniesol na novy voz.
Za kolik jste nakoupili a za kolik prodavate.