Novinky

Zpět na článek

Jízda veteránů 1000 mil československých odstartovala za účasti prezidenta Pavla

60 komentářů

Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Snad tam nebude jezdit na motorce....... 🫣
Avatar - Ozzman
Ozzman
To ne, ale závodu se prý účastní i Filip Turek ve svém oblíbeném vozidle Sd.Kfz. 161 Ausf. A s motorem Maybach V12. Prý to dnes bude Blitzkrieg na Bratislavu
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
😒] 😒] 😒]
traveldrive
To radšej pošlite v krabičke dvoch švábov, ako takých panákov...
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak zrovna vy máte co říkat 😁 Vám tam zachvíli Fico bude jezdit v Buchance a zvát osvoboditele
Avatar - Anonym
Anonym
v Aurusu ještě s Orbánem a na státní návštěvu přijede Kim vid

A pak ses probudil a bylo mokro v posteli 😄 😄 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
To spíš ty hele 😁 Já jim moc nefandim
Avatar - Anonym
Anonym
Strachem jde udělat taky mokro 😄
traveldrive
Vieš, čo ma udivuje? Ako môže inak inteligentný človek (myslím si) písať také retardované drísty,
Avatar - Anonym
Anonym
v neděli v Davli sem potkal KdF 82 (Kübelwagen,), ale Turek to neřídil 😄
gil54
V takovým sajrajtu by si taky pokazil renomé, ten Narcis by se předváděl jedině v Grosseru 770K nebo maximálně v G4. :-!
Avatar - Anonym
Anonym
aby si zase něčím nerozbil ústa.
Othello
....máme prezidenta, za kterého se nemusíme stydět
gil54
Kdokoliv, kdo byl někdy komouš, estébák nebo nomenklatůrní kádr, by neměl mít možnost reprezentovat demokratický stát. Natož stát v jeho čele.

I když na to nejsou žádná pravidla ani předpisy nebo zákony, tak slušný člověk s takovou šmouhou by se do veřejného života neměl už nikdy cpát, pokud tedy zase nevyhrajou komáři.

Takže já se za něj stydím.
Othello
Osobně jsem přesvědčený, že tu skvrnu svým zapojením do veřejného života v následujících desítkách let velmi solidně odčinil. Na rozdíl od spousty jiných. Takže já mu naopak fandím
gil54
Já sériovému vrahovi, který zachrání topící se koťátko, neodpustím.

Mávnutím kouzelného proutku prozřel, shodou okolností zrovna v roce 1989 a otočka o 180°. Náhoda. A ze sajrajta se najednou stal příkladný občan. To nežeru.
"Zásah na Národní třídě dne 17. listopadu 1989 viděl z okna své školy, ale nijak se nezapojil" (citace z veřejných zdrojů), ale určitě v duchu fandil studentům stejně, jako za války východní Němci stříleli do vzduchu. (Pelíšky.)
Othello
Ten příměr je teda hodně mimo. Zkus se alespoň podívat na jeho životopis

V každém případě mi jsou jeho názory velmi sympatické
gil54
Tvůj názor ti neberu.

Možná, kdyby podobní kádři z té party zničili nebo dokonce vzali život tobě, tvé rodině nebo tvým předkům, nebyl bys tak smířlivý. Co říká dnes má stejnou váhu, jako když Stalin vstane z mrtvých a bude prosazovat demokratické zřízení.

To jako jeho životopis je svaté písmo? Dovedeš si představit, že by si někdo odvážil dnes zveřejnit zásadní negativní prvek v životopise úřadujícího prezidenta? Jen tý dřiny, aby ta jeho aktivita v KSČ, kterou nejde zpochybnit, vypadala jakž takž stravitelně.

Některé, třeba i dobré, názory nebo činy však ještě neznamenají, že charakterovou šmouhu, která je pro prezidenta demokratické země - podle mě - zcela nepřípustná, mu lze smazat.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já v té době nežil, respektive, když byl samet, učil jsem se chodit, ale prvoplánově odsoudit všechny, jen proto, že byli ve straně,v době, kdy rebélií ohrozil třeba rodinu, nebo její budoucnost, tak umím pochopit a takovým lidem bych já osobně odupstil. Otázka je ta míra provinění. Babiš práskal STB, tam je to jasný, tady... asi to není tak čisté, ale zase né tak špinavé, navíc po 89 žehlil... odopouštět je lidské a jako prezident funguje.
gil54
Já mu klidně všechno odpustím, ať si žije někde v klidu, třeba i v NATO, ale s takovou minulostí já prezidenta nechci. Ani bývalého obyčejného řadového komouše bych nechtěl. To se prostě nedá vymazat.

A jako on bude fungovat řada dalších, zejména když jim někdo bude hejbat rukama. Jeho fungování ve funkci je otázka názoru a zatím nebylo dost zásadních příležitostí, aby se předvedl. A kde měl rozhodnout buď "A" nebo "B", tak zvolil "ab", jen aby náhodou nikoho nenasral.
ericn
Koukám jsi na tom nějak zaseknutej, takže bys tam raději viděl Bureše? Pokud ne, pak ti nerozumím…
gil54
Nerozumíš. To byl přece taky komouš.

Zaseknutej sem. Od narození a dál celej produktivní život až do roku 1989 mi šlapali po hračkách a teď je mám ctít?
ericn
Nemusíš je ctít, jen respektovat volbu 😉
gil54
@ericn 08:19
Taky nectím. Volbu respektuji, osobu komunistického prezidenta ne.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Kdyz ono je to tezke. Konkurence byla silena a predchozi prezidenti byli jeste horsi. Klaus agent kgb, Zeman egoista a notoricky nasravac lidi, co si to uzival a nechal peizivovat ruske agenty… za mne asi akceptovatelny. Lepsiho kandidata bohuzel nas marod nevyprodukoval…
ericn
Taky si myslím, nikdo lepší ve volbě nebyl 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
:yes: :yes:
gil54
@Ozzman 13.6. 23:24

Že je to těžké nerozporuji. Finále, ne mojí vinou, dopadlo tak, že byl výběr ze dvou bývalých komunistů. Tak lituji, beze mě.

Každý, kdo někdy vstoupil do KSČ, to udělal dobrovolně, byl soudný a svéprávný. I každý řadový člen. Ať už byly jeho důvody jakékoliv, vždycky tím aktem dal veřejně a jasně najevo, že podporuje a souhlasí s ideologií strany, že souhlasí s nevídanou megakrádeží majetku v roce 1948, persekucemi podnikatelů, statkářů, těch, co si třeba postavili jen trošku větší vilku a všech těch okradených lidí včetně jejich rodin, že souhlasí s politickými procesy, s Josefem Urválkem, s popravami politicky nepohodlných lidí, s pracovními tábory v uranových dolech pro politicky nepohodlné a odsouzené, že souhlasí s invazí vojsk v roce 1968 a s jejich trvalým pobytem až do revoluce a je fakticky jedno, jestli to udělal z přesvědčení nebo z prospěchu. Každý z nich aktivně podporoval tento režim už minimálně jen tím, že platil příspěvky. Kdo je větší hnus, jestli ten přesvědčený nebo prospěchář je jen nepodstatný detail.

A votočit hned po revoluci o 180° a pak hrdě kynout z hradu? Kde to jsme? Místo aby byl zalezlej někde ve sklepě a byl rád a děkoval za samet, že nejsou všichni v lochu nebo že se nehoupou na lampě. A ne, že se to nemohlo stát. Třeba Nicolae Ceaușescu by mohl vyprávět, kdyby žil.

Takového prezidenta já nebudu nikdy volit, ani uznávat.

Že to byl zločinecký režim snad nikdo nezpochybňuje. Kdokoliv byl někdy do revoluce v KSČ by minimálně neměl mít právo doživotně podnikat, restituovat majetek, privatizovat majetek a zastávat jakoukoliv veřejnou funkci nebo vedoucí pozici ve státním podniku. To by bylo spravedlivé omezení za spoluúčast na těch zločinech.
ericn
Jsi příšerně dogmatický. Pokud si chtěl něco v tomhle státě v té době dokázat, musel si mít rudou knížku. I třeba kamioňák - když si chtěl jezdit na západ, nic jiného ti nezbylo. Jinak ses kodrcal jen po CZ/SK… A to byli obyčejní pracující lidé, co chtěli vidět víc než jen polorozpadlou totalitní republiku a díky nic se sem dostávali věci ze západu, včetně knih a informací atd…. Generál Pavel je ten nejmenší problém. Pokud chtěl kariéru vojáka, tak tam být prostě musel. Po revoluci udělal pro naší zemi víc než dost ve strukturách Nato a je to nejlepší prezident za poslední 3 období. Tečka.
gil54
@ericn 07:17
Ne, nemusel jsi mít rudou knížku. Byla to jen snazší cesta. A každého svobodná volba úpisu s ďáblem.

Ve finále v roce 1989 bylo registrováno asi 1,5 milionu komoušů, v produktivním věku tak milion. Chceš tvrdit, že ze zbylých devíti milionu lidí nikdo nic nedokázal?

To jsou jen plytké obhajoby.... musel jsi mít, když jsi chtěl něco dokázat....nedostaly by se děti na školu....dítě by nedostalo patřičnou léčbu....kamionem bys jezdil jenom do Chomutova ....a jiné srdceryvné příběhy.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ok, dam ti priklad, muj tata po mnoha letech natlaku od vedeni podniku (zadna politicka funkce, zadny pohlavar) vstoupil, odmitl jakekoliv nástavby a skoleni a VUML a proc ? Mel doma maleho syna s rakovinou, potreboval praci a hlavne lecbu, ktera by se mu nedostala, nebo ne tak dobra. Byl zacatek 80tek, rodine vzali obchod po osuactyricatem, nesnasel je. Byl na protestech proti voadu vojsk jako teenager. Bracha to stejne nedal a umrel. Vystoupil a sel do OF.. nebyl hrdina, jen se zachoval racionalne a kdyz mohl, vystoupil. Prijde ti to stejne jako nejake davani najevo souhlasu se zlociny rezimu ? Jsem zarxty demokrat, dnes mam rodinu, meli jsme taky nejake zdrav. problémy se svym synem, nastesti ne takoveho razu, v tu chvili, kdybych se musel rozhodnout, zachoval bych se stejne. Opravdu ne vsichni souhlasili


P.s. Otec je nenavidi jeste vic, protoze nebyt jich, bratr mohl na operaci do Nemecka, zapadniho samozrejme, ale to neslo zejo

A ja mam pochopeni i pro ty, kteri tomu verili, ne ty, co praskali, ale ty, kteri verili po valce, ze vybuduji lepsi zitrky. Lidi potrebuji nadeji a tu jim zezacatku dali. Stejne se dnes nezlobim na lidi, co drive volili Ano, SPD, ale pokud se poucili a zjistili, ze to byl jen kec a plane sliby, dnes maji ten luxus volit jinak. Jsme jen lidi. Ja vidim rozdil mezi timhle a prohnanym prominentem rezimu.
Avatar - Anonym
Anonym
Můj děda byl náměstek v nakladelství (a to začínal jeko obečejnej sazeč) a ve straně nebyl. Šlo to i bez toho, pravda musel za něj zaručit předchůdce že je to spolehlivej člověk a furt ho otravovali at vstoupí, že mu daj o 200-500 měsíčně víc (dle doby) .
A dokonce ho pustili do NSR na knižní veletrh ve Frankfurtu, ostatně už sem to tu psal 50x

Je pravda že to nikdo neměl nějak kádrově polepený, žádnej pan továrník a velkostatkář v rodině nebyl a niko nikde aktivně nebojoval proti režimu a ještě byla babička zadobře s domovní důvěrnicí, takže posudky měli v ažuru.

Mám pochopení pro ty, co to takhle neměli.
Problém byl ten, že v 45-48 polovina lidí pod těmi továrníky a velkostatkáři nechtěla dělat, asi proto že se tam měli moc dobře 😊 A to ani za první republiky
Ale pro to zas většinou nemaj pochopení potomci těchto osob 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
No vidis, i presto vse u nas nechali v 83 vcestovat za pribuznym do Stuttgartu jen babicku - vdovu, ostatni nedostali dolozku 😁
Avatar - Anonym
Anonym
tak to se dělalo, známé pustili za příbuznýma do Rakouska oba, ale bez dětí, ty museli nechat doma. To byly pojistky aby nezdrhly za hranice celé rodiny 😄
A kdo neměl děti, ty pouštěli jen po jednom.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Proste to byl zkurvenej rezim, s tim doufam souhlsis
Avatar - Anonym
Anonym
Jojo, manželka politruk co školila mužstvo a jde to odpustit, ale agent Bába v ekonomický rozvědce ne, přes to nejde vlak. Zajímavý 😄 😄 😄
gil54
...a vo podplukovnici raději ani nemluv.

Chudinku "donutili" vstoupit do strany aby mohla studovat na své vysněné škole - Vojenské politické akademii Klementa Gottwalda - škole pro politruky. A jejda, vona do toho vlítla revoluce, sakra, no tak honem pryč ze strany, prohlásit, že to byla chyba a jede se dál. 😁

Jeden charakter lepší než druhej.
Avatar - Anonym
Anonym
navíc vyučovat marxismus-leninismus mohly jen vysoce prověřené kádry 😄
Othello
Blbost. Můj otec vyučoval marxák a přitom byl jasný antikomunista Vyučoval ho proto "po svém" a nikdo mu na tu diverzantskou činnost nepřišel
gil54
@Othello 22😁2

Kdo chce, je mladý a tu dobu aktuálně ani nezažil, tak ať si třeba tomu příběhu s jasně antikomunistickým otcem, který za bolševika "alternativně" vyučuje marxismus - leninismus, klidně věří.

Mně celá ta konstrukce příběhu přijde jaksi poněkud kostrbatá.
Othello
máš právo na svůj názor a já zas vím jak to bylo
Othello
gil54: ještě k těm volbám, myslíš že když k nim nejdeš tak žádného prezidenta nezvolí?

I kdyby mi stokrát ani jeden z těch dvou ve finále nevyhovoval, tak stejně udělám vše aby to nevyhrál Bureš
gil54
@Othello 6:09

To bylo jasné, že zvolí jednoho komouše ve druhém kole. Ale bez mého hlasu, nikoho to nezajímá, ale já mám sám před sebou čisté svědomí a nemusím žít s vědomím, že jsem pomohl dosadit na hrad komouše. Jen detail, u voleb jsem sice byl, ale vhodil jsem prázdnou obálku.

Je jedno, jestli vyhraje prezidenta vrah, který najednou zázračně prozře, změní se a potom koťátko vytáhne z řeky nebo druhý, který ho sundá ze stromu.
Othello
Proč vlastně píšeš o vrahovi?
gil54
@Othello 10:05

To je tzv. nadsázka, přirovnání, které má sloužit ke snazšímu pochopení podstaty.

Milý pětiletý chlapečku, to má znamenat jako že "vrah" je velmi špatný člověk, který schvaloval, dobrovolně se zapojil - a aktivně - do režimu, který prokazatelně zabíjel pro něj nepohodlné lidi.

To koťátko je potom třeba ta aktivita v NATO nebo u druhého jakési podniky a firmy s pracovními příležitostmi.
Othello
Gil: Hele a zažil jsi ten režim osobně ? Kolik let jsi v něm žil?
gil54
@Othello 20:08

Ano, osobně a 38 let.

A ty? Proč se ptáš?

Když napíšu, že mi celý život šlapali po hračkách, tak si myslíš, že jsem si to vymyslel, nebo že jsem žil někde jinde a že ten režim znám jenom z vyprávění?

"Hele"... no, znám hned několik lepších začátků věty...
Othello
Já v tom žil 30 let, strýce zavřeli, děda jim jen taktak unikl ale sebrali mu firmu, dědu od ženy taky zavřeli. Pár mých vrstevníků ale žilo v totálně rudých rodinách tak vím jak jim deformovali názory už od malička. Ale taky vím že po revoluci rychle prohlídli a fungovali už normálně. . Dovedu si představit že PP na tom byl podobně
gil54
To je právě to, z čeho bych nejraději zvracel.

..."po revoluci rychle prohlídli a fungovali už normálně."

To je ale náhoda, že všichni najednou, včetně toho PP, zázračně prohlédli zrovna po revoluci, když už jim nic nehrozilo. Nebyl to náhodou jen čistý sprostý kalkul? Divné, že nikdo neprohlédl už v průběhu let před revolucí. V průběhu let temna nemusel nikdo být rovnou chartista, ale alespoň nemusel lézt vypočítavě do strany a stavět na ní svojí kariéru.

Tato zázračná prohlédnutí nikomu nežeru. Ať mi vypráví kdo chce, co chce, včetně příběhů se zavřenými dědy, popravenými příbuznými nebo sebraném majetku.

Komunistu nelze ospravedlnit.
Othello
Ok každý má právo na svůj názor
gil54
Othello 13:14

Ok. Beru.

Už bych to nemusel dál hrotit, ale neodpustím si úvahu, že kdyby nepřišel samet, tak je ten náš slavný prezident v KSČ pořád a třeba někde na Ministerstvu obrany soudruhuje a plive na NATO jedovatou slinu i se soudružkou plukovnicí až by se z nich kouřilo. Na to dám krk.

Ne, nemá morální právo tu funkci zastávat.
Othello
Na kdyby se ale nehraje. Můžeš mít samozřejmě pravdu, ale prostě doba se změnila a s ní PP a spousta dalších lidí. Můžeme mít výhrady, ale když prošel v minulosti takový paskvil na prezidenta jako byl klaus a ještě horší Zeman, který mimochodem taky byl v KSČ, tak mi PP přijde zlatý.
Já osobně mu fandím proto, že jeho názory se velmi přesně kryjou s mými. Což o spoustě jiných politiků určitě říct nemůžu.
gil54
@Othello 08😁0

V úvaze je "kdyby" přípustné.

Nechce se mi věnovat tolik času, co by zabralo seriózní hodnocení všech bývalých prezidentů, lepší než slovem paskvil, a ještě z nich vybrat jen dva jen proto, aby se stali pouze předmětem whataboutismu.

Komunisty, bývalé komunisty, zakuklené komunisty i obhájce komunistů včetně bývalých komunistů vnímám jako část naší společnosti. Vědomě jsem se s nimi nikdy nepřátelil, nestýkal, ani nebavil, pokud se nejednalo o profesionálně pracovní vynucený styk a zároveň jsem je nikdy nevolil do veřejných funkcí ani nikdy volit nebudu.

Každý má právo se rozhodnout, jaké hodnoty chce zastávat a obhajovat a jaké si vybrat přátele. Možná je na místě tuto diskuzi uzavřít a to navrhuji, protože již jasně oba známe názory a postoje toho druhého k danému tématu. A možnost nějaké jakési dohody nebo názorového souhlasu nevidím reálně, nicméně za diskuzi děkuji.
Othello
no jo, tak jak jsou dobří a zlí lidi obecně, tak byli i komunisti dobří a zlí, jakkoliv to zní blbě. Třeba máma mojí ženy byla v KSČ a přitom jejího tátu komanči zavřeli. Život někdy dělá divné kopance. Někteří moji kamarádi z mládí byli taky z rudých rodin ale to už jsem asi psal. Děcka za své rodiče vždycky nemůžou

ok tak to ukončeme
Avatar - Ozzman
Ozzman
tak tobě by tohle přeci mělo imponovat ne ?
Avatar - Anonym
Anonym
Já tu neobhajoval marxismus-leninusmus, já tu psal že plky o rohlíkách a benzínu, kterého si dneska koupím za výplatu x tolik sou úsměvný ve světle toho, že guláš v hospodě ve vršovicích stojí 17-20x tolik jak v roce 89 a barák s pozemkem 800m2 30 km za prahou stoji 38-50x tolik, tak jestli maj všichni lidi výplaty větší 17-50x jak v roce 89, to by toiž dneska museli mít 42500 až 125 000 aby se měli stejně 😄

A z toho vaše moudré hlavičky vydeukovali že obhajuju marxisty 😄 😄 😄

Já jen napravuju když se debatí o A a zmáěrně vynechává B

A že to normalizační komunista dotoval je mi naprosto šumák, tihle taky dotují leccos, bohužel samé nesmysly 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Porad pises jak to nebylo tak spatny… bylo
Avatar - Anonym
Anonym
Další debata byla o tom, jak si nikdo nemohl koupit západní auto, ačkoliv na ně mototoechna dávala slevy takže asi vyprodaný nebyly.

A že teda zásadní problém byl si na ně vydělat, ale to je i dneska pro většinu lidí.
A tak ti chudí kupují dál šáde a dacie jako za komára a akorát jim přibyl hyundai. Na Mercedes nemaj stejně jako na něj neměli tehdá. A kdo mermomocí něco západního tehdá chtěl, šlo si na to vydělat, neříkám že úplně legálně, ale šlo. Každej mohl dělat to co meloucháři, Jonák, Chlad a tisíce dalších, to byl každého boj.
Sedět někde za 800 kčs nemuseli, jako dneska nemusí sedět lidi někde za 24 hrubého, přesto tehdá i ted byli a jsou lidi co za to dělaj.
Ale těm co brečí že se maj dneska špatně poradíte at jdoud ělat něco jiného.

Tak moje otázka byla, proč ste to neporadili těm za totáče.

Tohle není podpora leninismu, to je vaše vyfabulovaná teze
A klasický případ dvojího metru
Mr.Murphy
.... v okoli totalne zasekaneho Brna.... to musel byt zazitek... 8-s Jinak auta pekny....
Avatar - Stejsn
Stejsn
Jeden z mých kamarádů to jede, řídí modrého Populara. Tak jsem zvědavý co bude vyprávět.