Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Subdodavatelé mají problémy kvůli elektromobilitě. Hybridy je zmírňují

44 komentářů

Hendly
Popis tohoto jevu, že elektromobil je z principu výrobně jednodušší a odpadá spoustu dílů je dávno popsán a často diskutován.
Nedávnu tu byl i rozhovor na toto téma s jedním z dodavatelů.

Tomuto se ale nelze vyhnout. Jde o neustálý proces.

PS: je zajímavé jak si dezinfoscena rychel přisvojila pojem "dezinformace".
Dochází tak k nadpoužívání tohoto slova tím ztrátě jeho významu. Podobnou věc lze sledovat například i u české vlajky😞
Hendly
Jak odlišit tve příspěvky od ostatnich jmen?
Stale jen strašit.
Omezit individuální dopravu tim, ze davas financni podporu tak na auto tak na palivo(FVE)…
Clo na dovoz EV ktere podle infa zde “nikdo nechce”

Staci jeden konflikt v ropne oblasti a individuální doprava spalovaky bude končit. Viz ropna krize…
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Elektrická budoucnost mobility je ještě blíž, než jsme čekali.
Sbohem, fosilní paliva:yes:
Hendly
Takze hledas neco co tam neni, ale ty si myslis, ze to tam je. Jak hluboko chces jeste jit ve svete konspiraci?

Zajimave, ze to co vlády jinych rikaji otevřené do svého myšlení neuvažujes.
“ Bojí se sociální e😜loze? Pojďme jim ji zařídit! Hoďme do jejich mediální sféry všechny jejich nejhorší noční děsy, využijme všechny jejich děsivé fantomové bolesti. Už nešetřete jejich psychiku! Ať se třesou ve svých útulných domovech, ať se třesou pod svými dekami.
Křičí snad, že používáme fake news? Pojďme proměnit jejich životy v bláznivou noční můru, v níž nedokážou rozlišit divokou fikci od reality dne, pekelné zlo od rutiny života. ”
Hendly
“ Zároveň dochází v mnoha městech k posunu směrem ke službám sdílené a kolaborativní mobility (sdílená auta, kola, jízdy na zavolání – „ride-hailing“ a další formy mikromobility), které jsou usnadněny vznikem zprostředkovatelských platforem, což umožňuje snižovat počet vozidel v každodenním provozu.””

Naprosto jasná logická vec napsána jasne a srozumitelne.

Tve snaha z toho udelat neco uplne jineho je klasicky styl dezinfa.

Hledas tam neco co tam zcela jasne neni napsané.
Hendly
Ne, ve větě je ten význam absolutne odlišný.

Presne takhle funguji dezinformace.

“Sice to neni pravda, ale mohla by”

Presne na teto urovni ted jsi.
Hendly
Tva citace o snižování počtu vozidel je klasicke vytrhavani věty z kontextu.

Presne tak jak to delaji dezinformatori, autoforum atd…

Proc si to takhle vytrhl?


“ městských a příměstských oblastech nezbytně důležitá. Rostoucí tlak na systémy osobní dopravy zvýšil poptávku po nových a inovativních řešeních, kdy jsou různé dopravní služby v návaznosti na koncept mobility jako služby (Mobility as a Service – MaaS) začleněny do služby na vyžádání. Zároveň dochází v mnoha městech k posunu směrem ke službám sdílené a kolaborativní mobility (sdílená auta, kola, jízdy na zavolání – „ride-hailing“ a další formy mikromobility), které jsou usnadněny vznikem zprostředkovatelských platforem, což umožňuje snižovat počet vozidel v každodenním provozu.”
Hendly
Jak velka částka jde na dotace EV v ČR?
Dotuje se spousty veci. Co treba uhelná energetika? Zemědělství viz agrofertu atd?

Co danove prázdniny automotiv firmám, srotovne atd.

Ne, tohle neni ten duvod.
Hendly
Proc sem neustale davas odkaz na autoforum ktere objektivně v oblasti elektromobility lže?
https😐/www.idnes.cz/…tec_technika_nyv
Hendly
Povinnost vzniká v roce 2035, proc to tedy resis ted?

Dotace: opet jde pouze o to pomoc evropskému automotiv. Viz treba zavádění cla na Činu již dnes.
Hendly
“ vše vysokonapěťové s velkým rizikem a protiopatřeními” Rizikem?
Vy se doma nejak zvlášť bojíte elektricke zásuvky a spotřebičů?
Hendly
Hned bod jedna:” 1.Mobilita a doprava se týká nás všech. Mobilita umožňuje náš hospodářský a společenský život, od každodenního dojíždění do práce přes návštěvy rodiny a přátel a cestování až po řádné fungování globálních řetězců zajišťujících dodávky zboží do našich obchodů a dodávky pro naši průmyslovou výrobu. Volný pohyb osob a zboží přes vnitřní hranice Evropské unie (EU) je základní svobodou EU a jejího jednotného trhu.”
Hendly
Z Asie jdou prevazne pouze bateriove clanky.
Hendly
Chapes, ze v tom dokumentu ctes neco, co tam vubec neni?

Proc?
Hendly
A potraviny nekupuje kazdy?
Hendly
Tak ze je to zrovna u aut tak velky problem ktery rozděluje spolecnost a rozhoduje volby?
Nemocnice… opravdu veris, ze vsechny ty emise z aut nezpůsobují zdravotní problemy?
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tohle souhlas.
Hendly
Chapes, ze to ze nemas 400V zásuvku neznamena, ze doma nemas 400V?

Trochu paradox je, ze v EV, na rozdíl od benzinoveho motoru, zadne vysoke napeti neni😀
Hendly
Ty mas doma jen 230V?
Avatar - del42sa
del42sa
"Hrozba masového propouštění nejen u automobilek, ale právě i u subdodavatelů, kterých je v Česku spousta – za zmínku stojí třeba Valeo, Antolin, Magna, Faurecia či Varroc – je jednou z významných stinných stránek přechodu na elektromobily."

kdepak, to jsou jen dezinformace, ve skutečnosti má přechod na elektromobilitu jenom samá pozitiva nebo....., .....oh, wait ! :-!
Avatar - Anonym
Anonym
Jednoduše. Své argumenty mám podloženy.

Já straším omezením individuální dopravy? Ne, já nestraším, já pouze čtu, co vytvářejí různé komise na evropské či české úrovni.
Tak kupříkladu Sdělení Komise COM(2020) 789 final nazvaná „Strategie pro udržitelnou a inteligentní mobilitu – nasměrování evropské dopravy do budoucnosti" z prosince 2020.

Budu citovat
"jsou nezbytná okamžitá opatření k přizpůsobení našeho systému mobility"
"zvýšení podílu hromadné dopravy, chůze a cyklistické dopravy"
"snižovat počet vozidel v každodenním provozu"
Co jiného to je než omezení individuální dopravy?
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Vyhnout se evoluci nedá. Ale mít přechod jako povinnost a dotovat to, to rozhodně NE.
Arese
Aby se elektrofanatici jako ty měli na co ptát! 😄
Avatar - Anonym
Anonym
"Dotuje se spousty věcí" není argument.
To bys mohl okrást babičku jdoucí z pošty s důchodem a obhajovat to slovy "spousta lidí krade".

Jsem pro omezení co největšího počtu těchto typů dotací.
Dotace mají jít na školy, domovy důchodců, pečovatelské služby, nemocnice ... a ne agrobaronům, uhlobaronům, solárním baronům a elektromobilobaronům.
Avatar - Anonym
Anonym
Nejvíce hnoje se metá proto, že se do dotuje a protlačuje horem dolem a kvůli tomu, že chtějí zakázat klasická auta. Každý v diskuzi je daňový poplatník, který (většinou nedobrovolně) přispívá na dotace na BEV.
Kdyby se dotovalo a protlačovalo něco jiného .... třeba automatické převodovky, celoroční pneumatiky nebo stříbrné metalízy ... byla by diskuze také podobně vášnivá.
Avatar - Anonym
Anonym
Odpadá převodovka a motor, jinak nic 😄 i 12V baterka tam vedle baterk pro poh pořád je 😄
Místo motoru je 1-4 elektromotory, a místo převodovky sou baterky, vše se nakupuje z ASI takže naprostá závislsot na Asii a spřátlených zemích, co jim dodávaj suroviny (z 99,99999999% Rusko, Afrika a Jižní amerika) 😄 😄 😄
Arese
Sorry, ale ty jsi opravdu neuvěřitelný hlupák! 😒] :no:
Arese
Ty si fakt myslíš, že zkratoplečka pracuje s maximálním napětím 220 V? 😒]
Avatar - Anonym
Anonym
Když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají ... někteří těm řečem o pozitivech věřili a možná i věří, ale cíl zelených ideologů je co nejvíce omezit individuální mobilitu a tím i automotive včetně subdodavatelů. Proto se divím, že se automotive nepostavil hned od začátku do jasné opozice.
jiras_
To je trochu neinformovaný pohled. Nezmiňuje už co se přidává - zdroje tepla pro kabinu a baterie, mnohem složitější temperační okruhy, vše vysokonapěťové s velkým rizikem a protiopatřeními, rekuperace, konvertory napětí resp. integrovaná nabíječka. Baterka je chemická laboratoř. Prostě EV není jednodušší, je jiné a přináší jiný typ problémů.
Arese
Tesat do kamene!!! 😄 :yes: :yes: :yes:
Robert Hlavaty
si přátelé rybník nevypustí... Do novin samozřejmě budou říkat, co je nutné, ale ZAKAZNÍK je ten kdo platí. Pokud bude na trhu jen 20-30% zákazníků ochotných si koupit BEV, tak žádná prohlášení s tím nic neudělají. Rok 2035 tedy zákazu je daleko a do té doby musí výrobci generovat jaždoroční zisk pro své akcionáře a všichni CEO si chtějí udržet flek a své roční bonusy.....

Začínají jasně vidět, že BEV jim zisky nemůžou generovat a tak rychle otáčí investiční a i rétorické "kormidlo". Nic proti BEV, ale dokud budou na světě lidé pamatující auta se spalovacími motory, tak 100% přechodu na BEV prostě nedojde...tzn. tak příštích 30-50 let...Ale samozřejmě jen názor 50 letého boomera... 😄
Xprcek
Odpadá toho víc. Třeba závadový a drahý spalinový emisní systém. Nastoupí však společný otěrový (pneu, brzdy) emisní systém. Integrace řídících jednotek v EV také zužuje (naštěstí) operační prostor pro subdodavatele. A nezapomínejme ani na dealery, kteří zapláčou a vědí to. Tihle všichni mají existenční důvod podporovat metání hnoje na elektromobilitu v internetových článcích a diskuzích.
Avatar - Anonym
Anonym
Už v eurovolbách v roce 2019 jsem volil podle toho, jaký měl kdo program týkající se evropské politiky ochrany klimatu, protože jsem to viděl jako velké riziko.

Konspirace? Dezinformace? Strašení?

Ano, přiznávám, že jsem se mýlil. Jen několik měsíců po eurovolbách představila Evropská komise svou ideu nazvanou Green Deal. A bylo to ještě mnohem, mnohem horší, než co jsem si dokázal představit.
Arese
Avatar - Anonym
Anonym
Zas nám cituješ opilého Medvěděva? 😄 Z toho maj v rusku srandu i děti v mateřince
Avatar - Anonym
Anonym
Jasně Lojzíku, dneska genální video od borce jak dobíjí na ČEZu,Ivanovice, dobíječka, 180 , do auta do láduje 71 Kw, a účtujou mu 180.
Naprosto geniální, asi jako kdyby sis natankoval u Shellu 100 okranu , naúčotvali ti 100oktan a dostal si Natural 85 😄 😄 😄 😄 😄

Kvalitní služby a super ceny, Elektromobilita je pecka. Pro pomatence a mileniály co u 15 kafí čekaj až se jim to nabije 😄 😄 😄 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Vždyť jsem napsal o několik příspěvků zpět, že nelze čekat, že to tam bude napsáno napřímo a zcela jasně.
Tohle je prostě Orwellův newspeak pro 21. století, čili Greenspeak.
Avatar - Anonym
Anonym
"Bezproblémová multimodalita"
"Inteligentní zpoplatnění"
"Internalizace externích nákladů"

... celý dokument je napsán byrokraticko-politickým newspeakem. Pro pochopení významu je potřeba interpretovat ty věty do normální mluvy, ignorovat pasáže plné prázného tlahácní o ničem a zasadit to do celého kontextu. Navíc je potřeba přihlédnout k sugestivnímu tónu mnohých tvrzení.

Odstavec 36 je v tomto typický. Interpretuj newspeak, odstraň tlachání o ničem, vnímej sugestivní tón, zasaď to do kontextu a máš jasný vzkaz, co je záměrem ... "snižovat počet vozidel v každodenním provozu".

Ale klidně to popři. Válka je mír. Svoboda je otroctví. Nevědomí je síla.
Avatar - Anonym
Anonym
demagogie
Avatar - Anonym
Anonym
představ si že většina lidí má jen zásuvku na 230, 380 V moc byty a bngáče zrovna nemaj 😄 😄 😄
Já jí zas mam a za 5 let sem do toho nic nezapojil 😄 😄 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Asi to bude tím, že auto má skoro každý, zatímco pole málokdo a jadernou elektrárnu nikdo. Když by někdo chtěl omezovat jaderné elektrárny, tak lidi budou trochu brblat, ale nakonec mávnou rukou - jadernou elektrárnu nemají. Ale když někdo začne omezovat auta, nemávnou rukou a jdou k volbám, protože se jich to přímo dotýká.
Avatar - Anonym
Anonym
Každý z toho kontextu pochopí, že autoři výraz "snižovat počet vozidel v každodenním provozu" považují za jimi žádoucí a chtěný.
Nelze čekat, že do dokumentu napíšou napřímo "chceme omezit lidem cestování autem".
Xprcek
Mimochodem i ta palubní baterie v EV není co bývala. Tesla před lety přešla na 16V Li-ion.