Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Subdodavatelé mají problémy kvůli elektromobilitě. Hybridy je zmírňují

Marek Bednář
Diskuze (44)

Řada zákazníků v současné době upřednostňuje hybridní auta před těmi elektrickými. To znamená trochu více manipulačního prostoru pro subdodavatele, které drtí požadavky automobilek na co nejlevnější díly kvůli nucenému přechodu na elektromobilitu.

Zpomalení růstu poptávky po elektrických autech a s tím související růst zájmu o hybridy, které hlásí nejedna automobilka v posledních několika měsících, není zrovna novinkou. Pro řadu subdodavatelů, kteří automobilkám vyrábí komponenty pro auta s konvenčním či právě hybridním pohonem, to je dobrá zpráva.

K takovým patří i německá firma Schaeffler, která koncernům Volkswagen, Ford, Stellantis či General Motors dodává mimo jiné součástky pro spalovací motory a převodovky. Nic z toho elektromobily nepotřebují, takže překotný přechod na ryze elektrický pohon pro subdodavatele součástek znamená různá rizika.

Hrozby nejsou jen v potřebě rychle přezbrojit na výrobu něčeho jiného, ale i v tom, že ať už budou tyto firmy vyrábět cokoliv, budou pod tlakem na co nejnižší cenu od automobilek – a v té ceně musí být nejen ten výrobek samotný, ale taky umoření nákladu na nové výrobní linky, postupy a technologie.

Video se připravuje ...

Tento tlak je o to větší kvůli elektromobilům, protože automobilky do jejich vývoje potřebují sypat peníze a zároveň výsledné vozy nesmí být moc drahé. „Řada potenciálních zákazníků elektromobilů chce cenově dostupná auta, takže nemůžeme dodávat automobilkám drahé díly,“ říká Matthias Zink, šéf odvětví automobilového průmyslu u Schaeffleru.

Subdodavatelský gigant Continental například podle agentury Bloomberg, která zprávu přináší, „má obtíže zlepšit ziskovost své práce v automobilovém průmyslu i při snižování počtu pracovních míst a zvažuje prodej majetku“.

Majitelé Schaeffleru drží významný podíl akcií Continentalu a a také firmy Vitesco Technologies, kterou v současnosti chtějí odkoupit a začlenit do svých struktur celou. Podle Zinka to firmě pomůže efektivněji snižovat ceny dílů pro elektromobily díky lepší vertikální integraci i třeba snižování množství materiálu, který je třeba nakupovat.

Hybridy s největší pravděpodobností nenahradí elektromobily zcela a někdy v budoucnu bude elektrický pohon ve výrobě automobilek, přinejmenším těch evropských, skutečně dominovat. Co však patrně umožní, je postupnější, pozvolnější přechod ze spalovacích aut na ta elektrická.

To umožní také všem subdodavatelům snáze změnit své výrobní programy, snad i bez potřeby zbavovat se velkého množství zaměstnanců. Hrozba masového propouštění nejen u automobilek, ale právě i u subdodavatelů, kterých je v Česku spousta – za zmínku stojí třeba Valeo, Antolin, Magna, Faurecia či Varroc – je jednou z významných stinných stránek přechodu na elektromobily.

Marek Bednář
Diskuze (44)

Doporučujeme

Avatar - Barrichello
17. 6. 2024 10:47
Re: EV trh
Zas nám cituješ opilého Medvěděva? :-) Z toho maj v rusku srandu i děti v mateřince
Avatar - Barrichello
17. 6. 2024 10:45
Re: Re: EV trh
Jasně Lojzíku, dneska genální video od borce jak dobíjí na ČEZu,Ivanovice, dobíječka, 180 , do auta do láduje 71 Kw, a účtujou mu 180.
Naprosto geniální, asi jako kdyby sis natankoval u Shellu 100 okranu , naúčotvali ti 100oktan a dostal si Natural 85 :-) :-) :-) :-) :-)

Kvalitní služby a super ceny, Elektromobilita je pecka. Pro pomatence a mileniály co u 15 kafí čekaj až se jim to nabije :-) :-) :-) :-)
15. 6. 2024 11:15
Re: EV trh
Chapes, ze v tom dokumentu ctes neco, co tam vubec neni?

Proc?
15. 6. 2024 11:04
Re: EV trh
Už v eurovolbách v roce 2019 jsem volil podle toho, jaký měl kdo program týkající se evropské politiky ochrany klimatu, protože jsem to viděl jako velké riziko.

Konspirace? Dezinformace? Strašení?

Ano, přiznávám, že jsem se mýlil. Jen několik měsíců po eurovolbách představila Evropská komise svou ideu nazvanou Green Deal. A bylo to ještě mnohem, mnohem horší, než co jsem si dokázal představit.
15. 6. 2024 10:13
Re: EV trh
Takze hledas neco co tam neni, ale ty si myslis, ze to tam je. Jak hluboko chces jeste jit ve svete konspiraci?

Zajimave, ze to co vlády jinych rikaji otevřené do svého myšlení neuvažujes.
“ Bojí se sociální exploze? Pojďme jim ji zařídit! Hoďme do jejich mediální sféry všechny jejich nejhorší noční děsy, využijme všechny jejich děsivé fantomové bolesti. Už nešetřete jejich psychiku! Ať se třesou ve svých útulných domovech, ať se třesou pod svými dekami.
Křičí snad, že používáme fake news? Pojďme proměnit jejich životy v bláznivou noční můru, v níž nedokážou rozlišit divokou fikci od reality dne, pekelné zlo od rutiny života. ”