Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Alpine A290 je ostrý elektrický hatchback na bázi Renaultu 5 s výkonem 218 koní

Francouzská značka Alpine představila svůj druhý model. K parádnímu kupé A110 se přidává hatchback A290. Ten ovšem nedostane spalovací motory, spolehne se totiž pouze na elektřinu.
Zpět na článek
13. 6. 2024 18:27
13. 6. 2024 18:38
13. 6. 2024 19:30
13. 6. 2024 20:19
13. 6. 2024 22:41
13. 6. 2024 23:47
13. 6. 2024 19:15
14. 6. 2024 08:28
13. 6. 2024 18:27
Dynamika
Pokud to nebude stát pár korun - což víme že nebude - tak je to solidní slabota. Auto (těsně pod) 4m délky, 160kw a na stovku tomu těsně ujede aktuální Toyobaru GT86, nemluvě o tom co se děje dál. Tady je vidět jak moc jsou dnešní BEV limitované technologií. Srovnejme s GR Yarisem :-!

Pokud to je myšleno jako nákupní taška do města, tak budiž, ale Fiat 500E bude lepší volba a nevim proč by se to pak mělo jmenovat Alpine.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - speedfred
13. 6. 2024 18:38
Re: Dynamika
To auto je nádherné už v základe R5 (aspoň z foto) a tu je to ešte krajšie. Aj ten introš vypadá napriek displejom celkom k svetu.

Áno, ako píšeš záleží na cene a to bude dôležitý faktor okrem krásneho dizajnu. Ťažká by to bola voľba 500e vs R5 ale videl by som to. Renault/Alpine.
13. 6. 2024 19:30
Re: Dynamika
https://www.mgmotor-czech.cz/…dely/mg4-xpower/

"Tady je vidět jak moc jsou dnešní BEV limitované technologií."

Vazne?
13. 6. 2024 20:19
Re: Dynamika
Vmax 200 není žádná hitparáda, zimní dojezd na dálnici při 150km/h nebude ani 200 km, dobíjení 10-80% s průměrným výkonem 115kW je pomalé a hmotnost skoro 19 metráku je na hot hatch také mimo mísu, to jsou všechno omezující parametry. Takže ano, i přes nesporný vývoj BEV jsou zde stále limity, které řadě lidí nebudou vyhovovat.
13. 6. 2024 22:41
Re: Dynamika
Cetl jsi vubec prispevek na kterej reaguju??

"Auto (těsně pod) 4m délky, 160kw a na stovku tomu těsně ujede aktuální Toyobaru GT86"
;-)

O tom, co bude vyhovovat "rade lidi" se bavit nehodlam.
13. 6. 2024 23:31
Re: Dynamika
Zajímavé, že sám odvedeš pozornost na jiné auto a když ti na to někdo odpoví, tak reaguješ žes reagoval na něco jiného :D :D

Tak ještě jinak, koukneme se na podobného prcka: https://www.abarthcz.com/595-turismo 121kw a totožné zrychlení co tato malá Alpine. Maximálka 220 km/h. Verze 132kw samozřejmě rychlejší https://www.abarthcz.com/595-esseesse Yaris GR stejná délka co tato Alpine (5 mm rozdíl), před fl podobný výkon a na stovce o vteřinu rychleji, vyšší rychlosti to bude mnohem víc.

Jinak měl jsi někdy hothatch když jsi vytáhl to MG? Má zajímavý parametr maximálního výkonu a zrychlení na stovku. Jak je ale možné že zrychluje na dvoustovku sotva stejně co Astra OPC 280k v manuálu co jsem kdysi měl? Nejvíc jsem si to auto užíval mimo město na pružné zrychlení, tj něco jako 60 - 150 km/h a tam to MG slábne https://www.youtube.com/watch?… - jinak řečeno v zatáčkách na okresce tomu klasický hot hatch ukáže záda.

Ioniq5N vypadá možná zajímavě, ale stojí víc než A45S AMG a v praxi není rychlejší, jen zase papírově pod stovku, ale co jsem viděl měření tak 100 - 200 už slabší. Kde je teda těch 609 koní v hatchbacku?

Současná technologie BEV prostě neumí udělat lehké dynamické auto nebo mi ukaž nějaké kde to funguje a ideálně stojí srovnatelně...
13. 6. 2024 23:47
Re: Dynamika
Nikdy jsem hothec nevlastnil, takze nejsem hoden teto diskuze.

A timto bych ji ukoncil.

Dobrou
14. 6. 2024 14:51
Re: Dynamika
Jestli jsi měl nebo neměl klidně neřeš, ale prostě MG4 není v praxi (myšleno v jiném režimu než sprint na stovku) rychlejší než o 100k slabší spalovací hothatche, to stejné platí pro Ioniq5N, který se chlubí 609k, tj. o necelých 200 koní více než má A45, ale není rychlejší vyjma sprintu na stovku (a i ten je srovnatelný).

Tu otázku jsem napsal, protože to poslední co jsem s hh dělal byl sprint z nuly. Ten mě moc nebavil, naopak pružné zrychlení na výjezdu ze zatáček bylo to nejvíc a tam zrovna ty EV maj problém, protože v zatáčce hmotnost a ve vyšší rychlosti výkon uvadá... A to je ten limit o kterém píšu.
13. 6. 2024 18:52
ID.2 all 166 kW
v základu
Rozbalit vlákno
0
13. 6. 2024 19:15
To je trapné
Vůbec nechápu, proč tohle plánují dostat na silnice. Sportovní to nebude... EV s hmotností 1.5t, pidi baterkou a cenou určitě kolem milionu, kterou na dálnici vezme i litrová Fabie. No super :no:

Přitom by výkonově stačilo i 160k, pokud by to byla 1,3TCe s 6M a hmotností na úrovni 1.1t za řekněme 600tis Kč v základu. Malé hravé auto pro nadšence ;-)
Rozbalit vlákno
7
Avatar - del42sa
13. 6. 2024 20:10
Re: To je trapné
možná si to nějaký EV hujer koupí :D ale souhlas, že s tím malým spalovákem hezky naladěným do sportovna by to byl super mini hatch a měl mnohem větší potenciál někoho oslovit ...
13. 6. 2024 23:38
Re: To je trapné
Na dalnici te "vezme i litrova Fabie".

To je asi nejvetsi uskali elektromobility.
Tobe bude vadit, ze te na dalnici nekdo predjede.
:D

Hosi, zkuste pochopit jednu vec. Ze vyhody dnes EV tezko ocenite.
Obzvlast kdyz je pro vas nejdulezitejsi cena, rychlost tankovani nebo hmotnost.
Protoze temito parametry zatim EVcka v teto tride neexcelujou.
;-)

Sve preference nemusite opakovat pod kazdym clankem o EV.
Tak jako nemusite pod kazdym EV co se vam libi dokola psat, jak by mu slusel fosilni motor.
:no:
13. 6. 2024 23:43
Re: To je trapné
Hmotnost je v této kategorii skoro všechno, resp. zásadní parametr k těm lepším vlastnostem. Ano BEV v tom dneska neexcelují, takže produkt co s tim přijde na trh ještě navíc za vyšší cenu pak prostě vyjma nadšenců do BEV nebo někoho kdo si to koupí jen na parádu, nemá smysl.
13. 6. 2024 23:45
Re: To je trapné
Ted ale pises o necem uplne jinem nez v puvodnim prispevku.

Tam stalo:
"Auto (těsně pod) 4m délky, 160kw a na stovku tomu těsně ujede aktuální Toyobaru GT86, nemluvě o tom co se děje dál. Tady je vidět jak moc jsou dnešní BEV limitované technologií."

Uvedl jsi zrychleni jako limit technologie BEV. :D
Prestoze realita je obvykle (krome teto Alpine) zcela opacna!!

Toto bylo to, co rozporuju.
S diskutery, kteri nejsou ochotni uznat nic (natoz si precist a spravne pochopit reakci na jejich DISKUZNI prispevek), je diskuze zbytecna.
Bo se o diskuzi nejedna.
14. 6. 2024 07:20
Re: To je trapné
Koukám, jsi jako vždy mimo ;-)
Avatar - del42sa
14. 6. 2024 07:26
Re: To je trapné
to on je pořád, ale chápu že se raduje z každého nového EV prdu na trhu :-!

za mě je to promarněná příležitost, kdyby Renault byl trochu pragmatičtější a ponechal zakazníkům svobodu výběru s výběrem jak EV tak ICE verze, mohlo to být IMO prodejní terno. Vždyť Renault Sport má dlouhou tradici v opravdu zajímavých sportovních autech a vyborně naladěných motorech. (Clio RS sport, Megane RS Sport) Pak bychom si tady mohli udělat porovnání prodejů obou verzí, ale asi Renault nechce novou 5 moc prodávat :D

Takhle je mi to přijde spíš jako zneuctění legendy ;-\
14. 6. 2024 07:37
Re: To je trapné
Souhlasím s tebou. Nemám nic proti R5 jako EV, ale měla být jen alternativou k benzinové R5, nikoli hlavním pohonem. Renault tak R5 vlastně zazdil ještě před uvedením na trh. Stejně tak se to povedlo Fiatu s F500e - ten ale už konečně prozřel :yes:
13. 6. 2024 21:18
Auto ktore nie je hodne loga Alpine
Toto auto si ani nahodou nezasluzi logo Alpine. Musim dufat, ze v aktualnej dobe ladovej pri nastupe elektromobility si to Luca de Meo rozmysli a povoli aj spalovaci derivat tejto novodobej R5. Potom to auto po riadnom odladeni bude mat zmysel. Inak je to hlupost na baterku. A vyhodene peniaze. Moja stara sunka Lancia Delta Integrale 16V mala v roku 1990 200 koni, 4x4 a o 200kg mensiu hmotnost a lepsie zrychlenie. Dnes je 2024 a tento srot je daleko za starou Integralou. A porovnavat ho s Cliom Williams je urazka pre Clio!!!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - twistedTSD
13. 6. 2024 21:21
Alpine zkraťák
Hot hatch s maximálkou 170 km/h je vtip.
Rozbalit vlákno
12
13. 6. 2024 23:43
Nejkrasnejsi Alpine, navic s cistym pohonem
Bo hothecem vyhradne po nemeckym autobahnu!
Tam taky nejvic vadi ta hmotnost.
:D
13. 6. 2024 23:44
Re: Nejkrasnejsi Alpine, navic s cistym pohonem
v posledních generacích hothatchů máš 170 km/h lusknutim prstu, konkrétně se podívej na Yaris GR když chceme řešit 4m dlouhá auta
Avatar - speedfred
14. 6. 2024 05:44
Re: Nejkrasnejsi Alpine, navic s cistym pohonem
Maximálka 170 je limitujúcia nielen na autobahnu.
Skrátka ako ev HH nestojí za moc ale ako presúvadlo môže byť. Dôležitá bude ale cena.
Avatar - del42sa
14. 6. 2024 07:17
Re: Nejkrasnejsi Alpine, navic s cistym pohonem
a ta nebude nízká ;-) je to Alpine a elektromobil. Jako hračka pěkné, ale ten "tramvajový" zvuk při zrychlování to je :no:
14. 6. 2024 07:22
Re: Nejkrasnejsi Alpine, navic s cistym pohonem
Tipuju základní R5 EV 850tis Kč, Alpine 1.1mio :-[] No nekup to …
Avatar - del42sa
14. 6. 2024 07:28
Re: Nejkrasnejsi Alpine, navic s cistym pohonem
přidej :D
14. 6. 2024 07:43
Re: Nejkrasnejsi Alpine, navic s cistym pohonem
Nestraš… :-[]
Avatar - del42sa
14. 6. 2024 22:12
Re: Nejkrasnejsi Alpine, navic s cistym pohonem
začíná na 38 tisíc EURO = cca 940.000,-Kč ;-)
Avatar - speedfred
14. 6. 2024 08:07
Re: Nejkrasnejsi Alpine, navic s cistym pohonem
To nemôžeš myslieť vážne s takým odhadom. Keď to dáš deleno 2 tak môže byť.🤨
Pozri vedľa na “zastaralý a komplikovaný” spaľovací Megane vs úplne technicky jednoduchý elektromobil. Nejako tomu nerozumiem ale snáď mi to pár jedincov vysvetlí kde sa nabral taký rozdiel v cene.
14. 6. 2024 08:11
Re: Nejkrasnejsi Alpine, navic s cistym pohonem
Ale no tak, někdo ty náklady na vývoj nechtěného zaplatit musí ;-)
Avatar - twistedTSD
14. 6. 2024 13:17
Re: Zkratoshit od Alpine
Samozřejmě mě nepřekvapuje, že Doník si neumí představit jiné využití maximálky nad 170 km/h v autě pro zábavu než autobahn. Co čekat od neřidiče, pro kterého je auto něco jako pračka na kolech.
14. 6. 2024 18:34
Re: Alpine zkraťák
Hodně blbý vtip. :-O :-( :no:
14. 6. 2024 08:28
FWD
Dává vám smysl udělat "ostrý" elektrohatchback jako FWD a ještě se chlubit sníženým zatížením hnací nápravy ?
Rozbalit vlákno
0
14. 6. 2024 15:30
Snad ty zvuky půjde vypnout
Ty umělé zvuky motoru pro elektromobily jsou trapné, a doufám, že to půjde vypnout, stejně jako všichni otravní asistenti, což má naopak Renault zpracované výborně do jediného tlačítka.
Rozbalit vlákno
0