Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: SUV táhnou čím dál víc, loni tvořila téměř půlku všech prodejů

Za loňský rok se prodalo téměř 37 milionů crossoverů a SUV. Poprvé se také prodalo víc aut vyrobených v Číně než v Severní Americe. Nejrychlejší růst loni vykázala Evropa, o 16 %.
Zpět na článek
17. 6. 2024 08:48
17. 6. 2024 13:06
17. 6. 2024 09:18
17. 6. 2024 09:57
17. 6. 2024 10:34
17. 6. 2024 09:54
17. 6. 2024 13:03
17. 6. 2024 13:46
17. 6. 2024 13:59
17. 6. 2024 14:12
17. 6. 2024 14:16
17. 6. 2024 12:58
17. 6. 2024 19:13
17. 6. 2024 08:44
Korelace není kauzalita
SUV se prodávají čím dál víc, protože je čím dál míň alternativ. Kombíky nejsou, minivany nejsou, MPV nejsou, tak co mají lidi kupovat?
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Pepa_007
17. 6. 2024 08:49
Re: Korelace není kauzalita
Přesně, mají kupovat SUV.
17. 6. 2024 09:29
Re: Korelace není kauzalita
Ne mají, ale musejí, když nic jiného není. Já se SUV vyhýbám jak to jen jde. Nemám SUV rád, když už, tak pořádný offroad.. Ale nakonec si nějaké to pitomé SUV asi taky budu muset pořídit, když všechny ostatní kategorie skoro přestanou existovat.
Avatar - Pepa_007
17. 6. 2024 08:48
???
SUV táhnou čím dál vic.......

Reálně skoro všechny automobilky nabízejí velké SUV, střední SUV, malé SUV, mikro SUV a bokem jeden, dva normální modely a žádné MPV. Třeba Ford, Fiesta? Mondeo? Focus? Jen samá SUV. Focus končí příští rok. Galaxy a Smax není.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Barrichello
17. 6. 2024 13:06
Re: ???
Může si koupit DongFeng a Chrysler Pacifica, MPV pořád jsou
Avatar - sargis
17. 6. 2024 09:18
chapem ale
Ok, ake su realne objektivne vyhody SUV?

- vyhlad z auta (neviem, nikdy som nemal problem s vyhladom v "normalnom" aute, pokial to nebola sportova placka)
- bezpecnost - to je relativny a prevazne subjektivny dojem (vacssie auto = bezpecnejsie), aj ked pri niektorych narazoch je isto karoseria SUV vyhodou
- lahsie nasadanie - nepopieram, vidim to v rodine na otcov/svokrovi, ked si maju sadnut do mojej Inse, lamentuju na krize a klby
- lahsia montaz destkych sedaciek - ano, kolmejsie ramy-zadne dvere, rovnejsia strecha
- je to trend :D

Ine ma nenapada. A realne ani jedno nie je zivotny argument na kupu SUV voci napr. kombi.
Rozbalit vlákno
16
Avatar - pradeda777
17. 6. 2024 09:31
Re: chapem ale
V SUV se ženské cítí bezpečněji....čím větší SUV....tím líp. Proto drtivá většina SUV má za volantem ženskou.... :-!
17. 6. 2024 09:41
Re: chapem ale
Ano, na prodejích SUV je vidět, že největší reálnou ekonomickou moc mají ženské.
17. 6. 2024 09:32
Re: chapem ale
Nič Ťa nemôže napadnúť, lebo SUV výhody prakticky nemá. Takže je to asi ako píšeš, len doplním:

- výhľad z auta - diskutabilná záležitosť, A-stĺpiky sú stále širšie, plocha okien stále menšia, autá väčšie, a tým pádom sa výhľad zhoršuje. Zvýšená poloha vodiča v SUV stráca zmysel, lebo mŕtve uhly sú stále väčšie a napriek yyššej polohe je výhľad z SUV obvykle dosť zlý

- bezpečnosť - žiadna výhoda, konštrukčne sú SUV práve také, ako nízke autá, tým, že prakticky nie sú určené do skutočného terénu, zdieľajú všetky konštrukčné prvky s klasickými autami na asfalt. Či je to samonosná karoséria, nápravy alebo čokoľvek súvisiace s pasívnou bezpečnosťou, nie je tu žiadny rozdiel. Väčšia hmotnosť je plusom pri kolízii s menším autom, pri náraze do pevnej prekážky alebo ťažšieho auta sa aj táto výhoda stráca.

- ľahšie nasadanie - toto už často nie je pravda. SUV nie je len vyššie celkovo, ale má aj podstatne vyššie prahy a kvôli zvyšujúcim sa požiadavkám na bezpečnosť a tlaku na znižovanie nákladov aj oveľa širšie prahy, takže nastupovanie je často už dosť nepohodlné a pre starších aj náročné. Túto disciplínu oveľa lepšie zvládajú osobné dodávky a takmer vymretý druh MPV

- ľahšia montáž detských sedačiek - áno, do vyššieho auta sa montujú ľahšie, ale SUV majú obvykle mohutné sedadlá a hrubé výplne dverí, priestor je obmedzený a je minimum áut, do ktorých vojdú vedľa seba tri detské sedačky

:-)
17. 6. 2024 09:36
Re: chapem ale
Jen to nasedání pro důchodce. Jinak to žádné reálné výhody nemá. Výhled je lepší jedině do výšky, jenže je to vykoupeno blbým výhledem dolů. A co je důležitější, vidět lépe na semafor, nebo nepřejet malé dítě? Bezpečnost lepší není, pasivní je stejná, aktivní je horší. Děti se nejlépe ukládají do sedaček minivanů s posuvnými dveřmi. Spotřeba je horší.
Že je to trend, není výhoda, a už vůbec ne objektivní.

Jediná další objektivní výhoda je průchodnost terénem a to většina majitelů vůbec nepotřebuje.
Avatar - Ozzman
17. 6. 2024 09:57
Re: chapem ale
Průchodnost terénem nemusí být cesta na horský hřeben, ale i obyčejné město. Všimni si, jak jsou nízké kombi/hatchbacky, odřeš to o první obrubník, nepřejedeš nic. Když to srovnáš s auty cca 15-20let nazpět, tak si s kombíkem projel i tu polní cestu, nějakou rozumnou, najel na chodník, když si potřeboval, dnes toto splní SUV.
17. 6. 2024 10:28
Re: chapem ale
No, já mám jedno hodně nízké auto a i s ním polňačku jednou za čas dám. Není to nic přijemného a člověk musí pomalu a opatrně, ale jde to. Že by nějakým autem nešel přejet obrubník, jsem nezažil. O obrubník se nejčastěji odře kolo při podélném parkování, a tam je jedno, jestli je to SUV nebo nízký kombík, profily pneumatik nejsou moc odlišné.
Avatar - Ozzman
17. 6. 2024 10:34
Re: chapem ale
Mám dva kombíky, jeden je uplně novej a ten je dost nízkej, druhej je sice 16 let starej, ale konstrukčně spadá na uplný začáteky 21. století. S tím druhým projedeš bezproblémů tam, kde velká část crossoverů, SUV. Měl jsem ještě před tím kombíkem 2 jiná, z dnešního pohledu roky 2008 a 2015 a obě auta nízká, třeba jsem i šktrnul břichem, nárazníkem. To u toho starého kombi prostě nestane.

Víš co projel reálně třeba Favorit/Felicie? Nebo jsme mívali Clio 2... to nemělo problém se dostat na chatu, vem tam nové Clio...proto to část lidí kupuje jako Crosoover
Avatar - Ozzman
17. 6. 2024 09:54
Re: chapem ale
- Výhled z auta - to je určitě v pohodě, když jedeš v nizkém autě někde sám, ale jakmile jsi jediný v provozu, kdo v něm sedí, přes ta velká SUV/crossovery vidíš ještě větší prd a to i z normálního, nesportovního.

- Lepší nasedání, ano... to bezesporu je, není mne ani 40, ale občas jsem měl problém se zády a jak se hodilo, že jsem si mohl pujčit SUV :D

- Ty sedačky, tady jak proti čemu, jsou auta, kde to jde naprosto v pohodě a muže to být kombík, naopak SUV se zkosenou střechou taky není nejlepší. To se spíše odvíjí od prostoru na zadních sedadlech a výšky stropu

Ano, je to trend, SUV pro plebs, byť i levnější, působí, že máš "dražší" auto, než třeba vedle stojící lepší a dražší kombík. I to MG prostě u nákupáku udělá trochu víc parády, než Logan/Rapid
Avatar - Mikesus
17. 6. 2024 13:03
Re: chapem ale
Ono v provozu ani s tím SUV nevidíš líp. Tech par cm navíc tě nezachrání. A můžeš mít sebevetsi SUV, ale když máš před sebou dodávku, stejně nevidíš vůbec nic.

A dětské sedačky je potřeba spíš podelnej prostor. Protoze pokud by byl problém svazujici se střecha, tak ani dospělí by si tam nesedl. Na výšku sedačka zabere podobne místa jako dospělý člověk.
Avatar - Ozzman
17. 6. 2024 13:46
Re: chapem ale
Dodávka je trochu jiná věc, ale vidíš alespoň přes auta typu Kamiq/Captur, nebo MPVčka, nejsi utopený. Nejde ani tak o jízdu samotnou, jako spíš nějaké odbočování, předjíždění, je to opravdu horší.
Avatar - Mikesus
17. 6. 2024 13:59
Re: chapem ale
Tak přes kamiq a captur opravdu nevidíš, ono ani pres superb neni vidět. Jo takova mx5, to ani nepoznam, ze je neco predemnou. To ti klidně dám vyzkoušet, že přes střechy těch aut není vidět.
Avatar - Ozzman
17. 6. 2024 14:12
Re: chapem ale
Tak ještě jinak, já v SUV občas jezdím, nezapomeň, ale jde o to, že takové vyšší auto necháš poodjet a vidíš lépe, já musím čekat delší dobu, protože sedím níže, samozřejmě jde i o tvar vozovky, ale typicky v křižovatkách. Já SUV koukám do nárazníku, kufru, tedy té plechové části pod oknem, přes klasické auto torchu vidím, okny, alespoň základní přehled.
Avatar - Mikesus
17. 6. 2024 14:16
Re: chapem ale
No a v SUV, a to mám hodně nadprůměrné na evropské poměry koukám ostatním do střechy. Ani skrz auto nevidím.
17. 6. 2024 21:20
Re: chapem ale
Čo máš teda za auto?
Avatar - Mikesus
17. 6. 2024 12:58
Re: chapem ale
Ten výhled je blbost. Do okolí s běžným SUV nevidíš o nic lépe než z normálního auta. Jen navíc jako bonus, v bezprostředním okoli auta nevidíš vůbec nic.

Take bezpečnost je diskutabilní. Výška roli nějak moc nehraje, ale hmotnost. A dost SUV neváží o nic víc než klasická auta, takže při střetu nemají žádnou výhodu. Ba naopak hrozí pojetí např.pri narazí z boku a tím větší riziko převrácení SUV.

Ty sedačky je taky blbost. Dávám sedačky pravidelně do různých aut a jediné co je důležité, je podélný prostor. Sklon sedáku nebo střechy nikdy nebyl problém. I do GR yaeise jsem dal dozadu dětskou sedačku a největší problem byly dveře a ne střecha nebo sklon. Do camry, ES, yaris/ yaris cross, corolla, superb, auris, Passat spoustu dalších za psoledni dobu a opravdu nezáleží na karoserii, ale na podelnem prostoru a i rozsahu otevření zadních dveří. Ale to jsem fakt nenarazil na žádné, které by se málo otevíraly.

Ja tam vidím, i z vlastni zkusenosti po 3 letech denního používání velkého SUV, že výhoda je jen to nastupování a vyšší světla výška, zbytek je jen o prijemnem pocitu nicim nepodlozenym. Jinak zápory, vyšší jizdni odpory a tim spotreba, méně využitelný tvar kufru, horší jízdní vlastnosti, horší výhled z auta. A to nastupování už taky není úplně komfortní pro menší lidi. Bez naslapu by ani děcka se do auta nedostala a žena se svými 168cm je též ráda za nášlapy.
Avatar - twistedTSD
17. 6. 2024 13:34
Re: chapem ale
Imho jsou za jejich popularitou z 99 % takové ty spíše placebo výhody typu:
- "cítím se v tom bezpečně/rodina bude při nárazu v bezpečí" (protože mohutnější stavba)
- "sousedovi rupne žilka" (resp. subjektivně dostaneš mnohem sofistikovanější stroj za menší příplatek)
- "lépe do toho poskládám rodinu" (zčásti je pravda, že moderní auta jsou stísněná kvůli aerodynamice, přitom pořád bobtnají a parkovat s 4.7m kombíkem ve městě je pain).
Avatar - Ada je zase tady
17. 6. 2024 09:45
Kdo by chtěl čínské auto?
Bez dieselu, bez 4x4, bez manuální převodovky, bez dostatečné světlé výšky.
Zato s obludnou šmatlací obrazovkou... :no:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - KANKUNEN
17. 6. 2024 13:02
SUV jsou jenom takové hašlerky
podívejte jak se daří pickupům. V Americe úplně
Rozbalit vlákno
3
Avatar - speedfred
17. 6. 2024 13:21
Re: SUV jsou jenom takové hašlerky
A čím väčší tým lepšie. Do mesta ideál, 😀
17. 6. 2024 18:01
Re: SUV jsou jenom takové hašlerky
S Navarou do podzemky Opera alebo Centrum, to musí byť mňamka...
Avatar - speedfred
17. 6. 2024 23:41
Re: SUV jsou jenom takové hašlerky
Kinder pick up nevediem, keď už tak poriadny full size :-[]
Avatar - Barrichello
17. 6. 2024 16:46
Nejlepší karoserie je sedan a kupé
nic lepšího neexistuje, SUV jsou pro maminy co to maj jako soccer mumm car a pro joudy co musí mít to co zrovna letí a co má soused :-)
Rozbalit vlákno
4
17. 6. 2024 17:52
Re: Nejlepší karoserie je sedan a kupé
Nie, najlepší je kombík a MPV! A poser sa! :-[] :-[] :-[]
Avatar - Mikesus
17. 6. 2024 18:22
Re: Nejlepší karoserie je sedan a kupé
Nejlepší je autobus a vlak. A teď babo rad :-[]
17. 6. 2024 21:14
Re: Nejlepší karoserie je sedan a kupé
Autobus a vlak si nekúpiš.
Avatar - Barrichello
18. 6. 2024 07:13
Re: Nejlepší karoserie je sedan a kupé
ale jo, koupíš, dráhy prodávaj šukafony, pár lidí si to i koupilo a jezdí si s tím sokromě, pokud mají osvdčení k řízení vlaku a dodržují předpisy, ale není to nic levného. A BUS si může koupit každej, akorát k řízení potřebuješ papíry na autobus :-) Když si koupíš starej co jde dát na vetenoty, není provoz taková raketa jako když to má někdo na bílejch, to samé tahače a nákladáky
17. 6. 2024 19:13
Určení
Suv je auto pro lidi se zhoršeným pohybovým aparátem a pro ty, co se bojí v provozu.
Rozbalit vlákno
0