Palec nahoru na technický vývoj. Uvidíme, které z možných technických řešení se do budoucna uplatní a které ne. Doufejme, že o technickém řešení nebude rozhodovat nějaká byrokratická či politická komise. U Hiluxu dává vodík logiku v tom, jak jdou nádrže dobře zakomponovat do rámu. Přesto si myslím, že právě u Hiluxu bude vždy hrát prim benzín, jelikož je určen pro univerzální použití i v nejzapadlejších koutech světa. S nadsázkou řečeno, kdyby měl Islámský stát své Hiluxy na elektrický, nebo vodíkový pohon, byl by poražen za několik dní, a ne za několik let.
To už větší logiku dávají ty stavební a zemedělské stroje, které jsou zmíněny v článku.
Bude také zajímavé sledovat, zda u vodíku nakonec převáží palivové články, nebo klasické spalování v motoru. A zda se vodík někdy vůbec prosadí.
Othello
2
Ekonomikou to vodík zatím prohrává na celé čáře.
Anonym
2
To ano. Ale v téhle hře určuje pravidla rozhodčí, který na ekonomiku skoro nebere ohled (politik).
Othello
1
Ten rozdíl je příliš velký i na hodně tvrdé rozhodčí
KANKUNEN
4
A kde ten vodík vezmeš?
Zetti
1
4 čerpací stanice v cesku jsou ti malo?
KANKUNEN
6
Ty nejsi Zety.
Mikesus
1
A kdo by to byl jinej? 😒]
Anonym
2
Vodík se nedá vzít, musí se vyrobit, což není tak těžké.
Jeho Achillova pata je ale jinde a to je skladování a vše s tím související (nižší energetický hustota ve srovnání s jnými palivy, nutnost velké komprese nebo zkapalnění, při které se spotřebuje hodně energie, speciální nádrže, potrubí a těsnění, riziko výbuchu atd.). V praxi se vodík většinou vyrábí tam, kde se spotřebovává.
Gvick2
2
Těžké to není, je to primitivní, ale je to drahé a neekologické (99% vyrobeného vodíku je z fosilu, který spálením v běžném ICE dojede 2x dál než vodíkové auto). To skladování je sice také problém, ale daleko menší proti té ekonomice a neekologičnosti výroby.
traveldrive
1
Okrem skladovania ešte distribúcia, a aj tankovanie nie je brnkačka len tak pre hocikoho.
To už větší logiku dávají ty stavební a zemedělské stroje, které jsou zmíněny v článku.
Bude také zajímavé sledovat, zda u vodíku nakonec převáží palivové články, nebo klasické spalování v motoru. A zda se vodík někdy vůbec prosadí.
Jeho Achillova pata je ale jinde a to je skladování a vše s tím související (nižší energetický hustota ve srovnání s jnými palivy, nutnost velké komprese nebo zkapalnění, při které se spotřebuje hodně energie, speciální nádrže, potrubí a těsnění, riziko výbuchu atd.). V praxi se vodík většinou vyrábí tam, kde se spotřebovává.