Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Velký návrat malého fiatu? Nová Grande Panda se vrací ke kořenům

Fiat Grande Panda se ukázal zatím jen zvenčí, o pohonech můžeme jen spekulovat. Automobilka však neopomněla exteriérové detaily pečlivě popsat.
Zpět na článek
14. 6. 2024 15:20
14. 6. 2024 15:35
14. 6. 2024 16:01
14. 6. 2024 16:22
14. 6. 2024 16:28
15. 6. 2024 08:20
14. 6. 2024 19:03
14. 6. 2024 15:28
14. 6. 2024 22:11
15. 6. 2024 07:13
15. 6. 2024 13:39
14. 6. 2024 15:42
14. 6. 2024 22:08
15. 6. 2024 06:13
15. 6. 2024 07:02
15. 6. 2024 07:03
15. 6. 2024 11:02
15. 6. 2024 07:15
Avatar - Stejsn
14. 6. 2024 15:20
To vypadá
docela dobře, snad to nezabijou pohonem a cenou.
Rozbalit vlákno
12
14. 6. 2024 15:35
Re: To vypadá
No nevím, ale po průšvihu s 500e to snad už Fiat pochopil, že cesta jen EV neprojde ;-)
14. 6. 2024 15:51
Re: To vypadá
Ono radsej EV, ako peugeotacky oturbeny trojvalec, ktory v meste trpi a dialky s nim bude malokto jazdit v aute tejto velkosti...
14. 6. 2024 16:01
Re: To vypadá
U 500e si vyzkoušeli, že trh má jiné preference a dostane litrový mildhybridní 3hrnek, což je určitě lepší varianta než EV a hlavně výrazně levnější... 700tis Kč+ ti za Pandu nikdo nedá :-[]

Takže 1,2PT by byl ještě zlatý :yes:
Avatar - Emel
14. 6. 2024 16:22
Re: To vypadá
eC3 má stát pod 600t, není důvod, aby ePanda nemohla stát stejně. Ostatně to nejspíš bude stejná technika...
14. 6. 2024 16:28
Re: To vypadá
To je tak pořád ještě o 200tis vic ;-) 600t za mini auto s pidi baterkou? No way, ani tady natož třeba v Itálii…
Avatar - Ja Prvni 123
15. 6. 2024 06:59
Re: To vypadá
4 metry fakt neni mini auto.

Jen to neni obludna krava.

Jinak souhlas, hybrid je lepsi.
Avatar - Mikesus
15. 6. 2024 08:20
Re: To vypadá
4m jsou B segment HB.
14. 6. 2024 19:03
Re: To vypadá
V poho, Panda byl i dvouválec. ;-)
Avatar - Pepa_007
14. 6. 2024 22:09
Re: To vypadá
BEV, nahon na predek. Nebo tři válce a hnany predek. Co jiného čekat?
Avatar - Ja Prvni 123
15. 6. 2024 06:59
Re: To vypadá
Mozna 4xe?

Stacilo by mi to.
Avatar - twistedTSD
15. 6. 2024 13:36
Re: To vypadá
S 4xe by to stálo 800+.
16. 6. 2024 08:40
Re: Re: To vypadá
800+ nebude stát ani avenger 4xe.
Tohle vidím na max 550tis
14. 6. 2024 15:28
Krásne
Za mě určitě hezčí než třeba ty odporné BMW Neu Klasse.
Doufám, že to nezabijou pohonem, mild hybrid by nevadilo, přeci motor je pak méně komplikovaný, protože tuším, že odpadá startér a alternátor. Ale klasický, neelektrifikovaný by byl lepší...
Elektro? Hlavně to prosím ne.
Už bylo naznačeno, že panda změní název u spalovací Pandy.
https://www.clubalfa.it/en/fiat-panda-changes-name-heres-the-new-pandina-1787
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Pepa_007
14. 6. 2024 22:11
Re: Krásne
Tři válce PureTech. Ten motor má 90% aut. Nic skvělého, nic převratného..... Obyčejný vibrační HTP v turbu.
Avatar - del42sa
15. 6. 2024 07:13
Re: Krásne
Pepo zase nešiř bludy, ten motor je povedený a má i dostatečný výkon, kor na takovéto pidiauto ;-)
Avatar - twistedTSD
15. 6. 2024 13:39
Re: Krásne
Povedený dřív moc nebyl.
Avatar - Ja Prvni 123
15. 6. 2024 18:09
Re: Krásne
No, a jeste pred tim zili lide v jeskynich...
14. 6. 2024 15:42
Nevím co
se jim zda na skoro čtyřech metrech délky, když stávající má 3,63m???
Rozbalit vlákno
0
14. 6. 2024 16:28
Me se libi....
a pokud bude cenove a funkcne na urovni eC3 ze ktere ma teda vychazet, tak to bude cajk.... :yes:
Rozbalit vlákno
0
14. 6. 2024 16:33
Dobrá zpráva je...
...že se u téhle Pandy nebudou muset trápit se zdvihem pístů, jako u Toyoty. Pod kapotu se vejde na stojáka motor klidně i s půlmetrovými zdvihy. :-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Pepa_007
14. 6. 2024 22:11
Re: Dobrá zpráva je...
.....
a nebo 3 vrstvy baterek..... 😉
14. 6. 2024 18:10
Nechápu, proč musí Fiat používat ...
...nic moc tříválce PSA, když si teprve nedávno draze vyvinul skvělou novou generaci svých motorů FireFly, která je výrazně lepší! :-O :-O :-O :no: Fiaty s motory Peugeot už pro mě nejsou Fiaty! :-O
Rozbalit vlákno
14
Avatar - Ja Prvni 123
14. 6. 2024 19:06
Re: Nechápu, proč musí Fiat používat ...
Ja Ti nevim.

Ten trivalec ma sice "pezoti" objem 1.2, ale jinak je predelanej a prevzal i ta pokrokova reseni od fiata.
Takze ma kovane pisty, inteligentni ovladani ventilu... akorat je to teda primovstrik. Coz ale litrove turbo bylo taky.
Neprimo byla jen atmosfera, a ta na tohle auto fakt stacit nebude.
Asi.

Mozna jako zakladni motor.
14. 6. 2024 19:47
Re: Re: Nechápu, proč musí Fiat používat ...
Tak určitě se tam italští inženýři zapojili nicméně kované písty u puretechu už psa mělo...
Avatar - Ja Prvni 123
14. 6. 2024 20:52
Re: Re: Nechápu, proč musí Fiat používat ...
No, maji je driv, ale myslim, ze az po spojeni do Stelantisu.

Ale nehadam se, jiste to nevim.
14. 6. 2024 21:41
Re: Re: Re: Nechápu, proč musí Fiat používat ...
Ne ne už dávno před spojením
Avatar - Ja Prvni 123
15. 6. 2024 07:16
Re: Re: Re: Nechápu, proč musí Fiat používat ...
Tak jsem trochu zalistoval a mas pravdu, z vetsi casti.
:-)

Kovane pusty opravdu pouziva uz od roku 2019, ale ne vzdycky. Prekvapive ne jen podle vykonove varianty, alej oodle trhu.

Posledni varianta - to jest i ta ve Fiatech - je ma vzdycky, krome toho ma jine rizeni ventilu, odstranujici primarni pricinu problemu (a ani ne zase tak castych) PSA trivalcu: misto v oleji maceneho remenu pouziva retez.

Remen dokazal nabobtnat a uvolnovat "hmotu", ktera pak ucpala filtr - a uz to bylo.
Stavalo se vuc u 1.6, a zejmena pripouziti jineho nez predepsaneho oleje.

Nicmene jsou znamy i pripady, kdy to udelala 1.2 se spravnym olejem. Nastesti je to historie.
:-)
15. 6. 2024 10:16
Re: Re: Re: Nechápu, proč musí Fiat používat ...
Hlavne je treba poctivo meniť olej, resp. radšej častejšie, ako je predpísaný interval. Naviac sa to predraží ešte o remeň, ktorý musí ísť vždy nový, a prácu naviac, s výmenou remeňa spojenú. Konštruktérovi, čo tam ten ten mokrý remeň dal, by som utrhol ruky a mlátil ho nimi späť do školy, aby doštudoval.
Avatar - Ja Prvni 123
15. 6. 2024 18:11
Re: Re: Re: Nechápu, proč musí Fiat používat ...
Pisu to dole: tahle generace uz ma retez.
Avatar - twistedTSD
15. 6. 2024 13:44
Re: Re: Re: Nechápu, proč musí Fiat používat ...
Opravdu historie? Je i 74kW verze s MT v Avengeru nebo C3 s řetězem, nebo pořád montují oba motory souběžně a řetěz je jen v hybridu?
15. 6. 2024 18:09
Re: Re: Re: Re: Nechápu, proč musí Fiat používat ...
Bohužel u avengeru je to ještě stará verze. U nové c3 a v nové pande to bude i bez hybridů nová verze
Avatar - del42sa
16. 6. 2024 19:21
Re: Re: Re: Nechápu, proč musí Fiat používat ...
Puretech 100koní s manuální převodovou používá i nadále rozvodový řemen, jen hybridy s automatickou dvouspojkovou převodovkou mají řetěz.
14. 6. 2024 19:45
Re: Nechápu, proč musí Fiat používat ...
To je přeci velice jednoduché. Je to platforma CMP bývalého psa. Zde v ošizené verzi SMART. Firefly do toho prostě nejde dát. Stalo by to prachy
Avatar - Pepa_007
14. 6. 2024 22:13
Re: Nechápu, proč musí Fiat používat ...
Motory od Francouzů jsou..... nic moc. Resp. stávající 3valec.Fiat, Alfa, Lancia dělali skvělé motory.
Avatar - Ja Prvni 123
15. 6. 2024 07:22
Re: Nechápu, proč musí Fiat používat ...
To je fakt.
Bohuzel roli hraji i ucetni... a jeden motor ve vice vykonovych variantach je na vyrobu levnejsi, nez dva: 1.0 a1.5.

Aspon ze prenesli podstatnou cast dobre techniky z Firefly na tu 1.2.

P.S.: asi budu muset vymenit tablet. Vynechavaji mi pismenka, a hlavne mezernik.
:-(
Avatar - del42sa
15. 6. 2024 07:15
Re: Nechápu, proč musí Fiat používat ...
kvůli použité platformě a nechtělo se jim drbat s adaptací motoru z cizí platformy
Avatar - rohYpnol
14. 6. 2024 19:59
Plnou parou vzad
Takže design Panda revival :-[]

Spalovák je zpět :-[] :yes:

Co doníčci, heldlíčci, proč to není čistě EV když přeci EV všichni chtějí a jsou ve všem lepší než spalováky?!? Co???
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Ja Prvni 123
14. 6. 2024 20:53
Re: Plnou parou vzad
Bude to hybrid.

A vysoce pravdepodobne s elektrifikovanou dvouspojkou.
14. 6. 2024 21:42
Re: Re: Plnou parou vzad
Bude I obyčejná verze bez hybridizace. Přesně jako v C3
Avatar - Pepa_007
14. 6. 2024 22:13
Re: Plnou parou vzad
.... a tři válce.....
Vibrace, dunění,.....
Avatar - del42sa
15. 6. 2024 07:16
Re: Plnou parou vzad
běž se s tím svézt a pak mudruj ....
Avatar - Pepa_007
14. 6. 2024 22:08
Super
Nová Grande Panda se vrací ke kořenům........ Bude i ve verzi 4x4.
Rozbalit vlákno
5
15. 6. 2024 06:13
Re: Super
Pokud to bude na bázi C3, tak dost pochybuju. Pokud se přece jen rozhodnou to udělat, tak nacpou na zadní nápravu elektro = něco jako 4Xe u Jeepu… ;-\
Avatar - Ja Prvni 123
15. 6. 2024 07:02
Re: Super
No, ale to u auta tohoto typu uplne staci.

Defender to ikdy nebude. A na vyjetize zasnezeneho parkoviste ta elektrika vzadu uplne staci.
15. 6. 2024 07:03
Re: Re: Super
Samozřejmě že je to na bázi C3. Vždyť jsou ty auta z boku totožná. Verze s pohonem 4x4 bude. 4xE
15. 6. 2024 11:02
Re: Re: Super
Otázkou je, za kolik? Pokud k to u přistoupí jako Jeep, je zbytečné to dávat na trh ;-)
15. 6. 2024 07:15
Re: Re: Super
Hlavně u avengeru zástavba 4xE pomůže i jízdnímu projevu. Vzadu dostal čtyřprvkové zavěšení.
15. 6. 2024 10:34
Zaujímalo by ma...
...aký má táto nechutná hranatá krabica koeficient odporu vzduchu.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ja Prvni 123
15. 6. 2024 20:52
Podle toho dostupneho videa ma i normalni palubku.
Detaily videt nejsou, ale ta normalni "kaplička" pred ridicem je videt.

Nastesti.
Rozbalit vlákno
0