Novinky

Zpět na článek

Velký návrat malého fiatu? Nová Grande Panda se vrací ke kořenům

50 komentářů

ericn
To je tak pořád ještě o 200tis vic 😉 600t za mini auto s pidi baterkou? No way, ani tady natož třeba v Itálii…
ericn
No nevím, ale po průšvihu s 500e to snad už Fiat pochopil, že cesta jen EV neprojde 😉
Avatar - Stejsn
Stejsn
docela dobře, snad to nezabijou pohonem a cenou.
Arese
...nic moc tříválce PSA, když si teprve nedávno draze vyvinul skvělou novou generaci svých motorů FireFly, která je výrazně lepší! 😲 😲 😲 :no: Fiaty s motory Peugeot už pro mě nejsou Fiaty! 😲
ericn
U 500e si vyzkoušeli, že trh má jiné preference a dostane litrový mildhybridní 3hrnek, což je určitě lepší varianta než EV a hlavně výrazně levnější... 700tis Kč+ ti za Pandu nikdo nedá 😒]

Takže 1,2PT by byl ještě zlatý :yes:
BigFoot007
Ono radsej EV, ako peugeotacky oturbeny trojvalec, ktory v meste trpi a dialky s nim bude malokto jazdit v aute tejto velkosti...
Nebo Nebo
Za mě určitě hezčí než třeba ty odporné BMW Neu Klasse.
Doufám, že to nezabijou pohonem, mild hybrid by nevadilo, přeci motor je pak méně komplikovaný, protože tuším, že odpadá startér a alternátor. Ale klasický, neelektrifikovaný by byl lepší...
Elektro? Hlavně to prosím ne.
Už bylo naznačeno, že panda změní název u spalovací Pandy.
https😐/www.clubalfa.it/en/fiat-panda-changes-name-heres-the-new-pandina-1787
Avatar - del42sa
del42sa
běž se s tím svézt a pak mudruj ....
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
4 metry fakt neni mini auto.

Jen to neni obludna krava.

Jinak souhlas, hybrid je lepsi.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Motory od Francouzů jsou..... nic moc. Resp. stávající 3valec.Fiat, Alfa, Lancia dělali skvělé motory.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Takže design Panda revival 😒]

Spalovák je zpět 😒] :yes:

Co doníčci, heldlíčci, proč to není čistě EV když přeci EV všichni chtějí a jsou ve všem lepší než spalováky?!? Co???
brk77
V poho, Panda byl i dvouválec. 😉
gil54
...že se u téhle Pandy nebudou muset trápit se zdvihem pístů, jako u Toyoty. Pod kapotu se vejde na stojáka motor klidně i s půlmetrovými zdvihy. 😄
Avatar - Mikesus
Mikesus
4m jsou B segment HB.
Ota4
Hlavně u avengeru zástavba 4xE pomůže i jízdnímu projevu. Vzadu dostal čtyřprvkové zavěšení.
Avatar - del42sa
del42sa
Pepo zase nešiř bludy, ten motor je povedený a má i dostatečný výkon, kor na takovéto pidiauto 😉
Ota4
Samozřejmě že je to na bázi C3. Vždyť jsou ty auta z boku totožná. Verze s pohonem 4x4 bude. 4xE
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
.... a tři válce.....
Vibrace, dunění,.....
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
BEV, nahon na predek. Nebo tři válce a hnany predek. Co jiného čekat?
Ota4
Bude I obyčejná verze bez hybridizace. Přesně jako v C3
Ota4
To je přeci velice jednoduché. Je to platforma CMP bývalého psa. Zde v ošizené verzi SMART. Firefly do toho prostě nejde dát. Stalo by to prachy
Koumes
se jim zda na skoro čtyřech metrech délky, když stávající má 3,63m???
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Detaily videt nejsou, ale ta normalni "kaplička" pred ridicem je videt.

Nastesti.
Ota4
Bohužel u avengeru je to ještě stará verze. U nové c3 a v nové pande to bude i bez hybridů nová verze
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Povedený dřív moc nebyl.
traveldrive
...aký má táto nechutná hranatá krabica koeficient odporu vzduchu.
traveldrive
Hlavne je treba poctivo meniť olej, resp. radšej častejšie, ako je predpísaný interval. Naviac sa to predraží ešte o remeň, ktorý musí ísť vždy nový, a prácu naviac, s výmenou remeňa spojenú. Konštruktérovi, čo tam ten ten mokrý remeň dal, by som utrhol ruky a mlátil ho nimi späť do školy, aby doštudoval.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Tak jsem trochu zalistoval a mas pravdu, z vetsi casti.
😄

Kovane pusty opravdu pouziva uz od roku 2019, ale ne vzdycky. Prekvapive ne jen podle vykonove varianty, alej oodle trhu.

Posledni varianta - to jest i ta ve Fiatech - je ma vzdycky, krome toho ma jine rizeni ventilu, odstranujici primarni pricinu problemu (a ani ne zase tak castych) PSA trivalcu: misto v oleji maceneho remenu pouziva retez.

Remen dokazal nabobtnat a uvolnovat "hmotu", ktera pak ucpala filtr - a uz to bylo.
Stavalo se vuc u 1.6, a zejmena pripouziti jineho nez predepsaneho oleje.

Nicmene jsou znamy i pripady, kdy to udelala 1.2 se spravnym olejem. Nastesti je to historie.
😄
Avatar - del42sa
del42sa
kvůli použité platformě a nechtělo se jim drbat s adaptací motoru z cizí platformy
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
No, ale to u auta tohoto typu uplne staci.

Defender to ikdy nebude. A na vyjetize zasnezeneho parkoviste ta elektrika vzadu uplne staci.
ericn
Pokud to bude na bázi C3, tak dost pochybuju. Pokud se přece jen rozhodnou to udělat, tak nacpou na zadní nápravu elektro = něco jako 4Xe u Jeepu… ;-\
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Tři válce PureTech. Ten motor má 90% aut. Nic skvělého, nic převratného..... Obyčejný vibrační HTP v turbu.
Avatar - Emel
Emel
eC3 má stát pod 600t, není důvod, aby ePanda nemohla stát stejně. Ostatně to nejspíš bude stejná technika...
Avatar - del42sa
del42sa
Puretech 100koní s manuální převodovou používá i nadále rozvodový řemen, jen hybridy s automatickou dvouspojkovou převodovkou mají řetěz.
Ota4
800+ nebude stát ani avenger 4xe.
Tohle vidím na max 550tis
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Pisu to dole: tahle generace uz ma retez.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
No, a jeste pred tim zili lide v jeskynich...
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Opravdu historie? Je i 74kW verze s MT v Avengeru nebo C3 s řetězem, nebo pořád montují oba motory souběžně a řetěz je jen v hybridu?
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
S 4xe by to stálo 800+.
ericn
Otázkou je, za kolik? Pokud k to u přistoupí jako Jeep, je zbytečné to dávat na trh 😉
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
To je fakt.
Bohuzel roli hraji i ucetni... a jeden motor ve vice vykonovych variantach je na vyrobu levnejsi, nez dva: 1.0 a1.5.

Aspon ze prenesli podstatnou cast dobre techniky z Firefly na tu 1.2.

P.S.: asi budu muset vymenit tablet. Vynechavaji mi pismenka, a hlavne mezernik.
😒
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Mozna 4xe?

Stacilo by mi to.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
.....
a nebo 3 vrstvy baterek..... 😉
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Nová Grande Panda se vrací ke kořenům........ Bude i ve verzi 4x4.
Ota4
Ne ne už dávno před spojením
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Bude to hybrid.

A vysoce pravdepodobne s elektrifikovanou dvouspojkou.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
No, maji je driv, ale myslim, ze az po spojeni do Stelantisu.

Ale nehadam se, jiste to nevim.
Ota4
Tak určitě se tam italští inženýři zapojili nicméně kované písty u puretechu už psa mělo...
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Ja Ti nevim.

Ten trivalec ma sice "pezoti" objem 1.2, ale jinak je predelanej a prevzal i ta pokrokova reseni od fiata.
Takze ma kovane pisty, inteligentni ovladani ventilu... akorat je to teda primovstrik. Coz ale litrove turbo bylo taky.
Neprimo byla jen atmosfera, a ta na tohle auto fakt stacit nebude.
Asi.

Mozna jako zakladni motor.
Mr.Murphy
a pokud bude cenove a funkcne na urovni eC3 ze ktere ma teda vychazet, tak to bude cajk.... :yes: