Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Srovnávací test: Alfa Romeo 159 2.4 JTD vs. Audi A4 2.0 TDI vs. BMW 320d vs. Lexus IS 220d vs. Mercedes-Benz C 220 CDI

210 komentářů

:yes: 😄 :yes:
Asi jsi cetl jiny clanek, ale No.1 je BMW :-! 😉
A když už je jasné, že A4 nestíhá v ničem, tak aby byly všechny 3 německý auta pěkně za sebou napíše se osvědčená konstrukce... Je vidět, že autobild je stále stejně objektivní.. A vzrající plasty u AR 159, to je taky dobrý joke. Jiank už dlouho sem neviděl žádné koncernové auto neolepené 3M folií proti oprýskávání od kamínků... No nic, novináři z autobildu nám opět ukázali, kdo je platí (což víme už dávno z povedeného testu brzdového systému u třídy S). Tak jen tak dál...

P.S. I přesto mě potěšilo, že AR skončila před Lexusem.. Co to znamená? Musí být opravdu výborné auto, objektivně kvalitativně před německou konkurencí a to i před třídou C. Poznámky o výbavě a jich cenách autoři nemohli myslet vážně.
moje slova... :-!
My víme wolffe >😒]
jj pravda pravda...
jj máš pravdu wolffe >😁
Ze je Autobild tendencni platek, to dokazuje neustale, ale z vlastniho pohledu. Tohle je premiovy segment, v nem predohraby jako Alfa a A4 nemaji misto (predokolka vzdy je a bude pouze ekonomicka volba) a ta hmotnost Alfy to je jako stara ruska tankisticka skola (o kombinaci hliniku s vyskopevnostni oceli jeste neslyseli? Nebo co hlinikova hlava a blok motoru - obzvalste pro diesel). K Lexu, je primarne zamereny na US trh, kde se jezdi jinak - plynule, rovne, ne prilis rychle, navic v oblastech s vysim vyskytem majitelu Lexu i po velmi kvalitnim povrchu - jizdni vlastnosti tomu odpovidaji. Takze co nam zbyva - BMW/MB, tady uz je to jen o osobnich preferencich.
CrazyJester
v amerike se jezdi jinak...to me pobavilo...tos cetl nakou studii o pomere rovnych a klikatych cest v americe a evrope??? A ze ne prilis rychle...jo, D1 se to nevyrovna, ale to asi nevypovida o americanech ale o nas 😉 PS: lexus byl postaven jako konkurence nemcum na americkem trhu...nebo i bmw a mb se delaji pro ameriku jine? Spise na rovne silnice a pomalou jizdu??
US jsou odjakziva naprosto svebytnym trhem s rychlostnimi limity, jinymi vzdalenostmi, sirkou silnic, atd. Proto neverim ze Lex, navic kdyz ani nema v materske Toyote sportovni zazemi jako Honda, muze behem nekolika let postavit konkurenta pro BMW/MB. Obe firmy maji desitky let cenneho know-how jak z motosportu, tak predevsim ze stavby vozu pro Nemecky trh - ten je totiz ten nejnarocnejsi na svete. Nikde jinde se nejezdi legalne 250km/h s tim ze az sjedes z dalnice kousek pod Mnichovem, musi auto zrovna tak bravurne zvladnout serii horskych vlasenek. Proto mohl take Lex cenovym podbizenim snadno prorazit v US, protoze tam jeho slabiny nejsou tak patrne jako v Nemecku. Lex ma naskok v hybridnich pohonech, coz je oblast kde zacianli vsichni na stejne urovni, ale management Toyoty spravne prohledl tuhle sanci, jak se nad nemce vysvihnout. Ale ty desitky let zkusennosti se stavbou vozu pro nemecky trh, to jen tak nekdo nesmaze. Protoze pro vuz kovany v takovych podminkach, neni tezke prorazit kdekoli na svete, opacne to vsak neplati.
Podvedome som fandil BMW, ale po zhliadnuti uz prvej tabulky to zacalo vyzerat vselijak. AVSAK. Rad by som videl tuto zostavu testovanu este aj anglicanmi a potom najradsej niekym, kto ma ku nam blizsie myslienkovo - SK/CZ redaktori a jazdci.
Aj najprofici niekedy tazko ustrazia vlastnu objektivitu a podvedome nadrziavanie domacich >😒] .
Podívej, to je tak. Velké automobilky jsou finančně silné, a co je to nějaký plátek typu autobild? Tak autobild píše, aby se všichni vlci nažrali a všechny kozy zůstaly celé. Vychválí německou produkci, protože příště by jim auto na test němci nepůjčili. Před měsícem jsem byl v Itálii. Koupil jsem si nějaký místní AUTOněco a prohlížel si ty jejich testy. Jasně, že alfy porážely bavoráky. A pokud si prohlídneš francouzské časopisy,..., kupodivu i švédské,...a české, žejo. Všude to samé: na domácím hřišti vyhrávají domácí, tak je to. A když nevyhrají tak jsou nejhůře druzí, vždy se najde parametr, který se zdůrazní a náležitě oboduje. Nejlepší je "objektivně" testovat sám! Většina mužů porovnává objektivní technické parametry vozů tak dlouho, až si vyberou auto, které prostě chtějí. Nebo je to jinak?
CrazyJester
Ta posledni veta ... :yes: :yes: :yes:
no, to plati pokial si auto vyberies srdcom. Ked si vyberies rozumom, bude ta to cely cas skriet, ale v tom pripade ta posledna veta neplati 😊 Som zivy priklad :-!
no, to plati pokial si auto vyberies srdcom. Ked si vyberies rozumom, bude ta to cely cas skriet, ale v tom pripade ta posledna veta neplati 😊 Som zivy priklad :-!
Kazdy sa snazi co mu silz stacia, ale na objektivitu zda sa nema, teda na TU objektivitu. Taketo testy, aj im podobne, by som bral ako len orientacne. Stalo sa mi uz parkrat, ze na ten a ten model som pocul rozne veci a ked som don sadol a kus sa s nim povozil, tak skutocnost bola zrazu ina. Mne len kus vadi ten vplyv na tych ludi, co po precitani testu presne vedia aka je X5 uzasne auto (kus skvelej prace, to bez reci), ale vzivote v tom nesedeli, netahali sa s tym kazdy den hore dole a tak nepoznali co presne to auto obnasa.
Objektivny nazor na vyssie uvedene auta? Az ked sam vsetky odskusam >😁 .
(Aj tak preferujem nemcov a japoncov, co uz. Kazdy podla vlastnej chute a moznosti).
P.S.: prve miesto BMW ma velmi potesilo, ale ta Alfa pred Lexusom ... neviem neviem, ale to je zas na inu temu.
Mám velký přísun zahraničních časopisu a musím říci, že
nejhůře jsou na tom francouzi, viděl jsem x testů, kdy výběhový přestárlý francouz porazil novinku od jakékoliv konkurence. Myslím že nejoběktivnější jsou v Itálii, protože tam ital v porovnání s cizincem a to včetně německa 50-50
hm hm,to je zvláštní a přesto v Itálii jezdí více BMW a Merc. než těch italů.Myslím z těch lepších aut.Nemám na mysli třeba Uno,Ritmo atd.A letos jsem viděl i u nás několik BMW 5 s Italskou SPZ.
Nechci tady polemizovat nad objektivností médií. To nechám jiným. Ale k těm vozům. Pro mě jasná volba, když na to budu v poho mít BMW, možná až budu straší Medvídek. Pak tu máme Audi a Lexus, a až pak 159 od Alfy. Audi je výběh, Lexus prostě nehraje na evropskou notu. Kdo s tím jel, tak ví. A Alfa 159 je moc pěkné auto, pro Alfu velký krok vpřed v mnohém, ale ještě kus cesty chybí.
Avatar - Johny.Rico
Johny.Rico
Tak prvně snad jen říci: Ahoj Wolffe, kdes byl tak dlouho? Věř mi, že některé články by si zasloužili tvou pozornost, ikdyž si nemyslím, žes zdrhl úplně. Jinak dobře jsi to napsal. A s tou Alfou...Kámoš v ní jel, a říkal, že je to super vozidlo, motor neskutečný zátah, prostě střela. Ani nějak nepocítil její hmotnost, jak se tu někdo zmiňuje. Alfa je prý prostě suprová. A k tomu všemu - má nádherný zvuk toho pětiválce. To vím, slyšel jsem to, je mooc hezký. Objektivně si ale myslím, že teď by mělo být nejlepší céčko, je nejnovější, IKDYŽ to mnohdy nemusí být pravda. No zatím jsem v žádném nejel, ale C musí být fakt bomba. A taky hezky vypadá. A ten, kdo se tu zmínil o předokolkách atd., tak ten má dle mě pravdu. Do toho segmentu patří zadokolky. Jinak dobrej článek, ten tvůj, ikdyž s tím placením...nevim nevim, já to nějak neregistruji, ale myslím si, že nechat vyhrát Japonce nebo Itala na německé půdě, to by byla ostuda a tvrdá kritika. Tomu věřím. Měj se :yes:
To víš jedu na dovču...
Jinak souhlasím. nemám nic proti tomu aby vyhrálo Céčko. Za a) do něj Mercedes vložil své veškeré naděje tak se snažil a to auto bude opravdu asi výborné. Mě jen už tak moc neštimuje to hodnocení u trojky, kterou osobně podle mnou stanovených objektivních měřítek hodnotím jako horší (případně na stejné úrovni) auto než 159, pokud nebudu brát v úvahu M3ky a podobné. A hodnocení A4, kterou tam vlastně ani nezmiňují, protože je to ve všech parametrech už dnes nejhorší auto ve třídě prémiovek i vzhledem k použité technice na třetím místě, to je prostě úlet... Takže kdyby bylo Céčko na prvním místě chápu to... S trojkou na 2. místě mám už problém a s A4 na třetím prostě nesouhlasím. Kdyby ten test byl regulérní tak by to podle mého skromného názoru mělo být 1. Céčko, 2. trojka společně se 159, 3 IS 4. A4 Podle mě takhle by vypadalo regulérní pořadí... A vyzdvihnout zastaralost jak napsal Marianek jako klad... to byl řekl bych asi největší úlet.. Jedu na dovču do Itálie, tak mi držte palečky ať se v pohodě vrátím, jdu špekulovat nad F 500, jestli se teda hodí pro chlapy a nebo jen pro ženský a jestli si lékař neuřízne ostudu, když do ni sedne a jestli já jako Ing. Mgr. si vůbec do ni mohu sednout, jestli budu dost reprezentovat svoji firmu a jestli mě jako teda společnost nezavrhne jako vyvrhela (abych pak jako nemusel vracet tituly a IČO DIČO.... >😁
>😁 >😁 no špekuluj chlape. Pak pověz, na cos přišel. Hele, sjeď si na banánu >😒] :yes: 😉
Co se týče techniky tak naprostý souhlas, pak už záleží,
co se komu líbí. A4 tam opravdu nemá co pohledávat
Wolffe, ty máš jako svoji firmu?
Nejdrive mne trochu rozohnil tvuj prispevek. Po schladnuti 😉 (a vzeti v uvahu svych zkusenosti s uvedenymi vozy) musim priznat ze mas pravdu a muj (subjektivni) nazor je stejny co si popisoval vyse. hezky vylet a bella Italia(F 500 Abarth moje dalsi obet 😄
Do segmentu patří zadokolky. To je teze jak sviňa fakt. Neříkají vám Ředitel zeměkoule?
Musis na sobe jeste hodne pracovat, zacni treba tim jestli uz nekdy predokolka vyhrala nejakou soutez (a mam na mysli skutecnou soutez, ne Octavia Cup). Prekvapi te to, ale nevyhrala (heroicky vykon jednoho MINI v Monaku na tom nic nemeni). A kdyz do toho trosku zabrousis, tak si vsimnes ze plati nasledujici dve jednoducha pravidla: 1) suchy, hladky asfalt - vitezi zadokolka. 2) jakykoli mokry, zasnezeny, sotolinovy a vselijak nerovny povrch - vitezi ctyrkolka. Proc se tedy vyrabi predokolky? No protoze je to nejlevnejsi. A o jakem segmentu je to tady rec, o ekonomicky konfekci nebo o premii? No, je to o premii. A premie obecne se vyznacuje tim, ze se v ni nehledi na cenu ale komfort a ucinnost danneho reseni. Proto i ja zastavam nazor, ze jakakoli predokolka, bez ohledu na pouzite calouneni/design/audio system a kdovi co jeste, muze byt maximalne subpremie.
WTCC..nejdriv zjistuj a pak melduj
>😁 Dobrej for, ale jak rikam Octavia Cupy nejsou skutecna soutez.
Xsara Kit Car - Rallye Katalánsko 1999, Rallye Korsika 1999. Sice ojedinele ale ta viteztvi fakt stala za zhlednuti.
Vzdyt ja taky pisu o vitezstvi MINI v Monaku, to je legendarni, ale jsou to jenom vyjimky potvrzujici pravidlo.
😉 :yes:
s tezou, ze premiove auto ma byt zadokolka suhlasim. na obhajobu predokoliek ale mala uvaha: v rally sa dokaze presadit, na okruhoch tiez. z toho vyplyva, ze je to jednoducho najuniverzalnejsi pohon zo standardnych troch (zadokolka v rally - 😲 , rovnako stvorkolka na okruhu)
Když si přečteš jen holý fakta, tak je tenhle srovnávací test více méně objektivní. Konečný pořadí si zkrátka musíš odmyslet, to je tam jen pro lidi bez názoru.
GTI
Překvapení? Nikoli. Nejlepší jsou stále nejlepší, vocas je vocas. Pouze holt to zednářsko - rudohnědé - klero - velkoburžoazně - kapitulární - latifundně - unionistické spiknutí ne a ne dovolit, aby ti nejlepší přestali být těmi nejlepšími. No je to jednoduché. Musel by někdo začít vyrábět něco lepšího. Což tedy nikdo na světě v tomto segmentu neumí. BRAVO BMW, BRAVO MERCEDES-BENZ, BRAVO AUDI :yes:
:yes:
hlupacik sa vytesuje nad jasne tendencym testom v style göbbelsovskej propagandy
BMW naučí dělat auta pro lidi a ne pro pidimužíky, tak to bude fakt stát za zmínku.
...zaregistrujes, mozme sa porozpravat o tom nezmysle co si napisal :no:
To si musíš trochu připlatit aspoň za 5 nebo 7 řadu a né jak socka kupovat 3...
Jo,jo. Tůdle mě předjížděla modrá M3. Asi si nějaká socka jela pro sociální podporu...kam ten svět spěje!
Takovych testu uz jsem cetl tuny, zvlaste v auto bildu.... Vzdy je bmw, audi, med a za nimi konkurence.
Trochu nechapu proc porovnavaji ALFU petivalec a nevezmou klasickou 1,9 JTDm, ktera ma sice mene koni, ale porad je to ctyrvalec jako ostatni?
Jinak vysledky nebudu komenntovat, mam 159 2,4JTDm v kombiku a povrzavajici plasty NEEXISTUJI v tomoto aute, mel jsem pujcene tri ruzne motory, nez jsem si vybral a v ruzne kilometrazi a zvlaste na plasty jsem se zameril, vse je OK!!
hehehe tak to je trosku zbozne prani. Mel sem na 2 tydny pujcenou Alfu 159 1,9 JTDm z autopujcovny v nemecku, najeto 9000 km. Jela nadherne a je opravdu krasna. Ale, domu nikdy. PO 9000 km odpadle plasty kolem b sloupku, sedadla vrzala, v pristrojovce taktez nekde neco vrzalo. Bohuzel nejste objektivni.
Přes 10 let spolupracuji s firmou z Itálie. Před třemi roky koupili pro managment firmy 3x alfu 166 JTD. Červené, uvnitř krásná žlutá kůže,navigace,xenony, prostě plná palba. Ve stejné době jsem si koupil A4 1,9 TDi quattro. Najezdil jsem za tři roky 200 000 km a jediná závada byly 5x praské obrysové žárovky v předních bixenonových světlech. Jinak bez závad (ale jezdil jsem dlouhé dálniční cesty a sám). Kolegové s Alfami měli stále nějaké problémy: nefungovala navigace, nesvítili xenony, a nejhorší byly výpadky turba, které se muselo u všech tří aut měnit po 80 - 100 000 km. Drobné vrzání karoserie, odpadávání plastů a nefungující zaseklé dveře nikdo nepočítal. Majitel si pořídil Breru.Strašně se mi to auto líbí...jeli jsme spolu na oběd ale auto "zkolabovalo" a nepustilo nás ven. Musel přijet mechanik a tevřít nás. Majitel firmy vrátil Breru, prodal 166-ky. Koupil si auto od německého výrobce (nechci Vás provokovat) a je velice spokojený,jezdí bez poruch. Já jsem si koupil A6 3.0 TDi a jsem také spokojený. Svým příspěvkem nechci nikoho naštvat, jen píšu svoji zkušenost. Alfy byly totiž mým klukovským snem.
Pocuvaj ty tele blbe. Tu je test AR 159 vs lexus a novy Mercedes C, BMW 3 co tu trepes o autach spred 3 rokov. Naviac pytaj sa majitelov Mercedesov kolko krat su v servise mesacne s ich autami.Je to omnoho castejsie ako u konkurencie.
Hmmm, blbe, Mercedes má strýc a do servisu jezdí jen na pravidelné prohlídky a zatřít ťukance od kamínků na laku. Když se ho optám na poruchy, začne se smát -žádné nejsou.
Možná si taky jednou něco nového koupíš a přestaneš psát uražlivé příspěvky plné gramatických chyb. Školáčku.
Promiň, popsal jsem ti jen svou zkušenost. A znovu říkám jako kluk jsem alfy miloval! A co se týká mých přátel z Itálie, ti to říkají jasně: srdce patří alfě, ale na práci německý auto. A k těm mecedesům: fakt je že svého času byla například éčka dost poruchová. Pak udělali radikální opatření (tuším je to dva roky) a poruchovost výrazně klesla. Ale každé auto se občas "vysype". Jde o to, aby ta neplánovaná návštěva servisu byla maximálně 1x za 100 000 km a ne každých 10 000 km. A bohužel,i alfa 159 patří v daném segmentu k těm poruchovějším vozům, bohužel. Poslední věc: za názor mi prosím nenadávej. Můj názor nadávkami nezměníš, víš?
:yes: Charakter auta se dá připodobnit k člověku. Němci jsou výkonný pracovníci co neodmlouvaj, gdežto Italka je vášnivá milenka, co si občas zkrátka zamane a není s ní k hnutí, ale i tak jí člověk musí milovat. Francouzi jsou sedláci, s trochou toho pověstného francouzského šarmu, kteří pracují už od časného rána, ale nemíní se přetrhnout. Japonci moc nevyrostli, ale díky tomu si zachovávají mrštnost, jen ta jejich shovívavá přetvářka. I když se nepřestávaj tvářit že tě plně chápou, občas prostě nerozumí co po nich chceš. A Amerika? Navenek se zdá být až okázale mohutná, ale uvnitř je to zakrnělý...
Správne teĺa blbé. Máš pravdu.Sused má Mercedes C a je snim v servise viac ako jazdi.r.v.2007 marec. Inak auto je to vcelku super ale je uplne o niečom inom ako AR a BMW.
Vyvalit za auto mega a zachovat si objektivitu, to už vyžaduje hodně sebezapření. Nebo mít dalších nekolik mega na kontě a zítra si jít pro něco jiného. :-!
asi nejakej diverzant z auto bildu ti ji posteloval, objektivni jsem pisu o me zkusenosti se tremi auty, ktere byly OK, tot vse 😊
Do takových aut patří šestiválec, v naftě...no dobře, to v nejhorším skousnu. Jsou světlé výjimky, jako třeba kompresorové benzíny u medvěda, ale tyhle mezi ně rozhodně nepatří. Kazíte motoristickou kulturu, barbaři.
Dute
To je vtip, nie? Ako sa na tretie miesto dostalo auto s obmedzenou jazdnou stabilitou a slabymi brzdami? A vie tu niekto co si ma konkretne predstavit pod jeho najväcsim pozitivom t.j. rokmi vyzretou konstrukciou? Pretoze ja nie. Neboli auta v teste zoradovane nahodou podla podla vzdusnej vzdialenosti sidla redakcie od sidla znacky?
Pro mě je jednoznačně vítěz MB už jen kvůli 30leté záruce.
muze mi nekdo vysvetlit proc v auktualnim Qualitätsreport 2007 (neco jak j.d.power) od Autobildu vyhrala mazda, nissan kdyz tak nadrzuji nemeckym automobilkam? to je zas podpolatili japonci?! Proc v autobildu Logan porazil Opel Caravan?
Anglicke testy mne vubec nezajimaji, protoze v krajine kde se muze max. jezdit 110kmh, za mensi prestupke zaplatis hned pulku anglicke vyplaty a i presto maji 2x tak vyssi havarijnost jak v D - dokazuje, ze nemaji o autech ani sajnu ale pouzivaji je jen jako uzitkove kocary.
Co je Opel Caravan? 😉
no to by mě taky zajímalo >😁
caravan se oznacuje u opelu kombi, u bmw je to touring. Konkurent pro daciu muze byt jen Astra - takze Opel Astra Caravan, ale nekdy zapnout mozek boli.
konkurent pro Daciu Astra? No... myslim že na tu bezpohlavní krabici by stačila kvalitativně a jízdně i corsa. o designu nemluvim. Ale jestli to bereš jako prostor, prosím - v tom případě bych ti doporučil Š1203, ta ho má dost
konkurent pro Daciu Astra? No... myslim že na tu bezpohlavní krabici by stačila kvalitativně a jízdně i corsa. o designu nemluvim. Ale jestli to bereš jako prostor, prosím - v tom případě bych ti doporučil Š1203, ta ho má dost
MichalH
To je zase výblitek... jako vždy, ale už si pomalu zvykám... Máš dobré údaje zřejmě přímo z anglie a nechápu potom navíc, proč si ty nemehla kupují nejvíce sportovních modelů v celé evropě...
marianek
Test neni tak objektivni jak se na prvni pohled zda. Ano interier IS je mensi, ale v zadnem pripade neni stisneny. 90% IS je v pouzivani stredniho managementu, zjednodusene receno, sedi v nem jen jeden clovek + laptop. Takze mista azaz.
Dale Alfa Romeo 159. Mezi minusy je vetsi spotreba. Ano jde o petivalec, ostatni jsou ctyrvalce.
Audi ma motor TDI PD, zastarala jednotka se svymi plusy, ale hlavne minusy. Nekultivovanost motory by mela figurovat mezi minusy spolecne s tim, ze jde o nejstarsi model z teto skupiny. To vsak bylo mezi plusy.
Nestranne automobilove testy jsou cim dal vetsi vzacnosti.
:yes:
No mozna se tou volbou petivalce zkusili vyrobit skupinu aut s priblizne stejne silnym motorem. Pokud vim, tak ta 1,9JTD ma 110 kW a to uz si dokazu predstavit ten tyjatr ve stylu "jak muzou srovnavat 1,9 s 2,3 od Lexu, dyt je to o ctvrtinu slabsi", kdyby tam byvali zaradili tu 1,9... ;-\ Aspon mela Alfa cim bodovat, ne? 8-s >😁
Barte, Alfa Romeo 159 2.4 JTD má už výkon 210k, pre 1.9 JTD bude k dispozícii 160k. zatial. Alfa pripravuje omnoho vykonnejšie motory.Pridu pravdepodobne s faceliftom v roku 2008 alebo 2009.Každá automobilka si určí sama v akom výkonovom spektre a objeme budú používať motory. Je to vlastne aj kvôli tomu aby sa priamo nedali porovnávať.Čo sa týka Alfy tak jej pohonná jednotka je úplne v pohode.Či sa týka 1.9 JTDm alebo 2.4 JTDm. Obstarožnejšie VW, Škoda , SEAT AUDI..PD sa nedajú porovnat v kultúrnosti chodu vo výkone a ani zvukovo. Práve preto sa rozhodli pre commonn rail. Inak Alfa ako prvá nasadila common rail do sériovej výroby.
To sice nasadila common rail jako první,ale nějak s těmi výkony zaostavá. 😉 Je to škoda.A to zaostává tak 2 roky za konkurencí!!Což je v dnešní době strašně moc!!
Ako zaostáva? Porovnaj si to a potom piš.
Pozri kde su vykonovo s 1.9 PD a kde je AR s 1.9 JTD.
Ked si porovnáš benzínove motory ktoré má Alfa bez turba je tam v jej neprospech nejakých 50k s turbom od VW alebo Audi.keby tam Alfa šupla turbo, tak je na tom omnoho lepšie ako nemec group.
VW mě moc nezajímá.BMW má 2.5 roku 2.0d a 163koní,potom má 177k a nakonec 204koní.Kdež to Alfa má už několik let 1.9JTD 150koní a předtím 140koní.Ale to už je fakt daleká historie.Bohužel je to tak.A co se týče těch benzínů,tak když BMW mělo M3 s 343koní,tak Alfa postavila proti tomu GTA s 256koní.To je přece směšné,né!To mu se přece vyrovnal běžný seroivý BMW 330i s 265koni.Je mě to fakt líto,ale Alfa prostě nestíhá.Asi budou na vině finance.Je to škoda!!
Proč se furt hodnotí a srovnává místo vzadu? Stejně většina lidí jezdí max. ve dvou. A i přes pokrok dieselů - benzín je benzín. Nehledě na to, že nafta je ekologický svinstvo. A když už naftu, tak pětiválcovou Alfu. Jezdil jsem s ní k naprostý spokojenosti. Kvalita je srovnatelná. Je to o tom, kdo se jak
k autům chová. Když je prase, nevydrží mu nic. Jako mýmu kámošovi - přál bych vám vidět funglovky po třech měsících (Octavina I., 626, Passat, SLK, teď Range Rover Sport, ...).
cim je nafta take ekologicke svinstvo? Tym, ze produkuje podstatne menej CO2? To, ze su tam nejake oxidy siry a dusika este neznamena, ze je to svinstvo. S tym sa uz diesely postupne vysporiadavaju, rovnako, ako to dokazali so sadzami... a ani benziny nie su v tomto smere uplne ciste.
Doporucuju procist emisni limity en.wikipedia.org/wiki/Euro_IV
dale
www.irz.cz/…tky/oxidy_dusiku
a zvlaste
www.stanford.edu/dept/news/pr/02/jacob…
misto ... ma byt sonJGR1023.html
To je dost diskutabilne - ako som spomenul, moderne diesely uz do znacnej miery riesia problem NOx a pevnych castic aj uhlovodikov vo vyfukovych plynoch... idealne riesenie by vsak bol asi vodik, ak by bol nejaky ekologicky zdroj energie na jeho vyrobu.
Autor clanku si zjavne zle pozrel tabulku!!! Lexus ma jednu z nejlepsich pruznosti z danych aut! Prosim o opravu v clanku a hodnoteni!!
Jistě že ne. Celý ten článek je plný keců a blábolů :no: 😢
Prosím autora textu, aby opravil chyby u popisu Alfy 159 - stopový průměr otáčení není 11,6m ale 11,1m, klimatizace dvouzónová je v základní ceně, připlácí se třízónovou
U te tabulky je napsano hodnoty namerene autobildem ne hodnoty udavane vyrobcem..
Neni náhodou "jízdní dosah" dojezd ??? 😉
Pro me jasna volba MB C 220 cdi
Pro mě taky 😉 :yes:
Z uvedenych informacii mi absoultne nie je jasne na zaklade coho bolo stanovene poradie. Najocividnejsie je to asi na A4 a Lexuse. Prip. na zaklade coho je AR159 pred Lexusom. Inak povedane: objektivne fakty su odignorovane, nasleduje typicka kopa tabuliek, obykle sa k tomu prida dalsi kopec nezmyselnych kriterii, subjektivne sa oboduju a krasny vysledok je na svete. Auto.cz zda sa ide ku dnu....
V AutoBildu je u toho vzdy bodove ohodnoceni, ze kteryho vyplyva, kdo je v cem (nej)lepsi. Tudle tabulku ale jaksi zapomneli v Auto.cz otisknout... :no:
Sranda, ze Lexovi (ktory je mimochodom v celom clanku pisany z malym "L", pomerne trapna chyba, raz je tak aj pri MB) namerali soudruzi z NDR o priblizne 2 sekundy nizsie zrychlenie ako udavaju ini. Ale inak docela pekny nic nehovoriaci test...
Já jsem jel se všemi auty,kromě Lexa.Moje hodnocení je BMW,MB,audi a pak ALFA.Nevím kde by se umístil Lex.Ale možná před AUdi,Takže na 3místě.S žádným autem jsem se moc nemazlil.Jenom pro Tvoji informovanost,když jsem jel s Alfou,tak mě teda hrozně sral ten výhled z auta,řadící páka,která je umístěná moc blízko přednímu panelu a při každém přeřazení z3 na 4 jsem prstama bouchl do panelu.Dále je nepřípustné,aby při přidáváním plynu a ubíraním chodila řadící páka dopředu a dozadu,jak u starého naftového RITMA!!Občas nějaké vrznutí interiéru,o tom nemá cenu ani mluvit.To občas udělá každé auto.Při prudkém brždění v zatáčce jsem šel až do nečekaného smyku!!!No a to před rokem ještě neměli v nabídce sportovní sedadla!!!A to si říkají sportovní značka!!!Já si myslím,že Alfa prostě na to ještě nemá,aby v testech obsazovala lepší místa.A tím,že jí obdivují její tvary,tak to je subjektivní.Je krásná,ale né výmečná!A nezapomen,že v tomhle testu je třeba BMW se starším motorem,a přesto v pohodě stačí.Nový má 177koní a o litr menší spotřebu!!!A navíc naprosto stejné výsledky testů vychází po celém světě!!!Takže co ještě?????
No, méně vykřičníků, jinak souhlas.
Kto robil ten test?Skoda casu...........
ne,není škoda času!!!Jenom bohatá zkušenost a vyzkoušení,jak to doopravdy je ve skutečnosti!Nechci si dávat něco servírovat časopisi a jejich testy.Tak proto raději si všechno vyzkouším sám a sám si udělám na to svůj názor.Ono totiž heslo😜raxe z nás dělá mistry!!,je právě na místě.
Kté pohybující se řadící páce, tak tu má kolega v Audi allrodu
za 1,5mega
no jasně.Dělají to auta s předkem a u Alfy je to markantní!
Souhlasím. AR159 je příšerný auto. :no:
nesouhlasím, AR159 je výborný auto :yes:
Pri konecnem hodnoceni je u Lexusu "nejhorsi akcelerace a PRUZNOST" coz podle testu nesedi!
Takéto testy sú hrozne subjektívne. Talianske autá trpia predsudkami poruchovosti, ale veľa známych a aj ja sám mám s nimi len tie naj skúsenosti (pri starších modeloch hrozná kvalita plastov), ale...je tu jedno veľké ALE. Alfy patria medzi to najkrajšie, čo môžete na ceste stretnúť. Nemecká designová škola je príliš technokraticky zameraná, aby dokázala splodiť niečo tak neskutočne krásne ako napr. Breru, ktorú možno považovať za coupe 159. Na druhej strane je tu tradične vysoká kvalita nemeckých dieselových motorov a už spomínané dielenské spracovanie. S každého niečo si berie Lexus. Suma sumarum, ak chcete technologicky vyspelé a spoľahlivé manažérske auto (nič nie je na 100😖, voľte Nemcov, ak chcete na auto zbaliť ženskú, alebo niečo dokázať svojmu egu, prípadne v šoférovaní hľadáte aj nejaké tie emócie, Alfa 159 je jasná voľba.
jinac sefdesigner fiatu byl do roku 2006 nemec, sefdesigner stroheho audi zas ital 😊 podobne propletane je to u ostatnich automobilek. Alfa je urcite velmi pekne auto hlavne interier se mi libi
geroc I.
Tak se konečně i na auto.cz objevil první převzatý test ze sračkovatých motoristických tiskovin vydávaných Springerem. Tak si ještě počkáme až se tady objeví něco ze Světa motorů. To teprv úroveň.
Celkom pekne porovnavanie. No pripojim sa aj ja k diskusii 😄 .
Keby slo cisto len o vyber a nebolo by potrebne pracovat ani na jedno z nich 😉 , tak pri tychto specifikaciach by sa mi najviac pacila 159 (ale v inej farbe). Ak by porovnavali verzie s automatmi, tak asi A4/C :yes: .
No hodne lidem se neco nezda. Taky se nedivim, vzdyt podle me nelze urcit ktere auto je NEJ, a presto se kazdy dohaduje. Prece kazdy preferuje neco jineho, treba pro plno lidi je modla BMW a ja bych si ho s klidnym svedomim nekoupil. Stejnou funkci mi splni i treba C cko.
A ty dohady nekdy co tu jsou o kvalite, plno lidi nechape ze je to o kuse na jaky se narazi. Takze je usmevne kdyz nekdo haji, ze mel zkusenost s jednim modelem, a dalsi mu nadava, ze je to nesmysl, ze s nim problemy nema....
Avatar - vl.sl
vl.sl
Teda nevim nevim,ale pokud si proberu statistiky tak se nejvice kradou audiny,pak tedy chybi v minusech u audi(MB a BMW ho maji???).Pokud si vsak nekdo premiovou znacku dopreje,musi pocitat i s timto rizikem... Garaz a sat.vyhledavani-zbytecne platit pojistku!
keby radsej testovali vacsie diesele a bolo by tam audi s motorom 3.0TDI a s quattrom,tak by to vyhralo AUDI
Avatar - VDC
VDC
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Ta objektivita je zrejma. Test robili nemci a ako nahodou vytazne su 3 nemecke auta. Podla mna dost priehladne. Kaslat na nich. Ja beriem Alfu.
GTI
Tak, co je potřeba si u tohoto testu říci především. Především se tu utkalo hvězdné nebe prémiových sedanů ve střední třídě s benjamínkem, s lexíkem IS, který na klasickou střední prémii postrádá pár schodů. Deklasuje ho především vnitřní prostor (snad úlně nejkratší lavice zadního sedadla na světě) a úsměvná motorová a karosářská nabídka. Již jsem to tu psal, představ si, že BMW postaví na fotbalové hřiště veškeré modifikace BMW3... budou tam stát desítky aut, s různými pohony, karoseriemi a motory. A vedle se budou třást dva lexíci - jedna kastle jeden benzín, jedna nafta. Prémiovku prostě neuděláš jen tím, že máš dobrou klimačku.

Vedle toho se ještě testu zúčastnila ALfa Romeo, což samozřejmě není prémiový segment, nýbrž spolu se Saabem a Volvem subprémie. A přesně i podle toho dopadly výsledky. V rámci objektivity uveďme ovšem, že Alfa se profiluje jako výrobce aut se sportovním akcentem... no, tak ty sportovní zážitky si vyzkoušej ve stočtyřicetsedmičce... Alfa má dnes velký problém. Nemá ucelenou modelovou paletu. Vedle sebe se tluče GT a Brera, 159 vypadá již dnes jako své vlastní retro a o velké limuzíně (bez níž těžko můžeš aspirovat na prémiový segment) si můžeš nechat jenom zdát. Jakoby u Alfy nevěděli, že je potřeba vyrobit velké coupe, jako by nevěděli, že je potřeba mít velkou limuzínu, jako by nevěděli, že bez sportvního SUV dnes jako bys v téhle branži ani nebyl... Takže nezbývá než stále dokola omílat jedno číslo - 159. A to je málo, to je setsakra málo.

V předznačeném smyslu... když si opravdu představíš tu nekonečnou paletu dokonalých strojů BMW, MB a AUDI, si musí jak IS tak 159 připadat jak nahý v trní. Nikdo dnes nedokáže vystavět konkurenční hráz německému triumvirátu. Nikdo. Ostatní jen paběrkují.

Tohle se samozřejmě odráží i v prodejích - tak například prodeje v EU za rok 2006: Alfa se ani s jedním modelem nedostala do první třicítky. To ale nemusí být nutně výsledek ke kritice... i když člověka napadá, kde je 147? Co je však o to smutnější, je to, že se 159 nedostala ani mezi 10 nejprodávanějších v třídě střední (první je, ano - PASSAT, druhé BMW3, třetí A4 a osmý osm let starý (!) Mercedes C-klasse. Co se týká prodejů automobilek jako celku, pak Mercedes prodal 726.000 aut, BMW 678.000 aut a AUDI 634.000 aut. Alfa Romeo prodala 😄 145.000 aut. Tohle jistě nejlépe ilustruje sílu jednotlivých automobilek na trhu Evropy. Lexus tu prodal 40.000 aut. A protože Alfa Romeo není žádnou prestižní automobilkou, jde o subprémiovou značku, podívejme se jak si stojí jiná subprémie - VOLVO - to prodalo 244.000 aut, tedy o sto tisíc více než Alfa Romeo.

A na závěr ještě jeden příklad - A4 (ano, pomalu odcházející generace... 😄 se prodalo o 60.000 více než je celá roční produkce Alfy Romeo... Už chápeš?
Pis si co chces, degraduj alfu jak chces a vychvaluj si sve znacky jak chces, ale ALFA je jenom jedna!!
MA NECO CO VSECHNY TY NEMECKE STUDENE PLECHY NEMAJI, ma srdce a krasu a nekterym ridicum to staci, nebo to davaji na prvni misto, ja patrim k nim.
Jsem stastny majitel 159 SW s 2,4JTDm a nikdy, opakuji nikdy si nekoupim VW, ci AUDI.
V clanku mas dost nepresnosti, ale nema smysl se o nich bavit, ty nejsi na urovni, aby si nekdy prijmul pravdu nekoho jineho. Tak AUF vidersehen!!
JAN?
True Alfa owner 😄. Tiez jedneho poznam. Napis e-mailovu adresu, pokecame..
GTI
Tvá pravda Jane, není žádnou pravdou, to se jen sám sebe pokoušíš přesvědčit, že Alfa Romeo 159 na naftě bylo to nejlepší rozhodnutí, které jsi v životě učinil... Víš ty vůbec, co dělá alfu alfou?

Já, že degraduji Alfu? Jak tě taková hloupost (promiň) může napadnout? Píši suchá fakta. Pokud nejdeš v sobě dost odvahy, ty nepřesnosti vypiš, rád si je přečtu. Opravdu mi nějak nedochází to srdce v 2,4JTD 😄 😉 Ale klid. Vybral sis auto a máš ho rád... to ale neznamená, že bys měl být zatemněný a nevědět nic o světě aut. Proti německému triumvirátu je ta alfa (dokonale) druhá liga. Já vím, tobě to nevadí... jiným také ne, jenže holt ti jiní jezdí v bavoráckém trojkovém emku...(dražším o milión) například, tedy v tom, jak píšeš, plechu bez srdce >😁 Tvůj postoj, Jane, je přesně tím naivním postojem lidí, kteří umí chválit jen vlastní auto... a od těch opravdu dál.

P.S. Jinak jsi mě krásně rozesmál tou tvrdošijnou umanutostí, že si nikdy (nikdy neříkej nikdy 😉 nekoupíš ani VW ani AUDI... >😁 >😒] :yes:
GTI: mas sice dlhsie prispevky ako vacsina, ale su o to trefnejsie a celkom dobre sa citaju (to bude tou chladnou hlavou) 😉 .
Suhlasim s tebou, no plne chapem aj Jana.
Inac sedel alebo dokonca isiel si v 159?
GTI
Ano. Seděl i jel. A velmi důkladně jsem ji prolezl.
A ako sa pacila? Ja som v nej len sedel, nemal som tu moznost viest sa v nej, no bola to mnamka 😄 😄
Hmmm, velmi "chytre argumenty", tvoje doporuceni o mem klidu u mne vyvolava usklebek, v klidu sem - nevim proc bych nemel...???? Kvuli tobe?? Naivni!
Ze si nevytahl argument o passatu?, a rovnou lezes do teritoria M3 - velmi porovnatelne auto s 159 ci A4....
Urazet taky ti jde, ma "naivita" ti muze byt jedno a neboj vzdaleni od sebe budeme 😊, a PS.... a proc by? Proc vlastnit nejnudnejsi auto na svete?
Hmmm, velmi "chytre argumenty", tvoje doporuceni o mem klidu u mne vyvolava usklebek, v klidu sem - nevim proc bych nemel...???? Kvuli tobe?? Naivni!
Ze si nevytahl argument o passatu?, a rovnou lezes do teritoria M3 - velmi porovnatelne auto s 159 ci A4....
Urazet taky ti jde, ma "naivita" ti muze byt jedno a neboj vzdaleni od sebe budeme 😊, a PS.... a proc by? Proc vlastnit nejnudnejsi auto na svete?
Vadí mi jedna věc, že milovníci Alfu dokáží pořád omlouvat. Já to neumím, auto je auto a má jezdit. Ne abych se o to musel nějak moc starat. Má co dohánět, ale ať se snaží, může být jen lepší.
Taky mi přijde, že majitelé nikdy nesedlali nic jiného, dělají, jako by neexistoval nic lepšího, jak krátkozraké.

Honzovi bylo také dobře doma za pecí, než zjistil, že může být i králem.
😉
Jasne, ale pozri tu😒br /> www.hedl.at/tuning/bilder/alfa-159-tun… />
No nechyti ta to za srdce? 😉
Oj sorry.
www.hedl.at/tuning/bilder/
alfa-159-tuning-1.jpg
Pekna. :yes:
Jen poznamka, neomlouvam ALFU jen jsem napsal svuj nazor, to snad muzu ne? Jo a jezdim a nestaram se....
Sedlal jsem a 159 jsem vybral po osobnim porovnani s trojkou a A4, volba byla 159!
BaracudaJ
A důvod, proč si nesáhnul po BMW3? Ten by mě fakt zajímal. Nudný, bez charakteru?
3 duvody - 1. ten motor je dokonaly - ma 200 koni a 400 Nm + skvely zvuk navrch, 2. jizdni vlastnosti jsou dle meho nazoru lepsi nez u trojky a 3. design.
BaracudaJ
1.Motor má slušné parametry, ale i na to má BMW odpověď-325d-šestiválec s 197 k a 400Nm.
2. Lepší jízdní vlastnosti? Spíše komfortnější podvozek, navíc je tu stále ta nadváha Alfy a rozložení hmotnosti také není ideální.
3.Design, chápu.
Alfa už pripravuje redukciu nadvahy takže tie kila už dloho nebudu platit, inač ten 2,4 -to je lokomotíva/super/ 😄
Zase tu pišeš o šesťvalci. Alfa ma paťvalec 2.4 JTD s 200k a 400 Nm. Možno ked bude mať šesťvalec a pracuje sa na nom tak ten vykon bude ešte vyžší.Jazdné vlastnosti má naozaj lepšie ako BMW 3. Skušali sme ich na porovnávačkach v Brne spolu s Audi.A nadváha velmi smiešny argument.Ked si do BMW sadne obezny trotl tak je to jedno.Este je to pre Alfu lepsie pretoze auto sa sprava trochu kludnejsie pri prudkých manevroch.Ja neviem ale je pre niekoho rozhodujuci argument pri kupe vozidla rozdiel hmotnosti plus, minus 30 kg?Rozlozenie hmotnosti? Vadí to snad jazdným vlastnostiam.Najdem Ti test na youtube, kde uvidiš ako sa sprava Alfa vs. BMW pri výhýbacom manévri.Čo tam namerali nemci to tam aj museli dať.Určite im to nebolo príjemne ale pristroje neoklameš.Zazil som aj rozhádzanie zadnej nápravy pri prudkom brzdeni u BMW.Alfa sa proste zakúsla a držala stopu a naviac zastavila o niečo skor ako BMW.Ano pišeš aj o komfortnom podvozku a ja som skutočne ešte nezažil taký výborný kompromis medzi športovostou a komfortom ako prave u Alfy Romeo 159. Ešte k motorom 2.4 JTD ma zvýšený vykon na 210k.Krutiaci moment zostal rovnaký.
alfa ma krasny zvuk....jazdil som na 166 V6 2.0 turbo ak poznaš potom na 2.5 V6 156, 166 3.0 V6 bolo to fajn ale tááá spotreba a každý kus čo som jazdil tak mu bolo nieč👋hlavne elektronika/ mal som skusenosti aj s alfou 166 2.4 jtd slušná výbava ale na 4 ročne auto malo vela múch...mal som tu česť jazdit viacero modelov z bmw a jedinu pripomienku mam k motoru 318 tds starý motor a nekvalitný nove dieslove 4 valce su skvele hlavne 320d a tie benzinove ani nevravim a ked si pozrieš na vyhodnotenie najlepšich motorov....tak radove šestvalce z produkcie Bmw nemaju premožitela a ked tu niekto tlači formulu tak v nej som fanušik FERRARI a nemeni to fakt že bmw je pre mna a mnohých dalšich č. 1
a co sedláš ty?To by mne hodně zajímalo?
ak si myslel mna tak toho bolo viac ale donedavna civic 03 a teraz nic/buracka/
....ale chcem vid. moje auto snov😊
aty anonym ake auto sedlaš ty??....tipoval by som octaviu 98 tdi😊ak som neuhadol tak prezrad😊
MichalH
Já myslel Jane, že máš X5...
s tímhle se nedá nic než nesouhlasit...do puntíku..bohužel ;-\ Dokud Lex nezačne nabízet výběr těch nej motorů(ne dva), dokud Alfa nepřidá ke kráse i kvalitu (bez pomocné berličky-nadváhy)tak je to marný..A nejvíc smutný je to u A4..tento zastaralý kočár, který dle mého porazí i Octavie2 (což mě těší) by měl být jasně poslední..v prodejích..není a nebude 😄 BTW - k té Alfě a podjatosti- mám ji rád, ale ještě jsem nečetl test kde by porazila německé trio - je jednodušše příliš těžká :-! ale krásná :yes: 😄
Precti si auto 7 asi cca 2 mesice zpet, porazila cele trio a prave v porovani s dieselem 1,9JTDm coz podle mne je nejlepsi motor po vsech strankach (spotreba a sila) pro 159!
auto7 nečtu, takže je to možný..já bych jí to přál..nicméně třeba test zážehových dvoulitrů BMW vs Alfa byl pro Alfu dost tragický..papírově má daleko lepší parametry, ale naměřené hodnoty zrychlení, pružnosti, spotřeby, hluku mělo BMW naprosto lepší - a to se nejednalo o novou verzi s 125kW..
Souhlas bohuzel se zazehovymi motory to nezvladli, opustili svoje JTSa a prebrali GM motory.... Podle poslednich zprav ale opet se vraci diky rozchodu GM a FIATU ke svym a aplikuji primy vsrtik na linii - 2.0, 2.5, a 3.5...
Ja som ten test cital kde Alfa porazila BMW. Najdem a dam link.
CrazyJester
AD Lexus: oznaceni benjaminek je myslim, v Evrope, naprosto presne. Neni to outsider, je to ale novacek, klidne muze nest i oznaceni dite oproti nemcum. Ale Lexus pomalu jde dopredu a predpokladam ze modelova nabidka je podmanena financnymi vysledky...brzo se to urcite rozroste. Coz ale muzeme krasne pozorovat, je cenotvorba. Ne, lexus neni luxus pro socky. Vzdyt cena porovnanych aut, zvlast bmw vs. lexus...tam je rozdil v cene 15 tisic. A to v tehle cenove hladine nehraje zadnou roli. Muzeme sice rict ze lexus ma vice vtbavy v te cene (18 kola vs. 16 u bawa) ... Ale to uz je stara znama japonska pisnicka...vyhodna a bohata vybava vzdy v ramci paketu s malou moznosti individualizace.
Ty si dobry blbec. Absolutne ale absolutne nevieš o čo ide.
Především děkuji za příspěvky GTIho.Když jsem byl v Brně na autosaloně,tak nejvíce bylo lidí nacpáno u BMW,Mercedesu a Audi.Pak byli ti ostatní.No a nejmín lidí bylo u "Těch krásných italů"Stánek Alfy bděl prázdnotou.Jak to???A to tam vystavovali svůj nejlepší klenot 8C!!!Ani na ten asi nikdo nebyl zvědavý.No,nevím proč??Ani ty ženské tam nebyli tak pěkné jako vždy!Tak snad proto!!No a jak je to se "Sporovním srdcem"na trhu aut??Tak třeba srovnejme BMW1 s Alfou 147.Tady je to jasné,a to je začátek.Nejsilnějši verze BMW má 275koní a Alfa???Tak pojdme dál.BMW 3 a Alfa 159.BMW má 306 a Alfa 200koní.A když se podíváme do minulosti,tak co vlastně postavila ALfa proti M3.Snad né GTA s ubohýmy 250konmi proti 343 v M3!!!Tak a jdeme dál.BMW 5 a Alfa 166.Tak tady Alfa nemá skoro co nabídnout,protože 166 je konkurent předchozímu modelu BMW.Jinak dnes je to s těmi konmi takto:BMW 5 má 380koní a Alfa 250koní.A co vlastně postavily proti M5??!!No nic!!A to je sportovní srdce???!!!O téhle propasti Alfistí dobře vědí,ale neradi o tom mluví!!Jenom škoda,že nemá Alfa něco na BMW6,BMW7,BMW X5,BMW X3.No,vlastně jsem rád,protože už můžu ted končit s psaním. >😁
to doufám byla jen ironie ne 😲 Stánek Alfy bděl prázdnotou ? 😲 to jsme tam asi byli v jiné dny, když jsem tam byl já tak tam bylo slušně narváno, posez v 159 jsme hodnotili jako nej! :yes:
BaracudaJ
Jo, tak skoč taky někdy do BMW, třeba příplatková sedla ve 3 Coupé, ty nemají chybu. Zapadneš do nich, nádherně tě obejmou. Sedí se v nich pěkně nízko. Elektricky si prodloužíš sedák, prostě nádhera. Pak zkus pětku. O něco větší sedla, širší, komfortnější. Přidávají třeba elektricky nastavitelné opěrky hlavy. Vrcholem jsou ty v BMW 7, prostě pohovka, člověk nemá chuť vylézt.
O čem, že jsi to mluvil? Alfa? >😒]
já nepsal jen o sedačkách 😉 jde o to jak na tebe dýchne atmosféra..ta palubka, budíky, sedadla se znakem v opěradlech..to je přece krása :yes: BMW má hooodně nudný interiér, bohužel..jinak by bylo bez chyby 😉 :yes:
já tam byl v neděli,a bylo to tak!Asi fakt náhoda. >😁 Nebo to byla náhoda,když jsi tam byl ty??! >😁
já tam byl taky v neděli a čekal jsem tak 10min než jsem se dostal do 159 - asi jsem zrovna chytil nával 😉 do A5 jsem sedl hned.. 😄 taktéž do S8..btw to mě opravdu překvapilo že to nechali prolézt a dokonce se zapnutou baterkou :yes:
audis
jsi borec jak svina. fakt!
audis
jsi borec jak svina. fakt!
jak si to myslel?
Ty si aky amater. Trepeš tu dve na tri. AR 147 GTA ktora mala 250k v čase ked BMW1 ani nebola na trhu. Verzia 147 GTA sa nepredáva vyše roka. Pripravuje sa AR 149. Pri 159 zase niekto porovnanva BMW .ŠESŤVALEC s Alfa PAŤVALCOM.Uz je to trapné. AR 166 sa nevýraba od marca tohto roku. Bude AR 169 a to bude pecka. Inak verzie GTA nikdy neboli postavene proti verzii M pri BMW,AMG pri Mercedese a S pri AUDI. Vy si naozaj myslíte, že by si Alfa nemohla zobrat motor s Ferrari alebo Maserati pre svoje sportove verzie? A verte že ano. V novej AR 159 GTA bude motor o vykone min.420k samozrejme 4x4.Tento motor je mimoriadne kompaktny a lahky, takze ako pise blbeckovia, nadvaha nehrozí. Inak vidim ako su v F1 na tom v BMW a ako vo Ferrari.Nemci maju v technologii oproti talianom co dohanat. Mercedes sa uz snazi ale to BMW este stale na nich nema.To je pre mna smerodatne. Vo WTCC polotovarna AR 156, ktora toho ma uz skutočne zasebou vela. Dokazala vyhrat preteky. K autosalonu sa nebudem vyjadrovat, pretoze taku blbost o navstevnosti jednotlivych stankov som ešte nepočul.
To je zajímavé,že čtyřválec BMW 2.0d v pohodě stíhá Alfu pětiválec 2.4JTD.A to BMW je prostě živější a má o dost menší spotřebu!!!A šetiválec BMW 2.5D,tak ten dá nafrak Alfě 2.4JTD lusknutím prstu!!A chci se zeptat:Kde má Alfa třeba Třílitra ??!Ten už má od BMW tři roky 231koní,dva roky 272koní a poslední rok 286koní.Alfa 166 trošku usla na vavřínech!!BMW má tady řadu 5 E60 od roku 2003,a nemá sobě rovného konkurenta od Alfy.Protože 166 konkurovala předchozímu modelu od BMW.Je to dost velký propad u Alfy!A to,že už někam NENAPRALY nějaký pořádný motor,který by byl schopný konkurovat třeba M3,tak to je jenom jejich problém a taky ostuda!!A u té nové GTA ta váha asi bude velká,když to bude čtyřkola.A neporovnávej značky ve Formuly 1,protože Ferrari je v F1 už od prvopočátku /cca40let/a BMW je samostatným týmem teprve 1.5roku.A to je sakra rozdíl,nééé??!!A taky nezapomen,že je to sport,kde hraje velkou roli štěstí!!Myslím tím na mysli,výběr jezdců a sestřelení jezdca jezdcem.Jinak já fandím více Ferrari než MERC.Nevím sice proč,ale je to tak.Jinak samozřejmě jsem fanda BMW Sauber.A co se týče WTCC,tak ty auta vycházejí ze seriových vozů.A tam bych se tou Alfou moc nechlubil!!Její nadváha už jako seriové,je špatné,proto jí nenasadily do závodů.Nechápu,proč na to nemyslely už při výrobě?To je docela trapas,né??U sportovní značky!!BMW 3 je prostě jednička na trhu a částečně se to odráží právě i v WTCC,kde už téměř 3roky dominuje!!!A to je pro mě duležité!!Tak čááááááááááu
Zatvrzelý slovutný diskutér GTI používá obrat "dokonalé stroje Audi" , který mě trochu rozveselil. Tři známí měli nové Audi A4 (jeden v ČR, dva v SRN). Pro objektivitu musím dodat, že první dvě byly A4 první "nefaceliftované" generace. U obou odešla přední náprava v rozmězí 90 až 100 tisíc najetých kilometrů. Oprava nebyla rozhodně laciná. Třetí známý s faceliftovanou A4 udělal podle vlastních slov chybu, že si dokoupil (za nemalý obnos) poměrně bohatou výbavu včetně přídavného topení. Nu, a to způsobilo to, že jednou uviděl své asi půlroční A4 před domem v plamenech. Měl štěstí jednak v tom, že neseděl uvnitř a podruhé v tom, že mu pojišťovna téměř vše zaplatila. Smůlu měla ovšem pojišťovna, protože výrobce prohlásil, že šlo určitě o uživatelskou chybu (auta s přídavným topením nesmějí např. parkovat na trávě - což sice nebyl tento případ, ale co kdyby) a nenese odpovědnost. Pokud vím, spory pojišťovny a Audi ještě trvají. Podobné případy bychom ale nalezli i u dalších značek. Další známý se zánovním BMW 320d je častým návštěvníkem servisu, protože mu různě čaruje elektronika (což se zatím nepodařilo odstranit) atd. Bohužel, v dněšní době úsporných opatření a snižování nákladů již dokonalé stroje asi neexistují.
To že u auta odejde přední náprava v rozmezí 90-100 tisíc je běžné u drtivě většiny aut. Jak u 7er baroráků, tak audi, alfa, u Fabie nevydrží většinou ani půlku. Atd. to je prostě daň za špatné cesty.
Nemyslím, že by bylo tak prosté. jedna A4 jezdila v ČR a druhá v Německu. Spíš byl problém v nové multilink přední nápravě, což byla u Audi novinka a měla ještě "mouchy". Pro zajímavost - německý kolega jezdil hodně a tak ji stihl ještě vyreklamovat v záruční době (nevím přesně, jak dlouhá byla záruka u A4). Kolega v ČR už měl smůlu. Jinak máš pravdu, nové složité hlinikové nápravy opravdu tolik nevydrží,zvláště u nás. U Fabie bouchají stabilizátory tak kolem 50 tisíc (vyzkoušeno na švagrově 1.4 mpi), ale to je jiný případ.
Ano, v tom se shodneme.
GTI
Hele... 😉 nejsem ani zatvrzelý ani slovutný, přesto slogan - dokonalé stroje AUDI - je sloganem pravdivým. Prosím, neodtušuj kvalitu aut ze zkušenosti nějakého kolegy... ostatně, argumentovat nekvalitní přední nápravou... po 100 tisících km, to je myslím velmi laciná cesta. Znám jednoho... tyhle pohádky tu nepěstujme. :yes:
Nutno říct, že A4 se jeví jako jedno z nejodladěnějších vozítek své třídy na trhu . Ne nadarmo se dělá v tomto provedení tak dlouho. A tak jediná vada na kráse , mimochodem design A4 tak jak jej dnes známe je to nejhezčí co třída nabízí , je cena která je opravdu dosti vysoká. Promítá v sobě náklady na pracovní odbory v Německu a ztrátu Seatu ;-\ .
mno nevím - A4 je dle mého naprosto nejslabší z německé trojice a jak jsem už řekl, O2 s ní může směle soupeřit. Jeho vysoká cena je značně neopodstatněná. Navíc, po jízdě A4 z roku 96 a osmdesátky z roku 93 (nejsem si 100%jistý)pochybuji o "prémiovosti" tohoto vozu. Stále se zde hovoří o historii prémiových značek, že prý proto nemůže být Lexus vnímán jako prémiovka, ale právě po zkušenostech s 12-14 let starými Audi nechápu kdy prémiovost Audi začala :-! Brutálně vibrující motor 2.0, chrastící tvrdé plasty, řev jak z žigulíka prémiovost opravdu nedělá..gumovost řízení i brzd taky ne.. A4 se ovšem nedá upřít elegantní a nadčasový design, toť ale vše.. 😉
Ale kdepak, nikdy bych neargumentoval pohádkami a příběhy z třetí ruky. Jsou to skutečná auta blízkých kolegů z práce (pracuji v česko-německé firmě). A jak je známo, Němci se o svých autech baví velmi rádi a často. Audi jsou dobrá auta, ale nejsou dokonalá. Taková se už dnes nevyrábějí, protože by je nikdo nezaplatil. U každé součástky se šetří každý eurocent. Když ti auto za milión shoří před domem v důsledku závady přídavného topení, je to prostě smůla. Ale uklidním tě tím, že si kolega koupil zase A4 (mimochodem jedna večerní diskuse obou kolegů - jednoho s BMW a druhého s tou A4 byla velmi zábavná. Některé argumenty by stály za zveřejnění).
Omlouvám se za přídomek "zatvrzelý", ale "slovutný" určitě jsi. 😉
GTI
Nechytej mě s tou dokonalostí za slovo. Chápáno absolutně, je dokonalý než buůh. Přesto myslím, že snad cítíme všichni ten obrovský tlak, který vyvíjí AUDI zejména v posledních letech. Model za modelem, vyplňuje celou modelovou paletu, každý si vybere. Jo, ty hovory kolegů na téma BMW x AUDI musí být zajímavé.
Dobre porovnanie, ale podla mna tam chyba novy ford mondeo. Myslim ze by sa hodil do tejto partie.
Pre pána, ktorý tu šermuje s max. výkonmi. Áno, alfisti vedia o mnohých priepastiach, ale vieš ty o tejto? !!! Najzaujímavejšie je porovnanie BMW 1 a AR 147. Údaje zodpovedajú základnej výbave s najvyššou motorizáciou, ceny v SK s DPH. Ak patríš medzi 5% motoristov, ktorý majú na výborne vybavené BMW, nech sa páči, ak patríš medzi zvyšok, zober si svoje „prémiové nemecké modely“ do pekla.

BMW 1 1 212 900 (265k)
AR 147 759 000 (150k)

BMW 3 1 431 700 (306k)
AR 159 1 329 900 (260k)

BMW 5 2 247 100 (367)
AR 166 neaktuálne (260)
Proč ted tady hodnotíš ceny???No stejně tam u té trojkové řady BMW není až takový rozdíl.A u té jedničky je ten rozdíl tím výkonem!Tak co?!Ale já jsem ty výkony psal s toho důvodu,že si Alfa říká Sportovní srdce,ale že ty výkony vůči ostatním,zejména BMW prostě nemají.A to ničím neukecáš.Mezi BMW a Alfou je velký rozdíl.Mě to moc mrzí,ale je to tak!!
Gratuluji BMW k úspěchu. Osobně dávám před ostatníma premiovkama přednost Báwu. Zajímavej test, chybělo mě tady Volvo, u kterého si myslím, že mezi premiová auta patří taky (rozhodně víc než Alfa Romeo, zvlášť po několika letech provozu >😒] ) Alfa je hezké, dobře jezdící auto, taky hodně drahý auto. Za 3-5 let je to oddělanej pekáč, kterej má cenu asi tak 5-10 procent původní hodnoty a nikdo to nechce. Vlastni zkušenost s modelem 147...nikdy více. Osobne, kdybych se já rozhodoval, kterou premiovku koupit - novou, sáhnu po BMW mozna i Alfe (ktera by sla za 3 roky pryc). Jelikos nemam takove moznosti, beru ojetinu tak do 6 let stáří a tam je vitezem BMW. Lexuse za premiovku moc neberu, nemem z toho auta dobrej pocit.
Gratuluji BMW k úspěchu. Osobně dávám před ostatníma premiovkama přednost Báwu. Zajímavej test, chybělo mě tady Volvo, u kterého si myslím, že mezi premiová auta patří taky (rozhodně víc než Alfa Romeo, zvlášť po několika letech provozu >😒] ) Alfa je hezké, dobře jezdící auto, taky hodně drahý auto. Za 3-5 let je to oddělanej pekáč, kterej má cenu asi tak 5-10 procent původní hodnoty a nikdo to nechce. Vlastni zkušenost s modelem 147...nikdy více. Osobne, kdybych se já rozhodoval, kterou premiovku koupit - novou, sáhnu po BMW mozna i Alfe (ktera by sla za 3 roky pryc). Jelikos nemam takove moznosti, beru ojetinu tak do 6 let stáří a tam je vitezem BMW. Lexuse za premiovku moc neberu, nemem z toho auta dobrej pocit.
Až zase budeš prodávat 3 roky starou Alfu za 10% původní ceny, tak se ozvi... >😁 :no:
Nechápem, kde žiješ, ale ak čo i len povrchne sleduješ vývoj cien jazdených napr. AR 147, tak musíš zistiť, či sa ti to páči, alebo nie, že je to model, ktorý si neuveriteľne drží cenu. Reálny pokles ceny 3 roky starej AR 147 je podľa výbavy a najaz.km v rozmedzí 35-40%. Ak mi nájdeš majiteľa tohto vozidla, ktorý bude za neho po troch rokoch pýtať cca 60 - 75 tisíc, sem s ním.
Jeden z nejhorších tendenčně laděných článků, které jsem kdy na auto.cz četl. :no: Bohužel se ACZ začíná dostávat do roviny, kdy si budu vybírat články podle autorů a ne ty, které mě zajímají... Tohle se fakt nedá. Copak nemáte dostatek kvalitních redaktorů, abyste testovali sami? To musíte přebírat články? Že by důsledek (nutnost) membershipu Axel Springer?! :no: :no: ;-\
Avatar - zezlik
zezlik
Dostávat do roviny? Redaktoři Auto.cz tvoří celý obsah Auto.cz, v magazínu najdete naše testy, novinkovou sekci tvoří naši redaktoři. Na tyhle velké srovnávací testy můžete mít různý názor, ten vám brát nechceme a nebudeme (nicméně vám garantuji, že žádná tendenčnost nehrozí), ale i tak - kolik takových článků na Auto.cz měsíčně vyjde - čtyři, pět? Tak jaké přebírání článků.
GTI
Intelektuálně velmi nesmělý, zde na AUTO.CZ dokonale profláknutý diskutér, známý mozkový menstruant ZZ, jehož slogan Lexus ruleZZ tu zná i vrátnej, kouše do svědomí vlastní omezenosti tím, že napadá převzatou porovnávačku. Tedy test, který výborně doplňuje redakční testy individuální. Kdyby skončil Lex na prvním místě, napsal by zde ZZ oslavný příspěvek na adresu redakce... ovšem tedy jen letos. Protože o loňskou zimu měl jiného favorita - francouzskou naftovou produkci. Dojemně tu vypisoval jak ten francouzský sen v mrazech startoval, jak musel dlouho čekat na žhavení a když konečně naskočil, jak se spolu s autem třásli... no, bylo to opravdu dojemné. Takže jediná chyba je v tom, že jste se napřed nezeptali ZZ, jestli by mu nevadilo, kdybyste publikovali test po jehož přečtení se napsat do diskuze - LexruleZZ - dá jen s opravdu velkou dávkou ironie. My ostatní chápeme tuhle porovnávačku velmi silně. Potvrzuje to, co není samozřejmě překvapením, současně nezatracuje poražené... je to prostě kvalitní porovnávačka aut... a i takovéto testy tu jistě všichni (mimo ZZ) rádi čteme.
Libore, mám vás za inteligentního člověka, jehož testy právě patří k tomu, co mě láká se vracet na auto.cz. Pochopitelně se v každém testu projevuje rukopis toho či onoho autora. A jak čtu ACZ již snad 8 let, tak jsem zaznamenal velký vývoj jednotlivých osobností a hned podle prvních řádků většinou poznám, kdo bude dole podepsán. Píšete, že redaktoři ACZ tvoří celý obsah ACZ - to je trochu protiřečení, když se tu bavíme o převzatém článku z Auto Bildu, že? Takže to je přebírání článků, ať už se jedná o pět článků měsíčně = každý týden je na ACZ nový úžasný článeček z Auto Bildu. O té tendenčnosti se vůbec nemusíme bavit - i kdybyste byl přesvědčen, že Auto Bild napíše, jak si někdo pískne, tak byste to přeci nemohl napsat. 😉 Ještě k té novinkové sekci. Ta je z 90% tvořena tiskovými zprávami nebo PR zprávami, sem tam nějaká spy photo, které je i jinde, takže v NEWS se o autorské tvorbě moc hovořit nedá, spíš o takovém odborném překladu 😉 Takže tolik k tomu přebírání článků od Axel Springer ;-\
GTI
Opět špatně, ZZ. Tvá pověstná perioda - mozková menstruace - pozvolna nabírá na intenzitě, viď. Počítám, že do dvou dnů tu dokonale vytečeš. Je zde sice obecně známou pravdou, že patříš k formulačně podprůměrným přispěvatelům, což při absenci myšlének v tvých textech je pochopitelné, přesto nemohu nezareagovat na absolutní faux pas, kterého ses ve své zabedněnosti dopustil. Hodnotit blahosklonně intelekt veřejně známé, oficiální osoby, zejména z pozice, kterou tu zastáváš, to jest z pozice diskuzní nuly... to opravdu hraničí s potřebou pohovoru s psychologem. Nenuť se do psaného textu, ZZ, evidentně jsi k němu ještě nedozrál.
GTI, jednou te nechali svest golfem, tak to by bylo aby si matku nepodrzel...
Jinak souhlas s ZZ, je skoda prebirat z autobildu tak trochu paskvily....
Co takhle zachovat vyvazenost a nekdy prevzit testik z Quatroruote, redakce ????
GTI je podprůměrnej právnickej vometák, kterej sem tam zbastlí za pomoci svých přicmrdávačů koncipientů nějakou smlouvu pro ACZ, tak proto ta chvála... udělej to jako já a nauč se přeskakovat všechen ten spam, kterým to tu zapleveluje 😉 :yes: Pak je ta diskuze hned lepší 😄
GTI
Jestli máš dojem, že tu někoho chválím, pak máš problém nejen s psaním, nýbrž i s čtením >😁 ale popravdě... to se nevylučuje, viď. P.S. Jo, jasně, ZZ, všichni se spikli proti tvému autu snů, tak to všem nandej >😒]
GTI
Velmi oceňuji tvou paměť. Leč, mýlíš se, nedržím nikoho, nikoho ani nemusím potápět, ZZ se tu potápí soustavně sám 😄
Sice v drtivé většině případů se ZZ nesouhlasím, ale zde mu musím dát za pravdu... Ať se to ostatním líbí nebo ne... 😉
Tak je to se vším. Čím větší komercionalizace, tím více klesá kvalita. Bohužel jsme se toho dočkali i na auto.cz :no: Nezávislost je ta tam... ;-\ :no:
Těm všem hodnotám naměřeným Auto Bildem se musí jedině věřit. Já si je netroufnu zpochybnit. Jen tam nikde nevidím ty další hvězdičky. Jako např. že u Lexe měli při měření hluku v kabině zapnuté hifi audio, nebo u Alfy při testu zrychlení zataženou ručku. Už mi tam jen schází tabulka měření výkonů na motorové brzdě a nižší hodnoty u neněmecké produkce. Dneska, kdy se každý soudí za každou prkotinu, by si určitě automobilka dovolila prezentovat nižší hodnoty než je reál. Nejlepší fór je "léty vyzrálá konstrukce" - to se asi autoři už bavili o víně, kterého u těch plků museli vychlastat litry, ne? :no: 8-s
GTI
Koukám, že výsledky testu ti zaplavily bělmo očí krví odplaty. To ošem neznamená, že bys tu měl neodpovědně močit ty své příslovečné nesmysly 8-s :no:
Chci tady ještě reagovat na to,jak tady někdo v té diskuzi psal,že Alfa je tady v tom testě 2.4JTD,a že ta spotřeba je proto vyšší.Tak na to se dá lehce odpovědět:Kdyby do toho testu dali 1.9JTD,tak s tím výkonem by ta Alfa vůbec nestíhala.Všiměte si,že BMW je papírově nejslabší,ale zrychlení má nejlepší a to pružné zrychlení má jak Alfa 2.4JTD a to má BMW o 400ccm menší obsah.A o té spotřebě u BMW ani nemluvím.Ta je vynikající!!A také by mě zajímalo,jak by dopadl test,kdyby tam nedali ten starý motor BMW ,ale ten současný,který má 177koní a zrychlení má o 1s lepší a spotřebu téměř o litr menší!!!Co vy na to???A o tom motoru 2.0D,který má 204koní,tak to už snad nemá cenu ani diskutovat,že?!
GTI
:yes:
ano, máš pravdu..nicméně porovnáváš průměrné motory Alfy (doufám že mě ted neukamenují) s mistrem na motory...takže to jinak ani dopadnout nemůže.. :yes: BTW 325i kabrio (3l benzín, 160kW,270Nm, 1730kg!) má naměřený průměr 8,3 ! Benzín(!)...proto má BMW 37 ocenění motor roku...Alfa jedno...BMW :yes: :yes: :yes:
Beast
je to tak - su to fakty jednoznacne vraviace pre BMW, ale niektori alfisti a lexisti sa s tym akosi nedokazu zmierit 😒
toto je nejhorší článek a test, který jsem za poslední dobu četl, takový kecy a zkreslený informace si snad už dnes nemůže žádný novinář dovolit??? Nicméně vidím, že ano... AR 159 má dvouzónovou digitální klimatizaci v ceně, za příplatek je jen třízónová, tak nevím, co to tam blábolí, manuální je jen ve verzi medium, která ale stojí 890tis, ne uvedená cena nejvyšší výbavy high. Dále: jediná alfa z testovaných aut splňuje emisní limity Euro5, na které dříve či později budou muset všechny automobilky přejít a to jsem pak zvědavej, jak bude 1,9tdi chrochtat s dalším katem a o dvacet procent nižším výkonem... Ano, karoserie je těžká, ale proto, že je celá udělaná ze speciální slitiny oceli, která je o 1,5mm silnější než klasický plech na autě, okna mají místo 3mm 4,5mm a to vše kvůli bezpečnosti cestujících... Nevím, které auto z testu má ve standartu i kolenní airbag, řekl bych, že jen lexus... protože u audi a bmw si musíte připlatit i zrcátko ve stínítku... Jak to, že tohle ten hvězdný novinář neví??? A proč píše v testu, že sedadla špatně vedla a na konci dá do plusových položek sedadla??? A jak může napsat pokles ceny, když se ještě skoro žádné ojeté 159 neprodávají??? To jsou tak nechutný kecy, že to jsem fakt neviděl... Jo a pane ZZ, na vaše komentáře nejsem zvědavej, to jdu radši na pivo než váš psychovýplach...
Díky, že si dáš jedno na mě :yes: 😉 pořádný vorosený >😒]
Konečne velmi rozumny prispevok.Zabudol som aj ja napisat o Euro 5. Alfa ho ma a na nemci guppe to este len caka.....
Mio super...
design sice není střed auta, ale konečně už u BMW vyhoďte šéfdesignera!!!!!! - to je jedna tragédie za druhou. Věřím, že BMW je na tom co se týče požitku z jízdy nejlíp a hlavně s jejich dieselama, ale vyšší řady lexusu jsou už výš než zbytek světa. ( nemám nic spol. s ZZ)

Přivoněli jste si někdo k interiéru alfy 159 v kůži? - že to není důležitý? stejně tak jo a ne

Marcos
tobě se nelíbí řada 3 ? řada 5 ? řada 6 ? X5 ? Z4 ? pochybuji..
Pochybujes o tom ze by se nekomu nemuselo bmw libit?....3?..budiz...5 ani nahodou, 6 treosku...x5?..ne e....Z4?..ani zbla....proste soucasny design bmw mi absolutne nic nerika..to predchozi generace jednotlivych modelu byla jina kava...hold ne kazdemu se muzou trefit do vkusu
GTI
Marcosi, tvá závorka je kouzelná 😄 😄 :yes:
Je to čím dál smutnější. Čím více velké firmy bohatnou a dokáží skupovat své menší konkurenty (nezáleží na oboru), tím se snižuje nabídka a konkurence. V tomto případě skvělý případ našeho trhu s tiskovinami o autech. Většinu (hlavních) titulů vlastní jedno nakladatelství. Proto ve všech vychází podobně zaměřené články. Ještě jim chyběl obsadit internet (rozrůstající se počet čtenářů se nedal opomenout), proto museli koupit www.auto.cz, aby byl soubor kompletní. Proto se všude dočteme stejné výsledky testů, podobné články a lidé, kteří se zajímají o auta jen zběžně si udělají obrázek přesně takový, jaký jim naservírují ona média. Při rozhodování o novém autě (i jiných výrobcích) sáhnou přesně po těch, o kterých nejčastěji slyšeli... "Céčku teklo do bot, proto Mercedes všude hlásal, že "C" je jeho spása a že do ní dá ten nejlepší vývoj. Všichni už dnes "víme", že "C" dostalo ten nejlepší vývoj. Pochybuji, že v jiných automobilkách vývoj schválně podceňují. Jen o něm například tolik nedokáží "křičet". Tak to platí i v jiných oborech. Pokud je výrobek (značka) vidět, "slyšet", běžný zákazník (a dovolím si tvrdit, že v dnešním světě, je běžných zákazníků většina) koupí právě tento výrobek. Udržet si dnes nezaujatost (ať už díky tomu, že nemám globálního vlastníka nebo dokáži se na věci dívat svým vlastním pohledem) je obrovsky těžké a málokomu se to vede..........
Já už jen čekám, kdy se tady objeví články z Top Dívky, nebo z Popcornu... 😢 :no: 8-s
remcate nesmysli ohledne Autobildu atd....tak se podivejte, na statistiky prodejnosti, nebo se jednoduse v tom aute svezte. Zaznelo tu, ze Lexus je pro USA. Tak tedy proc jsou v USA nejspokojenejsi zakaznici s nemeckou produkci?? Porsche, BMW a MB...prvni tri stupne. Osobne verim, ze BMW bylo nejlepsi. Ma nejlepsi motory i podvozky. MB je uplna novinka. Audina je stara, ale osvedcena. Alfa je hezka, ale nespolehliva a Lexus je takovej sedej prumer tridy. Sice se me soucasna trojka nijak extra nelibi (to minula E46 to byla jina bomba), ale i tak bych ji asi uprednostnil. Taky se jich u nas prodalo ve tride nejvic....
GTI
Honysku, že se ZZ v drtivé většině jeho příspěvků nesouhlasíš, jak píšeš nahoře, to cením. Ostatně být to naopak, musel bych mít pochybnosti o tvém rozumu 😄

Co se týče těch "stejných" výsledků, já v tomhle s tebou nemohu souhlasit. Takovéto testy, nevíc v prestižním, letitém autoperiodiku, to není "jedna paní povídala" to jsou velmi odborně zpracované články lidmi, kteří svému řemeslu rozumí. Kdykoli čtu kritiku zpracovanou kádry úrovně ZZ, napadá mě, že by za to stálo, svěřit jim jeden takový testík k publikaci. To bychom se tu váleli smíchy tejden. Vždyť ti lidé nejsou schopni překročit stín svých vlastních snů a úroveň testů hodnotí než podle toho, jak dopadlo jejich oblíbené auto. Což je zoufalé. Vedle toho se samozřejmě stane, že redaktoři přehlédnou nějakou prkotinu. Tohle ovšem vyspělý čtenář velkoryse přejde. Nepřechází to ti světem vyjukaní dopisovatelé kalibru zmíněného ZZ... Mimochodem, MB-C... to přece nemůžeš myslet vážně... ještě v závěrečném roce svého života to byl osmý nejprodávanější sedan v komplet střední třídě. Víš, já myslím, že k četbě čehokoli by měl člověk přistupovat s určitou vírou v sebe, ve své znalosti, s určitým nadhledem, přitom s poměrně silnou touhou po vědění a velmi vyspělou schopností kritiky. A speciálně k hornímu testu - dopadl přesně tak jak dopadnout musel. Hodnotila se auta objektivními měřítky. Všude ve všech časopisech by to dopadlo stejně. Nebo se tu snad někdo domnívá, že by to IS dokonale natřel trojkovému bavorákovi?... to, mimo ZZ, tu přece nemůže napadnout nikoho.
Asi se neumím správně vyjádřit. Nechci, aby můj předchozí příspěvek byl brán jako kritika MB-C. Jen jsem chtěl naznačit, že se dnes běžný spotřebitel v množství inovací ztrácí, a proto se chápe kterékoli berličky, která mu je nabídnuta. Nu a pokud mu v pěti časopisech (bohužel jednoho vydavatelství) "řeknou", že tato věc je nejlepší, když v jiném druhu časopisu (zase stejného vydavatelství) mu vysvětlí, že mít tento typ výrobku je "in", potom u spousty lidí jdou jakékoli ostatní argumenty stranou....
Asi se neumím správně vyjádřit. Nechci, aby můj předchozí příspěvek byl brán jako kritika MB-C. Jen jsem chtěl naznačit, že se dnes běžný spotřebitel v množství inovací ztrácí, a proto se chápe kterékoli berličky, která mu je nabídnuta. Nu a pokud mu v pěti časopisech (bohužel jednoho vydavatelství) "řeknou", že tato věc je nejlepší, když v jiném druhu časopisu (zase stejného vydavatelství) mu vysvětlí, že mít tento typ výrobku je "in", potom u spousty lidí jdou jakékoli ostatní argumenty stranou....
GTI
Chápu, jak to myslíš. Tohle spíše ovšem padá na vrub kratochvilných čtení, takovým těm směskám typu - "jak správně žít jít a mít..." Myslím, že u periodik vyhraněných by to s takovouto filosofií daleko nedotáhli.
Ještě jeden povzdych.... Autotip se už někdy nedá číst. Prakticky se jedná jen o kopii jednoho čísla do druhého. Je to sice německý časopis, ale přehršle německých aut - přes novinky, běžné auta až tuning je strašlivá. Líbil se mi Automobil revue - připojovali i méně běžná témata - pohledy do historie, nákladní auta, pohledy do USA apod. Pořád tu křičíme o demokracii, ale je nám tu cíleně vtloukáno do hlavy, že neexistuje nic jiného než Evropa (západní)... Chápu, žijeme tu (posmíváme se amíkům, že neznají nic jinýho než USA), ale za chvíli dopadneme stejně. Proč tu i v jiných periodikách nejsou informace z USA, Japonska? I třeba z Ruska? Spousta z Vás teď namítne, že si je můžu najít pomocí Googlu. Ale třeba neumím tak dobře anglicky, aby to pro mě mělo smysl.
GTI
Vedli jsme teď o tom diskuzi na blogu - [odkaz]
Avatar - VDC
VDC
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
GTI
Jak tě tak čtu, tobě by, VDC prospělo, kdybys ty mé "cancy" četl povinně za domácí úkol 😄 Mimochodem... pod tím mým příspěvkem na blogu se odehrává poměrně masivní diskuze. Pokud tedy dokážeš pochopit trochu složitější úvahy, mrkni tam na to, kolegové se tam dost kvalitně rozepsali. Mě můžeš přeskakovat, ale pozor, aby ti při tom přeskakování nezaskočily lentylky do krku 😄 :yes:
Beast
Pre vsetkych fanusikov/majitelov Alfy a Lexusu - budte spokojni, mate vyborne auta, jedny z najlepsich na trhu :yes: Skvele jazdne vlastnosti, vykony, vybava, dizajn, a v porovnani s nemeckou konkurenciou vyhodnejsia cena a mozno vacsi pocit individuality :yes😒br />
Rozdiely medzi vsetkymi 5 testovanymi autami su minimalne a pri beznom kazdodennom jazdeni takmer nepostrehnutelne. Kazde z tychto aut je skvela volba. I ked podla mojho nazoru dozivajuce a moralne zastarale A4 s TDI PD nie je lepsie ako nova Alfa a Lex...

No musite sa zmierit s tym, ze nemecka trojka je na vrchole automobiloveha sveta - rokmi nahromadene skusenosti, vyvoj, tradicia :yes:
Musím s Tebou souhlasit, jak tvrdíš při každé příležitosti, že zadní sedadla Lexu IS jsou "jedny z nejmenších na světě". Ano, jsou dokonce ještě menší a to (doufám, že sedíš) v novém MB "C". Zadní sedadla IS délka 480 mm, výška opěradla 670 mm, Céčko délka 460 mm (- 20 mm), výška opěradla 610 mm (- 50 mm). Přední sedadla jsou stejně dlohá jak v IS, tak i v C a opěradla IS 620 mm a C 600 mm (- 20 mm). Tka jsem fakt zvědav, jak se při své příslovečné objektivitě s tímhle faktem vyrovnáš. (/daje jsou převzaty z téhož článku). Údaj o velikosti prostoru na zadních sedadlech je nesjpíše stejně objektivní, jako údaje o pružném zrychlení, které má Lex druhé nejlepší, hned po C, ale redaktořům to evidentně nevadí v tvrzení, že má nejhořší pružnost... Zajímavé je také výsledek srovnání v časopise CARAUTO, kde při hodnocení 5-ti nejlepších z každé třídy je pořadí se který se dá souhlasit : 1. BMW, 2. MB, 3. LEX, 4. AUDI, 5. Alfa Romeo. Myslím, že anglány nelze obviňovat z toho, že straní japoncům atd, nebo snad ano?
GTI
Mercedes C má délku zadního sedáku 45 cm, Lex IS 40 cm (tohle jsou údaje z testů AUTO.CZ, tedy nepochybně odměřované). Dokonce jsem někde v časopise u toho lexe četl, že má zadní sedáky 39cm. Ovšem i tak, těch 40... to je opravdu snad světový rekord mezi sedany 😄 a nejen mezi nimi. Podívám se na Picanta, to je tu takový "referenční" vůz 😄

Délku sedáku vpředu má MB-C 54 cm, a to už je vskutku dobrá míra. Lex má 49 cm.

Vedle toho je pro pocit z prostoru důležitá vzdálenost od sedáku ke střeše. Tu má MB-C metr deset, Lex pak 98 cm...

Myslím, že tato čísla dokonale ilustrují práci s prostorem a se sedadly jak u Mercedesu tak u lexe. Pro evropskej bejčí zadek je minimum vpředu někde kolem 52 cm. Ta zadní lavice IS na 40 cm... to je opravdu velmi podměrečné... ostatně, myslím, že pod testem je to zde i vyfocené, mrkni tam.

Jen pro dokreslení. O třídu menší auto, OCTAVIA má takřka stejný prostor mezi sedákem a střechou (95cm) jako IS (98cm), přední sedák má dlouhý 52 cm a zadní 45 cm... 😄 😄 Tedy o třídu menší auto, OCTAVIA má větší sedáky, než IS.

V Carautu se tedy s AUTO Tipem shodli, až na přehození pořadí u lexe a AUDI... Jestli to najdeš, vypiš zde, co bylo tím důvodem. Já vždycky, když čtu o prodejích lexe v Evropě, tak si představím to fotbalové hřiště, kam AUDI vyrovná veškeré modifikace A4, které ti nabízí, jsou to desítky variant motorů, pohonů, karoserií... a v protější bráně se krčí dva lexíci - jedna kastle, jeden benzín, jedna nafta... Tak už jen proto je ten "boj" předem odsouzený k neúspěchu... Stojí proti sobě evropský gigant proti skutečnému benjamínkovi. A i když bychom se chtěli držet tupě jen konkrétní nabídky, a porovnali jen dva modely... pak i tak AUDI zejména svou ovladatelností, jízdní čitelností jakož i stylem vnitřku přece musí vítězit. A to nepíši o stylu karoserie... A4 je i dnes stále pohledná, je stylotvorná, ctí svou minulost a nenajdeš na ní jediný designový kaz. A to jak před faceliftem tak po něm. Lex je velmi vemlouvavý evropskému vkusu, jenže zajímevý je pouze z několika úhlů. Celek holt TTT zatím naumí zharmonizovat (viz např. vnější horní rohy zadních blinkrů, které jakoby z karoserie ulétávaly) 😄

A na závěr jedna malá vizuální rada - o tom, jak je povedený aktuální nový model ti nejlépe vypoví, když se podíváš na model... předchozí. Je to zdánlivý nesmysl, ale funguje to... Tak se někdy podívej na minulého lexe IS 😄 Podívej se na minulé MB-C a třeba...na minulé BMW3... tahdy si uvědomíš tu evropskou nebetyčnou designovou klasu :yes:
Teraz som meral AR 159 sedan, dlžka zadného sedaku je 490 mm a predneho 535 mm. Potom sa samozrejme v Alfe zda ze nie je miesto vzadu na nohy.
Nachápu jak jste mohli shodit Lexus IS na poslední místo, podle me je z nich nejlepší a to sem v něm sedel stejne jako v BMW 320d.
bmw forever😊
ta A4 na třetím místě je fakt výsměch. nevím jaký jízdní vlastnosti má 159, ale předpokládám, že lepší než 156(myslím tím jak sedí a ne jak jede) a tam, kde se A4 pohybovala s pištěním pneu, projela 156 úplně v pohodě. AR 159 bych až zas tak nedoporučoval, protože těch 1725 kg je opravdu špatný vtip. Lépe si je na ni počkat 1-2 roky, kdy má přijít po faceliftu až o 200 kg lehčí!
proto nechápu, proč jsou audi řazeny do prémiovek(jediný důvod je cena), stejně tak jako alfa nebo lexus patří do segmentu subprémiovek. A6-převlečený passat
2x75kg....t.j. 150 ne 200
ako všetci vieme a niesme nijak zaujatý tak bmw je jednička nikdy mi neboli blízke TDI i ked tah motora a krutak je dobrý ale ten zvuk a parametre sa s BMW nedaju rovnat😊takisto materialy audi je
vw group a možno to je dan za to že človek čo vidi v audi tak to vidi napr v seate....a ten pohon quatro je super ale bmw svoj x drive ma lepši....možno to je aj rozloženim hmotnosti ale aj tak😊
a alfa??dizajnovo pekná ale ak to bude so spolahlivostou tak ako u alfy 156/i ked alfa tvrdi že 159 je minimálne tak kvalitná ako premiový nemci/tak to je asi jediná pozitívna vec.Lexus kvaliný japonec a mercedes....ten sa bude musiet snažit😊
nemám moc chut se tady nejak extra rozepisovat a hodnotit (opravovat) ty nekteré nesmysly co tady čtu, ale když je člověk rozumnej tak se aspoň zasměje a nebude se nad tim nervovat.
INU, letos v květnu jsem si koupil 159 SW, 2.4 JTDm,high+dopl. cca. 200 000,-,výkon 147/200k, černá met., černý alfatex, na 18 palcích ve tvaru podkov a tí 4 exoti se ní nemůžou vůbec srovnávát.
>😒] :no:
Nuz ja som tuto dilemu riesil prakticky a rozhodol som sa pre Lexus.

Osobne za naj auto, z tychto 5, povazujem BMW, ale ma dve chybicky: nepaci sa mi (ext. aj int.) a nema vetrane sedadla.

Na C ma sklamal interier (ext. je super). Aj ked mi na mieste vzadu nezalezalo (v tejto triede to inak ani nejde), na Mercedese ma prekvapilo, ze sa dozadu vlastne ani neda nastupit. Mozno ma o nieco malo viacej miesta ako Lexus, ale ani mne a ani synovi sa do Mercedesu, nepodarilo vliezt.

Audi som vynechal pre stary koncept.

Na Alfu som chvilu poskuloval, kym ma neodhovoril priatel, majitel Alfy.

Moje poradie je😒br />
1. BMW
2. Lexus
3. Mercedes
4. Alfa
5. Audi

Inak su medzi autami minimalne rozdiely, ktore ja ani neviem postrehnut, lebo nie som zavodny jazdec. Preto som skor zameral na cenu, komfort, spolahlivost, riziko ukradnutia a starostlivost o zakaznika.

Lexus ma mnoho much. Okrem toho, ze sa s nim neda tak vyblaznit ako s BMW, ma vyssiu spotrebu, ma tieto nedostatky😒br /> 1. Za najvacsi povazujem absenciu HILL HOLDER!
2. Nema automaticke zapinanie a vypinanie stretavacich reflektorov.
3. Navigacny system je na viacerych DVD, ktore treba komplikovane vymienat.
4. Veko kufra a cuvacia kamera sa velmi spinia, clovek si zaspini ruky pri otvarani kufra.
5. Mechanicka (nie elektronicka) rucna brzda.
6. Auto sa samo nezamkne po rozjazde.
7. Vonkajsie spatne zrkadla sa nesklapaju automaticky, treba zatlacit tlacidlo.
Nechcem sa nejako dlho rozpisovat o nezmysloch co su v clanku ani k tym co su v disksii. Mam len tolko: VSETKY auta sa kazia, verte mi, ja ich musim potom opravovat. Ale ked napriklad nejaky novinar napise v teste noveho japonskeho auta, ze jeho plus je spolahlivost,tak ma ide roztrhat! ako to moze vedet,ked ma v ruke NOVY, neovereny model a vie o nom akurat tolko,ze sa pocas testu nepokazilo ;-\ Ale k veci. U mna je vitaz ALFA. Motori JTD su naozaj spolahlive,silne,kultivovane. A to nemam od suseda, ale zazivam to kazdy den pri opravach aut. Samozrejme ani talianske,fasisticke ani japonske auta nepojdu tak ako maju,ak nedostanu to co im patri (kvalitny servis) to si u nas malo ludi uvedomuje. Vacsinou su velke problemy majitelou Alf sposobene kupou ojazdeneho auta vo velmi zlom stave,alebo pekne vyzerajuceho,narychlo polepeneho vraku, alebo este castejsie neschopnymi mechanikmi. neda mi,aby som neuviedol jedem priklad zo zivota:Chlapikovi vymenili spojku a ked sa prisiel nazad do servisu stazovat,ze mu ide tazko stlacit pedal,povedali mu,ze si kupil crepa fiata a ze to tak ide na kazdom fiate.Chlapik nechapal ako moze ist pedal tak lahko,ked odchadzal od nas z dielne a pri zoslapnuti spojky skoro prekopol podlahu.A to stacilo okrem montaze spojky ju aj namazat a vymenit lanko. A ku kvalite "dokonalych" nemeckych aut (ale plati to vseobecne): ak chcete vediet o danej znacke pravdu, opytajte sa mechanikov v servisoch (samozrejme,vtedy ked nemaju pri sebe sefa 😄 ). Ak sa opytate u Audi,povedia vam napr.:ze u novych prevodoviek odchadzaju loziska diferencialu(co je trochu zavaznejsia vada ako nejake cidlo) ale to je vyrobna vada, ktora sa moze stat v hocijakej automobilke. A verte mi,aj sa ich vela stava. Fakt niekedy zalezi na tom, na ake auto narazite. Niekto ma alfu s 300 000km bez problemov, niekto ma po 50 000km problemy.A to je rovnake u kazdeho auta. K vykonom aut,co sa tu riesili mam len tolko:mozno ma bmw vacsie motory s vacsim vykonom ako alfa,ale ak budeme porovnavat priblizne rovnake motory,tak budu mat priblizne rovnake vykony. Ale je to nieco podobne ako pri motorkach: mozete sa odviest na honde so 160konmi a na ducati so 130konmi a ked zosadnete z ducati, poviete si,ze to bola omnoho sportovejsia a adrenalinovejsia jazda a viac ste sa vyblaznili ako s japoncom. A k pohonu v "premiovej" triede: 1.-alfa sa robi aj s pohonom Q4 (4x4)takze "lacna" predokolka sa da vymenit za "premiovu" 4x4. Pokial viem passat a audi su tiez predokolky (ak nie su quattro)(tiez by ma zaujimalo preco to nemci nazvali quattro😄 ) 2.-neviem kde ste zobrali ze zadny nahon vyhrava vsetky preteky(to by vsetky tuningove hondy Civic boli v *,a to nehovorim o WTCC,atd.)(samozrejme mat motor vstrede a zadny nahon je nieco ine) 3.-v zime alebo za mokra si mozete do kufra v bmw a mercedesi nahadzat akurat tak vrecia cementu (nehovorim o autach so stabilizacnym programom,atd). Predny nahon je na prejazd mokrou zakrutou omnoho viac citatelny a drifteri,ktory chcu mat zadok v smyku mozu u predokolky pouzit rucnu brzdu 😉 Ale aj na nedotacavost predokoliek maju v alfe liek, je to samosvorny diferencial Q2. To je zatial vsetko k vasim viac menej nezmyselnym polemikam na tuto temu.
Vies, aj by som Ti uveril, keby si nepouzil vyraz fasisticke auta. To uz same o sebe vypoveda o Tvojej "objektivnosti". Samozrejme, urcite mas bohate skusenosti, ktore ja napriklad nemam. Ale prehlusil si to emociami. Tvoja laska k znacke Alfa Romeo je neodskriepitelna. A je dobre, ze si upozornil na dielcie kvality Alfy. Zial, vseobecne je tato znacka zaznavana oproti konkurencii a vela si pokazila (spolu s Mercedesom) v rokoch nedavnych.

V průzkumu společnosti JD Power zvítězila mezi britskými majiteli značka Lexus před Hondou a Škodou.

Lexus se stal vítězem průzkumu spokojenosti JD Power již pošesté za sebou. Přibližně 15 tisíc britských motoristů hodnotilo svá auta z pohledu kvality a spolehlivosti, úrovně servisu, provozních nákladů a celkového dojmu z auta.

Vítězný Lexus získal 873 bodů z 1000 možných, za ním se v první desítce umístily značky Honda, Škoda, Toyota, BMW, Mini, Jaguar, Subaru, Volvo a Hyundai. Na opačném konci žebříčku skončily značky Kia, Seat, Daewoo, Alfa Romeo, Fiat, MG Rover, Peugeot, Mitsubishi, Land Rover a na posledním místě Citroën.

V hodnocení jednotlivých modelů vyhrál Lexus IS před Hondou Jazz a Suzuki Liana.

Ovsem nemecki zakaznici mali ine preferencie... Kto vie, ake by mali talianski...
Avatar - CIZEK
CIZEK
Kdyby v testu byla nová A4 neváhal bych.Takhle bych ale asi bral třídu C.To ostatní je ale taky dobrý.