Americký automobilový trh na tom sice není dobře, ale japonským automobilkám se na něm stále daří. Domácí producenti nadále bojují s klesajícími prodeji.
no koukám že us automobilkám je stále horko. Trochu mě zaráží že pokles má i ford, který v poslední době uvádí celkem dost nových modelů které nejdou do segmetnů které jsou postiženy vysokou spotřebou - velká suv ale uvádí taková auta jako Edge. Jen škoda že třeba ještě není v prodeji novej Taurus X a Taurus pokud vím. Co se týče F series tak tam by měl být brzo u F150 snad facelift s moderním dieselem a a modernější technikou která by ušetřila palivo. 3koda že není uvedeno jak se chytla nová Superduty F250 F350. U pikoušků Gm pokud vím se teď bude měnit nová generace ne? takže tam je doprodej starého modelové roku a to je dycky horší výsledek. Hlavně mě dostalo jak se chytla Tundra, byť v celkových číslech paběrkuje tak i tu je znát že se japoncům začíná dařit i v tomto segmentu. A to Toyota brzo přijde brzo i s novou Seqoiou a luxusním LX570.
Jak se Tundra "chytla" je vidět z toho, že na prakticky nový truck musí Toyota dávat $3500 pobídku. Do roka má být komplet nové F-150. Expedition roste tuším už 10 měsíců v řadě.
Taurus X možná, ale samotnej Taurus je (dle mýho evropskýho vkusu) designová tragédie, a Ford by se měl kur\/a smekat, aby s tim něco udělal. (I když jim toho bohužel hoří tolik, že se to snáze řekne, než provede.)
no evropskej a us styl je každej trochu jinej ... mám za to že jsem někde čet že tam chtěli dotáhnout mondeo ale pak zjistili že by se nechytlo .. tak nevim .. naopak si myslím že edge by se mohl uchytit i v eu ....
Jj, to připouštim, proto to evropský oko zmiňuju. Taurus považuju za esenci nudy a posla designu minulé dekády (a to jsem fordovej). To mu proti japonský konkurenci rozhodně nepřidá. :no:
Ještě k rozdílnosti těch vkusů - podobně jsem zvedal obočí i nad "novým" (US) Focusem, ale už v několika diskusích jsem četl kupu komentářů, který si jeho vzhled pochvalujou. Tak asi ten US Focus jenom neni fotogenickej nebo maj Amíci fakt TAK MOC jinej vkus. Je fakt, že ten mi sice přijde divnej a takovej "poslepovanej", ale aspoň neni nudnej. :)
Ad Mondeo - u Mondea (i evropského Focusu) by měl být údajně problém v tom, že jeho přízpůsobení US požadavkům by ho prodražilo natolik, že by se stalo (Fordem) velice těžko prodejným. (Chci věřit tomu, že to je pravý důvod; že v tom není proboha nějaká pitomá ješitnost nebo nějakej podobnej nesmysl.)
Občas čtu názor, že by řešením byla badge Mercury - ten se snaží profilovat nad Fordem a navíc by mu nejspíš prospělo, kdyby měl nějaký model, který se od US Fordů liší trochu víc jen než znakem a světly ("ze Seatu" :)..
Ale ono by stejně Mondeo v US spadlo do třídy Fusionu, který zrovna není tím nejbolavějším místem v portfoliu FoMoCo.
Ad Edge v EU - věřím tomu taky.. A někdo tu tvrdil, že jednoho dokonce viděl i v Pze. Já zatím to štěstí neměl.
A jen tak pro potěchu případných Ford-fans:
[odkaz]
Ad Mondeo. Podobný problém jako s "importem" EU Focusu do USA. Mission impossible. Jedná se o moc drahé modely.. za svou cenu by byly v USA neprodejné (ceny by museli +- odpovídat cenám modelů Mazda v USA, ale za tu cenu by takového Forda v USA téměř nikdo nekoupil).. jedině z nich udělat Mercury (podle mě celkem good řešení obdobně jako Opel-Saturn)..
Teda brácho, tohle je vážně rána! To, že je Toyota dlouhodobě bezkonkurečně nejlepší na světě, vím pěknou řádku let (teda vlastně již skoro 15 let..).. to, že se jednou musela stát světovým číslem je, jsem také dlouho tušil.. ovšem, skutečnost, že se tak brzo stane skoro největším prodejcem na US trhu (zatím platí skoro, ikdyž těch 40 litrů je teda v celkovém kontextu jako nic) - to jsem tedy vážně netipoval ani v těch nejrůžovějších snech :yes: Tak že brácho.. už to znáš.. časem to jistě i pochopíš (to ale neznamená, že to vydejcháš).. Mess with the best, cry like the rest.. Today Tomorrow Toyota :-!
A co jako? GM, Ford a Chrysler slevují pořád dokola - akorát maj jeden velký problém - zákzaníci si an to zvykly a čekají. Tundra to má těžké, protože tenhle segment je nejtěžší dobýt.. Nissan Titan po poměrně úspěšném začátku selhal.. Tundra zatím jede a vypadá to, že pojede i nadále.. netvrdím, že v blízké době dostihne F-series, ale potenciál na 300,000 ousků ročně rozhodně má
Ty se tu (jako obvykle) rozplýváš nad tím, jak ukrutně produkt Toyoty jede, a skutečnost je taková, že na ani ne půl roku starou Tundru dává Toyota $5k: "Edmunds tallied final Tundra incentives at $5,083 per unit last month..."
Je jasný, že Toyota si to může dovolit, takže takhle nebude problém tý mety "200.000 kusů za rok" dosáhnout. Určitě se tu pak někde dočteme, jak je to další suprovej truck, když jich hned v prvním roce Toyota koup.. (sakra!) prodá 200k.
Co do vzhledu, se mi ale Tundra moc líbí.
Ano, Toyota jede, naprostá většina modelů se prodává téměř "sama". Třeba na Camry a Prius nejsou výjimkou pořadníky. Co se týče Tundry - podle mě je to segmentem trhu, kde se Tundra snaží prosadit. Celá desetiletí tu byly pouze tři významní hráči, všichni z Detroitu. Tenhle segment trhu (podle mě nejkonzervativnější ze všech) si prostě ještě nevykl na to, že by mohl kupovat japonský full-size truck. Tundra to má a bude mít těžké, tak že těm slevám se ani moc nedivím. Musí se prostě vnutit do přízně zákazníků a cena je ten nejlepší argument. Pokud budou spokojení, tak přístě přijdou zas a třeba koupí i beze slevy. /// Mě osobně se Tundra líbí hodně, nejvíce ze všech konkurentů
Zajímalo by mě jestli mají v Japonsku taky nějakého Toma, který se směje zažitému panjapanismu a stále dokola opakuje jak jsou evropská auta krásná, rychlá, dokonalá (za srdce beroucí) stvoření...
Koukáš na to z moc malého nadhledu.. mě nejde ani tak o pangermanismus, jako spíše o obecnou lidskou omezenost, hloupost, neschopnost připustit, že se svět mění a že to co bylo, již nemusí být.. zdejší mistr je téměř dokonalý příklad takového typu člověka - i když nutno uznat, že se (byť velice nerad a neuvěřitelně pomalu) postupně mění..
Máš pravdu (automobilový) svět se mění, ale neřekl bych nějak radikálně...
Spíš tak střídavě, jednou ty, poté zase já.. Ti schopní jsou pořád na vrcholu (všichni víme kdo to je) a zbytek je čumí a učí se..
OT: 10 aut, které za posledních 25 let nejvíce ovlivnili USA
1. Toyota Camry 1992
2. Ford Explorer 1991
3. Toyota Prius 2001
4. Chrysler minivan 1984
5. Hyundai Excel 1986
6. Ford Taurus 1986
7. Lexus LS 400 1990
8. Mazda Miata 1990
9. Acura Legend 1986
10. Toyota RAV4 1996
/// Už je to jasné (Today Tomorrow Toyota)? Nebo se GTI musí nejdříve pokakat? (parafráze jedné vlezlé reklamy)
>:D >:-[];-)
Re: OT: 10 aut, které za posledních 25 let nejvíce ovlivnili
Jo, tahle Camry je jedna z mála Toyot co se mi líbí. Myslím, že v Evropě měla podobnej kukuč i Corolla, ale nejsem si jistej. A jo, měla, podle wikipedie, sedmá generace. Jo, ta je pěkná. Má podobně řešený přední světla.
Re: OT: 10 aut, které za posledních 25 let nejvíce ovlivnili
Mš se také libí (mimo jiných). Tahle Camry byla terno, zlom, opravdový guru - po jejím příchodu se trh osobních aut zásadně změnil a navíc založila počátek megaúspěšné dynastie :yes: Protě: Toyota Camry 1992 = Veni vidi vici :yes:
Re: OT: 10 aut, které za posledních 25 let nejvíce ovlivnili
Camry dokázala totálně změnit střední třídu aut v USA (mid-size sedany) - stanovila standardy v rozměrech, pohodlí, technologícíh, spolehlivosti, spotřebě apod. Od této doby se nestaví auto střední třídy, ale konkurent Camry - cílem ostatních je dorovnat Camry. Proto se této třídě aut někdy neodborně říká "Camry třída"
Re: OT: 10 aut, které za posledních 25 let nejvíce ovlivnili
Ono se to má ta, že Toyota zavedla urcite modely ktere malo zerou, jsou vcelku kvalitni a spolehlive. To se o Americkych autech rici neda. Amici zacinaj setrit, nemaj benzin levnej jako v 70. a 80. letech a tak se Toyote dari, taky proto, ze je levna. Toyota je kvalitni auto ze slusny peniz, nicmene je to porad lidove auto, jako je v nemecku VW, nebo ve francii Renault. Kdo chce od auta neco vic, popripade autum hodne rozumi a chce vic nez jen jezdit, auto pro radost, pro machrovni, pro sportovni jizdu, Toyoutu si nikdy nekoupi (z japoncu mozna hondu). Tento clovek si stejne koupi nemeckou premiovku, popr. Lexus nebo Volvo.