Testy

Zpět na článek

TEST Dongfeng Shine 1.5 – Levné auto pro dobrodruhy

111 komentářů

Avatar - Anonym
Anonym
Ve slovenských testech, které už proběhly loni to chválili, jednoduché auto, plně funkční, pro ty co nechtějí a nepotřebují 150 asistentů a chtěj jednoduché obyčejné auto.

A kdo se chce rozšoupnout, existuje turbo verze s automatem a lepší výbavou.

Za mě cajk, takové jednoduché auto , s atmoséfrou na trhu přesně chybělo. :yes😒br /> Barevný interiér v záplavě černočerných nudných zoufalostí jedině plus :yes:
Avatar - Ozzman
Ozzman
A nebo si váží svých peněz a podívá vedle, kde je Renault Megane s TCe140 sedan, výbavou a dostane normální moderní Evropské auto se vším všudy, skvělým motorem , zavedenou servisní sítí a to jen o pouhých 20 tisíc korun navíc, popřípadě 50 za vyšší výbavu, kde jsou věci, co čínan ani nemá.

Pojďme hlasovat, kdo by si koupil tohle, kdo Megana a kdo i30 fastback.

Dongfent 1.5 85kw - 449 tisíc
Megane sedan TCe 140 - 469 tisíc
i 30 fastback 1.0 TGDi 74kw - 509 tisíc

Já hlasuji jednoznačně pro Renault
lukas13
Za takových podmínek by Dongfeng koupil jen naprostý ***.

Za mě ten Megane, bez diskuze.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ještě jsem zapoměl napsat, že je tu samozřejmě taky falešnej Renault postavenej ze starejch ukořistěnejch praček, kterému se říká Lada Vesta, ale to snad už ani koupit nejde a sankcema to nebude 😁 To bylo brutálně nekonkurenceschopné auto
Avatar - Anonym
Anonym
Dovoz aut vyrobených v RF je od 1.1.2023 zákázán, takže je to sankcema.
Dováží se pouze motorky Ural, které se montují v Kazachstánu a dodávky GAZ, které se montují v Turecku. Vše ostatní je zakázáno.

Jinak to nemá se starým Renaultem nic moc společného,starej Logan je Lada Largus, pleteš si pojmy a dojmy 😄 Vesta má ruskou platformu, ruský motory a vlastní kastli, pár tlačítek z Renualtů z toho nedělaj Renault.
Ale můžeš si pořád koupit ojeté https😐/www.tipcars.com/…uz-47930821.html
https😐/www.aaaauto.cz/…a-vesta/car.html?…
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ok, je to tedy original Ruský krám, ale tak, co by sis vybral ty z těch nových aut do 500 tisíc ? Dongfeng? Pochybuji... 😁
Avatar - Anonym
Anonym
Ty Vesty když tu byly - kupovali lidi právě jako náhradu za jedničkovýho Logana s 1,6kou, protože nechtěli tu nádheru 0,9 turbo 😄 (což sem jim teda vůbec nedivím)

Takže tohle je krom těch 1-2kovejch oktávek i náhrada
za tu Vestu 1,6 či 1,8 nebo za toho Logana 1,6 😄

Jinak abych tě potěšil, má se tu objevit opět Niva, ta by se měla totiž začít montovat taky mimo RF. A bude mít novej motor 1,6 právě z Vesty, místo tý obstarožní 1,7ky. 😄
lukas13
Takže prostě Ozzymu na tu jednoduchou otázku neodpovíš, že?
Avatar - Anonym
Anonym
Já nový auta nekupuju, za půl majle bych si radši koupil tohle XKR https😐/www.sauto.cz/…ar/xkr/206584641
nebo Vette https😐/www.sauto.cz/…rvette/206532363
nebo CTS https😐/www.sauto.cz/…ac/cts/206680215

Jo a kdybych vozil 3 kočárky jako Ozzy, koupil bysi si Durango
https😐/www.sauto.cz/…urang👋206826144
nebo XT5 https😐/www.sauto.cz/…ac/xt4/206785884

Většina věcí co za něco stála, už byla vyrobena 😄 Těch co za něco stojí a ještě se vyrábí valem ubývá nebo stojí 7-150 mega 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Neodpovis co 😁
Avatar - Anonym
Anonym
Už sem odpověděl 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ne, máš 500 tisíc na auto, koupíš si Dongfenga ?

Ja nemam tři kočárky, už nevozím žádný zatím a do budoucna snad jen jeden zas...
Avatar - Mikesus
Mikesus
3 kočárky jsem nevozil nikdy ani s 3 dětmi. Dokonce jsem je ani současně neměl.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Ten XKR je krasavec. :yes:
Avatar - Anonym
Anonym
XKR je pecka, kam se na to hrabou nová auta. Radost z jízdy je tam o 10 levelů jinde.
jiras_
Vestu nikdo nekupoval, těch ~120 Lad celkově ročně je zanedbatelných. Jednotlivé typy ani na SDA člověk nedohledá jak je to bezvýznamné. Šunt kterej reálně nikdo nechce.
dodo24
Až na to, že to 0,9TCe má vacsiu vydrz, lepsiu pruznost a samozrejme aj spotrebu. Ale v krčme samozrejme prehráva na plnej čiare.
Avatar - Anonym
Anonym
Tak určitě, je to přetechnizovaný motor s výkonem vyhnaným za hrnau právě na úkor spolehlivosti. Naopak ty 1,6ky atmoséfry jsou věčné 😄
dodo24
Skús si o tom niečo zistiť a nespoliehať sa len na stereotyp 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Hele mam kamarády v servise, o 1,0 Ecoboostu se taky tvrdilo jak je to moderní, úsporný a geniální motor. Servisní praxe mluví jinak, motorů co nepřeežili 200 tis km tam už měli asi 6 ks, a to v jednom servisu, ted co ty další 😄
dodo24
1.0EB nie je 0,9TCe
RaSuSK73
Tych motorov sa predali tisice. V mojom okoli viem o minimalne 10 kusoch s nabehom okolo 200k km, su hlavne vo Focusoch III a Fiestach. Zatial jazdia bez zavad.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Potíž je v tom, že Dongfeng nejspíš půjde s cenou klidně mnohem níž.

Takže za ceníkové ceny samozřejmě Megane, nicméně pokud zlevní DF tak má velký potenciál. Auto to totiž je velmi slušné.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Co to znamená mnohem níž ? Renault taky umí slevy, aktuálně na soukromou osobu asi 12 % co jsem poptával.
RaSuSK73
Nie, to auto vobec nie je slusne. Ono iba slusne vyzera, zvonka aj zvnutra, podla testov mozno aj slusne jazdi. Ma ale mizernu bezpecnost. V dnesnej dobe auto s 2 mechmi nechcem, 2 mal aj moj Escort '99.
Kua, ludia, kedy pochopite, ze cena nie je vsetko ? Ja som to pochopil po prvych 1000 km s Korandom. Neurobte tu istu chybu, ako ja.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
"Ruská platforma" je poněkud přehnané označení pro techniku, která by nikdy nevznikla, kdyby tehdy Lada nebyla pod Renaultem.
Avatar - Anonym
Anonym
Platform: Lada B/C
Avatar - lamal
lamal
Myslis tym aliancnu platformu Renault Nissan, ktoru si po opusteni aliancie premenovali na tu "svoju" ? Alebo si myslis, ze pre Vestu ktora sa moc nepredava a vznikla cela na aliancnej platforme vyrobili ssáci zbrusu novu platformu na cistom papieri, tomuto veris Baríku ? 😁
Avatar - Anonym
Anonym
ta platforma se připravovala už před Vestou, původně na ní měl vzniknout jiný model, který nepřekočil fázi prototypu
Avatar - lamal
lamal
"Lada B/C platform of Renault conception"
lukas13
😒] :yes:
Avatar - Mikesus
Mikesus
Z těch tří, za mne megane, pak i30 a ten dongfeng, no možná bych našel ještě dalších několik aut než by byl na řadě.
Avatar - wakantanka
wakantanka
rovnako to vidím na Mégane, prípadne v podobnej cene C4X, ktorý je tiež v tabuľke.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ok, ten je ale spíš trochu crossover, nicméně ano.

BTW ta Corolla sedan, tu vubec nevidím v nabídce už, na webu je o 100 tisíc dražší základní cena
traveldrive
C4 by som po skúsenosti nekúpil.
Avatar - peprnik
peprnik
Dobry den,
muzu se zeptat proc? Mam ho na seznamu potencialnich kandidatu.
traveldrive
Prosím, prečo nie😒br /> 1. Blbé nastupovanie, hlavne dozadu. Nezdravo veľké, najmä široké prahy, naviac dosť vysoko nad cestou. Spodné tesnenie dverí bolo zakrátko poobdierané, ako oň každý nohou zakopol. Plastové kryty prahov okopané, že to nešlo vyčistiť. Vzadu je veľký stredový tunel, dosť zavadzia.
2. Výhľad dopredu OK, výhľad dozadu veľmi zlý. Málo skla a obrovské mŕtve uhly.
3. Zadné okno bez stierača. Zvonka je tam nalepený spojler, ktorý najviac prekáža vo výhľade, kúsok skla pod ním bol večne špinavý, aj sa to zle umývalo. Celkovo čo sa týka výhľadu dozadu, všetko zle. Cúvanie za trest, aj vďaka dosť mizernej kamere.
4. Prístrojový štít - málo údajov, niečo tam je, ale maličké a zle čitateľné
5. Mne nevyhovoval volant, je dosť nízko a dolu zrezaný, jazdil som dosť po meste a nebolo mi to veľmi príjemné.
6. Infoteinment - niektoré funkcie sú riadne zašité, napríklad resetovanie tlaku v pneumatikách sa ťažko hľadalo aj podľa návodu. Na začiatku update aj 2x za týždeň, pomalý, niekoľkokrát mi vypadol úplne. Nutnosť vypínať niektorých asistentov pred každou jazdou, niektorých až dvojitým potvrdením, autora toho nápadu som mal chuť zmlátiť jak psa a nechať ho to za trest robiť 100x denne
7. Odkladacie priestory sú, ale väčšinou dosť malé, tak na telefón. Horný pred spolujazdcom úplne k ničomu, je tam dajaký úplne zbytočný držiak vraj na tablet, spodná skrinka má veľké dvierka, ale za nimi úzky úbohý priestor.
8. Nič moc kufor. Síce s dvojitou podlaho, ale dosť zle sa to prehadzovalo, v hornej polohe bol kufor už dosť nízky, potom bol problém s horným krytom, často nedosadol a prekážal v už aj tak úbohom výhľade dozadu.
9. Mizerný lak - auto bolo v krátkej dobe celé doškrabané, na mnohých miestach som ani nepochopil, ako k tým škrabancom mohlo prísť, napríklad dlhé pozdĺžne škrabance na prahoch
10. Nulová odolnosť prednej a zadnej časti. Nárazníky tu už nie sú, predný aj zadný plast sa poškodí a poláme pri najmenšom náraze. Ľahučký ťukanec v rýchlosti 1 km/h pri posúvaní sa pred križovatkou znamenal výmenu nárazníka a jedného svetlometu (odlomené úchyty nárazníka, odlomený úchyt svetlometu-ten čierny plast pod priehľadným krytom). Zadný nárazník detto, diery na skrutky v prelisovaných kapsách a okolo nich ešte pre istotu "odľahčenie" v podobe ďalších dier dookola, aby sa to pri najmenšom náraze utrhlo a nedalo sa opraviť. Úplne nechránené zadné senzory, stačí sa ľahko oprieť nárazníkom a sú preč, teoreticky sa to dá prilepiť zvnútra izolepou, prakticky to nevydrží a meníte celý nárazník, lebo úchyty sú nalepené a to sa proste neopravuje. Možno to tak majú aj iné autá, neviem, teraz jazdím s Citroenom Berlingo a tam som zatiaľ nič takého nenašiel.
11. Na mainstreamový hatchback docela drahé gumy, zbytočných 18", aj keď sú ešte dostatočne komfortné
12. Hliníkové disky kolies sú efektné, ale ohromne ľahko sa poničia, prečnievajú von, mimo obrys pneumatiky.
13. Úbohý podvozok, do mesta ok, komfort sa dal aj na 18" gumách, na diaľnici mizéria, slabá pozdĺžna stabilita, potrebné časté korekcie volantom, na vyjazdených koľajach ťažká neistota, a nad 150 tacho riadne držať volant, rado si to zaplávalo. Po skúsenostiach s inými Citroenmi dosť nemilé prekvapenie.
14. Prevodovka je v plusoch, ale manuálne ovládanie "ušami" za volantom je strašné, s gumovými dorazmi, bez definovanej koncovej polohy, pre mňa prakticky nepoužiteľné a zbytočné
Dobré veci:
Pohon - diesel 130 koní, pomerne dobre utlmený, vcelku živý, vedel potiahnuť, spotreba 6 litrov, 80% jázd po meste, 8stupňový meničový automat, vcelku spokojnosť, občas trochu váhavý, ale keď si naň človek zvykne, ide ľahko a plynule. Niekedy som na prvý raz nezvolil správny režim, na tlačidlo prevodovky netreba ísť príliš rýchlo, reaguje trochu komótnejšie.
Sedadlá - vzadu štandard, vpredu dosť dobré, bočné vedenie o dosť lepšie, ako by človek na prvý pohľad hádal. Mal som kožené (ekokoža), boli vyhrievané, ale odvetrávané nie.
A to je asi tak všetko. Snáď som nezabudol na nič. Celkovo žiadna sláva, spravil som s tým nejakých 30 tis. km a celkom stačilo. Za mňa viac mínusov ako plusov, a dosť výrazne. Keby som mal kupovať kompakt, vo výbere by už určite nebol.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Nemění PSA ty hydroměniče v těchto dnech za dvouspojky ? Tak aby tvá recenze byla aktuální, nicméně moc hezky shrnuté. :yes:
traveldrive
To netuším, ja som jazdil určite s hydromeničom, rok výroby 2023. A ďakujem.
Avatar - Anonym
Anonym
Kdo opravdu chce sedan, Mégane je stokrát lepší volba.
Nekonkurenceschopnost tohoto čínského auta ukazuje hlavně Hyundai, pokud zákazníkovi nevadí praktičtější kombík. Pak přijde například i30 Combi 1.5 81 kW Family Comfort na 459 tisíc. K tomu zimní pneu zdarma.
Avatar - hugino
hugino
Jednoznačne Mégane
traveldrive
Samozrejme, že Renault. Aj keby bol Dongfeng výrazne lacnejší. Inak tunajší redaktori by asi potrebovali školenie o význame slova "levný"...
Avatar - lamal
lamal
Hlasujem pre Corollu 1.5 MT
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ale ta je od 653 tisíc, to je trochu jinde 😁
Avatar - lamal
lamal
Bavime sa o cenniku a real a skladovky su tiez trochu inde. Videl som skladovky sedanu s manualom pod 500tis kč.
Avatar - Ozzman
Ozzman
To byla ale nějaká ta edice, dělal na to recenzi švihák a to už nejde koupit, to byla nějaká várka, co byla na náš trh odkloněna
Avatar - Anonym
Anonym
"Zajímavé je, že shine nabízí sklopná zadní opěradla, což nebývá u sedanů zvykem."


Všechny sedany, které jsem měl, krom Jaguarů XJ a Rollse (které maj za zadními sedadly nádrž, tudíž nelze sklápět) měly všechny ostatní sedany sklopné zadní sedačky a světe div se, dokonce byly dělené. Ty novější měly i ISOFIX a Charger má ty zadní sedačky dokonce vyhřívané

Zázrak co.
😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
A v kolika těch autech si vozil děti a rodinná zavazadla ?

Jinak nic proti sedanu, žít se s tím dá
Avatar - Anonym
Anonym
Sedanů sem měl celkově 10 (3 pořád mam)
Všechno sem vždycky odvezl. I matraci do postele, koberce nebo rozmontovanou komodu či 14 svítidel do baráku nebo 4 kompletní 20" pneumatiky včetně disků 😄

Dál sem měl 3 hatbacky (Mini, Smart, Caliber) a 3 kupé (2x Camaro a BMW 650).
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ano,sám... ale všichni nejezdíme sami, takže v kolika autech si třeba zkoušel složit kočárek, nebo zabalit na dovolenou, na chatu ? Vozit sportovní potřeby ?
Avatar - Anonym
Anonym
Na chatu sem jezdil pravidelně 2004-2018, akorát sem sebou nestěhoval půl domácnosti, nechápu k čemu. Všechno potřebné sem měl na chatě a tam sme většinou jezdili ve dvou, vyjimečně i ve třech 😄
Takže sem taky všechno odvezl.
Avatar - Ozzman
Ozzman
A tsdy odpovis na otazku ?
Avatar - Mikesus
Mikesus
No jezdil sám, odpověděl ti jasně. Sám nic nepotřebuje, rodinu nakládat nemusel.
Avatar - Anonym
Anonym
Kočárek jde složit i do sedanu, záleží jaký máš. A sportovní potřeby sou široký pojem, od výbavy na golf co se vejde i do Bentley Continental , přes kopačák co se dá dát i do Maluchu až po motorvý člun a yachting nebo jízdu na koni, na což je si lepší koupit na tahání RAMKu 😄
Avatar - speedfred
speedfred
Človece my sme jazdili na výlety či dovolenku s 2 deťmi/deťami v kupé či 3dv HB.
Keď prišlo tretie tak sa kúpil Scenarik ale i tak som ich vozil radšej na iných autách. :-!
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak, když byl syn maličký, tak jsme naložil rodinu i s korbou, vajíčkem a podvozkem + bagáží na víkend do Clia 2. generace 3dv 😁 Vím, že se to dá, ale jde o tu pohodlnnost. Já netvrdím, že sedan je špatný, vždyť víte, že sám jsem taky koukal na sedany (Camry třeba), ale Barikův svět končí s prahem jeho zahrady a netuší, že někdo prostě radši dá přednost kombi/SUV/MPV, protože se ty věci nakládají lépe.... stačí pak hledat nějakou pitomost v kufru a v kombi někdy nemusíš vyndat cely kufr, ale stáhneš roletku a vidíš, co chceš 😁
Lubo
Tá poznámka so sedačkami je istotne len rafinovaný pokus o rozpútanie diskusie. 😉

Inak, fantastická ponuka 🤣, chcel by som vidieť toho fandu, čo si toto auto kúpi.
Avatar - Anonym
Anonym
to bylo konstatování faktu, že z 11 sedanů, které sem měl (včetně půjčeného volba S80) šly zadní sedačky sklápět u 8 😄
A kde nešly je to proto, že je za nimi nádrž 😄
Lubo
ja som ešte sedan kde by nešlo sklopiť sedačky nevidel. ale rád sa od autora z auto.cz poučím.
Avatar - Anonym
Anonym
já jo, mam dva doma. Ale jak říkám, tam je nádrž a sou to auta 85 a 97 😄
Avatar - speedfred
speedfred
Lexus, Camry (VIP) a napr Giulia QV.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Lexus, aspoň ES, kdyz nemá zadní elektrické sedačky, tak jdou též sklopit, jako v camry.
Avatar - HEMI
HEMI
A z čoho, prosím, čerpáš túto informáciu?

Nesklápateľné/nezložiteľné zadné sedadlá v súčasnej generácii ES boli jedným z dôvodov, prečo som ho nebral. Potvrdené to bolo 2 predajcami v 2 rozličných showroomoch, že nejdú sklápať zadné sedadlá a nejde dorobiť ťažné, na ktoré by sa dal stojan na bajky.

Info o sklápateľných/zložiteľných sedadlách nie je ani v cenníkoch (CZ/SK), ani v katalógoch.

Btw., ani v autách som žiadne páčky nenašiel. Prievlak na lyže nerátam. Okrem toho, z kufra jasne vidieť, že nie sú ani len delené.

Díky za info.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Taky jsem se na to x krát ptal a koukal a nikdy to sklápět nešlo.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Máme třeba ve firmě mj business edition MY 2023 a jde to tam. Takze čerpám z vlastni zkusenosti. Ale nechci tím tvrdit, že to nezměnili. Zároveň máme i výbavy luxury, kde to nejde.
Avatar - HEMI
HEMI
Bwoah, díky za info. :yes: Tak a teraz babo raď…

A sú tie sedadlá aj delené? Alebo ide sklopiť len celé zadné operadlo? Kde je na to páčka, pls? Na sedačke pri opierke hlavy, v kufri?

Na SK ešte stále majú akciu na LIMITED Edition, ale auto sa mi už meniť nechce. Aj keď cenovo je to za 37.500 bez DPH excelentná ponuka.
Avatar - Stejsn
Stejsn
Měl jsem Fiata Tempru 1991 a tam sklopit nešly. Možná to bylo žebráckou verzí.
el sendador
Určitě to bylo verzí. Já měl Tempru r.v. 1993 s tou hustou digipalubkou a opěradla sklopit šly. Přesto bych sedan už nikdy víc nechtěl.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Lexus? ES300h?
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jen s elektrickými sedackami. Byly, možná ještě jsou, to nevím, i verze bez nich a ty lze sklopit. Takze zase jen píšeš polopravdy. Ano u ES300h je varianta, že nelze sklopit, stejně jako u camry, jak psal speedfred.
matuS
Lexus is
Mercedes w211 - tam boli sklapatelne za príplatok
Arese
Tak zrovna třeba moje 156 sklopné zadní opěradlo nemá, protože je za ním plechová stěna pro maximální torzní tuhost karoserie. Ale díru na lyže apod. za střední loketní opěrkou mám! 😄
Avatar - Anonym
Anonym
mi mi jako hodně slabá servisní a prodejní sít teda nezdá

Krom 3 krajů - Karlovarský, Pardubický a Vysočina je pokrytá celá republika.

kdo chce 14 delarů na jeden kraj, musí si holt koupit šáde nebo hjooondé 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Na počet prodaných aut to bud stačit až bohatě. Letos se oficálně prodalo 20 dongfengů. To v prměrů vychází na 3 až 4 prodané kusy na jednoho delaera. Ale lze očekávat, že část modelů není v oficiálních statistikách, protože Shine jsem nenašel ani jeden, ale předváděčky zaregistrované být musí.
Avatar - Anonym
Anonym
neprodalo, v SDA musíš ještě hledat pod značkou DFSK (6 ks), dále pak Dongfeng a Voyah (2 ks), dohromady to dělá 26 ks
Tohle všechno je totiž Dongfeng, jen různě registrovanej.

Souhlas, že proti MG je to slabý.

Ale jsou tu ještě další čínani jako SWM Motors a BAIC, ty maj dalších 7 ks.....

Pomalu se tu zabydlují kucí čínský, lidi na cenu slyší.
Ale ti maj zatím málo dealerů, SWM má jen 7

Krom toho se tahaj ještě ojetý LynkCo, letos už 25 ks, loni za celej rok 26 ks. dobrej nárůst co
Dle všeho to tahá Cardion https😐/www.sauto.cz/…-c👋01/206844597
Avatar - Anonym
Anonym
Já jsem se díval na DFSK, ale spletl jsem se, těch 20 kusů bylo minulý rok za prvních 5 měsíců, letos zatím jen 6. LynkCo nebo Dongfend ve statistickách nejsou, skrávají se v kolonce ostatné.
Voyah bych tam nezapočítával, tam nelze očekávat, že by se objevila skutečné registrace na zákazníka.
Většina čínských automobilek pohoří na nulový nezájem. Kromě MG, která už má pozici na trhu pevnou, se může prosadit tak 1 až 2 čínské automobilky. Více ne. Tedy pokud se automobilkám nepodaří vnutit trhu, že auto je spotřební zboží jako pračka nebo telefon. Ty by pak měli šanci.
Avatar - Anonym
Anonym
Lynk najdeš v sekci "registrace ojetých vozidel", kategorie M1, Ostatní vozy

😄

Jo a další Dongfengy sou pod značkou Joyear. Takže Dong letos 48 ks celkem.

Voyah je neskutečně drahej, ale podle slovenského testu co je na Youtube je to hodně zajímavý. Interiér je pecka, to kam se hrabe Tesla.
Další se sem snaží tahat i Zeekr a NIO https😐/www.sauto.cz/…eekr/x/206676786
https😐/www.sauto.cz/…i👋et5/198117874
nebo
BYD https😐/www.sauto.cz/…d/tang/206573418

Na ty sme vlastně zapoměli, NIO letos 8 ks

takže to máme😒br /> MG - 1545
Dongfeng - 24
Joyear - 22
Nio - 8
SWM - 6
Zeekr - 3
Voyah - 2
BAIC -1

suma sumárum 1611 ks nových činanů asi asi ještě 60 ojetých 😄

na to že to nikdo nekupuje celkem slušný. Jestli to proste a přibudou i registrace toho BYDu, pujde to na 2500 ks za půl roku 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Jenže tím potvrzuješ jen to, že jediná úspěšná čínská automobilka je MG. A není divu, její způsob prezentace, sladby modelů a způsobu prodeje se blíží zavedeným korejským automobilkám. Podíváš se na stránky Dongfengu a je to fakt jako bys měl kupovat telefon.
Avatar - Anonym
Anonym
To je pravda, taky MG má největší delarskou sít a je tu nedýl, ten trapnej pokus delaovat Dong od realitky Bidli bych nepočítal 😄
traveldrive
Lynk? 😒]
Avatar - Anonym
Anonym
traveldrive
Nie...
Avatar - Anonym
Anonym
v Praze to má někdo na Kampě, už sem ho tam několikrát viděl
Avatar - Anonym
Anonym
kdo by chtěl to konkrétní auto z testu tak to je k mání jako převáděčka za 399 šušnů, krom té černé je tam za stjený money ještě bílá
https😐/autovelvex.cz/…feng-shine-2331/
https😐/autovelvex.cz/…feng-shine-2330/
Lubo
Šikovní borci... Země původu CZ
Avatar - Anonym
Anonym
to znamená že se to jako nový prodalo v CZ - ty předváděčky maj RZ, jak sis určitě ráčil všimnout ve fotogolaerii, takže je to registrovaný na ten Velvex, u Corvette dovezené v rámci GM EUrope a prvně registrované v ČR tam bude taky CZ 😄
dodo24
Roztlieskavač produktov vyrobených v komunistických krajinách. Tolko inzercie vo forme komentarov tu este nikto nikdy nepredviedol.
Avatar - Anonym
Anonym
Běžne tu dávám odkazy na auta v inzercích, máš nějaké mezery ve sledování, trollující Lojzíku 😄

Vestu tady vytáhl Ozzy, pokud sis laskavě nevšiml, protože že chtěl provokovat.
Další odkazy sou na čínská auta, o kterých se tu vedla debata kde sme s Tycoonem probírali kdolik se toho prodalo a jaké značky a pod jakými názvy je v tabulkách SDA vlastně skrytý DongFeng.

Tak zklidni hormon 😄
RaSuSK73
...napisat, ze to nie je zle auto. Iba 2 airbagy, minimum bezpecnostnych prvkov. K tomu biedne zazemie. Ked je toto dobre auto, co je potom ten o 20k CzK drahsi Megmobil ? To potom musi byt supermegaturbohyper auto...
Poslite tuto cinsku nadheru proti stene v standardnom EuroNCAP teste, s pravdepodobnostou rovnajucou sa istote vyjde Sandero ako bezpecnejsie. Aeolus moze kupit iba kamikaze, alebo nesvojpravny.
Dalej odporucam preverit, ako je to s homologizaciou, aby to tu nebolo predavane ako maloseriovka s milionom vynimiek, ktoru po par tisic predanych kusov zmenia a starsi voz tu nezoservisuje ani besna svina.
Radsej Daciu, MG, v krajnom pripade aj KGM, su to lepsie volby.
Avatar - xxc
xxc
nie kazdy chce airbagy a bezpecnostne asistenty
Avatar - Anonym
Anonym
2 bagy mělo v 9. letech a počátkem 00 leccos a taky sme v tom jezdili, později byly 4 jako má ta luxusnější turbo verze, tím sem jezdil třeba až do začátku roku 2010 autem se 4 bagy.
A později jako záložním autem až někdy do 2018 😄
RaSuSK73
Svojpravny ich chce. A ti ostatni - hupky supky do Pelhrimova, at vedi, do ceho jdou 😊
traveldrive
Na čo airbagy, keď stačí tvrdá hlava... 😒] 😒] 😒]
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Ako 15 rocna O2 .... proste jednoduche auto ... ale ak uz cinu ... volil by som MG ZS ... to uz je auto fakt bez vaznejsich slabin a aj slusne vyzera... a je tam tiez bud 1,5 atmo... alebo litrove turbo ( to by som skor chcel ) ...
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Radši zachovalou O2 než čínskou plečku s dvěma airbagy. ZS je taky taková načančaná hujda.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Problém je že zachovalou O2 koupíš sotvakdy.

Takže reálně máš nový Dongfeng nebo Octavii s otazníky...
XTad
Za pul mice bude ta O2 jako nova.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Pokud ji vůbec najdeš nějakou v takovém stavu.
XTad
Kdyz nenajdes, tak si ji zrenovujes.
Avatar - lamal
lamal
No DongFeng 100x radsej nez 1ckovu octavku, trochu sudnosti by to chcelo... jednickova ovca je katastroficka plečka, ale toppik povie 15 rocna octavka, presne na pomedzi 1 a 2 generacie 😁 ... dvojkova octavia ta je fajn, akurat su zlumpovane a hnile
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Octavia 1 je naopak absolutně nadčasové a velmi dobré auto a jedno z nejlepších, co kdy Škoda vyrobila.
traveldrive
To je ale kravina.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Není. Důkazů je nespočet.

1) jen doba výroby modelu...neskutečných 13 let cca pokud počítám rámcově dobře...

2) obliba u zákazníků a počet prodaných kusů..

3) trvanlivost (kolik jich stále jezdí...)

Málokteré auto se tak povedlo. Málokteré auto mělo tak poctivou modelovou péčí v průběhu celého životního cyklu.
traveldrive
1. V tej dobe bol po podobných autách hlad. Inak by si VW nedovolil poskladať auto takmer veľkosti strednej triedy na takom mrňavom starom podvozku.
2. Nič iného za tie peniaze nebolo. Kto chcel viac ako Feldu veľa možností nemal, hlavne ak nemal nadpriemerné príjmy, aby si dovolil drahšie autá z dovozu.
3. Čo jazdí, sú staré, obité, vyhrkané šroty. Pekná Octaviu I som nevidel ani nepamätám.
Octavia I bola poplatná doba, správne auto v správnom čase na správnom mieste. Z dnešného pohľadu je to šrot a tým už ostane.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Auto víc než solidní. Stačí vyladit do vkusu EU zákazníka, překonat počáteční nedůvěru k neznámému a prodeje se roztočí.
Avatar - Anonym
Anonym
prodeje jsou obecně nahoru, čekám letos přes 4000 ks čínských auta včetně nejméně 100-250 ks ojetých. Vozí se sem už celá řada značek, už nejde zdaleka jen o MG
Tatra613
Dongfeng :yes:
Anonym
Nepovažují se za konzervativního člověka, ale jezdit něčím co má na sobě Dongfeng by bylo silné kafe i pro mě 🫤 . Můj názor, to auto je za tu cenu neprodejné, reálná cena by byla někde hodně pod 300 tisíc, jako byl onehdy Megane Generation který byl vlastně levnější variantou normálního Meganu taktéž s okleštenou výbavou ale pořád plnou bezpečností. Dnešní Megane 1.3 tce je tedy oproti tomuto vozu kup století. Protože to je i přes svůj věk pořád moderní, dobře zpracované auto. Alternativně se dá pořídit ještě Fiat Tipo nebo Hyundai I30 DPI. I to jsou dobrá auta.
Avatar - Anonym
Anonym
S neprodejností souhlas.

Fiat Tipo není v nabídce českého dovozce, vypadá to už jen na doprodej skladovek.
dodo24
Nebolo by zle pridat aj celkove naklady spojene s najazdením napr 150.000km. Do toho zaratat cenu servisnych prehliadok, poistenia a hlavne spotrebu. Zrazu by clovek zistil, že Megane je omnoho lacnejsi a pritom je to vesmirna lod oproti tejto neforemnej cinskej konzerve. O zostatkovej hodnote mozeme len polemizovat.
RaSuSK73
Netreba polemizovat, po 150k km bude zostatkova hodnota nula, pretoze auto bude nepredajne. Otazna bude aj dlhodoba servisovatelnost auta, pretoze ked som spravne pochopil predajcu, auta sa sem dovazaju ako kusovky, nie hromadny import. A takym sposobom mozu byt registrovane, aj ked nesplnaju vsetky podmienky EU. No musi to byt maloobjemovy dovoz. Takze ked vycerpaju dovozu kvotu, nieco v aute zmenia a Ty sa po 10 rokoch k povodnym dielom dostanes velmi tazko, alebo vobec. Alebo donesies domov diel a s prekvapenim zistis, ze do auta nepasuje, pretoze uz bol X krat zrevidovany. DF ani zadarmo, to radsej MG HS.