Ekonomika
Další skvělý krok VW k sobě likvidaci.
Jen tak dále VW a za chvíli tě koupí čínské automobilky :yes:
Konec evropského automobilového průmyslu je blíže, než jsme si mysleli.
Jen tak dále VW a za chvíli tě koupí čínské automobilky :yes:
Konec evropského automobilového průmyslu je blíže, než jsme si mysleli.
Planovany maly Rivian vypada jako Golf druhe generace, tak ho muze VW prodavat pod svou znackou. Rivianu fandim, ale jestli bude schopen prodavat rocne statisice aut, to nevim
s1p0 shipo
Příspěvek podléhá schvalování.
Skvělá zpráva, bravo VW. Teď tě, VW, koupi Čínane, když "dotuješ" americkou automobilku, která vyrábí předražené krámy.
Konec koncernu je ještě blíže, než jsme čekali, jen tak dál, ještě jednou bravo, VW.
Konec koncernu je ještě blíže, než jsme čekali, jen tak dál, ještě jednou bravo, VW.
Ako hlavný dôvod uvádzajú zdieľanie SW, no neviem.
Rivian dokáže stratiť 43 000 Eur/vozidle. Ale ako US automobilka má tiež štedré dotácie, aj minulý mesiac bola ohlásená dotácia 827 mil USD. K tomu výnosy z emisií, množia sa všelijaké colné obmedzenia.
Hľadal by som nejaké výhody pre VW aj z týchto smerov, nie nejaký úžasný SW, ktorý je s VW nekompatibilný. To mohli rovno kúpiť Nintendo.
Rivian dokáže stratiť 43 000 Eur/vozidle. Ale ako US automobilka má tiež štedré dotácie, aj minulý mesiac bola ohlásená dotácia 827 mil USD. K tomu výnosy z emisií, množia sa všelijaké colné obmedzenia.
Hľadal by som nejaké výhody pre VW aj z týchto smerov, nie nejaký úžasný SW, ktorý je s VW nekompatibilný. To mohli rovno kúpiť Nintendo.
Tak rivian je bez penazi a zbankrotoval ako fisker. Toto zachrani rivian na najblizsie obdobie, pre vw su to vyhodene peniaze. Nic tym neziskal. Lucid zbankrotoval, jeho zachranila miliardova investicia konzorcia petrolejarov z arabie. Podla poslednych sprav Polestar je na mizine tiez, otazka kolko je geele do toho ochotny liat peniaze a ako dlho
Fakt, že má ztráty na vozidle nemá nic společného s vyspělostí auta. Lucid taky obsahuje některé špičkové řešení, jen nedokáže rozjet výrobu ve velkém a je úplně v háji. To je mimochodem hlavní problém Rivianu - nedokáže vyrábět stovky tisíc. Sice produkci zvyšuje, ale pomalu.
Právě infotainment má Rivian jeden z nejlepších. Přehledný, rychlý a lze tam jednoduše nastavit všechno možné od klimy až po výkon brzd apod. To, co měli před několika lety, nemá VW ani zdaleka dodnes. A hodně u toho nenabízí ani Tesla.
Právě infotainment má Rivian jeden z nejlepších. Přehledný, rychlý a lze tam jednoduše nastavit všechno možné od klimy až po výkon brzd apod. To, co měli před několika lety, nemá VW ani zdaleka dodnes. A hodně u toho nenabízí ani Tesla.
Tak potom kde je problém?
Zlý marketing? Drahé auta? Málo modelov?
Zlý marketing? Drahé auta? Málo modelov?
Oni neprodavaji zase tak malo aut. Ale ten segment, ktery si vybrali, je celkem uzky. Skoro 50 tisic velkych suv/pickupu za rok neni zase tak spatne na velkou drahou stylovku s velkym vykonem, ktera zvladne i nejaky teren. V hornatych statech na zapade jich clovek vidi na cestach dost, na vychodnim pobrezi to byla uplna rarita. Meli podle me od zacatku nabizet trochu mensi suv
Xiaomi nakoupí řešení Qualcomm digital chassis a od Nvidie a dá na to Android auto jako BMW, ... .
Qualcommu a Nvidii toto spojení samozřejmě nemůže konkurovat.
https😐/nvidianews.nvidia.com/…n-transportation
😜ENG has also announced it will use the NVIDIA DRIVE Thor platform as the AI brain of its next-generation EV
Qualcommu a Nvidii toto spojení samozřejmě nemůže konkurovat.
https😐/nvidianews.nvidia.com/…n-transportation
😜ENG has also announced it will use the NVIDIA DRIVE Thor platform as the AI brain of its next-generation EV
Tady je vidět, jak nákladné je vytvoření dobře fungujícího software, řídicích jednotek, datového komunikace apod v podniku, který nezačíná od píky, ale existuje století a má nějaké zajeté koleje z kterých je dostává jen velice obtížně. A to neplatí jen pro VW, ale i pro ty supr čupr rýžožrouty. Ukázkou může být Dong Feng. Zajímavé je, jak obrovský skok udělal např Ford v případ Syn 4, kdy Sync 3 vypadal jakoby jej stvořili před 15 lety.
Celý Rivian je zajímavou značkou pro koncerny, které mají zkušenosti s masovou výrobou, ale nemají modely jaké Rivian nabízí. Pro USA nemá VW v nabídce nic, co by uspokojilo zákazníky, kteří se zajímavé o EV trucky. Kdyby měl VW prachy, tak je podle mě dneska Rivian už pod křídly koncernu. No, ta půjčka 30 mld euro na sanaci dieselgate je pořádnou koulí na noze.
Celý Rivian je zajímavou značkou pro koncerny, které mají zkušenosti s masovou výrobou, ale nemají modely jaké Rivian nabízí. Pro USA nemá VW v nabídce nic, co by uspokojilo zákazníky, kteří se zajímavé o EV trucky. Kdyby měl VW prachy, tak je podle mě dneska Rivian už pod křídly koncernu. No, ta půjčka 30 mld euro na sanaci dieselgate je pořádnou koulí na noze.
řízená sebedestrukce zbytečné firmy.
V době, kdy se ukazuje, že trh bez stimulací dotacemi je plně nasycen, jet setrvačností svůj EV drým dýl.
V době, kdy se ukazuje, že trh bez stimulací dotacemi je plně nasycen, jet setrvačností svůj EV drým dýl.
Elektrická budoucnost je blíž, než jsme čekali :yes: