Bezpečnost
JirkaVejrazka
4
Zasah, potopeno!
Přejít do diskuze
Vy cyklisti jste hlavy. Nikdy nezapomenu jak jsem jednoho zepředu neviditelného blbecka málem sejmul při předjíždění. Vzadu měl blikatko tak to mu bylo platný.
"...Přiložené fotografie cyklistů totiž ukazují, že oni sami ty předpisy porušují. V pelotonu kol na silnici totiž řidiči nemotorových vozidel jedou ve dvojicích vedle sebe, třebaže jim odst. 3 § 57 zákona 361/2000 Sb. nedovoluje jinou jízdu, než jednotlivě za sebou..."
To plati mozno v Ceskej Republike. Lenze ak cyklisti dnes vychadzaju z okolia B.Bystrice, tak tie fotky su robene este na Slovensku. A tam je povolene pre cyklistov jazdit aj po dvaja vedla seba, ak su v skupine najmenej siesti (zakon 8/2008, §55/2)...
To plati mozno v Ceskej Republike. Lenze ak cyklisti dnes vychadzaju z okolia B.Bystrice, tak tie fotky su robene este na Slovensku. A tam je povolene pre cyklistov jazdit aj po dvaja vedla seba, ak su v skupine najmenej siesti (zakon 8/2008, §55/2)...
„Také jejich vozidla nejsou patřičně vybavena pro jízdu po pozemní komunikaci. Nemají totiž vpředu odrazky bílé barvy, jak ukládá příloha č. 8 k vyhlášce č. 153/2023 Sb., a stejně tak chybí oranžové odrazky ve výpletech předních i zadních kol.“
Všechny ty odrazky je podle toho zákona možné nahradit reflexními prvky na oblečení nebo na botách. Včetně odrazek v pedálech, které autor nezmínil. Neříkám tím ovšem, že je v tomto případě mají. Jen upozorňuji na častou neznalost v otázce povinné cyklistické výbavy. V podstatě je řešení všech povinných odrazek na kole jednoduché - reflexní páska kolem kotníků. Osobně si myslím, že je to z hlediska viditelnosti i praktičnosti mnohem lepší řešení (jentak pro zajímavost: každý rok si kupuji nejméně jedny nové pedály na některé ze svých kol. Pokud už jsou vybaveny odrazkami, tak nejpozději do 200 km všechny 4 odpadnou. A ani ne před měsícem jsem si pořídil nové kolo, které bylo vybaveno i odrazkami ve výpletech. Cestou domů z prodejny mi po ujetí snad ani ne 1 km při prvním maličkatém poskočení jedna odrazka z výpletu odpadla, tak jsem raději sundal i tu druhou) Osobně bez těch pásek nedám ani jízdu okolo komína (za šera či za tmy na nich ještě zapínám blikající LED), a k tomu mám plno dalších reflexních prvků na oblečení, batohu a na přilbě, plus k tomu neoslňující světla vpředu i vzadu, která od podzimu do jara zdvojuji, a přidávám k nim v tomto období ještě blikačku na přilbu. Pár známých mi říkalo, že za šera či za tmy jsem vidět na 300 m. A vůbec to není kvůli nějakým předpisům, ale kvůli tomu, že se mám rád 😀.
Mimochodem, k té jízdě vedle sebe (opět se to netýká daného případu, kdy jede celý peloton): co je pro řidiče auta lepší - předjet rychle skupinku dejme tomu 6 cyklistů, jedoucích ve dvojicích vedle sebe, nebo tu samou skupinku jedoucích za sebou, ale roztahanou na desítky metrů? Samozřejmě to závisí i na dalších okolnostech, ale podle mě je většinou lepší předjet je rychle. Myslím si, právě proto je v některých evropských zemích povolená jízda cyklistů vedle sebe. Osobně jezdím většinou sám, ale když jedeme s rodinou na cyklovýlet, a musíme jet po silnici, tak samozřejmě jedeme za sebou.jak je povinné, ale občas přitom skřípeme zuby, když nás předjíždí na krátkém úseku auto, a najednou se objeví jiné auto v protisměru.
P. S.: řídim denně kolo i auto. Demenci vidím každý den na obou stranách mnohokrát. A přitom stačí jediné dvě věci: řídit se předpisy, a být k sobě všichni navzájem aspoň trochu ohleduplní.
Všechny ty odrazky je podle toho zákona možné nahradit reflexními prvky na oblečení nebo na botách. Včetně odrazek v pedálech, které autor nezmínil. Neříkám tím ovšem, že je v tomto případě mají. Jen upozorňuji na častou neznalost v otázce povinné cyklistické výbavy. V podstatě je řešení všech povinných odrazek na kole jednoduché - reflexní páska kolem kotníků. Osobně si myslím, že je to z hlediska viditelnosti i praktičnosti mnohem lepší řešení (jentak pro zajímavost: každý rok si kupuji nejméně jedny nové pedály na některé ze svých kol. Pokud už jsou vybaveny odrazkami, tak nejpozději do 200 km všechny 4 odpadnou. A ani ne před měsícem jsem si pořídil nové kolo, které bylo vybaveno i odrazkami ve výpletech. Cestou domů z prodejny mi po ujetí snad ani ne 1 km při prvním maličkatém poskočení jedna odrazka z výpletu odpadla, tak jsem raději sundal i tu druhou) Osobně bez těch pásek nedám ani jízdu okolo komína (za šera či za tmy na nich ještě zapínám blikající LED), a k tomu mám plno dalších reflexních prvků na oblečení, batohu a na přilbě, plus k tomu neoslňující světla vpředu i vzadu, která od podzimu do jara zdvojuji, a přidávám k nim v tomto období ještě blikačku na přilbu. Pár známých mi říkalo, že za šera či za tmy jsem vidět na 300 m. A vůbec to není kvůli nějakým předpisům, ale kvůli tomu, že se mám rád 😀.
Mimochodem, k té jízdě vedle sebe (opět se to netýká daného případu, kdy jede celý peloton): co je pro řidiče auta lepší - předjet rychle skupinku dejme tomu 6 cyklistů, jedoucích ve dvojicích vedle sebe, nebo tu samou skupinku jedoucích za sebou, ale roztahanou na desítky metrů? Samozřejmě to závisí i na dalších okolnostech, ale podle mě je většinou lepší předjet je rychle. Myslím si, právě proto je v některých evropských zemích povolená jízda cyklistů vedle sebe. Osobně jezdím většinou sám, ale když jedeme s rodinou na cyklovýlet, a musíme jet po silnici, tak samozřejmě jedeme za sebou.jak je povinné, ale občas přitom skřípeme zuby, když nás předjíždí na krátkém úseku auto, a najednou se objeví jiné auto v protisměru.
P. S.: řídim denně kolo i auto. Demenci vidím každý den na obou stranách mnohokrát. A přitom stačí jediné dvě věci: řídit se předpisy, a být k sobě všichni navzájem aspoň trochu ohleduplní.