Bezpečnost
„Také jejich vozidla nejsou patřičně vybavena pro jízdu po pozemní komunikaci. Nemají totiž vpředu odrazky bílé barvy, jak ukládá příloha č. 8 k vyhlášce č. 153/2023 Sb., a stejně tak chybí oranžové odrazky ve výpletech předních i zadních kol.“
Všechny ty odrazky je podle toho zákona možné nahradit reflexními prvky na oblečení nebo na botách. Včetně odrazek v pedálech, které autor nezmínil. Neříkám tím ovšem, že je v tomto případě mají. Jen upozorňuji na častou neznalost v otázce povinné cyklistické výbavy. V podstatě je řešení všech povinných odrazek na kole jednoduché - reflexní páska kolem kotníků. Osobně si myslím, že je to z hlediska viditelnosti i praktičnosti mnohem lepší řešení (jentak pro zajímavost: každý rok si kupuji nejméně jedny nové pedály na některé ze svých kol. Pokud už jsou vybaveny odrazkami, tak nejpozději do 200 km všechny 4 odpadnou. A ani ne před měsícem jsem si pořídil nové kolo, které bylo vybaveno i odrazkami ve výpletech. Cestou domů z prodejny mi po ujetí snad ani ne 1 km při prvním maličkatém poskočení jedna odrazka z výpletu odpadla, tak jsem raději sundal i tu druhou) Osobně bez těch pásek nedám ani jízdu okolo komína (za šera či za tmy na nich ještě zapínám blikající LED), a k tomu mám plno dalších reflexních prvků na oblečení, batohu a na přilbě, plus k tomu neoslňující světla vpředu i vzadu, která od podzimu do jara zdvojuji, a přidávám k nim v tomto období ještě blikačku na přilbu. Pár známých mi říkalo, že za šera či za tmy jsem vidět na 300 m. A vůbec to není kvůli nějakým předpisům, ale kvůli tomu, že se mám rád 😀.
Mimochodem, k té jízdě vedle sebe (opět se to netýká daného případu, kdy jede celý peloton): co je pro řidiče auta lepší - předjet rychle skupinku dejme tomu 6 cyklistů, jedoucích ve dvojicích vedle sebe, nebo tu samou skupinku jedoucích za sebou, ale roztahanou na desítky metrů? Samozřejmě to závisí i na dalších okolnostech, ale podle mě je většinou lepší předjet je rychle. Myslím si, právě proto je v některých evropských zemích povolená jízda cyklistů vedle sebe. Osobně jezdím většinou sám, ale když jedeme s rodinou na cyklovýlet, a musíme jet po silnici, tak samozřejmě jedeme za sebou.jak je povinné, ale občas přitom skřípeme zuby, když nás předjíždí na krátkém úseku auto, a najednou se objeví jiné auto v protisměru.
P. S.: řídim denně kolo i auto. Demenci vidím každý den na obou stranách mnohokrát. A přitom stačí jediné dvě věci: řídit se předpisy, a být k sobě všichni navzájem aspoň trochu ohleduplní.
Všechny ty odrazky je podle toho zákona možné nahradit reflexními prvky na oblečení nebo na botách. Včetně odrazek v pedálech, které autor nezmínil. Neříkám tím ovšem, že je v tomto případě mají. Jen upozorňuji na častou neznalost v otázce povinné cyklistické výbavy. V podstatě je řešení všech povinných odrazek na kole jednoduché - reflexní páska kolem kotníků. Osobně si myslím, že je to z hlediska viditelnosti i praktičnosti mnohem lepší řešení (jentak pro zajímavost: každý rok si kupuji nejméně jedny nové pedály na některé ze svých kol. Pokud už jsou vybaveny odrazkami, tak nejpozději do 200 km všechny 4 odpadnou. A ani ne před měsícem jsem si pořídil nové kolo, které bylo vybaveno i odrazkami ve výpletech. Cestou domů z prodejny mi po ujetí snad ani ne 1 km při prvním maličkatém poskočení jedna odrazka z výpletu odpadla, tak jsem raději sundal i tu druhou) Osobně bez těch pásek nedám ani jízdu okolo komína (za šera či za tmy na nich ještě zapínám blikající LED), a k tomu mám plno dalších reflexních prvků na oblečení, batohu a na přilbě, plus k tomu neoslňující světla vpředu i vzadu, která od podzimu do jara zdvojuji, a přidávám k nim v tomto období ještě blikačku na přilbu. Pár známých mi říkalo, že za šera či za tmy jsem vidět na 300 m. A vůbec to není kvůli nějakým předpisům, ale kvůli tomu, že se mám rád 😀.
Mimochodem, k té jízdě vedle sebe (opět se to netýká daného případu, kdy jede celý peloton): co je pro řidiče auta lepší - předjet rychle skupinku dejme tomu 6 cyklistů, jedoucích ve dvojicích vedle sebe, nebo tu samou skupinku jedoucích za sebou, ale roztahanou na desítky metrů? Samozřejmě to závisí i na dalších okolnostech, ale podle mě je většinou lepší předjet je rychle. Myslím si, právě proto je v některých evropských zemích povolená jízda cyklistů vedle sebe. Osobně jezdím většinou sám, ale když jedeme s rodinou na cyklovýlet, a musíme jet po silnici, tak samozřejmě jedeme za sebou.jak je povinné, ale občas přitom skřípeme zuby, když nás předjíždí na krátkém úseku auto, a najednou se objeví jiné auto v protisměru.
P. S.: řídim denně kolo i auto. Demenci vidím každý den na obou stranách mnohokrát. A přitom stačí jediné dvě věci: řídit se předpisy, a být k sobě všichni navzájem aspoň trochu ohleduplní.
To plati mozno v Ceskej Republike. Lenze ak cyklisti dnes vychadzaju z okolia B.Bystrice, tak tie fotky su robene este na Slovensku. A tam je povolene pre cyklistov jazdit aj po dvaja vedla seba, ak su v skupine najmenej siesti (zakon 8/2008, §55/2)...