Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Elektromobily jsou poruchovější než konvenční auta, tvrdí americká studie

53 komentářů

Avatar - Mikesus
Mikesus
A jakek system to vyhodnotil? Prednarazovej? Víš o tom, ze není třeba žádného restartu, ale počkat na brzdění tak vterinu a pokračovat dál? Asi jako u každého prednarazu, kdyz se aktivuje.
Avatar - Ozzman
Ozzman
No, když si článek přečteš, tak se tam řeší zasekávání infotainmentu a věcí s tím spojených, kdežto u Lexusu z opačné části tabulky dle článku, se moc nemá co sekat, když je to tam u velké části modelů takové ještě oldschool (tím neříkám, že je to špatně). Kdyby tam měli Oktávii 4 předface a její infotainment, tak elektromobilům směle konkuruje... Jako taky by mne škodolibě potěšilo, kdyby třeba ta auta bouchala, nebo nešla nastartovat, jenže to se fakt neděje 😁
Avatar - lyon667
lyon667
Však Hendly panu autorovi za chvíli vysvětlí, že je to lež a propaganda placená fosilní lobby a informace má přebírat jedině z nezávislých webů elektromobilního evangelia.
Avatar - Anonym
Anonym
Co navrhuješ, Horký Rome?
Můžeme se inspirovat minulou generací budovatelů lepších zítřků a lepší společnosti, tzn. komunisty.
A) Informaci zatajit
B) Obvinit J.D. Power ze špionáže ve prospěch Putina
C) Zvýšit agitaci mezi nespokojenými majiteli elektromobilů
Avatar - Anonym
Anonym
počti si info z USA, jak fungovala EV auta když tam bylo -20 až -35. Chicago a další místa , jak tomu zamrzali kliky, kapacita baterie klesala po ujetí 40 mil o 30-60% atd
Samý pecky

No a ty extrémní teploty v USA v zimě pravda nebejvaj často, za posledních 20 let asi jenm 9x 😄 😄 😄 😄 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Jojo, ten tu furt tvrdí jak sou Ev jednodušší a spolehlivější a levnější na provoz, ale při pohledu na hodinové sazby autoservisů + ceny na rychlonabíječkách mu to silně nevychází, ale tím se zelený fanatici jako on netrápí 😄 😄 😄
Nebo Nebo
Tesla ta čísla zvedá, nekvalitní auta, která musí "do" návštěvu servisu 😄
Avatar - Mokrous
Mokrous
O jakých no-name tu mluvíš? Normálně se snad kupují Osram, Philips, či originál Bosch. A ne žádný No-name. V životě bych si nějakej no-name shit do auta nenamontoval. Ještě aby to dojebalo elektroniku okolo a pak se místo 2 litrů platilo 20.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Hm, ty fakt dáváš do auta výbojky z Temu? :-! No, dobře no... jako někde ta cena musí být znát
Avatar - Ozzman
Ozzman
Vyhráls! 😁 Já co to mám v okolí, tak všichni na to nadávají a s tím spojené problémy, jako vypadávající senzory parkování, nebo elektrický kufr z 50 % funkční. 😁 Ale po delší době jsem si O4 projel s tím 2.0 TDI 85kw a musím říct, že mne to přišlo mnohem lepší, byť asi pomalejší, než 1.5TSI. Akorát se tomu autu nechce zatáčet 😁
Tomáš Klouda
Já bych řekl, že by úplně stačilo nelhat a ověřovat si fakta. Stejně jako to udělali v letošním speciálu Světa Motorů.

V tomto případě jde totiž buď o špatný výklad té studie, nebo byla studie takto vyrobena na objednávku.
Copak jste si nikdo nevšiml, že v té studii házejí do jednoho pytle BEV spolu s PHEV (tedy spalováky)?! 😲

Vzhledem k tomu, že PHEV je vozidlo, které kombinuje ICE s BEV, z obou si bere jejich nevýhody a jako bonus přidává vyšší poruchovost, tak se tomu výsledku studie vůbec nedivím. Jen nám to vůbec nic neříká o poruchovosti BEV samotných😉
Avatar - Mokrous
Mokrous
2-3 litry za výbojky tak jednou za 6-8, nebo i 10 let? Naprosto likvidační věc 😁
Avatar - Anonym
Anonym
Kolik stoji když se pokazí?
Rumcajs Rumcajs
Tak autor píše o studii a nedá na ni odkaz.

V článku prostě není ODKAZ na zdroj, který je jediným tématem!

Jako sorry.. Bednář je diletant😡
Avatar - Zetti
Zetti
To bys koukal jak si toyota umi postavit hlavu. Naposledy u vjezdu do parkoviste lidlu. Vyhodnotilo otevrenou zavoru jako prekazku a rozjelo se až po restartu. Lidi za mnou si museli myslet ze v tom sedim poprve. Ale nikdo netroubil 😃
Avatar - Zetti
Zetti
Zastavil jsem u zavory parkoviste lidlu, stal jsem na brzde, zmacknul cudlik, ta se otevrela a auto si postavilo hlavu, pipalo a nejelo.Opakovane slapnuti na plyn, pipani a displej vystraha. Vypnout a zapnout a jelo to. AA pada imrvere, s dratem i bez nej. A to mam JBL A zase zastavit, vypnout a zapnout. Mam obavu ze se to nekdy zjebe za jizdy. A dalsi pady jsou na BZ4X fb, ale tam za to vetsinou muze 12V baterka, odchazi jedna za druhou, ale tam to na rozdil od CZ prodejci meni, protoze to toyota proplaci. Tady to taky proplaci, ale jenom kdyz se servisu chce.
Jezdit na elektriku je dobrodruzstvi i bez ext. nabijeni, s nim uz to je adrenalin. Kup to, uzijes si spoustu srandy, zvlast kdyz jedes dal s detma.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Myslím, že taky D1S jsme kdysi dávali. A to likvidační byla ironie.
Nemyslím si, že 2-3 tácy za 8 let něco znamená. Za prvé to fakt svítí a za druhý si stačí vzpomenout, jak odcházely halogenky a kolik stály.
No tak já teda radši koupím jednou za uherák 2 výbojky, než 10 bludiček.

Sorry, ale šmejdy z Čínskejch eshopů já kupovat teda rozhodně nebudu, ani za 4,50.
Avatar - del42sa
del42sa
Flajzi
No aspoň to jelo ty desítky mil.
U nás pod -20 ºC by půlka aut ani nenastartovala, protože by buď ztuhla nafta nebo klekla 12V baterka.
ryccardo
Tak zrovna ty halogeny uz bych nechtel. Zlaty xenony. To sviti jako blesk.
ericn
Tvl mě se infotaiment u OIV už pro 3 letech a milionu aktualizací už neseká… ale ten první rok stál za to 😒] 😒] 😒]
Arese
😒] :yes: :yes: :yes:
Avatar - Mokrous
Mokrous
Přiznám se, že tento veterán/vrak koutek jsem ani nedokoukal, protože se nezajímám o neudržované vraky. Naposledy jsem startoval a jel kdesi z Jeseníků, když bylo asi -18℃ a můj dehet to dal na první cvrnknutí bez těchto efektů.
Prostě jsem to nahodil, zapnul výhřev sedaček a volantu a odjel jsem plynule domů.
Jediný co mě rozhodilo bylo to, že jsem čekal asi 35 km, než se mi ohřála voda, když se jelo pořád z kopce. Ono stačí mít v pořádku motor a v nádrži kloudný palivo a ne nějakou břečku.
Avatar - Mokrous
Mokrous
To bude asi tím, že moje bývalé auto mělo denní svícení LED a tudíž XENONy se zapínaly až večer.
Ale i tak to je prostě na reklamaci. 3.000 hodin je 3.000 hodin. Přece netrávíš v autě celou směnu každý den včetně víkendů.
Ale jestli to máš vážně tak, že ti no-name funguje stejně a za 1/5 až 1/10 ceny, tak to asi chápu, že to koupíš.
A je možný, že máš pravdu a na řídící jednotku to vliv nemá. To jsem fakt nestudoval, jak může, nebo nemůže výbojka ovlivnit řídící jednotku. Netuším, jestli tam nemůže docházet k nějakým výkyvům v odporu, elmag rušení a podobně.
ryccardo
Ano přesně tak. Po roce fialka a zhaslo. Philips to samý. Dávám to za vinu tomu, že to není dimezovaný na to, aby to svítilo pořád a výbojka se v tom světlometu prostě přehřívá. Už to bylo u autoelektrikáře a všechno je v pořádku. Dokonce světla byla svého času na záruku měněna. Z počátku jsem se to pokoušel řešit, ale časem přešel k tomu, že prostě kupuju levnější výbojky, které mají stejnou životnost.
No name shity v případě jiných dílů taky nekupuju. Respektive záleží na tom co konkrétně. Výbojka za 150 korun je za mě v pohodě. Koupit si něco co se těžko mění a je to drahý, tak do toho bych nešel (třeba spojku) tam musí přijít nějaká renomovaná značka.

Originál jednotka nemá důvod odejít. Jediný co dělá je, že do toho drátu co vede k výbojce pouští proud. Výbojka činost řidící jednotky nijak neovlivňuje, což neznamená, že to nemůže vyhořet, ale ne kvůli výbojce, která je jen pasivní článek, který dostane proud a svítí nebo nesvítí. Takže za mě xenon ok, ale spotřebák musíš kupovat levnej. BTW proč tobě to funguje a mě to takhle relativně rychle odchází bude autem a konstrukcí respektive chlazením světlometu a přehříváním výbojky. Taky jestli tvoje auto má na denní svícení něco jiného než hlavní světlomet, tak to může dělat ten rozdíl v životnosti. Já jezdím dost a svítím pořád.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Zajímavý. Osram ti dá klidně 10 let záruku na lepší modely při registraci a ty říkáš, že po roce KO.
V diskuzích jsou lidé, kteří píšou, že jsou vyléčený z nákupu no-name shitů a radši si připlatí za značku. Já jezdil 5 let originály a pohoda, pak druhý majitel další asi 3 roky a pak už slábnuly, ale pořád fungovaly. Ale pro lepší pocit se koupily nové (vím to, protože jsem je dalšímu majiteli objednával já) a ty svítily jako prase a fungují co vím, tak už cca 5 let a nic jim není. Buď jezdíš tisíce a tisíce km v noci a nebo máš problém jinde. Životnost je 3-12 tisíc hodin podle modelu.
To bys musel každý den jet 8 a půl hodiny po tmě celý rok a volno si dát jen na vánoce, aby za rok klekly. Ty základní. U těch drahých bys musel jezdit 33 hodin denně. A to já bych neuměl 😁 😁 😁

Originál jednotka stojí přes 5 tisíc za kus a určitě to není jediný díl a práce taky něco stojí. Takže jsem možná 20 trochu přehnal, ale určitě nebudu daleko, když by to vyhořelo a muselo se to udělat kompletně. Nejsem elektrotechnik a nijak extra se o to nezajímám. Jen jako kolemjdoucí a co jsem pochytil.
Avatar - Mikesus
Mikesus
No ten podvozek byl v MY2022 dost tragickej. Ted to bylo znatelně lepší. No já tedy neměl problém jezdit vzdalenosti co ukazoval dojezd. Úplně v pohodě, tedy teď v létě. V zimě jsem jel jen tu 2022 a ta byla o 30% min při topení.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Toho se najde, hlavně u dieselů. Ty opravdu nemají problém se startovanim v zimě.
Avatar - Zetti
Zetti
Auto je furt stejny, awd nebo fwd. Všecko ostatní je soft. Lonskou aktualizaci jsem stihl, auto skutecne zmenilo jizdni vlastnosti, je trochu ostrejsi a vylepseny dojezd, ktery ani na displeji neodpovídá deklarovanym udajum. Na 100% ukazuje nějakých 380 km, cehoz se da pri mirne jizde dosáhnout. Letosni aktualizaci nemam, jebu ji.
Podvozek je a byl top. Vektorovana ctyrkolka Subaru.....kdo to umi lepsi?
Avatar - Mokrous
Mokrous
https😐/www.youtube.com/watch?…

Zábavy je vždy dostatek.
Flajzi
Je. Ta je v té druhé polovině aut, která odjedou. 😄
V Tesle je 12V (resp. 16V u novějších Tesel), ale ta je jednak průběžně dobíjena z velké baterky, pokud je auto dlouho odstavené, ale především na "nastartování" EV nepotřebuješ velké proudy jako u spalováku na roztočení startéru.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Já tohle zažil, kdyz tam skutečně překážka byla. Zastaví a můžeš hned pokračovat. Samovolně zastavení jsem nezažil s těmito systémy za celých cca 500tis kmco je mám. Tím neříkám, že se to nestane. Ale pokud to vyhodnotil, během vteřiny můžeš pokračovat dál.
Avatar - Mokrous
Mokrous
No tak že mi kleknou matrixy, je moje větší noční můra, než, že mi klekne motor.
Avatar - Mokrous
Mokrous
No občas to nasere, ale že by mě to vyčerpalo, to se říct nedá.
Třeba ten kufr prostě otevřeš klíčkem a nebo rukou sáhneš na logo.
V 100% případů to nemá žádný vliv na jízdu a ty drobný záseky vyřeší restart, často za jízdy. Prostě jen podržím vypínací tlačítko 10 sekund. Nemusím na to čučet, prostě jedu a držím prst. Po chvilce to znova najede a hotovo. A nebo to chcípnu, vylezu a zamknu a za chvíli znova nastoupím a jedu. To se stane tak 1-2x do roka, že je lepší vylézt a člověka to minutu zdrží. V tom je výhoda EV. Ty můžeš restartovat na 1/2 - 3/4 hodiny každejch 200 - 300 km.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Ona u nás není nafta, co dá mínus 30?
A v Tesle není 12V baterka?
ryccardo
Když to tak čtu, tak jsem rád, že mám ještě auto bez infotainmentu. Podobné závady by mě asi dost vyčerpávaly.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já tedy s přednárazovým asistenteM měl jen jednou incident a to, když jsem v levotočivé zatáčce ve městě potkal na chodníku stojící auto, čouhající do silnice, samozřejmě do mého jízdního pruhu, tak ho systém vyhodnotil a zašlápl, nicméně to přetáhneš plynem v řádově vteřin.

To tak nějak odpovídá, co píšu výše, ty elektroauta jsou zbytečně přetechnizovaná a pak to nefunguje, u běžných Toyt máš některé ovládací prvky z 90s a třeba i nějaký ten nový Lexus má kus infotainmentu ze starého Yarisu, tam nehrozí tyhle problémy a proto asi vyhrává v testech spolehlivosti.

Jestli se někomu rozpípá omylem parkovací senzor, nebo sekne aktualizace, to se stává všem autum čas od času, horší je, když se ti vypne asistent a nevíš o tom (kamarád takhle naboural při parkovní), mne taky u starého Meganu občas do senzoru asi zateče, nebo je tam bordel, ale akusticky se to dozvíš (pořád pípá), naštěstí 😁

To je jako hodnotit, komu se nikdy nezasekl počítač/telefon/tablet, tak ať hodí kamenem... a je jedno, co to je...
Avatar - Mokrous
Mokrous
U koncernu jsem už zažil, že se sekla hudba přes ACP, nebo ovládání hlasitosti handsfree, nebo vyskočila hláška, že adaptivní tempomat, či hlídání pruhu je neaktivní, nebo nefungoval senzor podkopnutí kufru, či se vymazala paměť spotřeb paliva a tak podobně. Zkrátka čas od času, hlavně, když to odstavím na 14 dní a klesne napětí, tak si to zamenstruuje, ale ještě nikdy se mi nestalo, že by auto nejelo, nebrzdilo, nebo mě naopak někam nechtělo pustit a zabrzdilo.
Závada vždy zmizí po dalším startu, nebo stačí restartovat "rádio" během jízdy. Záleží, co zrovna zlobí.
ryccardo
Tak v tom pripade to je uzasny. Jen pockas az se ten debilni asistent seberealizuje a muzes pokracovat dal. Necekam ze by si napsal ze na Toyote funguje neco spatne.
aArteZZ
Připadá minto jako pěkná blbost, co se na tom jako kazí??? Vždyť ještě půl roku zpět tvrdili, že naprosto nejhorší jsou plug in hybridy 😅
Flajzi
Souhlasím. Zábava musí být. :-!
https😐/www.youtube.com/watch?…
Avatar - Anonym
Anonym
v -18 na první otočení Cadillacem CTS a v -14 loni a letos naprosto v pohodě s Chargerem s cca 6 let starou baterkou 😄
ericn
Tak já mám 1.5 G-TEC a zatáčí v pohodě 😉 Ten diesel jsem měl taky na týden jako náhradní a nepřišel mi špatný. Jel se spotřebou 4,6-4,8l/100km, žádné drama…
Avatar - Zetti
Zetti
Klidne mohla byt pred akt sw. To auto je konstrukcne furt stejny. Awd nebo fwd. Možná si jel predtim fwd a ted awd, tam je samo rozdil obrovsky

Tu aktualizaci v tom servisu delali tejden srabi. Nedivil bych se kdyby se na to u predvadecek vybodli
ryccardo
Co jsem posledně kupoval tak to je nějaký Pro Tech nebo Tech Pro, teď přesně nevím. Pokud by Osram a Philips vydržely déle než rok, tak bych si je taky koupil. Nicméně obojí jsem tam už měl a výsledek byl rok a konec, takže na to peču, abych kupoval předražený výbojky a když je to spotřebák, tak ho budu kupovat raději za 150 korun kus. Nevím jakou elektroniku by výbojka měla dojebávat. Příkon to má stejný. Víš jak to vlastně celé vypadá a funguje? Za co by si chtěl platit jakých 20 tis?
ryccardo
Tak je nejdřív musíš vyzkoušet a pak kritizovat. Odkud myslíš, že jsou ty co koupís v Auto Kelly? 😁
ryccardo
Zkusil jsem to a nepoznáš na nich nic. Nemíním se nechat okrádat a kupovat noname výbojku za 1000 korun. Osobně si myslím, že ty no name co tu koupíš za litr jsou z Číny za 150 a rozdíl je marže obchodníka, takže asi tak. Za ty prachy jsem to risknul a byl jsem mile překvapenej, takže asi tak.
Avatar - Mikesus
Mikesus
No s bz4x jsem najel kolem 3tis km. Ano není to mnoho. Teď naposledy minulý měsíc. Bylo to opět příjemně tiché a oproti MY2022 znatelný posun i v podvozku. Jakej ty máš vlastně MY?
ryccardo
Nevím co máš za drahou výbojku. Já D1S. Ta stojí u místních zlodějů 1000 korun. Nicméně jsem si objednal 4 kusy z Temu a jedna je za 150 korun a svítí to úplně normálně, takže náklady na provoz xenonů fakt nejsou likvidační.
Avatar - Ozzman
Ozzman
To jo, a nebo zlatý adaptivní LEDky, mne to na Mondeu neodešlo, ale lidi z fordklubu psali, že jedno světlo cca 50 tisíc, co chceš 😁
Avatar - Anonym
Anonym
V manuálu od meho Priusu tohle popisujou. Bože jak já jsem rád že to moje auto nemá a že v projektorech má halohenky. Já snad novější auto už ani nechci.
Josef Vik
Konečně odkazy, které mě zaujaly. Díky za link. Ani jsem o těchto stránkách nevěděl, ale rozhodně si získaly moji pozornost. :yes:
Určitě se nebudeš zlobit, když je pošlu po síti dál.