Před pár dny mne zarazilo, že vůbec nikdo nekomunikuje průměry brzdových kotoučů u dua Superb Passat. Dokonce ani v podrobných technických datech o tom není ani písmeno.
A přesto se podle obou konfigurátorů (CZ, SK i DE...) zdá, že verze 142kW TDI i 195kW TSI mají obě výrazně větší kotouče. Zdá se 312 vs 340mm. Odcházející generace "bohužel" měla i u 140kW a 147kW verzí ty malé. A zde se zdá, že možná i budoucí 150kW TSI dostane konečně odpovídající přední kotouče.
Proč se na tohle žádný novinář nikde nezeptá? To se brzdy řeší už jen u 700k a 3t monster s karbonkeramikama?
Protože to není zajímavé pro běžné publikum. Stejně jako Renault v tichosti zavedl maximální rychlost všech svých aut na 175-180km/h. A nikde ani zmínka.
Na svým pekáči mam 330mm vpředu a 4 pístky. SuperB bude mít vic jak 340, ne?
No to nebude. Má to stejně jako Passat a já mám na svým 1,7 tuny těžkým 200 koňovým TDI jen 312mm vpředu. A 340 mm se dávalo jen do verzí 200/206kW TSI a kdysi dávno do 176kW TDI.
Teď se zdá, že to bude právě u 142kW TDI a 195kW TSI a nejspíš možná i u toho novýho 150kW TSI, když bude mít o 8kW víc, než silnější nafta. Logické by to bylo, ale nikdo na to jaksi nemá odpověď.
Jasný, když člověk jezdí klidně, tak 312mm stačí v pohodě a jsou levnější a taky lehčí = nižší neodpružené hmoty = lepší chování podvozku.
Vše má svoje pro a proti.
Ze začátku jsem to řešil, zda a za kolik si nechat brzdy předělat na 340mm.
Štve mě to trochu na dálnicích v Chorvatsku a když sjíždím Großglockner, kde přece jen ty malé dostávají zabrat a je jim dost teplo, ale v běžném režimu je mi to jedno a stačí mi ty základní. Ve finále je lepší se uklidnit a není potřeba mít obří brzdy.
No na co...Třeba na to, že jedeš z táhlýho kopce 150 km/h, naloženej na 2 tuny, teplota ve stínu 40℃ a najednou se to před tebou sekne, nebo ti tam vjede nějakej ocas a musíš jít prudčeji na brzdy. A cejtíš, že by to mohlo bejt lepší. Tepelné vadnutí je trošku cítit. A těch aut se zkroucenejma kotoučema už jsem taky pár zažil i když je zkroutil vždycky někdo jinej přede mnou.
Takže ne, nepotřebuju nutně kvůli Chorvatsku 340+ kotouče, protože zabrzdit jde i s normálníma, jinak by auto nemohlo projít homologací. Ale je jasný, že s většíma by to prostě brzdilo líp delší dobu a člověk by měl větší rezervy a klid.
Třeba by se nám mohl nějaký novinář zeptat proč na nový model dávají větší kotouče, když výkon ani hmotnost nerostou...
No však to píšu. Na Großglockneru dostaly zabrat víc a to jsem nijak nezávodil, ba naopak. A pokaždý tam mám pocit, že mi brzdy shoří. Jsou modrý a smrdí jako čert už u 4.auta, co jsem tam byl. Asi bych si na to musel pořídit BMW a M-kový brzdy.
Trochu im treba pomáhať motorom, prípade nestáť celý zjazd z kopca na brzde ako to robí kvantum ľudí. Keď vidím ako autu predo mnou svietia celý čas brzdové svetlá tak si myslím o tom svoje.
No, to by ale moderní motory musely umět brzdit. Dneska je všechno konstruovaný na co nejmenší odpory, komprese mýho dieselu se pomalu blíží k benzínu. 15.5:1 vs 11,6:1 u VW 2.0 TSI 140kW až třeba 13, 14, nebo i 15:1 u Mazdy 2.0 Skyactive a ani to nic neznamená, když nemá skoro žádný třecí odpory, jak je dneska všechno dělaný kvůli emisím.
Samozřejmě, že tam narvu režim S a kolikrát ještě podřazuju manuálně níž. Motor vyje v otáčkách a stejně se to řítí dolů. Brzdím co nejvíc přerušovaně to jde. Je to na úkor pohodlí a plynulosti jízdy, ale zachrání to kotouče. Brzdím prudce a víc než je třeba a pak to nechám zase plachtit a rozjet a tak pořád dokola, aby se měly čas kotouče trochu ochladit. Stejně mi tam pak fučí i ventilátor i když je venku zima a nevím zda to fouká na brzdy, nebo je to kvůli baterii. To jsem nezjistil. Ale kvůli DPF to asi nebylo, když jsem to nechal doběhnout a po chvilce se to spustilo znova, když se klesalo.
Kazde brzdy musi auto dostat do bodu, kdy to co nestiha je guma, ne brzdy, a to i pri beznem opakovanem prudcim brzdeni. A zrovnatak kazde brzdy zatavis kdyz s nema brzdis jak trubka celou cestu z kopce (netvrdim, ze to delas ty, mluvim obecne). Vetsi kotouce maj smysl je kdyz jezdis jako prase a i kdyz jezdis jako prase, pak ti ani vetsi prumer jinak civlnich brzd stacit nebude. Dole pises o BMW, inu vez, ze ani sportovni brzdy BMW na civilnim aute (zadne eMko) ti bez vadnuti nekoupi vic nez jednotky km, a to mam vepredu myslim 375mm a vzadu 350mm, bezesrandy. Minimalne ne na aute co vazi na dohled 2t.
Jako ze bych si spravil trosku naladu? No, to uz asi nezabere, protoze jsem misto toho cos navrhoval udelal kdysi to, ze jsem mel moznost porovnat kolegovu lehkou 530d predFL s poFL co mam ja, s metrakem a pul navic schovanem v mildhybride, a...
... a to uz zadne sportovni brzdy nezachrani.
EDIT: Kazdopadne pokud je to jak pises, pak je to dost bida. Jakoze "tady mate sve nove BMW" anebo "tady mate sve nove BMW i s normalnima brzdama, neb jste si priplatil". Chapu ze premie je na tom postavena, na priplatcich, bylo to tak vzdy (asi nejpatrnejsi to vzdy bylo u obyc audia, ktere bylo jak z felicie, a obyc sicen), ale aspon u funkcnich / bezpecnostnich veci ala brzdy bych ani u serie kompromisy necekal. Mno nic, i takhle zpetne diky za radu ;-)
Viz já 10.35. Jako prase nejezdím a vím, jak brzdit a že styl jízdy a brždění má zásadní vliv, ale nesouhlasím, že velikost a typ brzd nepomáhá zásadně.
Já jsem naloženej taky na 2 tunách a mám vpředu 312 mm zdechlinky.
S tím fakt v kopcích moc parády nenaděláš a jet jako prase, tak je vyhřeju a zkroutím na prvním sjezdu. Prostě musím jet na pohodu a pak jsou v pohodě i ty brzdy.
A přesto se podle obou konfigurátorů (CZ, SK i DE...) zdá, že verze 142kW TDI i 195kW TSI mají obě výrazně větší kotouče. Zdá se 312 vs 340mm. Odcházející generace "bohužel" měla i u 140kW a 147kW verzí ty malé. A zde se zdá, že možná i budoucí 150kW TSI dostane konečně odpovídající přední kotouče.
Proč se na tohle žádný novinář nikde nezeptá? To se brzdy řeší už jen u 700k a 3t monster s karbonkeramikama?
Na svým pekáči mam 330mm vpředu a 4 pístky. SuperB bude mít vic jak 340, ne?
Teď se zdá, že to bude právě u 142kW TDI a 195kW TSI a nejspíš možná i u toho novýho 150kW TSI, když bude mít o 8kW víc, než silnější nafta. Logické by to bylo, ale nikdo na to jaksi nemá odpověď.
ftípkujem
Jasný, když člověk jezdí klidně, tak 312mm stačí v pohodě a jsou levnější a taky lehčí = nižší neodpružené hmoty = lepší chování podvozku.
Vše má svoje pro a proti.
Ze začátku jsem to řešil, zda a za kolik si nechat brzdy předělat na 340mm.
Štve mě to trochu na dálnicích v Chorvatsku a když sjíždím Großglockner, kde přece jen ty malé dostávají zabrat a je jim dost teplo, ale v běžném režimu je mi to jedno a stačí mi ty základní. Ve finále je lepší se uklidnit a není potřeba mít obří brzdy.
Takže ne, nepotřebuju nutně kvůli Chorvatsku 340+ kotouče, protože zabrzdit jde i s normálníma, jinak by auto nemohlo projít homologací. Ale je jasný, že s většíma by to prostě brzdilo líp delší dobu a člověk by měl větší rezervy a klid.
Třeba by se nám mohl nějaký novinář zeptat proč na nový model dávají větší kotouče, když výkon ani hmotnost nerostou...
Samozřejmě, že tam narvu režim S a kolikrát ještě podřazuju manuálně níž. Motor vyje v otáčkách a stejně se to řítí dolů. Brzdím co nejvíc přerušovaně to jde. Je to na úkor pohodlí a plynulosti jízdy, ale zachrání to kotouče. Brzdím prudce a víc než je třeba a pak to nechám zase plachtit a rozjet a tak pořád dokola, aby se měly čas kotouče trochu ochladit. Stejně mi tam pak fučí i ventilátor i když je venku zima a nevím zda to fouká na brzdy, nebo je to kvůli baterii. To jsem nezjistil. Ale kvůli DPF to asi nebylo, když jsem to nechal doběhnout a po chvilce se to spustilo znova, když se klesalo.
Na 1,2T to je paráda. To musí bejt jak kotva :-!
Co to je za autíčko?
Secteno podtrzeno, vic nez vetsi prumer kotoucu udela styl jizdy / brzdeni.
... a to uz zadne sportovni brzdy nezachrani.
EDIT: Kazdopadne pokud je to jak pises, pak je to dost bida. Jakoze "tady mate sve nove BMW" anebo "tady mate sve nove BMW i s normalnima brzdama, neb jste si priplatil". Chapu ze premie je na tom postavena, na priplatcich, bylo to tak vzdy (asi nejpatrnejsi to vzdy bylo u obyc audia, ktere bylo jak z felicie, a obyc sicen), ale aspon u funkcnich / bezpecnostnich veci ala brzdy bych ani u serie kompromisy necekal. Mno nic, i takhle zpetne diky za radu ;-)
Já jsem naloženej taky na 2 tunách a mám vpředu 312 mm zdechlinky.
S tím fakt v kopcích moc parády nenaděláš a jet jako prase, tak je vyhřeju a zkroutím na prvním sjezdu. Prostě musím jet na pohodu a pak jsou v pohodě i ty brzdy.